Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

firewall voor alleen applicatie beheer

Pagina: 1
Acties:

• maxthon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10-2011
Op dit moment maak ik gebruik een Netgear router (met hardware firewall) en zou graag een software matige oplossing willen hebben voor alleen het vrijgeven van applicaties en het beheren hiervan.

Ik gebruik nog de oude sygate firewall maar deze is mischien wel te veel van het goede en waarschijnlijk zijn er eenvoudiger tools die dit bovenstaande ook kunnen en minder systeem eisen stellen.

Heeft iemand goede suggesties?

XP pro Window firewall uit

• maxthon
geen alternatieven dus?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien wil je 'het vrijgeven van applicaties en het beheren hiervan' wat beter definieren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

wat wil je precies doen? voorkomen dat een applicatie een bepaalde poort kan openen? of ook echt kijken of die applicatie dat wel echt is zodat je dus niet Kazza op poort 80 krijgt.

daarnaast wil je dit per systeem doen of alleen op de gateway? wat versta jij onder een applicatie?
iets meer zou wel duidelijk zijn want volgensmij zoek je niet een firewall maar wat anders.

• maxthon
Ik wil applicaties wel of niet toegang verschaffen tot het internet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus een van de vele personal firewalls die hier al uitentreure zijn besproken. Lees dus wat oude topics door en vorm een mening :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• maxthon
F_J_K schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:13:
Dus een van de vele personal firewalls die hier al uitentreure zijn besproken. Lees dus wat oude topics door en vorm een mening :Y)
Bedankt voor je uitleg, maar hier heb ik niets aan, zoals jezelf al aangeeft uitentruere. 8)7

Dus zoeken in het forum leidt vanzelfsprekend tot onbruikbaar veel resultaten die in vele (alle) gevallen niets te maken hebben met de concrete vraag, verouderd zijn of niet de vraag beantwoorden omdat het gaat om een firewall met volledige functionaliteit welke ik reeds in gebruik heb. Ik zoek een specifice tool die alleen applicatie beheer doet.

Maar ik begrijp dat je net als ik niet over deze informatie beschikt voor zo'n soort programma dus ik ben benieuwd of een ander deze wel heeft.

Verwijderd

nog afgezien dat dit ERG afhankt van welke applicatie kan ik geen zinnig woord zeggen over welke firewall het beste aansluit bij jouw specefieke eisen.

probeer je bijvoorbeeld p2p programma's te blokkeren dan hangt dit weer af van welke protocol die programma's gebruiken. veel p2p programma's omzeillen dit soort firewall's weer net iets anders.

voor veel programma's voldoet het om gewoon de betreffende poort op DENY ALL te zetten. iets wat elke firewall wel kan en welke dat het beste doet vindt je wel in reviews op het internet.

ook is het voor sommige programma's makkelijker dit te doen met policy's of programma's zoals netLimiter. kortom tenzij jij iets meer vertelt over wat voor soort programma's en in wat voor situatie's je dit probeert te beheren zul je inderdaad geen zinnig antwoord krijgen over welke firewall nou het beste is omdat je dat gewoon niet kunt zeggen met zulke weinige informatie die je geeft.

vertel dus iets meer over welke programma's we hier praten(P2P, IM, Games, office, etc) en in wat voor situatie je dit probeert te beheren(MKB, eenmanszaak, particulier, non-profit, enterprise, etc).

kortom: lees de faq & huis-regels eens door voordat je een topic begint.
Pagina: 1