[TU Delft] laptop 2007/2008 (Dell Latitude D830) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:31
Seers schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:21:
[...]

Maten van mij die 2 minuten fietsen hiervandaan wonen hebben hem ook nog niet. Maar die doen dan ook IO, misschien zit daar nog een verschil in?

Ik doe trouwens ook TN. :)

En in gebruikte het standaardje inderdaad verkeerd. Tijd om mijn kamer hier op te ruimen trouwens, ook weer nte een 24" hier neergezet, voorlopig wel weer genoeg scherm. :P
Ik heb hem om 12 uur vanmiddag ontvangen :D
Alleen nu zit ik die notebookverzekering te bekijken en daar moet je een serienummer invullen. Weet iemand waar ik dat nummer precies kan vinden?

• bóòbó
  • Laatst online: 10-07 20:13
Hier ligt een TNT briefje, was niemand thuis ;(
Morgen brengen ze hem nog een keer :)

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
heb hem nu ook ontvangen. Mooi ding en er zit veel zooi bij.

Wat een zooi aan software zit er voor geinstalleerd :( die virus scanner vind ik maar niks en zelfs windows live messenger zit er op.

Nu heb ik al een 'probleem' ; ik zat even met cpu-z te kijken naar m'n cpu, maar die haalt de snelheid van 1,8 niet. Eerst hing hij op 800 mhz en nu op 1200. Iemand anders die dit zelfde probleem heeft?

Verwijderd

BigNaatje schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Alleen nu zit ik die notebookverzekering te bekijken en daar moet je een serienummer invullen. Weet iemand waar ik dat nummer precies kan vinden?
Onderkant van de laptop?

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:24
hackjedi schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:01:
heb hem nu ook ontvangen. Mooi ding en er zit veel zooi bij.

Wat een zooi aan software zit er voor geinstalleerd :( die virus scanner vind ik maar niks en zelfs windows live messenger zit er op.

Nu heb ik al een 'probleem' ; ik zat even met cpu-z te kijken naar m'n cpu, maar die haalt de snelheid van 1,8 niet. Eerst hing hij op 800 mhz en nu op 1200. Iemand anders die dit zelfde probleem heeft?
Bij AMD heet die 'feature' Cool'ndQuiet als ik het goed heb. Komt er in feite op neer dat de cpu zich terugclocked als je niet alles nodig hebt. Gaat de warmteproductie tegen en komt de batterij natuurlijk ten goede.

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Weet iemand hoe je het beeldscherm van de laptop lichter zet? Het is nogal donker bij mij namelijk
Ook werkt geluid overal, behalve bij youtube, dan heb ik wel goed beeld enzo, maar er is gewoon geen geluid.
En is er een manier om te scrollen? (Ik ben in het algemeen niet gewend aan laptops en al helemaal niet aan Dell laptops)

[ Voor 57% gewijzigd door Mag op 30-08-2007 16:32 ]

• Ganondorf_875
  • Laatst online: 17-12-2021
Heb je de AC adapter er niet inzitten? Als je die er indoet dan is het scherm helderder en anders moet je volgens mij bij het control panel bij power options kijken, alleen ben ik hier niet zeker van.
Ondanks de vele geruchten over de slechte prestaties van de kaart vind ik hem trouwens wel goed draaien, hij draait Star Wars: Empire at war op een nette 30-60 FPS als er veel actie is. Dus ik ben er wel tevreden mee tot nu toe. (al is dat spel niet heel eisend op grafisch gebied maar toch)

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

• vistu
  • Laatst online: 08:24
Helderheid stel je in met de blauwe Fn knop op je toetsenbord icm pijltje omhoog (helderder), omlaag (minder helder), naar links (automatisch).

• Mag

Mag

vistu schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:36:
Helderheid stel je in met de blauwe Fn knop op je toetsenbord icm pijltje omhoog (helderder), omlaag (minder helder), naar links (automatisch).
Heel erg bedankt :)

Weet iemand ook hoe ik me geluid op youtube kan krijgen en hoe je in word/ff/ie kan scrollen??

• hackjedi
Mgc schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Heel erg bedankt :)

Weet iemand ook hoe ik me geluid op youtube kan krijgen en hoe je in word/ff/ie kan scrollen??
geen geluid op youtube is een known issue, stond ergens op blackboard.tudelft.nl

Ok ik heb de netspanning aangesloten en heb nu wel 1800 mhz, CPU-z en windows task manager zien nog steeds maar 1 core :s

• Mag

Mag

hackjedi schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:11:
[...]

geen geluid op youtube is een known issue, stond ergens op blackboard.tudelft.nl
En gaan ze dat ook oplossen?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
geen laptop/tnt briefje hier in amsterdam ;(

hopelijk komen ze morgen

Wat zit er eigenlijk allemaal bij de laptops? en foto's :9~

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 15:45
Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Laptop.jpg

Dat zo ongeveer.

Het internet poortje werkt overigens niet bij mij. Ik moet nu via de buurman internetten. :/

• mux
  • Laatst online: 22-07 12:49

mux

99% efficient!

Hoe presteert de Quadro NVS eigenlijk? Iemand benchmarks?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Ganondorf_875
Quadro presteert wel aardig, hij draait de meeste spellen met gemak, al dan niet op hoge kwaliteit. ik kan hem alleen op dit moment even niet benchmarken maar misschien dat iemand anders dat kan doen of al heeft gedaan.

Verwijderd

vistu schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:21:
Ik woon in Leidschendam maar heb (nog) geen laptop ontvangen. Komt nog wel. Welke studie gaan jullie doen? Ik begin maandag aan WB.
Ik ga WB doen. :)

Mijn laptop is er ook nog niet. Denk dat ie morgen wel aankomt. Hier hebben ze altijd het probleem dat bezorgen langer duurt dan het eigenlijk zou mogen duren. Meestal 2 dagen, maar heb bijvoorbeeld ook al eens 2 weken moeten wachten. :( Gaat gewoon via TNT neem ik aan toch?

• Mag

Mag

Ik las op het forum van Dell dat de scroll functie van de touchpad wel werkte als je Vista had geinstalleerd (wat er standaard op staat als je hem bij Dell koopt). Ik neem aan dat met bepaalde ook kan scrollen met mijn touchpad?
Ook weet ik nog steeds niet hoe ik geluid kan krijgen uit youtube (waar op blackboard stond daar iets over? ik kan het niet vinden)

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-07 15:31
Nadat ik Flash CS3 installeerde werkte youtube prima, misschien dus even de flash player proberen te updaten?

De eerder genoemde ' desktop refresh issue' is trouwens wel erg irritant

• Mag

Mag

NLChris schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:28:
Nadat ik Flash CS3 installeerde werkte youtube prima, misschien dus even de flash player proberen te updaten?
Heb je misschien een url waar ik kan downloaden? (Met google vind ik alleen versies waar ik voor moet betalen, of is er geen freeware van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
De flashplayer is gewoon gratis : http://www.adobe.com/shoc...ShockwaveFlash&Lang=Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Bij mij werkt het geluid nog steeds niet :(

edit: Had op adobe forum ook nog wat gevonden over bepaalde dingen in het register die ik moest editten en toevoegen en dat hielp niets. Ook de K-Lite Codec pack gedownload en geinstalleerd en dat hielp ook niet...

Edit2: Als je bij folder options -> view en dan restore to defaults doet (of uitzoekt welk " vinkje" het is) dan heb je geen last meer van de "refresh" issue.

[ Voor 67% gewijzigd door Mag op 31-08-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Mgc schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:05:
[...]

Bij mij werkt het geluid nog steeds niet :(

edit: Had op adobe forum ook nog wat gevonden over bepaalde dingen in het register die ik moest editten en toevoegen en dat hielp niets. Ook de K-Lite Codec pack gedownload en geinstalleerd en dat hielp ook niet...

Edit2: Als je bij folder options -> view en dan restore to defaults doet (of uitzoekt welk " vinkje" het is) dan heb je geen last meer van de "refresh" issue.
Raar maargoed ik krijg die desktop review ook niet werkend en apache zeurt ook als je hem als service wilt starten. Ik weet niet wat ze allemaal ingesteld, hebben het zal wel een doel dienen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten verschillende stickers met codes aan de onderkant van de laptop. Welke is het serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

Er zitten verschillende stickers met codes aan de onderkant van de laptop. Welke is het serienummer?
Daar staat meestal S/N voor ... van SerieNummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
hackjedi schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:11:
[...]

Ok ik heb de netspanning aangesloten en heb nu wel 1800 mhz, CPU-z en windows task manager zien nog steeds maar 1 core :s
Ik had ook maar 1 core en heb toen HALu gedraaid en nu zie ik wel twee cores :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Hoeveel kost het laten verzekeren van je laptop?

Zijn er trouwens nog andere mensen die wel optijd hadden betaald voor de 1e batch maar nogsteeds geen laptop hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:11:
[...]

Daar staat meestal S/N voor ... van SerieNummer
...Geen S/N of wat dan ook te vinden. 'Service Tag' zou dat em zijn? In totaal 7 letters en cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2023
hm...ja de laptop valt echt zeer tegen...

misschien toch maar alles verwijderen en opnieuw mijn eigen windows erop zetten. val het dan nog steeds ondere dezelfde garantie en dergelijke?

p.s oude spellen gaan trager dan nieuwe spellen....hoe kan dat?
zoals LF2.net en DBZme2

youtube werkt idd niet: ik probeer ff dit:
Waarom hoor ik geen geluid als ik een video bekijk?

edit: wat een problemen ...youtube is verboden op deze laptop lol
weet iemand wat die Fn+F1, F3 etc... doet?
ik druk op die toetsen maar ik merk niets . en ik zie geen gebruiksaanwijzingen

[ Voor 43% gewijzigd door chunyu op 31-08-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Hmm, mijn problemen, net zoals iedereen:
Als ik op de desktop wat verwijder, gaat het icoontje pas weg als ik refresh.
En natuurlijk het youtube geluid.

Naja.
Hoop dat ze het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
heb hem ook binnen

zo maar even een backup draaien en dan windows erovernieuw op gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, kom er nu pas achter dat er geen fatsoenlijke DVI aansluiting op zit. Nu zit ik via vga met brakke kwali op m'n tft monitor.

Vond de boel standaard allemaal wel zwaar kut ingesteld zeg. Hele hoop rotzooi dat ik niet eens wil hebben. Teveel overbodige programma's die opstarten bij opstarten enz. Kzit nog ff te twijfelen om die hele virus scanner eraf te dumpen. Werk eigenlijk al m'n hele leven zonder virusscanner en heb nog nooit een virus gehad. Of denken jullie dat het risico op de TU om een virus te krijgen hoger zal liggen dan gewoon thuis?

