MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 177.438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587363

Heb een tegenbod van Electronic Kings gekregen, ik bood op de 13,3'' 128gb '15 model, bood 10% onder de verkoopprijs en hij doet een tegenbod van 1200 euro, terwijl de vraagprijs 1220 is. No deal dus, begrijp de andere ''fantastische'' aanbiedingen van andere users dan ook niet. Zo eenvoudig ligt het dus niet, ik koop 'm deze week wel in Amsterdam voor de Surfspot prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De euro is hard onderuit gegaan. Daarom scheelt het nog maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587363

Oscar Mopperkont schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:06:
De euro is hard onderuit gegaan. Daarom scheelt het nog maar weinig.
Ik mag inderdaad hopen dat het daar aan ligt. Het is sowieso een ongunstige tijd, maar 1% er van af is wel erg weing :P al is ie sowieso goedkoper dan in NL, maar voor 100 euro verschil loop ik het risico gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mensen hier nog MacBooks bij EK gekocht lately? Zag dat hij de nieuwe Retinas ook al heeft.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 20:45
Een long time lurker hier, ik wil graag een 13 inch MacBook Air aanschaffen en bij EK is hij redelijk goedkoop. Wat is de beste tactiek om er voor te zorgen dat ik zo min mogelijk geld kwijt ben (dus met welke wisselkoers en of ik met CC of PayPal moet betalen). En hoe kan ik er voor zorgen dat EK er gratis verzending bij doet want nu rekent EK me 49 pond verzendkosten wat ik toch wel echt buitensporig veel geld vind.
Ik ga ook één jaar in het buitenland studeren en ben daarom geneigd om Applecare aan te schaffen, is dit de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:23

Saven

Administrator

sebastius schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:14:
Je kan hem niet én zakelijk én met onderwijskorting kopen :) Sowieso is het voor jou helemaal niet handig: 1 jaar garantie ipv 3 jaar + consumentenrecht.
Wel als je een eenmanszaakje hebt. Dan kun je m gewoon op je eigen naam kopen en inboeken. Dan behoud je en je consumentenrecht, en je kan nog eens studentenkorting krijgen.

Overigens heeft dat alleen nut als je een leuke omzet maakt want anders heb je niks aan die BTW aftrek.

Edit: bij de media markt btw weg er mee werd t pas echt interessant overigens, heb toen bijna voor een appel en een ei zo'n ding gekocht. Eerst die korting, dan nog op de zaak kopen. Dan is het nog wel te doen.. Maar idd 2200 euro voor een 15" macbook tegenwoordig :') de tering

[ Voor 20% gewijzigd door Saven op 05-07-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
nielsjuuh23 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:29:
Een long time lurker hier, ik wil graag een 13 inch MacBook Air aanschaffen en bij EK is hij redelijk goedkoop. Wat is de beste tactiek om er voor te zorgen dat ik zo min mogelijk geld kwijt ben (dus met welke wisselkoers en of ik met CC of PayPal moet betalen). En hoe kan ik er voor zorgen dat EK er gratis verzending bij doet want nu rekent EK me 49 pond verzendkosten wat ik toch wel echt buitensporig veel geld vind.
Ik ga ook één jaar in het buitenland studeren en ben daarom geneigd om Applecare aan te schaffen, is dit de moeite waard?
Koop hem in het buitenland als dit een non-Euro land is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Laatst online: 02-05 20:45
Whatson schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:54:
[...]

Koop hem in het buitenland als dit een non-Euro land is :)
Ik ga pas in mijn derde lesjaar naar het buitenland dus dat is geen optie en ik ben dus verplicht om hem nu te kopen. Jammer dat die Euro zo'n vrije val heeft gemaakt, bedankt Griekenland ;)
Heeft iemand ervaring met Manufacturer Refurbished producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:06
Griekenland is deels schuld. De ECB liet 1140 miljard euro bijdrukken , de invloed ervan zie je nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688662

voor onze dochter zijn we op zoek naar een mac book pro
nu kwamen we dit tegen op tweedehands site het lijkt ons niet zuiver

iemand ervaringen met dit bedrijf?

http://mobilecomputerstores.webnode.com/

dit kreeg ik terug gemailt

Levering zal worden gedaan vanuit ons magazijn in de Verenigde Staten om uw adres in Nederland.
Totaal overzicht
=========
1 stuk van Apple MacBook Pro 16GB Ram 512GB SSD met Retina Display..... € 450
Levering kosten ....... € 30
Totale kosten ..... € 480
Levering methode ..... Via FedEx
Levertijd ...... 2 dagen
betalingsmethode
===========
Online credit kaart / Visa kaart / Master kaart
Western Union geldoverdracht

ben echt een leek met kopen in het buitenland en dit is te mooi om waar te zijn

graag jullie reacktie/mening

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 23:09
Anoniem: 688662 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:39:
voor onze dochter zijn we op zoek naar een mac book pro
nu kwamen we dit tegen op tweedehands site het lijkt ons niet zuiver

iemand ervaringen met dit bedrijf?

http://mobilecomputerstores.webnode.com/

dit kreeg ik terug gemailt

Levering zal worden gedaan vanuit ons magazijn in de Verenigde Staten om uw adres in Nederland.
Totaal overzicht
=========
1 stuk van Apple MacBook Pro 16GB Ram 512GB SSD met Retina Display..... € 450
Levering kosten ....... € 30
Totale kosten ..... € 480
Levering methode ..... Via FedEx
Levertijd ...... 2 dagen
betalingsmethode
===========
Online credit kaart / Visa kaart / Master kaart
Western Union geldoverdracht

ben echt een leek met kopen in het buitenland en dit is te mooi om waar te zijn

graag jullie reacktie/mening

bedankt alvast
Compleet onrealistische prijs. Nieuwprijs van dergelijk toestel was 2000€ of meer. Deze laptop staat trouwens ook niet op die site die je hebt vermeld. Je gaat je geld 100% zeker kwijt zijn als je dit "koopt" :)

Nog een tip, western union betalingen zijn dikwijls niet te vertrouwen. Als je iets tweedehands koopt, is het altijd handig dat je het zelf kan ophalen. Dan kan je het product testen alvorens het te betalen.

Als je alsnog tweedehands online koopt, zoek dan eerst wat reviews op van de desbetreffende winkel/user. Als je niets kan vinden, dan moet je het al niet doen want dan is de site 9/10 door scammers opgezet zoals dit hier het geval is. Via de whois informatie, staat dat het door een Tsjech geregistreerd is wat op zich ook al vaag zou zijn voor een bedrijf gelegen in de US ;-)

Als je iets van marktplaats koopt en je kan het niet bezichtigen, dan is het ook al fishy. Verder kan je nog het opgegeven bankrekeningnr googlen. Bij oplichters heb je dan dikwijls ook nog wel wat hits...

Als laatste wil ik nog vermelden dat Macbooks nogal goed hun waarde houden. Een Macbook die vrij recent(1 à 2 jaar) is ga je nooit voor minder dan de helft van de prijs vinden zonder dat er mankementen aan zijn. Wees hier ook realistisch in.

[ Voor 30% gewijzigd door FragileM64 op 10-08-2015 13:06 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688662

superbedankt voor je snelle reacktie!!

maar even verder kijken

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik geloof dat zelfs de €30 leveringskosten niet eens reëel zijn :D. Nee, dit is heel duidelijk heel fake.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Is er iemand die weet of er op Jakarta Airport een Apple reseller zit? Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een nieuwe 12" MacBook, en in de zomer ben ik op Jakarta Airport. Het zou wel leuk zijn als ik daar een MacBook kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-04 14:08
Ik heb er geen gezien in Jakarta, maar de airport is nogal verspreid en slecht. Beter even naar Hong Kong vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:08
Arthur-M. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:03:
Is er iemand die weet of er op Jakarta Airport een Apple reseller zit? Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een nieuwe 12" MacBook, en in de zomer ben ik op Jakarta Airport. Het zou wel leuk zijn als ik daar een MacBook kan kopen.
Ik neem aan dat je op meer plekken in de regio bent? Er zijn altijd wel resellers, of het goedkoper is dan hier hangt van veel verschillende dingen af. Koers, BTW of andere tax en wat voor reseller het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 05:09
Arthur-M. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:03:
Ik kan je bij deze zeggen dat je juist niets moet kopen op Jakarta Airport. Meeste van de spullen zijn juist duurder dan buiten de luchthaven. Succes!

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik denk dat ik 'm Singapore ga halen. Daar zijn ze een stuk goedkoper dan hier. Indonesië is tot mijn verbazing inderdaad duurder dan in Nederland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 20:13
Als je voor lange tijd in Singapore zit, zou je kunnen overwegen om het naar je appartement te sturen. Online te bestellen en dan educational discount erbij te nemen. Met als risico dat ze je een naheffing kunnen sturen als blijkt dat de korting toch niet 100% ok is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-04 14:08
In Hong Kong zijn ze nog goedkoper dan Singapore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Arthur-M. schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:04:
Ik denk dat ik 'm Singapore ga halen. Daar zijn ze een stuk goedkoper dan hier. Indonesië is tot mijn verbazing inderdaad duurder dan in Nederland!
Komt omdat Singapore de centrale hub voor zuid-oost Azië is voor Apple.

Eind dit jaar komt Apple met eigen Apple Store daar:
http://www.straitstimes.c...-tech-giants-retail-chain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-03 20:13
Roel84 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:40:
In Hong Kong zijn ze nog goedkoper dan Singapore :)
Klopt :) Zeker met educational discount tikt het lekker door. En dan is wederom het advies: als je er voor langere tijd zit (minimaal 2 weken, als je aan het begin van je verblijf meteen bestelt), dan gewoon lekker "thuis" laten bezorgen op je verblijfsadres, mits het geen hotel ofzo is.

Heb zo ook m'n rMBP 15" met 2.8GHz i7 verkregen. Scheelde me toch zo'n 700-800 euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 20:08
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe MBP weer bij electronic king. Ik vroeg me alleen af of Apple Care hier in Nederland dan aangeschaft kan worden? Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Jurgen_V op 11-06-2016 20:54 ]

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:53
Ook Maleisië is goedkoper dan Singapore. Dat komt voornamelijk door de zwakke Ringgit en de veel te sterke Singapore Dollar.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 22:13
Jurgen_V schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:22:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe MBP weer bij electronic king. Ik vroeg me alleen af of Apple Care hier in Nederland dan aangeschaft kan worden? Iemand daar ervaring mee?
Ja je kan dan AppleCare binnen het jaar na aanschaf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 23:43
Volkan1984 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Ja je kan dan AppleCare binnen het jaar na aanschaf kopen.
Correct me if I'm wrong. Volgens mij alleen aan te schaffen bij het land waar je de Macbook hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Oppernerd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Correct me if I'm wrong. Volgens mij alleen aan te schaffen bij het land waar je de Macbook hebt gekocht.
Nee je kan dat in elk land kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 23:43
Volkan1984 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Nee je kan dat in elk land kopen.
Even wat onderzoek gedaan. Je kan inderdaad applecare uit andere landen kopen en activeren. Vaak goedkoper dan in Nederland. Maar in de Apple voorwaarden staat wel het volgende:
(vi) Dit Plan wordt aangeboden en is alleen geldig als u een inwoner bent van een land waarin Apple of zijn gelieerde ondernemingen het Plan aanbieden dat hier wordt beschreven: www.apple.com/legal/applecare/countrylist.html. Dit Plan wordt niet aangeboden aan personen die nog niet meerderjarig zijn. Dit Plan is niet beschikbaar waar dit volgens de wet verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Oppernerd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Even wat onderzoek gedaan. Je kan inderdaad applecare uit andere landen kopen en activeren. Vaak goedkoper dan in Nederland. Maar in de Apple voorwaarden staat wel het volgende:

[...]
OK, "Dit Plan wordt aangeboden en is alleen geldig als u een inwoner bent van een land waarin Apple of zijn gelieerde ondernemingen het Plan aanbieden.". Dit betekent dat je AppleCare overal kan kopen waar je wil. Je kunt er ook gebruik van maken in een land waar ze AppleCare aanbieden. Dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Napsju schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:45:
Ook Maleisië is goedkoper dan Singapore. Dat komt voornamelijk door de zwakke Ringgit en de veel te sterke Singapore Dollar.
Ik had mijn MacBook ooit in Hong Kong bestelt toen ik daar 3 dagen was. Scheelde enorm, omdat ze daar volgens mij geen BTW hadden en de koers. Net gekeken, in HK ben je nu zelf duurder uit mét studentenkorting.

Vraag me af wanneer Apple de Euro prijzen gaat bijstellen. Afgelopen 1-2 jaar hebben ze de Euro prijs 2x verhoogd ivm $ koers. Toen was 1 $ ook 1 €. Nu is de dollar volgens mij 15-20% gezakt of zo. De instap 15" rMBP is hier €2200 en in de US $1899 excl 5-7% belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 19:05
Je kan als buitenlander je tax (btw) terug vragen op het vliegveld als je een aankoop van electronica doet.

Het bedrag krijg je handje contactje mee en daarom moet je de aankoop bij de douane in Nederland het netjes aangeven. Als je dat laatste niet doet dat is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Martine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:43:
Je kan als buitenlander je tax (btw) terug vragen op het vliegveld als je een aankoop van electronica doet.

Het bedrag krijg je handje contactje mee en daarom moet je de aankoop bij de douane in Nederland het netjes aangeven. Als je dat laatste niet doet dat is je eigen keuze.
$1899 is omgerekend €1680 en daar 21% btw bovenop kom je nog op € 2034 of zo. Dat is nog steeds minder dan €2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 19:05
Nee, je begrijpt mij verkeerd. Je koopt een MacBook in het buitenland, het btw tarief is aar 10%. Je betaald in de winkel $ 1000,- voor de MacBook + $ 100,- aan btw = totaal $ 1.100,-

Op het vliegveld kan je die $ 100,- aan btw terug krijgen, originele bon laten zien, legitimeren en ontvang cash geld. Echter op Schiphol moet je het bij de Douane aangeven en daar 21% btw betalen, als je dat laatste niet doet heb je ene mooie goedkope MacBook.

Als het niet aangeven bij de Douane wel of niet verstandig is moet ieder voorzich weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-05 20:08
Iemand ervaring met aanschaffen van Apple Care bij EK? Ik heb een MBP aangeschaft bij hem en nu bied hij daarbij Apple Care voor 199,99 britse pond. Hij stuurt dan de registratiecode per e-mail op... Normaal gesproken krijg je een doosje natuurlijk. Uiteraard hadden we een paar jaar geleden dat Apple Care codes werden aangeschaft via ebay. Ik stel deze vraag meer uit nieuwsgierigheid want ik ga toch voor de volledige zeker versie bij Apple zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Jurgen_V op 06-07-2016 15:29 ]

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Net uit de UK een MacBook Pro gehaald voor 999 pond. Zeer nette prijs. Prijzen waren al lager dan in NL maar met de pond op het huidige prijsniveau scheelde het nog meer!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 17:35
Erhnam schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:33:
Net uit de UK een MacBook Pro gehaald voor 999 pond. Zeer nette prijs. Prijzen waren al lager dan in NL maar met de pond op het huidige prijsniveau scheelde het nog meer!
Als het de retina 13" met 128GB is, had je het beter op Amazon.co.uk kunnen bestellen. Daar vragen ze 930 inclusief verzenden voor.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:23
Op het moment kost de MB Pro Retina 13" 918 pond bij Amazon.co.uk
Dat zou 1073 euro moeten zijn.

Het enige nadeel is een Pond teken op het toetsenbord toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
yorroy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:14:
Op het moment kost de MB Pro Retina 13" 918 pond bij Amazon.co.uk
Dat zou 1073 euro moeten zijn.

Het enige nadeel is een Pond teken op het toetsenbord toch?
Je kunt geen aanspraak maken op consumentengarantie. Dat is ook een verschil met gewoon in NL kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-04 16:43
Inmiddels loopt het prijsverschil wel aardig hard op.... Nieuwe MacBook kost via Amazon.co.uk maar 975 pond, wat gelijk staat aan 1.092 euro. In Nederland 1.449 euro. Dat is een whopping 350 euro verschil! Waarom zou je nog een MacBook halen in NL als je het met Prime gratis kunt laten versturen naar NL? Apple Protect is naar ik gelezen heb wereldwijd geldig dus het garantie-issue is geen punt. En het stekkertje haal je bij Mediamarkt voor een tientje of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:06
Ik ben toevallig over een aantal weken in Londen, waarbij ik erover nadenk om een MB vanuit daar mee te nemen. Nou verwacht ik, helaas, dat de prijzen met de nieuwe release recht getrokken worden tov NL (UK gaat weer duurder worden). Afhankelijk wat er echter morgen aangekondigd gaat worden ben ik ook aan het kijken naar het vorige model: iemand ervaring met een refurbished model kopen via de uk site (ben aan het denken aan 15") en dan store pick-up te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Zijn er nu nog landen waar hij goed te koop is??

ik wil een nwe macbook pro met touchbar...

- ik ga over 2 wk op vakantie naar engeland
- ik heb een contact in hong kong
- en ik kan hem zakelijk kopen, dus de btw weg boeken...

maar als ik het zo bekijk, scheelt het allemaal niet zoveel...

en ga ik toch al gauw ri 2000 incl btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:46
Ik denk niet dat je die in UK kan kopen met een QWERTZ of AZERTY toetsenbord. Als je daar mee kan leven, no prob uiteraard.

Je lader heeft dan natuurlijk ook een engelse stekker.

Modbreak:*snip* we gaan hier niet aanzetten tot fraude.

[ Voor 49% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2017 11:28 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke bedankt..

maar als ik het zo zie, scheelt het in de UK nauwelijks...( via de apple site gekeken)
1749 pond tegen over 1999 euro

of kan ik dan beter bij andere leveranciers kijken...(ik wil wel een 2016 of 2017 model )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 13:46
Electronicking via ebay al geprobeerd?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, is dat vertrouwd?

in de titel staat
NEW Apple Macbook Pro 2.9GHz 2.9 GHz 13.3" MLH12LL/A i5 8GB 256GB GRAY Touch Bar

en in de omschrijving
Processor Speed: 3.30GHz...

voor de rest wel mooi geprijsd...en dan kan ik op deze dan ook de btw afschrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 02-05 16:05
Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:15:
hmm, is dat vertrouwd?

in de titel staat
NEW Apple Macbook Pro 2.9GHz 2.9 GHz 13.3" MLH12LL/A i5 8GB 256GB GRAY Touch Bar

en in de omschrijving
Processor Speed: 3.30GHz...

voor de rest wel mooi geprijsd...en dan kan ik op deze dan ook de btw afschrijven ?
Als er een btw factuur bij zit dan kan je dat volgens mij wel terugkrijgen. Duitsland "doet het" iig wel. Dat is alleen een land binnen de eu handelsruimte dus het kan best zijn dat daar andere afspraken voor gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08-2018
Iemand die zeker weet of je de Macbook kan afschrijven als je hem koopt via Electronic King?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tuurlijk kan dat als je hem ook zakelijk betaald natuurlijk en de invoerbelasting btw etc ook netjes hebt geregeld. Is geen enkel probleem. Waarom zou het niet mogen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Iemand recent nog een MacBook via Electronic king gekocht? Zie op Ebay goede prijzen staan maar het lijkt erop dat hij niet meer levert van de UK of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Klopt, dat viel mij ook op.

Ik heb een aantal dagen terug via eBay een MBPr 15" 512GB/16GB/560 4GB voor 2350$ exclusief verzendkosten gehaald (USA). Uiteraard komen hier nog BTW en inklaringskosten bij (in mijn geval 422 euro). Nog steeds velen malen goedkoper dan hier in Nederland kopen (ook kan ik de BTW weer - deels - terugkrijgen via de zaak). Overigens niet besteld bij Electronic King omdat de reviews de laatste tijd niet denderend zijn

[ Voor 13% gewijzigd door FrameWork. op 29-03-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 03-05 20:33

Flipm0de

geen

Heeft iemand ervaring met het kopen bij een bestbuy in new york? Het scheelt met de apple store best wat. Tussen de apple store in NL en de VS is het verschil ook al best groot, maar het gebrek aan garantie (en daarom aanschaf applecare) heft het eigenlijk op.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:58
Flipm0de schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:54:
Heeft iemand ervaring met het kopen bij een bestbuy in new york? Het scheelt met de apple store best wat. Tussen de apple store in NL en de VS is het verschil ook al best groot, maar het gebrek aan garantie (en daarom aanschaf applecare) heft het eigenlijk op.
Over het algemeen zijn ze best makkelijk bij bestbuy. Gewoon het ding goed uittesten voordat je weer naar huis gaat. Garantie maakt inderdaad niks uit. Dit zal toch verlopen via Apple.

Bij bestbuy hebben ze vaak ook goede prijsverlagingen op dozen die al opengemaakt zijn. Dat kan echt veel schelen en je mag vaak gewoon ter plekke kijken. In San Diego hadden ze twee jaar terug meerdere afgeprijsde gloednieuwe Macbooks liggen die meteen teruggebracht werden, een beschadigde doos hadden of een weekje gebruikt waren. (En als het je niet bevalt dan doe je het niet, maar in de meeste gevallen gooi je de doos toch weg en kan het je zomaar 150 dollar schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 03-05 20:33

Flipm0de

geen

zynex schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:30:
[...]

Over het algemeen zijn ze best makkelijk bij bestbuy. Gewoon het ding goed uittesten voordat je weer naar huis gaat. Garantie maakt inderdaad niks uit. Dit zal toch verlopen via Apple.

Bij bestbuy hebben ze vaak ook goede prijsverlagingen op dozen die al opengemaakt zijn. Dat kan echt veel schelen en je mag vaak gewoon ter plekke kijken. In San Diego hadden ze twee jaar terug meerdere afgeprijsde gloednieuwe Macbooks liggen die meteen teruggebracht werden, een beschadigde doos hadden of een weekje gebruikt waren. (En als het je niet bevalt dan doe je het niet, maar in de meeste gevallen gooi je de doos toch weg en kan het je zomaar 150 dollar schelen)
Thanks! Dat van de open dozen is een goede tip. Twijfel alleen nog over de garantie. Is toch een flink bedrag wat je uitgeeft. Bij de a-mac bijvoorbeeld krijg je 3 jaar garantie voor, per saldo, 200e meer.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 11:02
It's been a while..

Zelf m'n Macbook Pro van early 2011 via Electronic King gehaald. Destijds via eBay. Ben benieuwd of er nog wat tweakers recent een Macbook uit het buitenland gehaald hebben. Ben voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe laptop en bij een goede deal sla ik misschien m'n slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Draicon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:37:
It's been a while..

Zelf m'n Macbook Pro van early 2011 via Electronic King gehaald. Destijds via eBay. Ben benieuwd of er nog wat tweakers recent een Macbook uit het buitenland gehaald hebben. Ben voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe laptop en bij een goede deal sla ik misschien m'n slag.
Hahaha, kende dit topic niet eens. Zie op Marktplaats en V&A regelmatig nieuwe MacBooks staan voor aantrekkelijke prijzen. Daar kan het buitenland echt niet meer tegenop als je naar alle belastingen, import kosten etc kijkt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 09:53
@Greatsword Maar bij de combinatie Marktplaats en nieuwe MacBook denk ik gelijk aan gestolen goederen. Het is in ieder geval iets om serieus rekening mee te houden.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 11:02
Heb zelf ook geen lekker gevoel bij marktplaats tenzij ik iets kan aanschaffen bij een verkoper met goede reviews en een bon zal krijgen. Bij Macbooks staat het het unieke serienummer ook op de bon toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Napsju schreef op maandag 4 juli 2022 @ 05:35:
@Greatsword Maar bij de combinatie Marktplaats en nieuwe MacBook denk ik gelijk aan gestolen goederen. Het is in ieder geval iets om serieus rekening mee te houden.
Dat is nergens voor nodig, dat kan je gewoon checken met het serienummer dat op de doos staat.
Draicon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:18:
Heb zelf ook geen lekker gevoel bij marktplaats tenzij ik iets kan aanschaffen bij een verkoper met goede reviews en een bon zal krijgen. Hij Macbooks staat het het unieke serienummer ook op de bon toch?
Precies, goed op de reviews letten en bij voorkeur uiteraard ophalen. Serienummer staat zelden op de bon maar wel altijd op de doos.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste