Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een nieuwe fotocamera en daarbij werkt alleen een SDHC kaart. Deze kan ik niet lezen... Iemand er al een oplossing voor gevonden?

Edit: Werkt al met de Windows 923293 hotfix ! >:)

[ Voor 16% gewijzigd door visie op 14-01-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ajpeetoom schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:13:
2e harddisk in Dell inspiron 6400.

Daar ik mijn dvd brander nauwelijks gebruik, vraag ik mij af of ik daar geen 2e harddisk kan plaatsen in plaats van de dvd brander.

Bij uitlezing van de specificaties kom ik tegen dat deze notebook een primeer en secuurdere sata aansluiting moet hebben op het moederbord? Wie kan hier meer over vertellen.

Heb geen idee wat de dvd brander voor een aansluiting heeft.

Mocht deze aansluiting op het moederbord zitten en vrij zijn lijkt het mij niet te moeilijk om een kabeltje naar de lege ruimte van de dvd brander te brengen.

Is er iemand die al een 2e harddisk in zijn inspiron 6400 heeft zitten.

Wie kan hier meer over vertellen.

PS. Leuk experiment.
Ja, volgens mij kun je er gewoon een tweede harde schijf inzetten. Je hebt daarvoor een zogenaamde Hard Drive Caddy nodig. Deze zijn onder andere te vinden op eBay. Ik heb er zelf ook over zitten denken, maar heb het nog niet gedaan, dus 100% zekerheid kan ik niet geven dat het werkt. Het lijkt er echter op, dat je de harde schijf in een soort houder doet die een zelfde aansluiting heeft als je dvd-speler, en dat je die dan gewoon in je laptop kunt zetten.

Als je dit gaat doen, laat dan even weten op dit forum of het gelukt is!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

visie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:57:
Ik heb een nieuwe fotocamera en daarbij werkt alleen een SDHC kaart. Deze kan ik niet lezen... Iemand er al een oplossing voor gevonden?

Edit: Werkt al met de Windows 923293 hotfix ! >:)
Gebruik je nu de interne cardreader? :?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell _O_ Gistermiddag accu aangevraagd, vanmorgen al in huis. :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik wil ook upgraden naar 2GB, de mijne is geschikt voor 533MHZ, maar kan ik er ook 667MHZ erin zetten? Die is namelijk goedkoper. Bij de eerder besproken sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook geupgrade naar 2gb en had 2 kaarten van 1gb met 667mhz gekocht maar in bios staat nog steeds dat hij draait op 533 mhz???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
qtee schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:41:
[...]

Ja, volgens mij kun je er gewoon een tweede harde schijf inzetten. Je hebt daarvoor een zogenaamde Hard Drive Caddy nodig. Deze zijn onder andere te vinden op eBay. Ik heb er zelf ook over zitten denken, maar heb het nog niet gedaan, dus 100% zekerheid kan ik niet geven dat het werkt. Het lijkt er echter op, dat je de harde schijf in een soort houder doet die een zelfde aansluiting heeft als je dvd-speler, en dat je die dan gewoon in je laptop kunt zetten.

Als je dit gaat doen, laat dan even weten op dit forum of het gelukt is!
Ik heb pas een 320 GB harddisk in mijn inspiron gebouwd

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=377

De 160 GB sata harddisk wil ik dus rechtstreeks op de sata bus eensluiten, weet niet of die Caddy sata ondersteund? Zou wel mooi zijn. Is het trouwens veel werk om bij het moederbord te komen voor deze handeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:27:
ik heb ook geupgrade naar 2gb en had 2 kaarten van 1gb met 667mhz gekocht maar in bios staat nog steeds dat hij draait op 533 mhz???????
De CPU blijft gewoon op zijn standaard FSB draaien, onafhankelijk van het geheugen. Sowieso heb je bij dual-channel geheugen op 533 MHz al tweemaal zoveel bandbreedte beschikbaar als een 533 MHz FSB CPU aankan (staat uitgelegd in één van de vorige topics). 667 MHz is dus een beetje overkill, al is het wel interessant als je ook een geïntegreerde Intel videochip hebt, want die vreet ook in je geheugenbandbreedte; dan blijft er dus iets meer over bij 667 MHz geheugen.
ajpeetoom schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:33:
De 160 GB sata harddisk wil ik dus rechtstreeks op de sata bus eensluiten, weet niet of die Caddy sata ondersteund? Zou wel mooi zijn. Is het trouwens veel werk om bij het moederbord te komen voor deze handeling?
De connector in de optical bay is een 50 pins parallel ATA connector. Ik heb eens nagekeken en de chipset in de (nouja, mijn) Inspiron 6400 ondersteunt idd. 2 SATA kanalen (plus het PATA kanaal voor de optical drive). Maar ik vrees ervoor dat dat tweede SATA kanaal ook op het moederbord doorgetrokken zou zijn (laat staan dat er een connector voor is). Ik denk dat dat tweede kanaal enkel in 17" laptops met RAID config enz. gebruikt wordt. Dat kanaal zit wel op de chipset, maar die chip is een BGA dus 't is niet dat je als noodoplossing zomaar even wat draden aan chip pinnen kunt solderen (BGA heeft geen pinnen).

Om bij het moederbord te komen moet de hingecover, toetsenbord eruit en topcase eraf. En je moet ook de achterkant van de behuizing eraf halen als je aan de onderkant van het moederbord wil zijn. Je kan wel eenvoudig vanuit de optical bay bij het moederbord, maar dat had je wellicht al gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Er zijn twee types Hard Drive Caddies te vinden op eBay op dit moment. Eentje die alleen voor PATA-schijven is, dat is een hele constructie die om je schijf heengaat en dan op de DVD-connector wordt aangesloten (makkelijk in te bouwen dus!).
De andere is een soort voorzetstukje (Dell Part Number CF672), die is voor SATA-schijven, maar er staat niet bij hoe deze gemonteerd moet worden. Hij is wel speciaal voor de 6400, dus het zou moeten kunnen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:48:
een soort voorzetstukje (Dell Part Number CF672)
Eh, dat is gewoon het stukje behuizing dat je monteert op een harde schijf als je ze in de gewone hard drive bay wilt plaatsen (aan de rechterkant dus). Hiermee kan je helemaal niets als je iets in de optical bay wilt doen.

Heb je een linkje naar zo'n PATA optical bay caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Doh 8)7 , ik zocht op hard drive caddy op eBay en keek geheel vanuit mijn bevooroordeelde perspectief... bedankt voor de correctie!
Om een dode link te voorkomen (zo'n veiling is altijd snel afgelopen) kun je het beste zoeken op "Hard Drive Caddy Dell 6400", dan vind je hem vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik daarop zoek kom ik vooral Part Number CF672 en deze thread tegen :') Maar goed, even een pic hoe die er dan uitziet...

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08033/hddcaddy470.jpg

Vraag me af of je zelf iets kunt knutselen en er dan nog een PATA->SATA convertor kunt bijproppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:06:
[...]
Gebruik je nu de interne cardreader? :?
Jeps! Alleen de hotfix installeren en dan werkt het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

visie schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:02:
[...]

Jeps! Alleen de hotfix installeren en dan werkt het al.
Hoe groot is je SDHC kaart en van welk merk?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik heb al een 16GB SDHC-kaart van A-Data geprobeerd en die werkt gewoon in de cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Afbeeldingslocatie: http://www.parts-people.com/images/products/md666motherboard.JPGHier een foto 's van het moederbord van de Inspiron 6400 Kan iemant hier een 2e sata aansluiting op herkennen?

Is het bij sata niet net als bij pata master er slave op een kabel of werkt dit bij 2.5" sata harddisks niet zo?????????????????

[ Voor 30% gewijzigd door LEX63 op 17-01-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die zit er er zit maar echt 1 sata poortje op. Maar wat wel werkt is een PC-expres sata controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:03:
Nee, die zit er er zit maar echt 1 sata poortje op. Maar wat wel werkt is een PC-expres sata controller.
Ik weet dat express sata kaarten bestaan, in een test dacht in de PCM bleek de overdracht snelheid diep bedroevend laag te zijn, bovendiep is deze poort al bezet door mijn HSDPA UMTS internetkaart.

Ben het moe om telkens met externe harde schijven te slepen. De inspiron weegt enkel al ruim 4 kilo met voeding. Met andere bende er bij zit ik al snel op de 6/7 kilo.

Wil gewoon een 2e harddisk in mijn inspiron. Heb nog geen informatie verzameld over die mini sata standaard ga dit wel doen. Die pata caddy klinkt ook interessant, de grootste pata IDE harddisk is 250 GB.

Als iemand nog interessante links heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens ook nog een externe harde schijf 250 gb 150 gram dus...het kan wel mee vallen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal ik niet te hard zeggen, hier mijn HD tune score met me A.C. Ryan Sata expresse kaart.
Afbeeldingslocatie: http://195.241.91.204:7000/fotos/bench.jpg

En hier beste resoltaat van HD Tune website met deze hardeschijf.
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtune.com/results/Western_Digital_WD2500JD(2).gif

Lijk me niet echt verkeerd ;)
Daarnaast heb hier ook kleine hele mooie 2,5 Esata behuizing van A.C. Ryan die zich voed uit USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Niet slecht, mijn nieuwe WD 320 haalt 65 MB/sec dus aardig dicht in de buurt van de sata bus aansluiting van de inspiron 6400 zelf.

Tja onder die sata express kaarten zal onderling wel verschil zijn. Die test waar ik het over heb is ook al weer van april 2007. Verder kan het ook van de test notebook afhangen en van de laatste stuurprogramma's en firmware.

Welk merk is die Sata express kaart heb je? Heb je er een afbeelding van.

Niet te min zou ik het toch te gek vinden als ik in de dit jaar 2 sata schijven van 500 GB in mijn inspriron 6400 kan bouwen. Natuurlijk worden deze eerst verkocht aan notebook bouwers.

Vanaf april is deze leverbaar voor de consument.

http://www.computeridee.n...rubriek=284536&id=2251113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze kit gekocht voor rond 50 euro.
http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD52995.shtml
Bestaat uit pc expresse sata controller, 2,5" hardisk behuizing, kabels. en adapter van esata -> sata zodat je ook gewone sata schijf op kan aansluiten.
(echter zit er maar 1 kabel bij van esata -> esta waardoor ik een extra 1'tje bij heb gekocht).

Ik moet alleen nog een 2,5" sata hardisk er bij kopen. Vergeet niet dat de 3,5" sata hardisk die ik er nu aan heb hangen ondertussen al jaar oud is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:04:
Heb deze kit gekocht voor rond 50 euro.
http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD52995.shtml
Bestaat uit pc expresse sata controller, 2,5" hardisk behuizing, kabels. en adapter van esata -> sata zodat je ook gewone sata schijf op kan aansluiten.
(echter zit er maar 1 kabel bij van esata -> esta waardoor ik een extra 1'tje bij heb gekocht).

Ik moet alleen nog een 2,5" sata hardisk er bij kopen. Vergeet niet dat de 3,5" sata hardisk die ik er nu aan heb hangen ondertussen al jaar oud is ;) .
ziet er goed uit E sata is volgens mij stroom over sata kabel, Zoals al melde gebruikt in de express poort voor umts internet kaart.

Op die foto van het moederbord "zie foto" is wel een soort van stekker aansluiting te zien met als ik het goed zie met schroef busjes net als bij een parallelle stekker of RS232

Heeft iemand technische documentatie van het moederbord van inspiron 6400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Een tijdje terug had ik last van dat mijn draadloze netwerk niet goed kon connecte. Nu heb ik hem een week geleden geformatteerd en Vista opnieuw geinstalleerd. En nu heeft die helemaal geen problemen er meer mee, komt alleen door die meuk van Dell erop dus :p

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Infinitytron schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:15:
Een tijdje terug had ik last van dat mijn draadloze netwerk niet goed kon connecte. Nu heb ik hem een week geleden geformatteerd en Vista opnieuw geinstalleerd. En nu heeft die helemaal geen problemen er meer mee, komt alleen door die meuk van Dell erop dus :p
Vista geheel opnieuw instaleren vanwege een wifi probleem? Je gaat toch ook geen hele auto uit elkaar sleutelen omdat de koplampen niet branden?

Het deïnstalleren en het opnieuw instaleren van de stuurprogramma los bijna altijd het probleem op. Bovendien kost het heel veel tijd om de hele computer en al de programma’s opnieuw te instaleren.

Vraag eerst eens om advies op bijvoorbeeld deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ajpeetoom schreef op zondag 27 januari 2008 @ 08:36:
[...]

Vista geheel opnieuw instaleren vanwege een wifi probleem? Je gaat toch ook geen hele auto uit elkaar sleutelen omdat de koplampen niet branden?

Het deïnstalleren en het opnieuw instaleren van de stuurprogramma los bijna altijd het probleem op. Bovendien kost het heel veel tijd om de hele computer en al de programma’s opnieuw te instaleren.

Uit welk tijdperk stam jij? Zo werkt Windows al zolang er Windows is: het stuurprogramma hoeft niet per se de oorzaak te zijn van een probleem. Compatibiliteits problemen tussen verschillende programma's, spyware, virussen, Dell meuk etc etc zijn allemaal dingen die oorzaken kunnen zijn van een specifiek Windows probleem.

Daar komt bij: jij neemt nu aan dat hij het stuurprogramma niet eerst had gedeïnstalleerd (en opnieuw geïnstalleerd). Misschien heeft hij al van alles geprobeerd en was het opnieuw installeren van Windows zijn laatste poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
ajpeetoom schreef op zondag 27 januari 2008 @ 08:36:
[...]

Wat jij zegt daar ben ik het niet mee eens ajpeetoom. Ik heb hier verschillende keren gevraagd maar er was geen oplossing gevonden ondanks dat er meerdere mensen dit probleem hadden.
Mijn laptop heb ik geformatteerd omdat hij traag was, er teveel meuk op stond.

Daar ben ik het wel mee eens met silmaril8, het kan inderdaad ook door anderemeuk komen en nietalleen door het stuurprogramma. Daarentegen moet je er niet zomaar vanuit gaan dat ik zomaar iets doe. Als je al een tijdje meeleest heb ik hier al verschillende keren gepost (ook over dit probleemen over de aanscaf van de 6400).

Dus mijn advies, lees eerst eens om me en geef dan advies op bijvoorbeeld deze site ;)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vorige week een nieuwe harddisk (van 100 naar 250 gigabyte - WD Scorpio) en nieuw geheugen (gewoon Apacer 2x1 gigabyte van de Paradigit) erin gezet.
't loopt als een trein, veel sneller in vista :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Heeft iemand wel eens los een bluetooth module besteld? Ik zie op ebay met en zonder kabel? Ik neem aan dat je eentje met kabel moet kopen als hij er origineel niet in zat?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
sphere schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:13:
Heeft iemand wel eens los een bluetooth module besteld? Ik zie op ebay met en zonder kabel? Ik neem aan dat je eentje met kabel moet kopen als hij er origineel niet in zat?
Ja ik heb er één op ebay gekocht (13eu geloof ik). Die van mij kon ik zo op de witte conenctor in m'n Dell prikken. Kijk even achter het klepje aan de zijkant als je de accu er uit hebt.
hier zie je waar ie (ongeveer) moet zitten.....

Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/ins6000/en/sm/blue07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
sphere schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:13:
Ja ik een jaar geleden heb ik ook zoon kaartje besteld.

Kan nu niet meer zonder bleutooth, mijn Kensington optische muis werkt er mee. Heerlijk het kost geen schaarse usb poort meer, het werkt draadloos en de muis werkt bijna een maand op 2 2700 Mha penlite oplaadbatterijen.

Kaartje plaatsen 4 minuten werk volgens de afbeelding en beschrijving.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ajpeetoom schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:40:
[...]

Ja ik een jaar geleden heb ik ook zoon kaartje besteld.

Kan nu niet meer zonder bleutooth, mijn Kensington optische muis werkt er mee. Heerlijk het kost geen schaarse usb poort meer, het werkt draadloos en de muis werkt bijna een maand op 2 2700 Mha penlite oplaadbatterijen.

Kaartje plaatsen 4 minuten werk volgens de afbeelding en beschrijving.

Succes.
Welke Kensington muis heb jij? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een BT muis. Paar geprobeerd maar die vond ik of niet lekker of ze wilden niet met de bluetooth op m'n Dell.

Heb jij de Kensington Si670m Notebook Mouse Bluetooth toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:15:
Dell _O_ Gistermiddag accu aangevraagd, vanmorgen al in huis. :o
Een week of twee voor het verstrijken van de standaard jaar garantie klacht ingediend op website,
dat de gebruiksduur op accu erg achter uit liep in een jaar.
(in het begin gaf WindowsXP 4-5 uur, nu standaard na dagen laden 2 uur max)
Helaas geven de status leds op de accu en de diagnose in de bios dat de accu (9-cel)
normaal werkt.....

En... afgelopen week melding voor nadere details,
en vandaag via de koerier een verse gekregen.
Na een tijdje laden was die vol en gaf dan weer ca 5 uur bedrijfstijd aan :)

Just in time... ik kan weer een jaar verder ;) :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
kaajee schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:04:
[...]

Welke Kensington muis heb jij? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een BT muis. Paar geprobeerd maar die vond ik of niet lekker of ze wilden niet met de bluetooth op m'n Dell.

Heb jij de Kensington Si670m Notebook Mouse Bluetooth toevallig?
Ja deze muis heb ik.

Echt een fantastische muis, reageert als een normale muis. 1000 dpi resolutie, horizontale scroll functie door het wieltje naar link of naar rechts te bewegen erg handig bij verschuiven van de welbekende horizontale balkjes.

Energiebeheer is zeer goed, De muis gaat snel over naar energie spaarstand daarna naar slaapstand. Heb de muis nu al een maand, hij werkt nu al ruim 3 weken op 2 oplaadbare AA batterijen van 2700 mAH en nog zijn ze niet leeg. Duurt 2 seconde voordat hij weer uit de slaapstand is ontwaakt.

Conclusie! Aanrader voor ieder die draadloos en zonder usb dongele wilt werken. Computer moet uiteraard wel over bluetooth beschikken.

pricewatch: Kensington Si670m Notebook Mouse Bluetooth

AANRADER PRIJS +/- €35,- Cijfer 10+

Afbeeldingslocatie: http://www.raf.nl/webshop/images/Computer/muizen_toetsenborden/KENS_Si670m_24065.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door LEX63 op 09-02-2008 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:03:
[...]

Just in time... ik kan weer een jaar verder ;) :P
Zou je over een jaar weer het zelfde trucje kunnen uithalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Geheugen is nooit mijn sterkste punt geweest, sorry daarvoor, daarom mijn vraag:
past dit geheugen in de inspiron 6400?
Specs:
T2050@1.6Ghz
1GB DDR2 533Mhz RAM
80GB schijf
rest doet er niet toe geloof ik.

Alvast bedankt,
tdw

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

kaajee schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:53:
[...]

Ja ik heb er één op ebay gekocht (13eu geloof ik). Die van mij kon ik zo op de witte conenctor in m'n Dell prikken. Kijk even achter het klepje aan de zijkant als je de accu er uit hebt.
hier zie je waar ie (ongeveer) moet zitten.....

[afbeelding]
Ik zie ze ook staan op Ebay, maar ik ben bang dat ik mn geld kwijt raak. Is er geen mogelijkheid ze bij dell te bestellen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tdw schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:51:
Geheugen is nooit mijn sterkste punt geweest, sorry daarvoor, daarom mijn vraag:
past dit geheugen in de inspiron 6400?
Specs:
T2050@1.6Ghz
1GB DDR2 533Mhz RAM
80GB schijf
rest doet er niet toe geloof ik.

Alvast bedankt,
tdw
Dit kan je vinden op de website van Kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
tdw schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Ik zie ze ook staan op Ebay, maar ik ben bang dat ik mn geld kwijt raak. Is er geen mogelijkheid ze bij dell te bestellen?
Tja, als je ebay niet vertrouwt zul je idd bij Dell zelf moeten gaan kijken. Ze zijn daar vast leverbaar (tegen een veel hogere de prijs dan die je op ebay betaald). Maar bel ze even zou ik zeggen........020 674 4873 (het is hier geen Dell forum, er 'werken' hier geen Dell mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

tdw schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Ja, dat kan: http://accessories.euro.d...l&cs=nldhs1&sku=555-10827

Dat kost je dan (met verzending meegerekend) een dikke 40 €

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

The Bad Seed schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:21:
[...]

Ja, dat kan: http://accessories.euro.d...l&cs=nldhs1&sku=555-10827

Dat kost je dan (met verzending meegerekend) een dikke 40 €
Dat is een 355 bluetooth card, ik dacht dat er een 350 in ging? en pff.. 40 euro :|

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
tdw schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:55:
[...]

Dat is een 355 bluetooth card, ik dacht dat er een 350 in ging? en pff.. 40 euro :|
355 kan ook (beter zelfs), maar ja, wat wil je nou? ebay goedkoop, maar je vertrouwt het niet (snap ik niet, al zou het een keertje misgaan, en dat gebeurt waarschijnlijk niet) of de volle pond betalen aan Dell.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
kaajee schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:18:
[...]

355 kan ook (beter zelfs), maar ja, wat wil je nou? ebay goedkoop, maar je vertrouwt het niet (snap ik niet, al zou het een keertje misgaan, en dat gebeurt waarschijnlijk niet) of de volle pond betalen aan Dell.................
Ik heb de adapter vorig jaar ook los bijbesteld via dell, je kan er inderdaad gewoon de 355 inzetten. Volgens mij zit er niet echt veel verschil tussen overigens.

Dit stond er op mijn factuur:
Adapter: 15,-
Verzendkosten: 10,-
BTW: 4,75
Totaal: 29,75

Dus het is geen 40 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

mijn lieve 6400, geboren op 23-8-2006 heeft zomaar ineens een barstje in de witte strip aan de rechterkant :| Dit valt zeker niet onder de garantie? heb er nog tot 23-8-2009 garantie op, maarja..
Laptop komt nooit van de plaats, barst zat er ineens in, en ik ben er nog wel zo extreem voorzichtig mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechts vooraan?

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08062/i6400_topcase_crack794.jpg
(brakke camphone macro :') )

Hier ook. Doe je denk ik weinig aan, ik vermoed een designfout aan de topcase waardoor er spanningen op de behuizing kunnen ontstaan bij assemblage. Je kan altijd even met Dell bellen. De scheur is de afgelopen maanden niet groter geworden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

omg op het exact hetzelfde plekje!!
Als meer mensen dit hebben dan is het toch een fabricage fout? en dient het vervangen te worden?
Dat was bij de D600 ook al, die hebben we hier op kantoor. daar werden ze ook vervangen, weet alleen niet meer of we hier complete care hebben of niet.

edit: dell gebeld, dit topic nog laten zien, meneer van de technische dienst vertelde na overleg dat ze daar ook een 6400 met hetzelfde probleem hebben staan, dus morgen staat er een monteur op de stoep om het voor me te regelen, NBD garantie is toch handig :)
Mijn vertrouwen in Dell is iig op dit moment zeer goed, volgende laptop word gewoon weer een Dell :)

[ Voor 117% gewijzigd door MrDrako op 05-02-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Heeft er (toevallig) iemand al eens een andere (alternatief (B?) merk) voeding voor z'n 6400 gekocht/gevonden?
Ik heb er nu 4 geprobeerd van HQ maar die hebben allemaal niet de juiste stekker voor achter in de laptop. ik heb hier ook een Inspiron 1300 en daar passen de voedingen wel op. Die stekker is kleiner dan die van de 6400.

Deze HQ; P.SUP.NBT70W past dus wel op een 1300 maar met geen mogelijkheid op een 6400.

Alleen een stekkertje zou ook voldoende zijn, dan knoop ik die zelf wel aan een universele voeding, maar ja, vind die maar eens......

(zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/delldcplug.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 05-02-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:49:
Rechts vooraan?

[afbeelding]
(brakke camphone macro :') )

Hier ook. Doe je denk ik weinig aan, ik vermoed een designfout aan de topcase waardoor er spanningen op de behuizing kunnen ontstaan bij assemblage. Je kan altijd even met Dell bellen. De scheur is de afgelopen maanden niet groter geworden, denk ik.
op presies dezelfde plek heb ik ook een barst zitten. Ben dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Dell is duur geworden met zijn spullen. Betaalde ik 1 jaar geleden €23,- voor een extra voeding nu kost deze dik €40,-
Goedkope imitatie voedingen voor Dell computers zijn schaars en ook duur. Het gaat om de stroomstekker die maar weinig universeel voedingen hebben.

Een 2e voeding is ideaal. Een blijft op je werkplek thuis en een in je notebooktas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ajpeetoom schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:41:
Dell is duur geworden met zijn spullen. Betaalde ik 1 jaar geleden €23,- voor een extra voeding nu kost deze dik €40,-
Goedkope imitatie voedingen voor Dell computers zijn schaars en ook duur. Het gaat om de stroomstekker die maar weinig universeel voedingen hebben.
Je zegt: 'schaars en weinig', dat impliceert dat er wel eens één bent tegengekomen? Welke voeding (of stekker) heb jij gevonden dan? Tot nu toe heb ik dus nog geen enkele voeding of voedingstekkertje gevonden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
model van Trust dacht ik moet er dan wel los een verloopstekker bij kopen of het bestellen.
.

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 12-02-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Even terug te komen over die scheur in het plastic rand. Min of meer wordt op dit forum aangetoond dat dit een productie of construtiefout is. Zou het dan niet netjes van Dell zijn om dit gratis te herstellen of tegen een geringe bijdrage in de kosten?

Wie gaat Dell hier over benaderen.

[ Voor 20% gewijzigd door LEX63 op 12-02-2008 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ajpeetoom schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:29:
Jij lijkt mij de geschikte persoon daarvoor aangezien jij het graag opgelost zou willen zien. Laat je even weten wat het resultaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 11:06
ajpeetoom schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:29:
Even terug te komen over die scheur in het plastic rand. Min of meer wordt op dit forum aangetoond dat dit een productie of construtiefout is. Zou het dan niet netjes van Dell zijn om dit gratis te herstellen of tegen een geringe bijdrage in de kosten?

Jij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kan de XD cardreader voor Windows XP niet vinden, iemand deze voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Dutch3men schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:30:
Ja die kan ik ook niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
qtee in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7"
Ook al is de garantie inmiddels verlopen denk wel dat ik Dell hier inderdaad over ga benaderen.

Dacht eerst nog dat dit mijn eigen schuld was, misschien gestoten of de tas te hart neergezet. Nu meer mensen op precies dezelfde plek een scheur hebben zitten moet dit wel een productie fout zijn.

Ga eerst nog even verder googelen misschien kom ik nog meer tegen. Dat stuur ik een email met meteen een lijst met links naar websites van mensen met het zelfde probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door LEX63 op 13-02-2008 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dutch3men schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:30:
&
Zenix schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:33:
[...]

Ja die kan ik ook niet vinden :(
Die staat toch gewoon op de Dell download site: Chipset: Ricoh - Driver R5C832

En anders staat er in de TS ook een stuk over de cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Laatst online: 28-08 21:57
ik ben op zoek naar een 2e hands lappy,nu kwam ik zo'n dell inspiron 6400 tegen, met de volgende specs:

Specificaties:

- Inspiron 6400 Core Duo Processor (1.6GHz 2MB Cache 533MHz FSB)

- 15.4" Wide Screen TFT Display

- 256MB graphics card Intel 945

- 768 MB 533MHz DDR2 SDRAM

- 60GB (5,400rpm) Hard Drive

- Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software

- Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI Card (for Core Duo Processor)

- 6-cell , 56 WHr Li-Ion primary battery

wat is zo'n apparaatje nog waard? Vond zelf €300,- meer dan genoeg, aangezien je voor €600,- al een nieuwe hebt met betere specs. en garantie. (zelf wil hij er 450,- voor hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik vind €300 een beetje weinig denk ik. De laptop heeft dan misschien maar 768MB geheugen en een 6-cell batterij, maar €400 is hij nog wel waard gok ik zo. Laptops dalen ook niet echt superhard in prijs in tegenstelling tot desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
400 euro is veel te veel voor die laptop. Een week geleden kon je nog voor 400 euro een Vostro 1000 met 2GB en Dual Core processor kopen.

Die laptop, mits hij nog garantie heeft, is maximaal 300-325 euro waard. Maar als ik jou was zou ik voor 400 euro een nieuwe Dell Vostro 1000 kopen! Die heeft een betere videokaart, 2GB geheugen, 80GB en dual core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
silmaril8 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:35:
400 euro is veel te veel voor die laptop. Een week geleden kon je nog voor 400 euro een Vostro 1000 met 2GB en Dual Core processor kopen.

Die laptop, mits hij nog garantie heeft, is maximaal 300-325 euro waard. Maar als ik jou was zou ik voor 400 euro een nieuwe Dell Vostro 1000 kopen! Die heeft een betere videokaart, 2GB geheugen, 80GB en dual core processor.
400eu was vast ex de BTW, dus dan al 500. En dan nog mag je mij vertellen hoe jij op dit bedrag uitkomt........(2gb, 80gb & dual core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kaajee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:26:
[...]

400eu was vast ex de BTW, dus dan al 500. En dan nog mag je mij vertellen hoe jij op dit bedrag uitkomt........(2gb, 80gb & dual core)
Vorige week (kan je ook lezen in het Aldi GoT topic) was er een aanbieding voor 415 euro (dit is inclusief btw en verzenden):

TK-57 dual core
2GB geheugen
80GB hdd
X1250 videokaart onboard
6-cell
Truelife 1280x800

Helaas heeft Dell de prijzen weer iets omhoog gegooid, dus betaal je nu meer dan 415 euro ja.

Maar voor 507 euro (incl. btw en verzenden) kan je ook het volgende nemen:
TL-60 dual core
2GB
120GB
X1250
6-cell
Truelife 1280x800
Windows Vista Business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18
ik bied mijn 6400 aan. Iets betere specs dan hierboven genoemd:
1,6 Ghz dual core
2 GB ram
60 GB harde schijf

voor een prijs van rond de 400/500 euro....laat maar even weten of er interesse is...

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
juhet schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:36:
ik bied mijn 6400 aan. Iets betere specs dan hierboven genoemd:
1,6 Ghz dual core
2 GB ram
60 GB harde schijf

voor een prijs van rond de 400/500 euro....laat maar even weten of er interesse is...
Dit is geen Vraag&Aanbod.... Daar komt bij, dat 400/500 euro natuurlijk veel te veel is voor een 2dehands laptop (garantie?). Zoals ik al hier boven zei, er zijn al betere laptops met volledige garantie voor 500 euro te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Het is nog altijd wat een gek er voor geeft, De beste plek om van je notebook af te komen is marktplaats, mooie foto er bij hoppa en laten bieden.

Ik heb laats mijn oude Amilo notebook met singel core cpu 2.2 GHZ. nog verkocht voor €600,- wel is waar met een mooie tas externe harddisk 2.5" 80 GB en mijn oude inktjet printer.

Er zijn toch veel mensen die niet prijs bewust zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door LEX63 op 20-02-2008 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiessn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10-2023
Mijn 6400 heeft een Radeon X1400.
De laptop draait op Vista Ultimate, alles doet het prima, op één ding na. Als de laptop uit de Sluimerstand komt, gaat hij bij het login-scherm van Vista opnieuw in de Sluimerstand. Haal ik 'm opnieuw uit de Sluimerstand, gaat hij daarna weer aan 't sluimeren.
Ik heb het probleem alleen maar meegemaakt als ik zonder voeding werk.
Ik weet dat je het register aan kan passen als je laptop op zwart blijft na de slaapstand, maar de betreffende registersleutel (die in Topicstart staat) kan ik niet vinden. Deze wel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atikmdag\], maar ik snap er niet genoeg van om hier uit te komen.

Ik gebruik de Drivers van ATI, versie 8.360.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Tiessn schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:33:
Mijn 6400 heeft een Radeon X1400.
De laptop draait op Vista Ultimate, alles doet het prima, op één ding na. Als de laptop uit de Sluimerstand komt, gaat hij bij het login-scherm van Vista opnieuw in de Sluimerstand. Haal ik 'm opnieuw uit de Sluimerstand, gaat hij daarna weer aan 't sluimeren.
Ik heb het probleem alleen maar meegemaakt als ik zonder voeding werk.
Ik weet dat je het register aan kan passen als je laptop op zwart blijft na de slaapstand, maar de betreffende registersleutel (die in Topicstart staat) kan ik niet vinden. Deze wel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atikmdag\], maar ik snap er niet genoeg van om hier uit te komen.

Ik gebruik de Drivers van ATI, versie 8.360.0.0
Volgens mij is dit op GoT al best vaak gevraagd. Ik zou even de search gebruiken en dan heb je vanzelf je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
Ik ben van plan een 5.1 speakerset te kopen maar wat is de beste/handigste manier om een 5.1 speakerset aan te sluiten op de Inspiron 6400? Via een externe geluidskaart of kan het ook via de SPDIF aansluiting?

Het is me namelijk nog erg onduidelijk hoe die SPDIF aansluiting werkt, ik heb al wel wat gelezen over een adapter die iemand hier op het forum verkocht. Maar kan die adapter dan direct op een 5.1 speakerset worden aangesloten?

Heeft iemand hier kennis over of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik weet niet of het via de SPDIF kan, maar via een (externe) geluidskaart kan het zeker. Ik heb zelf de Creative X-fi Notebook (ExpressCard!), waar je, als je ook een adaptertje hebt (dock), je 5.1-set op kunt aansluiten. Ik gebruik alleen stereo, dus echt ervaring heb ik er niet mee, maar het moet dus wel kunnen. Misschien weet iemand anders nog iets meer over de SPDIF-mogelijkheid. Dat is leuke info voor in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Er betaan wifi streamers die ook een sp/dif uitgang hebben met DTS ondersteuning. Veel modelen zijn verkrijgbaar. Je hebt simple modellen met alleen audio en duurdere modelen voor audio en video, op deze streamers kan je ook een tv of monitor op aansluiten.

SP/Dif kabeltje wat voor deze notebook te koop is, ik heb er nog nooit spdif sigaal uit kunnen krijgen ondanks het spdif vinkje bij audio instellingen. Zie ook een uitgebreide test in de laatste PCM van maart 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
ajpeetoom schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:40:
Er betaan wifi streamers die ook een sp/dif uitgang hebben met DTS ondersteuning. Veel modelen zijn verkrijgbaar. Je hebt simple modellen met alleen audio en duurdere modelen voor audio en video, op deze streamers kan je ook een tv of monitor op aansluiten.

SP/Dif kabeltje wat voor deze notebook te koop is, ik heb er nog nooit spdif sigaal uit kunnen krijgen ondanks het spdif vinkje bij audio instellingen. Zie ook een uitgebreide test in de laatste PCM van maart 2008
Ik ga dan toch voor 2.1 ipv 5.1 want het scheelt me een geluidskaart en een hoop gedoe met snoeren. Ik ga waarschijnlijk voor de logitech z-2300, die is THX gecertificeerd en ik lees er erg positieve dingen over. Met 200W RMS heeft deze set ook veel meer vermogen dan een 5.1 set in die prijsklasse

Verwijderd

Ik heb een Dell Latitude D510 die beetje hetzelfde is als jullie laptop. Weten jullie hoe ik de RGB-instellingen van het scherm kan veranderen?

Heb hier geen Adobe Gamma (Pantone Colorvision)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:48:
Ik heb een Dell Latitude D510 die beetje hetzelfde is als jullie laptop. Weten jullie hoe ik de RGB-instellingen van het scherm kan veranderen?

Heb hier geen Adobe Gamma (Pantone Colorvision)
Misschien met het hulpprogramma van Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 10:17
Heb mijn geheugen geupdate naar 2 gb, werk met xp, alles draait iets soepeler lijkt wel. Ga vista weer eens proberen. Heb via Ebay per ongelukt 2 maal 2 gb besteld, dus als iemand interesse heeft in 2 * 1 gb so dimm, pc 2 5300 geheugen dan hoor ik het graag. Tevens ook nog mijn oude 2 * 512 beschikbaar.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

In augustus afgelopen jaar heb ik een Inspiron 6400 gekocht. Een paar weken geleden, ging hij al kapot. Mijn beeldscherm en moederbord deden het niet meer.
Ik heb nu wel spijt dat ik deze heb gekocht.
Eén voordeel, ik heb nu wel weer een jaar garantie op mijn beeldscherm en moederbord. Maar mijn vertrouwen is wel weg.
Zijn er hier meer mensen die binnen een half jaar ook een kapotte laptop hadden?

Doei

Twinkl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:21:
Hoi,

In augustus afgelopen jaar heb ik een Inspiron 6400 gekocht. Een paar weken geleden, ging hij al kapot. Mijn beeldscherm en moederbord deden het niet meer.
Eén voordeel, ik heb nu wel weer een jaar garantie op mijn beeldscherm en moederbord. Maar mijn vertrouwen is wel weg.
Zijn er hier meer mensen die binnen een half jaar ook een kapotte laptop hadden?

Doei

Twinkl
Ik heb hem sinds afgelopen dinsdag en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook heb ik geen scheuren in mijn behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ook niets aan de hand zelfs geen echt diepe krassen. Ik denk dat je met name naar de gebruiker moet kijken met schade want het design is van elke laptop hetzelfde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:21:
Hoi,

Doei

Twinkl
Januari 2007 heb ik me inspirion al.... Vol lof erover :D Geweldig apparaat nog en nog sneller dan menig andere nieuwe laptop die Vista draaien :P

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijne 6400 al sinds april 2006. Werkt nog perfect accu gaat ook nog netjes 4 uur meer. Heb niks te klage, alleen scharniertjes waren aan slappe kant (maar dat was al sind ik hem had). Vandaar dat ik snel voor dat garantie afliep de scharnieren heb laten vervangen.

Binne kort komt me nieuwe laptop en dan gaat deze in verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:05:
Heb mijne 6400 al sinds april 2006. Werkt nog perfect accu gaat ook nog netjes 4 uur meer. Heb niks te klage, alleen scharniertjes waren aan slappe kant (maar dat was al sind ik hem had). Vandaar dat ik snel voor dat garantie afliep de scharnieren heb laten vervangen.

Binne kort komt me nieuwe laptop en dan gaat deze in verkoop.
heb ik ook last van gehad, maar wat bij mij hielp was de schroeven van de scharnieren aandraaien :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
De Dell Inspiron 6400 een perfecte notebook.

Werkt snel fijn, mooi scherm, ik had wat media problemen met de sony cd/dvd/dl brander deze herkende veel bekende beschrijfbare cd’s dvd’s niet. Heb toen keurig door Dell een andere brander gekregen.

Heb deze notebook ook al weer vanaf 11-2006. Wel een beetje eigenzinnige notebook met zijn software probleempjes een daarvan krijg ik er 1 maar niet opgelost de SP/DIF.

Krijg ik geen spdif signaal uit de Dell audio video poort, heb hier een speciaal kabeltje gekocht. Als iemand weet hoe dit werkt, het SP/DIF Vinkje staat bij audio instelling aangevinkt.

Krijg sinds kort krijg ik de melding dat de accu op is en vervangen dient te worden met een link naar de website van Dell waar ik de accu meteen kan bestellen.

Hij werk nog wel redelijk, de 4 uur haalt hij niet meer, bij 2 uur houd het wel op, laat maar lekker zitten, heb deze notebook hoogstens nog een jaar.

Tja die barst in de rechter onderhoek, hier is al eerder over geschreven enkele pagina’s terug, ga ze nogmaals hier op aanspreken.

Al bij al de Dell inspiron 6400 een fijn notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
marc68 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:22:
Heb mijn geheugen geupdate naar 2 gb, werk met xp, alles draait iets soepeler lijkt wel. Ga vista weer eens proberen. Heb via Ebay per ongelukt 2 maal 2 gb besteld, dus als iemand interesse heeft in 2 * 1 gb so dimm, pc 2 5300 geheugen dan hoor ik het graag. Tevens ook nog mijn oude 2 * 512 beschikbaar.
Heb je toevallig ook getest of 4GB ook werkt op de 6400? Daar ben ik al een tijd benieuwd naar, men zegt dat het niet werkt volgens de specs, maar ik geloof niet dat iemand het al geprobeerd heeft... en jij hebt toch een bankje liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
qtee schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:01:
[...]

Heb je toevallig ook getest of 4GB ook werkt op de 6400? Daar ben ik al een tijd benieuwd naar, men zegt dat het niet werkt volgens de specs, maar ik geloof niet dat iemand het al geprobeerd heeft... en jij hebt toch een bankje liggen ;)
Lees nou gewoon eerst eens voordat je wat gaat posten/vragen; is al lang aan de orde geweest in dit topic.......zoek bijv. maar eens op 4gb in dit topic......
(ja het werkt dus, maar xp herkent maar 3,25 = std.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
qtee schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:01:
[...]

Ik heb reepjes van 1 gb en er zijn 2 bankjes dus hoe ik moet testen met 4gb... :)

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
marc68 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:22:
Hierdoor werd ik op het verkeerde been gezet.
Lees nou gewoon eerst eens voordat je wat gaat posten/vragen; is al lang aan de orde geweest in dit topic.......zoek bijv. maar eens op 4gb in dit topic......
(ja het werkt dus, maar xp herkent maar 3,25 = std.)
En, btw, ik had wel gezocht, en had een post gevonden waarin iemand idd 4 GB in zijn laptop had gestopt, waarvan 3,25GB herkend werd.

Het verschil is alleen dat ik Vista draai (dus geen XP!), een Core 2 Duo heb (en geen Core Duo) en dat je met de 64-bitversie dus misschien wel echt 4GB kunt gebruiken.
Misschien had ik dat er even bij moeten zetten. Is namelijk erg leuke info voor in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
Mijn indruk is dat 2 gb lekker werkt in XP, ik zou zelf niet zo snel naar 4 gb gaan omdat ik daar de meerwaarde niet zo van inzie, foto en video bewerken gaat nu duidelijk sneller. Ik heb vista niet meer geprobeerd, vond de vorige maal dit duidelijk langzamer werken dan xp.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
Hallo,

Ik heb de inspiron 6400 nu al bijna een jaar en wil misschien een nieuwe. Hoeveel denken jullie dat nu nog voor mijn laptop krijg?

Specs:
-1,6GhZ Dual Core
-1GB 533MhZ
-80GB 5400RPM
-Intel Graphics Media Accelerator 950

De accu is nog helemaal goed , en er zit nog garantie op t/m 27 maart :). Ik dacht zelf iets van rond de €500

[ Voor 5% gewijzigd door peeter94 op 17-03-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
peeter94 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:33:
Hallo,

Ik heb de inspiron 6400 nu al bijna een jaar en wil misschien een nieuwe. Hoeveel denken jullie dat nu nog voor mijn laptop krijg?

Specs:
-1,6GhZ Dual Core
-1GB 533MhZ
-80GB 5400RPM
-Intel Graphics Media Accelerator 950

De accu is nog helemaal goed , en er zit nog garantie op t/m 27 maart :). Ik dacht zelf iets van rond de €500
Daar is dit topic niet echt voor bedoeld. Daar is V&A voor en je kan zelf ook wel een beetje rondkijken hoeveel de nieuwprijzen liggen tegenwoordig.

Maar om je toch een klein beetje te helpen: 300-350. 350 euro is echt maximum aangezien je voor 425 euro al een nieuwe dual core Vostro 1000 (met 2GB geheugen) kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
silmaril8 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:59:
[...]

Daar is dit topic niet echt voor bedoeld. Daar is V&A voor en je kan zelf ook wel een beetje rondkijken hoeveel de nieuwprijzen liggen tegenwoordig.

Maar om je toch een klein beetje te helpen: 300-350. 350 euro is echt maximum aangezien je voor 425 euro al een nieuwe dual core Vostro 1000 (met 2GB geheugen) kan kopen.
Oke, bedankt dat je dan nog even gereageerd hebt. _/-\o_ Weet ik even genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
IS WAT EEN GEK ER VOOR GEEFT. Marktplaats de ideale plek om het te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
ajpeetoom schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:00:
IS WAT EEN GEK ER VOOR GEEFT. Marktplaats de ideale plek om het te verkopen.
Idd, want jij had jouw laptop ook voor €600 verkocht toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 09:46
Na ongeveer 1,5 jaar geeft mijn 6400 aan dat de batterij kapot is. Wel na zwaar gebruik.
Nu heb ik even niet het geld om voor 130€ een dell batterij te kopen en zag ik op ebay voor ongeveer 40€ nep batterijen staan. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben zelf een beetje bang voor explossies en leken, maar dat kan ook onzin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tjvdberg schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:45:
Na ongeveer 1,5 jaar geeft mijn 6400 aan dat de batterij kapot is. Wel na zwaar gebruik.
Nu heb ik even niet het geld om voor 130€ een dell batterij te kopen en zag ik op ebay voor ongeveer 40€ nep batterijen staan. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben zelf een beetje bang voor explossies en leken, maar dat kan ook onzin zijn.
tja ik ben zelf altijd banger voor het feit dat ze toch minder lang in gebruiksduur en levensduur meegaan en dat je (nu valt 40 erg mee) eigenlijk uiteindelijke en goedkope duurkoop hebt omdat je dan na 6 maanden weer een echte dell moet aanschaffen ipv dat je in 1x een goede dell koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Accu's van del reinste hongkong china spul. Mijn accu is bijna dood. Ga de accu binnenkort uit elkaar halen kijken wat voor accucellen erin zitten, als het de moeite loond ga deze vervangen door nieuwe.

O.A. Conrad verkoop deze accu cellen.

Heeft iemand dit trouwens al eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Is de bluetooth op de Dell Inspiron 6400 standaard geinstalleerd op deze laptop? Want ik wil wat verzenden maar als ik naar BT-apparaten ga, dan zie ik hier niks staan. Wanneer ik op toevoegen druk dan komen er alleen maar andere BT-apparaten te staan.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Infinitytron schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:43:
Is de bluetooth op de Dell Inspiron 6400 standaard geinstalleerd op deze laptop? Want ik wil wat verzenden maar als ik naar BT-apparaten ga, dan zie ik hier niks staan. Wanneer ik op toevoegen druk dan komen er alleen maar andere BT-apparaten te staan.
Heb je wel een BT op je 6400? in apparaat beheer? Niet elke 6400 heeft/had BT.......
Zo ja (hij staat ertussen en geen gele uitroep tekens) heb je wel drivers en software van Dell geinstalleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 01-04-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
kaajee schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:08:
[...]

Heb je wel een BT op je 6400? in apparaat beheer? Niet elke 6400 heeft/had BT.......
Zo ja (hij staat ertussen en geen gele uitroep tekens) heb je wel drivers en software van Dell geinstalleerd?
Ja er staat bij Bluetooth-radios 2 apparaten, namelijk:

- Dell Truemobile 355 BT+EDR
- Microsoft BT-enumerator

Staan verder geen uitroeptekens bij, dus ik azl eens ff op de Dell site zien voor software en even opnieuw installeren.

/edit: Ik heb net die gedownload BT 355.. en heb deze opnieuw geïnstalleerd. Maar als ik nu weer opnieuw wil toevoegen, dan vind ik alleen telefoons :( Ik zal weer ff verder pielen..

[ Voor 35% gewijzigd door Vincitore op 01-04-2008 11:44 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Weet iemand al wat meer over de garantie op accu's? Heb dus een 9 cell accu maar die ff uit mijn laptop gehaald omdat hij vaak aan de netstroom zit. Dus weet niet of ie slecht is. Maar als ie wel slecht is, zou ik hem dan nog kunnen omruilen? heb 3 jaar garantie. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Op accu's zit, meen ik, een jaar garantie. Het hangt er dus vanaf of je nog in dat eerste jaar zit!

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste