[TU Delft] laptop 2007/2008 (Dell Latitude D830) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:17
hjw-001 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:31:
Asus G1S
15.4" TFT (WXGA+ 1440x900 Color Shine Glare Type LCD Panel)
Intel® Core™ 2 Duo Prozessor T7500 (2.2 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2 Cache)
NVIDIA® GeForce™ 8600M GT 256 MB VRAM (GDDR3) (1024 MB TurboCache™)
2048 MB DDR2-667 (2x1024MB)
160 GB HDD 5.400 rpm SATA
8x DVD-Super Multi D/L LightScribe
Intel Next-Generation Wireless-N Technologie WLAN 802.11n (802.11a/b/g/n)
Bluetooth - 1.3 Megapixel Web-/Videokamera
hochwertiger ASUS Gaming Rucksack und ASUS High-Sensitive Gaming Mouse (1600 dpi) Microsoft Windows Vista Ultimate (OEM)

à 1500,- euro

Met ubervette Tas, muis (logitech), mini display boven keyboard voor klok ;p of je msn berichten.. bovendatalles uberstrakke case, mooi afgewerkt. Beter dan die latitude geval van Dell (H)
Is best goed systeempje :P
Persoonlijk zou ik wel voor een snellere HD zijn gegaan, dat ga je wel merken met gamen denk ik. Ik vind dit toch iets te duur, maar ben wel tevreden met een laptopje van 1150 euro. Nu m'n pa en ma nog overtuigen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
  • Laatst online: 17-12-2021
De geschatte leverdata zijn in de FAQ op de site toegevoegd en voor wie ze nog niet gezien hadden:

Als je jezelf aanmeldt voor 20 juli en de betaling voor eind juli geregeld hebt, dan krijg je de laptop pas EIND augustus :(

http://www.icto.tudelft.n...ptops-voor-studenten/faq/

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
jammer dat je zo lang moet wachten...........

Maar dat heb ik er wel voor over

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186045

Ik zit nog een beetje te twijfelen, ik ga WB doen, dus zo'n Quadro kaartje lijkt me wel belangrijk. Ik moet zeggen dat die dingen bar weinig te vinden zijn op de sites van bekende retailers.

Als iemand een lappie kan samenstellen met een Quadro kaartje die beter is dan deze (met range ongeveer tot 1200e) wordt ik heel blij. (zelf wil ik ze nog niet erg vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:27

pposthoorn

Constructeur

Quadro is ietsje beter voor bepaalde programmatuur zoals oa CAD. Maar volgens mij is een 8600GT veel sneller dan degene in deze dell. Dat heft dat kleine beetje voordeel van een Quadro wel op denk ik.
En als je voor een 8600GT gaat dan heb je opeen veel meer keuze.

Ik ga ook WB doen, dus kom je misschien wel tegen. Ben zelf voor de compal IFL90 gegaan met 4gb mem, T7500 en 160GB 7200RPM. voor €350 meer. Denk dat die dell het dan toch wel aflegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186045

pposthoorn schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:11:
Quadro is ietsje beter voor bepaalde programmatuur zoals oa CAD. Maar volgens mij is een 8600GT veel sneller dan degene in deze dell. Dat heft dat kleine beetje voordeel van een Quadro wel op denk ik.
En als je voor een 8600GT gaat dan heb je opeen veel meer keuze.
Waar heb je die laptop besteld/ ga je die laptop bestellen? Heb wel interesse namelijk :P. Toch is denk ik het nut van een Quadro/FireGL kaart niet uit zo verwaarloosbaar is... Kan iemand bevestigen dat alle CAD programma's ook op de niet Quadro/FireGL kaarten draaien?

En zoja, wat is het verschil in prestaties in CAD? Daar zijn de meeste sites ook niet echt helder over. Ook heb ik nog geen (!) leveranciers gevonden die FireGL leveren, maar misschien heb ik gewoon niet goed gezocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:27

pposthoorn

Constructeur

Ik heb de laptop besteld bij Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

De quadro die in de TU Delft laptop zit is niet sneller dan de 8600M GT bij CAD-toepassingen. Ik doe al twee jaartjes LR (jaja, geweldige studiekeuze, als je iets anders doet ben je niet goed bij je hoofd) (grapje hoor) en ik heb net de Informatique In-Note GTX90 gekocht. Hij moet nog geleverd worden, maar ik heb bij een andere Wb-er al gezien hoe 'ie presteert. Grote voordelen zijn dat het een barebone is en dus geweldig upgradebaar. De specs voor de prijs zijn net zo goed als, misschien zelfs iets beter dan, die van de tu zelf, hij is alleen 400 euro duurder.

Zodra ik hem binnenkrijg zal ik benchmarks posten in 3ds max en Catia, hopelijk ook in wat andere pakketten maar ik zie wel wat ik geinstalleerd krijg. Zeker Catia en 3ds max zijn belangrijk, evenals Solidworks (oudere modellen), die zul je vaak gebruiken als je LR doet. Solidworks wordt door andere faculteiten ook veel gebruikt en leunt aardig zwaar op OpenGL. Een hoog model Quadro zou daarvoor beter zijn dan de 8600M GT, maar helaas wordt die bij de TU niet verkocht en is dat in de winkel enkel verkrijgbaar in laptops >1500 euro.

edit: levertijd informatique: ca. 2 weekjes, dus nog net acceptabel.

[ Voor 3% gewijzigd door mux op 15-07-2007 14:06 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

ssj3gohan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:05:
De quadro die in de TU Delft laptop zit is niet sneller dan de 8600M GT bij CAD-toepassingen. Ik doe al twee jaartjes LR (jaja, geweldige studiekeuze, als je iets anders doet ben je niet goed bij je hoofd) (grapje hoor) en ik heb net de Informatique In-Note GTX90 gekocht. Hij moet nog geleverd worden, maar ik heb bij een andere Wb-er al gezien hoe 'ie presteert. Grote voordelen zijn dat het een barebone is en dus geweldig upgradebaar. De specs voor de prijs zijn net zo goed als, misschien zelfs iets beter dan, die van de tu zelf, hij is alleen 400 euro duurder.

Zodra ik hem binnenkrijg zal ik benchmarks posten in 3ds max en Catia, hopelijk ook in wat andere pakketten maar ik zie wel wat ik geinstalleerd krijg. Zeker Catia en 3ds max zijn belangrijk, evenals Solidworks (oudere modellen), die zul je vaak gebruiken als je LR doet. Solidworks wordt door andere faculteiten ook veel gebruikt en leunt aardig zwaar op OpenGL. Een hoog model Quadro zou daarvoor beter zijn dan de 8600M GT, maar helaas wordt die bij de TU niet verkocht en is dat in de winkel enkel verkrijgbaar in laptops >1500 euro.

