Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Is het mogelijk om tegelijkertijd muziek af te spelen op de ingebouwde laptopspeakers & op apparte speakers die op mini-jack aangesloten is? Ik kan daar geen instelling voor vinden namelijk.

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
arjan bregman2 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:23:
Is het mogelijk om tegelijkertijd muziek af te spelen op de ingebouwde laptopspeakers & op apparte speakers die op mini-jack aangesloten is? Ik kan daar geen instelling voor vinden namelijk.
Volgens mij niet, omdat je de mini-jack aansluit. Hierdoor leid die het geluid naar de boxen toch?

Stats

• arjan bregman2
Infinitytron schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:56:
[...]

Volgens mij niet, omdat je de mini-jack aansluit. Hierdoor leid die het geluid naar de boxen toch?
Dat klopt, maar ik zou graag willen dat de boxen in mijn laptop ook werken als de andere boxen aangesloten zijn op de mini-jack.

• Vincitore
arjan bregman2 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:17:
[...]

Dat klopt, maar ik zou graag willen dat de boxen in mijn laptop ook werken als de andere boxen aangesloten zijn op de mini-jack.
Hmm zou niet weten hoe je dat zou moeten doen. Maar zou jij mijn probleem weten over de wireless card?

Stats

• arjan bregman2
Infinitytron schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:26:
Bij het sluiten van mijn deksel laat ik de laptop geen actie ondernemen als die aan het stroom hangt. Maar als ik dan de deksel weer open en wil gaan internetten heeft de wireless card zichzelf even uitgeschakeld. Aangezien mijn verbinding dan weer slecht tot stand komt, kun je dit ook uitschakelen? Hiermee bedoel ik dat de wireless card gewoon aan blijft staan als de deksel dicht is. Weet iemand waar dit staat toevallig?
netwerkverbindingen -> met rechtermuisknop klikken op draadloze verbinding -> eigenschappen ->
configureren en dan de volgende tabbladen:
geavanceerd & energiebeheer: hier staan een aantal instellingen die je vast verder kunnen helpen

• Vincitore
arjan bregman2 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:12:
[...]

netwerkverbindingen -> met rechtermuisknop klikken op draadloze verbinding -> eigenschappen ->
configureren en dan de volgende tabbladen:
geavanceerd & energiebeheer: hier staan een aantal instellingen die je vast verder kunnen helpen
Daar kon ik het niet echt vinden maar wel gewoon bij de Accu-instellingen. Heb nu wat gepielt en volgens mij is het nu goed.

Stats

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Via ebay heb ik een sleeve gekocht voor mijn 6400, zeroshock III in het zwart. Crumplers vond ik lelijk dus maar een gokje gewaagd.

Het is een redelijke sleeve, zit stevig om de laptop heen. Afwerking is een tikkeltje plastic, maar ik heb hem gekocht voor dat noppengebeuren aan de binnenkant. Al met al kan je je er voor 30 euro geen buil aan vallen. (41 dollar incl. verzending).

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Just checking, kan het nergens (zo snel) vinden: het is met de Inspirion 6400 niet mogelijk om meer dan 64Mb aan video geheugen toe te wijzen toch? In de BIOS (v.A14) staat std. 64mb maar geen mogelijkheid tot meer.......is er een BIOS hack?

EDIT: ik zag dat er inmiddels een versie 17 van de BIOS is, net geinstalleerd, maar ook daar geen mogelijkheid tot het toekennen van meer dan 64Mb, toch?
Iemand andere ervaringen?

[ Voor 27% gewijzigd door kaajee op 24-09-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
kaajee schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:40:
Just checking, kan het nergens (zo snel) vinden: het is met de Inspirion 6400 niet mogelijk om meer dan 64Mb aan video geheugen toe te wijzen toch? In de BIOS (v.A14) staat std. 64mb maar geen mogelijkheid tot meer.......is er een BIOS hack?

EDIT: ik zag dat er inmiddels een versie 17 van de BIOS is, net geinstalleerd, maar ook daar geen mogelijkheid tot het toekennen van meer dan 64Mb, toch?
Iemand andere ervaringen?
Ik neem aan dat je een geintregreerde chipset gebruikt? Daar maakt het videogeheugen zowiezo niet zoveel uit aangezien het bijna geen performanceboost kan geven. Verder is het bios van de dell behoorlijk dicht getimmerd. Iets erop vinden zal je dan ook bijna niet. Bovendien geloof ik dat het aanpassen van je bios alleen maar tot een niet werkende computer kan leiden als het fout gaat. En ik denk niet dat Dell dan nog garantie geeft....

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt perfect, het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn scherm op "zwart" gaat als ik hem dichtdoe. Weet iemand hoe ik dit fix?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
pimsaint schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:08:
Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt perfect, het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn scherm op "zwart" gaat als ik hem dichtdoe. Weet iemand hoe ik dit fix?
Energie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik vind daar alleen maar de mogelijkheid om te hibernaten of stand-byen bij het sluiten van het scherm, niet het slechts uitschakelen van t scherm zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pimsaint schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:40:
[...]

Ik vind daar alleen maar de mogelijkheid om te hibernaten of stand-byen bij het sluiten van het scherm, niet het slechts uitschakelen van t scherm zelf...
Je hebt gelijk dat kan dus niet meer in Vista, workarround is instellen:

-timeout na 2 minuten scherm op zwart
-bij dichtklappen scherm -> geen actie

Dan is hij dus uit na 2 min en kan je hem dichtklappen en draait je laptop gewoon door.

Ik heb zelf gewoon de timeout staan op 2 minuten en laat hem altijd openstaan, blijven toch meestal de zwakke punten bij een laptop de schanieren en flatcables naar het scherm. En hij draait als desktop hier sinds ik op mezelf woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Bedankt voor je oplossing. Natuurlijk ook een manier, maar ik weet dat het mogelijk is.
Heb gisteren op twee inspiron's (één 6400 en één 1501) ook een clean install gedaan (met vista home premium dvd van dell) en bij deze laptops gaat het scherm wél uit als ik het dichtklap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pimsaint schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:45:
Bedankt voor je oplossing. Natuurlijk ook een manier, maar ik weet dat het mogelijk is.
Heb gisteren op twee inspiron's (één 6400 en één 1501) ook een clean install gedaan (met vista home premium dvd van dell) en bij deze laptops gaat het scherm wél uit als ik het dichtklap...
Als je het weet deel je het dan ff met ons hier? Ben wel heel benieuwd waarschijnlijk met een 3th party tooltje?

