Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 79.474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De inspiron 6400 (versie met geintegreerde videokaart) doet 4-5 uur met een 9-cell batterij en 2-3 uur met een 6-cell batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
silmaril8 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:59:
De inspiron 6400 (versie met geintegreerde videokaart) doet 4-5 uur met een 9-cell batterij en 2-3 uur met een 6-cell batterij.
Ik had 5 uur met XP en 2.5 met vista (9cells met een X1400 en 7200rpm schijf) allemaal energie vreters dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Er zijn meerdere factoren die de batterijtijd beïnvloeden:

- is de batterij 6- of 9-cells?
- hoe oud is de batterij?
- heb je een onboard videokaart, een X1300, een X1400 of een GeForce 7300?
- hoe groot is je harde schijf en is het een 5400 of een 7200 rpm?
- draai je XP of Vista?
- hoe helder staat je scherm?
- staat WiFi/bluetooth aan?
- gebruik je de DVD-speler veel?
- heb je een insteekkaartje in het ExpressCard-slot?
- heb je dingen aan je USB-poorten aangesloten?
etc.

Voor een eerlijke vergelijking moet je al deze dingen gelijk zetten, eigenlijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Velvet op 21-08-2007 10:25 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Heb de laptop sinds maandagochtend binnen en hij bevalt echt prima. De laptop ziet er mooi uit en is goed stil (maar als de ventilator soms aanslaat wat minder) maar daar valt mee te leven. Hij bevalt goed voor mijn eerste laptop, en ben er zeer blij mee. De accu (9-cells) werkt goed en gaat wel redelijk lang mee op Vista, zo'n 4 uur moet hij wel halen gok ik.

Een superlaptopje voor een kleine prijs :).

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qtee schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:19:
Er zijn meerdere factoren die de batterijtijd beïnvloeden:

- is de batterij 6- of 9-cells? 6
- hoe oud is de batterij? nieuw
- heb je een onboard videokaart, een X1300, een X1400 of een GeForce 7300? Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
- hoe groot is je harde schijf en is het een 5400 of een 7200 rpm? 5400
- draai je XP of Vista? vista
- hoe helder staat je scherm? te helder...waar verander je dat :P
- staat WiFi/bluetooth aan? WiFi
- gebruik je de DVD-speler veel? nee
- heb je een insteekkaartje in het ExpressCard-slot? volgens mij niet, ik weet niet wat dat is
- heb je dingen aan je USB-poorten aangesloten? de babymuis
etc.

Voor een eerlijke vergelijking moet je al deze dingen gelijk zetten, eigenlijk.
Hij gaat 3 uur mee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Twinkl, in het bios kan je de helderheid op en zonder netstroom instellen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
1 van de redenen waarom ik blij ben dat ik nog een XP variant heb van de 6400 :)

Als alles uit staat en de helderheid iets naar beneden (met de zon in de rug kan hij bijna geheel laag staan) kom ik op 6 uur uit met XP, X1400, WIFI.

3 uur vind ik echt te weinig voor mobiliteit.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Dbm12 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:15:
1 van de redenen waarom ik blij ben dat ik nog een XP variant heb van de 6400 :)

Als alles uit staat en de helderheid iets naar beneden (met de zon in de rug kan hij bijna geheel laag staan) kom ik op 6 uur uit met XP, X1400, WIFI.

3 uur vind ik echt te weinig voor mobiliteit.
Maar jij hebt neem ik aan een 9 cell batterij?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiessn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10-2023
Heb al een tijdje een Dell Inspiron 6400, T2400 processor en een X1400 videokaart. Ik heb er net Vista Ultimate opgezet, en het loopt als een trein, totdat ik de voeding eruit haal. Hij wordt een stuk trager en met de Aero-look is het niet meer te doen.
Ik heb alle instellingen op maximaal gezet, maar niks helpt iets. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik lees trouwens net op een website dat het installeren van mediadirect 3 verschilt van mediadirect 1 & 2 -- dat je daar juist WEL een geformatteerde, gepartitioneerde drive voor nodig hebt :?

Als ik het geinstalleerd krijg naast mijn XP dan laat ik het wel weten. Ben trouwens bang dat ik alles opnieuw mag gaan installeren, want op de DVD staat dat je eerst mediadirect moet installeren en dan pas je OS. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Tiessn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:14:
Heb al een tijdje een Dell Inspiron 6400, T2400 processor en een X1400 videokaart. Ik heb er net Vista Ultimate opgezet, en het loopt als een trein, totdat ik de voeding eruit haal. Hij wordt een stuk trager en met de Aero-look is het niet meer te doen.
Ik heb alle instellingen op maximaal gezet, maar niks helpt iets. Iemand een idee?
Loopt de Aero-look misschien traag omdat de videokaart terugklokt? Dat kun je hier instellen/aanpassen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
antonboonstra schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Loopt de Aero-look misschien traag omdat de videokaart terugklokt? Dat kun je hier instellen/aanpassen.
jeps moeten allemaal op balanced staan anders is er niet mee mee te werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Heeft 1 van jullie ook dat af en toe het beeldscherm even uit springt?
Ik heb na ongeveer een half uur dat het beeldscherm even zwart wordt (0,5 - 1 sec) en daarna heb ik weer normaal beeld. Dit is nu meerdere malen voorgekomen, met tussenposen van ongeveer een half uur. Laptop staat op een vlak buro, dus daar kan het niet aan liggen.
Laptop gebruikt de accu en is dus niet op netstroom aangesloten. Zal vanavond even proberen terwijl de laptop aan het nestroom hangt. Best wel storend eigenlijk.......