Maar met een 8600M GT zal ik wel goed kunnen werken met Solid Works? Aangezien ze dat bij IO veel gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, zekers, zekers. Voor het gewone modificeerwerk zitten we momenteel af en toe op intel's geintegreerde 955GM (ofzo?) te werken. Je merkt dat bij 'snelle renders' (om tussendoor even te bekijken) zon kaart wel echt heel langzaam is, maar gezien de 8600M GT werkelijk 50x sneller is moet dat op geen enkele manier tot problemen leiden. Ik heb de specs vergeleken en de 8600M GT moet technisch gezien ook sneller kunnen CAD-renderen dan het basismodel mobiele Quadro, maar de hogere modellen zijn een procentje of tien sneller. Niet echt iets om over wakker te liggen.

Binnenkort komt wel het vlaggenschip mobiele quadro uit, die zal flink aan de prijs zijn maar de 8600M GT er wel dik uit lopen. Maar ik weet zeker dat je die echt niet hoeft te kopen voor IO. Zelfs op LR blijft het vooral bij cpu-intensieve taken, CATIA en SolidWorks zijn maar een klein deel van de computerbelasting (gezien je daar relatief simpele dingen in doet, at first).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172209

khad geleze da deze laptop gta: sa aan kan, maar kan ie ook een spel zoals oblivion aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Als ik zo naar de systeemeisen van oblivion kijk, zou deze laptop het spel wel kunnen draaien, maar ik denk dat je niet alles op hoge grafische kwaliteit kan zetten, maar hooguit medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227220

Ganondorf_875 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:58:
De geschatte leverdata zijn in de FAQ op de site toegevoegd en voor wie ze nog niet gezien hadden:

Als je jezelf aanmeldt voor 20 juli en de betaling voor eind juli geregeld hebt, dan krijg je de laptop pas EIND augustus :(

http://www.icto.tudelft.n...ptops-voor-studenten/faq/
Dat vind ik zelf ook een tegenvaller, maarja we zullen wel moeten wachten ;)

€952 voor deze aanbieding is echt super, daarom heb ik 'm besteld. En gamen doe ik toch al bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:11

Technicality

Vliegt rechtsom...

Draait World of warcraft een beetje soepel op zon apparaat? Ik heb verder niet echt zin om moeilijk te doen over mijn laptop daar, dus deze zal prima voldoen - mits WoW draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

WoW zal prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192478

Gebruik gemaakt van de direct betalen optie, maar ik heb nog geen bevestiging van betaling gehad.

Zijn er meer mensen die van direct betalen gebruik hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb automatische incasso gekozen, maar het geld is er nog niet vanaf gehaald (besteld op de dag vanaf dat het mogelijk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:26
Ik heb um niet gekozen, omdat hij toch niet persé nodig is. Ik ga TI doen en volgens een 3e jaars die um destijds ook niet gekocht heeft, geeft het geen problemen als je um niet hebt.

Thuis staat een hele mooie computer en op school hebben ze ook computers... en voor dat uurtje in de bus waar ik hem toch niet gebruik, koop ik hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brikkah schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:37:
Ik heb um niet gekozen, omdat hij toch niet persé nodig is. Ik ga TI doen en volgens een 3e jaars die um destijds ook niet gekocht heeft, geeft het geen problemen als je um niet hebt.

Thuis staat een hele mooie computer en op school hebben ze ook computers... en voor dat uurtje in de bus waar ik hem toch niet gebruik, koop ik hem ook niet.
Off-topic: Mijn baas raadde me af om vanaf nu nog 'school' te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 19:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 17-06 16:13
Ik ga volgend jaar Civiele techniek doen en ik wilde eerst misschien ook voor deze laptop gaan, omdat het toch wel veel voordelen heeft qua garantie en programma's en noem maar op. Maar heel de studie Civiele techniek staat er niet bij en dus kan het gewoon niet. :?

Echt heel debiel vind ik zelf, want bij Civiel zal je toch ook de computer wel moet gebruiken, niet gek veel minder dan bij andere studies denk ik.

Maar jah, ik heb nu ook niet te klagen, een Acer aspire 5920 met de 8600m GT :D en T7300

Zijn hier nog meer aankomende Civielers? :P

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:12
Gerwin89 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:05:
Ik ga volgend jaar Civiele techniek doen en ik wilde eerst misschien ook voor deze laptop gaan, omdat het toch wel veel voordelen heeft qua garantie en programma's en noem maar op. Maar heel de studie Civiele techniek staat er niet bij en dus kan het gewoon niet. :?
Dan heeft Civiel zich nog uit de machtige klauwen van het college van bestuur weten te redden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
MikeN schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:15:
[...]

Dan heeft Civiel zich nog uit de machtige klauwen van het college van bestuur weten te redden ;)
Haha, maar daar zijn wij aankomende civiel studenten de dupe van :+
Ik moet ook niet klagen ook met een prachtlaptop voor me... :>

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:41

jpiwf

licenced pepernootaddict

Echt heel debiel vind ik zelf, want bij Civiel zal je toch ook de computer wel moet gebruiken, niet gek veel minder dan bij andere studies denk ik.

Maar jah, ik heb nu ook niet te klagen, een Acer aspire 5920 met de 8600m GT :D en T7300

* jpiwf steekt hand op
idd, ik checkte net ook even, geen civiel in de lijst van deelnemende studies link
maar ben je wel eens op de faculteit geweest? er zijn daar echt gigantische computerlokalen, met alles erop en eraan. zal dus daar wel kunnen.
offtopic:
kom je ook naar de cow?

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Gerwin89 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Haha, maar daar zijn wij aankomende civiel studenten de dupe van :+
Niet de dupe, je hebt er alleen maar voordeel van. Zolang je die laptop nog niet kan kopen kunnen ze de computerlokalen ook niet zomaar weghalen. En wat heb je liever, een normaal lokaal met normale schermen voor noppes, of een dure, rsi verwekkende laptop die iedereen semi-verplicht moet aanschaffen omdat er geen zinnig ander alternatief is.

Civiel (CiTG) is op dit moment de enige die (nog) niet mee doet overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

En over het algemeen zijn de 'goedkope' laptops die de universiteit aanbiedt helemaal niet zo geweldig goedkoop; nu ook heb je weer te maken met een Dell Latitude, toch een aardige laptop maar niet werkelijk van de beste kwaliteit. Met een barebone exemplaar zul je niet, zoals bij dell, last hebben van allerlei proprietaire soft/hardware, rare hardware die maar in één laptop wordt gebruikt etc. Gek genoeg ben je met al deze voordelen nog goedkoper uit dan bij dell als je een Compal/Clevo(XXODD)/Quanta koopt. Het zou slim zijn als de universiteit afstapt van de policy om één laptop aan te bieden tegen universiteitstarief en mensen verwijst naar enkele degelijke en betaalbare alternatieven, en op die manier het zoekwerk voor de student doet, in plaats van gewoon de tu-sponsor verder te spekken met een gemiddelde aanbieding. Vergeet ook niet, de hele promotie en een deel van de garantiekosten van de Latitude zijn voor rekening van de universiteit (gezien het geen consumentenlaptop is en dus via de universiteit moet geschieden).

Uiteraard, Dell Latitude is niet Inspiron en een stuk betere kwaliteit, maar niemand gaat mij vertellen dat Dell betere kwaliteit levert dan Asus (Compal)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
jpiwf schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:45:
[...]

