Spellen die je nooit helemaal hebt begrepen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Iedereen heeft het wel eens een keer gehad. Heb je een coole game gekocht (het lijkt leuk op het eerste gezicht) maar op de ene of andere manier heb je de game nooit helemaal begrepen.

Mijn ervaring was voornamelijk Syndicate van Bullfrog. Het leek me supergaaf. Mannetjes upgraden met mini-guns enzo, je eigen Syndicate starten, het me het walhalla.
Maar op de een of andere manier heb ik de game nooit helemaal gesnapt. Ik kwam niet verder en ik deed maar wat. Uiteindelijk verloor ik mijn intresse om het naar 5 jaar opnieuw het te installeren en te spelen en toen snapte ik het nog steeds niet helemaal aangezien ik het niet heb uitgespeeld 8)7 .

Een ander voorbeeld is Capitalism II. Leek me ook leuk, maar ik bleef maar geld verliezen en uiteindelijk ben ik uit pure frustratie gestopt omdat ik niet wist hoe ik het "goed" moest doen.

Ik denk dat ik niet de enige ben. Misschien dat sommige spellen je gewoon niet liggen. Maar welke games heb jij nooit gesnapt. Ik neem aan dat er tweakers zijn die dachten "Hey coole game", maar nooit verder zijn gekomen dan de eerste paar levels. Ondanks de wil om het uit te spelen.

m.a.w. Welke (oldskool) games moet ik sowieso niet aan beginnen ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 13:16
Het heeft bij mij nog wel even geduurd voordat ik het kaartspelletje doorkreeg in Larry 7.
Zelfs met een cheatcode heeft het een tijd geduurd voordat ik het enigszins doorhad.

}:O dat ik ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Queen: the Eye,

dat is een game die ik echt nooit gesnapt heb. Ik zat al bijna bij het eerste stukje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Syndicate snapte ik ook nooit. Het was altijd wel leuk om door die levels te rennen en met één van de "wapens" kon je andere mensen met je mee krijgen en het werd bij ons een sport om een zo groot mogelijk "leger" op te bouwen. Maar iets van een missie, geen idee. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Standeman schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:55:
Iedereen heeft het wel eens een keer gehad. Heb je een coole game gekocht (het lijkt leuk op het eerste gezicht) maar op de ene of andere manier heb je de game nooit helemaal begrepen.

Mijn ervaring was voornamelijk Syndicate van Bullfrog. Het leek me supergaaf. Mannetjes upgraden met mini-guns enzo, je eigen Syndicate starten, het me het walhalla.
Maar op de een of andere manier heb ik de game nooit helemaal gesnapt. Ik kwam niet verder en ik deed maar wat. Uiteindelijk verloor ik mijn intresse om het naar 5 jaar opnieuw het te installeren en te spelen en toen snapte ik het nog steeds niet helemaal aangezien ik het niet heb uitgespeeld 8)7 .

Een ander voorbeeld is Capitalism II. Leek me ook leuk, maar ik bleef maar geld verliezen en uiteindelijk ben ik uit pure frustratie gestopt omdat ik niet wist hoe ik het "goed" moest doen.

Ik denk dat ik niet de enige ben. Misschien dat sommige spellen je gewoon niet liggen. Maar welke games heb jij nooit gesnapt. Ik neem aan dat er tweakers zijn die dachten "Hey coole game", maar nooit verder zijn gekomen dan de eerste paar levels. Ondanks de wil om het uit te spelen.

m.a.w. Welke (oldskool) games moet ik sowieso niet aan beginnen ;)
Syndicate was destijds echt een machtig spel. Heb uren achter mijn 386 doorgebracht om er doorheen te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik Snap half life 1 niet echt :P
Het gaat in het begin zo, je doet mee aan een test, douwt prongeluk een rolator in een Nucilaire machiene ofzo en de boel explodeerd en er zijn aliens :| Nouw aan het eind van het spel alle aliens dood, je kan kieze een eeuwige strijd :O of gewoon verder leven. Ik snap het verhaal nog steeds niet :P maar het is een leuk spel geweest 3 jaar gelede fsow :D

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Syndicate was een machtig spel, heb ik echt uren, dagen en weken gespeeld. Zeker de PC versie was goed gedaan, helaas was de latere 3D versie een teleurstelling. De Playstation versie was echter vrij slecht uitgewerkt, controls waren erg vaak en laatste missie was/is gewoon niet te doen. Ook de latere add-on (1 hele diskette!!!) was een leuke toevoegen, mijn favo was toch de gauss gun en Cerberus IFF. Het is beetje spel apart gebleven, qua speelstyle en upgrades (je moest ook research doen, tax-management over je 'veroverde' steden - die kon je ook verliezen), maar ik had hem toch aardig snel door :P

1 missie moest je een senator killen, die in een auto voorbij zou komen. Je had in principe maar 2x de kans hem te killen tussen afgeladen guards. 3 syns (:P) op het dak met een snipergun, 1 als bait met een flametrower (auto in brand - ventje stapt uit). Wachten, timen, shoot aim.. succes ;)

Over het algemeen, die point & click adventures snapte ik nooit echt. Veel te liniair, deur open maken met een <insert 10x clikken&combineren ding> terwijl je toch gewoon die deur intrapt en doorloopt?

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 28-06-2007 12:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

op de NES, "a boy and his blob" oid...
100% wtf :/

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:24

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Terminator voor de gameboy, was toen 10 ofzo, kwam in het eerste lvl niet voorbij een muur, uren geprobeerd, toen uitgezet en nooit meer gespeeld (waren toen nog geen gamefaqs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Gangsters. Dat spel heb ik echt nooit begrepen. Ik snapte niet hoe ik dingen voor elkaar moest krijgen en hoe alles nou precies werkte. Er leek ook vanalles te gebeuren waar ik geen invloed op had. Wel jammer, het leek me een leuk spel.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De elder scroll games voor mij. Je loopt maar wat rond en praat met mensen die absoluut niets interessants te vertellen hebben. Urenlang wanhopig op zoek naar een verhaallijn en uiteindelijk uit pure verveling stoppen met spelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 20:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Arjan schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:04:
Lol ja :D Snapte het doel ook niet helemaal, maar vond het wel vet om eens met barbapappa te spelen :p

Komt daar niet 1 of ander vervolg op? Volgens mij heb ik daar laatst iets over gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 28-06-2007 12:16 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
pingkiller schreef op donderdag 28 juni 200b7 @ 12:10:
Gangsters. Dat spel heb ik echt nooit begrepen. Ik snapte niet hoe ik dingen voor elkaar moest krijgen en hoe alles nou precies werkte. Er leek ook vanalles te gebeuren waar ik geen invloed op had. Wel jammer, het leek me een leuk spel.
Hey die heb ik ook een paar keer geprobeerd te spelen. Het doel was mij ook alleszins onduidelijk.