Hebben jullie dit ook of ligt het aan mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
in use? schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:54:
Ik heb na ongeveer een half uur dat het beeldscherm even zwart wordt (0,5 - 1 sec) en daarna heb ik weer normaal beeld. Dit is nu meerdere malen voorgekomen, met tussenposen van ongeveer een half uur. Laptop staat op een vlak buro, dus daar kan het niet aan liggen.
Laptop gebruikt de accu en is dus niet op netstroom aangesloten. Zal vanavond even proberen terwijl de laptop aan het nestroom hangt. Best wel storend eigenlijk.......

Ja dat heb ik ook, het is voor gekomen als hij op de accu staat, met netstroom werkt het wel goed! Het beeld krijg een zwarte flikkering van max 1 sec. Best raar op zich, wat zou dit kunnen zijn?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Dit is een van de redenen dat ik Vista eraf heb gemieterd. De andere reden was dat de laptop op netstroom (ook zonder) in standby ging na rebooten. Dat is gewoon niet de shizzle.

Ik kom dit trouwens ook tegen op een desktop op mijn werk (flikkeringen).

[ Voor 17% gewijzigd door sphere op 22-08-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
sphere schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:09:
Dit is een van de redenen dat ik Vista eraf heb gemieterd. De andere reden was dat de laptop op netstroom (ook zonder) in standby ging na rebooten. Dat is gewoon niet de shizzle.

Ik kom dit trouwens ook tegen op een desktop op mijn werk (flikkeringen).
Ik ben op zoek naar een goede laptoptas... maar wat zijn nu precies de afmetingen van de Inspiron 6400? Lees in Deel 4, reactie van Attix dit:
AttiX
Afmetingen volgens de specs van dell:

Afmetingen
Breedte: 356,0 mm
Diepte: 265,5 mm
Hoogte: 36,55 mm
Maar in de eigenaarshandleiding die op de Dell site staat, de volgende afmetingen:
Breedte: 344.5 mm
Hoogte: 222.5 mm
Diagonaal: 391.2 mm :?

Welke is nu juist, want had de volgende tas op het oog, Crumpler boomer L of Xl

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
in use? schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:54:

Dan schakelt (autoplay?) van ATI naar een lager energie level, dat is gekoppeld aan de cappaciteit van je accu. Dus bijvoorbeeld op 60% gaat hij naar een lager niveau.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28567952

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 22-08-2007 21:44 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:22

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Infinitytron schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:43:
[...]

Ik ben op zoek naar een goede laptoptas... maar wat zijn nu precies de afmetingen van de Inspiron 6400? Lees in Deel 4, reactie van Attix dit:

[...]

Maar in de eigenaarshandleiding die op de Dell site staat, de volgende afmetingen:
Breedte: 344.5 mm
Hoogte: 222.5 mm
Diagonaal: 391.2 mm :?

Welke is nu juist, want had de volgende tas op het oog, Crumpler boomer L of Xl
Net even een meetlint erbij genomen, en de afmetingen van AttiX zijn de juiste :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
The Bad Seed schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:47:
[...]

Net even een meetlint erbij genomen, en de afmetingen van AttiX zijn de juiste :)
Oke, weten we dat ook weer. Dan wordt het toch maar de ' Crumpler The Boomer XL', want die andere is dan net weer te klein.

Dus als je die flikkering ziet dan schakelt de videokaart terug van Ati? Maar als je zoals mij een Intel integrated hebt, geldt het dan ook hiervoor?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Hrm. Als ik op mijn mediadirect button click gaat hij proberen de boel te installeren en vervolgens hangt de boel en dan een blauw scherm. Eerdere berichten dat je OS gemold wordt is in ieder geval niet waar voor WXP. Kan natuurlijk best dat het wel zo is voor Linux.

http://forum.notebookrevi...thread.php?t=84071&page=1

[ Voor 10% gewijzigd door sphere op 22-08-2007 23:42 ]

Verwijderd

Ik heb er 1 van 36x26x4 cm

Nu ik een boel programma's erop heb staan doet ie het maar 2,5 uur meer.
Voor mij is dat (nog) geen probleem, anders ga ik de 9 cells kopen.

Verwijderd

Heb via klein ondernemingen een inspiron 6400 samengesteld alleen moet nu verzendkosten betalen.

Nu hoor ik veel mensen die zegen dat telefonisch eraf te kunnen krijgen. Graag zou ik willen horen hoe jullie dat doen.

Ik wil 2 6400 bestellen en heb dell gebeld en gezegd dat ik de verzendkosten teveel vind en of daar wat aan gedaan kan worden. Heb 2 keer gebeld maar beide keren werd gezegd dat er echt niks aan gedaan kan worden, zelfs niet na flink aandringen.

Mijn brande vraag is dus ook: hoe krijgen jullie dit wel voor elkaar?:O

• sphere

sphere

Debian abuser

Dat krijg je dus niet voor elkaar, je moet wachten op een aanbieding waar dat eraf gaat, zoals tot vorige week woensdag.

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:16:
Dat krijg je dus niet voor elkaar, je moet wachten op een aanbieding waar dat eraf gaat, zoals tot vorige week woensdag.
Dan moet ik nog maar even geduld hebben, helaas. Alleen lees ik vaak van mensen hier dat ze zoveel korting telefonisch loskrijgen. Ik heb een aantal keren gebeld en erg aangedrongen, tref ik steeds een verkeerde medewerker of is dit heel strikt geworden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:12:
[...]