Overigens krijg ik msn ook niet lekker aan de praat. Ding loopt een beetje te miepen over een gateway. Alle firewalls uitschakelen en toestemming geven enzo wilde al niet werken.

edit: msn is nu wel gefixt. Verkeerde messenger ge-allowed. zooi :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Virusscanner is vrij waardeloos en nutteloos behalve als je veel pr0n kijkt of packetnews leecht. In principe heb ik op mn werkcomputers wel een instance van nod32 draaien maar ik denk dat dat eigenlijk ook wel weggegooide cputijd is.

Af en toe op packetnews wordt er wel gewaarschuwd voor agent32 e.d. trojans maar dat is allemaal slechts adware. In heel mijn computercarrière (vele tientallen stuks) slechts één virus gehad, op een computer met up-to-date mcafee zelfs! (2 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:41:
Virusscanner is vrij waardeloos en nutteloos behalve als je veel pr0n kijkt of packetnews leecht. In principe heb ik op mn werkcomputers wel een instance van nod32 draaien maar ik denk dat dat eigenlijk ook wel weggegooide cputijd is.

Af en toe op packetnews wordt er wel gewaarschuwd voor agent32 e.d. trojans maar dat is allemaal slechts adware. In heel mijn computercarrière (vele tientallen stuks) slechts één virus gehad, op een computer met up-to-date mcafee zelfs! (2 jaar geleden)
Ja, dergelijke ervaring heb ik ook. Vandaar dat ik zo zit te twijfelen of ik denkkrachten en extra opstarttijden er wel aan kwijt wil. :'( Aan de andere kant, echt veel denkkracht ben ik er niet aan kwijt en echt veel heb ik niet echt nodig voor wat ik op dit dingetje doe.

Zie ik later wel, eerst ff nog het een en ander aan programma's installeren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
waar kon je dus al die software downloaden?

Lijkt me wel een beetje vervelend als ik nu opeens niet meer alle software kan vinden die er eerst op stond omdat ik zonodig XP er overnieuw op moest zetten :Y)

[edit]

nvm, heb de meeste dingen alweer gevonden

[ Voor 78% gewijzigd door Exphy op 31-08-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:12
Ik heb zelf vandaag een schone xp installatie erop gezet. Dat scheelt toch wel een stuk in snelheid en gezeur!

Ik heb wel NOD32 geinstalleerd, in mijn ervaring een doeltreffende scanner die weinig resources opeet.

Bij mij stond de boot sequence in het BIOS zo ingesteld dat er eerst over het netwerk gezocht werd (PXE oid), dat kost opstartijd. Ik heb nu de HDD als eerste boot device.

En in de volgende map staan zo te zien de installatiebestanden van alle programma's op de standaard-installatie: C:\WINDOWS\TUDelft\Packages. Ik heb net bv Nero Burning Rom geinstalleerd.

De accu gaat, zoals eerder opgemerkt, niet echt lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Bij mij staat XP er nu ook helemaal nieuw weer op, nu nog alle drivers bij elkaar zoeken en de delft tools, hoop dat mn wireless het nu wel normaal doet.

Welke software had je ookalweer nodig voor ET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
Exphy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:03:
Bij mij staat XP er nu ook helemaal nieuw weer op, nu nog alle drivers bij elkaar zoeken en de delft tools, hoop dat mn wireless het nu wel normaal doet.

Welke software had je ookalweer nodig voor ET?
De drivers staan ook in C:\Drivers\ van de standaard installatie. En op de dell website natuurlijk :Y). Daar staat trouwens ook een BIOS update, met het label "urgent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Ik laat deze windows en andere dingen er wel opstaan voor een tijdje, ik heb namelijk nu geen zin om te herinstalleren of updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodoei
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2023
Heb nu ook fijn mn delft laptopje, maar hij werkt nog niet helemaal zoals ik zou willen. Bij WoW heb ik last van een heel raar soort lag. Om de paar seconden stottert hij even. Tis geen fps lag, en ook geen ms lag, en kheb ook al de nieuwste drivers, dus ik vraag me erg af wat nou precies t probleem is. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een MacBook Pro besteld (2,4 ghz versie) voor m'n eerste jaar TU Delft (TI). Kan iemand mij vertellen of dat nog problemen gaat geven met software? Ben ik verplicht om xp of vista naast osx te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2023
Wat maakt de laptop eigenlijk zo bagger? (met al die bugs zeg maar)
als je nieuwe installatie doet, kan je beter alle drivers opnieuw downloaden. En misschien ook pas de studie programma's instaleren als het echt moet en als het kan uit originele source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:19:
Wat maakt de laptop eigenlijk zo bagger? (met al die bugs zeg maar)
als je nieuwe installatie doet, kan je beter alle drivers opnieuw downloaden. En misschien ook pas de studie programma's instaleren als het echt moet en als het kan uit originele source...
F-secure maakt hem bagger.

Die bugs heb ik nu opeens geen last meer van. :D Muziek op youtube werkt na installatie van PS CS2 waar ook flash bij zit gewoon goed. Op de een of andere manier werkt de refreshment van het bureaublad bij mij ook weer. Bugs willen zichzelf nog wel eens oplossen bij mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
Ik heb registry mechanic en crap cleaner er overheen gehaald en hij draait als een zonnetje. Alleen start dat ding nog steeds de hele wereld op. Via de F-secure opties heb ik de firewall en die pop-up's tijdens het connecten uit gezet. Ook het uitzetten van de verschillende netwerkverbindingen bevordert het opstarten (heb nu alleen LAN en WLAN aanstaan).