* jpiwf steekt hand op
idd, ik checkte net ook even, geen civiel in de lijst van deelnemende studies link
maar ben je wel eens op de faculteit geweest? er zijn daar echt gigantische computerlokalen, met alles erop en eraan. zal dus daar wel kunnen.
offtopic:
kom je ook naar de cow?
Jah ik ben er al vaak geweest met open dagen en meeloopdagen en weet ik wat nog meer. Maar elke keer dat ik in die computer-ruimte geweest ben, was heel het lokaal vol en door die studenten daar werd dan ook wel aangeraden om voor een laptop te gaan. Die heb ik nu, dus ik heb geen probleem meer hoor >:)

[offtopic] Ik ga ook naar de cow jah :P, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
heeft iemand die de laptop besteld heeft enig bevestiging van betaling gehad? Ik vind het namelijk vervelend dat ik de 952 opgehoest heb, maar geen idee heb of het optijd aangekomen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:26

Heb je voor civiele techniek uberhaupt wel een laptop nodig ??? ( ja ik ga ook civiel studeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 10:54
hackjedi schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:15:
heeft iemand die de laptop besteld heeft enig bevestiging van betaling gehad? Ik vind het namelijk vervelend dat ik de 952 opgehoest heb, maar geen idee heb of het optijd aangekomen is :?
Hier ook geen nieuws, incasso is gedaan voor de rest blijft het stil. Maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat als je voor 20 juli je hebt ingeschreven de laptop op tijd aan zal komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NLChris schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

Hier ook geen nieuws, incasso is gedaan voor de rest blijft het stil. Maar ik denk dat je er van uit kan gaan dat als je voor 20 juli je hebt ingeschreven de laptop op tijd aan zal komen. :)
Als je voor 20 juli hebt ingeschreven en voor 31 juli hebt betaald (bij mij is de incasso op 31 juli afgeschreven), dan is het goed.
Ik had ze een mailtje gestuurd en ze "proberen" om iedereen die bij de eerste batch zit voor het begin van de studie te voorzien van de laptop en toebehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Djankie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:50:
[...]
Heb je voor civiele techniek uberhaupt wel een laptop nodig ??? ( ja ik ga ook civiel studeren)
Je hebt voor geen enkele studie een laptop _nodig_, bij sommige studies is het alleen vrij handig i.v.m. computergebrek (IO, WB, LR geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MikeN schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:25:
[...]

Je hebt voor geen enkele studie een laptop _nodig_, bij sommige studies is het alleen vrij handig i.v.m. computergebrek (IO, WB, LR geloof ik)
Laten we het zo zeggen - je hebt het nergens nodig, maar als je buiten projecturen aan een pc wilt komen zit je vaak te dringen. Zeker mensen die niet dichtbij hun kamer hebben willen ook non-ultiembelangrijke dingen doen, en daarvoor wil je toch meestal je laptop gebruiken.

Maar het is nergens nodig voor de studie. Alleen als je niet-studiegerelateerde dingen wilt doen op de universiteit is het handig. Bij bijna alle studies zijn er ook programma's die profijt hebben van een lekkere videokaart en moderne processor, dus ik doe graag designwerk op mn eigen laptop @ 8600M GT 512 MB ipv op de GMA945 IGP van de pentium D bakken op LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 19:36
ssj3gohan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:53:
En over het algemeen zijn de 'goedkope' laptops die de universiteit aanbiedt helemaal niet zo geweldig goedkoop; nu ook heb je weer te maken met een Dell Latitude, toch een aardige laptop maar niet werkelijk van de beste kwaliteit. Met een barebone exemplaar zul je niet, zoals bij dell, last hebben van allerlei proprietaire soft/hardware, rare hardware die maar in één laptop wordt gebruikt etc. Gek genoeg ben je met al deze voordelen nog goedkoper uit dan bij dell als je een Compal/Clevo(XXODD)/Quanta koopt. Het zou slim zijn als de universiteit afstapt van de policy om één laptop aan te bieden tegen universiteitstarief en mensen verwijst naar enkele degelijke en betaalbare alternatieven, en op die manier het zoekwerk voor de student doet, in plaats van gewoon de tu-sponsor verder te spekken met een gemiddelde aanbieding. Vergeet ook niet, de hele promotie en een deel van de garantiekosten van de Latitude zijn voor rekening van de universiteit (gezien het geen consumentenlaptop is en dus via de universiteit moet geschieden).

Uiteraard, Dell Latitude is niet Inspiron en een stuk betere kwaliteit, maar niemand gaat mij vertellen dat Dell betere kwaliteit levert dan Asus (Compal)...
Het is allemaal wel kort door de bocht zeg...
Waaruit blijkt voor jou dat een Dell slechter is dat Asus?
Ik kan je sowieso één type compal barbone noemen die ook niet grandioos is.
De UT bied deze laptop aan om een standaard te creëren.
Het is voor het NSC makkelijker om je toe te spitsen op één laptop, één configuratie van hardware dan tientallen soorten door elkaar... ze kunnen dus wel voor jou op zoek gaan maar dan krijg je achteraf het gezeik van "maar mijn laptop heeft dit en dat probleem, en jullie bieden die laptop ook aan! dus moeten jullie een oplossing zoeken" nu hebben ze één type laptop die ze volledig ondersteunen, waar ze goede kennis over op kunnen doen en waarvan je veel voorkomende problemen snel kan detecteren en oplossen... En dan hebben we het nog niet over images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tuurlijk is niet *elke* dell slechter dan *elke* asus, maar het is geen geheim dat dell net als acer over een gigantische price range computers aanbiedt en daarbij zeker bij het sub-1500 euro segment flink moet besparen om te kunnen concurreren. Als je er zelf geen ervaring mee hebt kun je het inderdaad ook niet beoordelen; daarvoor moet je zelf gefrustreerd zijn geraakt door budgetcomponenten.

Het beste kun je het vergelijken met de vaste PCs die tweakers doorgaans kopen. Je kunt een HP micro-atx bak krijgen met heel aardige papieren specs, maar als je hem open maakt zie je dat er een sff brakke koeler op zit met een sticky pad, een proprietair onupgradebaar en weinig uitbreidbaar moederbord, een brakke voeding waar je niet moet proberen een zwaardere videokaart of een raptortje aan te hangen en verder zo veel mogelijk hardware onboard ipv apart, zodat je niet zomaar gigabit lan krijgt, altijd brak geluid hebt met veel lage ruis en matige 3d-prestaties (en zelfs als er een goede videokaart in zit is het zo'n bios-geflasht-naar-iets-nietbestaands exemplaar zoals in alle medion bakken.

Als je een asus of een populaire barebone koopt weet je dat je standaard onderdelen met goede compatability krijgt, goede bouwkwaliteit, etc. Misschien merk je het niet in de prestaties, maar over vijf jaar ben je blij als je nog drivers kunt vinden voor welk nieuw besturingssysteem dan ook. Daarover een goed voorbeeld; ik had een prima tv-kaart gekocht bij ALDI, helemaal niks mis mee. Zat een bekende chipset in maar, een of andere proprietaire decoderchip. Doordat er gewoon *geen* drivers meer te vinden zijn, zelfs niet voor xp, is die hele kaart nu waardeloos. Ik heb ook een Nvidia Riva TNT2 All-in-Wonder liggen, zoals de langer meegaande mensen weten is dat een gouwe ouwe, meer dan 8 jaar oud is die inmiddels. Geen probleem om uitgebreide drivers te vinden, zelfs voor vista!.