Toch jammer dat sommige games met een hoop potentie de plank volledig mis slaan (in mijn ogen). Wanneer ik het doel van de game (of hoe je het moet bereiken) nog steeds niet snap na een aantal uur spelen, houd het voor mij op.

(Hoewel ik met syndicate wel redelijk volhoudend was)

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 28-06-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 19:43

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Dennahz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:16:
[...]

Lol ja :D Snapte het doel ook niet helemaal, maar vond het wel vet om eens met barbapappa te spelen :p

Komt daar niet 1 of ander vervolg op? Volgens mij heb ik daar laatst iets over gezien.

Yup dat is echt een vaag spel 8)7 . Heb em hier nog liggen haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sim city, altijd als ik dat begon te spelen bouwde ik een stad en mijn geld werd minder en minder en minder en ik snap maar niet hoe je geld kan verdienen om te blijven bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
SanderAlterNET schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:19:
sim city, altijd als ik dat begon te spelen bouwde ik een stad en mijn geld werd minder en minder en minder en ik snap maar niet hoe je geld kan verdienen om te blijven bestaan...
Heb ik gelukkig geen last van gehad. Sim City was redelijk te doen voor mij.. Zeker wanneer je genoeg aan politie uit kan geven zodat je pop gearresteerd kan worden voor "having a bad hairday". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Tone Rebellion voor op de PC.

Had het spel uit de grabbelbak een jaar of 10 geleden, toen snapte ik er echt bar weinig van. Het is een soort RTS, maar dan heb je geen controle over de grondstoffen noch de mannetjes :D.

Later, toen ik het een jaar geleden nog eens heb geinstalleerd, kwam ik opzich wel verder en snap ik het een beetje...maar nog steeds niet echt helemaal uitgespeeld :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:28
haha idd... dat spel is nog steeds niet te begrijpen! Speel em af en toe op de gameboy nog en ik het blijft me frustreren dat t niet speelbaar is :')
Freddy_Fish schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:09:
Terminator voor de gameboy, was toen 10 ofzo, kwam in het eerste lvl niet voorbij een muur, uren geprobeerd, toen uitgezet en nooit meer gespeeld (waren toen nog geen gamefaqs).
Klopt! eerste level was ook niet te doen. Je moest die radars in een bepaalde volgorde neer schieten.
Kwam ik ook pas een paar jaar later achter door de Power Unlimited :')
Overigens was t spel vrij kort en zo uitgespeelt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Boeboe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:10:
De elder scroll games voor mij. Je loopt maar wat rond en praat met mensen die absoluut niets interessants te vertellen hebben. Urenlang wanhopig op zoek naar een verhaallijn en uiteindelijk uit pure verveling stoppen met spelen.
100% mee eens, heb het echt geprobeerd morrowind ... maar ik liep en liep maar rond (uren he, niet even tien minuten) en dan kwam ik bij iemand die me zero nuttigs verteld, gaaf :/ :( !

Zelfde bij Oblivion, ik skip overal heen met auto-travel, maar nog steeds schiet het voor geen meter op, het trekt me gewoon niet en ik snap het doel niet (de fun zeg maar) |:( !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asterix en Obelix vanop de Gameboy een tiental jaartjes geleden.

In een level moest je de loden kluizen (een stuk of 15) van een kerel openblazen met buskruit-vaten met een brandend lond.. Ik weet tot op heden nog altijd niet of er een truuc was om te weten welke kluis je precies moest opblazen. Ik weet wel dat ik me uren aan een stuk wenend heb zitten ergeren aan het feit dat alle kluizen gereset werden als ik een van de 14 "foute" kluizen probeerde te openen EN dat mijn timertje van ocharme 99 seconden maar lekker bleef verdertikken. Het afwezig zijn van een save-functie heb ik me ook dikwijls betreurd.

Iemand een idee hoe ik die kluizen had moeten kraken? Ik zou er geen seconde bij twijfelen om terug 4 batterijen in mijn GB te rammen en het spel terug af te stoffen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

Cyphax schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:01:
Syndicate snapte ik ook nooit. Het was altijd wel leuk om door die levels te rennen en met één van de "wapens" kon je andere mensen met je mee krijgen en het werd bij ons een sport om een zo groot mogelijk "leger" op te bouwen. Maar iets van een missie, geen idee. :+
Ohja, dat wapen was echt vet!
Ik heb syndicate wel gespeeld, maar nooit uitgespeeld.

Een spel wat ik ook niit helemaal gesnapt heb was alien op de gameboy.
Het ging over alien 3 (? die ene op de gevangenisplaneet iig.)
Dan had je zo'n crappy stokje wat er uitzag als een piemel, -ripley is toch een manwijf-
en dan moet je de facehuggers van je af slaan. Op een gegeven moment krijg je een pistool, en dan kan je het riool in ofzo, maar daar ging ik altijd dood want dan kwam de grote alien je vermoorden, kon ik niks aan doen :( .

Ik heb ook nooit de save-functie gevonden, dus ik moest steeds opnieuw beginnen.
Uit pure frustratie heb ik hem aan mijn broertje gegeven. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Shadow Run voor de SNES. Voor mijn 13 jarige leeftijd toen was het toch wel moeilijk, heb hem later nog eens met een walkthrough uitgespeeld, maar het kon me niet echt boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
waar ik (mogelijk/vermoedelijk door gebrek aan handleidingen&toch wel behoorlijk lage leeftijd/gebrek aan intelligentie&geduld) problemen mee had waren:

Hacker
en
Psi-5 Trading Company

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
Zelda op de CDI-speler.

heb het spel uitgespeeld, en daarna kwam er...