edit: Ik heb trouwens 512 mb video mem :>

[ Voor 5% gewijzigd door hackjedi op 02-09-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:32:
Ik heb zelf een MacBook Pro besteld (2,4 ghz versie) voor m'n eerste jaar TU Delft (TI). Kan iemand mij vertellen of dat nog problemen gaat geven met software? Ben ik verplicht om xp of vista naast osx te draaien?
Niet echt. Je hebt kans dat je wat met Matlab moet doen, en dat heb ik eerlijk gezegd nog niet werkend gekregen (ook al is er wel een OSX versie), maar al je java spul moet prima onder OSX kunnen. Als je geen zin hebt in Bootcamp of Parallels/VMWare kun je altijd nog een normale practicum PC pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Ik heb ook 512 mb staan, maar ik denk dat er maar 256mb op de kaart zelf zit en dat de kaart er nog 256mb van het RAM geheugen wegsnoept als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
Ik heb ProfileImagePath van het Administrator account veranderd van:

%SystemDrive%\Documents and Settings\administrator.

naar:

%SystemDrive%\Documents and Settings\administrator

Ik weet niet of dit de bedoeling is maar het werkt wel. Het is te vinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS NT/ProfileList en dan het mapje kiezen waar %SystemDrive%\Documents and Settings\administrator. als ProfileImagePath staat.
Dit heb ik net op blackboard gepost, lijkt nu goed te werken maar wel eigen risico natuurlijk ;)

EDIT:
Dit moet het desktoprefresh probleem oplossen

[ Voor 4% gewijzigd door NLChris op 04-09-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 15:45
Dat kreng is gewoon zo traag als stront. Sites kan 'ie niet eens goed doorheenscrollen zonder te hangen, als je tekst typet zelfde euvel. Is dit normaal voor zo'n dual-core *beest*? Volgens mij heeft een degelijke Pentium 3 hier nog geen last van. :\

Edit: lol, als je op dat standaardje een boek legt formaatje Calculus/Physics van Giancoli kijk ik heeel argwanend.

Edit2: het ligt dus aan fssm32.exe.. die zuigt de hele tijd aan mijn cpu. Zorgt er ook voor dat hij nogal snel leeg gaat, de batterij. Ik kan het alleen niet killen, dan komt het weer terug. Heb ik weer, een laptop met onkruid...

Edit3: korte googlesessie zegt dat dat die F-secure gatekeeper of whatever is. Dat is dus het eerste dat er vanaf gaat er er komt NOD32 op.

[ Voor 52% gewijzigd door Seers op 04-09-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 22:07
is die laptop alleen voor eerstejaars beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 21:32
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de (meeste) buitenlanders kunnen nog dagen tot weken wachten op hun laptop... Ze zouden binnen de twee weken een vervanglaptop voorzien... de "echte" laptop zal dus nog even op zich laten wachten. Grrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-07 11:05
Wat zijn de mogelijkheden voor de Cisco VPN client die standaard wordt geinstalleerd in combinatie met het niet standaard besturingssysteem Windows Vista.

Tijdens installeren van TU Delft Cisco VPN package krijg ik een error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De TU Delft ondersteunt alleen Windows XP Home & Pro. Ik heb het aangekaart, iedereen is het met me eens dat je in ieder geval zou moeten kunnen internetten met elke computer, maar niemand doet er wat aan. Pech als je Vista, sommige linuxen of een macje hebt met een te oude OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Lama hangen Google is nog altijd een meesterlijke vriend, heb nu mijn eigen Cisco VPN vista installer bij elkaar gefabbed ;p ;p
Morgen @TU ff checken of werkt.

het zou ook zonder cisco client onder vista moeten kunnnen: http://www.helpdesk.ugent.be/vpn/vista.php

ow en als je het cisco package van blackboard tudelft open haalt met winrar kun je de pcf config file eruit halen.. ;)

EDIT: no vista support >:) we zullen eens een mooi software en tool packages verzamelen zodat toch alles werkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door hjw-001 op 05-09-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
het puntje weghalen lost inderdaad de beide problemen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Ganondorf_875 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:35:
het puntje weghalen lost inderdaad de beide problemen op!
Wat één puntje wel niet kan doen.

Als ik nu VPN client start, krijg ik een error 56. Is dit omdat ik niet op delft ben? Of is mijn VPN kapot?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02
VPN client kapot.

• raviculus
PolluxDKB schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:22:
[...]

Wat één puntje wel niet kan doen.

Als ik nu VPN client start, krijg ik een error 56. Is dit omdat ik niet op delft ben? Of is mijn VPN kapot?
Inderdaad, dan is de VPN-client stuk. Ik had hetzelfde probleem. Oplossing voor mij was: VPN verwijderen en opnieuw installeren.

• bóòbó
raviculus schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:23:
[...]

Inderdaad, dan is de VPN-client stuk. Ik had hetzelfde probleem. Oplossing voor mij was: VPN verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb VPN verwijderd, en de nieuwste versie van de VPN site (versie 5.0 ofzo) geinstalleerd, maar dat hielp niet..welke heb jij geinstalleerd?

Verwijderd

Ik heb ook de TU Laptop besteld.

Ik had alleen een email gekregen, dat ik niet betaald zou hebben.
Een halve dag later kreeg ik te horen dat ik toch wel betaald had, maar dat de laptop niet in de 1e batch geleverd zou worden... De eikels...

Ik heb inmiddels wel een bericht gekregen dat ik in de tussenbatch zit.

Op de TU zelf heb ik ook al van anderen gehoord dat zij hetzelfde hadden. Toeval?

• raviculus
PolluxDKB schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:00:
[...]

Ik heb VPN verwijderd, en de nieuwste versie van de VPN site (versie 5.0 ofzo) geinstalleerd, maar dat hielp niet..welke heb jij geinstalleerd?
Je moet de versie van de TU gebruiken.

• hjw-001
Ik heb 2 pakketjes gemaakt

SecureW2 v332 (ook Vista compitable) met TU-config files
Cisco VPN Client 5.0 met TU config files

als interesse voor is hoor ik het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 23:32
Wat zou een goede vervangingslaptop zijn voor de laptop van de TU? Dit in verband met de lange levertijden. Ik heb zelf al even gezocht en ik kwam op deze uit als beste kandidaat.
http://tweakers.net/price...870/Asus-F3Sc-AP206C.html

Denken jullie dat deze laptop geschikt is of zou een andere een betere keus zijn. Mijn budget is ongeveer de prijs van de TU laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
MacBook, 15,4" is eigenlijk toch net te groot om goed portable te zijn ben ik de afgelopen week achtergekomen. Als je hem voornamlijk koopt om portable te zijn zou ik echt wel voor een 12" of 13,3" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Die zit ook wel een factor twee boven het budget van ruco88, denk ik. Als je voor 15.4" gaat zul je, met zon beperkt budget, voor een ODM moeten gaan: Compal, Quanta of Clevo (zie vooral friesland computers, informatique, etc.)

In feite is de Compal IFL90 slash dell inspiron 1520 een spec-ripoff van de macbook pro 15.4" en zijn de modelletjes daaronder (clevo heeft er een paar) regelrechte spec-ripoffs van macbooks. Je betaalt vele happen geld minder, maar krijgt dan wel een dikkere laptop zonder OS X.

Er is voor studenten ook nog een surfnet aanbieding; als je die kunt kopen ben je gestoord als je dat niet doet: het zijn búitenkansjes! Vele honderden euro's goedkoper dan alles wat er in de buurt komt.

Edit: nu geef ik mn eigen ervaring niet eens. 15.4 inch is inderdaad erg groot om portable te zijn en op de universiteit is een 14 inch of lager (denk aan modelletjes zoals macbook en xps m1330) toch wel aan te raden. Ikzelf wilde performance en minstens WSXGA+ als resolutie, dus dan kun je gewoonweg niet kleiner dan 15.4". Ook was koeling en long-livedness belangrijk voor mij dus kon ik weinig anders dan een whitebook of highender kopen. Dat zijn in principe geen consideraties voor een gemiddelde student dus die kan prima voor een 12-14 incher gaan van het kaliber dat verder in dit topic en de rest van GoT goed te overzien is.

[ Voor 30% gewijzigd door mux op 09-09-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ik bedoel de normale macbook, die van 1050, is net 100 euro duurder dan de dell in dit topic. Die 13,3" is echt ideaal. Heb er zelf wel een beetje spijt van dat ik niet voor de macbook ben gegaan. Je krijgt trouwens nog korting op die macbooks ook als je student bent.

Met een beetje geluk kan je ze btw 2ehands al scoren voor 800eu. Voor die prijs zou ik er echt 1 halen als ik niet al m'n dell gehaald had

overigens, je hoeft niet een macbook te halen, maar overweeg het zeker om een laptop te halen met een klein scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Exphy op 09-09-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yep, die maatjes zijn heerlijk. Moet zelf zeggen, ik ben absoluut geen apple-fan (ik sleutel graag aan alles wat los en vast zit, dat verklaart genoeg), maar de form factor en afwerking van die makboekjes is top! Kwaliteit is doorgaans ook redelijk (zeker voor de prijs) en ze zijn een stuk waardevaster dan een gemiddelde acer.

In het 12-13 inch segment is een hoop te vinden. Kijk eens rond (voornamelijk MSI en Clevo doen het goed).

• hjw-001
Ik heb ProfileImagePath van het Administrator account veranderd van:

%SystemDrive%\Documents and Settings\administrator.

naar:

%SystemDrive%\Documents and Settings\administrator

Ik weet niet of dit de bedoeling is maar het werkt wel. Het is te vinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS NT/ProfileList en dan het mapje kiezen waar %SystemDrive%\Documents and Settings\administrator. als ProfileImagePath staat.
Dit is tevens de FIX voor no sound YouTube..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag; waarom staat er bij taskmanager maar 1 tabelletje voor CPU gebruik, dat zouden er toch 2 moeten zijn?

Is dit een vorm van energiebesparing, of zit er iets mis? In BIOS staat dual core aan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 14:59
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:22:
Kleine vraag; waarom staat er bij taskmanager maar 1 tabelletje voor CPU gebruik, dat zouden er toch 2 moeten zijn?

Is dit een vorm van energiebesparing, of zit er iets mis? In BIOS staat dual core aan trouwens.
Je tweede core staat standaard uit geloof ik (of niet; niet zeker i.i.g.) Je krijgt in ieder geval netjes twee grafiekjes door het gebruiken van HALu:

http://www.hardware.info/...r_dualcore_CPU_Niet_meer/

Edit: Let op: Je moet HALu gebruiken in een pad zonder spaties. Anders werkt het niet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Muscrerior op 14-09-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hjw-001 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:01:
Ik heb 2 pakketjes gemaakt

SecureW2 v332 (ook Vista compitable) met TU-config files
Cisco VPN Client 5.0 met TU config files

als interesse voor is hoor ik het wel..
Je kunt ook het volgende doen:
hier http://campus.3me.tudelft...ad8e-2d2f775e3e3e&lang=nl staat de workaround zodat de VPN client werkt in vista.

Verwijderd

Heb m'n laptop eindelijk :D

Tochwel jammer dat ze die Desktop Refresh issue niet hebben gefixed :/

Verwijderd

Het probleem met die korte "lag" die je zo nu en dan krijgt (tijdens scrollen enzo) is vrij makkelijk op te lossen door even in de readme van F-Secure door te lezen. Daar staat namelijk:

[/quote]
#28849, “Real-time scanning causes hangings in”: Real time scanning may cause the computer to hang for a short period. To work around this problem please add the following registry key ”HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Data Fellows\F-Secure\GKH2: NoLongPathExpand (REG_DWORD) = 0x1”.
[quote]

Ik heb dit even snel aangepast en sindsdien heb ik er geen last meer van. Ik hoop dat het ook voor jullie zo werkt.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02
Gooi dat F-Secure er gewoon van af en installeer AVG, problem solved :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:49:
Heb m'n laptop eindelijk :D

Tochwel jammer dat ze die Desktop Refresh issue niet hebben gefixed :/
Dat kan je zelf doen in 5 sec tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de "gadget" (webcam van Logitech) aan de praat krijgen op laptop? Ik (en vele anderen) krijgen steeds een blue screen...
Voor de rest werkt de laptop prima ;-)

• De Ingenieur
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:02:
Zijn er mensen die de "gadget" (webcam van Logitech) aan de praat krijgen op laptop? Ik (en vele anderen) krijgen steeds een blue screen...
Voor de rest werkt de laptop prima ;-)
Waar moet je die brieven eigenlijk inleveren, en wat moet je invullen bij de microsoft licenties? Ik neem aan dat je niet alle office dingen ook moet aangeven..
Kben voor de rest wel redelijk tevreden over de laptop, behalve dan dat er gigantisch veel meuk wordt opgestart.....

Verwijderd

BigNaatje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:40:
[...]

Waar moet je die brieven eigenlijk inleveren, en wat moet je invullen bij de microsoft licenties? Ik neem aan dat je niet alle office dingen ook moet aangeven..
Kben voor de rest wel redelijk tevreden over de laptop, behalve dan dat er gigantisch veel meuk wordt opgestart.....
Brieven -> Servicepoint ; ik heb alles leeggelaten bij de licenties, volgens mij vullen ze het zelf in.
Ik heb ondertussen gevonden hoe je de webcam toch werkend krijgt: zonder de cd-rom aansluiten en dan via de windows wizard zoeken over het internet naar drivers. Hij vindt automatisch een andere versie van logitech quickcam ... en het werkt.

• Mag

Mag

hoe werkt die bluetooth precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou zo dat de laptops nu worden uitgeleverd met een WUXGA scherm (1920*1080)? Af en toe hoor ik het, alleen van de icto site word ik niets wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:20:
Is het nou zo dat de laptops nu worden uitgeleverd met een WUXGA scherm (1920*1080)? Af en toe hoor ik het, alleen van de icto site word ik niets wijzer.
Ja dat klopt, ik heb er vanmiddag eentje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Ja het klopt dat ze een beter scherm hebben. Ik vind dat zéér appart. Want wij betalen evenveel voor hetzelfde apparaat maar hun krijgen een puur beter scherm. Ik weet niet naar wie ik moet gaan om dit aan te kaarten maar ik wil het er eigenlijk niet bij laten zitten! Weet niet hoe jullie hierover denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 14:59
jassie256 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:22:
[...] Ik weet niet naar wie ik moet gaan om dit aan te kaarten maar ik wil het er eigenlijk niet bij laten zitten!
http://www.icto.tudelft.nl/nl/projecten/laptopproject/ :?
jassie256 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:22:
Weet niet hoe jullie hierover denken?
Tsja...ik heb de 1680x1050 versie en het is voor mij op zich genoeg. Ik denk dat 1920 wel érg klein wordt. Maar het is natuurlijk geen stijl op deze manier. Ik wil best een compensatie :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi dingsel (Intel PRO wireless geval) van mij slaat vast als je hem uit standby haalt.
Heb het opgelost door via devicemanager de optie dat de computer hem uit kan zetten om energie te besparen uit te zetten.

Weet niet of het alleen bij mij is, dus daarom plant ik het hier even neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hjw-001:
ik krijg VPN wel, maar Secure W2 niet aan de praat.
De TU certificaten heb ik los geprobeert te instaleren (niet zichtbaar in de SecureW2 tabs);
kun je een stappenplannetje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 11:08
Ik krijg VPN maar niet aan de praat op mn Compal:S Er zit Vista Ultimate 32-bit op.. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vista wordt niet ondersteund door de TU Delft... Om de één of andere vage reden. Ik had zowel 64-bit als 32-bit geprobeerd, ik kreeg het zo snel niet aan de gang, dus maar teruggegaan naar xp 32-bit (is trouwens ook een stuk lekkerder als OS).

Edit: er zijn mensen die het op vista x86 wel aan de praat krijgen, en sommigen (waaronder ik) waar het werkelijk niet werkt...

[ Voor 21% gewijzigd door mux op 27-11-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Had iemand in dit topic niet een Vista driverpakketje gepost?

Ja dus, deze link staat gepost:
http://campus.3me.tudelft...ad8e-2d2f775e3e3e&lang=nl

Even in dit topic op Vista zoeken levert nog een andere manier op.

[ Voor 62% gewijzigd door bóòbó op 27-11-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 11:08
Ok, ik zal ff wat duidelijker zijn. Als ik de Vista VPN installeer, loopt ie op 2/3 vast met de volgende errorcode: Internal Error 2203 C:\\Windows\Installer\e7d9b.ipi,
-2147024629
Weet misschien iemand wat dit betekent?
Groeten,
Marten

Verwijderd

Weet iemand of je nu nog steeds die webcam krijgt bij het inleveren van die meuk aan papiertjes en wat moet je nou allemaal precies wel en niet invullen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
een kickje voor dit topic. Enkele weken geleden is mijn latitude overleden en is het moederbord vervangen.Bij het drukken op de powerknop start de laptop niet meer op en werkt enkel het openen van de dvd speler nog. Een defecte Nvidia gpu was de oorzaak van dit probleem. Nu heb ik netjes mijn laptop terug gekregen, maar na wat research kom ik verschillende berichten tegen die zeggen dat de gpu in deze laptops een tikkende tijdbom is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Ik kan in ieder geval iedereen die deze laptop heeft aanraden om hem niet te heet te laten worden.

bron: http://arstechnica.com/ne...of-mass-gpu-failures.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 14:13
hackjedi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:03:
een kickje voor dit topic. Enkele weken geleden is mijn latitude overleden en is het moederbord vervangen.Bij het drukken op de powerknop start de laptop niet meer op en werkt enkel het openen van de dvd speler nog. Een defecte Nvidia gpu was de oorzaak van dit probleem. Nu heb ik netjes mijn laptop terug gekregen, maar na wat research kom ik verschillende berichten tegen die zeggen dat de gpu in deze laptops een tikkende tijdbom is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Ik kan in ieder geval iedereen die deze laptop heeft aanraden om hem niet te heet te laten worden.

bron: http://arstechnica.com/ne...of-mass-gpu-failures.html
Dat probleem ging niet zozeer om dat de GPU te heet werd, maar het had iets te maken met het materiaal, wat niet goed bestand was tegen wisselingen in temperatuur. dus aan uit aan uit zou niet zo goed zijn.
Ik ga de laptop van dit jaar kopen, en maak me er eerlijkgezegd ook wel een beetje zorgen om, vooral omdat er zo vaag door wordt gedaan door Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286652

Heb een vraagje aan de mensen die zelf XP geïnstalleerd hebben,

Hoe hebben jullie dit gedaan zonder recovery-disc en dergelijke? gedownload via ma3d?

hebben jullie een eigen licentie gebruikt of het voor elkaar gekregen die onderop de laptop te gebruiken?

Hebben jullie alle nodige drivers van de Dell site kunnen halen?

En is het handig om er 1partitie van te maken ipv 2?

Alvast bedankt, hoop zo snel mogelijk van die TU troep af te zijn!

Groeten

• hackjedi
Ik ben ten einde raad met deze laptop....

Nu hij voor de tweede keer op precies dezelfde manier kapot is gegaan, ben ik al mijn vertrouwen in de D830 verloren, en dan in het bijzonder in de Nvidia chip. Het internet staat er vol van; een productiefout in de Nvidia chip (g84 en g86) zorgt ervoor dat op het moment dat er grote tempratuur schommelingen defect kan raken.

Dit is echter niet alles. Op het moment dat het even warm is geweest buiten, is te merken dat de laptop op sterven staat; Windows boot extreem sloom, het dell bios scherm die minuten blijft hangen, spontane vastlopers. Gamen is op deze laptop onmogelijk. Ik snap dat ik geen crysis moet gaan spelen op deze laptop, maar Warcraft III draait zelfs op een pentium 2 en zelfs dit spel geeft extreem lage fps op deze laptop.Internetten is ook al een probleem. Ik heb enkele keren windows opnieuw geinstalleerd, echter zonder succes. In juni 2008 is mijn laptop voor het eerst defect geraakt, na 6 maanden van de bovengenoemde problemen. De laptop gaf gewoon geen beeld meer. In het reparatie rapport stond slechts; "mb vervangen". Hij is toen netjes gerepareerd en hij deed het weer prima. Tot in april 2009 de problemen weer opnieuw begonnen. Tot op dat moment dacht ik dat ik de enige was met deze problemen. Mijn jaargenoten, die toevallig allemaal dezelfde laptop hebben, bleken dezefde problemen te hebben. Ook bij hun gaf de laptop de bovengenoemde problemen en daarna raakte hij helemaal defect.

Het is nu September 2009 en gisteren heb ik weer mijn laptop in moeten leveren. Ze gaan nu weer het moederbord vervangen met dezelfde Nvidia chip erop. Ik ben bang dat deze weer defect zal raken, daarom durf ik hier mijn studie projecten niet meer op te maken en ik zal een nieuwe laptop moeten gaan zoeken. Je gaat er toch vanuit dat op het moment dat je via de TU Delft een laptop koopt dat het wel goed zit, niet dus.

Ik vraag me dus af; wie heeft er nog meer last van de bovengenoemde problemen ?

• Exphy
heb ook problemen, soms doet hij 't goed, meestal niet. Vaak CPU op 100% uit het niets.... Altijd wanneer ik 720P materiaal probeer af te spelen. Heb ondertussen al 3 OSsen gebprobeerd, 4 verschillende installaties, HDD vervangen, ram uitgebreid, originele configuratie geprobeerd.... Niets lijkt te helpen. Ik dacht er nog over om eerst langs het servicepoint te gaan en hem daarna voor garantie in te sturen. Maar mischien dat ik hem meteen voor garantie terugstuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
hackjedi schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:49:
Ik ben ten einde raad met deze laptop....
Ik heb de laatste tijd ook last van beeldflikkeringen. Dit is dan op mijn laptopscherm en op mijn aangekoppelde TFT tegelijk. Laptop wordt daarnaast erg warm; te warm om lekker vast te houden. Ook vaak lage framerates bij niet bijzonder zware games zoals Warcraft 3. Ik game niet zo heel veel, misschien dat mijn laptop het daarom langer heeft uitgehouden dan die van veel van mijn jaargenoten. Maar ben toch bang dat mijn laptop het binnenkort ook gaat begeven.
Exphy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:27:
[...] Ik dacht er nog over om eerst langs het servicepoint te gaan en hem daarna voor garantie in te sturen. Maar mischien dat ik hem meteen voor garantie terugstuur
Wat is precies het verschil tussen naar het servicepunt brengen en direct terugsturen voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
raviculus schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:52:

Wat is precies het verschil tussen naar het servicepunt brengen en direct terugsturen voor garantie?
draaien ze bij 't servicepoint niet eerst de delftbackup erop in de hoop dat dat de problemen oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik merk sinds een half jaar ook dat er iets niet goed is met de laptop, hij werd ook soms opeens heel heet bij de processor. Vooral als de omgevingstemperatuur ook hoog was kon de warmte blijkbaar niet weg. Ik heb dus mn laptop schuin op een verhogingkje gezet zodat de warmte ook onderlangs weg kan.

Zijn hier mensen die naar Windows 7 gaan upgraden? Ik wil het wel maar hoe zorg ik dan dat software van Nero en Office enzo er weer op komt? Staat niet bij TU software zo te zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
@alle eigenaren d830

Merk op dat het 'heet' worden van de laptop aan de onderkant, veel lawaai makende ventilator er alles op duiden dat de warmte niet weg kan.
Wat veroorzaakt wordt (na maand of 24 ongeveer) door vaak een dikke laag stof tussen de ventilator en de heatsink van de laptop. Het vermogen om warmte af te voeren vermindert dus drastisch. Naast het feit dat deze grafische chip waar het om gaat Quadro NVS 140M veel warmte produceert en eigenlijk net té veel voor deze laptop is de kans groot dat je de grafische chip aan het "frituren" bent :+ (zodra die verschijnselen warmte,herrie zich voordoen). Heel vervelend, maar heeft eerst tot gevolg dat de chip in protection mode gaat. Dwz lagere kloksnelheden en hopelijk minder warmte maar ook gigantisch lage FPS etc. Vaak daarna is het gebeurt en krijg je last van spikkels, flikkeringen, bsods, whitescreens, blackscreens > op dat punt is het kapot en tijd voor een nieuw moederbord.

Ik spreek uit ervaring :o heb inmiddels wel alle laptops van paar vrienden open geschroefd en dikke stof lagen verwijderd. zie foto's:
http://img695.imageshack.us/i/05022010203t.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/05022010204n.jpg/

Anyway, laat m schoonmaken van binnen voordat het te laat is :|

Met een programma zoals HWmonitor kun je de temperatuur uitlezen, alles boven de 65 graden is niet normaal.
http://cpuid.com/hwmonitor.php

[ Voor 3% gewijzigd door hjw-001 op 09-02-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
hjw-001 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:00:
@alle eigenaren d830

Merk op dat het 'heet' worden van de laptop aan de onderkant, veel lawaai makende ventilator er alles op duiden dat de warmte niet weg kan.
Wat veroorzaakt wordt (na maand of 24 ongeveer) door vaak een dikke laag stof tussen de ventilator en de heatsink van de laptop. Het vermogen om warmte af te voeren vermindert dus drastisch. Naast het feit dat deze grafische chip waar het om gaat Quadro NVS 140M veel warmte produceert en eigenlijk net té veel voor deze laptop is de kans groot dat je de grafische chip aan het "frituren" bent :+ (zodra die verschijnselen warmte,herrie zich voordoen). Heel vervelend, maar heeft eerst tot gevolg dat de chip in protection mode gaat. Dwz lagere kloksnelheden en hopelijk minder warmte maar ook gigantisch lage FPS etc. Vaak daarna is het gebeurt en krijg je last van spikkels, flikkeringen, bsods, whitescreens, blackscreens > op dat punt is het kapot en tijd voor een nieuw moederbord.

Ik spreek uit ervaring :o heb inmiddels wel alle laptops van paar vrienden open geschroefd en dikke stof lagen verwijderd. zie foto's:
http://img695.imageshack.us/i/05022010203t.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/05022010204n.jpg/

Anyway, laat m schoonmaken van binnen voordat het te laat is :|

Met een programma zoals HWmonitor kun je de temperatuur uitlezen, alles boven de 65 graden is niet normaal.
http://cpuid.com/hwmonitor.php
Heb dat gedaan en nu zijn al mijn problemen opgelost. FF getest voordat ik m'm openmaakte en toen werd hij 92graden. Daarna stofgezogen met alleen het toetsenbord los gehaald, 80 zonder terugklokken en na helemaal uit elkaar halen 65 graden

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hier ook zo'n dikke laag stof eruit getrokken. Scheelt wel een hoop in de temps :)

Heeft iemand de D830 al running gekregen met 6GB of 8GB geheugen? Via google kwam ik tegen dat het mogelijk was (terwijl intel zegt dat de 965-chipset maar tot 4GB aankan) met bios A13. Hopelijk in A15 dan ook :P Moet alleen nog 4GB ddr2 sodimms zien te vinden, maar die krengen zijn duuuuur :(

Trouwens, als iemand nog een 1900x1200-beeldscherm zonder gebreken (dode pixels etc) voor de D830 overheeft, laat het even weten aub :) Wil hem graag kopen.
Pagina: 1 2 3 Laatste