Dan moet ik nog maar even geduld hebben, helaas. Alleen lees ik vaak van mensen hier dat ze zoveel korting telefonisch loskrijgen. Ik heb een aantal keren gebeld en erg aangedrongen, tref ik steeds een verkeerde medewerker of is dit heel strikt geworden?
Krijgen ze dan niet in de gaten dat je via de kleine ondernemingen als consument koopt?

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:12:
Korting: ja
Verzendkosten laten schrappen: nee

NB: korting is veelal op upgrades, niet de basisconfig. Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt is deze config niet echt prijzig te noemen, mits je natuurlijk de verzendkosten kado krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Voor Mediadirect 3:

booten van Mediadirect herinstallatie DVD
drive laten partitioneren (al je data wordt gewaste)
OS installeren
OS booten
Mediadirect installeren vanaf DVD
Computer uitschakelen en booten via Mediadirect knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Als ik aan het werk ben op mijn laptop, heeft die niet veel te doen. Daarom heb ik Notebook Hardware Control (NHC)gedownload om de warmte en het geluid terug te brengen. Alleen NHC werkt niet helemaal goed. Hij klokt hem niet goed terug naar het laagste niveau, bij een cpu load van 5%. Hij staat op dynamic switching maar hij blijft nog steeds op het hoogste cpu clock te werken. Wie weet waar dit aan kan liggen dat die niet helemaal terug geclockt?

edit: Heb even een printscreen gemaakt van NHC om wat meer duidelijkheid te scheppen:
http://img478.imageshack.us/my.php?image=nhcih2.jpg

Hier staat hij dus op Dynamic switching en een cpu load van een paar procent maar blijft nog steeds op volle toeren draaien! :O

[ Voor 23% gewijzigd door Vincitore op 25-08-2007 22:57 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heuhm, wat zou Fn+F3 (battery symbol) moeten doen? Volgens mij werkt die combinatie niet bij mij onder XP. Fn+F2 wel evenals Fn+End/Del/PgUp. Ik zie op de site ook geen drivers ofzo.

On-screen battery condition oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:22

The Bad Seed

Chaotic since 1983

sphere schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:45:
Heuhm, wat zou Fn+F3 (battery symbol) moeten doen? Volgens mij werkt die combinatie niet bij mij onder XP. Fn+F2 wel evenals Fn+End/Del/PgUp. Ik zie op de site ook geen drivers ofzo.

On-screen battery condition oid?
Inderdaad. Als je alle Dell software staan hebt krijg je rechtsonder op je scherm een indicatie van hoeveel de accu geladen is.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Hrm, jammer dan. Merk net dat Fn-F1 het ook niet doet, maar ik ga niet een of andere Dell suite draaien voor 2 knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
Voor de meeste van die knopjes is het denk ik voldoende om Dell QuickSet geinstalleerd en draaiende te hebben. En als je het wilt weten, die staat bij mij op 7 MB geheugengebruik, dus dat valt ook nog wel mee (hoewel het idd nog relatief veel is voor de functies die het moet doen)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Infinitytron schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:00:
Als ik aan het werk ben op mijn laptop, heeft die niet veel te doen. Daarom heb ik Notebook Hardware Control (NHC)gedownload om de warmte en het geluid terug te brengen. Alleen NHC werkt niet helemaal goed. Hij klokt hem niet goed terug naar het laagste niveau, bij een cpu load van 5%. Hij staat op dynamic switching maar hij blijft nog steeds op het hoogste cpu clock te werken. Wie weet waar dit aan kan liggen dat die niet helemaal terug geclockt?

edit: Heb even een printscreen gemaakt van NHC om wat meer duidelijkheid te scheppen:

Hier staat hij dus op Dynamic switching en een cpu load van een paar procent maar blijft nog steeds op volle toeren draaien! :O
Ook dit gelezen, vooral dan bugfix? :

http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm#anchor_download

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Heb deze bugfix al geinstalleerd want anders wou die niet eens opstarten. Waar het om gaat is dat, als hij aan het stroom hangt, dan klokt die niet goed terug. Hij draait altijd op multiplier 13 in plaats van op 6, zoals op de accu gebeurd. Hij staat op Gebalanceerd als huidig energiebeheerschema, als hij op Energiebesparing gaat dan gaat hij wel naar een multiplier van 6x.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:12:
Voor de meeste van die knopjes is het denk ik voldoende om Dell QuickSet geinstalleerd en draaiende te hebben. En als je het wilt weten, die staat bij mij op 7 MB geheugengebruik, dus dat valt ook nog wel mee (hoewel het idd nog relatief veel is voor de functies die het moet doen)
Bij mij werken de knopjes wel dankzijn die nieuwe intel drivers waardoor ik de dell suite helemaal niet meer nodig heb. Enige wat niet werkt is de Fn + F3 en Fn + F10. Rest van alle multimedia knopjes doen bij mij wel gewoon onder xp zonder de dell software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:26:
Bij mij werken de knopjes wel dankzijn die nieuwe intel drivers waardoor ik de dell suite helemaal niet meer nodig heb. Enige wat niet werkt is de Fn + F3 en Fn + F10. Rest van alle multimedia knopjes doen bij mij wel gewoon onder xp zonder de dell software.
Intel chipset drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, wel de intel chipset drivers van intel.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Bij mij werken alle knopjes naar behoren met de bijgeleverde software. Nog geen problemen mee gehad tot dusver. Alleen wel met het terugklokken van de cpu wat dus niet wil. Iemand daar nog ideeen over hoe dat kan? :$