Als 'professionele' gebruiker heb ik persoonlijk geen zin in brakke support in de toekomst, nonstandaard hardware en twijfelachtige bouwkwaliteit (toetsenbordflex, kiertjes in de behuizing, randjes waar troep achter blijft hangen, slechte interne connecties) dus ik geef graag honderd euro minder uit aan een compal (ja, minder, het is verdorie nog goedkoper ook). Als je niet zo'n mierenneuker als ik bent is er geen reden om zo zwart-wit te zijn; immers, dell is inmiddels een grote aanbieder met een brede userbase. Als er problemen zijn, kan het meestal goed en snel worden opgelost. Maar ook dell valt voor mij af; een vriend van mij heeft een Dell Inspiron 630m gekocht, inmiddels 2 jaar geleden. Hij had na een jaar al dat zijn adapter raar ging doen (een, zoals dat heet, overspannen shielding waardoor de draad gaat opkrullen) en zelfs helemaal stuk ging (bekend defect - dell limiteert de rush-in current bij het laden niet goed waardoor piekstromen ervoor kunnen zorgen dat de interne zekering stukgaat, dit is met enige elektro-kennis gemakkelijk te verhelpen). Ook was de verf binnen een jaar afgesleten van waar zijn harde schijf zat.

Dit is niet vreemd - die laptop is expliciet niet gebouwd op het behoorlijk intensieve gebruik waarvoor hij hem gebruikt. Een laptop als een dell xps m1710 is juist wel daarop gebouwd en zal heel duurzaam zijn, dat is dus een goede keuze van dell. Ook hebben de 'betere' merken, notably Clevo (XXODD) ook budgetmodelletjes met halfgare scharnieren etc. Dus het is allerminst een regel dat je persé voor een asus of compal of clevo moet gaan, maar het is meer een kwestie van urenlang zitten uitzoeken waarvoor iets is gemaakt en schatten hoe goed dat model het gaat uithouden. Als tegenvoorbeeld heb ik m'n buren die nauwelijks achter een pc zitten en maar een acertje hebben gekocht; uiteraard is die na 2 jaar nog steeds in nieuwstaat. Hij gaat heus niet spontaan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
ssj3gohan schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:33:
[...]

Laten we het zo zeggen - je hebt het nergens nodig, maar als je buiten projecturen aan een pc wilt komen zit je vaak te dringen. Zeker mensen die niet dichtbij hun kamer hebben willen ook non-ultiembelangrijke dingen doen, en daarvoor wil je toch meestal je laptop gebruiken.
Alleen is het dus op een faculteit als 3me (WB enzo) wel behoorlijk nodig, gezien de faciliteiten ernaar gemaakt zijn (lees, heel weinig pc's voor projecten, ze gaan ervan uit dat veel mensen toch wel een laptop hebben). Bij LR speelt dit blijkbaar nog wat minder, en bij TI/ET/TW kan ik vertellen dat het totaal niet speelt, altijd ruimte op onze verse practicumlocatie. Maar goed, degenen die voor een laptop kozen hebben dat inmiddels toch gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
ssj3gohan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:05:

Hoe zwaar is de GTX90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Yeahhhhhhhh, geen lelijke ibm laptops meer op IO 8)

Deze laptops vallen noch te pruimen denk ik. Alhoewel, ze zien er nog steeds ubersaai uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

hoe is de dell-laptop in vergelijking met die van de VU

http://digidesk.vu.nl/pri...otebook%202007%202008.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 19:17
Nou specs staan in de TS en vergelijk ze met jouw PDF file. Klaar.

Dell T7500 @2200Mhz Wifi-a/g/n, bluetooth, 120GB, builtin Mic, Dell tas, Vista Basic
(mijn latitude versie btw)

3e systeem van de pdf is wel aardig :) Webcam zit erin, en nice HDD, langzamere processor T7100. Maar verder wel een mooie prijs, je krijgt zelfs Vista Home Premium :)
edit: er zit zelfs een multi cardreader bij, die moest ik apart kopen :P

[ Voor 5% gewijzigd door hjw-001 op 14-08-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
van de tu site:
22-08-2007 Eerste uitlevering gepland voor 30 augustus

Vanaf 30 augustus zullen de eerste laptops worden uitgeleverd. Het is de bedoeling dat voor het weekend, doch uiterlijk zaterdag 1 september de eerste 800 laptops worden bezorgd. Voor deelnemers uit het buitenland (waaronder ook Belgie) zullen worden afgeleverd op de TU. Iedereen die in de eerste levering zit, zal deze week een bevestiging ontvangen dat de laptop geleverd wordt. Degenen die zich wel voor de deadline hadden aangemeld, maar de betaling niet op tijd binnen was, ontvangen ook een mail.
heeft iemand die de laptop besteld heeft, deze mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Ik heb nog geen mail ontvangen en ik heb hem besteld toen de bestelsite online kwam, dus ik wacht nog met spanning af... Het bedrag is trouwens wel afgeschreven bij mij, dus ik denk dat het wel goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:04
ssj3gohan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:31:
Als 'professionele' gebruiker heb ik persoonlijk geen zin in brakke support in de toekomst, nonstandaard hardware en twijfelachtige bouwkwaliteit (toetsenbordflex, kiertjes in de behuizing, randjes waar troep achter blijft hangen, slechte interne connecties) dus ik geef graag honderd euro minder uit aan een compal (ja, minder, het is verdorie nog goedkoper ook).
Bizar, de Compals staan toch bekend om hun enorme flex bij de toetsenborden (heb het bij mijn HEL-80 verholpen d.m.v. dubbelzijdig tape). Daarnaast heb ik ook kiertjes in mijn behuizing en randjes waar troep achter kan blijven zitten.

Ik ben persoonlijk na een jaar gebruik niet zo kapot van de bouwkwaliteit van Compal. Zo heb ik enorme slijtageplekken waar mijn polsen rusten (laptop is grijs, plek waar mijn pols rust is nu donkergrijs, bij mijn broer is het zowat zwart). Misschien heb je daar bij een zwarte IFL-90 niet zoveel last van, maar Compal is absoluut niet uitzonderlijk qua bouwkwaliteit. Het is misschien wel beter dan Acer ofzo, maar dat hij beter/steviger is dan een zakelijke Dell-laptop geloof ik absoluut niet.

Edit: Dan ben ik nog rare klikgeluiden bij de polssteunen vergeten, heb dit opgelost door de kiertjes een beetje vast te lijmen, maar ik vind het niet erg getuigen van degelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 25-08-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Laatst online: 19-05 18:46
hackjedi schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:30:
van de tu site:

[...]

heeft iemand die de laptop besteld heeft, deze mail ontvangen?
Ik heb ook nog geen mail ontvangen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
ssj3gohan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:53:

Misschien een beetje OT, maar volgens Wikipedia leveren zowel Asus als Compal (http://en.wikipedia.org/wiki/Compal_Electronics) gewoon aan Dell, dus ik denk niet dat het verschil erg groot is.

Valt wel op dat ik al van de ene Dell laptop die ik ken die t niet doet, en van de 1 Asus notebook en 1 mobo ze t allebei wel doen, maar dat zal vast toeval zijn :P

Ik vind t jammer van de videokaart in de D830, aangezien ze in Eindhoven een X1700 based videokaart erin hebben, en de laptops zijn ongeveer even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
raviculus schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Ik heb ook nog geen mail ontvangen hierover.
ook niet via webmail.tudelft.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Nee, ik heb ook geen mail ontvangen via de webmail van de tu delft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dutch_Razor schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:45:
[...]

Misschien een beetje OT, maar volgens Wikipedia leveren zowel Asus als Compal (http://en.wikipedia.org/wiki/Compal_Electronics) gewoon aan Dell, dus ik denk niet dat het verschil erg groot is.

Valt wel op dat ik al van de ene Dell laptop die ik ken die t niet doet, en van de 1 Asus notebook en 1 mobo ze t allebei wel doen, maar dat zal vast toeval zijn :P

Ik vind t jammer van de videokaart in de D830, aangezien ze in Eindhoven een X1700 based videokaart erin hebben, en de laptops zijn ongeveer even duur.
Misschien was het je ook al opgevallen dat Quanta zowel de XO- als appeltjes als acers levert?

De HEL80 is net als de xL90 serie verkrijgbaar in budget-, midrange- en luxe versie. Ik heb uiteraard, om geen gezeik te krijgen met kiertjes, klikjes etc. voor de 'luxe' versie gekozen. Die heeft eenzelfde bouwkwaliteit als je gemiddelde hogere asus of business HP laptop.

Een ODM als Compal heeft niet het alleenrecht op goede kwaliteit, maar over het algemeen genomen zijn de producten die ze leveren een stuk goedkoper ('whitebooks') voor dezelfde kwaliteit en specs. Om verder offtopic te gaan levert dell hogerop een stuk betere kwaliteit dan de luxe compals, bijvoorbeeld de XPS M1710/1730 met dubbele onafhankelijke koeling en superieure paintjob (normaal gebruiken dells altijd enkellaags lak die er binnen een jaar afslijt, mijn compal en dell's xps lijn gebruikt drie of vijf lagen met grainy finish net als lenovo's thinkpads, dat is onverslijtbaar). Bladiebla. Ik zei inderdaad ongenuanceerd dat dell slechter zou zijn dan asus, dat is dus niet persé waar, ik bedoel eerder dat dell inspiron mindere kwaliteit is dan asus, en dat vostro/xps waarschijnlijk betere aanraders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
hackjedi schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:53:
[...]

ook niet via webmail.tudelft.nl?
Nee, ik heb trouwens mijn gmail adres ingevuld op het bestelformulier.

Ik hoop wel dat ze op tijd beginnen te leveren. De D830's van de tu twente worden te laat geleverd las ik (maar die zijn wel BTO, en Delft heeft een andere leverancier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
raviculus schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:18:
[...]

Nee, ik heb trouwens mijn gmail adres ingevuld op het bestelformulier.

Ik hoop wel dat ze op tijd beginnen te leveren. De D830's van de tu twente worden te laat geleverd las ik (maar die zijn wel BTO, en Delft heeft een andere leverancier).
Ik vind sowieso dat de laptops laat worden geleverd, krap een week voor het begin van het collegejaar. Een vriend van mij gaat in enschede studeren en die heeft zijn laptop al geruime tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149647

Ik heb besloten niet voor de Dell te gaan die de TU aanbied. Ik ben dus nu opzoek naar een andere laptop. De Dell D830 heeft een 1680 x 1050 scherm en ik vroeg me dus af of je zo'n grote resolutie nodig hebt voor bijvoorbeeld autocad en andere progamma's die ik straks moet gebruiken.
want voor mezelf neem ik ook genoegen met een wat kleinere resolutie en dat scheelt ook redelijk in de prijs.

kan iemand mij dus vertellen of deze resolutie noodzakelijk/handig is voor progamma's die ik moet gebruiken voor de opleiding LR aan de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik vind het wel handig, maar noodzakelijk; natuurlijk niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Anoniem: 149647 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:35:
Ik heb besloten niet voor de Dell te gaan die de TU aanbied. Ik ben dus nu opzoek naar een andere laptop. De Dell D830 heeft een 1680 x 1050 scherm en ik vroeg me dus af of je zo'n grote resolutie nodig hebt voor bijvoorbeeld autocad en andere progamma's die ik straks moet gebruiken.
want voor mezelf neem ik ook genoegen met een wat kleinere resolutie en dat scheelt ook redelijk in de prijs.

kan iemand mij dus vertellen of deze resolutie noodzakelijk/handig is voor progamma's die ik moet gebruiken voor de opleiding LR aan de TU.
Werkt heerlijk zon resolutie, maar bij nader inzien, als je je laptop alleen voor de tu gebruikt, zou ik eerder voor een 14" zepto met 1440x900 scherm gaan, die is ruim een halve kilo lichter dan mijn setup en dus beter mee te nemen. Je hebt niet echt veel nodig voor de opleiding, maar persoonlijk hecht ik wel wat waarde aan een *redelijke* videokaart (quadro fx/hoge nvs, geforce 8400 GT+ of GMA X3100). Een VIA Chrome+ chippie trekt het echt niet. Hoge resolutie, zeker hoger dan 1280x800, is wel echt aan te raden hoor. Ik vind het moeilijk om er een doorslaggevende reden voor te geven, maar als je niet op de centen hoeft te letten is het toch echt wel wat waard in CAD, fotobewerking, etc.

(ohja, die resoluties zijn in meerdere Clevo (XXODD), Compal (GNote, In-Note, BTO, Friesland Computers) en Zepto (eigenlijk ook clevo) notebooks te vinden. Ook Dell verkoopt ze in de 1420, 1520 en 1720. Toshiba is erg prijzig met de hi-res modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149647

ssj3gohan schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:14:
[...]

Werkt heerlijk zon resolutie, maar bij nader inzien, als je je laptop alleen voor de tu gebruikt, zou ik eerder voor een 14" zepto met 1440x900 scherm gaan, die is ruim een halve kilo lichter dan mijn setup en dus beter mee te nemen. Je hebt niet echt veel nodig voor de opleiding, maar persoonlijk hecht ik wel wat waarde aan een *redelijke* videokaart (quadro fx/hoge nvs, geforce 8400 GT+ of GMA X3100). Een VIA Chrome+ chippie trekt het echt niet. Hoge resolutie, zeker hoger dan 1280x800, is wel echt aan te raden hoor. Ik vind het moeilijk om er een doorslaggevende reden voor te geven, maar als je niet op de centen hoeft te letten is het toch echt wel wat waard in CAD, fotobewerking, etc.

(ohja, die resoluties zijn in meerdere Clevo (XXODD), Compal (GNote, In-Note, BTO, Friesland Computers) en Zepto (eigenlijk ook clevo) notebooks te vinden. Ook Dell verkoopt ze in de 1420, 1520 en 1720. Toshiba is erg prijzig met de hi-res modellen)
bedankt voor de reacties.
ik denk dat ik liever voor een 15.4" scherm ga dan voor een 14"
ik had twee laptops gevonden waar ik tussen twijfelde:

GTX90
WSXGA+ Non-Glare (1680x1050)
8600M GT 512MB
2,0 Ghz T7300
120GB 5400rpm
2x 1Gb geheugen
9 cell accu

€ 1238

IFL90
WXGA+ Glare (1440x900)
8600M GT 512MB
2,0 Ghz T7300
100GB 7200rpm
2x 1Gb geheugen
6 cell accu

€ 1118

de prijs scheelt € 120, voor sommige mensen steld dat niks voor maar voor mij vind ik dat een redelijk hoog bedrag. ik weet dus nu dat een grotere resolutie fijn is maar niet echt nodig voor mijn studie. wat ik erg mooi vind aan de IFL90 is dat hij een 7200rpm hardeschijf heeft. maar de GTX90 heeft weer een 9 cell accu en natuurlijk een grotere resolutie. en heeft Glare nog positieve of negatieve effecten?

wat raden jullie mij aan als je tussen deze twee moest kiezen? om toch die € 120 bij te leggen voor de GTX90 of genoegen nemen met een 1440x900 resolutie en een snellere hardeschijf en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Laatst online: 04-06 13:18
De laptops gaan dus geleverd worden...

Delft, 27 augustus 2007

Beste

Enige weken geleden heb je een laptop besteld en betaald in het kader van het laptopproject van de TU Delft.

Zoals aangegeven in de planning, zal deze week de laptop worden uitgeleverd. Vanaf donderdag 30 augustus worden de laptops door TNT Post in het gehele land uitgeleverd. Indien TNT de laptop niet kan afleveren, zal deze op een later tijdstip nogmaals worden aangeboden. Lukt het dan nog niet de laptop af te leveren, dan zal TNT Post een bericht achterlaten op welk postkantoor je de laptop kunt afhalen. Let erop dat je bij het afhalen op het postkantoor een geldig legitimatiebewijs meeneemt!

[ Voor 55% gewijzigd door vistu op 27-08-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 15-06 12:21
vistu schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:10:
De laptops gaan dus geleverd worden...

Delft, 27 augustus 2007

Beste

Enige weken geleden heb je een laptop besteld en betaald in het kader van het laptopproject van de TU Delft.

Zoals aangegeven in de planning, zal deze week de laptop worden uitgeleverd. Vanaf donderdag 30 augustus worden de laptops door TNT Post in het gehele land uitgeleverd. Indien TNT de laptop niet kan afleveren, zal deze op een later tijdstip nogmaals worden aangeboden. Lukt het dan nog niet de laptop af te leveren, dan zal TNT Post een bericht achterlaten op welk postkantoor je de laptop kunt afhalen. Let erop dat je bij het afhalen op het postkantoor een geldig legitimatiebewijs meeneemt!
Dus je krijgt ze vrijdag de 31, of zaterdag de 1e.
Mocht er maar ook het kleinste beetje vertraging zijn, dan krijg je hem de 3e. En begon het schooljaar dan niet? :/
Beetje slecht geregeld, vind ik tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-06 20:30
Wat een problemen, ik heb nog nooit een laptop nodig gehad op de TU, dus kan me niet voorstellen dat je niet 1 dag zonder kan.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
PolluxDKB schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:40:
[...]

Dus je krijgt ze vrijdag de 31, of zaterdag de 1e.
Mocht er maar ook het kleinste beetje vertraging zijn, dan krijg je hem de 3e. En begon het schooljaar dan niet? :/
Beetje slecht geregeld, vind ik tenminste.
Boeiend, 1e week heb je toch je laptop nog niet nodig :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219222

Heeft iedereen al een bericht gehad? Ik nog niet... maar het bedrag is wel al afgeschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Ik heb ook nog geen bericht gehad en het bedrag is ook al afgeschreven. Kennelijk zijn er wel al berichten verstuurd, zie namelijk een paar posts boven dit bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Anoniem: 149647 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:49:
[...]

bedankt voor de reacties.
ik denk dat ik liever voor een 15.4" scherm ga dan voor een 14"
ik had twee laptops gevonden waar ik tussen twijfelde:

GTX90
WSXGA+ Non-Glare (1680x1050)
8600M GT 512MB
2,0 Ghz T7300
120GB 5400rpm
2x 1Gb geheugen
9 cell accu

€ 1238

IFL90
WXGA+ Glare (1440x900)
8600M GT 512MB
2,0 Ghz T7300
100GB 7200rpm
2x 1Gb geheugen
6 cell accu

€ 1118

de prijs scheelt € 120, voor sommige mensen steld dat niks voor maar voor mij vind ik dat een redelijk hoog bedrag. ik weet dus nu dat een grotere resolutie fijn is maar niet echt nodig voor mijn studie. wat ik erg mooi vind aan de IFL90 is dat hij een 7200rpm hardeschijf heeft. maar de GTX90 heeft weer een 9 cell accu en natuurlijk een grotere resolutie. en heeft Glare nog positieve of negatieve effecten?

wat raden jullie mij aan als je tussen deze twee moest kiezen? om toch die € 120 bij te leggen voor de GTX90 of genoegen nemen met een 1440x900 resolutie en een snellere hardeschijf en goedkoper.
Ik zou gaan voor de 2e optie, omdat ik denk dat de resolutie niet echt een probleem is (voor mij niet iig). Ook hecht ik meerwaarde aan een 7200rpm tov een 5400. Een 9-cells accu zou ik ook niet nemen omdat deze uitsteekt aan de achterkant van de laptop, wat ik niet mooi vind. Daarbij is het ook nog schadegevoeliger. Voor mij een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb al gekozen, voor de eerste optie, en voornamelijk om deze redenen:

non-glare is zoooooooooooooooooo veel beter dan glare... Ik snap niet dat mensen het acceptabel vinden om constant naar hun eigen reflectie te moeten kijken ipv naar wat er daadwerkelijk op het scherm staat. Ik erger me rot aan die glare-schermen.

De batterij - als je zoals ik het uiterste uit je laptop probeert te trekken gaat zelfs de 9-cels maar een uurtje en een klein beetje mee. Je zult er bovenop de TU-bibliotheek plezier van hebben hoor!

Als je hem koopt (welke dan ook), mag ik-em dan zien :D we spreken dan wel af op welke faculteit je ook bezoekt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Eh, de hoeveelheid reflectie van glans tov mat schermen verschilt nogal van merk tot merk. Ik heb iig zelden last van reflectie, terwijl ik ook laptop gezien heb waar je jezelf continu in ziet zitten ;) Niet zo kort door de bocht iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-06 20:30
Anoniem: 149647 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:35:

Autocad wordt niet meer gebruikt. Tegenwoordig gebruiken we catia, en daar kun je alleen maar aan werken op de universiteits-computers. Verder is er ook niets waar je een laptop voor gebruikt bij LR.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
Ik heb ook nog geen mail ontvangen. Ik vraag me af op basis waarvan sommigen wél een mail krijgen :?

Ik zie net ook dit bij het discussionboard van de "Support Dell Laptop 2007" organization op http://blackboard.tudelft.nl/ staan:
YouTube NO SOUND issue

Hello everyone! We apologize for this inconvenience, but due to software issues, we are currently unable to fix the YouTube NO SOUND issue. We suspect that it may have something to with the codec or possibly a windows registry error.

If you have some feedback or possibly a solution, we are open to any suggestions.

Thanks!

DELL Laptop 2007 Support Team
Windows XP DESKTOP REFRESH issue

Hello everyone! We apologize for this inconvenience, but due to software issues, we are currently unable to fix the Windows XP DESKTOP REFRESH issue. We suspect that it may have something to with the video card driver or possibly a windows registry error.

If you have some feedback or possibly a solution, we are open to any suggestions.

Thanks!

DELL Laptop 2007 Support Team
Er zijn dus al 2 issues, terwijl geen student de laptop nog heeft :X.

Al met al word ik hier niet echt vrolijk van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

mastair schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:27:
[...]

Autocad wordt niet meer gebruikt. Tegenwoordig gebruiken we catia, en daar kun je alleen maar aan werken op de universiteits-computers. Verder is er ook niets waar je een laptop voor gebruikt bij LR.
Nou ja, ik heb op een andere manier wel catia op mn laptopje........ :+ Wel zo handig als je eens iets fatsoenlijk op virtueel papier wilt zetten, hoewel Google Sketchup vaak wel voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
http://www.icto.tudelft.n...s-voor-studenten/actueel/:
28-08-2007 Uitlevering 2e batch vertraagd

Vanwege wereldwijde leveringsproblemen met de beeldschermen, is de levering van de 2e batch, die gepland stond voor eind september vertraagd. Naar verwachting zullen deze half oktober uitgeleverd worden. Tussentijds zal nog een kleine batch van 50 laptops uitgeleverd worden. Je ontvangt bericht zodra je laptop ingepland staat voor verzending.
Gelukkig zit ik hier niet bij.

[ Voor 3% gewijzigd door raviculus op 28-08-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb even gemaild...
Uiterlijk morgen krijgen de studenten hierover bericht via het door hun opgegeven e-mailadres.
Dus er is nog hoop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

half.... oktober.... omg. Zo lang moeten wachten op je laptopje is absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Gelukkig is er idd nog hoop, ik heb het ding besteld toen de bestelsite online kwam, dus ik ga er dus ook vanuit dat ik in de eerste batch zit. Dat wordt dus blijven plakken aan mijn mailadres vandaag en morgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85597

Zelfde hier... laptoptje een van de eerste dagen besteld, maar via postbank dus op 1 Augustus afgeschreven (terwijl het uiterlijk 31 Juli zou zijn). Als ik vandaag geen bericht krijg ga ik dus goed over de zeik :(.

Het laptopje is niet echt manditory bij de studie (ik ga LR doen), maar tis gewoon leuk en handig.. Stel je voor, in de collegezaal tijdens een saai college lekker laptop erbij en wat op internet zitten te prutsen, kan niet beter :P. Ook is het handig in de trein naar huis in het weekend en als ik bij mijn ouders zit. Mijn pc staat namelijk op mijn kamer en ik wil geen weekenden afkicken 8).

Achja, zolang het werkt en beter draait dan een gemiddelde Acer of Packard-Bell ben ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Be sure to visit me when you get there! Altijd leuk om tweakers op LR te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Bij mij was het 30 juli al afgeschreven, maar ik heb nu nog steeds geen mail ontvangen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
Sorry voor de dubbele post maar ik kan het niet laten om te melden dat ik ook eindelijk bericht ontvangen heb! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik (nog) niet :-( Sturen ze naar iedereen een individuele mail misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219222 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:20:
ik (nog) niet :-( Sturen ze naar iedereen een individuele mail misschien?
Volgens mij wel ja.. ^.^
Ik heb trouwens ook net de mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
Anoniem: 227220 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:54:
[...]

Volgens mij wel ja.. ^.^
Ik heb trouwens ook net de mail gehad.
Ik heb de mail om 14:38 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganondorf_875
ik om 14:40, maar de mail vangt rechtsboven aan met: Delft, 27 augustus 2007... Terwijl ze hem niet op die dag hadden verstuurd... Ik denk inderdaad dat ze iedereen een aparte mail versturen en dat het daarom zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dus niets ontvangen, maar misschien zal ik nooit iets ontvangen, uitgaande van de e-mail van gisteren.
Uiterlijk morgen krijgen de studenten hierover bericht via het door hun opgegeven e-mailadres. Voor buitenlandse studenten kan een uitzonderingssituatie gelden:

De buitenlandse studenten (OOK BELGIE) die een afleveradres hebben opgegeven in het buitenland, zullen de laptop af moeten halen bij IVL.
Misschien moet ik gewoon eens bij IVL langsgaan...

• vistu
Iemand al de laptop ontvangen?

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Ja, ik.

Wát een kansloos standaardje zit erbij. :X
Óf ik gebruik hem verkeerd, maar hij zit zoals ie ook bij het boekje zit. Het is van het goedkoopste en dunste soort plastic gemaakt, dus ik krijg al kippenvel als je de laptop eropzet. Hij veert dan gezellig ook na. Na een paar zachte tikjes glijdt hij er al gelijk vanaf omdat het opstaande randje niet genoeg is om hem tegen te houden. Leuk geprobeerd zo'n standaard maar het doet imo meer fout dan goed.

Edit: En ik vind het jammer dat er geen losse windows-ceedee bijkrijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Seers op 30-08-2007 11:54 ]

• De Ingenieur
Seers schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:52:
Ja, ik.

Wát een kansloos standaardje zit erbij. :X
Óf ik gebruik hem verkeerd, maar hij zit zoals ie ook bij het boekje zit. Het is van het goedkoopste en dunste soort plastic gemaakt, dus ik krijg al kippenvel als je de laptop eropzet. Hij veert dan gezellig ook na. Na een paar zachte tikjes glijdt hij er al gelijk vanaf omdat het opstaande randje niet genoeg is om hem tegen te houden. Leuk geprobeerd zo'n standaard maar het doet imo meer fout dan goed.

Edit: En ik vind het jammer dat er geen losse windows-ceedee bijkrijgt.
Waar woon jij dan? Ik denk dat daar het grootste verschil in levering gaat zitten. Aangezien ik in de achterhoek woon zou dat dus wel tot zaterdag duren.

• Ganondorf_875
Ik heb hem ook net binnengekregen, het ziet er allemaal wel degelijk uit, behalve idd dat standaardje, die ziet er erg slap uit, de muis die erbij zit is trouwens ook mijn desktop muis. Zo maar even testen of alles goed werkt en de laptop naar mijn smaak aanpassen... :9~

• Ganondorf_875
Even een vraag: er zou toch windows XP professional bijzitten? Er zit namelijk een sticker van XP Home onder mijn laptop, bij jullie ook?

• vistu
Ik woon in Leidschendam maar heb (nog) geen laptop ontvangen. Komt nog wel. Welke studie gaan jullie doen? Ik begin maandag aan WB.

• Ganondorf_875
Ik ga TN doen (volgens mij ben ik hier de enige die dat doet)

• raviculus
Ganondorf_875 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:41:
Even een vraag: er zou toch windows XP professional bijzitten? Er zit namelijk een sticker van XP Home onder mijn laptop, bij jullie ook?
Die stikker heb ik ook. Maar er zit echt XP prof op. Zie My Computer > properties.

Er staan wel nuttige tools op de standaard installatie. Bv: Putty, Filezilla, Firefox, 7-zip, real alternative, VLC, LAME. Allemaal programma's die ik zelf regelmatig gebruik, scheelt dus weer wat installaties.

De laptop werd bij mij even voor twaalven bezorgd in Bergschenhoek.

Edit: ik ga trouwens Elektro doen.

• Ganondorf_875
Er staat idd wel XP pro op ja, dit is trouwens het eerste bericht van mij op mijn laptop getikt.

• hackjedi
raviculus schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:32:
[...]

Die stikker heb ik ook. Maar er zit echt XP prof op. Zie My Computer > properties.

Er staan wel nuttige tools op de standaard installatie. Bv: Putty, Filezilla, Firefox, 7-zip, real alternative, VLC, LAME. Allemaal programma's die ik zelf regelmatig gebruik, scheelt dus weer wat installaties.

De laptop werd bij mij even voor twaalven bezorgd in Bergschenhoek.

Edit: ik ga trouwens Elektro doen.
Ik heb dat ding nog steeds niet en ik sta wel ingeplanned :(

hey ravi :w

• vistu
hackjedi schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:07:
[...]

Ik heb dat ding nog steeds niet en ik sta wel ingeplanned :(

hey ravi :w
Ik heb ook een pesthekel aan wachten op speeltjes (A)

Edit:
Speeltje is binnen, hoef niet meer te wachten. Ik vind die standaard wel meevallen, mn laptop valt er niet uit en ik heb niet echt het idee dat het hele zooitje los zit.

[ Voor 24% gewijzigd door vistu op 30-08-2007 15:20 ]

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
BigNaatje schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:22:
[...]

Waar woon jij dan? Ik denk dat daar het grootste verschil in levering gaat zitten. Aangezien ik in de achterhoek woon zou dat dus wel tot zaterdag duren.
Maten van mij die 2 minuten fietsen hiervandaan wonen hebben hem ook nog niet. Maar die doen dan ook IO, misschien zit daar nog een verschil in?

Ik doe trouwens ook TN. :)

En in gebruikte het standaardje inderdaad verkeerd. Tijd om mijn kamer hier op te ruimen trouwens, ook weer nte een 24" hier neergezet, voorlopig wel weer genoeg scherm. :P

• De Ingenieur
Seers schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:21:
[...]

Maten van mij die 2 minuten fietsen hiervandaan wonen hebben hem ook nog niet. Maar die doen dan ook IO, misschien zit daar nog een verschil in?

Ik doe trouwens ook TN. :)

En in gebruikte het standaardje inderdaad verkeerd. Tijd om mijn kamer hier op te ruimen trouwens, ook weer nte een 24" hier neergezet, voorlopig wel weer genoeg scherm. :P
Ik heb hem om 12 uur vanmiddag ontvangen :D
Alleen nu zit ik die notebookverzekering te bekijken en daar moet je een serienummer invullen. Weet iemand waar ik dat nummer precies kan vinden?

• bóòbó
  • Laatst online: 15-06 12:21
Hier ligt een TNT briefje, was niemand thuis ;(
Morgen brengen ze hem nog een keer :)

• hackjedi
heb hem nu ook ontvangen. Mooi ding en er zit veel zooi bij.

Wat een zooi aan software zit er voor geinstalleerd :( die virus scanner vind ik maar niks en zelfs windows live messenger zit er op.

Nu heb ik al een 'probleem' ; ik zat even met cpu-z te kijken naar m'n cpu, maar die haalt de snelheid van 1,8 niet. Eerst hing hij op 800 mhz en nu op 1200. Iemand anders die dit zelfde probleem heeft?

Anoniem: 170903

BigNaatje schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Alleen nu zit ik die notebookverzekering te bekijken en daar moet je een serienummer invullen. Weet iemand waar ik dat nummer precies kan vinden?
Onderkant van de laptop?

• vistu
hackjedi schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:01:
heb hem nu ook ontvangen. Mooi ding en er zit veel zooi bij.

Wat een zooi aan software zit er voor geinstalleerd :( die virus scanner vind ik maar niks en zelfs windows live messenger zit er op.

Nu heb ik al een 'probleem' ; ik zat even met cpu-z te kijken naar m'n cpu, maar die haalt de snelheid van 1,8 niet. Eerst hing hij op 800 mhz en nu op 1200. Iemand anders die dit zelfde probleem heeft?
Bij AMD heet die 'feature' Cool'ndQuiet als ik het goed heb. Komt er in feite op neer dat de cpu zich terugclocked als je niet alles nodig hebt. Gaat de warmteproductie tegen en komt de batterij natuurlijk ten goede.

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Weet iemand hoe je het beeldscherm van de laptop lichter zet? Het is nogal donker bij mij namelijk
Ook werkt geluid overal, behalve bij youtube, dan heb ik wel goed beeld enzo, maar er is gewoon geen geluid.
En is er een manier om te scrollen? (Ik ben in het algemeen niet gewend aan laptops en al helemaal niet aan Dell laptops)

[ Voor 57% gewijzigd door Mag op 30-08-2007 16:32 ]

• Ganondorf_875
Heb je de AC adapter er niet inzitten? Als je die er indoet dan is het scherm helderder en anders moet je volgens mij bij het control panel bij power options kijken, alleen ben ik hier niet zeker van.
Ondanks de vele geruchten over de slechte prestaties van de kaart vind ik hem trouwens wel goed draaien, hij draait Star Wars: Empire at war op een nette 30-60 FPS als er veel actie is. Dus ik ben er wel tevreden mee tot nu toe. (al is dat spel niet heel eisend op grafisch gebied maar toch)

• vistu
Helderheid stel je in met de blauwe Fn knop op je toetsenbord icm pijltje omhoog (helderder), omlaag (minder helder), naar links (automatisch).

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

vistu schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:36:
Helderheid stel je in met de blauwe Fn knop op je toetsenbord icm pijltje omhoog (helderder), omlaag (minder helder), naar links (automatisch).
Heel erg bedankt :)

Weet iemand ook hoe ik me geluid op youtube kan krijgen en hoe je in word/ff/ie kan scrollen??
Pagina: 1 2 3 Laatste