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een jaar een 6400 en daar heb ik sinds kort (net na afloop garantie) keyboard problemen mee.

Ik had eerst een probleem dat een opvolgend rijtje toetsen van mijn keyboard raar deed. Als ik een van de toetsen 1,Q,A of Z gebruikte, kreeg ik een hele string met 4 vreemde tekens (wel consequent dezelfde per toets). De andere toetsen werkten allemaal normaal. Het was niet OS afhankelijk (gebeurde zowel in XP, als Vista als in de Bios setup). Na een paar dagen was dit vanzelf(?) weer over. Een paar dagen geleden had ik dit fenomeen weer, maar na een paar keer rebooten was dit weer over en nu doet het rijtje TAB, CapsLock en Shift niets meer.

Het toetsenbord is gewoon netjes gebruikt en bevat dus geen drank, etensresten of andere zooi. Ik heb zelf al het toetsenbord verwijderd en de connector met het moederbord schoongemaakt en opnieuw bevestigd, maar dit heeft niets opgeleverd.

Ik denk zelf dat het de keyboard controller op het moederbord wel zal zijn. Vooral die string met tekens bij iedere toetsaanslag en het feit dat de fysieke aanslag (hard/zacht/keihard) geen enkel verschil maakt lijkt mij hierop te duiden, maar misschien heeft iemand een ander idee.

Ik wil eigenlijk even een idee hebben van wat het zou kunnen zijn voordat ik met Dell support bel, zodat ik die knul een beetje in de juiste richting kan sturen, zodat ik niet uren achtereen zinloze testjes moet draaien omdat de supporter het ook niet weet. Dat heb ik namelijk de vorige keer gehad bij een hardware probleem met mijn videokaart/mobo. Het heeft wel een week geduurd voordat hij besloten had dat het toch echt een hardware probleem was. Bovendien wil ik niet dat ze direct roepen dat zo'n keyboard fout altijd ontstaat door vuil en de schuld van de gebruiker is, omdat mijn laptop net ouder is dan een jaar en dus officieel uit de garantie is.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik ging vandaag naar school toe met mn laptop en haal deze uit mijn tas. Tot mijn verbazing waren de icoontjes van hdd activiteit en netstroom beschadigd. Kijk nu recht tegen de LEDjes aan, welke erachter zitten. Dus toen maar een chat begonnen met een medewerker via de website en na wat heen en weer chatten wordt er een nieuw "center hinge cover" opgestuurd.

Maar zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden? Want ik vind het nogal slordig dat dit na een twee/drietal maanden al voordoet.

• sphere

sphere

Debian abuser

he3763 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:40:
Ik heb sinds een jaar een 6400 en daar heb ik sinds kort (net na afloop garantie) keyboard problemen mee.
Hoezo afloop?
Bovendien wil ik niet dat ze direct roepen dat zo'n keyboard fout altijd ontstaat door vuil en de schuld van de gebruiker is, omdat mijn laptop net ouder is dan een jaar en dus officieel uit de garantie is.
Je hebt 2 jaar garantie. Laat DELL je niks op de mouw spelden.

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• orejas
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

sphere schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:13:
[...]

Hoezo afloop?

[...]

Je hebt 2 jaar garantie. Laat DELL je niks op de mouw spelden.

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578
Waar lees je nou dat je 2 jaar garantie hebt?
Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn.
Je hebt recht op een deugdelijk product dat een normale economische levensduur zou moeten hebben. Het is natuurlijk moeilijk te bepalen hoe lang een laptop precies mee zou moeten gaan, maar je zou zeker met succes kunnen beargumenteren dat dat langer dan twee jaar is. Bovendien kun je ook andersom redeneren; als een bedrijf (Dell) een uitgebreide garantie biedt (van bijv. 3 jaar), mag je er vanuit gaan dat het product minimaal de periode die die extra garantie biedt meegaat. Ga maar na; als een gemiddelde laptop geen 3 jaar zou meegaan zou Dell wel helemaal van lotjegetikt zijn als ze hun klanten zouden aanbieden om een garantie van 3 jaar te kopen voor een prijs die lager ligt dan die van een nieuwe laptop.
Maar goed, op GoT zijn er al heel, heel veel topics over garantie. Zoekt en gij zult vinden...

Nog even wat extra quotejes;
Dell verschuilt zich allereerst ten onrechte achter het verstrijken van de garantietermijn na 12 maanden. Bij garantie gaat het om de economische levensduur van een product bij normaal gebruik. En een laptop moet zeker langer meegaan dan 12 maanden. De Nederlandse wet gaat hierin verder dan de Europese richtlijn die stelt dat verkopers tot 2 jaar na verkoop aansprakelijk zijn voor het goed functioneren van een product. Volgens onze wet kan die termijn ook langer zijn dan 2 jaar afhankelijk van het soort product. De verkoper is aansprakelijk voor de levensduur van een product die redelijkerwijs te verwachten is bij normaal gebruik. Garantie bijkopen is wat dat betreft dus overbodig.
Bron: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2017734
en
chrisgeerdink schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:53:
[...]

Ik heb eens wat dieper gezocht op mijn recht als consument. De economische levensduur van een laptop is op 3 jaar vastgesteld. Aangezien mijn garantie verlopen is kan ik niet alles vergoed krijgen, maar je kunt tot 2 jaar na aankoop een beroep doen op de economische levensduur. Dus er moet een regeling getroffen worden tussen mij en de verkoper.
Maar dat terzijde...

Stam + t

• he3763
  • Niet online
Ik ben benieuwd. Mijn insteek is inderdaad dat ze het gewoon kostenloos repararen. Ik denk wel dat ze eerst zullen proberen om er geld voor te vragen en dat het dan een hoop getouwtrek wordt, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Laten we eerst maar eens afwachten wat Dell zegt. Morgen heb ik de tijd om eens rustig te gaan zitten voor een goed gesprek met mijn Dell vrinden, ze hebben namelijk best wel beperkte openingstijden (dus niet 's avonds of in het weekend bellen).