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal idioot van die vista... windows verkenner loopt continue vast. Mn internet explorer ook vaak. En dat terwijl ik mn laptop nog geen week heb.
En de spyware vliegt me rond de oren terwijl ik toch niets illegaals doe volgens mij.
Ik wil dan ook Vista eraf gooien en Xp er weer op zetten.
Iemand daar ervaring mee?
(ik ga zo ff rondneuzen op tweakers hoe ik dit moet doen...)
Voor de rest is het heerlijk om niet meer achter mn bureau (in de kast geplaatst) te hoeven zitten...
Maar Vista?? Hoe kunnen ze er zo veel voor vragen?? Stomme microsoft...
Helaas dat die macbooks zo duur waren, anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:01:
Ik word helemaal idioot van die vista... windows verkenner loopt continue vast. Mn internet explorer ook vaak. En dat terwijl ik mn laptop nog geen week heb.
En de spyware vliegt me rond de oren terwijl ik toch niets illegaals doe volgens mij.
Ik wil dan ook Vista eraf gooien en Xp er weer op zetten.
Iemand daar ervaring mee?
(ik ga zo ff rondneuzen op tweakers hoe ik dit moet doen...)
Voor de rest is het heerlijk om niet meer achter mn bureau (in de kast geplaatst) te hoeven zitten...
Maar Vista?? Hoe kunnen ze er zo veel voor vragen?? Stomme microsoft...
Helaas dat die macbooks zo duur waren, anders had ik het wel geweten.
Zelf heb ik geen problemen met Vista gehad tot dusver. Zelf vind ik Vista een heel mooi iets, loopt mooi en ziet er mooi uit. Maar dit zijn mijn woorden en er zullen ongetwijfeld nog wel meer zijn zoals jou die het niets vinden omdat het vastloopt e.d.

Over het opnieuw installeren heb ik meende ik wel iets gevonden hier op Tweakers maar weet zo niet meer waar. Hopelijk gaat het beter met XP ;)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
in use? schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:40:
Hmmmm, ik heb wel de 5% korting gebruikt. Zonder de korting zou ik uitkomen op 599,76.
5% korting is 29,99 en dus kom ik uit op 569,77.

Naast het "basissysteem" van 534,31 heb ik als extra gekozen voor Vista Home Premium en de 9-cell batterij.
Hoe kom je bij een basissysteem van 534,31? Aangezien ik hem het goedkoopst vind voor 779 euro en dan ook nog een met maar 1GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kappuhh: lees het hele topic eerst eens even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
silmaril8 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:13:
Kappuhh: lees het hele topic eerst eens even....
Staat ook ergens halverwege de OP. Even de ctrl+f functie gebruiken om te zoeken dus ;)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Had het inmiddels zelf al gevonden, beetje dom want dit heb ik wel eerder gedaan 8)7

Maar eigenlijk moet ik de laptop via 'kleine ondernemen' bestellen maar daar werkt helaas de 5% korting niet, zal daar morgen maar eens over gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
5% korting werkt wel voor nederlands, niet voor belgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nee hij heeft het gedeelte over evalue codes nog niet gelezen.

• Vincitore
Infinitytron schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:00:

!bump....Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Stats

• stormfly
Infinitytron schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:43:
[...]

Hmmm heb daar ook vraagtekens over gehad, kan zijn dat je powersettings hem up houden? Ik dacht dat hij traploos was maar die core 2 duo heeft maar 3 stappen-> uit -> half -> full

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik neem aan dat je de Dell specifieke bugfix versie draait? Submit dan gewoon een bugreport bij die gozer die het gecode heeft.

• Vincitore
stormfly schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:41:
[...]

Hmmm heb daar ook vraagtekens over gehad, kan zijn dat je powersettings hem up houden? Ik dacht dat hij traploos was maar die core 2 duo heeft maar 3 stappen-> uit -> half -> full
Hmm de powersettings die je kan vinden in het config scherm bedoel je dan? Hij staat nu op dynamic switching maar als hij op Gebalanceerd staat, gaat hij niet terug. En op Energiebesparing gaat hij wel terug. Het is wat raar...

En een bugreport versturen, hoe doe je dat?

Stats

Verwijderd

Infinitytron schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:43:
[...]

Geen NCH draaien, als goed is hoort je laptop dat juist zelf te doen zonder hulp van extra software, Verschijnlijk veroorzaakt die NCH alleen maar problemen. Weet je zeker dat je het programma goed hebt ingesteld ?

• Vincitore
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:44:
[...]

Geen NCH draaien, als goed is hoort je laptop dat juist zelf te doen zonder hulp van extra software, Verschijnlijk veroorzaakt die NCH alleen maar problemen. Weet je zeker dat je het programma goed hebt ingesteld ?
Heb hem wel goed ingesteld maar hij klokt op een bepaald energieschema niet goed terug.

Maar als ik NHC de-installeer, hoe kan ik dan zien of die wel goed terugklokt?

Stats

• Velvet
  • Niet online
Gisteren heb ik voor mijn laptop een verzekering voor mobiele apparatuur afgesloten bij de ANWB. Een niet al te dure verzekering, en voor een paar tientjes per jaar kun je zorgeloos op stap.
Hebben jullie je laptop ook ergens verzekerd en zo ja, waar? En hoe bevalt het? Dat is op zich handige informatie om in de topicstart te verwerken.

