q6600 wordt 70 graden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258

Topicstarter
dames en heren heb een leuke nieuwe pc staan.
de q6600 met 2 gig intern en een 8800gts 640 MB
op een intel mobo 965

nu wordt dat kreng enorm heet, de leverancier zegt dat dit zo hoort maar ik kan het eigenlijk niet geloben. met gemak haalt hij de 73 graden alleen al bij een simpel spel
ik heb diverse coolingen gebruikt maar hij wordt eigenlijk nauwelijks koel.

is hier al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 11:21
Voldoende koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Of teveel koelpasta?
Heb je trouwens een overclock?
Hoe is de airflow in je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je koelblok zit er vast niet goed op. Losmaken en opnieuw eropzetten deed het voor mij.

Edit: voel eens of het koelblok heet wordt, zo niet, dan geldt bovenstaand.

[ Voor 31% gewijzigd door Kuhlie op 28-06-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Die quadcores worden nu eenmaal warmer dan dualcores, vooral op lucht is boven de 60C niet ongewoon @load (en als je overgeklokt bent dan is het helemaal niet raar)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat het komt omdat je Shifttoets stuk is en er geen hoofdletters aan het begin van een zin staan.

Als het dat niet is heeft het een andere oorzaak maar je verwacht zeker een glazen bol bij ons want er ontbreekt nogal wat informatie, o.a. waarmee je de temperatuur hebt gemeten bijv.

De stepping van de CPU is ook nog van belang.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 28-06-2007 21:21 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja de shift toets was het.
nee het geen overgeklokte quad maar een gewone draaiend onder de normale steppings etc. 266.40*9.0
de koeler is ering geplaatst door de leverancier en het is de 2e nieuwe koeler.
de airflow is aangepast. en gooooooed
nee het koelblok ordt niet extreem heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn verschillende versie van de Q6600 dus welke heb je nu B1 B2 B3 of G0 enz? En nogmaals, waarmee meet je de temperatuur?

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 28-06-2007 21:51 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Heb je die temp. in de bios uitgelezen?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 01:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Is heel normaal hoor voor een quad core!

Die krengen lopen 45/50 graden idle, dus is 70 Graden onder load ( spel ) wel oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 18:27
ik dacht dat de tdp van intel maar 62.2°C was?
ik heb ook een q6600 en die word op 3 ghz maar 62 graden met een artic freezer 7 pro dus ik denk dat de koeler je probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97275

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:46:
nee het geen overgeklokte quad maar een gewone draaiend onder de normale steppings etc. 266.40*9.0
Ik zou eens een lesje zinsopbouw en leestekens nemen.

Zoek zelf ook eens, er zijn vast andere dudes op internet die dit ook gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Max temperaturen kent intel toe aan het midden van de Case, dus midden op de heatspreader. Als je cores meet en die dan bijvoorbeeld heter worden dan de max van intel betekend dat dus nog niet dat de TcaseMax ook te warm is. Even gewoon zo tussendoor.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 28-06-2007 23:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:11
schroef voor de grap es je vcore naar me beneden.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

als de koelblok niet echtreem heet is dan duid dit op verkeerde/slechte mounting van de koeler of slechte pasta (te veel/te weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is de B3, en ik meet met de software die Intel zelf ervoor ontwikkeld heeft. Op volledige load komt de processor tot 80 graden en er boven.
het moederboard wordt ook rond de 60 graden, wat ik ook vrij warm vind.
Ik heb gezocht maar er staat nog maar bar weinig op internet over de quadcores, maar als ik hier lees dat een overgeklokte 6600 quad nog maximaal 62 graden wordt is er echt iets fout.

welke koeler raden jullie mij aan, of wat kan ik aan die achterlijke temperaturen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 22:59
Een Scythe Infinity raad ik je aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Beetje raar, me auto rijdt niet goed want banden moeten uitgelijnd worden. Ik raad je een nieuwe auto aan?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:22:
Het is de B3, en ik meet met de software die Intel zelf ervoor ontwikkeld heeft. Op volledige load komt de processor tot 80 graden en er boven.
het moederboard wordt ook rond de 60 graden, wat ik ook vrij warm vind.
Ik heb gezocht maar er staat nog maar bar weinig op internet over de quadcores, maar als ik hier lees dat een overgeklokte 6600 quad nog maximaal 62 graden wordt is er echt iets fout.

welke koeler raden jullie mij aan, of wat kan ik aan die achterlijke temperaturen doen.
Dit is al een stuk beter te lezen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205192

80 graden is echt niet goed. Zoals al vermeld werd een Scythe Infinity kan dat kreng vast wel op normale temperatuur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

laat je cpu koeler eens op 100 % draaien voor een tijdje en kijk eens in speedfan of je temp dan lager blijft. sommige fabrikanten laten hun CPU's namelijk heet worden voor ze de koeler eens laten blazen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu 3 testen gedaan
speedfan blijft rond de 65 graden
everest ultimate komt to 81 graden
inetls eigen utilities heeft ook rond de 80 graden
welke moet ik nu geloven??
ik heb overigens eeen artic freezer 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 06:11

Bejit

Svenska Faderland

Speedfan is niet altijd even accuraat.

Maar je zei dat koelblok niet erg warm wordt?

Dan heeft de leverancier waarschijnlijk teveel koelpasta gebruikt.(Te weinig kan bijna niet :X, tenzij hij helemaal geen koelpasta heeft gebruikt xD)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222522

Ik denk dat je idd ook je CPU cooler er verkeerd op heb zitten. Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad door een domme fout. en het scheelde 30 graden door alleen de CPU cooler om te draaien. Draaide 60 graden en nu rond de 29 a 30 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazeker wel, als de pasta onderaan je processor komt is er een contactsluiting mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Wat ik zelf altijd doe bij het plaatsen van de koeler, is de processor koeler zelf meerdere malen op de processor passen als de koelpasta is aangebracht.
Zo kun je overtollige koelpasta van de heatsink af halen terwijl je tevens kan controleren dat het koeloppervlak samen met de pasta nog steeds contact maakt.
(Dit hoeft dus niet eens ruimschoots contact te zijn, want een heatsink op een proc. plaatsen staat nog niet onder zoveel spanning dan wanneer je de koeler er definitief opzet).

[ Voor 69% gewijzigd door Da_maniaC op 08-07-2007 02:47 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het koelblok wordt wel degelijk heet nu en niet zo'n beetje ook.
ik heb zelf maar de koeler erop gezet zodat ik weet hoeveel pasta erop zit en dat ie recht zit.
dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222644

Anoniem: 101258 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:46:
Gebruik CPU-Z (er is net een nieuwe versie in de Meuktracker verschenen). Maak van elk van de pagina's van de CPU-Z uitslag een nette screenshot, upload die via http://www.imageshack.us/
en neem de onderste link, in je bericht klik je op "afbeelding" invoegen en dan zet je er de link neer. Als je dit bij alle screenshots hebt gedaan dan verstuur je het bericht en kunnen wij je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 21:30

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 222644 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Gebruik CPU-Z (er is net een nieuwe versie in de Meuktracker verschenen). Maak van elk van de pagina's van de CPU-Z uitslag een nette screenshot, upload die via http://www.imageshack.us/
en neem de onderste link, in je bericht klik je op "afbeelding" invoegen en dan zet je er de link neer. Als je dit bij alle screenshots hebt gedaan dan verstuur je het bericht en kunnen wij je helpen.
Correctie, gebruik imagevenue.com, imageshack is helaas van de afdeling spyware, popups, en andere negatieve invloeden :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
Ook ik heb hitte problemen met mijn Q6600 ;)
Met een Scythe Infinity + silver 5 paste kwam hij op load eerst op 69 graden...
Ik heb de koeler een aantal keren opnieuw gemonteerd, en nu komt hij op de 60 graden.
Nog steeds redelijk hoog naar mijn idee, maar een paar keer opnieuw monteren kan toch wat schelen!

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtStrider schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:34:
[...]

Correctie, gebruik imagevenue.com, imageshack is helaas van de afdeling spyware, popups, en andere negatieve invloeden :)
Daarom zegt die toch neem de onderste link 8)7
NeOpHyTe-NL schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:34:
Ook ik heb hitte problemen met mijn Q6600 ;)
Met een Scythe Infinity + silver 5 paste kwam hij op load eerst op 69 graden...
Ik heb de koeler een aantal keren opnieuw gemonteerd, en nu komt hij op de 60 graden.
Nog steeds redelijk hoog naar mijn idee, maar een paar keer opnieuw monteren kan toch wat schelen!
60 °C is prima voor zo'n heethoofd als de Q6600

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 08-07-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cooler er verkeerd om op? kan toch maar op 1 manier bij de artic, nl. met de fan richting achterkant van de kast?
het blok wordt wel degelijk heel heet overigens.

mocht er iemand uit de buurt van eindhoven komen en het wel goed kan maken dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

Anoniem: 101258 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:39:
Cooler er verkeerd om op? kan toch maar op 1 manier bij de artic, nl. met de fan richting achterkant van de kast?
het blok wordt wel degelijk heel heet overigens.

mocht er iemand uit de buurt van eindhoven komen en het wel goed kan maken dan hoor ik dat graag.
Ja, fout }:O O-)
Nu blaast de koeler de warmte lucht de kast door ipv direct naar buiten.
Draai die fan eens om.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocmodshop.com/images/externalnews/013006/CoolerMountedsmall.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127568 op 08-07-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.docshome.com/images/sscreen2.png
[img=600,480]http:///www.docshome.com/images/screen1.png[/img]
hier zijn 2 screen, de koeler is inmiddels omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is inderdaad veel te heet.

Probeer eens of Intel EIST aankan, dat zorgt er dan in ieder geval voor dat als je weinig doet de cores omlaag worden geschroeft.

A. Dan zijn ze als jij zware dingen begint te doen een stuk koeler
B. Dan hoef je niet bang te zijn dat je CPU wordt beschadigd in de tussentijd dat wij een oplossing proberen te verzinnen (dus ook even niet full-load dingen doen tot die tijd, lijkt me, nu ik erover denk, wel zo verstandig)

Daarnaast:

C. Zit er toevallig een 8 serie of Ati 2xxx serie kaart vlakbij??????
D. Weet je zeker dat ze daadwerkelijk zo heet worden, en dat het niet weer een probleem in de temperatuurmeting is (waar je de laatste tijd veel over hoort, in het algemeen dus niet perse CPU)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 222644 op 08-07-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .DevastatioN
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-05-2018
Als niks werkt, haal je CPU er eens uit, pak eens scheermesje en hou die er tegen aan en kijk tegen een licht in en kijk eens of er licht door heen komt. Verder lijkt het me aardig normaal, quadcores worden nou eenmaal aardig warm. Bedoel je met de 70C de CPU temperatuur of de Core's (0tm4) temperaturen?

[ Voor 33% gewijzigd door .DevastatioN op 08-07-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Sorry dat ik het zeg maar wát een geblaat zeg. Alleen maar tegenstrijdige verhalen. Ben je als TS lekker klaar mee 8)7.

Ik denk dat het handigst is om eerst wat te lezen over de manier waarop de temperatuurmetingen werken bij zo'n Core2Duo/Quad (ik meen dat in het grote Core2Duo overclock topic een link staat) en daarna te googlen naar mensen met hetzelfde probleem.

Persoonlijk lijkt mij de temperatuur níet in orde* en denk ik dat je koeler opnieuw erop zetten inderdaad kan helpen. Als je hem eraf haalt kun je gelijk kijken of de IHS (= de Intel heatspreader; het zinken beschermkapje dat over de processor zit) wel vlak is. Het schijnt vaker voor te komen dat deze enigzins hol zijn waardoor het midden niet goed contact maakt met de heatsink met als gevolg dat de processor te warm wordt. IHS lappen/lapping is de term om even op te zoeken mocht dit het geval zijn. Maar misschien kun je hem in dat geval ook (dat zou beter zijn) onder garantie terugsturen voor een nieuwe met vlakke IHS.

*Mijn Q6600 met boxed koeler wordt max 50 graden in Speedfan na een kwartier renderen (~100% cpu usage). Ik denk niet dat de verdere samenstelling van mijn systeem en dat van de TS zoveel kan verschillen dat dit 10 graden temperatuurverschil kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 101258 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:06:
Ik heb nu 3 testen gedaan
speedfan blijft rond de 65 graden
everest ultimate komt to 81 graden
inetls eigen utilities heeft ook rond de 80 graden
welke moet ik nu geloven??
ik heb overigens eeen artic freezer 7
Ook al zou de laagste temp de juiste zijn, namelijk 65 graden, dan moet je koelblok goed voelbaar warm zijn! Zoniet zit hij er niet goed op of is er de verkeerde koelpasta. Voordat je begint te kijken naar een andere koeler dit misschien eerst een controleren?
Hoe stress je de quadcore? Alle 4 de cores op 100%?
Anoniem: 101258 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 09:58:
Het koelblok wordt wel degelijk heet nu en niet zo'n beetje ook.
Ok, dan is dat al van de baan.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 08-07-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
Ik heb ook een q6600. En die word met artic silver 5 en een artic freezer 7 idle 43 en stressed 55 met de fan op 70% met speedfan. Dus ik denk dat misschien wel je ihs scheef of bol oid is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er ligt idd ook een 8800GTS 640 kaart in.
En zoals al eerder gemeld een artic freezer.
ook het mobo wordt vrij warm zoals jullie kunnen zien in de screendumps

dus ik heb em nu al drie dagen niet in gebruik om te voorkomen dat hij er uit klapt ( alleen even aangezet voor die screenshots) overigens kun je ook zien in welke korte tijd lavalys op 84 graden zit da's echt in een paar minuten.
Kan het daarom ook zijn dat de pc met vista ultimate heel traag aanvoelt?
ook opstarten duurt vij lang.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 101258 op 08-07-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
Tja, die 8800gts maakt niet zo veel uit want ik heb namelijk een 320mb versie ervan :)
ik denk toch dat je misschien een brakke cpu oid hebt dan? :X
En mijn mobo die wordt toch ook al snel tegen de 45 / 52 graden met gamen of andere zwaardere taken en idle rond de 43 dus daar ligt het denk ik ook niet aan

[ Voor 34% gewijzigd door commanderxp op 08-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die groene lijn in lavalys, is de mobo temperatuur dus 63 graden dat is wel wat meer als 52 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
Is 63 graden niet een beetje te warm voor een mobo? En wat voor mobo heb je eigenlijk precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
intel 965 lemont.
maar Handige Harrie, heeft ergens een punt ik raak de weg helmaal kwijt.
Ik heb natuurlijk eerst gegoogled, maar vind maar bar weinig.
Ook op tweakers staat nog maar weinig, wel zie ik bij de overklokjongens dat ze ookmet een artic freezer 7 een q6600 draaien op 3 ghz en niet warmer wordt dan 63 graden.

Ik kan me ook niet voorstellen dat al die programma's er totaal naast zitten qua waarneming, alleen fn Fanspeed geloof ik dat want het mobo zit wordt niet ondersteund.
Core temp links, en lavalys ondersteunen het mobo en de processor wel en ook Intels eigen utillities geven aan dat het rond de 80 graden ligt al meet Intel het dat ik nog 20 graden heb tot aan het maximumpunt, dit maximum punt zou rond de 100 graden liggen, en wordt met een metertje aangegeven, dat staat dan diep in het oranje.

Koelpasta zou goed moeten zijn evenals de koeler die kontinu op maximum speed draait. Er zitten 2 extra kastkoelers in en de kast is van Artic, voeding vzit voor aan de onderkant.

Ik ben dit topic ook gestart om eens te kijken of het een bekend probleem is, maar met mijn geluk ( ik haeb altijd dit soort dingen als ik iets koop) zal ik wel weer de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie spreken over mobo temps, maar in feite is dat alleen (locatie van de sensor) de northbridge toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
Ja dat is dacht ik de sensor die in de northbridge zit. dus dat is de mobo temperatuur
En wat zijn je bios temps dan?

ff offtopic:
dat van de freezer en q6600 op 3ghz dat was ik :*)

[ Voor 37% gewijzigd door commanderxp op 08-07-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op hoeveel toeren draait jouw koeler.
Volgens mijn gegevens draait de mijne rond 1700 terwijl de tech specs aangeven dat het rond de 2500 zou moeten zijn.
en hoe controleer ik de exacte toerentallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Jonges jullie vergeten iets.

1) Hij heeft de koeler los gehad en zelf terug gemonteerd. Hij kon ons toen vertellen dat de koelblok van de AF7 wel degelijk warm/heet werd. Dit duid erop dat de overgave van de cpu naar koeler goed is. Dat is dus opgelost, maar hij blijft hoge temps krijgen, en het contact is goed. Wat zou dan een probleem kunnen zijn ? Juist, de fan draait mss zeer langzaam waardoor er bijna geen flow is en het koelblok dus ook niet gekoeld word...

2) Ik zag in een screenshot het programma CoreTemp 0.95, deze meet de temperatuur van de core zelf, en niet de temperatuur van je cpu (IHS) dat tussen je cores is.
Ik raad je aan voor CoreTemp 0.94 EN de 0.95 te downloaden en alle 2 eens laten lopen langselkaar, maak daar vervolgens eens een screenshot van.

Uitleg:

TCase = temp tussen de cores (IHS temp)
TJunction = temp van de cores zelf

CoreTemp 0.95 / TAT / en soms speedfan pakken de TJunction temp
Alle andere programma's pakken de TCase temp.

Nu denk je, wat meot ik aannemen van die 2 temps ? Wel je moet zorgen dat de TCase temp niet hoger komt dan de uitgegeven temp wat Intel aangeeft. (Deze weet ik nu niet van de Q6600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1. snap jij alles vanaf punt 2 zelf nog want dat is oor mij abrakadabra.
2. waar vind ik 0.94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
de TCase is de temperatuur van de Heat spreader
De TJunction is de temp van de core zelf dus wat onder de heatspreader zit.(correct me if i'm wrong)

Maar bij mij geeft everest aan dat de cpu 25 graden is en de cores tussen de 66 en 70 dus ik ga gewoon van speedfan uit en die geeft hetzelfde aan als mijn bios.

Mijn koeler kan ik met speedfan regelen en als ik hem 100% heb dus 2500 toeren per min dan is de temp gewoon rond de 40 graden idle en stressed net geen 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speedfan ondersteunt volgens mij mijn mobo niet.
everest zet onder full load een temp van 81 neer op de cpu, en rond de 76 per kern.
de rest kan ik niet vinden
hoe lees ik de bios uit als windows is gestart.
want na het opnieuw opstarten is de temp weer heel erg gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

commanderxp schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:21:
de TCase is de temperatuur van de Heat spreader
De TJunction is de temp van de core zelf dus wat onder de heatspreader zit.(correct me if i'm wrong)

Maar bij mij geeft everest aan dat de cpu 25 graden is en de cores tussen de 66 en 70 dus ik ga gewoon van speedfan uit en die geeft hetzelfde aan als mijn bios.

Mijn koeler kan ik met speedfan regelen en als ik hem 100% heb dus 2500 toeren per min dan is de temp gewoon rond de 40 graden idle en stressed net geen 50.
M.a.w., er zitten volgens jou 3 sensoren in een Conroe processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
Dat zou ik niet weten maar hij kan wel van verschillende cores temperaturen uitlezen dus ik neem aan dat er meer dan 1 sensor in zit en we hebben het over de kentfields overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51676

Ik heb een qx6700 met een Synthe Ninja koeler op

bij mij geeft everest en Coretemp ook temperaturen van 60 gr Idle,
en als ik een uurtje een filmpje render (100 % Load) kom ik aan de 85 gr

Volgens mij niets om je ongerust te maken
Ik ken meerdere mensen met een Quad die ongeveer dezelfde temeraturen hebben
Je ook moet immers 4 cores koelen.

Wel jammer met overclocken ,Hij kan nl makkelijk op 3,4 ghz draaien ,
maar dan word alles wel heel erg heet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Anoniem: 101258 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:56:
1. snap jij alles vanaf punt 2 zelf nog want dat is oor mij abrakadabra.
2. waar vind ik 0.94
Wat snap je er niet aan dan ?

Klikjes:

CoreTemp 0.94
http://www.thecoolest.zer.../CoreTemp/CoreTemp094.zip

CoreTemp 0.95
http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/CoreTemp.zip
Anoniem: 94923 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:35:
[...]

Ja dat klopt ;).

1 tussen de cores, en dan vervolgens 1 op ELKE core apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die core 0.94 had ik inmiddels gevonden, en al die trunktions en zo dat is voor mij hocus pokus.
Overigens is het normaal dat vist ulitmate draaiend op een quad 6600 langzamer aan voelt dan een vista home premium op een t2060 op 1,6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:35:
[...]

Kentsfield bedoel je ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee die heeft 4 cores :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Q6600 en elke quadcore hebben 5 sensors ;) .
Anoniem: 101258 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:02:
die core 0.94 had ik inmiddels gevonden, en al die trunktions en zo dat is voor mij hocus pokus.
Overigens is het normaal dat vist ulitmate draaiend op een quad 6600 langzamer aan voelt dan een vista home premium op een t2060 op 1,6
Het mag mss hokus pocus zijn voor jou, maar het is het niet voor ons. Dus post eens een screen van CoreTemp 0.94 + 0.95 langselkaar als de CPU idle is, en dan een screenshot als hij stressed is.

Upload die naar www.tinypic.com, en post hem hier ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 18:57
Even een vraagje tussendoor. Wat voor voeding heb je?

Ik heb ook eens gehad, met een nieuwe voeding die het niet aan kon. En met die 8800 GTS vraagt ie best wel veel van je voeding. Als die het maar net aan kan, wordt die juist heel heet (dat je het aan de buitenkant van je kast goed kan voelen) en als een gevolg wordt je kast dan dus ook heeel erg heet. Ik dacht ook dat het aan de processor lag eerst, maar omdat EN je moederbord EN je processor heeel erg heet worden, zou het daar ook nog wel eens kunnen liggen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik hoor mensen over "heethoofden", maar dat vind ik wel meevallen met een TDP van 105 voor de huidige stepping (dacht ik). Dat hij 81 graden wordt bij echt volle load en dan de mobotemp op 60 graden worden gemeten zegt toch genoeg.

Dat de TS meldt dat vooral na het opnieuw monteren van de koeler de heatsink behoorlijk warm is, laat weten dat de koeler iig redelijk is gemonteerd en dan de CPU de warmte redelijk aan het blok kwijt kan

Dat bij een max belasting de CPU 20 graden boven de mobo temp komt, lijkt me meer dan normaal...zeker bij het volledig belasten van alle cores.

Waarom doe je je kast niet open en zet je een tafelventilator oid erop....kijken hoe de mobotemp zich blijft verhoude met je CPU temp. Is die verhouding goed en zakt de mobo temp dramatisch, dan moet je meer airflow in je kast creeeren door voornamelijk naar buiten blazende ventilatoren aan de achterzijde van je kast (die dus lucht van je kast naar de buitenwereld blazen). Dit eventueel aangevuld met een van buiten naar binnen zuigende fan aan de voorzijde van je kast.

Hoe heb je verder je kast geplaatst? In een kast? Kan je computer kast de warmte makkelijk kwijt aan de achterzijde? Of is hij ingebouwd. Een mobotemp zou normaal tussen de 25-35 graden kunnen zijn, dan zou je met je CPU ongeveer tot 50-60 graden moeten komen bij max belasting van alle cores.

Dus......test je flow en geef inzicht in de plaatsing van je computerkast.

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ik heb sinds vandaag een Q6600 met een Tuniq tower erop in een Antec 900. Mijn cores zijn idle rond de 33C en op full load max 51C als ik Orthos en Superpi tegelijk draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appie1981 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:38:
Ik heb sinds vandaag een Q6600 met een Tuniq tower erop in een Antec 900. Mijn cores zijn idle rond de 33C en op full load max 51C als ik Orthos en Superpi tegelijk draai.
Gebruik je de Tuniq mét of zonder gemonteerde fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:21:
[...]

Gebruik je de Tuniq mét of zonder gemonteerde fan?
Ik gebruik gewoon de standaard fan die er bij geleverd is. Ik heb vanacht trouwens Orthos 8 uur een geheugen/cpu test laten doen en dan komen komen mijn cores niet eens boven de 46C uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah heerlijke koeler die Tuniq, moet ik ook een keer aanschaffen.
Heb je een keer gekeken wat hij doet zonder fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
appie1981 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:38:
Bij welke kloksnelheid? @stock?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
De bovenstaande temperaturen zijn inderdaad @ stock snelheid.
Hieronder staat een link met mijn eerste overklok poging. Dit is de eerste keer dat ik overklok dus elk commentaar is welkom. Ik ben vooral benieuwd of de temperatuur acceptabel is.
http://i13.tinypic.com/6aq6um1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
appie1981 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:57:
De bovenstaande temperaturen zijn inderdaad @ stock snelheid.
Hieronder staat een link met mijn eerste overklok poging. Dit is de eerste keer dat ik overklok dus elk commentaar is welkom. Ik ben vooral benieuwd of de temperatuur acceptabel is.
http://i13.tinypic.com/6aq6um1.jpg
Je moet wel alle 4 de cores stressen he ;)

Er zijn nu pas 2 cores gestresst en je temp is niet rond de 46-48 zoals jij zegt maar 60°c zoals CoreTemp ook aangeeft ;) . Maar evengoed een mooie temp voor de OC !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
ik haal met mijn q6600 op 2.70 ghz 58 graden stressed met 4 cores stressed met 4x superpi 32m dus van jou zoiezo mooie oc! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
430xlkod schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:14:
[...]

Je moet wel alle 4 de cores stressen he ;)

Er zijn nu pas 2 cores gestresst en je temp is niet rond de 46-48 zoals jij zegt maar 60°c zoals CoreTemp ook aangeeft ;) . Maar evengoed een mooie temp voor de OC !
Hoe kan ik met orthos alle cores stressen dan? ik kan namelijk geen functie vinden waarin ik dit aan kan zetten. Verder is het zo dat mijn tuniq totaal niet warm wordt zelfs als ik aan de heatpipes voel dan ze nog koud. Het enige wat heel iets lauw wordt is het plaatje dat op de processor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
appie1981 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:56:
[...]

Hoe kan ik met orthos alle cores stressen dan? ik kan namelijk geen functie vinden waarin ik dit aan kan zetten. Verder is het zo dat mijn tuniq totaal niet warm wordt zelfs als ik aan de heatpipes voel dan ze nog koud. Het enige wat heel iets lauw wordt is het plaatje dat op de processor zit.
Mss 2 keer Orthos starten en laten stressen ?
En kijken bij taakbeheer als je dus wel werkelijk alle 4 cores op 100% hebt staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk eens emt everest ultimate van lavalyss
daar kun je een stresstest meedoen die alle processoren tot 100% belast ect gecombineert met hdd en geheugen.
everest geft meteen een temperatuurwaarde per core.

ps er wordt niets gedaan aan de hitte omat het kan zo heet worden zegt de leverancier.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 101258 op 15-07-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Wat is de ingestelde Vcore van je CPU in de BIOS ? Wat zijn je temps met de kast open ?
Zou kunnen zijn dat de airflow binnen je kast niet goed is, dat zou de hogo mobo temps (door opwarming van de kast) ook kunnen verklaren ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Anoniem: 51676 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:01:
Ik heb een qx6700 met een Synthe Ninja koeler op

bij mij geeft everest en Coretemp ook temperaturen van 60 gr Idle,
en als ik een uurtje een filmpje render (100 % Load) kom ik aan de 85 gr

Volgens mij niets om je ongerust te maken
Ik ken meerdere mensen met een Quad die ongeveer dezelfde temeraturen hebben
Je ook moet immers 4 cores koelen.

Wel jammer met overclocken ,Hij kan nl makkelijk op 3,4 ghz draaien ,
maar dan word alles wel heel erg heet .
Is dit dan je Tcase of Tjunction temperatuur?
Het vreemde bij Coretemp is ook dat mijn Tjunction altijd op 100C staat. Ik begin een beetje bang te worden dat ik mijn Tuniq niet helemaal goed gemonteerd heb. Als ik jullie verhalen zo hoor dan zou mijn Tuniq ook wel warm moeten worden.
Wat is de ingestelde Vcore van je CPU in de BIOS ? Wat zijn je temps met de kast open ?
Zou kunnen zijn dat de airflow binnen je kast niet goed is, dat zou de hogo mobo temps (door opwarming van de kast) ook kunnen verklaren ...
Mijn airflow is wel goed volgens mij de Tuniq blaast rechtstreeks z'n warme lucht door de 20cm fan naar boven. Daarnaast zit ook nog een 12cm fan die ook nog eens wat lucht afvoerd. Ik draai nu weer even op stock snelheid omdat ik eerst zeker wil weten dat ik m'n processor niet zit te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218455

Ik heb sinds kort ook een Q6600. Van de cores weet ik dat ze een goede temperatuur hebben (gemiddeld zo'n 34 graden). Voor het meten heb ik Core Temp 0.95 gebruikt en daar staat nog een temperatuur bij: de Tjunction. Van deze weet ik echt niet wat er normaal is, maar mijn temperatuur lijkt me wat hoog: 100 graden. Is dit normaal?

Mijn processor loopt op zijn standaard snelheid (2394 MHz) en ik gebruik de standaard koeling van mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218455 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:44:
Ik heb sinds kort ook een Q6600. Van de cores weet ik dat ze een goede temperatuur hebben (gemiddeld zo'n 34 graden). Voor het meten heb ik Core Temp 0.95 gebruikt en daar staat nog een temperatuur bij: de Tjunction. Van deze weet ik echt niet wat er normaal is, maar mijn temperatuur lijkt me wat hoog: 100 graden. Is dit normaal?

Mijn processor loopt op zijn standaard snelheid (2394 MHz) en ik gebruik de standaard koeling van mijn PC.
Als je even terug leest, zie je dat je niet de enige bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Ik kom er net achter dat ik alleen maar de temps van mijn cores kan opvragen en niet de Tcase temperatuur. Hieronder staat een screenshot van Everest waarin alleen maar mijn cores staan:
http://i17.tinypic.com/53z9po0.jpg

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je in Everest -> configuratie geprobeerd meer sensors aan te vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Nu online

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ik overweeg een Q6600 aan te schaffen, maar ik lees hier en daar wat problemen met koeling. Ik wil namelijk gaan overclocken en vraag me af of dit koelprobleem opgelost kan worden met een goed geinstalleerd wc set met 2 x 120 mm rad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zygivt, koop een Q6600 met G0-stepping, deze heeft 10 TDP minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Nu online

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:11:
Zygivt, koop een Q6600 met G0-stepping, deze heeft 10 TDP minder.
dankje tweakernick _/-\o_

nu moet ik er alleen nog achter komen hoe ik een Q6600 haal met de juiste stepping. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die wordt vanaf volgende week geleverd. Probeer bij je favoriete shop te achterhalen wanneer zij de oude steppings hebben weggewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Azerty kon het nog niet zeggen >:) , dit weet ik al.

In ieder geval kun je die Q6600 wel lekker koel houden met een WC setje + 240mm rad ;) .
Wel niet van die ThermalTake setjes want deze zijn bagger (heb ervaring erin :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Nu online

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:51:
Die wordt vanaf volgende week geleverd. Probeer bij je favoriete shop te achterhalen wanneer zij de oude steppings hebben weggewerkt :)
tis halverwege/eind augustus dat ik de boel ga aanschaffen hoor moet eerst effen kijken hoeveel me vakantie me gaat kosten.

Bedankt voor je informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Nu online

Zygivt

Evenaren en overtreffen

430xlkod schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:28:
Azerty kon het nog niet zeggen >:) , dit weet ik al.

In ieder geval kun je die Q6600 wel lekker koel houden met een WC setje + 240mm rad ;) .
Wel niet van die ThermalTake setjes want deze zijn bagger (heb ervaring erin :+ ).
toch wel of toch niet :9.

Ik was niet van plan een kit te halen ik heb gewoon een budget van 250 wat ik voor een wc setupje wil uitgeven. Reviews, benchmarks, mede tweakers en uitstraling zullen zeer bepalend zijn wat er aan hardware in komt te zitten :9~

ps: ik kan niet wachten tot ik me nieuw spul kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hierbij de pics, bovenste is IDLE met 0.95 en 0.0094
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/67eyhqh.jpg

de tweede is under load.
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/4tqb3ua.jpg

samen met een vriend test gedaan met de airflow.
open kast met fan en hij komt niet bovven de 70 uit
kan voorin geen propeller plaatsen ivm voeding aan de voorkant het is een artic cooling kast. bovenin achterin zitten wel 2 propellors.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101258 op 17-07-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maak eens fatsoenlijke thumbs van je plaatjes, want dit is leesbaar omdat je plaatje zo klein is. maar de achtergrond is wel veelte groot. onder je foute plaatje staat hoe het wel moet hier op GoT. ;)

1280x1024 op een forum. :X
kan voorin geen propeller plaatsen ivm voeding aan de voorkant het is een artic cooling kast. bovenin achterin zitten wel 2 propellors.
En een propeller is een onderdeel van een vliegtuig of schip en niet van je pc, een fan (ventilator) heeft ventilator bladen. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door mad_max234 op 17-07-2007 14:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Zygivt schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:32:
[...]

dankje tweakernick _/-\o_

nu moet ik er alleen nog achter komen hoe ik een Q6600 haal met de juiste stepping. Iemand nog tips?
SL9UM=B3
SLACR wordt G0 (A = G0)

[ Voor 32% gewijzigd door Viss op 17-07-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Nu online

Zygivt

Evenaren en overtreffen

offtopic:
kortweg fan

Uhm ik merk zowieso een groot verschil in vista of in xp betreft de temperaturen van mijn onderdelen, maar als het echt te gek wordt dan effen de site van intel doorneuzen. Of eventueel contacten en vragen of hij RMA kan onder deze omstandigheden.

ps: RMA kan je ook met je leverancier bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Nu online

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Viss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:31:
[...]