Ik zal in ieder geval wel even laten weten hoe het afgelopen is.

• sphere

sphere

Debian abuser

Als je tien jaar garantie hebt, heb je er ook twee. Als je er twee hebt, heb je er niet automatisch tien. Echter, de Europese richtlijn garandeert consumenten een minimum termijn van twee jaar. Al het andere is voor iemand met een laptop van een jaar oud compleet niet relevant.

• orejas
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

sphere schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:50:
[...]

Blabla...
Al het andere is voor iemand met een laptop van een jaar oud compleet niet relevant.
Natuurlijk is dat wel relevant. Heb je enig idee hoe moeilijk het is je te beroepen op bepaling uit een Europese Richtlijn die niet geïmplementeerd is? Je hebt dus gewoon te maken met Nederlands recht en de Nederlandse wet heeft het nergens over een termijn van twee jaar, maar over deugdelijkheid.
Mijn 'geneuzel' is dus wel degelijk van toepassing op deze vraag.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Nou, hulde aan de Dell helpdesk _/-\o_ . Zonder al teveel vragen te stellen, concludeerde hij al dat het inderdaad de keyboard controller moest zijn. Na overleg met zijn baas en zonder aandringen van mij komen ze het kostenloos aan huis repareren. Kortom, prima service so far.

Verwijderd

Ik heb een probleem met beeld/geluid via SPDIF (met het speciale kabeltje). Zodra ik de s-video aansluit (op de TV) verdwijnt het geluid (1,5 mtr digitale coax audiokabel naar m'n Kenwood KRF-V5030D versterker). Het beeld zonder geluid is perfect, het geluid zonder beeld is ook perfect. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:30:
Ik heb een probleem met beeld/geluid via SPDIF (met het speciale kabeltje). Zodra ik de s-video aansluit (op de TV) verdwijnt het geluid (1,5 mtr digitale coax audiokabel naar m'n Kenwood KRF-V5030D versterker). Het beeld zonder geluid is perfect, het geluid zonder beeld is ook perfect. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Is dat de 'echte' Dell kabel: Zoals hieronder staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/delladapter.jpg

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:32
Ik heb sinds kort ook een Dell Inspiron 6400 aangeschaft voor mijn studie, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Heb er eentje met een natural leather Quicksnap cover ;).

Afbeeldingslocatie: http://pixxy.nl/images/lappiesmall.png

In de startpost staat een stukje over undervoltage met rmclock, dit werkt bij mijn laptop helaas niet.
Maar wat wel werkt is notebook hardware control ( de bugfix versie.) laptop loopt stabiel op een vcore van 1,0500.

Ik weet dat dit geen uber-game laptop is maar ik ga de vraag toch stellen: Welke score halen jullie met 3dmark ’06?

Ik kwam uit op 1072 punten met een overclockte x1400.

May Lyssa aid you

• BlackRageNL
  • Niet online
Heb je eigenlijk voor een Quicksnap cover een speciale ''deksel'' nodig ?
of valt hij gewoon in de gleufjes boven op het scherm ?

Mocht iemand een site weten voor de covers, wees dan zo vrij om die te posten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Ik ga me 6400 herinstalleren en heb door hoe ik dit wil doen Namelijk zonder de media direct. Ik laat enkel partitie 1 intact (diagnostics), maar ik vraag me nog 1 ding af.

Op een ander forum wordt er beweerd dat je Notebook System Software ook moet installeren. Nu vraag ik mij af of dit nodig is en wat dit programmatje doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Dbm12 op 30-09-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
hermedico schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:18:
Heb je eigenlijk voor een Quicksnap cover een speciale ''deksel'' nodig ?
of valt hij gewoon in de gleufjes boven op het scherm ?

Mocht iemand een site weten voor de covers, wees dan zo vrij om die te posten :p
Je hebt geen speciale deksel nodig, je klikt hem er zo op, je laptop wordt wel ietsjes groter (maar dat is verwaarloosbaar.)

In de startpost staat een shop genaamd It-Premier waar je de covers kunt bestellen, verder kun je ze ook nog via Dell zelf bestellen.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dbm12 schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:39:
Ik ga me 6400 herinstalleren en heb door hoe ik dit wil doen Namelijk zonder de media direct. Ik laat enkel partitie 1 intact (diagnostics), maar ik vraag me nog 1 ding af.

Op een ander forum wordt er beweerd dat je Notebook System Software ook moet installeren. Nu vraag ik mij af of dit nodig is en wat dit programmatje doet.
Ik zou alles weglaten/halen, ook die diagnostics partititie. Wanneer heb je die nou nodig (gehad)? En anders heb je hem zo via de meegeleverde cd. Scheelt allemaal weer ruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
kaajee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:59:
[...]

Ik zou alles weglaten/halen, ook die diagnostics partititie. Wanneer heb je die nou nodig (gehad)? En anders heb je hem zo via de meegeleverde cd. Scheelt allemaal weer ruimte....
De diagnostics is slechts 47 mb ofzo. Dat deert me dus niet. En mocht ik het nodig hebben een keer is het altijd makkelijk :)

Maar Notebook System Software programma. Wat houdt dit nu in? Waar dient het voor en is het nodig om dit te installeren? Op de dell site staat er optioneel, maar op notebookforum staat weer dat het verplicht is om te installeren. De uitleg die erbij staat geeft iets over alles up to date houden, maar is dit enkel voor dell toepassingen of in het algemeen. Ik heb het op de huidige setup dan ook nooit gebruikt noch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dbm12 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:31:
[...]

De diagnostics is slechts 47 mb ofzo. Dat deert me dus niet. En mocht ik het nodig hebben een keer is het altijd makkelijk :)

Maar Notebook System Software programma. Wat houdt dit nu in? Waar dient het voor en is het nodig om dit te installeren? Op de dell site staat er optioneel, maar op notebookforum staat weer dat het verplicht is om te installeren. De uitleg die erbij staat geeft iets over alles up to date houden, maar is dit enkel voor dell toepassingen of in het algemeen. Ik heb het op de huidige setup dan ook nooit gebruikt noch gezien.
A. welk 'notebook fourm' ? (directe link)
B. onzin, wat zou er up to date gehouden meoten worden? Je OS? Daar dient Windows Update voor....
Drivers etc? Als er 1x per jaar nwe. drivers komen is het veel. Kwestie van af en toe de Dell site checken en buiten dit; als iets gewoon werkt heb je in 9 v/d 10 gevallen toch helemaal geen updates nodig?
C. gewoon weglaten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Weet iemand nog de website waar die tutorial staat voor RMclock met de 6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Na bijna een jaar zonder problemen begon er een tijdje geleden ineens een verticale streep van 1px breed over mijn scherm te lopen. Natuurlijk meteen een chatsessie gestart met Dell. Deze mailde mij een doe-het-zelf guide om de videoconnector eens los te halen en opnieuw te bevestigen, hetgeen geen verschil maakte. Hierop stelde ze voor een afspraak te maken. Toen ik daarna vroeg of ze ook een losse delete-toets verkochten (die van mij sprong eruit na een potje heftig chatten) besloot de supportmedewerker ook maar meteen een toetsenbordje mee te geven aan de desbetreffende monteur.

Afgelopen vrijdag kamen ze netjes langs om een nieuw scherm én toetsenbord te monteren. In een half uurtje was alles gefixt... alleen ze hadden echter over het hoofd gezien dat ik een truelife scherm in m'n laptop had :+

Of ze misschien die maandag erna terug mochten komen met truelife scherm. Geen probleem.
Ohja, ze hadden trouwens nog ergens een "lelijke scheur" gevonden in de cover van m'n laptop, dus die zouden ze ook maar meteen meenemen.
En jawel hoor... zojuist zijn mijn gehele bovenkant en toetsenbord voorzien van een nieuw exemplaar. 8)

Maar nu begint mijn dvd-drive kur te vertonen! Hup, weer die dell-chatbox in. Resultaat? Morgen ligt er een nieuwe drive bij me op de deurmat. Oude drive mag ik wegknikkeren.

Over de kwaliteit van de laptop zou je nu kunnen twisten, maar de service is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
chatten met dell krijg ik een foutmelding op mijn service tag???

Hoe doe jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
goeie servicetag invoeren ;)

Kan je wel je orginele configuratie of garantieinfo bekijken met je servicetag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pimsaint schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:16:
goeie servicetag invoeren ;)

Kan je wel je orginele configuratie of garantieinfo bekijken met je servicetag?
Nee want IE 7 wil die plugin niet pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stormfly schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:22:
[...]

Gebruik je firefox toch? Is zo ge-installeerd (en evt. weer ge-de-installeerd)......die werkt hoogstwaarschijnlijk wel........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Servicetag staat ook met een stikkertje op de onderkant van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heeft iemand ervaring met het booten van de 6400 vanaf USB disks? Ik kan hier weinig over vinden, maar in principe wil ik een linux distributie kunnen booten vanaf USB disk. Op Google vind ik voornamelijk installatie problemen naar schijf, maar niemand die de heel distributie boot vanaf externe disk.

LIVE cd is geen optie.

Graag wil ik weten welke externe schijf je dan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
sphere schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:35:
Heeft iemand ervaring met het booten van de 6400 vanaf USB disks? Ik kan hier weinig over vinden, maar in principe wil ik een linux distributie kunnen booten vanaf USB disk. Op Google vind ik voornamelijk installatie problemen naar schijf, maar niemand die de heel distributie boot vanaf externe disk.

LIVE cd is geen optie.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar was ook wel geintereseerd om dit ooit een keer te proberen. Indien je in de bios niet kan instellen om vanaf usb op te starten is het misschien wel een mogelijkheid van een boot manager op de hard disk te installeren, of vanop een cd een boot manager te starten waarmee je dan verder kan booten vanaf je usb disk.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als je op deze site kijkt, zie je dat je niet eens perse hoeft te booten vanaf je USB-stick, maar dat je ook gewoon binnen Windows Linux daarvandaan kunt draaien. Ik heb het geprobeerd (Slax en Ubuntu), en het werkt inderdaad (ik vond het wel wat sloom).

Vanaf een USB-stick booten zou je ergens in het BIOS aan moeten kunnen zetten, dan bij het opstarten na F12 (of F2?) USB selecteren. Heb het niet geprobeerd, maar zou moeten werken...
Laat even weten of het gelukt is!

Nog iets anders:
Is het iemand hier al gelukt om het netwerkkaartje "Intel wireless WiFi Link 4965 AGN" aan de praat te krijgen onder Linux? Het lukt mij nog niet, ook niet met ndiswrapper, dus ik zou heel blij zijn als iemand me op het goede spoor kan zetten!

[ Voor 20% gewijzigd door Velvet op 02-10-2007 17:04 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Ik heb nu net me laptop geheel geformateerd en alle drivers geinstalleerd, maar ik heb nog steeds 3 vraagtekens in mijn apparaatbeheer. Ik heb werkelijk geen idee waar het voor dient..... Mischien jullie een idee?

Foto

[img=http://img251.imageshack.us/img251/733/naamloosak3.th.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Dbm12 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:31:
Ik heb nu net me laptop geheel geformateerd en alle drivers geinstalleerd, maar ik heb nog steeds 3 vraagtekens in mijn apparaatbeheer. Ik heb werkelijk geen idee waar het voor dient..... Mischien jullie een idee?

Foto

[img=http://img251.imageshack.us/img251/733/naamloosak3.th.jpg]
ik had het ook toen ik van vista naar xp terugging volgens mij is dat de cardreader maarja ik kan daar ook niet de goede drivers van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
[...]
Die heb je alleen nodig voor het bekijken van je huidige configuratie. De ORGINELE configuratie staat nl bij dell in het systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
sphere schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:35:

LIVE cd is geen optie.

Ben hier ook al diverse maal bezig geweest om Suse op een externe USB harddisk te instaleren. Met suse 10.0 lukt het in ieder geval zeker niet. Blijft hangen in een soort dosachtige scherm oude Linux “oer Linux”

Met andere versies en merken heb ik het nog niet geprobeerd.