• Vincitore
qtee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:59:
Gisteren heb ik voor mijn laptop een verzekering voor mobiele apparatuur afgesloten bij de ANWB. Een niet al te dure verzekering, en voor een paar tientjes per jaar kun je zorgeloos op stap.
Hebben jullie je laptop ook ergens verzekerd en zo ja, waar? En hoe bevalt het? Dat is op zich handige informatie om in de topicstart te verwerken.
Er is hier ook ene topic over op GoT. Gaat over de voordelen en nadelen van verzekeringen die daar worden besproken. klik hier voor het topic...

Stats

• stormfly
Infinitytron schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:47:
[...]

Heb hem wel goed ingesteld maar hij klokt op een bepaald energieschema niet goed terug.

Maar als ik NHC de-installeer, hoe kan ik dan zien of die wel goed terugklokt?
CPU-Z downloaden is net zoiets maar dan alleen voor hardware

• Vincitore
stormfly schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:15:
[...]

CPU-Z downloaden is net zoiets maar dan alleen voor hardware
Ok, die ga ik eens proberen.

/edit: Heb CPU-Z net gedownload, maar hij blijft nog steeds op het hoogste niveau draaien :( Af en toe gaat hij terug maar dat is maar 1 seconde. Staat er een instelling verkeerd in Windows Vista o.i.d.?

[ Voor 30% gewijzigd door Vincitore op 30-08-2007 15:38 ]

Stats

• stormfly
Infinitytron schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

Ok, die ga ik eens proberen.

/edit: Heb CPU-Z net gedownload, maar hij blijft nog steeds op het hoogste niveau draaien :( Af en toe gaat hij terug maar dat is maar 1 seconde. Staat er een instelling verkeerd in Windows Vista o.i.d.?
Ja dat gaf ik al aan dat je powersettings hem hoog houden in vista. Zet hem eens op energiebesparend?

• Vincitore
stormfly schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:59:
[...]

Ja dat gaf ik al aan dat je powersettings hem hoog houden in vista. Zet hem eens op energiebesparend?
Ja dan doet hij het wel goed, dat gaf ik al aan in vorige berichten. Maar als die op Gebalanceerd staat doet ie het dus niet meer goed.

Ik laat hem hier wel gewoon opstaan en als ik dan iets ingrijpends ga doen, dan verandere ik hem wel gewoon naar een ander schema.

Stats

• stormfly
Infinitytron schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

Ja dan doet hij het wel goed, dat gaf ik al aan in vorige berichten. Maar als die op Gebalanceerd staat doet ie het dus niet meer goed.
Dat kan je gewoon instellen bij advanced settings van vista.Weet uit me hoofd niet precies waar maar dat heb je zo gevonden.

• Vincitore
stormfly schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:21:
[...]

Dat kan je gewoon instellen bij advanced settings van vista.Weet uit me hoofd niet precies waar maar dat heb je zo gevonden.
Heb de geavanceerde instellingen en daar moet je instellen bij maximale processorstatus 50%. Dit staat ook zo bij Gebalanceerd en nu doet hij het dus wel goed, allemaal bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Vincitore op 30-08-2007 16:42 ]

Stats

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
E-Value code NLBSDONL-N0864002 werkt blijkbaar niet meer :'( Net nog wel, wachten tot een nieuwe code dan maar?

• silmaril8
  • Niet online
NLBSDONL-N0964002, nu met T2130

Verwijderd

Ik kan hem enkel nog bestellen met een T2130 1,86Ghz.

Is die 1mb L2 cache niet wat weinig?

Kan je aan de telenfoon ook opties krijgen die je niet meer op het net ziet staan? bv. een snellere harde schijf of extra geheugen, of een processor met meer L2 cache geheugen?

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:28:
Ik kan hem enkel nog bestellen met een T2130 1,86Ghz.

Is die 1mb L2 cache niet wat weinig?
Wat is weinig... In reallife tests lijkt het erg mee te vallen. Zie ook dit bericht.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Ik heb inmiddels 2 vragen over mijn 6400,

1. Er staan nu Dell grafische drivers op, maar zou ik hier ook de ATI drivers op kunnen zetten die bij het sluiten van de klep het beeldscherm uitzetten? Ik heb namelijk het gevoel dat er niet 100% wordt gegeven bij de huidige drivers van dell en mijn X1400. Bij spellen heb ik vaak dat het beeld namelijk ff freezed en dan weer verder gaat. Bij FPS's is dit uiteraard zeer vervelend. Enige vereiste is dat mijn beeldscherm dus uit gaat als ik de klep dicht doe.

2. Ik wil graag mijn hoofd ventilator cleanen. Me laptop is nu bijna een jaar oud en ik zie de stofpollen eraan hangen. Verder merk ik dat hij vaker op High gaat dan hij vroeger deed, maar zorgt dit ervoor dat je garantie weg is of niet? Nog belangrijker, ik vindt nergens documentatie over het schoonmaken van de hoofdventilator. Enkel over de andere delen.

Als iemand antwoord weet op mijn vragen ben ik degene dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Dbm12 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:30:
1. Er staan nu Dell grafische drivers op, maar zou ik hier ook de ATI drivers op kunnen zetten die bij het sluiten van de klep het beeldscherm uitzetten? Ik heb namelijk het gevoel dat er niet 100% wordt gegeven bij de huidige drivers van dell en mijn X1400. Bij spellen heb ik vaak dat het beeld namelijk ff freezed en dan weer verder gaat. Bij FPS's is dit uiteraard zeer vervelend. Enige vereiste is dat mijn beeldscherm dus uit gaat als ik de klep dicht doe.
Ik gebruik zelf de omegadrivers, nog geen problemen mee gehad tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Adion schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:12:
[...]

Ik gebruik zelf de omegadrivers, nog geen problemen mee gehad tot nog toe.
Ik heb nu ook de Omega drivers en ik moet zeggne dat is inderdaad een vooruitgang. Opstarten is korter en de freezes ingame zijn weg :D

Nu nog 1 vraag, nu er geen Catalyst center is kan je nog ergens instellen dat als hij op de batterij staat de grafische kaart op minimaal vermogen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Gewoon bij Display Properties -> Settings -> Advanced -> Powerplay -> Powerplay settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Adion schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:26:
Gewoon bij Display Properties -> Settings -> Advanced -> Powerplay -> Powerplay settings.

Dat is er bij mij dus niet.... Ik heb de nieuwste omega drivers net van de website getrokken.... Raar....
Welke omega drivers gebruik jij ervoor?

Ok, Na wat leeswerk schijnt er in de omega drivers geen Powerplay te zijn. Ik heb nu de Modification gebruikt van dezelfde website om Ati catalyst drivers 7.8 te downloaden.

Zojuist een Benchmark gedaan met 3dMark05 en ik kwam uit op 1964 punten zonder overklokking :)
Met de Dell drivers kwam ik op 1525 en met de Omega drivers van gisteren kwam ik op 1536. Een behoorlijke voorruitgang.

Ik heb namelijk al eens met de Dell drivers me kaart overklokt en kwam toen uit op 2020 punten geloof ik. Nu zonder overklokking kom ik al op 1964..... Tel hier 500 punten bij op voor overklokking en je zit op 2464 punten met een X1400 kaartje. Niet slecht al zeg ik het zelf :)

Voor iedereen raad ik dus aan om Ati catalyst 7.8 drivers te downloaden met de modification van de omegadrivers website. Het is duidelijk een boost voor je grafische kaart.

Overigens blijft mijn 2de vraag nog steeds staan. Als iemand hierop antwoord weet graag,
2. Ik wil graag mijn hoofd ventilator cleanen. Me laptop is nu bijna een jaar oud en ik zie de stofpollen eraan hangen. Verder merk ik dat hij vaker op High gaat dan hij vroeger deed, maar zorgt dit ervoor dat je garantie weg is of niet? Nog belangrijker, ik vindt nergens documentatie over het schoonmaken van de hoofdventilator. Enkel over de andere delen.

[ Voor 77% gewijzigd door Dbm12 op 02-09-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 16:08
welke modificatie van omega drivers net bedoel je precies om ati 7.8 te downloaden ?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Dbm12 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:52:
[...]

Dat is er bij mij dus niet.... Ik heb de nieuwste omega drivers net van de website getrokken.... Raar....
Welke omega drivers gebruik jij ervoor?

Ok, Na wat leeswerk schijnt er in de omega drivers geen Powerplay te zijn. Ik heb nu de Modification gebruikt van dezelfde website om Ati catalyst drivers 7.8 te downloaden.
Erg vreemd, vermits dit er bij mij dus gewoon wel bij staat. Ik gebruik wel de vorige omega drivers (7.01 staat er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
marc68 schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:30:
welke modificatie van omega drivers net bedoel je precies om ati 7.8 te downloaden ?
http://www.driverheaven.net/modtool/#top

Die mod, Eronder staat hoe je hem moet gebruiken. Een kind kan de was doen.
Erg vreemd, vermits dit er bij mij dus gewoon wel bij staat. Ik gebruik wel de vorige omega drivers (7.01 staat er)
Op de website zijn er een heleboel mensen die geen powerplay hebben met de omega drivers. Officieel gezien (volgens een reactie van een mod daar) is er geen support voor powerplay. Enkel de officiele Catalyst zouden powerplay mogen hebben.

Uiteraard zijn hiervoor ook weer modifications waarbij je een .inf file moet veranderen om toch powerplay te krijgen in je omega drivers. Jij zal dus geluk hebben dat het in die versie aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik heb een probleempje met mijn wireless card. De standaard wireless card zit er in. Ik heb soms als ik hem opstart dat die niet echt goed verbinding maakt. Hierbij gaat het om dat hij 3-4 minuten echt geen verbinding maakt. Hij staat soms wel dan op lokaal maar gaat niet over op Internet.

De signaalsterkte is goed. Me broer en ik zitten op hetzelfde netwerk en die heeft er geen problemen van op het moment dat ik het heb. Maar opeens is het ook weer over en heb ik verbinding, hierna loopt het af en toe nog wat schokkerig maar dan loopt het weer goed. Waar kan dit aan liggne denken jullie?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duurt toch gewoon ff met identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmm, mijn scherm van mijn Inspiron 6400 is waarschijnlijk kapot. :/ Hij had al gisteren dat het scherm wat lichter/donker/lichter etc. werd. Maar net wou ik hem dus op zijn aller felst zetten. Wordt ie in 1x zwart. Hij valt dus uit. Met geen mogelijkheid meer aan te krijgen wel weer op donker gezet. Ik dus laptop weer in de slaapstand gezet, en weer er uit gehaald. Wel weer beeld op de de volle lichtsterkte. Weer op volle lichtsterkte gezet: weer zwart.
Ook Windows opnieuw opgestart: weer het zelfde verhaal.
Windows vista: ook het zelfde.

Als ie op volle sterkte staat, maakt het scherm ook een hoog piepend geluid. Dus ik neem aan dat ie kaduuk is. Jammer, want de vakantie is net voorbij. En ben hem toch echt veel nodig voor school. Maar het zij zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem als Infinitytron, welke router gebruik je? Ik heb een USR 5463 en de ene keer heb ik binnen 1 minuut verbinding, de andere keer duurt het 5 min.

Vanuit slaapstand kan ik het wel vergeten en moet ik opnieuw starten.

Ik heb ook een WIFI-stick bij de modem, als ik die inplug heb ik gelijk verbinding, terwijl de Dell 1390 nog een poos door blijft zoeken.

Overigens, mijn verbinding met het accespoint is via de stick redelijk (4 meter afstand) en via Dell 1390 uitstekend.

Hoop op een oplossing voor het probleem (zo'n stick is toch geen gezicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:32:
duurt toch gewoon ff met identificeren?
Ja meestal pakt hij hem wel meteen op maar soms ook niet. Vanuit slaapstand duurt het ook heel lang omdat de netwerkkaart zich uitschakelt gok ik. De router is van US Robotics (weet het type niet) maar nu doet hij het gewoon goed. Ik ga zien wat het wordt...

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
De backlight blijkt stuk te zijn, en moet dus worden vervangen. Probleem is dat de laptop nog op iemand anders zijn naam staat, en dit eerst moet worden overgetzet. Dit duurt ongeveer 3 werkdagen. Daarna moet hij nog opgehaald worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb iets opgemerkt wat ik nu al tijden opmerk, alleen nu wordt het erger. Zodra de laptop van de stroom is, flikkert hij af en toe. En soms blijft de pc spontaan hangen met een zwarte scherm. Gebeurt me vaak bij het bekijken van videos of films en soms zonder reden.

weet iemand waar het probleem ligt? Videokaart mss?

• Henkie-Jan
En wat bedoel je met flikeren? Dat de helderheid van het scherm flikkert? Daar had ik namelijk ook eerst last van. Vooral als ie op batterij draaide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nou update: de laptop staat op mijn naam, dus heb contact gehad met Dell. Na wat testjes doen bleek inderdaad dat het scherm kapot is. Scherm zou vandaag of maandag vervangen worden. Het is nu al een beetje laat, dus denk dat ik niet meer hoef te verwachten dat het vandaag wordt. Vind de service tot nu toe prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu een jaar en krijg de melding telkens als ik opstart dat de batterij verouderd is en vervangen moet gaan worden. Iemand dat wel eens gehad? Wat een friggin joke is dat na one year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwn een flikkering van normaal naar zwart. Dus zwarte flikkering alsof hij supersnel uit en aan is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmm, kan niet testen of je met een ander OS ook last hebt? Bijv ff live CD van Ubuntu Linux of Knoppix draaien? Als je dan nog steeds last hebt is de kans groot dat het hardwarematig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Alle Dell Inspiron 6400 topics snel nagezocht maar kon (nog) nergens vinden wat de rest van de pin layout van de tv-out connector is. Wel dat er S/PDIF uitgestuurd wordt (pin7), maar de rest.......bij deze (plaatje is hetzelfde als in TS vanzelfsprekend):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
S-Video
Pin    Signal
1       GND
2       GND
3       DLUMA-L (=Helderheid/Luminantie)
4       DCRMA-L (=Kleur/Chrominantie)

Composite Video
Pin     Signal
5        SP_DIF
6        DCMPS-L (= composiet video ('gele tulp', samen met een GND))
7        SP_DIF

wellicht kan dit voor de compleetheid aan de TS toegevoegd worden........

EDIT: nog iets voor de TS wellicht: dit is de locatie waar de manuals te downloaden zijn, zowel de Owner's Manual als de Service Manual.......(engelstalig)

En hier staat de NL: Eigenaarshandleiding

[ Voor 20% gewijzigd door kaajee op 11-09-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Over de s-video uitgang gesproken, hierover wordt in TS gezegd; 'Voor wie zelf een kabeltje wilt maken......'

Dat wil ik wel echter ik kan nergens de juiste s-video/(ps2-achtige)/mini-DIN plug vinden. Heeft iemand deze al ergens gescoord? Zo ja, waar? Zo nee, heeft iemand al ge-hobbied met een eigen gemaakt plug en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
@ Kaajee:
Bedankt! Ik zal de TS z.s.m bijwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Laatst online: 20-07 16:26
Ik heb nu vista ultimate op mijn Inspiron 6400 gezet.Geen problemen ondervonden met drivers e.d.

Alleen de hibernate functie werkt niet meer, weet iemand hoe dit gemaakt kan worden? (ik bedoel niet de slaapstand)

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hey even inhaken op jouw vista opmerking,

ik heb een X1400 kaart en de Dell drivers maar soms heb ik het probleem als ik hem van de batterij afhaal en weer aan de voeding koppel dat mijn laptop niet meer vooruit te branden is.

Haal je de voeding eruit (op het laatste restje accu) rete snel, voeding erin traag, voeding eruit rete snel, etc etc.

Alleen een reboot met het verwijderen van het accu werkt, iemand een idee?

Krijg niet helemaal duidelijk of een moederboard probleem is of een videokaart probleem.

Voor het standby probleem klooi even met de settings in het powermenu van vista

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
kaajee schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:23:
Alle Dell Inspiron 6400 topics snel nagezocht maar kon (nog) nergens vinden wat de rest van de pin layout van de tv-out connector is. Wel dat er S/PDIF uitgestuurd wordt (pin7), maar de rest.......bij deze (plaatje is hetzelfde als in TS vanzelfsprekend):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
S-Video
Pin    Signal
1       GND
2       GND
3       DLUMA-L (=Helderheid/Luminantie)
4       DCRMA-L (=Kleur/Chrominantie)

Composite Video
Pin     Signal
5        SP_DIF
6        DCMPS-L (= composiet video ('gele tulp', samen met een GND))
7        SP_DIF

wellicht kan dit voor de compleetheid aan de TS toegevoegd worden........

EDIT: nog iets voor de TS wellicht: dit is de locatie waar de manuals te downloaden zijn, zowel de Owner's Manual als de Service Manual.......(engelstalig)

En hier staat de NL: Eigenaarshandleiding
Ik heb ook via een van de bezoekers van dit forum een kabeltje besteld. Heb heel wat uren zitten etteren en klooien ik krijg geen noot uit die spdif uitgang. Bij geluid instelling is het vinkje bij volume geavanceerd spdif wel aangevinkt.

Ook bij diverse media players heb ik de instellingen op spdif ingesteld.

Van ellende heb ik maar een USB geluidskaart van creative gekocht waar een spdif in en uitgang op zit en wel werkt, wel weer ten kosten van een usb poort.

Dus spdif poort van Dell betwijfel het of ik deze ooit aan de praat krijg.

Heeft iemand ooit wel eens spdif signaal uit dat kabeltje gekregen?

Werkt dat kabeltje überhaupt wel?

Weet iemand wat er hier niet goed gaat?

[ Voor 33% gewijzigd door LEX63 op 15-09-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:31
Bijna sinds een jaar heb ik een dell inspiron 6400 laptop. Mijn zus en broer hebben dezelfde laptop en zelfde configuratie. Laatst zat ik achter de laptop van mijn zus en de beeldscherm was stukken helderder dan die van mij op de hoogste stand. Met everest en software van intel heb ik kunnen achter halen dat de gamma van mijn beeldscherm stukken lager is. Die van mijn zus en broer staan op 3,54 en die van mij op 2,22 terwijl we alledrie een truelife scherm hebben.
Kan iemand met een truelife beeldscherm en iemand zonder truelife scherm kijken hoe hoog de gamma staat. Dit kan je doen met everest of met de graphics van intel.
Ik vermoed dat ik toch geen truelife scherm heb gekregen en het ergste vind ik dat ik het nu pas heb ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
karakedi schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:57:
Bijna sinds een jaar heb ik een dell inspiron 6400 laptop. Mijn zus en broer hebben dezelfde laptop en zelfde configuratie. Laatst zat ik achter de laptop van mijn zus en de beeldscherm was stukken helderder dan die van mij op de hoogste stand. Met everest en software van intel heb ik kunnen achter halen dat de gamma van mijn beeldscherm stukken lager is. Die van mijn zus en broer staan op 3,54 en die van mij op 2,22 terwijl we alledrie een truelife scherm hebben.
Kan iemand met een truelife beeldscherm en iemand zonder truelife scherm kijken hoe hoog de gamma staat. Dit kan je doen met everest of met de graphics van intel.
Ik vermoed dat ik toch geen truelife scherm heb gekregen en het ergste vind ik dat ik het nu pas heb ontdekt.
Dit kan te maken hebben met productie lijn van het scherm, In die schermen zit een soort en met van tl-buisje ook hier kan verschil in zitten.

Tja als het werkt dan werkt het zou ik zeggen, een paar lumen meer of minder maakt ook niet uit.

Het zou ook nog aan de aansturing aan de elektronica in de notebook kunnen leggen?
Als het echt drastische is zit zou ik even met Dell bellen.

Als het buiten de garantie is, die buisjes zijn te vervangen en mogelijk ook te bestellen bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
karakedi schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:57:
Ik heb het net even nagekeken, maar mijn gamma staat ook op 2.2, en ja ik heb ook een true life scherm :) Maar ik vindt het helder zat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Ok, bedankt voor de snelle reacties.
EN heeft iemand toevallig ervaring met het verlengen van de garantie? Begin november loopt mijn garantie af en wil het graag verlengen voor 1 of 2 jaar. Kan iemand een indicatie van de kosten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosten voor garantieverlenging variëren. Ik vermoed dat het afhangt van de specifieke hardware in je laptop, wellicht kijken ze naar de gemiddelde uitval van de componenten in het voorbije jaar. Achteraf verlengen kan goedkoper of duurder uitvallen dan bij aankoop betalen.

• Henkie-Jan
Waar zie je dat van je gamma dan in Everest? Gisteren is mijn scherm vervangen omdat mijn vorige kapot was, en heb het idee dat dit scherm stukken helderder is. :)

• karakedi
onder de kopje scherm > monitor

• stormfly
karakedi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:05:
Ok, bedankt voor de snelle reacties.
EN heeft iemand toevallig ervaring met het verlengen van de garantie? Begin november loopt mijn garantie af en wil het graag verlengen voor 1 of 2 jaar. Kan iemand een indicatie van de kosten geven?
Dat kan toch alleen in de eerste maand na aankoop nog?

Verwijderd

Verlengen kan altijd, kun je aanvragen op de website, als je al niet door Dell zelf gecontacteerd wordt bij aflopen van je garantietermijn.

• Vincitore
Bij het sluiten van mijn deksel laat ik de laptop geen actie ondernemen als die aan het stroom hangt. Maar als ik dan de deksel weer open en wil gaan internetten heeft de wireless card zichzelf even uitgeschakeld. Aangezien mijn verbinding dan weer slecht tot stand komt, kun je dit ook uitschakelen? Hiermee bedoel ik dat de wireless card gewoon aan blijft staan als de deksel dicht is. Weet iemand waar dit staat toevallig?

Stats

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste