Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb een vraag;
Soms springt het beeld van mn laptop opeens breder. Alles lijkt dan uitgerekt.
En na een tijdje springt het weer terug naar de gewone vorm.
Hebben jullie enig idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Rival24 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:42:
Ik heb dat probleem ook gehad, alleen ik had niet in de handleiding gekeken maar meteen een mailtje naar Dell gestuurd. Ze kwamen met wat instructies om te kijken of het geen softwarematig probleem oid was. Nadat dit niets uithaalde werd mijn batterij kosteloos omgeruild.

[...]
Volgens Dell is de batterij versleten en mag ik voor 130 incl BTW een nieuwe bestellen... Want de batterij valt niet onder de garantie. Echt schandalig voor een laptop van nog geen 1.5 jaar oud, dat de batterij het dan al begeeft en ik voor 25% van de nieuwprijs van de laptop een nieuwe batterij moet bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
zerocool82 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:28:
[...]

Volgens Dell is de batterij versleten en mag ik voor 130 incl BTW een nieuwe bestellen... Want de batterij valt niet onder de garantie. Echt schandalig voor een laptop van nog geen 1.5 jaar oud, dat de batterij het dan al begeeft en ik voor 25% van de nieuwprijs van de laptop een nieuwe batterij moet bestellen...
Hier hetzelfde probleem!!
Grrrr... Nou maar op zoek gaan naar een nieuwe... Maar vind het wel veels te duur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Kijk even op eBay. Daar heb je wel replacment accu's. MAar ik weet niet hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms kun je ook de cellen in de accu (laten) vervangen... Dat scheelt een hoop denk ik. Ik zag dit laatst bij de praxis. Ik heb mijn 6400 nu ook bijna 1.5 jaar, maar de 9-cells accu doet het nog goed. Ik vind 1.5 jaar echt een onacceptabel korte leeftijd, ik zou zeggen laat 'm ontploffen, eens kijken hoe snel je dan een nieuwe krijgt ;)!

Mijn "h"-toets was laatst kappot, maar ondanks de verlopen garantie kreeg ik binnen 1 dag keurig een heel nieuw toetsenbord opgestuurd, dus daar was ik erg over te spreken! Voor mijn kapotte ethernetpoort wilden ze helaas niet een nieuw moederbord opsturen. Eth to USB converter dan maar...

Ps. bewaar wel je oude accu voor werken aan stopcontact!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou sinds 2maanden deze laptop alleen ben zeker niet te spreken over Vista.. Nou wil ik graag xp installeren, maar is het mogelijk om Vista er van af te gooien en gewoon xp te instaleren. Of zitten hier nog een paar haken en ogen aan zodat het niet zo gemakkelijk gaat..

iig alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP installeren op deze computer is heel simpel.
Op de bijgeleverde driver cd staan zowel de drivers voor xp als vista.
Volgens mij kan er dus niks misgaan.

Ik heb in ieder geval windows xp zonder problemen werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Nu de geheugenprijzen zo belachelijk goedkoop zijn wil ik ook upgraden naar 2GB geheugen. Het 1GB reepje wat ik nu heb, draait op 533MHz (PC2-4300 volgens cpu-z). Kan ik zomaar 667MHz geheugen ernaast zetten, of werkt dat niet? Of werken ze dan allebei op 533? Is er veel verschil in snelheid tussen 533 en 667MHz geheugen? Loont het om te upgraden naar 2x1GB op 667Mhz ipv 1x eem 1GB 533MHz ernaast zetten?

Een hoop vragen maar het is me nog altijd niet duidelijk met dat geheugen :/

Mijn specs nu:
Inspiron 6400
C2D T7200 @ 2.0GHz
1GB PC2-4300 geheugen
80GB 5400rpm HDD
ATI x1400
Software: Solidworks, Indesign, photoshop, GTA SA

[ Voor 6% gewijzigd door Cornholi0 op 06-11-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Cornholi0 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:53:
Nu de geheugenprijzen zo belachelijk goedkoop zijn wil ik ook upgraden naar 2GB geheugen. Het 1GB reepje wat ik nu heb, draait op 533MHz (PC2-4300 volgens cpu-z). Kan ik zomaar 667MHz geheugen ernaast zetten, of werkt dat niet? Of werken ze dan allebei op 533? Is er veel verschil in snelheid tussen 533 en 667MHz geheugen? Loont het om te upgraden naar 2x1GB op 667Mhz ipv 1x eem 1GB 533MHz ernaast zetten?

Een hoop vragen maar het is me nog altijd niet duidelijk met dat geheugen :/

Mijn specs nu:
Inspiron 6400
C2D T7200 @ 2.0GHz
1GB PC2-4300 geheugen
80GB 5400rpm HDD
ATI x1400
Software: Solidworks, Indesign, photoshop, GTA SA
Nou het is eigenlijk maar 1 vraag toch?

Ja dat gaat gewoon werken, en ja ze zullen dan allebei op 533 werken en nee het zal (zeer waarschijnlijk) geen verschil maken, althans je zult er verdraaid weinig (niets?) van merken......

Dus mijn advies: koop gewoon 1 reepje van 1gb erbij, anders moet je die ene die overblijft nog weer kwijt zien te raken ook.......
(mijne heeft nu ook 2Gb, helaas had ie 2x512mb en die heb ik nu al veel te lang in de aanbieding......raak ik aan de straatstenen niet kwijt.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholi0
Misschien wat eigenwijs, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat het bij Core (2) Duo cpu's van belang is om de bussnelheid van het geheugen gelijk te kiezen aan de fsb van de cpu. Mijn T7200 draait op 667MHz FSB, maar toch heb ik van Dell 533MHz geheugen gekregen (destijds niet op gelet). Weet iemand hier meer vanaf?

Heeft iemand ervaring van het upgraden van 533 naar 667MHz geheugen op een systeem met een 667MHz FSB Core2Duo? Heb nog nergens echt vergelijkende benchmarks/tests kunnen vinden .

Het prijsverschil is ook weer niet zó groot:

1x PC4200 533MHz 1GB = €25
2x PC5300 667MHz 1GB = €45

In het laatste geval zal ik mijn 1GB PC4300 moeten verkopen. Niet dat je er nog meer dan 10 euro voor krijgt waarschijnlijk... maar toch.

Weet trouwens iemand het verschil tussen PC4200 en PC4300? Beide zijn 533MHz. Ligt het misschien aan de CAS-waardes? Mijn PC4300 geheugen draait 4-4-4-11-15.

Mijn dank is alvast groot :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cornholi0 op 06-11-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik vind dat mijn fan wel erg veel draait zo om de paar minuten :X ! Hebben jullie dit ook :? ? En hoe zou ik dit kunnen oplossen? Want toen ik 'm kreeg was het geluid veel minder! (op het netstroom staat de CPU op 100%!(terwijl ik niks aan het doen ben!) zodra ik het netstroom er van afhaal schommelt het steeds weer!
any idea??

[ Voor 39% gewijzigd door peeter94 op 12-11-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn inspiron nu 3/4 jaar, tot nu toe zeer tevreden.
Toch wil Ik een nieuwe laptop dit gaat een macbook worden.
Wat is de huidige waarde van mijn inspiron, voor hoeveel zou Ik hem ongeveer kunnen verkopen?
Specs:
T7200 2.0 Ghz
2GB Pc5300 (667mhz)
100Gb harddisk (7200rpm)
X1400 256mb
1280x800 (ZONDER Truelife)
Verder is alles standaard Wifi enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
peeter94 schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:09:
Ik vind dat mijn fan wel erg veel draait zo om de paar minuten :X ! Hebben jullie dit ook :? ? En hoe zou ik dit kunnen oplossen? Want toen ik 'm kreeg was het geluid veel minder! (op het netstroom staat de CPU op 100%!(terwijl ik niks aan het doen ben!) zodra ik het netstroom er van afhaal schommelt het steeds weer!
any idea??
Je kunt in taakbeheer toch precies zien welke processen (of welk proces) voor die hoge cpu belasting zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F10®!@n
  • Niet online
Ik heb zo'n s-video -> spdif adapter van Dell gekocht. Bij mij staat er nu continu -2,12 Volt op de coaxiale uitgang. Dit kan toch niet kloppen? Geluid werkt ook niet.

De adapter verbindt pin 7 met de + en pin 5 met de - van de coaxiale aanlsuiting

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins8500/en/8600cr/sm/pinoutsa.jpg

Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft. Ik heb het idee dat dit probleem optreedt sinds ik nieuwe drivers voor mijn ATI videokaart heb geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door F10®!@n op 13-11-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik vista 3-bits op mijn laptop geinstalleerd. maar nu doen de drivers voor de videokaart het niet meer. bijvoorbeeld bij FSX doet hij het tot dat ik een ander venster open. dan houd hij er mee op en zegt ie dat ik nieuwere drivers moet downloaden. maar nu bied Dell niet hogere drivers aan en ATI zegt zoek maar op de site van de fabrikant

Nor meer mensen met dit probleem. of mensen die dit opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:04:
Sinds kort heb ik vista 3-bits op mijn laptop geinstalleerd. maar nu doen de drivers voor de videokaart het niet meer. bijvoorbeeld bij FSX doet hij het tot dat ik een ander venster open. dan houd hij er mee op en zegt ie dat ik nieuwere drivers moet downloaden. maar nu bied Dell niet hogere drivers aan en ATI zegt zoek maar op de site van de fabrikant

Nor meer mensen met dit probleem. of mensen die dit opgelost hebben?
hier heb ik de nieuwste drivers vandaan:

http://www.driverheaven.net/modtool/#top

You dream it, I live it.

Verwijderd

Kun je ook een andere videokaart in de dell 6400 zetten, eentje die WEL DVI aansluiting heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:54:
Kun je ook een andere videokaart in de dell 6400 zetten, eentje die WEL DVI aansluiting heeft?
Nee.
Zal nooit passen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Waarom niet? Die geforce die bieden ze toch ook aan?

Verkopen ze geen lege behuizingen voor notebooks? knip

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 18-11-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:36:
[...]

Huh? Waarom niet? Die geforce die bieden ze toch ook aan?

Verkopen ze geen lege behuizingen voor notebooks? knip
Voordat je gaat schelden en zomaar iets gaat roepen had je je eerst eens moeten verdiepen in het fenomeen 'laptop'. En van te voren moeten bedenken wat je er allemaal op en aan wilt hebben. Dat is nou eenmaal het logische gevolg als je voor een laptop kiest.

En btw ik heb wel een lege behuizing voor een laptop voor je, voor weinig mag je hem wel overnemen. Kun je er wellicht een leuke asbak oid van maken........

[ Voor 1% gewijzigd door Thandor op 18-11-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:31:
Wat is dit nou weer voor toevoeging op mijn reply?
Er is werkelijk zowat geen enkele fabrikant die modulaire laptops levert. In elk model zit een speciaal gebouwd moederbord, en voor mobiele grafische kaarten is geeneens een standaard (ja, MxM, maar die gebruikt eigenlijk niemand). De X1400 uit een 6400 kun je niet eens inbouwen in een 6400 met geïntegreerde grafische kaart, want het moederbord is anders, hetzelfde geldt wellicht voor de geforce versie.

Dat je problemen hebt met een extern scherm kun je Dell niet verwijten, hoogstens jezelf omdat je bij aankoop moet checken wat er allemaal kan met je laptop. Verder kun je eens zien of er wat mogelijk is met een grafische kaart die in het ExpressCard slot past. Als je grafische kaarten wilt upgraden blijf je verder maar gewoon bij een desktop.

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 18-11-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn WiFi.

Als de laptop een tijdje aanstaat (verschilt per keer, maar tegenwoordig is het tussen de 6 en 72 uur), gaat het groene lampje uit van WiFi, en de enige manier om het aan te krijgen is opnieuw opstarten. Dat is erg vervelend als ik besluit beneden te gaan zitten, want het is niet een van de snelste laptops zeg maar.

Heeft iemand nog meer dit probleem? Ik kan er niet meer mee terug naar dell, want de garantie is verlopen en het ding is al een keer uit elkaar geweest.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Ik heb even wat replies weggehaald en gewijzigd. Blijf gewoon objectief, denk na wat voor product het is / je hebt gekocht, en laat loze flames maar achterwege :).

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 18-11-2007 21:07 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F10®!@n
  • Niet online
tdw schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:39:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn WiFi.

Als de laptop een tijdje aanstaat (verschilt per keer, maar tegenwoordig is het tussen de 6 en 72 uur), gaat het groene lampje uit van WiFi, en de enige manier om het aan te krijgen is opnieuw opstarten. Dat is erg vervelend als ik besluit beneden te gaan zitten, want het is niet een van de snelste laptops zeg maar.

Heeft iemand nog meer dit probleem? Ik kan er niet meer mee terug naar dell, want de garantie is verlopen en het ding is al een keer uit elkaar geweest.
Ik heb hetzelfde probleem ja. Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff objectief O-)

heeft er iemand hier een 22" (of groter?) scherm aangesloten op de 6400? En wat vond je ervan?

Samsung heeft native 1680*1050 dus moet et goedkomen qua beeldkwaliteit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:39

Binno

. .. ... ....

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:03:
Ff objectief O-)

heeft er iemand hier een 22" (of groter?) scherm aangesloten op de 6400? En wat vond je ervan?

Heb momenteel een 24" van Dell erop aangesloten, resultaat laptop blijft dicht en prima verder werken op de monitor zelf :) Hij had er in het begin trouwens wel moeite mee maar dat kwam meer door die dell tools die nu der af zijn gehaalt.

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:03:
Ff objectief O-)

Ik heb er zelf een paar keer een 20" met die resolutie op aangesloten, en het resultaat was behoorlijk.
Het verschil met m'n desktop met dvi aansluiting was wel te merken, waar de 6400 een ietsje minder scherp beeld gaf.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

F10®!@n schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem ja. Nog geen oplossing gevonden.
Hmm, handig :)

Ik ben nu inmiddels al 2 uur bezig met de driver te installeren.. Ik geloof niet dat het werkt als ik eerlijk moet zijn :P

Hij blijft maar hangen bij dat blaadje dat van het ene mapje naar het andere gaat, maar het beweegt nog wel.. Daarom durf ik het niet uit te zetten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:57
Thandor schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:06:
Ik heb even wat replies weggehaald en gewijzigd. Blijf gewoon objectief, denk na wat voor product het is / je hebt gekocht, en laat loze flames maar achterwege :).
Ik had hetzelfde probleem met m'n Dell Precision M4300, maar dit heb ik kunnen oplossen met een update van de drivers.. Dit is blijkbaar een bekend probleem, want het staat duidelijk vermeld op de site van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

CyberThijs schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:09:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met m'n Dell Precision M4300, maar dit heb ik kunnen oplossen met een update van de drivers.. Dit is blijkbaar een bekend probleem, want het staat duidelijk vermeld op de site van Dell
Bedankt :)

Ik heb het net geprobeerd en nu afwachten... :)
hee, naamgenoot :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F10®!@n
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:30:
[...]

Bedankt :)

Ik heb het net geprobeerd en nu afwachten... :)
hee, naamgenoot :P
Bij mij heeft het gewerkt _/-\o_ bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

F10®!@n schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:29:
[...]

Bij mij heeft het gewerkt _/-\o_ bedankt voor de tip
Inderdaad, bij mij ook! Harstikke bedankt! :D

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholi0
Is er al bekend dat als je gebruik maakt van de Sigmatel drivers voor XP van een ander merk notebooks, je een extra "speaker output, what you hear" recording optie hebt? Best wel handig als je bv. een audio webstream wilt opnemen naar mp3 :) Weet niet meer precies welk merk het was waar ik deze vandaan had (LG?) maar ik heb ze even online gezet voor geïnteresseerden:

Klik klik

Iemand trouwens al geprobeerd om 4GB RAM te installeren? 2GB 667MHz sodimms zijn nu zo goedkoop (rond de 50 euro per stuk voor Kingston ValueRAM, tot 35 euro voor een goedkoper merk als PQI), dat het wel interessant wordt. Bovendien werk ik veel met applicaties als 3DSMax en Solidworks, zodat meer RAM altijd welkom is.

Daarnet Dell gebeld met de vraag of m'n inspiron ook 4GB RAM ondersteunt (2x2GB). Zij zeiden van niet, maar op verschillende forums lees ik tegenstrijdige verhalen erover. Zoals dat de i945 chipset (die mijn notebook heeft, T7200 CPU) maximaal 4GB (incl. systeem resources zoals PCI devices) aankan, en (i.c.m. een 64-bits OS) er slechts 3.4 of 3.7GB RAM wordt herkend zal worden. Ik wil sowieso upgraden, want de 1GB 533MHz die ik nu heb is niet optimaal voor mijn CPU die op 667MHz draait. Wat denken jullie, gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholi0
Niemand dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zou het gewoon proberen en anders gewoon die 2GB terugsturen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
En meld hier even of het gelukt is ;)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister keek Ik via het programma Notebook Hardware Control naar mijn wearlevel van mijn batterij, stond er 19%. Ik dacht dat is al best veel na nog niet eens een jaar de laptop te hebben, maarja verder geen tijd aan besteed. Kijk Ik nu een dag later staat er 26%!!!. Dit vind Ik persoonlijk niet echt normaal.
Wat te doen dell het probleem voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:52:
Gister keek Ik via het programma Notebook Hardware Control naar mijn wearlevel van mijn batterij, stond er 19%. Ik dacht dat is al best veel na nog niet eens een jaar de laptop te hebben, maarja verder geen tijd aan besteed. Kijk Ik nu een dag later staat er 26%!!!. Dit vind Ik persoonlijk niet echt normaal.
Ja kan, of de makers van Notebook Hardware Control het probleem voorleggen.....
(wie zegt dat hun proggie heilig is? Dell vast niet...... :P :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:52:
gewoon een bullshit waarde :*) er zijn jongens die met een 30% wear niet eens van stopcontact naar stopcontact kunnen rennen en er zijn gasten die met 29% nog uren kunnen werken.

Dan zeg jij tegen dell "ik heb een vaag freeware tooltje die aangeeft dat me wear level 26% is" dan gaat die gast van dell zoeken in zijn online begeleidings programma op "wear" en vindt niets. Volgende stap is de diagnostics van dell draaien en (helaas) als dat goed werkt kan je fluiten naar je argumenten. Dell zegt diagnostics goed = laptop goed.

wat is je werktijd van je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar bij het programma Everest Ultimate staat het zelfde en dit is toch een vrij duur programma.
En mijn werktijd is 2 uur en 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik heb er 4GB inzitten en hij ziet er 3.25 van helaas... 1 van 1GB en 1 van 2GB is dan misschien een oplossing, maar dan draaien de modules niet in dual channel... Ik heb geen Core 2 Duo maar een gewone Core Duo CPU.

[ Voor 94% gewijzigd door Technattic op 11-12-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Technattic schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:58:
Ik heb er 4GB inzitten en hij ziet er 3.25 van helaas... 1 van 1GB en 1 van 2GB is dan misschien een oplossing, maar dan draaien de modules niet in dual channel... Ik heb geen Core 2 Duo maar een gewone Core Duo CPU.
Het is toch al heel lang bekend dat Windows XP niet met 4GB om kan gaan en je dus maar 3,25GB tot je beschikking hebt. Had je kunnen weten van te voren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Inspiron (T2250/2GB/80GB) nu 3/4 jaar en ben er eigenlijk zeer tevreden over. Ik ben na een tijdje wel van Vista naar XP gegaan, en sindsdien heb ik feitelijk een nutteloze 'recovery' partitie van 10 GB. Ik heb destijds (bij de overgang naar XP) wel geprobeerd deze samen te voegen zodat ik ook echt een 80 GB schijf heb, maar het lukte toen niet.....

Is er een proggie of een manier om toch nog wat met deze ruimte te doen? Ik heb Powerquest PartitionMagic en die herkent de partitie door het geklooi destijds niet meer, die ziet gewoon een schijf van 80 GB, al vindt ie die wel "bad". Screens voor de duidelijkheid:

Wat ik feitelijk aan ruimte heb:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.vanderheijden/GK/Mycomp.jpg

Wat PartitionMagic er van vindt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.vanderheijden/GK/part.jpg

Iemand met oplossing/suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je moet die harde schijf weer opnieuw formatteren (dus je moet weer opnieuw WinXP installeren). Powerquest kan dit volgens mij wel in DOS mode. Met Paragon kan je trouwens zeker weten deze harde schijf weer omtoveren naar een "normale" schijf. Maar ook hier moet je dan alles opnieuw erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Probeer eens het partite programma die standaard in Knoppix zit ingebouwd. Daar kan je echt heel veel mee zonder te formateren!!! :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Paragon heb ik het toen bij m'n overgang naar XP geprobeerd. Ik zal de suggesties zeker gaan proberen (wanneer ik de tijd heb).

Ik las hierbove ergens dat je de bijgeleverde driver-cd van Vista gewoon kunt gebruiken als je XP installeert. Klopt dat? Ik heb dat de vorige keer niet eens geprobeerd en alles bij elkaar gescharreld.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb even gezocht maar kon zo snel niks vinden. Behalve dan dat er veel mensen zijn met het batterij probleem.

Mijn probleem is als volgt: vanochtend knipperde het batterij lampje, oranje, oranje, oranje, groen.

Volgens het instructie boekje betekend dat dat de batterij te warm is.
Goed, ik systeem compleet uitgezet, stekker er uit, ik naar me werk. Kom ik thuis, sluit alles weer aan: nog steeds datzelfde lampje. Er wordt geen andere rede gegeven voor dit geknipper, behalve dat de batterij te warm is.

Iemand hier eerder met dit bijltje gehakt? Zo ja, wat was de oplossing??
Kzit namelijk niet op een kapotte laptop te wachten. Want de service van Dell is ver te zoeken. Zelfs als je 5 jaar garantie hebt, waarvan 1 jaar aan huis.

Gaat om 9-cell batterij, laptop is 11 maanden oud.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Velvet
  • Niet online
Ik zou toch even contact opnemen met Dell als je dat nog niet gedaan hebt. In mijn ervaring doen ze bij defecten niet te moeilijk. Het zou kunnen dat er gewoon veel stof in je fan zit en dat je laptop daarom te warm wordt, maar dat is niet meteen te zeggen.
Maar inderdaad, ik heb het vaker hier langs zien komen. Alleen geen oplossingen, geloof ik.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ja klopt, maar Dell is niet open op dit tijdstip. ;) Ben net thuis, vandaar.

Me laptop is helemaal afgekoeld en wel en me fans zien er redelijk ok uit.
Vind het alleen raar dat ie METEEN begint te melden dat ie te warm zou zijn, als het nou na een half uur gebeurt ofzo, dan zou het logischer zijn.

Maar goed, morgen even bellen. :)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Naboo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:07:

Vind het alleen raar dat ie METEEN begint te melden dat ie te warm zou zijn, als het nou na een half uur gebeurt ofzo, dan zou het logischer zijn.

Let ook op dat ondanks dat je 5 jaar garantie hebt, je maar 1 jaar garantie op je accu hebt.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Naboo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:07:

Ik had vorige week hetzelfde probleem. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar Dell, en de volgende dag werd er al een nieuwe batterij opgestuurd.
En ik kon bij mij ook niet bedenken wanneer ze dan wel te warm geworden zou zijn, blijkbaar dus gewoon een defect aan de batterij of elektronica daarin.

[ Voor 11% gewijzigd door Adion op 20-12-2007 22:57 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb net even gebeld met Dell, morgen waarschijnlijk al een nieuwe batterij in huis. :)
Waarschijnlijk inderdaad gewoon een defect aan de batterij. Aangezien ik mij ook niet kan herinneren dat me laptop te warm is geweest. Het probleem begon namelijk nadat de laptop uit Hibernate weer aan ging.
Had uiteraard nog wel lopen googlen gisteravond en kwam er achter dat de 9-cells van de Insiprion vrij snel stuk gaan.

Opmerkelijk detail: de batterij laadt wel gewoon op als ik het knopje op de batterij gebruik. Gister had ik 3 lampjes, vandaag gewoon weer 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Naboo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:53:
Iemand hier eerder met dit bijltje gehakt? Zo ja, wat was de oplossing??
Kzit namelijk niet op een kapotte laptop te wachten. Want de service van Dell is ver te zoeken. Zelfs als je 5 jaar garantie hebt, waarvan 1 jaar aan huis.
Vindt je dat echt? Is netjes opgelost zo toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Henkie-Jan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:40:
[...]

Vindt je dat echt? Is netjes opgelost zo toch? :)
Ja nu wel. Maar toen ik mijn laptop net binnen had, waren er een aantal andere zaken die niet goed waren en toen probeerden ze mij een beetje af te schepen.
Maar nu hebben ze weer wat pluspunten verdient. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh ik ben nu al weg van dell!

Ongeveer een kleine week terug een laptop besteld. Vanwege de lage prijs nam ik genoegen met de lange levertijd. Nu kreeg ik zojuist een mailtje dat de afleverdatum vervroegd werd. Ik krijg hem nu de 27ste, maar men was uit gegaan van 18-01.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:28:
Goh ik ben nu al weg van dell!

Ongeveer een kleine week terug een laptop besteld. Vanwege de lage prijs nam ik genoegen met de lange levertijd. Nu kreeg ik zojuist een mailtje dat de afleverdatum vervroegd werd. Ik krijg hem nu de 27ste, maar men was uit gegaan van 18-01.

Top!
Ik ben inmiddels alweer 1 jaar meer dan tevreden met mijn laptop. Hij voldoet prima en alles werkt nog meer dan prima erop! Vaak hoor ik het argument batterij, maar als je elke week er eens gebruik van maakt en hem dan niet helemaal leeg trekt zit je prima. Ik zelf zit nu nog op 4 uur batterijtijd wat vroeger 5.5 uur was. Prima acceptabel! Zeker na 1 jaar oud. Ik hoop dat je er nog veel plezier mee krijgt _/-\o_

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb mijn accu voor ongeveer 50% vol in de kast liggen. Omdat ik hem toch vrijwel altijd aan de netstroom heb. :) Mijn scherm van de laptop is kapot gegaan. Eerst wat mis gegaan met het aansturen van een monteur vanuit Dell en toen het verkeerde scherm meegeleverd. Maar goed, was daarna ook allemaal prima opgelost. Probleempje lag volgens mij bij de telefonisch medewerker. Maar goed ieder mens maakt fouten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Kan iemand voor mij schatten hoeveel ik nog voor mn notebook kan krijgen?

Dell Inspiron 6400 N10647:

- CORE 2 DUO PROCESSOR T7200 2.0GHZ
- 15.4" ULTRASHARP WIDE SCREEN WSXGA
- 2048MB 533MHZ DDR2 SDRAM (2X1024)
- 160GB (5, 400 RPM) SATA HARD DRIVE
- 256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 GRAPHICS
- BLUETOOTH TRUEMOBILE 355
- INTEL® PRO WIRELESS 3945 802.11A/B/
- DUTCH - GENUINE WINDOWS XP MEDIA CENTER
- BLUETOOTH EXPRESSCARD REMOTE
- 9-CELL , 85 WHR LI-ION PRIMARY BATTERY
- SNAP ON LCD BACK COVER CARBON FIBRE

Is nu een jaar oud, en heeft nog 3 jaar garantie, had er namelijk 4 jaar garantie bijgekocht.
De notebook heeft mij rond 1900 euro gekost, factuur is aanwezig, evenals alle andere toebehoren.

Verwijderd

Schat op zo 500 euro, wat duur dat je toen tijd zoveel heb betaald voor zo configratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi,

Ik heb een paar maanden geleden een Inspiron 6400 gekocht met een 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) TFT Display en een Integrated Intel Media Accelerator 950 grafische kaart.

Nu ben ik toch niet zo tevreden over het feit dat ik gelimiteerd ben tot een maximale resolutie van 1280x800 en ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn om de resolutie te verhogen.

Moet ik zowel een nieuw scherm als nieuwe grafische kaart kopen?

Graag jullie raad.

Ik gebruik de laptop niet om te gamen, maar voornamelijk om te surfen, filmpjes te bekijken en met Photoshop te werken...

Alvast bedankt!
Tamara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:44:
Hoihoi,

Ik heb een paar maanden geleden een Inspiron 6400 gekocht met een 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) TFT Display en een Integrated Intel Media Accelerator 950 grafische kaart.

Nu ben ik toch niet zo tevreden over het feit dat ik gelimiteerd ben tot een maximale resolutie van 1280x800 en ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn om de resolutie te verhogen.

Moet ik zowel een nieuw scherm als nieuwe grafische kaart kopen?

Graag jullie raad.

Ik gebruik de laptop niet om te gamen, maar voornamelijk om te surfen, filmpjes te bekijken en met Photoshop te werken...

Alvast bedankt!
Tamara
Alleen een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het snelle antwoord Drobie. Welk scherm zou je me dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:50:
Thanks voor het snelle antwoord Drobie. Welk scherm zou je me dan aanraden?
Ik zou niet weten, wil je het voor in je laptop of wil je een extern scherm? Een scherm voor in je laptop zul je ergens 2e hands moeten regelen. Een extern scherm kan je bij een winkel aanschaffen en dat moe je zelf doen, gewoon ff kijken hoe de kleuren overkomen en hoe je de resolutie vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik heb mijn 1680x1050 scherm destijds via Marktplaats gevonden en zelf erin gezet (goed te doen, zie TS). Op eBay heb ik ze ook vaak zien staan. Je wilt waarschijnlijk WSXGA of WSXGA+ (1440x900 of 1680x1050). Er zijn zelfs 1920x1200-schermen te vinden af en toe, maar dat lijkt me wel erg klein. 1680x1050 bevalt me echter prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptop nou paar maanden, zeer tevreden over alleen vista ligt me niet zo goed.. Maar ik heb een foutje gemaakt bij bestelling want heb geen goede videokaart erin zitten( naar mijn zin)...
Maar nou las ik ergens dat je de ATI x1400 er in kan doen.. Heb nou de standaard Intel 945GM Express chipset erin zitten... Mijn vraag is hoe gaat dit dan in zijn werk en is dit ook wel degelijk mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
@sprongie: helaas... je kan je Intel onboard niet even "upgraden" door een ATI 1400 kaart uit het soorgelijke model Inspiron....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah dan heb ik pech gehad.. bedankt voor snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu van mijn inspiron 6400 net anderhalf jaar oud heeft net finaal de geest gegeven. :(

Ga eens ruzieen met de Dell mensjes, want na 1.5 jaar hoort een accu het gewoon nog te doen. Op z'n minst minimaal, die van zegt nu gewoon stik er in. grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:33:
Ik heb mijn 1680x1050 scherm destijds via Marktplaats gevonden en zelf erin gezet (goed te doen, zie TS). Op eBay heb ik ze ook vaak zien staan. Je wilt waarschijnlijk WSXGA of WSXGA+ (1440x900 of 1680x1050). Er zijn zelfs 1920x1200-schermen te vinden af en toe, maar dat lijkt me wel erg klein. 1680x1050 bevalt me echter prima!
Gaaf, onder welke trefwoorden heb je scherm gevonden op Marktplaats '?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:13:
Mijn accu van mijn inspiron 6400 net anderhalf jaar oud heeft net finaal de geest gegeven. :(

Ga eens ruzieen met de Dell mensjes, want na 1.5 jaar hoort een accu het gewoon nog te doen. Op z'n minst minimaal, die van zegt nu gewoon stik er in. grrr.
Had je dit al gechecked?
http://www.dellbatteryprogram.com/

Scheelt misschien weer ruzie maken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:13:

Whahaha(sorry) 8)7 kijk eens in de handleiding van je mobiele telefoon? 3 en max 6 maanden garantie, bij dell is 1 jaar al uitzonderlijk hoog voor een accu (chemische stof) waar je als fabrikant totaal geen invloed op hebt.

Ik ben met je eens dat ik net zo teleurgesteld zou zijn als jij en ik had ze ook gebeld maar de techniek erachter zal je niet helpen.

Laat ons nog ff weten of het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:07:
[...]

Gaaf, onder welke trefwoorden heb je scherm gevonden op Marktplaats '?
Ik heb een "gezocht"-advertentie geplaatst en daar kreeg ik toevallig een reactie op. Denk wel dat ik geluk heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor in start post
Zelf bluetooth stick inbouwen.
De meeste wisten al dat naas accu in behuizing een uitsparing zit voor de Bluetooth module. Echter zijn die bluetooth modules van Dell erg prijzig, hier de oplosing.

Je kan namelijk zelf elke wilkeurig bluetooth usb stick in bouwen of eventueel ook andere USB apparaat. In het vakje voor bluetooth module zit kabeltje met connector er op. Als eerst moet je de witte connector demonteren of voorzichtig de draadjes er uit trekken.

Welke heb je nodig ?
Dikke zwarte = gnd
Dikke witte = Data +
Dikke groene = Data -
Dunne paarze = 3,3 V (die aan/uit is te zetten via toetsen FN+F2 (let wel op of BT in de bios van je laptop aan staat en geconfigeerd op FN+F2)
De meeste BT sticks werken zowel op 5 volt als op 3,3volt waardoor die 3,3 volt geen enkel probleem is. Mocht wel probleem zijn dan zou je zelf moeten kijken of je ergena anders 5volt kan aftappen in de laptop. Op de kabel bij de BT module word echter alleen maar 3,3 volt aangeboden.

Dunne rode = de blauw bluetooth led.
Wanneer hier 3 volt op staat gaat de bleutooth led branden, je kan twee dingen doen. Dit draadje verbinden met de 3,3v volt (paarze) draadje zodat blauwe led gaat branden zodra je de USB poort van BT module heb aangezet doormiddel van FN+F2.
Of je sluit hem aan op het ledje van je Bleutooth stick zodat die leuk gaat knipperen zodra je de BT moduleheb geactiveerd. (gewoon draadje aan 1 kant van led vast solderen, als je geluk heb gaat die mooi met led van de BT stick knipperen en anders moet je hem toch maar aan 3,3 volt hangen).

Ik hoop dat de handige knutselaars hier aan hebben, en voel je vrij om dit artikeltje te verbeteren en de spellingsfouten er uit te halen, enz. Want hoe meer mensen weten hoe dit moet des te meer er van kunne genieten van deze goedkope oplossing _/-\o_ .
(BTW vind BT nu helemaal geweldig, aangezien ik op marktplaats een BT stick + keybourd + muis heb gekocht samen voor maar 20 euro.)

(Nu hoef ik alleen nog maar op zoek te gaan voor hogere resolutie scherm 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 06:44
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:59:
Voor in start post
Zelf bluetooth stick inbouwen.
De meeste wisten al dat naas accu in behuizing een uitsparing zit voor de Bluetooth module. Echter zijn die bluetooth modules van Dell erg prijzig, hier de oplosing.

Je kan namelijk zelf elke wilkeurig bluetooth usb stick in bouwen of eventueel ook andere USB apparaat. In het vakje voor bluetooth module zit kabeltje met connector er op. Als eerst moet je de witte connector demonteren of voorzichtig de draadjes er uit trekken.

Welke heb je nodig ?
Dikke zwarte = gnd
Dikke witte = Data +
Dikke groene = Data -
Dunne paarze = 3,3 V (die aan/uit is te zetten via toetsen FN+F2 (let wel op of BT in de bios van je laptop aan staat en geconfigeerd op FN+F2)
De meeste BT sticks werken zowel op 5 volt als op 3,3volt waardoor die 3,3 volt geen enkel probleem is. Mocht wel probleem zijn dan zou je zelf moeten kijken of je ergena anders 5volt kan aftappen in de laptop. Op de kabel bij de BT module word echter alleen maar 3,3 volt aangeboden.

Dunne rode = de blauw bluetooth led.
Wanneer hier 3 volt op staat gaat de bleutooth led branden, je kan twee dingen doen. Dit draadje verbinden met de 3,3v volt (paarze) draadje zodat blauwe led gaat branden zodra je de USB poort van BT module heb aangezet doormiddel van FN+F2.
Of je sluit hem aan op het ledje van je Bleutooth stick zodat die leuk gaat knipperen zodra je de BT moduleheb geactiveerd. (gewoon draadje aan 1 kant van led vast solderen, als je geluk heb gaat die mooi met led van de BT stick knipperen en anders moet je hem toch maar aan 3,3 volt hangen).

Ik hoop dat de handige knutselaars hier aan hebben, en voel je vrij om dit artikeltje te verbeteren en de spellingsfouten er uit te halen, enz. Want hoe meer mensen weten hoe dit moet des te meer er van kunne genieten van deze goedkope oplossing _/-\o_ .
(BTW vind BT nu helemaal geweldig, aangezien ik op marktplaats een BT stick + keybourd + muis heb gekocht samen voor maar 20 euro.)

(Nu hoef ik alleen nog maar op zoek te gaan voor hogere resolutie scherm 8) )
Goede suggestie, ik heb er wel een vraag over, is het de bedoeling dat je de draadjes van de module aan de connector soldeerd of kun je deze op andere manier verbinden? (je snapt al ik heb hier niet zoveel ervaring mee)

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, solderen is enige optie. Als je heel dun massiefe draadjes heb kan je het wel proberen of je die draadjes in conector kan prikken en dan de andere kant van draadje op de bluetooth module te solderen. Op deze manier zou wel mogelijk moeten zijn om bluetooth module in te bouwen zonder dat je gerantie vervalt (zolang ze bij Dell niet door hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zie veel advertenties op ebay staan uit Hong Kong voor een 'replacement' accu voor de 6400. Kosten, ongeveer 25 euro excl verzenden.
Ben benieuwd wat daarvan de kwaliteit is? Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

koelkast schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:52:
Ik zie veel advertenties op ebay staan uit Hong Kong voor een 'replacement' accu voor de 6400. Kosten, ongeveer 25 euro excl verzenden.
Ben benieuwd wat daarvan de kwaliteit is? Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Ik heb deze besteld een tijdje terug en hij bleek niet helemaal jofel te werken. Bij het opstarten krijg ik een waarschuwing dat de accu niet goed herkend wordt en dat hij daardoor niet opgeladen kan worden. Ik heb de verkoper nu al 3x gecontacteerd hierover en ik heb 1x een antwoord terug gehad met de suggestie dat ik mijn systeem moet controleren...
"WARNING: THE MODEL NUMBER FOR THE PRIMARY BATTERY CANNOT BE DETERMINED. THIS WILL PREVENT ANY BATTERY PRESENT FROM CHARGING. PLEASE INSERT A DELL BATTERY FOR BEST SYSTEM OPERATION.

STRIKE THE F1 KEY TO CONTINUE, F2 TO RUN THE SETUP UTILITY.
PRESS F5 TO RUN ONBOARD DIAGNOSTICS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Hebben jullie ook nog last van dat hij het draadloze netwerk niet goed oppakt? Wanneer ik de laptop thuis opstart dan heb ik af en toe (wel minder nu gelukkig) dat hij geen verbinding maakt met mijn netwerk thuis. Dan kan ik soms wel een kwartier proberen voordat die het doet, heel irritant dus. Wanneer ik boven ben gaat het beter dan wanneer ik benenden ben (router staat op zolder). Me broer heeft ook draadloos netwerk en die heeft er geen problemen mee.
Op school is er ook draadloos netwerk maar daar pakt hij hem altijd meteen op (heeft wel een andere beveiliging).

Is hier misschien iets op te vinden qua patch of whatever?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met die draadloze verbinding had ik ook, bij een US Robotics router. Ik heb toen een Netgear Router (614) gekocht en nooit problemen meer gehad. Volgens mij werken de draadloze netwerkkaart en router niet goed samen. Ik had een WIFI-USB stick bij de router en telkens als ik die erin stak werkte het internet wel direct vanuit de slaapstand.

Maar ja, het oog wil ook wat en zo'n lelijke stick is geen pee.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dell 6400 core duo 2500, deze wil ik gaan upgraden (nieuwe hd en reepjes geheugen erbij)
Ik heb nu een hd van 100 Gb en 1 mb geheugen (1 bank bezet 533 MHz)

Ik wil het liefst een verdubbeling van het geheugen van zowel intern geheugen als de HD. Ik begreep dat hitachi HD maakt met een grote capaciteit maar ik begreep ook dat deze dikker zijn dan wat er normaal in een laptop past 12mm i.p.v. 9,5 mm. Hoe zit dat met deze laptop. Iemand advies? Of een link naar een site waar dit beter uitgelegd staat?

Alvast bedankt,

Jan-Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:41:
Probleem met die draadloze verbinding had ik ook, bij een US Robotics router. Ik heb toen een Netgear Router (614) gekocht en nooit problemen meer gehad. Volgens mij werken de draadloze netwerkkaart en router niet goed samen. Ik had een WIFI-USB stick bij de router en telkens als ik die erin stak werkte het internet wel direct vanuit de slaapstand.

Maar ja, het oog wil ook wat en zo'n lelijke stick is geen pee.

Succes!
Hmm dan zal het wel aan de router liggen inderdaad. Maar zo'n USB-stick is niet echt handig ofzo en weet niet of die wel heb. Maar hij doet het de laatste tijd wel goed.. scheelt weer :)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:28:
[...]

Whahaha(sorry) 8)7 kijk eens in de handleiding van je mobiele telefoon? 3 en max 6 maanden garantie, bij dell is 1 jaar al uitzonderlijk hoog voor een accu (chemische stof) waar je als fabrikant totaal geen invloed op hebt.

Ik ben met je eens dat ik net zo teleurgesteld zou zijn als jij en ik had ze ook gebeld maar de techniek erachter zal je niet helpen.

Laat ons nog ff weten of het gelukt is?
Ik heb hetzelfde probleem als Trias. Om allereerst even terug te komen op de mobiele telefoons, ik heb met geen enkele telefoon problemen gehad met de accu binnen 1.5 jaar. Over de reactie van Dell kan ik in het geheel niet tevreden zijn. Ten eerste gaf de technische support aan dat het geheel normaal is dat de batterij na ruim een jaar is versleten. Dit omdat de techniek waarmee de batterij wordt geproduceerd momenteel nog niet voldoende ontwikkeld is. Dit is vreemd te noemen, aangezien ik een Dell Latitude voor m'n werk heb en deze veel meer gebruik (zeker 45 uur in de week) en deze nergens last van heeft. Ten tweede, is een nieuwe batterij waarvan de nieuwprijs bijna een vijfde van de prijs van de hele laptop bedraagt ook absurd. Het lijkt wel of ze op deze manier nog willen verdienen aan de aankoop van de laptop. En ten derde wordt in de gebruiksaanwijzing geadviseerd om de accu in de laptop te houden als deze op netstroom is aangesloten. Dit terwijl de terwijl de werknemer van de technische support juist aangaf, dat het beter was om de accu niet in de laptop te houden omdat deze dan sneller zou slijten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kvind het erg jammer dat je geen andere videokaart in de laptop kan doen ben er verder wel tevreden over.

Maar wat is er dan mis met Vista? ik vind het egt goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Hallo allemaal, ik zit met het volgende. Ik heb zelf een Inspiron 6400 met 2x 512MB DDR2 667 Mhz. Nu wilde ik dit uitbereiden naar 2x 2GB DDR 667 Mhz. Nu weet ik dat er dankzij 32bit maar 3,2 ondersteund zal worden, maar dit boeite me niet zo. Ik zilde echter wel zeker weten dat 4 GB in principe ondersteund wordt, dus ik heb een mailtje naar Dell gestuurd. Deze stuurden terug dat er maximaal 2x 1 GB in geplaatst kan worden. Nu kan ik hier echter niet bij, aangezien de chipset zelf wel 4GB ondersteund. Dat zou dus moeten betekenen dat het in het bios oid is geblokkeerd.

Mijn concrete vraag is dus:

Heeft er iemand een Inspiron 6400 of 9400 met 4GB ram getest.
(Het kan volgens de specificaties niet, maar dat wil niet alles zeggen. En dat er maar 3,2GB gebruikt zou worden boeit me ook niet)

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
kemphaas schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:47:
...............

Mijn concrete vraag is dus:

Heeft er iemand een Inspiron 6400 of 9400 met 4GB ram getest.
(Het kan volgens de specificaties niet, maar dat wil niet alles zeggen. En dat er maar 3,2GB gebruikt zou worden boeit me ook niet)
Ik snap dat nooit; mensen (kemphaas ic.) nemen dan wel de moeite een enorm uitgebreid bericht te typen, maar nemen niet de moeite het topic even door te lezen/zoeken of de issue al aan de orde geweest is......en je dus de moeite van het typen kunt besparen en bovendien meteen je antwoord hebt.

Dus.........zoek even in dit topic (bijv. op 4gb) is al ruim aan de orde geweest.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:22
Is het andere mensen ook opgevallen dat allebei de 5% kortingslinks uit de beginpost niet meer werken? Ik zie ook geen andere of nieuwere codes staan en ook een zoektoch op google helpt mij niet verder. Iemand die mij toch kan helpen aan een kortingscode van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ckeijer schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:45:
Is het andere mensen ook opgevallen dat allebei de 5% kortingslinks uit de beginpost niet meer werken? Ik zie ook geen andere of nieuwere codes staan en ook een zoektoch op google helpt mij niet verder. Iemand die mij toch kan helpen aan een kortingscode van Dell?
Toch nog iets beter zoeken op GoT. Ze zijn er echt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

ckeijer schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:45:
Zo heel hard kan je niet gezocht hebben...
Dell waardebonnen / coupons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Zo, de TS is weer bijgewerkt. JC Ken's bluetooth-verhaal staat erin, de verlopen waardebonnen zijn weg, en er staat een handleiding in om een dualboot Vista-Ubuntu te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Laatst online: 21-05 22:04
Henkie-Jan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:38:
[...]

Ik heb zelf onlangs mijn geheugen geupgrade naar Kingston KVR667D2S5/1G. Dat geheugen kost nu maar €21 :/ per bankje. Heb er ongeveer €10,- meer voor betaald. Maar het werkt prima :)
Bedankt, ik was al een tijdje op het internet op zoek of deze geheugen module compatible is met de Dell 6400, dit omdat er ook een specifieke geheugen module beschikbaar is voor de Dell voor ongeveer het dubbele (KTD- INSP6000B/1G) en ik bang was dat dell zijn eigen form factor had ofzo. Iemand enig idee wat precies het verschil is?

Dus de Kingston PC2-5300 1GB RAM module (KVR667D2S5/1G) is compatible met de Dell Inspiron 6400.

(voor de zoekmachine)
Dell Inspiron 6400 compatible with KVR667D2S5/1G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Laatst online: 06:22
Thanks, ik had ze ondertussen idd gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Inspiron nu exact één jaar en vanmorgen gaf hij aan dat de batterij moet worden vervangen. :P Nu ben ik inderdaad een heavy user, maar één jaar met een batterij doen is wel vrij kort. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:24:
Ik heb mijn Inspiron nu exact één jaar en vanmorgen gaf hij aan dat de batterij moet worden vervangen. :P Nu ben ik inderdaad een heavy user, maar één jaar met een batterij doen is wel vrij kort. :X
Ik zou niet te lang wachten met aanmelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:48:
[...]
Ik zou niet te lang wachten met aanmelden ;)
Ik ga bellen.:P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:24:
Dat probleem had ik een paar pagina's geleden ook. Na 11,5 maand kreeg ik die melding. Ben nu al 2,5 maand met DELL aan het e-mailen voor een nieuwe :') Bureaucratische Customer Service daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dan maar niet zeggen dat ik net gratis een nieuwe accu heb weten te ritselen via de telefoon. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:47:
Ik zal dan maar niet zeggen dat ik net gratis een nieuwe accu heb weten te ritselen via de telefoon. :$
:| . Dan ga ik maar eens stoppen met mailen en ze straks opbellen |:( Sta inmiddels al op 13 e-mails :')

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:47:
Huh? Hoe heb je dat voor mekaar gekregen dan?
Ik heb het laatst ook geprobeerd (met chatten/mailen en bellen), maar helaas, het lukte me niet.
Welke argumenten heb jij gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de medewerker eerlijk verteld dat ik best een stevige gebruiker ben, maar dat de accu van mijn vorige toshiba het ruim twee jaar heeft volgehouden en deze na een jaar al het lootje heeft gelegd. De garantie op mijn accu was overigens drie dagen verstreken, garantie op de hele laptop duurt nog anderhalf jaar. Ben toen doorverbonden naar een andere afdeling. Hele verhaal uitgelegd, en toen heeft de medewerker na overleg met zijn manager mij een nieuwe accu verstrekt. Mijn oude accu moet ik inleveren. UPS haalt mijn ouwe op en brengt de nieuwe mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
2e harddisk in Dell inspiron 6400.

Daar ik mijn dvd brander nauwelijks gebruik, vraag ik mij af of ik daar geen 2e harddisk kan plaatsen in plaats van de dvd brander.

Bij uitlezing van de specificaties kom ik tegen dat deze notebook een primeer en secuurdere sata aansluiting moet hebben op het moederbord? Wie kan hier meer over vertellen.

Heb geen idee wat de dvd brander voor een aansluiting heeft.

Mocht deze aansluiting op het moederbord zitten en vrij zijn lijkt het mij niet te moeilijk om een kabeltje naar de lege ruimte van de dvd brander te brengen.

Is er iemand die al een 2e harddisk in zijn inspiron 6400 heeft zitten.

Wie kan hier meer over vertellen.

PS. Leuk experiment.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste