Harddisk ,maxtor oder IBM

Pagina: 1
Acties:

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Ik zit te denken aan een nieuwe hd, maar ben aan het twijfelen , ik heb tot nu toe alleen nog maar maxtor's gekocht vanwege de betrouwbaarheid. Maar hoor nu veel geruchten dat bij grotere hd's ibm het ook erg geod doet .
Ik wil een hd rond de 46 gb 7200 rpm , ata 100. De cache bij maxtor , en ibm gelijk wie heeft hier meer info over ?

Verwijderd

lees dit eens

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:11

The Legend

*Plop*

Of zoek eens.

Ik ben toch malle pietje niet!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

en dit.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
IBMs zuigen, vaak DOAs en zo niet, dan zijn ze binnen een paar maanden wel kaduuk

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

en nog een thread... Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/cwm11.gif
IBMs zuigen, vaak DOAs en zo niet, dan zijn ze binnen een paar maanden wel kaduuk
Ja, erg genuanceerd hoor. Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/rcain.gif Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net6/shinner.gif

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 22:01 schreef -OverSoft- het volgende:
Goh, wat jammer dan dat ze als beste getest zijn en de best verkochte consumentenHD is. Dat je nou toevallig een keer een DOA hebt gehad, mijn Maxtor is een keer gecrasht, dat maakt het niet meteen een slechte HD hoor. In Porsches zitten ook produktiefouten, wees maar niet bang.

Verwijderd

Gelukkig is van gent en loos inderdaad veel voorzichtiger met maxtor's ja..|:(

Ik zeg het nog 1 keer :P ibm!!:P

Verwijderd

mja maxtor maakt ook duidelijk meer geluid dan een IBM en ik heb wel graag stilte om 03.00 uur 's nachts en geen hoge tonen naast me kop(daarom ook een baybus)

dus ik zou IBM nemen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12
Op donderdag 08 februari 2001 22:33 schreef icje het volgende:
mja maxtor maakt ook duidelijk meer geluid dan een IBM en ik heb wel graag stilte om 03.00 uur 's nachts en geen hoge tonen naast me kop(daarom ook een baybus)

dus ik zou IBM nemen
? Mijn Maxtors maken anders helemaal geen geluid. Ik hoor ze alleen af en toe een klein beetje sinds ik met 'amset' de disken uit de 'fluister mode' heb gehaald om de toegangstijd te verbeteren.

Eigenlijk maakt het helemaal niks uit of je nu een IBM of Maxtor neemt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Dat kan ik alleen maar beamen.
Mijn oude maxtor maakt best wel wat lawaai, mar ja toen was de 14gb nog maar net uit.

Gister heb ik een nieuwe hdd voor mn zus besteld, vandaag geinstalleerd. Een maxtor 20gb, meer info weet ik zo nie geen zin om op te zoeken.

Ik zette die pc aan en ik dacht dat die hdd kapot was. Gewoon helemaal nix te horen...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
de nieuwe maxtor's (ja zelfs de 7200 toeren) zijn fluisterstil

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Mijn maxtor (7200rpm) houdt mij 's nachts ook niet wakker!! :+

• VlasBaard
  • Laatst online: 14-02 23:24
IBM is duur, snel en ehm... fijn.
Maxtors heb ik persoonlijk te vaak zien crashen dus die zou ik nooit aanraden. Ze zijn wel fijn groot en goedkoop (iets om je mp3'tjes op te zetten).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:06

bloasfist

Slot-A Crew

mijn diamondmax plus60 30gb 7200 hoor je ook bijna niet. M'n oude 8.4 maxtor schijfje maakt 10 keer meer herrie.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• cemtex
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Kijk ik wilde niet de zoveelste topic starten tussen maxtor en ibm of als linux en windows, maar ik zelf dacht dat het juist bij de "grotere" schijven veel verschil maakte wat je voor een kocht. Anderes had ik idd wel zoek , search gebruikt om mn vraag te kunnen beantwoorden, maar in alle gevallen ging het hier om relatief kleinere schijven .

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik ga vanmiddag ook weer een nieuwe Maxtor halen. Mij vorige (20,4 Gb, U-66) kreeg een beetje last van bad-secotrs. Gewoon omruilen en een nieuwe krijgen.

Ik blijf gewoon trouw aan Maxtor. Lekker stil en ook nogeens snel. Foutjes kunnen altijd voorkomen.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
ik heb een 7200 tpm 10 GB Maxtor, die draait nu in mijn server 24/7, en een 25 GB IBM 5400 tpm in mijn computer 24/7, en de IBM heeft me maar 1x in de steek gelaten toen ik de computer in de auto in de zon had laten staan, en bij thuiskomst meteen aangesloten en opgestart. Tja, eigen schuld. Maar de harddisk was slechts tijdelijk in de war. En als het je *echt* uitmaakt allemaal, kijk dan naar de garantie en neem de harddisk die 3 ipv 1 jaar garantie geeft. Het mooie van 3 jaar garantie is dat als -ie na 2,5 jaar de geest geeft, je een gloedjenieuwe, 5 x zo grote, 2 x zo stille hd terugkrijgt :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 03:58

En1

ik heb al jaren IBM en die zijn perfect..
tuurlijk zit er misschien wel een x 1 tussen die niet lekker is.. maar dat is ook bij MAXTOR of WD of Quantum dus daz allemaal BULL als iemand zegt dan IBM zwaar klote is en DOA's stuurt..
doen ze ook express.. ik wil wel eens zien
als jij 100.000 disken moet maken en hoeveel er bij jou dan niet goed zijn..

zown reactie vind ik onzin dus .. :r

Maximum effort - Deadpool

Verwijderd

Beide schijfjes zijn goed, maar als je moest kiezen zou ik toch een IBM-metje (Deskstar GXP) pakken. Zonder acoustic management hoor ik dat ding niet eens boven m'n fans uit en die maken echt niet zo veel lawaai...

Bovendien zijn ze supersnel dus...

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

sc0rn, daar gaat het dus om, hetzelfde is met een maxtor ook zo.

Ik zeg dat het niet uitmaakt :)

• Carnifex
  • Laatst online: 12-04 13:43

Carnifex

auch

Maxtor geeft mij 3 jaar garantie en IBM maar 1, dat geeft voor mij de doorslag: maxtor. als ze beide 3 jaar hadden had ik voor IBM gekozen.
Pagina: 1