Game PC rond €1200 (Case Only)

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:40
Omdat mijn computer van nu best verouderd is, en ik al een lange tijd een nieuwe wil, heeft mijn vader gezegt: Wanneer jij over gaat, krijg je een PC (dan wel voor het hele gezin, maar je begrijpt wat ik bedoel ;) ). Nu is het zeker dat ik over ga, mag ik kijken naar een nieuwe PC. Ik heb natuurlijk al een lijstje gemaakt met componenten.

Het budget:
Dit is een beetje een apart verhaal. Mijn vader zegt: Rond de 1200 euro. Maar maak maar een lijstje wat je wilt, en aan de hand daarvan kunnen we zeggen hoeveel het max mag kosten. Ik zeg dus niet dat 1200 de max is, dit is gewoon een getal waar het in de buurt moet liggen. Dus 1500 euro is teveel. Dit gaat alleen maar om de kast, dus niet om de monitor/boxen/keyboard/muis enz enz. Nu heb ik zelf wat samengesteld waar ik uitkom op 1400 euro. Nu is dit volgens mij wel een systeem waar je goed mee vooruit kan. Ik heb deze gemaakt bij www.alternate.nl, omdat het een erg fijne site is, en ze niet al te duur zijn, goedkoper kan waarschijnlijk altijd. Maar hier heb ik goede ervaringen. Het zou ook wel bij azerty kunnen (heb ik zelf ook wel naar gekeken) als dit heel veel scheelt.

Het gebruik
Deze PC wordt alleen gebruikt voor gamen (af een toe een werkstukje voor school en internetten natuurlijk ook). Zelf speel ik op het moment GTA SA en Americas Army. Als ik deze PC heb, zullen er natuurlijk wel spellen bij komen, omdat ik veel nu niet kan draaien. Ook is het de bedoeling dat er niet veel zal worden vervangen in de loop van de tijd. Ik ben bijvoorbeeld niet van plan om een processor te vervangen, behalve als het natuurlijk echt nodig is. Maar liever niet.
Een videokaart kan natuurlijk wel worden vervangen, en is waarschijnlijk over 3/4 jaar wel nodig. Mischien SLI??

Mijn Configuratie voor nu:

Processor: Intel C2D E6850 | €270 (?)
Ik heb deze processor gekozen omdat ik in ieder geval niet van plan ben over te gaan klokken. Deze loopt op 3,0GHz. Ik denk dat deze wel een goede prijs/prestatie verhouding heeft. Deze komt binnenkort uit, en bij Azerty kost deze ongeveer 280 euro. Is deze processor zijn hogere prijs waard tegenover de E6750/E6600?? Ik wil het liefst wel voor een Intel gaan, omdat ik hiermee goede ervaring heb.
Afbeeldingslocatie: http://media.schottenland.de/pi/IntelCore2DuoTray.jpg

Processor Koeler: ???
Ik heb gelezen dat de Artic Freezer 7 Pro wel goed is, en omdat ik niet wil overklokken is het niet nodig een über cooler erop te zetten (aka Scythe Infinity). Toch vind ik het belangrijk dat hij goed gekoeld is en dat het een beetje stil is. Wie weet er wat ik moet nemen?? Artic Freezer 7 Pro, Thermaltake Blue Orb II of een Zalman?? Bij die Artic Freezer 7 Pro: Kan ik hier een andere fan met LED opzetten zoals een Silent Eagle?? Moet er natuurlijk wel een beetje leuk uitzien :P .
Toch zit ik te kijken naar die Scythe. Schijnt een van de stilste te zijn, en hij koelt als de beste.

Moederbord: GigaByte P35C-DS3R | €130
Ik heb het liefst als moederbord een ASUS, omdat ik hier ook weer goede ervaring mee heb. Maar wat is het verschil tussen deze en de Plus versie die 50 euro duurder is? En is SLI eigenlijk een optie voor later, en kan ik dan niet beter een geheel nieuwe Graka kopen? Dit is dus nog iets wat ik open laat. Ik weet ook niet goed wat ik hier moet kiezen.
Dit word dus geen SLI. Het enige is dat die P35-DS3R 20 euro duurder is. Is dit ook echt een beter mobo dan die P5N-E SLI?? De P35C op aanraden.
Afbeeldingslocatie: http://www.hbbear.com/2/lib/200705/17/071/1.JPG

Grafische Kaart: Gigabyte 8800GTX | €490
Hier weet ik het eigenlijk wel zeker, behalve het merk. Mischien zeggen jullie: Neem bij dit budget een GTS, maar ik wil zeker weten een GTX, omdat ik heb gezien dat deze toch echt betere prestaties levert. Dan het merk: Dit is een van de goedkopere (goedkoopste bij Alternate), en ik denk dat er weinig tot geen verschil zit tussen de merken, behalve het plaatje en wat er in de doos zit??
Afbeeldingslocatie: http://www.grafikkartenpower.de/shop/catalog/images/189-1.jpg

Geheugen: OCZ 2 GB DDR2-667 Kit XTC Copper, System Elite, OCZ2SE6672GK | €80
Dit geheugen is redelijk goedkoop. Natuurlijk 2GB, en PC5400. Omdat ik toch niet van plan ben om te gaan overklokken, en een E6850 een FBS van 1333 heeft. Dit geheugen heeft ook mooie timings (ik geloof niet dat dit uitmaakt, maargoed): CL4 4-4-12
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/memory/b/SystemElite_DDR2dc.jpg

Behuizing: Antec Nine Hundred | €100
Hier kan ik heel kort over zijn: Goede koelmogelijkheden en hij ziet er heel vet uit (vind ik). Ook niet heel erg duur. Enige waarmee ik zit: Past een GTX erin?? Volgens de meeste bronnen wel als je de HD cage verplaatst naar boven (die normaal in het midden zit), of de fan achter de HD cage eraf haalt.
Afbeeldingslocatie: http://media.schottenland.de/pi/AntecNineHundred.jpg

Harddrive: Samsung SpinPoint T166 320GB 2x | €80x2=€160
Lekker veel ruimte, komt toch wel een keer vol :P . Deze wil ik in RAID zetten voor een mooie snelheid. Ik zat eerst te denken aan een Raptor. Maar deze maken meer lawaai, zijn duurder en heb je minder opslagruimte. Is de Samsung SpinPoint T133 van 400GB en 80 euro beter??
Toch maar de Samsungs, zit er nog verschil tussen de T133 en de T166?
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/940/Samsung_SpinPoint_T133_HD400LD_400_GB__543940.jpg

DVD Brander: Samsung SH-S183L | €30
Deze kwam in de testen van de consumenten bond heel goed naar buiten (de LG's). Deze is IDE. Ik zou niet weten waarom deze SATA moet zijn??. Lightscribe wil ik eigenlijk wel.
Toch maar een SATA brander genomen.
Afbeeldingslocatie: http://i.n.com.com/i/ne/p/2006/Samsung-SH_550x251.jpg

Voeding: Zalman ZM600-HP 600 watt | €100
Zalman is geloof ik wel een goed merk, en hij is niet heel duur. Hier weet ik niet heel veel vanaf, maar ik geloof dat deze toch wel goed is. 600 watt is ruim voldoende denk ik??
Afbeeldingslocatie: http://www.infoprix.ca/images/pieces/1224_1_tb-Zalman-ZM600-HP-600W.jpg

Fan Controller: Scythe KamaMeter | €40
Mischien later...

----------------------------------------
Totaal: €1360
Hiermee zit ik een beetje over die 1200, maar zoals jullie kunnen lezen zal dit niet heel erg zijn.

Ik wil eigenlijk wel een geluidkaart. Daar praat ik nog even over met m'n vader.

Dit is dus mijn lijstje. Over de monitor e.d.: Ik wil een Logitech G15 en een G5 als muis. Monitor word waarschijnlijk een Samsung 206BW of een 226BW. Hier wil ik dus wel op de native resolutie spelen.

Dus: Is dit een goed systeem waarmee ik voorlopig vooruit kan?? Zijn er andere dingen die jullie aanraden?? Of is dit helemaal verkeerd? Ik wil graag een beetje een uitgebalanceerd systeem. Ik geloof dat dit wel uitgebalanceerd is.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheJVH op 05-07-2007 18:43 . Reden: Toevoegingen ]

Verwijderd

ik denk niet dat sli nodig is en denk al helemaal niet dat je over een paar maanden weer 480 op de toonbank legt om nog zo,n vga kaart erin te steken

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Vind het een heel mooi systeem, Paar dingen

1. Sli is niet echt nodig behalve als je meteen 2X een GTX koopt want over een jaar ofzo kan je beter 1 nieuwe kopen dan een extra gtx

2. Mischien is een Gigabyte p35 moederbord iets voor jou, Zijn zuiniger, en PERSOONLIJK heb ik het meer op gigabyte

3. Een S-Ata brander is beter voor de airflow, en die samsungs zijn ook goed hoor heb ze zelf ook :)

Verwijderd

- SLI zal dus nutteloos zijn als je er niet nu aan doet.

- Je kan misschien beter gaan voor die samsungs. Dat is dan 160gb extra ruimte voor maar 10 euro, en samsungs zijn stiller dan seagates ook. Prestatieverschil zal niet veel uitmaken en je gebruikt toch raid dus het zal iig al snel gaan.

- Voor de dvd kan je denk ik beter naar de samsungs gaan. Dat scheelt een tientje en je hebt lightscribe erbij. Ik weet niet hoe de samsung heeft gepresteerd bij die consumententest maar het is een heel degelijk merk.

- Voeding: De zalman is een goed merk, maar ik had ergens gelezen dat de corsair 520watt heel erg stil was (iets van 22db bij lagere verbruik en 29db bij 450+ ofzo). Als je veel waarde hecht aan stilte kan je deze overwegen. Al worden ze niet zelf door corsair gemaakt, zijn ze goede voedingen en dus nog stil ook. De 520w zou dus ook goed genoeg moeten zijn voor dit systeem, maar er is nog altijd een 620w versie als je dat niet genoeg vindt.

• TheJVH
Ok, ik denk dat ik inderdaad geen SLI doe dan, behalve als dat niets meer kost. Ik kijk wel even naar die Gigabyte borden. Weten jullie daarvan nog een goed bord, want van Gigabyte heb ik geen verstand.

Helaas hebben ze bij Alternate geen Corsair, maar ik zal kijken of ik anders nog wat meer spullen bij Azerty kan halen, zodat de verzendskosten nog steeds redelijk. Oh, is die Corsair wel met Cablemanagement? Dat is wel een must ;) .

Ik neem dan die SATA brander dan. Dit levert geen problemen op bij het installeeren van Vista Home Premium?

Ook neem ik dan die Samsungs, 160GB voor een tientje meer is heel mooi natuurlijk.
Moet ik er nog een cardreader/floppydrive indoen? Mischien voor RAID?

[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 04-07-2007 16:03 ]

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
GigaByte P35-DS3R is denk wel een mooi bordje voor jou is, en ik zie net dat de E6850 maar 268 euri bij azerty kost,

• TheJVH
Even de startpost geupdated. Ik heb nog een fancontroller gezocht, en deze vind ik erg mooi. Ik wil zeker wel een fancontroller. Dat is iets waarvan ik altijd al heb gedroomt :P . Kan je de temperatuur sensor aansluiten op het mobo, of moet dat via aparte diodes??

Verwijderd

Fancontroller
- Als je persé een fancontroller wilt moet je dit doen, maar je kunt dit alles ook prima met speedfan regelen schilt toch weer 40 eurotjes.

PSU
- De voeding is ok maar een corsair (520 of 620 watt) is stiller, soms ook koeler in mijn ogen mooier en ook nog modulair! 520 Watt is trouwens ook al genoeg voor dit systeem.

Brander
- De Lite-On DVD-RW LH-20A1S is op dit moment de beste brander (qua snelheid en brandkwaliteit) en hij is ook nog eens S-ATA en niet duurder dan je de Samsung.

HDD
- De T166 is simpelweg sneller en stiller dan de T133. Ik weet niet hoe snel je de pc gaat bestellen maar de opvolgers zitten er aan te komen (de T250 bij samsung en de 7200.11 bij seagate, deze zijn natuurlijk weer sneller en stiller maar niet echt de moeite om te wachten.

GPU
- De GTX is idd een prima keus, alleen hoe kom je er bij dat hij maar 480 euro is.. Als ik zelf op de site kijk is hij toch echt iets in de 500 euro.

CPU Koeler
- Tsja als je niet gaat overclocken maar wel een goede mooie en stille koeler wilt, dat kun je voor de Zalman 9500 LED gaan, of de Scythe Mine. Je kunt natuurlijk ook de handige product advisor gebruiken op de HWI site. Klikkerdeklik. Vul je eisen in en vergeet niet op zoeken te klikken!!

CPU
- Als je het geld hebt zou ik zeker voor de E6850 gaan, anders is de E6750 een prima tweede keus.

Geheugen
- Geheugen is ook goed, let wel even op dat hij meer voltage nodig heeft dan standaart aangegeven is in de BIOS.

Case
- Kast is een prima keus, alleen hij is niet echt stil daar moet je wel rekening mee houden. (open je weet wel). De GTX past hier wel in, alleen zul je soms een HDD rack eruit moeten schroeven.

MOBO
- Het moederbord is goed, alleen zou je voor 5 euro meer de GigaByte GA-P35C-DS3R
kunnen nemen. Deze heeft 4×DDR2 en 2×DDR3 ondersteuning. Verder is hij eigenlijk hetzelfde als je huidige keuze. Dit bordje komt in de test van Hardware.info magazine als een van de betere uit de bus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 12:59 ]

• TheJVH
Bedankt voor je reactie!
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:54:
Fancontroller
- Als je persé een fancontroller wilt moet je dit doen, maar je kunt dit alles ook prima met speedfan regelen schilt toch weer 40 eurotjes.
Ok hier moet ik nog even over denken. Mischien doe ik het eerst niet, en dan later eventueel kopen.
PSU
- De voeding is ok maar een corsair (520 of 620 watt) is stiller, soms ook koeler in mijn ogen mooier en ook nog modulair! 520 Watt is trouwens ook al genoeg voor dit systeem.
Ok, hier ga ik even naar kijken. Helaas is die niet te koop bij alternate. Maar dan kan ik in combinatie met de CPU en evt iets anders het bestellen bij Azerty.
EDIT: Een groot nadeel van deze voeding is dat hij maar 1 fan heeft, en geen fan aan de onderkant. Deze zuigt dus niet de warmte weg aan de onderkant. Dit doet hij wel bij de Zalman.
Brander
- De Lite-On DVD-RW LH-20A1S is op dit moment de beste brander (qua snelheid en brandkwaliteit) en hij is ook nog eens S-ATA en niet duurder dan je de Samsung.
Tja, ik heb deze Samsung gekozen omdat hij lightscribe heeft (lijkt me toch wel leuk om een keer te proberen ;) .
HDD
- De T166 is simpelweg sneller en stiller dan de T133. Ik weet niet hoe snel je de pc gaat bestellen maar de opvolgers zitten er aan te komen (de T250 bij samsung en de 7200.11 bij seagate, deze zijn natuurlijk weer sneller en stiller maar niet echt de moeite om te wachten.
De E6850 komt op 22 juli uit, dus eerder dan dit zal het niet worden. Die T166 is wel iets duurder, maar wel beter. Ik ga dan ook voor de T166
GPU
- De GTX is idd een prima keus, alleen hoe kom je er bij dat hij maar 480 euro is.. Als ik zelf op de site kijk is hij toch echt iets in de 500 euro.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXYG1
489 euro ;) .
CPU Koeler
- Tsja als je niet gaat overclocken maar wel een goede mooie en stille koeler wilt, dat kun je voor de Zalman 9500 LED gaan, of de Scythe Mine. Je kunt natuurlijk ook de handige product advisor gebruiken op de HWI site. Klikkerdeklik. Vul je eisen in en vergeet niet op zoeken te klikken!!
Ja, hier ga ik even naar kijken. Ik vind het heel belangrijk dat de processor goed gekoeld is. De Scythe Infinity schijnt erg goed te zijn, mischien ga ik voor deze. De Zalman is inderdaad een goede 2e, maar ik heb gelezen dat deze toch minder goed zijn dan andere merken.
CPU
- Als je het geld hebt zou ik zeker voor de E6850 gaan, anders is de E6750 een prima tweede keus.

Geheugen
- Geheugen is ook goed, let wel even op dat hij meer voltage nodig heeft dan standaart aangegeven is in de BIOS.

Case
- Kast is een prima keus, alleen hij is niet echt stil daar moet je wel rekening mee houden. (open je weet wel). De GTX past hier wel in, alleen zul je soms een HDD rack eruit moeten schroeven.
Ja, hier heb ik onlangs naar gevraagd bij een productreview. Hij schijnt er gewoon in te passen als je de fan eraf haalt.
MOBO
- Het moederbord is goed, alleen zou je voor 5 euro meer de GigaByte GA-P35C-DS3R
kunnen nemen. Deze heeft 4×DDR2 en 2×DDR3 ondersteuning. Verder is hij eigenlijk hetzelfde als je huidige keuze. Dit bordje komt in de test van Hardware.info magazine als een van de betere uit de bus.
Ok, hier ga ik dan ook even naar kijken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:54:
Fancontroller
Echter, speedfan werkt alleen onder windows, gebruikt resources, en heeft sinds de laatste versie last van het uitlezen van snelheden en temperaturen. Daarbij heb je daarvoor de aansluitingen op je moederbord nodig, waar je er meestal maar één of twee van hebt voor casefans.

• Zuur!!!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05-2022
Verder kun je de fans in de Antec ninehundred sowieso niet aansluiten op je moederbord (of op de Kama-meter), aangezien ze alleen een 4pins-molex hebben waarmee je ze op je voeding aansluit. Verloopstekkertjes heb ik niet kunnen vinden, dus dat wordt stekkertjes afknippen en doorverbinden...

• TheZeroorez
  • Niet online
Zuur!!! schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:51:
Verder kun je de fans in de Antec ninehundred sowieso niet aansluiten op je moederbord (of op de Kama-meter), aangezien ze alleen een 4pins-molex hebben waarmee je ze op je voeding aansluit. Verloopstekkertjes heb ik niet kunnen vinden, dus dat wordt stekkertjes afknippen en doorverbinden...
Kun je inderdaad prima zelf doen.
Verder is het wel raar, zelfs bij een budget-kast als de NSK4400 zit een fan met mogelijkheid tot aansluiting op een moederbord, met 3 aangesloten pinnen (dus ook RPM-uitlezing).

Verwijderd

alweer iemand die voor een nine hundred gaat i.c.m een zalman zm600, en zeker nemen: topdingen. in die niehundred past wel zeker een 8800gtx, en als je een hdd cage wegghaald heb je onbeperkte ruimte voor videokaarten

• TheJVH
Hmm, ok. Dat word dus de Zalman. Moet ik dan nog de 500 watt nemen, of gewoon voor de zekerheid (en voor in de toekomst) de 600 watt?

Ik rommel liever niet aan die kabeltjes, dus ik kijk het eerst even aan. Je krijgt er in ieder geval een fancontroller bij die achterin de kast zit, dus dat zit wel goed.

Ik mail Alternate vandaag nog even over de E6850 of zij die binnen krijgen op 22 juli. Anders word het Azerty.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50

Vos

AFCA

Een 8800gtx pas in de Antec 900 ja, mits je de HD cage voor de fan eruit haalt. En ter hoogte van de GPU past dan geen HD meer.

• Zuur!!!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05-2022
Deze ziet er inderdaad wél goed uit. Ik had alleen maar verloopstekkertjes gevonden waarbij niet alle pinnetjes c.q. de verkeerde pinnetjes waren doorverbonden, dus heb ik uiteindelijk de schaar maar gepakt..... |:(

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Knip. De pricewatch is hier onze grote vriend ;).

[ Voor 94% gewijzigd door Thandor op 08-07-2007 16:03 ]

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

• TheZeroorez
  • Niet online
Xzelicon schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:12:
Hey,
even tussendoor een tip: doe hetzelfde als ik, ga naar Aachen (als dat de doen is) bij <bedrijv & link> dat scheelt echt super veel...
Of kijk in de pricewatch, en bestel bij de shop(s) waar het het goedkoopst is ;)

• TheJVH
En dan een vermogen betalen aan verzendkosten.

Even nog over de fans e.d.: Ik hou hem zonder fan controller. Mocht ik er later toch 1 willen vervang ik de voorste en de achterste fans, en die kan ik dan mooi aansluiten. Nu ben ik wel even zoet met dat ding zelf :P .

Aachen: Nee, dat is niet erg te doen. Woon in Gouda, dus dat is niet erg praktisch, ook niet met eventueele garantie ;) .

Dus zo wordt het denk ik wel een beetje, iemand nog evt aanpassingen, of moet ik er gewoon voor gaan (na 22 juli dan)?

• TheZeroorez
  • Niet online
Killzone schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:09:
En dan een vermogen betalen aan verzendkosten.
Gelukkig rekent de pricewatch die ook gewoon mee, als je dat wilt ;)
Echter, zelf ben ik ook geen fan van een PC kopen bij 1000 winkels tegelijk, dus pak je gewoon de twee goedkoopste winkels in z'n totaliteit (wel die met goede waarderingen). Daar bestel je gewoon de goedkoopste onderdelen bij de winkel. Blijft beter dan een of andere vage winkel in lutjebroek waar je heen zou moeten rijden ;)

Als je voor garantie een winkel dichtbij wilt, moet je daar gewoon even op letten in de Pricewatch. Uiteraard is dit veel werk daarom is het het gemakkelijkst om even in een aantal dichtbijzijnde plaatsen te zoeken naar een shop met een niet al te hoge gemiddelde prijs, en een goede waardering. Zo is SWW met 102% van de gemiddelde prijs niet erg goedkoop, maar ook niet overdreven duur. De shop heeft goede waarderingen, en is niet ver weg van jouw woonplaats.

/offtopic-shopuitleg

@onder: Als het weinig scheelt inderdaad bij je 'huisdealer' blijven. Ikzelf heb er 'gewoon' drie, één dichtbij voor snelle dingen, en twee ver weg voor de grote bestellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 05-07-2007 18:47 ]

• TheJVH
Ok, ik zal even kijken of dit veel scheelt.
In ieder geval: Bij Alternate is het geheugen (OCZ Gold) veel duurder geworden, ik ga dus nu ook voor de: OCZ 2 GB DDR2-667 Kit XTC Copper, System Elite, OCZ2SE6672GK (wauw, wat een naam XD)

Deze is even duur, alleen heeft andere timings (CL5-5-5-10).

EDIT: Even gekeken, maar bij die shop hebben ze bijvoorbeeld niet alle componenten. Ik zou het dan wel bij meerdere shops kunnen bestellen, maar m'n vader (die er uiteindelijk toch voor betaald, en ik ook) heeft dit liever niet. Dit geeft natuurlijk problemen met garantie e.d.
Kijk, als het nu honderd euro scheelt (incl verzendskosten), ok, maar voorlopig blijf ik toch bij Alternate, ookal is deze niet het goedkoopst. Gewoon omdat ik het hier dan gewoon zelf kan ophalen en omdat ik er goede ervaring mee heb, en dat vind ik toch belangrijk ;) .

[ Voor 48% gewijzigd door TheJVH op 05-07-2007 18:37 ]

• TheJVH
Ok, dit word mijn uiteindelijk config.

Nu heb ik nog wat vraagjes:
1. Besturingssysteem word Vista, maar welke: Home Premium of toch maar Ultimate??
2. Beeldscherm dacht ik aan de 206BW, Goede keus?? Of toch maar voor de 226BW gaan?? Ik zit nu op een 17 inch 1280x1024, en als ik m'n arm strek, raak ik net niet het scherm.
3. De muis: Ik dacht zelf aan een G5, maar wat zijn jullie ervaringen met de Razor Copperhead Blue?? Deze toch maar nemen??

• TheZeroorez
  • Niet online
Killzone schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:18:
Nu heb ik nog wat vraagjes:
1. Besturingssysteem word Vista, maar welke: Home Premium of toch maar Ultimate??
http://www.google.com/search?&q=home+premium+ultimate
2. Beeldscherm dacht ik aan de 206BW, Goede keus?? Of toch maar voor de 226BW gaan?? Ik zit nu op een 17 inch 1280x1024, en als ik m'n arm strek, raak ik net niet het scherm.
206BW, omdat deze VEEL goedkoper is, en die twee inch voor jou blijkbaar nog weinig uitmaken. De resoluties verschillen geloof ik niet, maar de prijs zeker. Die twee inches, da's een afweging die je zelf zult moeten maken...
3. De muis: Ik dacht zelf aan een G5, maar wat zijn jullie ervaringen met de Razor Copperhead Blue?? Deze toch maar nemen??
[PC] Muizen, Mousepads & andere muisgerelateerde zaken

Zelf zou ik trouwens voor de MX518 gaan, maar dat is erg persoonlijk. Ik ben hisens gamer, dus laseris niets. Daarbij is een copperhead gewoon te klein en raar gevormd voor mij.

Verwijderd

Tsa je moet van de copperhead houden, het beste is het om gewoon naar een winkel te gaan daar even een paar muizen uitproberen, naar huis gaan (terwijl je zegt dat je er nog ff over na wil denken) en vervolgens de muis op internet bestellen... :+

Maar idd de MX518 schijnt een prima muis te zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 15:54 ]

• TheJVH
Ik heb nu een MX1000, die best fijn in de hand ligt, maar mischien is de Copperhead wel fijn. Ik ben alleen bang dat ik het helemaal niets ga vinden. Mijn eisen voor een muis zijn:
Laser (omdat dat ERG goed bevalt bij m'n MX1000)
Minimaal 5 knoppen
Draad

Draadje omdat ik hem anders de hele tijd moet opladen, en dat ging bij de MX1000 mis (zie ook ''MX1000 laadt niet meer op'' in Overige hardware). Mischien kijk ik naar de G7, maar die is weer erg duur.

De MX518 heeft iemand die ik ken ook, en die vind hem heel fijn. Enige probleem is dat die geen laser heeft. Dan de G5, die heb ik geprobeerd in een winkel, maar die was een stuk minder fijn qua vorm dan de MX1000, omdat die minder gebolt is. Hij is dus wel gemaakt om je hand er helemaal op te leggen, maar voor mij is hij het net niet. Ook vind ik die gewichtjes maar onzin...

En over dat op internet bestellen, dat doe ik meestal, moeten ze ze maar een scherpere prijs bieden :+ .

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Je wil de Zalman voeding, omdat de warme lucht naar buiten kan worden gezogen. In de Antec Ninehundred moet je de voeding echter onderaan plaatsen. En aangezien de fans die aanwezig zijn al voor meer dan genoeg airflow zorgen, maakt het echt niet uit als je voeding een 80 of 120 mm fan heeft.

Yes, but no.

• TheJVH
Tussen deze voedingen twijfel ik nu:
Nexus NX-8060= Zeer stil, goede review op Tweaktown
Hiper HPU-4k580-MU= Ook zeer stil + Goede review op Tweakers
Zalman ZM600-HP= Schijnt goed te zijn in combinatie met Antec Nine Hundred

Mijn voorkeur gaat op dit moment ui naar de Hiper, wie geeft de doorslag??

Over het besturingssysteem twijfel ik ook. Ik neem Windows Vista Home Premium, maar moet ik de 32 bit versie nemen, of maar gelijk de 64 bit, zodat je niet vast zit aan de 2GB geheugen??

• TheJVH
*Kick*

• TheJVH
Ik weet dat deze topics hier onderhand niet meer horen, wil ik toch even wat zeggen:

Meestal word (nu werd) er erg goed geholpen, maar tweakers krijgen nooit te zien wat er van is gekomen. Om toch wat te laten zien (foto's komen later evt):

Het systeem is besteld bij alternate met de volgende componenten:
Gigabyte P35-DS3R
Intel C2D E6850
Scythe Infinity (groot!!! tenminste, groter dan verwacht)
Gigabyte 8800GTX
Antec Nine Hunderd
2x Samsung Spinpoint T166 320GB in RAID0
Samsung SATA DVD brander
Corsair 520 watt (omdat de Zallman er niet meer was, en deze er opeens wel was bij alternate)
Logitech G15
OEM Windows Vista Home Premium 32bit

Bevalt me allemaal heel goed, alles werkt naar behoren, en Vista valt reuze mee. 3DMark06 score: 10727.

Processor word ongeveer 30/40 graden, GPU iets warmer > 60 (beetje idle)

Iedereen heel erg bedankt voor alle nuttige info!!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Erg mooi systeem, jammer dat je gekozen hebt voor 64-bit, waarschijnlijk dat de vraag van games naar geheugen wel zal stijgen als je ziet dat BF2 pas lekker loopt bij 4 GB RAM op Vista. Waarschijnlijk zijn een aantal mensen hier mee oneens, maar wacht maar af.

[ Voor 17% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 10-08-2007 20:09 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Netjes dat je even meldt wat er precies van gekomen is. Om mensen niet het verkeerde idee te geven, gaat deze echter wel op slot. Veel plezier met je mooie aankoop! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.