...niks...

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel wat ik nooit gesnapt heb is toch echt simcity, dit zal mede door mijn leeftijd zijn geweest (ik denk dat ik nog op de basisschool zat dat ik het speelde) maar ik heb nooit gesnapt hoe je echt winst oid kon maken met het spel. Ben wel benieuwd wat de basisregels zijn die je moet volgen om iets met sim city te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hotdog schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:56:
Zelda op de CDI-speler.
...niks...
De CD-i versie, sjah, daar heb je er ook eentje te pakken hé :+
edit:
wand of camelot
faces of evil

Ik was vergeten dat dat spel zo crappy was...... :X

[ Voor 28% gewijzigd door mace op 28-06-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Postal 2, na een paar keer heb je het wel gezien met mensen in de fik steken en ze daarna uitpissen...

SimCity had ik ook moeite mee maar toen was ik een jaar of acht. Ik wilde natuurlijk meteen een joekel van een stad neerzetten en niet wachten op inkomen... maar als je te vaak 'funds' intikte (met shift ingedrukt) kreeg je rampen die je nieuwgebouwde stad meteen weer sloopten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 12:44

glashio

C64 > AMIGA > PC

Spy vs Spy op de C64... Zag er zo (voor die tijd, 1984 ofzo) inovatief eruit... maar wat je nou precies moest doen geen idee :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij ook oblivion,rond lopen rond lopen rond lopen,mannetje [yes!!] niks te vertelen, schijse! verder lopen en lopen en lopen,kotsmoe toen er maar mee gestopt |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
glashio schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:
Spy vs Spy op de C64... Zag er zo (voor die tijd, 1984 ofzo) inovatief eruit... maar wat je nou precies moest doen geen idee :)
Dat uitvinden had me inderdaad ook een hele tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Rafe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:
Postal 2, na een paar keer heb je het wel gezien met mensen in de fik steken en ze daarna uitpissen...

SimCity had ik ook moeite mee maar toen was ik een jaar of acht. Ik wilde natuurlijk meteen een joekel van een stad neerzetten en niet wachten op inkomen... maar als je te vaak 'funds' intikte (met shift ingedrukt) kreeg je rampen die je nieuwgebouwde stad meteen weer sloopten :(.
Postal heeft dan wel dezelfde dingen maar elke x kreeg je wel grappige nieuwe missies... Die droogheid sloeg echt aan bij mij :o

Wanneer komt deel 3 ??

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:10:
voor mij ook oblivion,rond lopen rond lopen rond lopen,mannetje [yes!!] niks te vertelen, schijse! verder lopen en lopen en lopen,kotsmoe toen er maar mee gestopt |:( 8)7
Zucht...

Je kan gewoon een quest activeren.
Je kan een guild joinen.
Je kan shit jatten >:)
Je kan kruiden en planten gaan zoeken en drankjes brouwen.

Maar wat je dus ook kan doen is fast-travellen. :*)
Dus naar de map, en dan een ding aanklikken, en boem, je bent er!

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 28-06-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en ik vergeet nog een hele groep van spellen die ik nooit begrepen heb, text based adventures op unix (ik denk de oudste computergames die er bestaan), ik heb ze ooit moeten bekijken voor een computerpracticum. Het werkt ongeveer zo, je ziet een regel met tekst die je huidige state beschrijft: Youre standing in a room next to a table with a bottle on it. Vervolgens kun je rondlopen wat en krijg je eigenlijk alleen maar te zien: nothing to see. Echt geen idee hoe je het enigsinds systematisch kan navigeren in zo'n spel. Na een kwartier opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:22:
oh en ik vergeet nog een hele groep van spellen die ik nooit begrepen heb, text based adventures op unix (ik denk de oudste computergames die er bestaan), ik heb ze ooit moeten bekijken voor een computerpracticum. Het werkt ongeveer zo, je ziet een regel met tekst die je huidige state beschrijft: Youre standing in a room next to a table with a bottle on it. Vervolgens kun je rondlopen wat en krijg je eigenlijk alleen maar te zien: nothing to see. Echt geen idee hoe je het enigsinds systematisch kan navigeren in zo'n spel. Na een kwartier opgegeven.
GO NORTH
"Ye finds yourself in yon dungeon. To the NORTH is a wooden door, to the SOUTH is a room to the WEST is a bottomless pit and to the EAST is a funny looking creature"
GO WEST
"Ye walk west and ye falls down the bottomless pit, in the last light you cannot see the bottom.
You will have alot of time to think about your stupidity.
FINAL SCORE: 5 out of 283.
Type LOAD or RESTART.

Ahh de goede oude tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Caeser heb ik nooit begrepen en ik snap er ook nog steeds de ballen van. Ik heb het dan over de oude versie die je zelfs op de 386 kon draaien. Ik was altijd mooi aan het bouwen en toen kwamen er ineens allemaal vandalen mn stad mollesteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik snap niet wat mensen moeilijk vinden aan spellen zoals Morrowind en Oblivion. Je krijgt exact te horen wat je 'moet' doen en waar je heen 'moet' gaan.

'Moet' is natuurlijk een groot woord. Je 'moet' namelijk niets in het spel. Echter, de rode draad van het spel volgen lijkt mij toch wel aardig duidelijk.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:34
The Horde op de 386

Iets met rode duiveltjes die je lang kwamen invaden, en je moest hekjes bouwen en een val graven om ze tegen te houden, dacht ik :p

En Goblins! Hoewel ik die opzich wel snapte, nooit echt heel ver gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

The Zep Man schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:41:
Ik snap niet wat mensen moeilijk vinden aan spellen zoals Morrowind en Oblivion. Je krijgt exact te horen wat je 'moet' doen en waar je heen 'moet' gaan.

'Moet' is natuurlijk een groot woord. Je 'moet' namelijk niets in het spel. Echter, de rode draad van het spel volgen lijkt mij toch wel aardig duidelijk.
Ik denk dat het meer een kwesie is van het genre wel of niet leuk vinden. Maar aangezien Oblivion best wel een tijdje gehypt is, zullen veel mensen het gekocht hebben op basis van de goede reviews. Misschien niet allemaal RPG-liefhebbers.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Laatst online: 29-08-2023
The Sims.

Geen idee hoe je op een normale dag alles voor elkaar kon krijgen (eten, wassen, werken, sociale contacten onderhouden ...) zonder na een week totaal uitgeput te zijn. Er leek mij gewoon niet genoeg tijd.

Ik heb het dan ook maar een paar keer geprobeerd en heb het dan opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 12-10 23:20
Serious Sam :*)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 13-10 20:39
suzuki1200 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:47:
The Sims.

Geen idee hoe je op een normale dag alles voor elkaar kon krijgen (eten, wassen, werken, sociale contacten onderhouden ...) zonder na een week totaal uitgeput te zijn. Er leek mij gewoon niet genoeg tijd.

Ik heb het dan ook maar een paar keer geprobeerd en heb het dan opgegeven.
Kortom een goede representatie van het echte leven. :) Alleen heb je in The Sims volgens mij nooit weekend. (Of ben ik gewoon nooit zover gekomen? :P)

Overigens vind ik SimCity echt een van de minst speelbare spellen. Is me ook echt nog nooit gelukt om een fatsoenlijke city op te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Nou noem je ook net een spel waar je niks aan _hoeft_ te snappen. Serious Sam is psychopatisch knallen en rennen. :+

Sarcasme opvatten zal niet één van m'n sterkste punten zijn. :P

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 28-06-2007 13:49 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Meeste spellen snap ik wel mits ik het WIL snappen :P Sommige tutorials in spellen zijn zó saai dat ik het spel meteen afsluit en nooit meer speel _/-\o_

Zoals EVE Online.. Ik snap geen ene zak van die besturing :+

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
MaCe1337 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:28:
[...]

GO NORTH
"Ye finds yourself in yon dungeon. To the NORTH is a wooden door, to the SOUTH is a room to the WEST is a bottomless pit and to the EAST is a funny looking creature"
GO WEST
"Ye walk west and ye falls down the bottomless pit, in the last light you cannot see the bottom.
You will have alot of time to think about your stupidity.
FINAL SCORE: 5 out of 283.
Type LOAD or RESTART.

Ahh de goede oude tijd. :+
Check Dungeonman van Strongbad maar eens (homestarrunner.net)
"Obvious exits are: North East, South and Dennis" :+

Maar voor de mensen die postal 2 niet snappen:
Dan ben je echt dom. Het gaat hier namelijk om spellen die je niet begrijpt qua spel zelf, niet qua humor ofzo.
Bij postal was het allemaal nog al duidelijk: "Ga melk halen", ondertussen vallen mensen je aan; die schiet je neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Hotdog schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:56:
Zelda op de CDI-speler.

...niks...

ben ik blij dat ik niet de enige idioot was die een CDI speler had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Monkey Island!
Ik was toen zo'n beetje 10 denk ik, kon geen woord engels. En dan maar alle mogelijkheden proberen. Heb het laatst nog eens geprobeerd, toen heb ik het wel uitgespeeld. Echt meesterlijk!

Overigens had ik toen nog meer van die adventures. Kan je maar 1 deur door, zie je een twee meisjes handjeklap doen, vervolgens blijken het vampieren te zijn die je opvreten. Ongeacht welke knop je indrukte. Ik heb geen flauw idee hoe het spel heette, maar ik heb er toen wel aardig van in mn broek gescheten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

ixl85 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:50:
[...]

Check Dungeonman van Strongbad maar eens (homestarrunner.net)
"Obvious exits are: North East, South and Dennis" :+

Maar voor de mensen die postal 2 niet snappen:
Dan ben je echt dom. Het gaat hier namelijk om spellen die je niet begrijpt qua spel zelf, niet qua humor ofzo.
Bij postal was het allemaal nog al duidelijk: "Ga melk halen", ondertussen vallen mensen je aan; die schiet je neer.
Ja die ken ik wel, heb je de nieuwe versie al gespeeld? Met "Yon Graphics" ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MaCe1337 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Zucht...

Je kan gewoon een quest activeren.
Je kan een guild joinen.
Je kan shit jatten >:)
Je kan kruiden en planten gaan zoeken en drankjes brouwen.

Maar wat je dus ook kan doen is fast-travellen. :*)
Dus naar de map, en dan een ding aanklikken, en boem, je bent er!
ok, dat weet ik allemaal wel, maar waar is het verhaal? Jeweetwel, de reden waarom je een rpg speelt? Mijn dagelijkse job is boeiender dan op orcs klikken in elder scroll zonder zelfs te weten waarom ik hier eigenlijk aan het vechten ben. Gerief jatten...boeiend...NOT :|
Geef mij maar een deftige Japanse RPG met een verhaallijn met 5138 plotwendingen. Daar kan je tenminste uren aan gekluisterd blijven :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call of juarez. Beetje onduidelijk allemaal. Vooral het eerste stuk waar je naar die griet gaat op dat dak, vervolgens door het raam klimt en ze je willen neerknallen, zie dan maar eens weg te komen zonder opgemerkt te worden :| en ja difficulty was dan normal

Niet te vergeten de scene daarop, als je ineens als de priester speelt 8)7 .. ik zal het wel nooit begrijpen, maar wel fijne graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Boeboe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:06:
...
Geef mij maar een deftige Japanse RPG met een verhaallijn met 5138 plotwendingen. Daar kan je tenminste uren aan gekluisterd blijven :p
Hmm, ik begin maar (weer) eens met het leren van Japans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Laatst online: 13-06 16:44
Oh ja, nog 1: Silent Hill 4: The Room. Hoewel het daar wel de bedoeling zal zijn geweest. Overigens had ik de eerste paar delen ook niet gespeeld, misschien kwam het daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:08:
Call of juarez. Beetje onduidelijk allemaal. Vooral het eerste stuk waar je naar die griet gaat op dat dak, vervolgens door het raam klimt en ze je willen neerknallen, zie dan maar eens weg te komen zonder opgemerkt te worden :| en ja difficulty was dan normal

Niet te vergeten de scene daarop, als je ineens als de priester speelt 8)7 .. ik zal het wel nooit begrijpen, maar wel fijne graphics :)
Mwah, als je uit het raam valt, moet je langs die kisten sluipen, en dan achter dat gebouw rechts langs, daar zit een gat in het hek, en daar kan je dan door. Vervolgens komen ze wel achter je aan, maar dan ben je in de bergen. Dan moet je ook een paar keer met je zweep takken grijpen en tarzan spelen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:14:
[...]

Mwah, als je uit het raam valt, moet je langs die kisten sluipen, en dan achter dat gebouw rechts langs, daar zit een gat in het hek, en daar kan je dan door. Vervolgens komen ze wel achter je aan, maar dan ben je in de bergen. Dan moet je ook een paar keer met je zweep takken grijpen en tarzan spelen enzo...
lol Ik heb echt geen open hek gezien terwijl ik wel weet wat je bedoeld. Ik heb verschillende faq's gelezen om over hoe voorbij dat stukje te komen, maar uiteindelijk belande ik maar met een cheat + wat dynamites en blies gewoon iedereen op totdat ik het wel vondt :P

kwam ergens in een schuur terrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prince of persia op de gameboy color
in level 4/5 oid staat er ineens een of andere raare spiegel/raam waar je voorbij moet zien te komen. verder speelde het totaal niet lekker dus heb er ook geen tijd meer in gestoken.
owja er zat geloof ik ook een totale tijdslimiet van 60 minuten aan het hele spel ? 8)7
er liep dus zegmaar een timer die bijhielt hoelang je al bezig was... en je moest dus elk van de 12 levels binnen +- 5 minuten doorlopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha klopt idd, echt supervaag spel. Wel bijna uitgespeeld trouwens, maar op een gegeven moment liep ik echt vast. Moet je eens voor de gein een speedrun downloaden van internet, kun je zien hoe je 'm uit moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

begintmeta schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:10:
[...]

Hmm, ik begin maar (weer) eens met het leren van Japans
of je speelt de Engelse release, wat je maar het meest practisch vindt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:57
EVE Online.

Sowieso wist ik dat ik nooit al mijn tijd erin zou steken maar was helemaal weg van die screenshots. De trial gestart en door die tutorial heen gewerkt. Ik wou alleen lekker cruisen in mijn schip maar ik snapte geen hol van die besturing en kwam niet vooruit. Het was geen WSAD in ieder geval. Direct het spel weggeflikkerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
rickyy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:03:
Ik Snap half life 1 niet echt :P
Het gaat in het begin zo, je doet mee aan een test, douwt prongeluk een rolator in een Nucilaire machiene ofzo en de boel explodeerd en er zijn aliens :| Nouw aan het eind van het spel alle aliens dood, je kan kieze een eeuwige strijd :O of gewoon verder leven. Ik snap het verhaal nog steeds niet :P maar het is een leuk spel geweest 3 jaar gelede fsow :D
Ik ook niet hoor. Genoten van het spel en op het einde kwam er ineens nog een ontknoping. Was er een verhaal dan? 8)7 Sowieso klik ik bij schietspellen altijd de verhaallijnen weg, daar speel ik geen schietspel voor. :)

Ik kan mij nog Space Simulator herinneren; een shitload aan knoppen en geen idee wat ik moest/kon doen en hoe dat dan moest gebeuren. Maar het staren naar de sterren was ook best vermakelijk omdat de graphics voor die tijd (P1 volgens mij) nog best mooi waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flight simulator 4 ofzo, draaide in ieder geval in DOS. Ik kon opstijgen, maar heb het nooit voor elkaar gekregen te landen (op de juiste manier :D). Ook wonderbaarlijk dat je kerosine nooit opraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 10:28
Boeboe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:10:
Nee joh, the elderscrolls hebben van mij een gameaddict gemaakt die voor elk nieuw spel zijn pjoeter weer moest upgraden om alles op high te kunnen spelen, honderden uren en euries aan verprutst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

system shock 2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Asterix en Obelix op de gameboy color :o Moest je op een gegeven moment van een of andere stier weg rennen door gewoon op A te rammen... is me nooit gelukt, geen idee of ik nou iets fout deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 08:36
D. Ninjai schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:44:
EVE Online.

Sowieso wist ik dat ik nooit al mijn tijd erin zou steken maar was helemaal weg van die screenshots. De trial gestart en door die tutorial heen gewerkt. Ik wou alleen lekker cruisen in mijn schip maar ik snapte geen hol van die besturing en kwam niet vooruit. Het was geen WSAD in ieder geval. Direct het spel weggeflikkerd. :P
Als je de tutorial echt hebt gedaan had je geweten hoe je je schip moest besturen, dat zijn de eerste stappen als je buiten je station bent. (hint, je klikt met je muis in welke richting je wil gaan)

Het valt me op dat veel van de mensen die spellen niet snapten gewoon te lui waren om tutorials te doen of om iets te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Laatst online: 09-04 15:19
Ik heb een aantal jaren terug enorm gewacht op een spel waarvan ik nu even de naam kwijt ben. ik dacht revolution.
Maar in dit spel moest je macht vergaren van wijken en burgemeester worden.vervolgens kon je het leger naar je hand zetten. het was echt niet te begrijpen wat je allemaal moest doen. jammer dat het niks was maar dat is vaak. de reis ernaar toe is vaak leuker dan wanneer je er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15-10 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-ET- schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:00:
Queen: the Eye,

dat is een game die ik echt nooit gesnapt heb. Ik zat al bijna bij het eerste stukje vast.
Daar ben ik nog steeds benieuwd naar.... het zag er enorm wazig uit, een beetje à la 7th guest had ik het idee. Dat in combinatie met Queen muziek moet wel meesterlijk zijn. Hij is alleen nergens meer te vinden?

Overigens snap ik Morrowind wel, maar kan ik me voorstellen dat je geen uren en uren rond wil lopen achter vage clues aan te gaan. Ik heb hem gehaald net voor Oblivion uit kwam om een beetje 'in het genre' te komen, maar ik ben niet veel verder gekomen dan de eerste stad, voornamelijk door gebrek aan fast-travel (die vlieg/vaardingen werken wel, maar dan moet je nog steeds HEEL ver lopen om ergens te komen). Hij staat nog op de nominatie om uitgespeeld te worden als ik tijd over heb.
Wat dat betreft is Oblivion veel duidelijker van opzet: als je een quest activeert staat er gewoon in je quest boek: ga naar persoon x, vermoord y, jat z enzo. Bijna op het makkelijke af. De moeilijkheid wordt veroorzaakt door de monsters die je tegenkomt (en hun aantal). Een deel van de lol is juist het 'zinloos' rondlopen, plantjes oogsten om drankjes te maken, grotten uit te moorden (nou ja de aanwezige monsters dan) en te looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-10 15:36

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Jeronimusius schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:25:
Ik heb een aantal jaren terug enorm gewacht op een spel waarvan ik nu even de naam kwijt ben. ik dacht revolution.
Maar in dit spel moest je macht vergaren van wijken en burgemeester worden.vervolgens kon je het leger naar je hand zetten. het was echt niet te begrijpen wat je allemaal moest doen. jammer dat het niks was maar dat is vaak. de reis ernaar toe is vaak leuker dan wanneer je er bent.
Ik denk dat je Republic: The Revolution bedoeld. Heb me daar wel mee vermaakt. Een van de dingen was het omkopen/ompraten van mensen door middel van een soort kaartspel.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Laatst online: 09-04 15:19
Ozzy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat je Republic: The Revolution bedoeld. Heb me daar wel mee vermaakt. Een van de dingen was het omkopen/ompraten van mensen door middel van een soort kaartspel.
Ja! klopt dat was het. Uiteindelijk weet ik nog dat het spel geflopt is door de complexiteit. Het was me allemaal niet echt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Voor mij Rome total war. Die screenshots zagen er altijd zo vet uit in tijdschriften van die enorm grote veldslagen maar het is me toch een partij ingewikkeld... (voor mij dan :/ ) Nee geef mij dan maar old skool command and conquer. Bouwen en schieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:13
SanderAlterNET schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:19:
Dit spel was de eerste waar ik aan dacht nadat ik de topic titel las. Jezus wat een onduidelijk spel, had je eindelijk een stad met wat flatgebouwen vertrok iedereen weer en bleef er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loadstar

Je zat in een coole auto op Mars, dat is alles wat ik ervan snapte. Je kreeg een heel lange video aan het begin die je niet kon skippen, waarna je begon te rijden. Vervolgens kwamen er een aantal vliegende dingen in beeld en even later crashte je.

Cyberbykes

Iets met een motor. Je rijdt rond en af en toe krijg je een filmpje waarin je motor door een vliegtuig wordt opgepakt en naar de horizon wordt gevlogen.
/edit
Ik ben 'm nu in Dosbox aant installeren, eens kijken waar het nou over ging. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 18:57
SiErRa schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:20:
Als je de tutorial echt hebt gedaan had je geweten hoe je je schip moest besturen, dat zijn de eerste stappen als je buiten je station bent. (hint, je klikt met je muis in welke richting je wil gaan)

Het valt me op dat veel van de mensen die spellen niet snapten gewoon te lui waren om tutorials te doen of om iets te lezen.
Was ook luiheid van mij. ;)

Maar de tutorial van EVE is ook zo ongelooflijk lang, wil ik niet als een nadeel bestempelen maar er waren wel momenten waar ik even wegviel. Met boeken heb ik dit niet, daar waar het noodzakelijk is om een gebeurtenis te begrijpen blader ik soms wel even terug om een hoofdstuk overnieuw te lezen maar de tutorial van EVE vond ik zo droog van wat ik gewend was dat ik die drang niet had ook al weet ik het wel dat het een erg gaaf spel is als je het voor het grootste gedeelte snapt. Dus ook niet dat ik het type "Quake III" gamer ben maar toch was dit voor mij net even te veel.

edit: Eigenlijk zeg ik nu dat ik het spel wel ongeveer begrijp. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 28-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Myst, maar dat zal best aan mijn leeftijd hebben gelegen. Dat spel en de vervolg delen ga ik eens samen met het vrouwtje uitproberen op de HDtv. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me nog een space shuttle simulator herinneren op de MSX.. na een flinke tijd op alle toetsen van mijn toetsenbord te rammen begon de countdown eindelijk, en vervolgens ontplofte je.. wat je ook probeerde...
Heb zowiezo niet zo veel met de simulator-achtige spellen.. Elite was er ook zo eentje. Iedereen was er helemaal gek van, en ik was alleen maar een beetje aan het ronddolen zonder ook maar een clue van wat ik moest doen.. en dat stomme dokken lukte me ook al niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

braveheart voor de pc ik wou gewoon hakken maar ben er een uur of 3 mee bezig geweest maar heb nog nooit een poppetje gezien in dat hele spel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Ik weet niet meer precies welke game het was, maar het was een motor race game, (CGA gekleurd dacht ik)

Je start de game, selecteer een map, je geeft gas en je crasht... dat was alles...

Ik had geen flauw idee waarom ik crashte (ik denk omdat ik niet schakelde, maar ik had/heb geen flauw idee hoe dat moest...

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

X2, een soort space game, maar zo enorm veel mogelijkheden dat ik door de bomen t bos niet meer zie, en dan ook een besturing... it's just too much...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Greyh0und schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:58:
Ik weet niet meer precies welke game het was, maar het was een motor race game, (CGA gekleurd dacht ik)

Je start de game, selecteer een map, je geeft gas en je crasht... dat was alles...

Ik had geen flauw idee waarom ik crashte (ik denk omdat ik niet schakelde, maar ik had/heb geen flauw idee hoe dat moest...
Stunts had daar ook last van, zodra je wilde rijden, knapte je voorruit. Heb ooit gehoord dat dat een kopieerbeveiliging was oid, maar hij deed het ook niet áltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09
Sim City. Mijn bewoners zeurde altijd dat er te weinig water was (niet riolering). Dus ik al mijn wegen omleggen met irritante bruggen, en huizen slopen om van die kleine stukjes water naast de huizen te leggen. En ze bleven maar zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:05
Metroid prime: Hunters voor de DS.. Ik zit al weken op die stomme deuren te knallen en ik kan nooit de goede vinden :\ .. verder is het wel een goed spel, maar duidelijk is het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sim City, no doubt about it.
Ik las ooit ergens dat je meer inkomsten kunt krijgen door je woonblokken in een bepaalde vorm te plaatsen...wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hehehe, ik heb er maar 1, over al die jaren dat ik al computergames speel...

Dit is er ook 1 voor de gameboy....

Swampthing... ik snapte er geen f*** van... dat beest waar je mee liep ging telkens dood en ik snapte niet waarom :?

Nog steeds niet trouwens, en dat terwijl ik het boekje wel 100 keer had doorgelezen, maarja, ik was iets van 10 ofzo, toen dat spel uitkwam, heb het geruild voor een ander spel wat ik wel snapte :P (Mercenaries)..

Heb de gameboy + al die spellen nog steeds, dik retro....(was een van de eerste serie zwart/wit gameboys....)

Meer dan dit heb ik er eigenlijk niet...

Opmerking : op pagina 1 was er iemand die het over A Boy and his Blob had, dat spel was echt supersimpel, deed er 20 minuten over om uit te spelen... Heb ik ook nog steeds op de gameboy (The Rescue of Prinses Blobbette heb je dan ook, die heb ik dus ook :P )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

The Goonies II voor de NES.

Ik heb het spel 1 keer uitgespeeld, maar sindsdien heb ik het einde nooit meer kunnen vinden. Het spel was wat dat betreft wel erg vaag. Maar het was wel cool om gassies met je jojo te killen. :P
Killzone schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:03:
Sim City. Mijn bewoners zeurde altijd dat er te weinig water was (niet riolering). Dus ik al mijn wegen omleggen met irritante bruggen, en huizen slopen om van die kleine stukjes water naast de huizen te leggen. En ze bleven maar zeuren.
Dan had je waterleidingen moeten bouwen. En het water moet weer van die pompen komen die je bij het water moet zetten.

Sim City 2 heb ik wel vaak gespeeld en dat was ook wel te doen, maar van Sim City 3 heb ik nooit een ene zak gesnapt. :?

[ Voor 57% gewijzigd door Rhannie op 28-06-2007 16:21 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

simcity 2000 heb ik volledige kaarten tot het laatste hokje volgebouwd, heb ik me vet mee geamuseerd, maar voor de eerste simcity was ik zelf ook nog veel te jong. Wist zelfs niet wat een industriezone was: gewoon een powerplant bouwen en dan een weg bouwen van die powerplant naar de woonzone, waar ze ondertussen nog altijd zonder electriciteit of water zaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
System Shock (1) voor mij. Je begon in een kamer met een deur die op slot zat met ik meen een cijferslot. Ik heb het slot nooit open gekregen.

Verder Monkey Island, niets maar dan ook niets van begrepen.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Boeboe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:17:
simcity 2000 heb ik volledige kaarten tot het laatste hokje volgebouwd, heb ik me vet mee geamuseerd, maar voor de eerste simcity was ik zelf ook nog veel te jong. Wist zelfs niet wat een industriezone was: gewoon een powerplant bouwen en dan een weg bouwen van die powerplant naar de woonzone, waar ze ondertussen nog altijd zonder electriciteit of water zaten :+
veels te jong dan idd :P

maarja, op je 8e leeftijd Phantasmagoria spelen is ook niet aan te raden, maar die hoort niet in dit topic, die snapte ik namelijk wel :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, nog even terugkomend op:
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:37:
Loadstar

Je zat in een coole auto op Mars, dat is alles wat ik ervan snapte. Je kreeg een heel lange video aan het begin die je niet kon skippen, waarna je begon te rijden. Vervolgens kwamen er een aantal vliegende dingen in beeld en even later crashte je.
Hier is een filmpje: Level 1
En dit gebeurde dus altijd met mij na een minuutje: Kaboom!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexKnight1978
  • Laatst online: 13-09 16:32
Spellen die ik niet snapte, die heb ik eigenlijk nooit echt gehad... spellen die volgens de trailers en screens leuk leken, en dan na het te kopen flink afzagen, die ken ik wel:

Boiling Point: Road to Hell

De performance is bagger en de gameplay is zwaar klote. Dit heb ik maar een uur op mijn harddisk gehad, toen heb ik het van ellende er weer af gegooid...

Een spel waar ik meer van had verwacht was: Star Wars Knight of the Old Republic 2, dit spel is niet eens af... er zaten verhaal onderdelen in, die nergens op uitkwamen. Op zich wel een leuke game, alleen erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 16:57

Sponge

Serious Game Developer

Afbeeldingslocatie: http://www.bbcmicrogames.com/screenshots/knightlore.jpg

Knightlore op de BBC. Ene moment was je een ridder, het andere moment een wolf. Toch nog maar eens opnieuw proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Sorcerers get all the Girls

Ik wist hoe ik op de Sorcerer University kon komen, en vanaf dat moment helemaal stuk gezeten.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Ik had vroeger zo'n spel, voor windows 95, 486. Naam kwijt :'). Daar moest je in de ruimte schepen maken, en je moederschip verplaatsen enzo. Minirals verzamelen. Standaard gedoe. Lukte me allemaal prima, net zo lang bouwen tot ik geen minirals meer had. Maar ik wist gewoon niet hoe je dan verder kon, de eerste level kon je wel door maar heb nooit gesnapt hoe je langs tweede of meer levels kwam. Ik vloog er maar rondjes en mja.. nothing happened. Uiteindelijk maar verwijderd omdat ik dacht dat't een bug in't spel is ofzo. :')

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:26
Ozzy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Zag er in de reviews heel gaaf uit. Heb het uiteindelijk uit een budget bak gehaald en snapte er niets van. Ging dus gelijk weer in de kast.

Had destijds Ultima ofzo voor de C64 gekregen. Snapte niet eens hoe ik het moest opstarten. Ik was 8. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Jeronimusius schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:32:
[...]
Ja! klopt dat was het. Uiteindelijk weet ik nog dat het spel geflopt is door de complexiteit. Het was me allemaal niet echt duidelijk
Het was meer een schijn complexiteit. Aantal dingen wat je kon doen was zeer beperkt en rechtlijnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:28:
Asterix en Obelix vanop de Gameboy een tiental jaartjes geleden.

In een level moest je de loden kluizen (een stuk of 15) van een kerel openblazen met buskruit-vaten met een brandend lond.. Ik weet tot op heden nog altijd niet of er een truuc was om te weten welke kluis je precies moest opblazen. Ik weet wel dat ik me uren aan een stuk wenend heb zitten ergeren aan het feit dat alle kluizen gereset werden als ik een van de 14 "foute" kluizen probeerde te openen EN dat mijn timertje van ocharme 99 seconden maar lekker bleef verdertikken. Het afwezig zijn van een save-functie heb ik me ook dikwijls betreurd.

Iemand een idee hoe ik die kluizen had moeten kraken? Ik zou er geen seconde bij twijfelen om terug 4 batterijen in mijn GB te rammen en het spel terug af te stoffen :-)
Daar waar ze in zwitserland zijn en dat je telkens boven een buskruitkratje moet pakken, naar beneden (de kelder) moet laten vallen via de trap, dan langs een vlammetje moet schuiven en dan voor een kluisje neer moet leggen? Dat was gewoon een kwestie van alle kluisjes open breken, de persoon zit namelijk altijd in de laatste, maakt niet uit welke volgorde je open maakt. :P
Of is dat een ander asterix en obelix spel?
Muthas schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:19:
Asterix en Obelix op de gameboy color :o Moest je op een gegeven moment van een of andere stier weg rennen door gewoon op A te rammen... is me nooit gelukt, geen idee of ik nou iets fout deed.
Hehe, dat is hetzelfde asterix en obelix spel. :P
Daar had ik een truckje voor verzonnen, wat ik ook bij de olymische spelen van dat spel gebruikte. Je moest je vinger heel snel heen en weer wrijven langs de knop zodat telkens net ingedrukt werd, dan ging die knop namelijk sneller heen en weer dan wanneer je gaat tikken met je vinger. Krijg je wel pijn in je vingers van, maar het werkt wel en dan ren je veel sneller. (won zo ook alles bij de olympische spelen)

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 28-06-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Het lukt me nooit om dit spel een beetje goed te spelen:

McDonalds Parody Game

Of mn koeien worden ziek, of er is geen graan terwijl ik dat wel op mn land heb. Toch nog maar eens een keer de FAQ lezen :P

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 15:50
In - volgens mij - dezelfde Asterix en Obelix voor de GB, bij de Olympische Spelen, het speerwerpen. Het is me gewoon nooit gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:15
Rafe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:
Daar was een truck voor O-)
Iets van 5x shift-funds en dan saven. Vervolgens nog es shift fund --> je krijgt de ramp. Echter dan load je savegame weer en hoppa je kunt weer 5x shift-funds doen 8)

Echter het spel heb ik nooit begrepen, tenminste ik wist nog net wel dat men stroom nodig had, maar hoe je op eigen kracht geld kon verdienen...

[ Voor 6% gewijzigd door Pittie op 28-06-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Zsub schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:16:
In - volgens mij - dezelfde Asterix en Obelix voor de GB, bij de Olympische Spelen, het speerwerpen. Het is me gewoon nooit gelukt :P
Zelfde truckje, met je vinger heen en weer wrijven zodat je heel snel gaat rennen en dan optijd de knop om te gooien even ingedrukt houden en loslaten. Dat laatste is een beetje timen, maar dat lukt na een paar keer wel. Als je te lang ingedrukt houdt dan gooit hij teveel omhoog, als je te kort indrukt te weinig. Zolang je maar hard genoeg rent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Toolskyn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:01:
X2, een soort space game, maar zo enorm veel mogelijkheden dat ik door de bomen t bos niet meer zie, en dan ook een besturing... it's just too much...
Dat gevoel had ik met X3 Reunion.

Ook een of ander point and click spel op de PS2, Atlantis ofzo, daar was ook niks van te volgen, op den duur kwam ik in een hal met deuren, en als je door een deur ging kwam je in een hal met deuren, en dat bleef maar door gaan.

The Sims, nog zo'n spel, wat is nou eigenlijk het doel? Wanneer heb ik het uitgespeeld, ik weet het niet hoor, maar na een kwartiertje had ik het wel gezien.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:08:
Mwah, dat weglopen was niet moeilijk; er stond een soort pad uitgestippeld waar je zegmaar niet af kon zonder opgemerkt te worden.

Echter, dat met die lasso werpen vond ik erg lastig, aangezien mijn lasso knop x was, ipv het standaard y. Zetten ze op het scherm "duw y" 8)7

Daar heb ik dus een uurtje, of nog wel meer, gestaan, en steeds ge alt-tabbed naar Firefox / notepad met guide.
Uiteindelijk zag ik het licht, en ben ik verder gegaan.
Die is vaag ja.

Toen ik ergens een enorm vuurgevecht had, niet die bij die brandende bar, maar die erna, ben ik gekapt. Het schieten in het spel zuigt, en m'n 2,6GHz A64 met 1GB geheugen (DE bottleneck voor die game) kon het niet runnen op een fatsoenlijke snelheid met een beetje leuke graphics.

Grappig idee, maar vrij rare uitwerking idd.

Denk dat dit ook wel mijn 'nietsnappen'-game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black&White snapte er geen fuck van, maar het was wel mooi om te zien (destijds)
Pagina: 1 2 Laatste