Ben dus ook wel geïnteresseerd hoe je Linux op een externe harddisk installeert.

SPDIF KABELTJE.

Heb heel wat uren zitten etteren en klooien ik krijg geen noot uit die spdif uitgang. Bij geluid instelling is het vinkje bij volume, geavanceerd spdif aangevinkt.

Ook bij diverse media players heb ik de instellingen op spdif ingesteld.

Van ellende heb ik maar een USB geluidskaart van creative gekocht waar een spdif in en uitgang op zit en wel werkt, wel weer ten kosten van een usb poort.

Dus spdif poort van Dell betwijfel het of ik deze ooit aan de praat krijg.

Heeft iemand ooit wel eens spdif signaal uit dat kabeltje gekregen?

Werkt dat kabeltje überhaupt wel?

Weet iemand wat er hier niet goed gaat?

[ Voor 27% gewijzigd door LEX63 op 03-10-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd ben ik in het bezit van de 6400. Tot voor kort heb ik niet veel gebruik gemaakt van de dvd speler, nu ik hem de afgelopen 3 weken veel meer heb gebruikt stuit ik op het volgende probleem.

Een dvd afspelen veroorzaakt een schokkerig beeld.

Bestanden op een dvd opzoeken gaat heel langzaam, foto's duren heel lang voor er een voorbeeld is.
Bij het opzoeken maakt hij erg veel geluid.

Weet iemand waar het aan kan liggen of heeft iemand de oplossing??

Dank
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:19:
Al enige tijd ben ik in het bezit van de 6400. Tot voor kort heb ik niet veel gebruik gemaakt van de dvd speler, nu ik hem de afgelopen 3 weken veel meer heb gebruikt stuit ik op het volgende probleem.

Bestanden op een dvd opzoeken gaat heel langzaam, foto's duren heel lang voor er een voorbeeld is.

Dank
Roel
Mn huisgenoot heeft hetzelfde probleem. Hij wilde Dell er een keer voor langs laten komen. Denk dat je dus het beste even Dell kunt bellen. Uiteraard hoor ik graag wat zij er van zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Welke speler heb jij? Ik heb een Philips 8820 speler, zonder problemen.
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:19:

Dank
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt en nog simpel ook!! Maar eerst een behoooorlijke zoektocht via buitenlandse dell forums:
klik hier:

progje downloaden, installeren, opnieuw opstarten en hij doet het weer full speed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Toegevoegd aan de TS!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen loopt mn laptop vrijwel vast als ik het geluid aanpas, dus harder of zachter zetten. Dit gebeurt als ik het doe met de toetsenbord combinatie maar ook via die knoppen aan de voorkant. Mijn muis kan ik nog bewegen, capslock enzo kan ik nog aan en uitzetten, als ik op de windows toets druk komt het startmenu omhoog en met ctrl+alt+del krijg ik ook dat schermpje naar voren, verder doet hij helemaal niets, ik kan niet klikken, ik kan niet typen, enige wat dus rest is pc opnieuw opstarten.

Is er iemand die een oplossing weet want juist bij zo'n probleem gaat het opvallen hoe vaak ik normaal gesproken het geluid harder en zachter zet via die toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:12:
Sinds een paar dagen loopt mn laptop vrijwel vast als ik het geluid aanpas, dus harder of zachter zetten. Dit gebeurt als ik het doe met de toetsenbord combinatie maar ook via die knoppen aan de voorkant. Mijn muis kan ik nog bewegen, capslock enzo kan ik nog aan en uitzetten, als ik op de windows toets druk komt het startmenu omhoog en met ctrl+alt+del krijg ik ook dat schermpje naar voren, verder doet hij helemaal niets, ik kan niet klikken, ik kan niet typen, enige wat dus rest is pc opnieuw opstarten.

Is er iemand die een oplossing weet want juist bij zo'n probleem gaat het opvallen hoe vaak ik normaal gesproken het geluid harder en zachter zet via die toetsen.
En als je het 'software-matig' doet, loopt ie dan ook vast? Dus gewoon in Windows je volume slider met je muis harder/zachter zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:00:
[...]

En als je het 'software-matig' doet, loopt ie dan ook vast? Dus gewoon in Windows je volume slider met je muis harder/zachter zetten?
Dat doet hij nog wel. Dus kan gelukig het volume nog aanpassen maar zou wel zo handig zijn als dat weer via de toetsen aan de voorkant kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:05:
[...]

Dat doet hij nog wel. Dus kan gelukig het volume nog aanpassen maar zou wel zo handig zijn als dat weer via de toetsen aan de voorkant kan.
Tja dan lijkt het toch wat hardwarematigs.......je hebt in principe verder geen controle over die toetsen aan de voorkant.
Anders zou ik zeggen?l installeer je geluidskaart drivers eens opnieuw en als dat niet baat; het hele OS (WIndows) opnieuw, maar ik vraag me af of dat inb dit geval gaat helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:26:
[...]

Tja dan lijkt het toch wat hardwarematigs.......je hebt in principe verder geen controle over die toetsen aan de voorkant.
Anders zou ik zeggen?l installeer je geluidskaart drivers eens opnieuw en als dat niet baat; het hele OS (WIndows) opnieuw, maar ik vraag me af of dat inb dit geval gaat helpen....
Als ik opnieuw mn geluidskaart drivers ga instaleren is het dan nog handig om eerst de oude te verwijderen of maakt dat niet uit? Heb ook al even Dell gemailt, kijken of zij een oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:28:
[...]

Als ik opnieuw mn geluidskaart drivers ga instaleren is het dan nog handig om eerst de oude te verwijderen of maakt dat niet uit? Heb ook al even Dell gemailt, kijken of zij een oplossing weten.
Ik zou de oude verwijderen. Kijk ook even op de support site van dell, wellicht zijn er recentere drivers beschikbaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Inspiron 6400. Deze is nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Als ik aan het werken ben met de adapter aangesloten gaat het prima, maar wanneer ik de stekker uit de laptop trek, om ergens anders op de accu verder te gaan loopt de laptop vast. Het beeld wordt zwart en reageert nergens meer op. Opnieuw opstarten is de enige oplossing.
Heeft iemand een oplossing van het probleem, of weet iemand hoe het komt?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
visie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:03:
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Inspiron 6400. Deze is nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Als ik aan het werken ben met de adapter aangesloten gaat het prima, maar wanneer ik de stekker uit de laptop trek, om ergens anders op de accu verder te gaan loopt de laptop vast. Het beeld wordt zwart en reageert nergens meer op. Opnieuw opstarten is de enige oplossing.
Heeft iemand een oplossing van het probleem, of weet iemand hoe het komt?
Bedankt alvast!
Zit em vast ergensin het 'energiebeheer'.
Ik zou eens een complete re-install doen van alles (OS), altijd lekker om weer eens opnieuw te beginnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
kaajee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:13:
[...]

Zit em vast ergensin het 'energiebeheer'.
Ik zou eens een complete re-install doen van alles (OS), altijd lekker om weer eens opnieuw te beginnen.....
Of pak een herstel-punt van zo'n 1/2 maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:22:
Ik heb 'm nu een jaar en krijg de melding telkens als ik opstart dat de batterij verouderd is en vervangen moet gaan worden. Iemand dat wel eens gehad? Wat een friggin joke is dat na one year.
Hij doet het ook nog maar ca. 30-40 min op n volle batterij. Kan ik hier iets aan doen? Moet dell voor een nieuwe zorgen (gratis) als hij het maar zo kort volhoudt of ligt t aan mij omdat ik de laptop dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:48:
[...]

Hij doet het ook nog maar ca. 30-40 min op n volle batterij. Kan ik hier iets aan doen? Moet dell voor een nieuwe zorgen (gratis) als hij het maar zo kort volhoudt of ligt t aan mij omdat ik de laptop dagelijks gebruik?
Tja bel ze is want meestal als je op 13 a 14 maanden zitten zijn ze nog wel coulant. Maar ja ze hebben recht om te weigeren omdat je maar 1 jaar garantie hebt op je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stormfly schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Tja bel ze is want meestal als je op 13 a 14 maanden zitten zijn ze nog wel coulant. Maar ja ze hebben recht om te weigeren omdat je maar 1 jaar garantie hebt op je accu.
En dan nog zul je zo'n accu nooit vergoed krijgen, vrees ik......zij kunnen nooit zien wat je allemaal met dat ding gedaan hebt. In sommige gevallen is het raar-maar-waar heel gebruikelijk dat die accu het zo slecht doet na verloop van tijd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah, zit volgens mij nog NET onder de 1 jaar. Zal het toch maar eens proberen dan vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:34:
[...]

Ik zou de oude verwijderen. Kijk ook even op de support site van dell, wellicht zijn er recentere drivers beschikbaar......
Inmiddels de nieuwste drivers geinstalleerd maar het helpt helaas niets, nog maar even de mail van dell afwachten...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:03:
Inmiddels de nieuwste drivers geinstalleerd maar het helpt helaas niets, nog maar even de mail van dell afwachten...
ff tip : wel handig als je jezelf even quote want nu kom je ineens tussen een accu discussie door zijlen en moeten de lezers weer naar boven zoeken "wat was Niek zijn probleem ook al weer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
[...]

Toen ik mijn inspiron 6400 ontving werd er duidelijk vermeldt dat de accu maar 3 maanden garantie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hermedico schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:29:
[...]

Toen ik mijn inspiron 6400 ontving werd er duidelijk vermeldt dat de accu maar 3 maanden garantie had.
De laatste keer dat ik de voorwaarden doorlas stond er 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:07:
[...]

[afbeelding]
ja, dat issem! ik ben er nog steeds niet uit. Voor het beeld sluit ik nu de 6400 via s-video op de TV aan en voor het geluid via de koptelefoon/jack naar de versterker. Dat moet toch gewoon ook met die spdif kabel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:17:
[...]

ja, dat issem! ik ben er nog steeds niet uit. Voor het beeld sluit ik nu de 6400 via s-video op de TV aan en voor het geluid via de koptelefoon/jack naar de versterker. Dat moet toch gewoon ook met die spdif kabel kunnen?
Ik weet niet of je een mulitmeter oid hebt, anders zou je die kabel een door kunnen meten; eens kijken of de pinnetjes wel goed verbonden zijn aan de hand van de pin layout van de (s-video)uitgang van de Dell, zoals in TS vermeldt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

De laatste keer dat ik de voorwaarden doorlas stond er 12 maanden.
Bij mij stond er 12 maanden op het systeem, en 3 maanden op de accu (sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hermedico schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Bij mij stond er 12 maanden op het systeem, en 3 maanden op de accu (sony).
Je bent niet wijs, punt 8.5 van de Terms:

-Accu’s voor Notebooks worden met een 12 maanden durende, niet voor verlenging vatbare, garantie geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
kaajee schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:07:
[...]

[afbeelding]
Snap ook niets van dit o zo leuke kabeltje. Heb dit kabeltje via een van de boekers gekocht. Voor sp dif. Heb er nog geen noot uit gekregen. PS. al eerder over geschreven tot nu toe nog geen enkele reactie gehad Jammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Ik heb sinds gister opeens dat er in me geluid piepjes verschijnen/blocks. Alsof het nummer niet goed is, maar die zijn loepzuiver. Zoals gezegd is dit pas sinds gisteravond zo en heb ik werkelijk geen idee waar het vandaan komt. Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:03:
[...]

Dell heeft nog altijd niet gereageerd en vlak voordat ik mn laptop daadwerkelijk zou gaan formateren bedacht ik me dat ik nog even die diagnostische programmas kon draaien.

Laptop opgestart, F12 ingedrukt, eerst die standaard reeks programma's gedraaid en toen nog apart het gedeelte van het toetsenbord waarbij je elke toets moet indrukken. Toen dit was gedaan en alle toetsen bleken te werken de laptop opnieuw opgestart. Eenmaal ingelogd bleek tot mijn redelijk grote verbazing alles weer goed te werken :D Scheelt weer wat tijd en frustratie van het formateren en opnieuw alles erop zetten. De toetsen aan de voorkant werken weer en ook de fn+Pagu Up/Page Down snelkoppelingen werken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik heb ook het probleem dat m'n accu nog maar een uur meegaat (in het begin zo'n 5 uur). Heb dell hierover gebeld, maar helaas, accu heeft een jaar garantie.
Is dat niet erg snel defect? Ik heb 'm nu bijna anderhalf jaar, en hij is nu versleten! Volgens Dell is dit volstrekt normaaal. Ze wilden me voor 95 euro ex BTW een nieuwe sturen, maar dat vond ik teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurde dat in 1 keer van 5 naar 1 uur of plotseling ?

Hoe lang de accu mee gaat hangt er ook van af hoe je er mee omgaat, door de accu uit de laptop te halen en op een coole plek neer te leggen wanneer je hem niet gebruikt scheelt al behoorlijk. Accu's hebben een hekel aan hitte en constante bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
koelkast schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:52:
ik heb ook het probleem dat m'n accu nog maar een uur meegaat (in het begin zo'n 5 uur). Heb dell hierover gebeld, maar helaas, accu heeft een jaar garantie.
Is dat niet erg snel defect? Ik heb 'm nu bijna anderhalf jaar, en hij is nu versleten! Volgens Dell is dit volstrekt normaaal. Ze wilden me voor 95 euro ex BTW een nieuwe sturen, maar dat vond ik teveel...
Tja ik hoop het niet mee te maken maar ik heb een grote kans ik zit nu op 1 jaar en met 2 jaar verlengde garantie maar daar vallen adapters en accu's buiten.

Als je een imitatie koopt heb je 75% kans dat je na korter als een jaar weer een nieuwe accu moet aanschaffen, ik zou dan altijd voor een originele gaan ook al lijkt/is het op dat moment veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
ik heb een progje dat Notebook Hardware Control heet en daar kun je het wear level van de accu in terugvinden (wel dell 510m). Bij mij heeft de hoofdbatterij na 3 jaar (via Ebay gekocht overigens) > 50% (die is ook duidelijk aan vervanging toe). Mijn andere batterij (minder vaak gebruikt, origineel 43%), de mediabay batterij heeft 19%. Misschien eens aardig te kijken wat jouw batterij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu, heeft na 1 jaar en 6 maanden nog maar 10% slijtage en ik heb even gechekt en ik haal nog bij beetje office gebruik + webradio nog de 3 uur en 3 kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb nog een 6400 besteld maar nu met Vista maar ik krijg 8 van de 10x geen DHCP adres en het duurt zolang dat je hem eigenlijk wil rebooten.

Dus mijn vraag zijn er meer mensen met problemen met WLAN en Vista & Dell?

Heb het nu dus met een Intel 3945 en een Dell 1390 kaartje, lijkt dus meer op een software issue met Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
Vandaag heb ik dell opgebeld voor het verlengen van mijn garantie. Het verlengen kostte mij mij eerst 45 euro ex btw. Aangezien van 3 laptops de garantie ging verlegen gaven ze mij een korting van 5 euro per laptop. Achteraf uitbereiden van je garantie is dus veel goedkoper dan meteen 2 jaar garantie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
karakedi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:05:
Vandaag heb ik dell opgebeld voor het verlengen van mijn garantie. Het verlengen kostte mij mij eerst 45 euro ex btw. Aangezien van 3 laptops de garantie ging verlegen gaven ze mij een korting van 5 euro per laptop. Achteraf uitbereiden van je garantie is dus veel goedkoper dan meteen 2 jaar garantie kopen.
Dat is iets wat mij dus ook al was opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:03
pimsaint schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:00:
Na bijna een jaar zonder problemen begon er een tijdje geleden ineens een verticale streep van 1px breed over mijn scherm te lopen. Natuurlijk meteen een chatsessie gestart met Dell. Deze mailde mij een doe-het-zelf guide om de videoconnector eens los te halen en opnieuw te bevestigen, hetgeen geen verschil maakte. Hierop stelde ze voor een afspraak te maken. Toen ik daarna vroeg of ze ook een losse delete-toets verkochten (die van mij sprong eruit na een potje heftig chatten) besloot de supportmedewerker ook maar meteen een toetsenbordje mee te geven aan de desbetreffende monteur.
Zou je die doe het zelf guide willen posten ergens? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
stormfly schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:35:
[...]

Dat is iets wat mij dus ook al was opgevallen!
als je ze belt voor een nieuwe laptop kun je met name op de garantie flinke korting krijgen tov de internet-prijs. Blijft het feit dat 40 ex zeker niet duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

bunneh schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:09:
[...]
Zou je die doe het zelf guide willen posten ergens? Alvast bedankt!
Kijk hier eens.
Er staat best veel op de Dell support site.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Aan gezien de RAM prijzen nu zo laag zijn wou ik graag mijn RAM verdubbelen.
Nu ben ik bijna zeker dat deze
feilloos zouden moeten werken in mijn inspiron 6400. Maar voor de zekerheid wil ik het toch nog even vragen.
EDIT: dit mag toch ook nog binnen de garantie ?

[ Voor 7% gewijzigd door BlackRageNL op 19-10-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hermedico schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:39:
Aan gezien de RAM prijzen nu zo laag zijn wou ik graag mijn RAM verdubbelen.
Nu ben ik bijna zeker dat deze
feilloos zouden moeten werken in mijn inspiron 6400. Maar voor de zekerheid wil ik het toch nog even vragen.
EDIT: dit mag toch ook nog binnen de garantie ?
Ik denk wel dat het moet werken echter lijkt mij dit niet zulk best geheugen die CAS waardes zijn allemaal vrij hoog en hij pakt voor 2 bankjes de waarde die het laagste is. Check met CPU-z (progje) maar eens wat je CAS/timing waardes nu zijn.

Maar ik ben geen geheugen expert dit is wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om naar 2gb te upgraden, nu zag ik ook deze op alternate.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IANEBB
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IANEB7
Zijn deze wat?(Volgens mij zijn de CAS-waardes aardig laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 06:26:
[...]

Ik denk wel dat het moet werken echter lijkt mij dit niet zulk best geheugen die CAS waardes zijn allemaal vrij hoog en hij pakt voor 2 bankjes de waarde die het laagste is. Check met CPU-z (progje) maar eens wat je CAS/timing waardes nu zijn.