SL9UM=B3
SLACR wordt G0 (A = G0)
nog een held op het got _/-\o_

danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Laatst online: 08-10-2024
nu nog online shops die ze verkopen! :+

[ Voor 6% gewijzigd door aeroxtaxi op 17-07-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Ik merk nu dat mijn processor een stuk warmer wordt dan afgelopen woensdag toen ik hem heb geassembleerd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Misschien iets m'n koelpasta ofzo? En ik ben ook benieuwd of het normaal is dat mijn Tuniq Tower totaal niet warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appie1981 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:00:
Ik merk nu dat mijn processor een stuk warmer wordt dan afgelopen woensdag toen ik hem heb geassembleerd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Misschien iets m'n koelpasta ofzo? En ik ben ook benieuwd of het normaal is dat mijn Tuniq Tower totaal niet warm wordt.
Misschien heb je hier wat aan: Hoeveel koelpasta Core2Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Ik heb zoals aanbevolen een hoeveelheid AS5 ter grootte van een rijstkorrel op de processor gedaan. Maar het is dus niet normaal dat de koeler helemaal niet warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:16:
Heb je in Everest -> configuratie geprobeerd meer sensors aan te vinken?
Ik kan niet meer sensors aanvinken. Weet iemand of de Q6600 'maar' 4 sensors heeft of is er iets met mijn Processor aan de hand?
http://i17.tinypic.com/53z9po0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm je mist een Tjunction sensor appie1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Anoniem: 218455 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:44:

Dit probleem heb ik ook. Kun jij eens kijken in Everest of jij 4 of 5 sensors hebt op je processor?
Mijn Tjunction ontbreekt namelijk volgens mij en Coretemp geeft bij mij ook 100C aan.

Overigens ben ik er ook achter waarom m'n Tuniq niet warm werd, de fan van de Tuniq kwam op de koeler van m'n DS4 moederbord waardoor deze waarschijnlijk niet goed contact maakte met mijn processor. Ik heb inmiddels m'n Tuniq een kwartslag gedraaid Nu wordt de koeler wel warm alleen m'n processor wordt nu ook warmer. Ik ben er wel uit waarom dit is, ik heb de koeler namelijk de verkeerde kant op gemonteerd waardoor de fan van de koeler warme lucht in de kast blaast. 8)7 Dus vanavond heb ik weer wat te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door appie1981 op 19-07-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218455

appie1981 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:38:
Dit probleem heb ik ook. Kun jij eens kijken in Everest of jij 4 of 5 sensors hebt op je processor?
Mijn Tjunction ontbreekt namelijk volgens mij en Coretemp geeft bij mij ook 100C aan.
Bij mij staat er helemaal niets bij sensors :? . Da's raar, want met Core Temp komt er wel wat uit. Verder kloppen er zo te zien nog een aantal dingen niet: bij cache staat maar 4 MB L2 en bij CPU type staat 2x.

Ik weet niet of het iets uit maakt voor het programma, maar mijn pc is een dell (die maken zelf een aantal componenten). Aan de hardware heb ik (nog) niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
Ik loop ook nog steeds te kloten met de temperaturen van mijn Q6600. De temperaturen van 30C Idle haal ik nu niet meer :( . Ik heb mijn Tuniq inmiddels al 3 keer opnieuw geplaatst. Ik heb netjes de "rijstkorrel" AS5 netjes verdeeld over de heatspreader.

Hieronder staan screenshots van de processor @ 2400Mhz.

Idle: http://i18.tinypic.com/4msivmb.jpg

Full load: http://i13.tinypic.com/66jr77q.jpg

Wat overigens ook vreemd is is dat de Tuniq totaal niet warm wordt, zelfs als ik na 8 uur Orthos op 100% heb laten draaien voelt de koeler bij de socket en de heatpipes totaal koud aan.

Zijn de bovenstaande temperaturen acceptabel voor een Q6600 @2400Mhz met een Tuniq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

appie1981 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:43:Wat overigens ook vreemd is is dat de Tuniq totaal niet warm wordt, zelfs als ik na 8 uur Orthos op 100% heb laten draaien voelt de koeler bij de socket en de heatpipes totaal koud aan.
Ook de headspreaders niet?
Pagina: 1 2 Laatste