Die zit ook wel een factor twee boven het budget van ruco88, denk ik. Als je voor 15.4" gaat zul je, met zon beperkt budget, voor een ODM moeten gaan: Compal, Quanta of Clevo (zie vooral friesland computers, informatique, etc.)
In feite is de Compal IFL90 slash dell inspiron 1520 een spec-ripoff van de macbook pro 15.4" en zijn de modelletjes daaronder (clevo heeft er een paar) regelrechte spec-ripoffs van macbooks. Je betaalt vele happen geld minder, maar krijgt dan wel een dikkere laptop zonder OS X.
Er is voor studenten ook nog een surfnet aanbieding; als je die kunt kopen ben je gestoord als je dat niet doet: het zijn búitenkansjes! Vele honderden euro's goedkoper dan alles wat er in de buurt komt.
Edit: nu geef ik mn eigen ervaring niet eens. 15.4 inch is inderdaad erg groot om portable te zijn en op de universiteit is een 14 inch of lager (denk aan modelletjes zoals macbook en xps m1330) toch wel aan te raden. Ikzelf wilde performance en minstens WSXGA+ als resolutie, dus dan kun je gewoonweg niet kleiner dan 15.4". Ook was koeling en long-livedness belangrijk voor mij dus kon ik weinig anders dan een whitebook of highender kopen. Dat zijn in principe geen consideraties voor een gemiddelde student dus die kan prima voor een 12-14 incher gaan van het kaliber dat verder in dit topic en de rest van GoT goed te overzien is.
[
Voor 30% gewijzigd door
mux op 09-09-2007 18:32
]