Ten eerste zou ik iedereen die nauwelijks boven een flame-war uitkomt willen vragen om subtieler en doordachter te posten.
Ten eerste, alle gelovigen zijn broeders (bekijk de Koran maar Sabiërs, Joden, Christenen en Moslims) want wij geloven allemaal in de ene GOD van Abraham (vrede zij met hem).
Alle gelovigen? De Hindoes geloven niet in de god van Abraham. De volgelingen van Buddha, Hare Krishna en Lilith ook niet. Geloof is een stuk uitgebreider dan jij denkt.
Wat betreft degene die schijt op het geloof. Ga maar verder met schijten, maar doe dat dan in ieder geval met respect voor het geloof dat met 2% per jaar groter wordt (in de wereldbevolking).
Dat geloof ik niet. Of wordt het totale aantal gelovigen met 2% per jaar meer? (De wereldbevolking neemt namelijk sneller toe dan 2% per jaar, dus dat zou een percentuele afname voor het geloof zijn; precies wat ik vermoed.)
Voor die anderen die zich gelovig voelen en geloven in ÉÉN GOD/ALLAH, discussier onderling, laat mensen die geen zin hebben te luisteren en alleen maar slechte dingen zeggen over het geloof maar in z'n eentje. Eens zullen de ongelovigen de waarheid onder ogen zien.
Ah, misschien dat je je toch even kan verwaardigen om met iemand die slechte dingen te zeggen heeft over het geloof in discussie te treden. Ik zie namelijk een aantal probleempjes kleven aan het geloof, ook het Islamitische, en daar zou ik graag je visie op willen horen.
Maar even van te voren: de waarheid van een geloof is geen mening. Het is een feit, en mijn doel is om achter dit feit te komen. Ok, nu mijn vragen:
- Wat is de definitie van 'God'?
- Wat zijn de redenen om aan te nemen dat zo'n wezen bestaat?
- Wat zijn de redenen om aan te nemen dat dit wezen het wezen is dat men bedoelt met Allah/Jahweh, etc?
- Wat zijn de redenen om aan te nemen dat dit wezen de Koran/Bijbel/etc. geinspireerd heeft?
- Wat is de oplossing van het Probleem van het Kwaad? (Als God almachtig is kan hij er voor zorgen dat er minder kwaad is in de wereld. Als hij goed is wil hij dat ook. Waarom gebeurt het dan niet?)
- Wat is de oplossing van het Probleem van het Ongeloof? (Als God goed is en iets hemel-achtigs heeft geschapen wil hij dat de mensen hem kennen. Als hij almachtig is kan hij een situatie bereiken waarin bijna iedereen hem kent. Er zijn 1 miljard atheisten op de wereld, dus die situatie is niet bereikt. Hoe kan dat?)
Dat lijkt me een leuk begin.
Het is jammer dat jullie niet zien dat God jullie geschapen heeft uit klei. En vergis je niet, op de dag der opstanding zullen alle mensen die op aarde geleeft heeft ter verantwoording worden geroepen. En ALLAH/GOD zal ons niet berechten op onze goedheid, maar aan de dingen die we fout gedaan hebben. Wisten jullie dit maar.
Uit klei. Ja. Helaas is de atomaire structuur van klei best anders dan de onze, dus heeft God kernfusie en -splitsing moeten laten plaatsvinden. Had hij net zo goed die klei kunnen laten zitten, of niet? Kom op, je denkt toch niet serieus dat je even een 4000 jaar oud scheppingsverhaal gaat zitten quoten en dat wij dan overtuigd zijn? Geef argumenten, dan kunnen we ook nog discussieren!
Lord Daemon