PC uitbreiden met videokaart en intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een relatief simpele PC staan die ik graag wat wil upgraden om er ook wat spelletjes op te kunnen doen. Zo wil ik nu bijvoorbeeld Need For Speed Most Wanted spelen maar dat gaat niet zo geweldig. Ik heb er geen verstand van, maar een vriend vertelde dat ik meer intern geheugen nodig zou hebben en een betere videokaart.

Ik heb even opgezocht, dit heb ik nu:

moederbord: ASUS M2V-TVM met ingebouwde videokaart
Processor: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz
Geheugen: 512Mb

Nou wilde ik graag een andere videokaart, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat voor aansluiting moet ik nou naar zoeken (daar zit verschil in merk ik) Ik heb slechts 1 witte (PCI) aansluiting in gebruik, de rest is vrij. En als ik dan de goede aansluiting heb, wat voor videokaart heb ik dan nodig?

Wat betreft intern geheugen; ik zie twee aansluitingen zitten op het moederbord, waarvan er nu maar 1 bezet is. Kan ik nog zo'n chip erbij halen, en zo ja, wat voor een moet ik dan precies hebben?

Is het uberhaupt zinvol om deze onderdelen aan te schaffen??

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Om te beginnen zou je eens een kijkje kunnen nemen in Welke videokaart moet ik kopen? en
Welk geheugen moet ik nemen?

Je moederbord heeft volgens de specificaties een PCIe x16-slot en twee DDR2-sloten, daar kun je dan alvast mee vooruit. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Rone op 04-07-2007 22:56 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

hallo gemineye

jij kunt geheugen kiezen van ddr 2 SDRAM, en dan uit de snelheid van PC2-4300 en PC2-5300.
wat betreft jou video kaart.
jij hebt op jou moeder bord als het goed is volgende aansluitingen:
1 PCI Express x16
1 PCI Express x1
2 PCI

dus een pci Expres x16 kaart is volgens mij het snelste slot wat je kunt krijgen voor een video kaart.
hier zou ik ook voor gaan.
maar aangezien jij er niet bij zet hoeveel jij wilt besteden aan jou videokaart(en geheugen)
is het erg moeilijk een goede kaart te kiezen.
op de volgende site: http://azerty.nl/producte...lijst&SORTERING=prijs_asc
zijn de prijsen van ati PCI E x16 kaart van laag na hoog gesorteerd.

als ik jou moederbord bekijk zouw ik niet een andere daarvoor kopen maar iets veder updaten als je er geld voor over hebt heb je bijvoorbeel een leuke processor van amd 5600+ voor € 155,00
met 2.8 ghz.
kijk ook even op http://www.ciao-shopping.nl/ASUS_M2V_TVM__610127 voor je vedere specs

groeten spy2

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

r00n schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:54:
Om te beginnen zou je eens een kijkje kunnen nemen in Welke videokaart moet ik kopen? en
Welk geheugen moet ik nemen?

Je moederbord heeft volgens de specificaties een PCIe x16-slot en twee DDR2-sloten, daar kun je dan alvast mee vooruit. :)
^^

* dion_b is with stupid

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.