MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 178.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
clonedonkey schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:22:
Het heeft wat moeite gekost maar tracking nummer is binnen. Blijkt g*dverd**e dat ze heb pas vandaag hebben verstuurd ! Beetje jammer want ik heb nog een mail waarin hij zegt hem maandag al te hebben gestuurd. Maar goed maandag heb ik hem :) Er staat nu bij fedex dat hij is aangemeld. Wanneer/rond welke tijd kan je normaal gesproken zien dat het pakketje ook echt bij fedex is ? of is hij dat nu al ?

Ik zie trouwens bij bestemming ook alleen mijn stad + NL staan klopt dat ? Of veranderd dat straks als het pakketje ook echt bij hun ligt ?

[afbeelding]
Zie je, wat zei ik je? Ik dacht het eerlijk gezegd al... Maaaar; ook jouw pakket is met de snelste methode verzonden nu, dus ook jij moet hem in 24 werkuren hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind wel dat jullie af en toe wat meer geduld aan de dag mogen brengen. Als men mij iets opstuurt vanuit België naar hier (Brazilië), dan kan ik behalve de taks ook nog eens een anderhalve maand wachten. Sommigen doen alsof de wereld gaat vergaan als ze een paar uurtjes extra moeten wachten.

Dat het niet netjes is als hij A zegt maar B doet geef ik toe, maar denk 2 keer na voor je een complete rant van je af wilt schrijven omdat je toch maar een dagje of 2 extra moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 04:37:
Ik vind wel dat jullie af en toe wat meer geduld aan de dag mogen brengen. Als men mij iets opstuurt vanuit België naar hier (Brazilië), dan kan ik behalve de taks ook nog eens een anderhalve maand wachten. Sommigen doen alsof de wereld gaat vergaan als ze een paar uurtjes extra moeten wachten.

Dat het niet netjes is als hij A zegt maar B doet geef ik toe, maar denk 2 keer na voor je een complete rant van je af wilt schrijven omdat je toch maar een dagje of 2 extra moest wachten.
Of bij mij dat ik nu al 5 dagen langer wacht dan dat hun beloofd hebben... Heb speciaal daarvoor de UK Dispatch gekozen. wat je toch al van kan verwachten dat het binnen 1 a 2 werkdagen bezord wordt.

Ik vindt dan wel dat ik reden heb om te klagen. Of dat ze al vanaf dag 1 de tracking # beloven, maar nog steeds niks heeft opgestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjiwa op 30-04-2010 06:12 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
EK staat erom bekend laat te zijn met het sturen van een tracking #. Heb je om een bon gevraagd en om een EU stekker trouwens?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Tjiwa schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 06:11:
[...]

Of bij mij dat ik nu al 5 dagen langer wacht dan dat hun beloofd hebben... Heb speciaal daarvoor de UK Dispatch gekozen. wat je toch al van kan verwachten dat het binnen 1 a 2 werkdagen bezord wordt.

Ik vindt dan wel dat ik reden heb om te klagen. Of dat ze al vanaf dag 1 de tracking # beloven, maar nog steeds niks heeft opgestuurd.
Dat kon je van te voren weten. En als je dit gedoe niet wilt koop je hem toch rechtstreeks bij Apple en betaal je 300€ meer ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Hmm, na al die slome reacties van onze vriend Sam van EK heb ik maar besteld via de TU Delft link (12% korting). Dat is maar een klein beetje duurder en heb ik ook opties kunnen kiezen als 7200rpm HDD en Antiglare scherm. Sam geeft alleen maar aan dat die opties misschien volgende week komen (en dat zegt hij dan iedere week).

Dus nu alleen nog even wachten tot mijn 15" MBP i7 binnen is! :9~

[ Voor 1% gewijzigd door salgera op 30-04-2010 13:39 . Reden: tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:05
DeluxZ schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:02:
[...]

Dat kon je van te voren weten. En als je dit gedoe niet wilt koop je hem toch rechtstreeks bij Apple en betaal je 300€ meer ?
Dit dus!

Plus dat dit topic nou echt alleen maar overspoeld wordt met telkens dezelfde vragen en telkens dezelfde opmerkingen over verzenden e.d.

Dit is allemaal al minstens 10 keer aan bod gekomen en begint langzamerhand een beetje irritant te worden. Misschien moet er maar een apart topic gemaakt worden over EK en afhandeling oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
salgera schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:38:
Hmm, na al die slome reacties van onze vriend Sam van EK heb ik maar besteld via de TU Delft link (12% korting). Dat is maar een klein beetje duurder en heb ik ook opties kunnen kiezen als 7200rpm HDD en Antiglare scherm. Sam geeft alleen maar aan dat die opties misschien volgende week komen (en dat zegt hij dan iedere week).

Dus nu alleen nog even wachten tot mijn 15" MBP i7 binnen is! :9~
Nja het gaat me waarschijnlijk toch zo'n €150 schelen. Dan maar een weekje wachten hoor ;)

Edit: Sam wil voor 1280 pond mijn MBP wel toesturen. Hoeveel wordt dit nu precies in Euro? Weet iemand dit?? Want de ene keer zeggen mensen dat paypal wel juist zit en de andere keer van niet... Valutaomrekenfunctie PP geeft €1.436,13 aan. Wisselkoersen.nl geeft €1470,76 aan. Ik weet het allemaal niet nu :p

[ Voor 20% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-04-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

Nja het gaat me waarschijnlijk toch zo'n €150 schelen. Dan maar een weekje wachten hoor ;)

Edit: Sam wil voor 1280 pond mijn MBP wel toesturen. Hoeveel wordt dit nu precies in Euro? Weet iemand dit?? Want de ene keer zeggen mensen dat paypal wel juist zit en de andere keer van niet... Valutaomrekenfunctie PP geeft €1.436,13 aan. Wisselkoersen.nl geeft €1470,76 aan. Ik weet het allemaal niet nu :p
Je betaalt via Paypal. Welke wisselkoers zal er dan gebruikt worden? Dat van een willekeurige website, zoals wisselkoersen.nl, of dat van Paypal zelf (credit card heeft een aantal xtra opties, maar daar betaal jij niet mee).

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Dus 'gewoon' €1436 :) Dan ga ik het wel doen binnenkort :)

Dit stekkertje net alvast even besteld :)

[ Voor 73% gewijzigd door Peter_Aragorn op 01-05-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverXp11
  • Laatst online: 23-06 20:39
Ik had PayPal gebeld en dinsdag avond de MBP gekocht en betaald. het zou dinsdagavond of woensdagavond gecleared zijn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen tracking code ontvangen vam Sam, naar zijn zeggen is mijn MBP donderdag verzonden met 'next-day delivery'. Ik betwijfel dit ten zeerste aangezien mijn bestelling dan uiterlijk vandaag zou binnenkomen. We zullen zien, maar tot hij mij een trackingnummer heeft verstuurd verdenk ik hem er nog altijd van niets opgestuurd te hebben. Ga hem iig niet meer emailen, hij heeft gezegt dat et verstuurd is dan moet ik het maar geloven.....

Wel vervelend dat ik vanaf dinsdag dan al 2 weken heb gewacht op mijn bestelling. Als je zoals mij weinig geduld bezit dan ben je bij deze gewaarschuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
Mijne staat nu in Parijs :P Maandag voor 12 uur komen ze hem afleveren. Ben benieuwd. Ga daarna wel effe goed klagen dat hij eerst zegt dat hij maandag al is verstuurd en dat het dan uiteindelijk pas vrijdag is gebeurd ! Ga proberen of hij geen mooie prijs voor apple care kan maken vanwege de overlast haha Ik houd jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb tenminste een tracking id gekregen :p Ik vindt het echt vervelend dat ik niet weet wat de status van mijn bestelling is, heb nog nooit met zoveel anticipatie op een product gewacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Geduld mensen, geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Ik heb via EK een Macbook Pro gekocht, maar nu is er een probleem met Paypal ontstaan (Beperkte rekeningtoegang). Ik heb het wachtwoord en beveiligingsvragen gewijzigd, maar kan momenteel geen betalingen doen. Ik heb contact met EK opgenomen en voorgesteld om direct via Credit Card te betalen. Sam stelt nu voor om via Bank Wire Transfer te betalen. Iemand hier ervaring mee? Wat zijn alternatieven?

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:58:
[...]

1280 pond incl verzenden voor de 2.4 i5?
Dan kan je beter iets meer geven en voor de 2.53 i5 gaan. http://cgi.ebay.co.uk/NEW...ps_ET&hash=item58876e00af

De marge op dit model zal voor hem iets groter zijn, en voor die paar pond die je uiteindelijk meer zal moeten betalen, heb je snellere cpu en grotere HD.

Voor mij persoonlijk is dit het voordeligste model qua prijs/prestatie.

Tip: probeer ook nog Applecare te regelen, veel te interessant om links te laten liggen.
Als je trouwens MBP + Applecare koopt, maakt hij meestal nog betere prijzen 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen tracking id ontvangen, net nogmaals een mailtje gestuurd dat ik een tracking id wil hebben. Wel hoogst irritant dat als je niet blijft zeuren er niets gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Laatst online: 22:15
Aries.Mu schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:46:
[...]

1280 pond incl verzenden voor de 2.4 i5?
Dan kan je beter iets meer geven en voor de 2.53 i5 gaan. http://cgi.ebay.co.uk/NEW...ps_ET&hash=item58876e00af

De marge op dit model zal voor hem iets groter zijn, en voor die paar pond die je uiteindelijk meer zal moeten betalen, heb je snellere cpu en grotere HD.

Voor mij persoonlijk is dit het voordeligste model qua prijs/prestatie.

Tip: probeer ook nog Applecare te regelen, veel te interessant om links te laten liggen.
Als je trouwens MBP + Applecare koopt, maakt hij meestal nog betere prijzen 8)
Let wel op dat daar nog 50pond aan verzending bij komt.

Volgens mij valt die snellere CPU wel mee. Zal niet veel schelen. En die harddisk maakt toch niet zo uit? De meeste mensen hebben als ze thuis werken een externe harddisk staan en 'on the road' heb je echt wel genoeg aan 320gb, denk ik. Als Elektronic King nu eens met die hi res schermen komt dan zal dat denk ik ongeveer net zo veel kosten als dat normale 2,53Ghz model. En dan heb ik liever een hoger resolutie scherm dan een net iets betere CPU en harddisk.

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ongeveer een uurtje geleden stond de man van Fedex aan de deur met een mooie Fedex doos. En nu een uurtje later dus zit ik al lekker te internetten vanaf mijn nieuwe mbp :) Ben er helemaal gelukkig mee. Straks maar is een mailtje naar EK sturen om een mooie prijs te krijgen voor applecare :)

Mijn ervaring nu is dus wel dat hij je volgens mij aan het lijntje hout en dat hij uiteindelijk veel later wordt vestuurd en dat je dan pas een tracking id krijgt. Als je dus nog geen tracking id hebt kan je ervan uitgaan dat hij dus ook nog niet is verstuurd !

[ Voor 31% gewijzigd door clonedonkey op 03-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Dutch schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:37:
Ik heb via EK een Macbook Pro gekocht, maar nu is er een probleem met Paypal ontstaan (Beperkte rekeningtoegang). Ik heb het wachtwoord en beveiligingsvragen gewijzigd, maar kan momenteel geen betalingen doen. Ik heb contact met EK opgenomen en voorgesteld om direct via Credit Card te betalen. Sam stelt nu voor om via Bank Wire Transfer te betalen. Iemand hier ervaring mee? Wat zijn alternatieven?
PayPal even een belletje geven of via de site de oplossing volgen en een foto van je bankrekening + een identiteitsbewijs meesturen. Bij mij al twee keer het geval geweest en beide binnen een dag opgelost :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik wil nu nog een los wireless toetsenbord bij mijn mbp. Welke moet ik precies hebben als ik precies de zelfde toetsenbord layout wil als mijn mbp van EK ? Ik zou er graag eentje bestellen van onderstaande site. Alvast bedankt !:

http://www.mailamac.nl/in...2accc08b342ca5cbe4a115571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff echt vervelend dat hij em dan nog niet verstuurd heeft, heb tenslotte 20 april al de e-check verstuurd via paypal. Je zou verwachten dat hij hem dan gewoon klaar laat zetten in uk dispatch (of eventueel laat versturen vanuit usa) zodat hij op de dag van betaling(28 april) direct verstuurd kan worden. Als hij 13 dagen nodig heeft om dat ding eens te kunnen versturen vraag ik me echt af wat hij allemaal moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
clonedonkey schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:51:
Ongeveer een uurtje geleden stond de man van Fedex aan de deur met een mooie Fedex doos. En nu een uurtje later dus zit ik al lekker te internetten vanaf mijn nieuwe mbp :) Ben er helemaal gelukkig mee. Straks maar is een mailtje naar EK sturen om een mooie prijs te krijgen voor applecare :)

Mijn ervaring nu is dus wel dat hij je volgens mij aan het lijntje hout en dat hij uiteindelijk veel later wordt vestuurd en dat je dan pas een tracking id krijgt. Als je dus nog geen tracking id hebt kan je ervan uitgaan dat hij dus ook nog niet is verstuurd !
EINDELIJK! Kolere, dat duurde lang bij jou... maar thanks god heb je hem eindelijk! :)
Veel plezier ermee ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 15:16
Hij is hier vanochtend ook binnengekomen!!

=)

Zit nu nog op werk, zometeen even snel naar huis en uitpakken :)

Hij is uiteindelijk een week later dan afgesproken geleverd.

Graag hoor ik van clonedonkey of je een speciale prijs voor Applecare kreeg :p

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je hem binnen heb Tjiwa! Ik begon al te twijfelen of hij uberhaubt wel iets verstuurde ;)

Heb net een mailtje ontvangen dat hij de tracking code nog niet uit de UK heeft gekregen, hij zou erachter aan gaan. Als ik het bericht van Tjiwa lees dan geeft dit geen goede hoop op een vlotte levering :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:43:
Mooi dat je hem binnen heb Tjiwa! Ik begon al te twijfelen of hij uberhaubt wel iets verstuurde ;)

Heb net een mailtje ontvangen dat hij de tracking code nog niet uit de UK heeft gekregen, hij zou erachter aan gaan. Als ik het bericht van Tjiwa lees dan geeft dit geen goede hoop op een vlotte levering :<
Net een mooie deal gesloten naar mijn mening voor een MacBook Pro 13 inch uit juni 2009 met garantie tot maart 2011. Voor 790 euro incl shipping _/-\o_ Nu maar hopen dat de douane niet vervelend gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
UK dispatch of uit Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als ie vanuit US wordt verzonden kun je er vrij zeker van zijn dat er BTW op komt.

[ Voor 68% gewijzigd door Philflow op 04-05-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Je Macbook Pro zal dan voor 500 dollar gedeclareerd worden door ze en dan krijg je achteraf een acceptgiro van Fedex van +/- 90 euro. Mochten ze steeksgewijs jouw pakketje wel 'grondig' controleren dan betaal je naast de belasting van de echte waarde nog een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:03:
Je Macbook Pro zal dan voor 500 dollar gedeclareerd worden door ze en dan krijg je achteraf een acceptgiro van Fedex van +/- 90 euro. Mochten ze steeksgewijs jouw pakketje wel 'grondig' controleren dan betaal je naast de belasting van de echte waarde nog een boete.
Zit er niet echt mee, heb weleens een iPhone uit de US besteld kreeg ik hetzelfde dat was 70 euro.
Dan nog is ie 900euro in totaal. Ik vind 'm niet voor deze prijs in Nederland ben ik al achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
RSD1982 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Net een mooie deal gesloten naar mijn mening voor een MacBook Pro 13 inch uit juni 2009 met garantie tot maart 2011. Voor 790 euro incl shipping _/-\o_ Nu maar hopen dat de douane niet vervelend gaat doen.
Hele mooie deal! Ik vroeg hier een paar bladzijdes eerder hoe groot de kans was dat de douane het checkt, en de replies waren niet echt gunstig. Hopen dat je er zonder btw+boete vanaf komt ;).

Geschreven op m'n nieuwe 2210 MBP die ik zojuist van UPS heb gekregen :)

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Met die 90 euro zal niemand zitten nee, maar als je pakketje wel echt gechecked wordt zal je er wel mee zitten en dan zul je duurder uitkomen dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
andromedaan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:06:
[...]

Hele mooie deal! Ik vroeg hier een paar bladzijdes eerder hoe groot de kans was dat de douane het checkt, en de replies waren niet echt gunstig. Hopen dat je er zonder btw+boete vanaf komt ;).

Geschreven op m'n nieuwe 2210 MBP die ik zojuist van UPS heb gekregen :)
Daar kwam eigenlijk ook nog bij dat ik heel marktplaats heb gemailt en speurders maar gewoon geen enkele verkoper die terug reageert en als er dan eentje reageert krijg je dit:

Sorry ik heb er nog maar één staan ik heb er net een verkocht.
Ik denk gezien de reacties het ook niet lang meer duurt voor deze de deur uit is.
Je kunt ook een bedrag aanbetalen als je het nu niet in een keer kunt overmaken!
MET WEDERZIJDS RESPECT EN VETROUWEN!!
Laat dat gezegd mogen worden.

mvg,

Ja DAAG!

Nu een Amerikaans bedrijf gevonden. Vraag verzonden over shipping en half uur later bericht terug. Die willen wel geld verdienen.
Dus dan maar zo, tevens waren vrijwel alle NL advertenties de garantie verlopen en ik wil graag Apple Protection Program oid erbij aanschaffen. Dat kan nu allemaal :9~

[ Voor 18% gewijzigd door RSD1982 op 04-05-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 16:35

Ja volgens mij heb je helemaal gelijk.

Mijn MBP (besteld op 15 april) heb ik nog niet binnen. Op mijn vraag waar 'ie blijft en of die al verzonden is, en of ik een trackingcode kan krijgen, het volgende korte antwoord:
Sorry about the delay. I will get you the tracking # from our UK department.

Thank you.
Het lijkt er echt op alsof ie de controle helemaal kwijt is, en net zolang wacht totdat de koper contact opneemt over waar het pakketje blijft. Met "UK department" als excuus. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Trotz ik heb hetzelfde probleem! Begin het onderhand wel een beetje zat te worden. Weet eigelijk niet zo goed wat ik hieraan moet doen. Ga hem geen eindeloze mails sturen of mijn item nou eens verstuurd wordt. Valt me ook op dat EK de laaste tijd veel meer negatieve feedback krijgt als voorheen. Misschien kan hij de drukte niet zo goed aan. We worden aan het lijntje gehouden met excuses.

Ik wacht het wel af, uiteindelijk ben ik meer dan 500 euro goedkoper uit bij EK, dus het wachten waard. Ik begin echter te twijfelen aan zijn oprechtheid en of hij het nog wel gaat versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:00:
Inderdaad Trotz ik heb hetzelfde probleem! Begin het onderhand wel een beetje zat te worden. Weet eigelijk niet zo goed wat ik hieraan moet doen. Ga hem geen eindeloze mails sturen of mijn item nou eens verstuurd wordt. Valt me ook op dat EK de laaste tijd veel meer negatieve feedback krijgt als voorheen. Misschien kan hij de drukte niet zo goed aan. We worden aan het lijntje gehouden met excuses.

Ik wacht het wel af, uiteindelijk ben ik meer dan 500 euro goedkoper uit bij EK, dus het wachten waard. Ik begin echter te twijfelen aan zijn oprechtheid en of hij het nog wel gaat versturen.
Ik denk dat EK het erg druk heeft momenteel, vanwege de nieuwe MBP's, en daarom het niet bij kan benen. Maarja, dan moet je geen beloftes maken die niet nagekomen kunnen worden.

Dit is voor mij de 7e werkdag sinds dat EK de betaling heeft bevestigd. Terwijl "1 day within UK or 2-3 days within Europe" was beloofd. Tussen het moment van bestellen en de betalingsbevestiging zat ook al 10 dagen.

Er is weinig anders dat we kunnen doen dan wachten. Als het echt te lang duurt, dan bij Paypal aankloppen lijkt me. Zover zal het hopelijk niet gaan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo denk ik er ook over. Het had echter een stuk minder vervelend geweest als je weet waar je aan toe bent. Bij het doen van de betaling dacht ik binnen anderhalve week me laptop binnen te hebben, met dit tempo zal het 3 of misschien wel 4 weken duren.

Laten we hopen op het beste :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Laatst online: 17-09 13:21
eind deze maand gaat mijn baas voor mij MBP 13 inch halen.. maar ik wil weten welke keyboard layout is de standaard versie in HK? is dat de US layout versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn echeck is eindelijk gecleared. Ik hoop dat de macbook vandaag word verzonden met DHL Next Day Service. Ik heb wel gemerkt dat je Sam geen 2 vragen in een mail moet beantwoorden, hij beantwoord er namelijk maar 1. Ik hoop echt dat de macbook morgen hier is zou echt helemaal super zijn, maar gezien de reacties hier zal dat wel wat later worden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik ook Daan, maar helaas wacht ik nu al 6 dagen na het clearen van mijn echeck en heb nogsteeds niets vernomen van Sam. Het enige wat hij zegt is dat hij nog geen tracking nummer heeft van UK department. Wees er dus maar op voorbereid dat het minimaal een week tot 2 weken duurt voor je hem binnen heb.

Ga hem vandaag nog maar eens een mailtje sturen met de vraag of hij problemen heeft met het versturen vanuit UK en of hij misschien een schatting kan doen waneer het dan wel verstuurd wordt. Vindt het wel een beetje merkwaardig dat hij niet gewoon kan zeggen dat het wat langer gaat duren vanwegen leveringsproblemen. Het vreemde is dat hij op ebay zet dat het product UK dispatch is en wanneer je hem mailt hij zegt dat het item al in UK is. Vervolgens duurt het langer dan een week voordat het product eens verstuurt is. Hieruit trek ik al snel de conclusie dat hij het product helemaal niet in de UK heeft staan en/of hij het product nog helemaal niet in bezit heeft als hij het verkoopt(misschien koopt hij het pas in wanneer de klant betaald heeft).

Het vreemde is dan dat er wel mensen op dit forum zijn die hem binnen een week binnen hadden... Blijft een raadsel die EK. Wanneer je ook bij zijn negative feedback kijkt dan zie je dat 90% hiervan items zijn die in Ponden betaald zijn. Het is dus voornamelijk de UK dispatch waar het probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe Sam het geflikt heeft maar ik heb zojuist een tracking # ontvangen. Morgen voor 6pm heb ik mijn macbook binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Hij zal wel een beperkte voorraad hebben in de UK. Afhankelijk van de betalingsmethode en de daarbij behorende wachttijden (Clearance etc) is het wellicht lucratiever voor hem om enkele MBPs door te schuiven naar klanten waarvan hij het geld wel snel binnen krijgt. Afhankelijk van het model kan het dan langer of korter duren.

[ Voor 10% gewijzigd door C4D op 05-05-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Hij heeft weliswaar zeker wel wat MacBook Pro's in de UK staan. Mijn MacBook had ik na eCheck binnen 24 uur in huis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Misschien wat meer i5 dan i7 mbps, vandaar mijn laatste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de zekerheid: Ik heb nu een opzetstuk van mijn iPod lader voor mij liggen, deze kan ik aan de adapter hangen en dan laad de macbook gewoon op zonder dat er schade veroorzaakt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ja, die kan je gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi Daan, heb je zeker geluk mee! Had ik het maar even mee zitten. Misschien ligt het dan aan de 17 inch i7 matte's. Welk model heb jij besteld?

Heb zelf nog geen antwoord gekregen op mijn mail.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit model: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Update: MacBook is ondertussen bij FedEx in Amersfoort, moet naar Nijmegen toe. Ben benieuwd hoelang het nog duurt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt jaloers op je Daan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt raar dat Sam zeer matige antwoorden geeft of vragen. Vragen over leveringen en tracking # probeert hij te ontlopen.. Heeft het voor jou Merijn geen zin om een kwestie te openen bij PayPal? Als je al zolang moet wachten?

Edit: Ik heb trouwens steeds in mijn mailtjes gezegd dat ik hem echt morgen moet hebben.. Misschien dat jij ook zoiets kan doen en dat hij daar rekening mee houdt. Heb jij van te voren een 5-star feedback gegeven?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Pfff, ik zit te wachten tot de overschrijving naar het Paypal account gecleared is. Wat een zeik. Die clearing tijden zijn echt lang, mijns inziens.

Zal pas volgende week worden, dan nog betalen en dan hopen dat de Macbook Pro eind volgende week binenn komt..... >:)

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zie dat Sam zelfs een 100% score heeft voor communicatie. Toch wel schokkend als je dan ziet hoe gebrekkig er soms gecommuniceerd wordt.
http://myworld.ebay.com/electronic-king-inc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:04:
Ik zie dat Sam zelfs een 100% score heeft voor communicatie. Toch wel schokkend als je dan ziet hoe gebrekkig er soms gecommuniceerd wordt.
http://myworld.ebay.com/electronic-king-inc/
Het is niet helemaal 100% maar dat zal wel komen door mailtjes als:

Hi,
Thanks for your quick payment. If you leave us a 5-Star positive feedback now, we will upgrade your shipping from Royalmail standard (3 business days within UK or 3-7 days within Europe) to DHL Next Day Service (1 day within UK or 2-3 days within Europe) and also give you a £15 discount code for your next order. Please email us after you have done that to receive the promotion. Thank you once again.

Have a nice day!

-Sam
Electronic King Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ik heb hetzelfe mailtje gehad en in mijn drang om zo snel mogelijk mijn mac te krijgen ben ik hier nog op ingegaan ook... Nu begint het net de Never ending story te worden. Is immidels alweer 17 dagen geleden dat ik de auction won. Heb zojuist eindelijk een mailtje van onze vriend Sam gekregen. Beetje vaag weer hij schrijft het volgende:

I will chase it up for you, because it should have been delivered already. Please accept our sincere apologies.

Sam

Kan hier echt weinig mee. Als ik nog geen feedback had gegeven zou dit zeker een negative worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:21:
idd, ik heb hetzelfe mailtje gehad en in mijn drang om zo snel mogelijk mijn mac te krijgen ben ik hier nog op ingegaan ook... Nu begint het net de Never ending story te worden. Is immidels alweer 17 dagen geleden dat ik de auction won. Heb zojuist eindelijk een mailtje van onze vriend Sam gekregen. Beetje vaag weer hij schrijft het volgende:

I will chase it up for you, because it should have been delivered already. Please accept our sincere apologies.

Sam

Kan hier echt weinig mee. Als ik nog geen feedback had gegeven zou dit zeker een negative worden!
Ook ik ben op dat mailtje ingegaan. Maar het blijkt dus uiteindelijk niets uit te maken.

Ik heb de basis 15" i5 bij EK besteld, zonder mat scherm of wat dan ook. Een speciaal model met eventuele leveringsproblemen is het dus niet.

Ik heb de eergisteren beloofde trackingcode ook nog niet ontvangen. De communicatie is dus erg slecht! In principe is het niet zo heel erg als het wat langer duurt, maar dan moet je in ieder geval weten waar je aan toe bent.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt raar. Jullie hebben veel eerder betaald als mij maar ik heb mijn macbook vanmiddag al. Misschien dat jullie modellen toch echt uit de US moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vermoed ik wel ja, maar waarom hij dan een BS verhaal verteld dat ze al in de UK staan? Het boeid mij ook niet echt als het wat langer duurt als hij me maar verteld hoeveel langer het dan is. Heb er wel vertrouwen in dat het 'uiteindelijk' wel verstuurd gaat worden. Service is echt een -1 bij Sam. Als je zelf niets stuurt dan zullen hun ook beslist niets uit zichzelf sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverXp11
  • Laatst online: 23-06 20:39
Het is niet echt een snelle man, maar ik heb er wel een goed gevoel over dat het uiteindelijk goed komt, zolang ie er maar voor 5 juni is, is het goed.

Ik heb zelf nog niet betaald, omdat PayPal een fout heeft gemaakt en mijn betaling heeft geweigerd of iets in die richting. Nu zou Sam wachten (langer dan zijn 7 dagen-betalen-regel) tot ik betaald heb, maar hij heeft wel een geschil gestart op eBay. Hij zei dat ik het moest negeren. We zullen zien, het geld zou pas vrijdag op mijn rekening staan en ik heb vorige week dinsdag 'betaald'.

Jammer dat PayPal ook zo traag is zeg, echt jammer vind ik dat. Voor mij het enige minpunt aan PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MacBook is binnen :-) Ik ga hem nu installeren
En deze zin is getypt vanaf mijn nieuwe MacBook. Helemaal super. Goed toetsenbord. Alleen zie ik nu wel twee kleine krasjes naast het trackpad. Dat zal dan wel een fabricagefout zijn aangezien de doos en het MacBook verzegeld waren.

Nog wat opmerkelijks. In de eBay advertentie staat dat het MacBook in Egham (UK, bij Bristol) is. Wij hebben steeds contact met Sam. De afzender van het pakket is David Paterson uit Frome ((UK, bij Londen). David verstuurt vanaf een bedrijf genaamd dj.gadgets. Dat verklaart waarschijnlijk ook de onduidelijke communicatie er zijn in Engeland meerdere locaties waar mensen van Ek zijn.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Had ik inderdaad ook gezien, dat hij van Dj.Gadgets komt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Heeft iedereen die een MBP via EK heeft besteld diezelfde afzender: dj.gadgets?

dj.gadgets is namelijk ook een e-bay verkoper.

Hmmm, heb 'm net nog maar een mailtje gestuurd waar de MBP blijft. Ik heb zelfs de trackingcode nog niet ontvangen, die 2 dagen geleden beloofd was.
:(

edit:

Bizar, binnen 1 minuut een reactie op het mailtje:
Tracking # blabla
Shipping courier: Fedex.com

Sorry about the delay. Please expect to receive it tomorrow.

Have a nice day!
Sam
Hmm, blijkbaar kan 'ie z'n mailtjes echt niet goed organiseren ofzo.

Advies dus voor iedereen die zaken doet met EK: vooral blijven mailen!!

Vanmorgen is de MBP verstuurd vanuit Bristol. Verwachte afleveringsdatum volgens FedEx is 10 mei.

Eindelijk weet ik waar ik aan toe ben. Dat is al een opluchting :)

[ Voor 119% gewijzigd door Starbolt op 06-05-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt

Heb je nog een mooi prijsje kunnen krijgen voor Applecare? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbolt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:33:

Hmmm, heb 'm net nog maar een mailtje gestuurd waar de MBP blijft. Ik heb zelfs de trackingcode nog niet ontvangen, die 2 dagen geleden beloofd was.

edit:

[...]

Vanmorgen is de MBP verstuurd vanuit Bristol. Verwachte afleveringsdatum volgens FedEx is 10 mei.

Mooi zo! Vanuit Bristol gaat ie naar Birmimgham dan naar Parijs vervolgens naar Schiphol Oost en dan naar lokale verdeler. En zo heeft je MBP al weer een deel Europa gezien :). MBP komt in een zeer nette FedEx doos met daarin een Apple MBP doos. Maar idd, je moet blijven mailen totdat Sam je helemaal zat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoevaak mailde jullie hem dan? Elke dag? Ik ben bang dat als ik teveel mailtjes stuurt dat hij helemaal niks meer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Als hij binnen 2 dagen niet reageert; gewoon weer mailen. Dat is wat ik heb gedaan iig. Ik kan me voorstellen dat andere mensen al na 24 uur opnieuw mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Starbolt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:45:
[...]

Heb je nog een mooi prijsje kunnen krijgen voor Applecare? :)
Heb vanmorgen aan hem betaald, 89€ voor applecare. Leek me een prima prijsje :) Ben er blij mee. Nu nog even wachten of de code en dan wat redelijke feedback geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:17:
Hoevaak mailde jullie hem dan? Elke dag? Ik ben bang dat als ik teveel mailtjes stuurt dat hij helemaal niks meer gaat doen.
Goh, teveel mailen is moeilijk maar je mag er wel achterzitten.. imho is dat gewoon een risicotermijn. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die bij een gewone APR of Apple Store bestellen en met dezelfde wachttijden zitten. Dat hij het dus enerzijds beloofde is niet mooi, maar ik heb de indruk dat je zo toch nog meer informatie krijgt dan bij een APR / Apple Store.

Ach ja, ik gis er ook maar op los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net weer een mailtje van hem ontvangen, hij wenst me in iedergeval een fijn weekend toe ;)

Yes for sure. I have sent them another email. Sorry about the delay.
have a nice weekend!

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Hmm, ik wil de vertraging niet goedpraten hoor. Maar als Sam niet liegt, dan lijkt het erop dat ie er weinig aan kan doen. Hij moet de UK-afdeling achter de vodden aanzitten voor informatie, en dat de pakketjes worden verstuurd. Terwijl ie zelf in de US zit. Neem het tijdsverschil mee, en dan kan een pakketje zo een paar dagen extra vertraging oplopen. Zeker als de communicatie over een aantal schijven gaat.

Als EK dus een tipje van de sluier zou oplichten, dan zouden de kopers wat meer begrip en geduld kunnen opbrengen. "Sorry about the delay" is een beetje te kort. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iid, kan er niets mee. Ik hoop echt dat ik hem volgende week heb. Heb op dit moment een school-project waarbij we een applicatie voor een ziekenhuis moeten ontwikkelen. Deze macbook heb ik eigelijk aangeschaft om een stuk efficienter te kunnen werken. Op mijn huidige systeem is het niet zo goed toefen met VMware sessies met VS en SQL-server. Ondertussen al 3 weken verder en ik heb wat ontwikkelwerk uitgesteld omdat ik het liever op me nieuwe MBP wou maken. De dealine nadert en ik hoop niet dat ik het hierdoor niet af krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:58:
iid, kan er niets mee. Ik hoop echt dat ik hem volgende week heb. Heb op dit moment een school-project waarbij we een applicatie voor een ziekenhuis moeten ontwikkelen. Deze macbook heb ik eigelijk aangeschaft om een stuk efficienter te kunnen werken. Op mijn huidige systeem is het niet zo goed toefen met VMware sessies met VS en SQL-server. Ondertussen al 3 weken verder en ik heb wat ontwikkelwerk uitgesteld omdat ik het liever op me nieuwe MBP wou maken. De dealine nadert en ik hoop niet dat ik het hierdoor niet af krijg.
Dat is niet het probleem van EK, maar die van jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem zou ik het niet noemen ;) EK heeft echter wel het probleem dat hij geen controle heeft over zijn mens(en) in de UK, waardoor hij deze maand in verhouding met vorige maanden zeer veel negatieve feedback krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbolt schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:33:

edit:

[...]

En heb je je MBP al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:58:
[...]

En heb je je MBP al binnen?
Hij staat sinds vanmorgen 8:40u bij Veldhoven (vlakbij Eindhoven). Volgens FedEx is de verwachte aflevering op maandag 10 mei, tegen 12:00u. Daar ga ik dan maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel balen dat je net het weekend er tussen heb :S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:32:
Das wel balen dat je net het weekend er tussen heb :S!
Mja, een beetje wel. Clonedonkey had volgens mij hetzelfde. FedEx levert standaard niet op zaterdag (is wel een optie waar extra voor moet worden betaald).

Nouja, ik heb een druk weekend voor de boeg. Dus zoveel tijd had ik in het weekend toch niet kunnen besteden aan m'n mekboekie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar, had Sam bij jou geen international priority geselecteerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
"Priority Pak" staat erbij. Hij is ook vrij snel van Bristol, via Birmingham en Parijs naar Veldhoven gekomen. Alleen daar staat ie nu al de hele dag.

Kan ik me nog een weekendje verheugen op de MBP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Joepie ;)

Mijn 'opzetstukje' is binnen :) Kregen jullie bij de nieuwe MBP eigenlijk een EU stekker kado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Nope, Ook eerlijk gezegt niet gevraagd en gewoon precies de zelfde als jou besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke dan. Nouja ik had hem alvast besteld :p Moet binnen een maand eerst op mezelf, dus over 1,5 maand bestel ik een MBP bij EK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:42:
Joepie ;)

Mijn 'opzetstukje' is binnen :) Kregen jullie bij de nieuwe MBP eigenlijk een EU stekker kado?
Nee, ook niet echt om gevraagd. Heb via eBay wel een stekker gekocht voor 20€ zodat ik ook op school bij het stopcontact kan komen :-). Ik had iig nog wel zo'n stekkertje van mijn iPod lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:13:
[...]

Nee, ook niet echt om gevraagd. Heb via eBay wel een stekker gekocht voor 20€ zodat ik ook op school bij het stopcontact kan komen :-). Ik had iig nog wel zo'n stekkertje van mijn iPod lader.
Deze dus? Die kan je gewoon direct in je MBP proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:27:
[...]

Deze dus? Die kan je gewoon direct in je MBP proppen?
Ja die heb ik bestelt. Deze kan je aan je MagSafe adapter hangen ja. Hiermee verleng ik dus mijn adapter om bij - een van de weinig aanwezige - stopcontacten in de klas te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke... Nouja het 'standaard' draad is toch ook al anderhalve meter dacht ik? Dit is voor mij lang zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Starbolt schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:46:
[...]

Hij staat sinds vanmorgen 8:40u bij Veldhoven (vlakbij Eindhoven). Volgens FedEx is de verwachte aflevering op maandag 10 mei, tegen 12:00u. Daar ga ik dan maar van uit.
Correctie: ik heb 'm! :D

Er stond een mooie FedEx doos te wachten op de keukentafel.

Dit type ik op de MBP 15" i5. _/-\o_ Prachtig apparaat, m'n eerste Mac. Vanavond ga ik eerst heel Mac OSX doorspitten.

Ik ben zo blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Starbolt schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:43:
[...]

Correctie: ik heb 'm! :D

Er stond een mooie FedEx doos te wachten op de keukentafel.

Dit type ik op de MBP 15" i5. _/-\o_ Prachtig apparaat, m'n eerste Mac. Vanavond ga ik eerst heel Mac OSX doorspitten.

Ik ben zo blij! :D
2.4 Ghz? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?? Veel minder dat de vraagprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:51:
[...]

2.4 Ghz? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?? Veel minder dat de vraagprijs?
Yep, 2.4 GHz. Ik heb er 1270 pond in totaal voor betaald, inclusief shipping. Ik heb er maar 30 pond af kunnen dingen. Omgerekend was ik 1489 euro kwijt. Dat scheelt dus 260 euro met de apple-store. :)
Ik moest dan wel een ander stekkertje regelen, maar dat kostte maar 5 euro ofzo :)

Ah, zie hier mijn eerdere post:
Starbolt schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:05:
Ik heb ook zojuist besteld bij electronic-king. Een MBP 15" 2.4GHz. Stond te koop voor £1,249.99.
Ik begon met een bod van £1,120.00, kwam ie met een tegenbod van £1,239.00. :/
Toen maar weer een tegenbod gedaan van £1,149.00. Komt ie met een tegenbod van £1,234.99. ;(
Hij zal wel denken dat ie ze toch wel kwijt raakt. Ik denk dat de oude stock wel wat goedkoper weg mag.
Toen heb ik een bod van £1,220.00 gedaan, die werd gelijk geaccepteerd. Misschien had ik achteraf £1,200.00 moeten bieden, had ie misschien al gehapt. Maargoed, toch een goede koop gedaan.

Paypal rekent 1 EUR = 0.853069 GBP. Kom ik uit op € 1489,- inclusief verzending (£49.99). Dat scheelt toch € 260,- met de applestore. Bijna 15% "korting" dus. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Starbolt op 07-05-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd :D!! Die EK heeft inderdaad echt het scherpste prijsje, ben ze voor europa nog niet goedkoper tegengekomen. Kan echt niet wachten tot dat FedEx busje bij mij voorkomt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt wel geluk zeg. Wel raar dat die tracking updates niet zijn bijgehouden door FedEx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Starbolt schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:57:
[...]

Yep, 2.4 GHz. Ik heb er 1270 pond in totaal voor betaald, inclusief shipping. Ik heb er maar 30 pond af kunnen dingen. Omgerekend was ik 1489 euro kwijt. Dat scheelt dus 260 euro met de apple-store. :)
Ik moest dan wel een ander stekkertje regelen, maar dat kostte maar 5 euro ofzo :)

Ah, zie hier mijn eerdere post:

[...]
Als ik 1270 pond invul bij de Paypal valutaomrekenfunctie dan komt er €1.438,24 uit. En niet €1489. Wat is het nu dan?? 1 GBP = 1,13248 EUR bij deze omrekenfunctie...

Als ik de TU Delft-link gebruik dan kost het me namelijk € 1.538,67. Als het dan €1489 bij EK is, dan bestel ik hem liever via de TU Delft-link :)

[ Voor 10% gewijzigd door Peter_Aragorn op 07-05-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:20:
Je hebt wel geluk zeg. Wel raar dat die tracking updates niet zijn bijgehouden door FedEx.
Ja, daar zit blijkbaar een flinke vertraging in. De MBP is om 12.40u bezorgd. Ik heb voor dat ik naar huis ging, om 18.30u nog gekeken, en toen stond er nog dat ie 10 mei pas zou komen. Was dus een leuke verrassing toen ik thuis kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:30:
[...]

Als ik 1270 pond invul bij de Paypal valutaomrekenfunctie dan komt er €1.438,24 uit. En niet €1489. Wat is het nu dan?? 1 GBP = 1,13248 EUR bij deze omrekenfunctie...

Als ik de TU Delft-link gebruik dan kost het me namelijk € 1.538,67. Als het dan €1489 bij EK is, dan bestel ik hem liever via de TU Delft-link :)
Tja, de valutakoersen veranderen nogal he. :)
Blijkbaar is het weer iets aantrekkelijker geworden om ponden te kopen met euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D

C4D

Zucht....gaan we weer ;)
De koers is variabel, dus over een maand zal de berekening weer anders uitvallen.

edit: net te laat.

[ Voor 16% gewijzigd door C4D op 07-05-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Maar als ik dat bedrag weer terugreken van euro naar pond dan is het 'maar' 1200 pond. Dus dat klopt ook weer niet helemaal :p Dus dat zet ik €1.438,24 weer om ik ponden en dan is het 1200 pond...

Nouja, mocht het me dik tegenvallen zodra ik afreken dan kan ik altijd nog weigeren toch>?

[ Voor 40% gewijzigd door Peter_Aragorn op 07-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:19:
Maar als ik dat bedrag weer terugreken van euro naar pond dan is het 'maar' 1200 pond. Dus dat klopt ook weer niet helemaal :p Dus dat zet ik €1.438,24 weer om ik ponden en dan is het 1200 pond...

Nouja, mocht het me dik tegenvallen zodra ik afreken dan kan ik altijd nog weigeren toch>?
Als je bedoeld dat je na het " Nu kopen " proces nog kan zeggen van nee ik doe het niet. Nee dat gaat - volgens mij - niet op bij eBay. Je sluit een wettelijke overeenkomst, je zal dus moeten betalen dan. Maar de €-prijs in eBay is lager dan bij PayPal, dat wel.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste