Voor in start post
Zelf bluetooth stick inbouwen.
De meeste wisten al dat naas accu in behuizing een uitsparing zit voor de Bluetooth module. Echter zijn die bluetooth modules van Dell erg prijzig, hier de oplosing.
Je kan namelijk zelf elke wilkeurig bluetooth usb stick in bouwen of eventueel ook andere USB apparaat. In het vakje voor bluetooth module zit kabeltje met connector er op. Als eerst moet je de witte connector demonteren of voorzichtig de draadjes er uit trekken.
Welke heb je nodig ?
Dikke zwarte = gnd
Dikke witte = Data +
Dikke groene = Data -
Dunne paarze = 3,3 V (die aan/uit is te zetten via toetsen FN+F2 (let wel op of BT in de bios van je laptop aan staat en geconfigeerd op FN+F2)
De meeste BT sticks werken zowel op 5 volt als op 3,3volt waardoor die 3,3 volt geen enkel probleem is. Mocht wel probleem zijn dan zou je zelf moeten kijken of je ergena anders 5volt kan aftappen in de laptop. Op de kabel bij de BT module word echter alleen maar 3,3 volt aangeboden.
Dunne rode = de blauw bluetooth led.
Wanneer hier 3 volt op staat gaat de bleutooth led branden, je kan twee dingen doen. Dit draadje verbinden met de 3,3v volt (paarze) draadje zodat blauwe led gaat branden zodra je de USB poort van BT module heb aangezet doormiddel van FN+F2.
Of je sluit hem aan op het ledje van je Bleutooth stick zodat die leuk gaat knipperen zodra je de BT moduleheb geactiveerd. (gewoon draadje aan 1 kant van led vast solderen, als je geluk heb gaat die mooi met led van de BT stick knipperen en anders moet je hem toch maar aan 3,3 volt hangen).
Ik hoop dat de handige knutselaars hier aan hebben, en voel je vrij om dit artikeltje te verbeteren en de spellingsfouten er uit te halen, enz. Want hoe meer mensen weten hoe dit moet des te meer er van kunne genieten van deze goedkope oplossing

.
(BTW vind BT nu helemaal geweldig, aangezien ik op marktplaats een BT stick + keybourd + muis heb gekocht samen voor maar 20 euro.)
(Nu hoef ik alleen nog maar op zoek te gaan voor hogere resolutie scherm

)