Maar ik ben geen geheugen expert dit is wat ik denk.
Die waarden (5-5-5-15) zijn standaard waarden voor PC5300 geheugen en zijn dus helemaal niet vrij hoog. Dus dat klopt helemaal niet wat jij zegt....

Betreffende aankoop geheugen voor een Dell Laptop:
Houd er rekening mee dat Dell Laptops kieskeuriger zijn dan andere laptops (waarom weet ik niet, maar vaak worden er door fabrikanten zoals Corsair en Kingston speciale geheugenmodules voor Dell Laptops verkocht (die trouwens flink een stuk duurder zijn).
Als je extra geheugen wilt kopen, dan zou ik geheugen van Corsair of Kingston kopen. Deze 2 fabrikanten testen hun geheugen op vele verscheidene moederborden (dit kan je ook op hun website vinden). Dit itt bijvoorbeeld Twinmos of Buffalo geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Dus ik kan beter voor deze latjes gaan ? Ik moet alleen zeggen dat GeiL over het algemeen bekendstaat als een goed merk.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:47:
Ik ben ook van plan om naar 2gb te upgraden, nu zag ik ook deze op alternate.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IANEBB
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IANEB7
Zijn deze wat?(Volgens mij zijn de CAS-waardes aardig laag)
Persoonlijk zou ik voor de latjes uit de eerste url gaan. Maar waarom ga je nier voor GeiL, kingston, MDT ?

[ Voor 53% gewijzigd door BlackRageNL op 19-10-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
stormfly schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:03:
Heb nog een 6400 besteld maar nu met Vista maar ik krijg 8 van de 10x geen DHCP adres en het duurt zolang dat je hem eigenlijk wil rebooten.

Dus mijn vraag zijn er meer mensen met problemen met WLAN en Vista & Dell?

Heb het nu dus met een Intel 3945 en een Dell 1390 kaartje, lijkt dus meer op een software issue met Vista?
Zelf heb ik hier ook problemen mee gehad, nu soms ook nog wel, maar het is wel minder geworden. Op de accu doet hij het vaker beter heb ik het idee. Maar dit ligt aan Vista volgens mij en niet aan Dell, omdat ik laatst ergens las dat het een Vista 'probleem' is :(.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
hermedico schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:15:
Dus ik kan beter voor deze latjes gaan ? Ik moet alleen zeggen dat GeiL over het algemeen bekendstaat als een goed merk.
Als je geheugen wilt die 100% zeker weten past op een Inspiron 6400, dan moet je deze nemen:
http://www.ec.kingston.co...rtno=KTD%2DINSP6000A%2F1G
http://www.ec.kingston.co...rtno=KTD%2DINSP6000B%2F1G

Anders zou ik gewoon die Kingston 1GB 533mhz of 667mhz voor 25 euro nemen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
silmaril8 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:36:
[...]

Als je geheugen wilt die 100% zeker weten past op een Inspiron 6400, dan moet je deze nemen:
http://www.ec.kingston.co...rtno=KTD%2DINSP6000A%2F1G
http://www.ec.kingston.co...rtno=KTD%2DINSP6000B%2F1G

Anders zou ik gewoon die Kingston 1GB 533mhz of 667mhz voor 25 euro nemen ja.
We're sorry

It appears that your configurator session has expired.
Please go back to the site from which you linked to the configurator to reconnect.

je linkje werkt niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
1

[ Voor 99% gewijzigd door Chrisg op 22-10-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Op m'n dell 6400 brandt het accu status lampje 4x oranje en 1x groen. Ik heb nog niet in de handleiding terug kunnen vinden wat dit zou kunnen zijn. Ik kwam dit in de handleiding tegen:

Als het batterijlampje afwisselend groen en oranje wordt, is de batterij te heet om opgeladen te kunnen worden.
Schakel de computer uit, haal de stekker van de computer uit het stopcontact en laat de batterij en de computer
afkoelen tot kamertemperatuur.

Als het batterijstatuslampje snel oranje knippert, is de batterij mogelijk defect. Neem contact op met Dell. Zie
"Contact opnemen met Dell" op pagina 139.

Ik heb de fans op volle toeren laten draaien en de laptop op een verhoging gezet, maar de het accu status lampje blijft 4x oranje en 1x groen knipperen. Ook is de batterij niet defect, want deze laadt gewoon op en is momenteel 100% opgeladen. Iemand enig idee wat het verder zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Kan het beste even een chatsessie starten op de website. Want ik kan zo niet vinden wat het kan zijn, maar daar kunnen ze je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

@zerocool82
Het is een tijdelijk batterij probleem.
Mocht het niet weg gaan (zeg binnen een week) even contact opnemen met Dell.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik heb dat probleem ook gehad, alleen ik had niet in de handleiding gekeken maar meteen een mailtje naar Dell gestuurd. Ze kwamen met wat instructies om te kijken of het geen softwarematig probleem oid was. Nadat dit niets uithaalde werd mijn batterij kosteloos omgeruild.
Geachte heer,

Ik wil u adviseren om een bios reset uit te voeren. Dit is te doen door middel van:
PC opstarten, bij het Dell logo op F2 te drukken. Wanneer u het menu ziet druk dan op Alt - F (hierdoor worden alle fabrieksinstellingen in de bios hersteld), vervolgens gaat u via esc eruit en kiezen om de wijzigingen weg te schijven.

Mocht het probleem nog niet verholpen zijn, dan ontvangen wij uw adres en het serienummer van de batterij.

U kunt geselecteerd worden voor een klant-tevredenheids onderzoek.
Ik hoop dat u tevreden bent met de geleverde service en ons uw feedback geeft.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
hermedico schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:55:
[...]

We're sorry

It appears that your configurator session has expired.
Please go back to the site from which you linked to the configurator to reconnect.

je linkje werkt niet helemaal :)
Ik heb zelf onlangs mijn geheugen geupgrade naar Kingston KVR667D2S5/1G. Dat geheugen kost nu maar €21 :/ per bankje. Heb er ongeveer €10,- meer voor betaald. Maar het werkt prima :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste