Heeft iemand de interne webcam aan de praat gekregen onder vista?
Ja, die werkt bij mij.
de drivers staan op de cd, heb je die niet moet je hier even zoeken
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6625WD/Drivers/Vista
Hoe krijg je hem aan de praat verder.
1. je drukt op je webcam knop links naast de aankno[
2. je start de bisoncap software, ik heb versie 1.25 die stond op mijn cd.
de drivers staan op de cd, heb je die niet moet je hier even zoeken
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6625WD/Drivers/Vista
Hoe krijg je hem aan de praat verder.
1. je drukt op je webcam knop links naast de aankno[
2. je start de bisoncap software, ik heb versie 1.25 die stond op mijn cd.
[ Voor 86% gewijzigd door hjs op 16-11-2007 20:35 ]
en, al af?MicroStar_NL schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:32:
'k ben bezig met een review aan't schrijven, als ik em af heb , zal ik em wel plaatsen.
ja, zal em zo plaatsen bij de productreviews.
Ik zie alleen de MSI GX700 (MS-1719) er niet bijstaan, kan ik em dan zelf toevoegen??
Volvo EX40 Ultra SMER MY25 Vapour Grey 19" Microtech | 3.6.4
Verwijderd
Eej,
Ik zit te kijken naar een GX700P-001NL Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz), 2048 MB, 17 Inch, 250 GB. Deze kan ik bij salland halen voor 1166 euro. Is dit model het snelst voor de prijs of moet ik toch voor een ander type gaan.
Bij grafische kaart staat ; Equipped with the best and latest NVIDIA Geforce 8600M GT 3D graphic card with 512MB VRAM. Dit is dus zonder shared geheugen of niet? Lijkt me gewoon echt 512 mb zonder dat het van het werkgeheugen af gaat.
Even op de msi site gekeken en daar staat; The integrated DTV receiver allows you to watch and record TV programs right on your notebook. Simply connect the antenna and you’ll never have to miss an episode of your favorite TV program again! . Heeft iemand hier ervaring mee en is dit bij elk model geleverd?
Ik hoop zat jullie mij iets meer kunnen vertellen want ik heb al zo'n 7 verschillende types van de GX700 serie gezien en weet nu niet wat eigenlijk de snelste van de 7 is voor de prijs.
Ik zit te kijken naar een GX700P-001NL Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz), 2048 MB, 17 Inch, 250 GB. Deze kan ik bij salland halen voor 1166 euro. Is dit model het snelst voor de prijs of moet ik toch voor een ander type gaan.
Bij grafische kaart staat ; Equipped with the best and latest NVIDIA Geforce 8600M GT 3D graphic card with 512MB VRAM. Dit is dus zonder shared geheugen of niet? Lijkt me gewoon echt 512 mb zonder dat het van het werkgeheugen af gaat.
Even op de msi site gekeken en daar staat; The integrated DTV receiver allows you to watch and record TV programs right on your notebook. Simply connect the antenna and you’ll never have to miss an episode of your favorite TV program again! . Heeft iemand hier ervaring mee en is dit bij elk model geleverd?
Ik hoop zat jullie mij iets meer kunnen vertellen want ik heb al zo'n 7 verschillende types van de GX700 serie gezien en weet nu niet wat eigenlijk de snelste van de 7 is voor de prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 18:10 ]
ja, volgens mij echt 512mb onboard DDR2 geheugen.
nee, die tv tuner zit niet standaard ingebouwd.
en let ook even op de resolutie van het scherm, kan verschil inzitten.
nee, die tv tuner zit niet standaard ingebouwd.
en let ook even op de resolutie van het scherm, kan verschil inzitten.
Mn produchtreview is toegevoegd.
http://tweakers.net/productreview/5721
Edit:
Enig idee of en hoe je de P1(sneltoets) kan instellen? In de gebruiksaanweizing staat er wel iets over;
No matter which status you are in (S3 or S4 or
S5), you can return to S0 status (OS status) by
pressing P1 Quick Launch Button. Besides,
you can also activate the VISTA media player
by pressing P1 Quick Launch Button.
S1, S3, S4, S5 ?
iemand een idee? (standby, slaapstand.... )
Als ik op die P1 druk, opent hij "zoeken". Heb nog geen manier/optie gevonden om P1 in te kunnen stellen.
Edit:
Enig idee of en hoe je de P1(sneltoets) kan instellen? In de gebruiksaanweizing staat er wel iets over;
No matter which status you are in (S3 or S4 or
S5), you can return to S0 status (OS status) by
pressing P1 Quick Launch Button. Besides,
you can also activate the VISTA media player
by pressing P1 Quick Launch Button.
S1, S3, S4, S5 ?
Als ik op die P1 druk, opent hij "zoeken". Heb nog geen manier/optie gevonden om P1 in te kunnen stellen.
[ Voor 76% gewijzigd door MicroStar_NL op 28-11-2007 15:39 ]
Verwijderd
@ hjs, als ik kijk op www.mijnsalland.nl zie ik 2 versies namelijk;
MSI Laptop GX710P-005NL AMD Turion 64 X2 TL-58 (1,9GHz), Radeon HD 2600, 2048 MB, 17 Inch, 250 GB
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=135&cat2_no=271
Deze kost 1146,01.
MSI Laptop GX700P-001NL Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz), eForce 8600M GT, 512 MB, 2048 MB, 17 Inch, 250 GB.
Deze kost 1166.
Alleen de processor en grafische kaart zijn anders. Welke is het meest geschikt voor all-round systeem. Voor de rest wordt ik bij allebei doorgelink naar een pagina van msi waarbij er een tv-tuner staat afgebeeld. Weet iemand of deze er ook daadwerkelijk bij zit?
MSI Laptop GX710P-005NL AMD Turion 64 X2 TL-58 (1,9GHz), Radeon HD 2600, 2048 MB, 17 Inch, 250 GB
Deze kost 1146,01.
MSI Laptop GX700P-001NL Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz), eForce 8600M GT, 512 MB, 2048 MB, 17 Inch, 250 GB.
Deze kost 1166.
Alleen de processor en grafische kaart zijn anders. Welke is het meest geschikt voor all-round systeem. Voor de rest wordt ik bij allebei doorgelink naar een pagina van msi waarbij er een tv-tuner staat afgebeeld. Weet iemand of deze er ook daadwerkelijk bij zit?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 17:56 ]
zonder meer de intel versie, als het nu een 2.2 turion was dan had ik het niet geweten, maar bij gelijke kloksnelheid is de intel zeker sneller.
Verwacht dat de 8600MGT ook wel sneller is datn de HD2600, neem niet aan dat het een HD 2600 XT is, maar de pro versie. (als het de XT is zouden ze dat zeker vermelden)
tv tuner zit er echt niet in, zou het bij de specs staan bij saland.
wil je een tv tuner, moet je bv bij informatique naar de 171-W25+ kijken, zelfde laptop (msi barebone) met een ander naamplaatje.
Verwacht dat de 8600MGT ook wel sneller is datn de HD2600, neem niet aan dat het een HD 2600 XT is, maar de pro versie. (als het de XT is zouden ze dat zeker vermelden)
tv tuner zit er echt niet in, zou het bij de specs staan bij saland.
wil je een tv tuner, moet je bv bij informatique naar de 171-W25+ kijken, zelfde laptop (msi barebone) met een ander naamplaatje.
Verwijderd
Okej dus dan kan ik beter voor de intel versie gaan. Ik heb salland gemaild in verband met de tv tuner dus dat hoor ik morgen hoop ik.
Ik heb even op informatique gekeken maar als ik alles hetzelfde configureer als salland ben ik 400 euro duurder uit. Is dat echt zo en kan ik beter een losse tv tuner halen of zit het anders.
Ik heb even op informatique gekeken maar als ik alles hetzelfde configureer als salland ben ik 400 euro duurder uit. Is dat echt zo en kan ik beter een losse tv tuner halen of zit het anders.
Lijkt me ook dat die prijs bij salland niet helemaal klopt eigenlijk. 
Misschien is het geen 1680*1050 scherm wat erop zit (ondanks dat het wel bij de specs staat)
Misschien is het geen 1680*1050 scherm wat erop zit (ondanks dat het wel bij de specs staat)
Oh, je had je bericht nog geedit. Er zit wel een progje bij voor die knoppen (P1 e.d.)
maar daar heb ik helemaal niet goed nog naar gekeken, zal vanavond nog eens openen)
zag alleen dat je met dat progje kon laten melden of er e-mail was.
Kom nog een review tegen
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=189393
maar daar heb ik helemaal niet goed nog naar gekeken, zal vanavond nog eens openen)
zag alleen dat je met dat progje kon laten melden of er e-mail was.
Kom nog een review tegen
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=189393
[ Voor 15% gewijzigd door hjs op 29-11-2007 14:45 ]
Ah, puntje van kritiek gevonden.MicroStar_NL schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:14:
Mn produchtreview is toegevoegd.
Je vind de review niet als je zoekt op GX700, en dat is toch de naam waaronder de laptop bekend is
ah ja, dat klopt, Zal es kijken of ik dat kan aanpassen.
Al gevonden hoe je die P1 knop kan instellen??
Heb zelf ook al gekeken, in program files staat wel een map (System Control Manager) waarin wel wat losse programma's staan.
Al gevonden hoe je die P1 knop kan instellen??
Heb zelf ook al gekeken, in program files staat wel een map (System Control Manager) waarin wel wat losse programma's staan.
Nee, P1 nog niet gevonden, er zitten 2 progjes in mijn tray die wat vaag zijn.
Maar geen P1 mee te koppelen.
Bij mij start ie met P1 mediaspeler op.hjs schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:55:
Nee, P1 nog niet gevonden, er zitten 2 progjes in mijn tray die wat vaag zijn.
Wellicht dat de 4965AGN niet wordt ondersteund onder Knoppix?Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:13:
Uhmm heeft iemand ervaring met knoppix ik krijg me wireless niet aan onder knoppix
In het bios hoef je dacht ik niks aan te passen.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:04:
Iemand ervaring met dual boot xp vista hoe doe je dat met bios (xp of vista versie)
Zal ff kort uilegge hoe ik een dualboot opzet;(XP & Vista)
Eerst XP installeren. Bij de install maak je bijv. 2 partities aan (allebei ongeveer 50% van de beschikbare ruimte). XP zet je dan bijv. op het eerste partitie.
Na de install van XP, installeer je vista.
Bij de install van vista kan je dan kiezen waar je de vista wil hebben. Dan kies je de 2e lege partitie. Na de install zou je bij het opstarten een menutje krijgen na je bios, waarin je tussen xp en vista kan kiezen. Vista zou dit automatische moeten doen
Als je al vista hebt geinstalleerd, kan je gewoon xp op een lege partititie installeren. Met easybcd kan je verschillende OS'en toevoegen (Linux, Vista bijv.) toevoegen aan je XP installatie. Hiermee kan je nog meerdere dingen aanpassen, zoals kiestijd en default OS. (pas wel op, want je kan je PC dr ook mee vern**ken)
Heb het zelf nog niet gedaan op de GX700, maar zie niet waarom het niet zou kunnen.
hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.
Er zit wel een verschil tussen XP en Vista in je bios.
Was er niet iets met AHCI oid, bij Vista moet het aan om je robson module te laten werken.
Was er niet iets met AHCI oid, bij Vista moet het aan om je robson module te laten werken.
ach ja, vergeten.
denk dat XP wel gewoon draait, verwacht alleen dat je dan een "onbekende hardware" melding krijgen over de robson-module. Anders moet je in de bios die AHCI uitschakelen voor XP als je problemen krijgt.
denk dat XP wel gewoon draait, verwacht alleen dat je dan een "onbekende hardware" melding krijgen over de robson-module. Anders moet je in de bios die AHCI uitschakelen voor XP als je problemen krijgt.
Ik heb op het moment de GX700-766G in bestelling staan bij laptops4u.nl
Al voor 2,5 week nu en nog steeds geen zicht op een snelle levering...
Dit is em, volgens mij is de prijs/kwaliteit geweldig:
http://www.laptops4u.nl/info/gx700-766g-1503.html
Maar even afwachten nog
Al voor 2,5 week nu en nog steeds geen zicht op een snelle levering...
Dit is em, volgens mij is de prijs/kwaliteit geweldig:
http://www.laptops4u.nl/info/gx700-766g-1503.html
Maar even afwachten nog
gewoon geduld hebben
Heb ook 7 weken op de mijne gewacht. Zeker het wachten waard.
Heb ook 7 weken op de mijne gewacht. Zeker het wachten waard.
Oke gaan we doen...
Ik zag de foto's in jou review dat laptop pianolak heeft. Zoals je ziet op de link die ik had gegeven heeft de mijne dat niet, althans niet op de foto.
Hoe zag jou foto er destijds uit op de laptops4u.nl?
Ik wil namelijk ook wel pianolak, ziet er strak uit
Ik zag de foto's in jou review dat laptop pianolak heeft. Zoals je ziet op de link die ik had gegeven heeft de mijne dat niet, althans niet op de foto.
Hoe zag jou foto er destijds uit op de laptops4u.nl?
Ik wil namelijk ook wel pianolak, ziet er strak uit
Nee, dat is niet het geval, zie de link van mij, hierboven.hjs schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:28:
Neem toch aan dat die van ook pianolak is, de kast is van al die dingen toch gelijk
De foto''s die daar staan laten een andere afwerking zien
zelfde voor mij, op die foto's staat wel een andere behuizing, dan ik heb. De info over de gx700 op de Laltops4u klopt ook niet helemaal, zo zit er geen TV-out (S-video) in mn laptop, terwijl 't er toch opstaat. (sommige gx700 hebben het wel)hjs schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:28:
tja, ik heb de GX700-366C en die heeft toch echt pianolak.
Als je het niet zeker weet zou ik gewoon een mailtje sturen, of bellen.
Weet je het gelijk zeker.
Is het mogelijk om van de bijgeleverde driver-disk een VISTA-oem DVD te maken met behulp van bijvoorbeeld WinLite? Of in ieder geval een schone Vista-installatie eraf te rippen op 1 of andere manier?
Ik was namelijk wat rond aan het lezen op GoT en verscheidene mensen geven aan dat dit mogelijk is.
Misschien is de driver-disk wel encrypt ofzo? Of staat Windows Vista op een verborgen partitie voorgeinstalleerd. Dat zou de zaak iets complexer maken
Ik was namelijk wat rond aan het lezen op GoT en verscheidene mensen geven aan dat dit mogelijk is.
Misschien is de driver-disk wel encrypt ofzo? Of staat Windows Vista op een verborgen partitie voorgeinstalleerd. Dat zou de zaak iets complexer maken
de dvd die ik erbij kreeg is gewoon een Vista dvd, er zat ook geen Vista op voorgeinstalleerd.
Maar dat is anders denk ik als je een echte MSI koopt en niet eentje gebaseerd op de MSI barebone zoals wij hebben.
Maar dat is anders denk ik als je een echte MSI koopt en niet eentje gebaseerd op de MSI barebone zoals wij hebben.
Oke, erg mooi dat er gewoon een Vista DVD bij zit. Ik krijg namelijk ook een barebone MSI binnen, dus dat betekent dan geen voorgeinstalleerde OS-en en recovery-sh*t
Iemand toevallig ervaring met Battlefield 2 op deze laptop? Ik krijg BF2 maar niet aan de gang...
Direct na het starten van BF2, stopt ie dr gelijk mee en spuugt hij deze error dr uit,

Het lijkt erop dat het iets met RendDX9.dll te maken heeft.
DX10 kaart met DX9 spel, zou toch moeten werken...
Probleem gevonden: BF2 heeft minimaal een 60Hz scherm nodig. Laptop heeft 59Hz. BF2 draait wel op mn laptop met een extern beeldscherm.
Direct na het starten van BF2, stopt ie dr gelijk mee en spuugt hij deze error dr uit,

Probleem gevonden: BF2 heeft minimaal een 60Hz scherm nodig. Laptop heeft 59Hz. BF2 draait wel op mn laptop met een extern beeldscherm.
[ Voor 23% gewijzigd door MicroStar_NL op 14-04-2008 19:44 ]
op nieuw installeren ??MicroStar_NL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:03:
Iemand toevallig ervaring met Battlefield 2 op deze laptop? Ik krijg BF2 maar niet aan de gang...![]()
[afbeelding]
Op mn desktop(vista) werkt BF2 probleemloos.
Wel vreemd als het aan de laptop(hardware) zou liggen![]()
Heb al met de resolutie gespeeld, maar heeft geen effect gehad.
iemand een idee?
Wil wel eens helpen
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Vista of BF2? BF2 staat er nieuw op.the squaler1 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:08:
[...]
op nieuw installeren ??
Wil wel eens helpen
3 januari is er een nieuwe bios verschenen.
- Support Intel CPU T2310/T2330.
Lijkt me geen reden om die te flashen, of weet iemand wat meer?
http://global.msi.com.tw/...incat_no=135&prod_no=1227
- Support Intel CPU T2310/T2330.
Lijkt me geen reden om die te flashen, of weet iemand wat meer?
http://global.msi.com.tw/...incat_no=135&prod_no=1227
Dat lijkt mij ook niet, als er meer veranderingen waren gemaakt hadden ze het er denk ik wel bijgezet.
ik had msi uk eens gemail (msi nl leest hier mee
)
If your machine is working fine, there is no need to update the BIOS.
oops dit topic had ik nog niet gespot
ik heb er zelf eentje geopend over de ervaringen met de GX600 P en E en de 700 editie maarjah ik zie dat het hier eerder een discussie is over of het een ladylaptop is of niet 
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1271145
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
tja, dit topic is eigelijk wel ver afgedwaald.pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:15:
oops dit topic had ik nog niet gespotik heb er zelf eentje geopend over de ervaringen met de GX600 P en E en de 700 editie maarjah ik zie dat het hier eerder een discussie is over of het een ladylaptop is of niet

Goed plan van je om een verse aan te maken over de ervaringen met de GX600 en GX700 serie
bedanktMicroStar_NL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:11:
[...]
tja, dit topic is eigelijk wel ver afgedwaald.![]()
Goed plan van je om een verse aan te maken over de ervaringen met de GX600 en GX700 serie
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Er is een bios-update beschikbaar, maar geen details gevonden wat er veranderd is.
Description: Update EC.
zegt mij niks
, anyone?
Description: Update EC.
zegt mij niks
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=114764
Embedded Controller.
It's a chip that handles power-stuff in the notebook among things.
Klinkt dus wel intressant.
Embedded Controller.
It's a chip that handles power-stuff in the notebook among things.
Klinkt dus wel intressant.
De EC controller beheerd veel dingen zoals toetsenbord, Touchpad, BT, wifi, lampjes etc. Wat er precies veranderd is kunnen wij ook niet vertellen aangezien de Change log precies hetzelfde verteld.
Met vriendelijke groet,
MSI Notebook Support Team
hmm, klinkt zeker intressant.
'k weet alleen nog niet of ik em ook daadwerkelijk ga updaten, omdat nu alles goed werkt.
Een regel waar ik vaak aan moet denken; "Zolang het goed werkt, äfblijven!"
'k weet alleen nog niet of ik em ook daadwerkelijk ga updaten, omdat nu alles goed werkt.
Een regel waar ik vaak aan moet denken; "Zolang het goed werkt, äfblijven!"

Hoe heb jij de bios geflashed dan, mij lukt het niet
'k wilde het ook maar es doen, maar de "live update 3" van msi geeft een error als ie de resultaten wil laten tonen, een of ander script error. Zowel de online-update als 't programma.
vreemd
of heeft MSI een los flash-programmatje oid?
btw, als je HD-films afspeelt op je laptop, kan ik je ook een nieuwe forceware aanraden.
Ik heb 167.43 op de laptop gezet, van laptopvideo2go, hij draait al een weekje en geen problemen tegengekomen.
PureVideo van Nvidia wordt met deze forceware ondersteunt, en het scheelt behoorlijk qua CPU-belasting. Ervoor was het ongeveer 50 a 60% belasting, nu rond de 20%.
'k wilde het ook maar es doen, maar de "live update 3" van msi geeft een error als ie de resultaten wil laten tonen, een of ander script error. Zowel de online-update als 't programma.
of heeft MSI een los flash-programmatje oid?
btw, als je HD-films afspeelt op je laptop, kan ik je ook een nieuwe forceware aanraden.
Ik heb 167.43 op de laptop gezet, van laptopvideo2go, hij draait al een weekje en geen problemen tegengekomen.
PureVideo van Nvidia wordt met deze forceware ondersteunt, en het scheelt behoorlijk qua CPU-belasting. Ervoor was het ongeveer 50 a 60% belasting, nu rond de 20%.
Bios gedownload en mbv nero een bootable cd gemaakt en op die cd gelijkt de bios files gezet.
opstarten vanaf cd, naar d: en naar de folder en dan flash.bat runnen.
aan me nooit niet dat ik een bios ga updaten via een liveupdate prorgamma, dat vertrouw ik echt niet.
opstarten vanaf cd, naar d: en naar de folder en dan flash.bat runnen.
aan me nooit niet dat ik een bios ga updaten via een liveupdate prorgamma, dat vertrouw ik echt niet.
Dr is een update beschikbaar voor de system control panel
ben benieuwd
edit:
Geen verandering opgemerkt tot zover, dr zal wel wat achter de schermen wat veranderd zijn.
edit2:
Het de Bios ook geflashed, alles werkt gelukkig nog
Ik kreeg wel een paar keer "cmos checksum error" na de reboot
, maar das nu weg (had in de bios instellingen "quick boot" enabled en toen was ie weg
)
Bios versie is iig geupdate, maar zag dat de EC-versie niet veranderd is
(onder system information).
is dat bij jouw ook het geval?
ben benieuwd
edit:
Geen verandering opgemerkt tot zover, dr zal wel wat achter de schermen wat veranderd zijn.
edit2:
Het de Bios ook geflashed, alles werkt gelukkig nog
Ik kreeg wel een paar keer "cmos checksum error" na de reboot

Bios versie is iig geupdate, maar zag dat de EC-versie niet veranderd is
is dat bij jouw ook het geval?
[ Voor 61% gewijzigd door MicroStar_NL op 19-03-2008 21:02 ]
Er staat weer een nieuwe bios
The battery charging in 3 Amp only
Moet ik me daar nu weer bij voorstellen
ah, iets gevonden.
The battery charging in 3 Amp only
Moet ik me daar nu weer bij voorstellen
ah, iets gevonden.
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=115828.0I have it and MSI did really big changes about fan direction.
Now is notebook very very nice quiet.
[ Voor 46% gewijzigd door hjs op 04-04-2008 21:34 ]
"klinkt" goed ,ook al geflashed?
'k vond de laptop na de vorige ook al wat stiller, maar dat kan ook het idee zijn
'k vond de laptop na de vorige ook al wat stiller, maar dat kan ook het idee zijn
Ja, zit er al in bij mij en ik heb inderdaad het idee dat hij beduidend stiller is 
nog geen spel meegespeeld om te kijken wat hij doet onder stress.
nog geen spel meegespeeld om te kijken wat hij doet onder stress.
Ik heb deze week de EX700 (MS-1719) binnen gekregen, maar dat ding maakt echt een boel herrie. Klinkt net alsof er constant een dvd in de dvd-speler draait. Het geluid komt uit de ventilator die rechtsonder de laptop zit. Het is geen aanlopend geluid ofzo, maar puur het hard draaien van de ventilator wat voor veel geluid zorgt.
Omdat ik ook nog via m`n werk een laptop heb (HP) kan ik redelijk een vergelijking maken of de EX700 veel of weinig herrie maakt. Die HP maakt als je hem aanzet ook wel wat geluid, maar daarna zakt het af en is hij echt onhoorbaar. Maar de EX700 blijft gewoon ongelovelijk veel lawaai maken, als hij warmer wordt dan is het niet om aan te horen.
Ik heb de nieuwste bios geprobeerd, maar geen veranderingen waar te nemen. Ik heb ook al contact gehad met MSI, en die zeggen dat ik hem gewoon moet terug sturen naar de winkel ter vervanging
Hoe is het geluidsniveau van jullie laptop cooler?
Omdat ik ook nog via m`n werk een laptop heb (HP) kan ik redelijk een vergelijking maken of de EX700 veel of weinig herrie maakt. Die HP maakt als je hem aanzet ook wel wat geluid, maar daarna zakt het af en is hij echt onhoorbaar. Maar de EX700 blijft gewoon ongelovelijk veel lawaai maken, als hij warmer wordt dan is het niet om aan te horen.
Ik heb de nieuwste bios geprobeerd, maar geen veranderingen waar te nemen. Ik heb ook al contact gehad met MSI, en die zeggen dat ik hem gewoon moet terug sturen naar de winkel ter vervanging
Hoe is het geluidsniveau van jullie laptop cooler?
[ Voor 45% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 11-04-2008 12:22 ]
Wat jij schrijft herken ik niet van mijn GX700, zelfs niet voor de laatste bios update.
Hij was niet stil, maar liep ook zeker op volle snelheid (de fan).
Wat helpt om hem stiller te krijgen is rmclock draaien, zodat hij minder warm wordt.
Maar ja, als het een fout is in je laptop waardoor hij altijd op max snelheid loopt, zal dat progje ook niks helpen.
Terug met dat ding.
Wat helpt om hem stiller te krijgen is rmclock draaien, zodat hij minder warm wordt.
Maar ja, als het een fout is in je laptop waardoor hij altijd op max snelheid loopt, zal dat progje ook niks helpen.
Terug met dat ding.
Ik heb zojuist nog even gekeken, met rmclock nog wat geprobeerd. De core temp is 27 tot 30 graden, maar toch draait de fan constant. En volgens mij ook op redelijk hoge toeren, want je hoort hem namelijk draaien. Opzich ben ik misschien wel een zeikerd, maar m`n HP laptop hoor je gewoon helemaal niet.hjs schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:10:
Wat jij schrijft herken ik niet van mijn GX700, zelfs niet voor de laatste bios update.
Terug met dat ding.

'K heb de bios ook maar es geupdate.
Het geluidsnivieau is inderdaad stukke lager, dan voorheen. Vooral in idle op energiebesparing, fluisterstil
Maar door deze stilte is de CPU temperatuur wel wat hoger. Onder full-load komt de temp. regelmatig boven de 80+ °C, wat eerst na een lange tijd niet boven de 75 °C graden kwam.
'k weet niet of dat nu ook nog zo blijft na een lange stress-test, maar 't zal vast wel getest zijn
Ik vind het erop lijken dat de fan een stuk sneller (slimmer) reageert op temperatuurveranderingen. Bij het begin van het stressen gaat de fan staps gewijs sneller draaien. Na 't stressen daalt de temp ook gelijk, en het geluid ook kort daarna. Was daarvoor wel anders, dan bleef ie nog een tijdje flik doordraaien.
Hij gaat ook wat langer mee, dan toen ik hem kreeg, 3:30uur -> 4:10uur
, mooi meegenomen!
Elk voordeel hep z'n nadeel, dat wel natuurlijk
Het geluidsnivieau is inderdaad stukke lager, dan voorheen. Vooral in idle op energiebesparing, fluisterstil
Maar door deze stilte is de CPU temperatuur wel wat hoger. Onder full-load komt de temp. regelmatig boven de 80+ °C, wat eerst na een lange tijd niet boven de 75 °C graden kwam.
'k weet niet of dat nu ook nog zo blijft na een lange stress-test, maar 't zal vast wel getest zijn

Ik vind het erop lijken dat de fan een stuk sneller (slimmer) reageert op temperatuurveranderingen. Bij het begin van het stressen gaat de fan staps gewijs sneller draaien. Na 't stressen daalt de temp ook gelijk, en het geluid ook kort daarna. Was daarvoor wel anders, dan bleef ie nog een tijdje flik doordraaien.
Hij gaat ook wat langer mee, dan toen ik hem kreeg, 3:30uur -> 4:10uur
Elk voordeel hep z'n nadeel, dat wel natuurlijk
[ Voor 45% gewijzigd door MicroStar_NL op 14-04-2008 19:51 ]
Na wat verder getest te hebben met de nieuwe bios, schrok ik toch wel.
Tijdens een wat langere stresstest met intel TAT (therminal analysis tool), kwam de temperatuur boven de 90°C!!! Dat vindt ik toch wel erg hoog
(Was eerst max. 75°C!!)
In TAT zag ik dat de cpu (bij 90°C+) van 2200MHz teruggeschakeld werd naar 800MHz. Lijkt me dat het dan niet helemaal goed zit, nog nooit eerder meegemaakt.
nou ja, 2 cores op 100% belasten komt ook niet zo vaak voor, maar toch.... 't zou toch moeten kunnen.
De idle temps zijn gemiddeld wel 5 tot 10 graden hoger geworden, stress temps nog meer
De laptop is er wel stiller door geworden, maar daarmee stukke warmer. Opzich is dat ook wel logisch.
+ Geluidsproductie stukke lager (heerlijk stil geworden
)
+ Toename batterijduur
- Temperatuur stijging!
Ik weet niet of het wel goed was op de bios te updaten
, als ik dit geweten had, dan had ik de bios met rust gelaten.
Tijdens een wat langere stresstest met intel TAT (therminal analysis tool), kwam de temperatuur boven de 90°C!!! Dat vindt ik toch wel erg hoog
In TAT zag ik dat de cpu (bij 90°C+) van 2200MHz teruggeschakeld werd naar 800MHz. Lijkt me dat het dan niet helemaal goed zit, nog nooit eerder meegemaakt.
nou ja, 2 cores op 100% belasten komt ook niet zo vaak voor, maar toch.... 't zou toch moeten kunnen.
De idle temps zijn gemiddeld wel 5 tot 10 graden hoger geworden, stress temps nog meer
De laptop is er wel stiller door geworden, maar daarmee stukke warmer. Opzich is dat ook wel logisch.
+ Geluidsproductie stukke lager (heerlijk stil geworden

+ Toename batterijduur
- Temperatuur stijging!
Ik weet niet of het wel goed was op de bios te updaten

Ja, dat is lekker hoog zeg 
Ik merk wel dat de temps wat hoger zijn geworden, maar toch minder hoog dan bij jouw.
Misschien heeft de nvidia videokaart driver nog invloed?
Ik merk wel dat de temps wat hoger zijn geworden, maar toch minder hoog dan bij jouw.
Misschien heeft de nvidia videokaart driver nog invloed?
hmm ja, dat zou kunnen.
Heb jij die van de MSI site? Ik heb de 167.45 van laptopvideo2go. Deze geeft wel betere prestaties, vooral bij afspelen van HD (PureVideo ondersteuning
) en zag dat bij grafisch(van vista prestatie index) er 0,1 bij op is gekomen, bij processor ook, ollé
Kan ook zijn gekomen door vista sp1 - (vlite) install
Heb jij die van de MSI site? Ik heb de 167.45 van laptopvideo2go. Deze geeft wel betere prestaties, vooral bij afspelen van HD (PureVideo ondersteuning
Kan ook zijn gekomen door vista sp1 - (vlite) install
Eh, ik geloof dat ik 174.74 erop heb staan en dan met de atitool beta2 de kaart wat langzamer laten lopen.
SP1 heb ik er nu ook opstaan, heb je verder nog aero, indexeren e.d. aanstaan?
SP1 heb ik er nu ook opstaan, heb je verder nog aero, indexeren e.d. aanstaan?
Ja, aero en indexeren staan aan. Ik heb wel wat services uitgeschakeld.
Kan je met die atitool ook profielen e.d. maken, als je bijv wilt gaan gamen? en werkt dat beetje veilig?
'K zag dat je ook rmclock gebruikte, werkt dat een beetje?
Kan je met die atitool ook profielen e.d. maken, als je bijv wilt gaan gamen? en werkt dat beetje veilig?
'K zag dat je ook rmclock gebruikte, werkt dat een beetje?
rmclock werkt perfect eigenlijk. heerlijk de cpu op 700 mhz bij het surfen.
Ik gebruik verder geen profielen eigenlijk, bij atitool heb je 3 standen, 2d, low 3d en 3d (uit mijn hoofd). Die eerste 2 heb ik op gelijk gezet op een lage waarde en pas bij het gamen gaat hij naar zijn 3d kloksnelheid (en wordt de laptop rap luider). Ik gebruik wel beta2, beta3 werkte niet goed bij mij en ook bij beta2 heb ik af en toe de melding dat de videokaart is veranderd en het profiel niet geladen kon worden
(dus heb je een beter alternatief om je videokaart te underklokken)
Ik gebruik verder geen profielen eigenlijk, bij atitool heb je 3 standen, 2d, low 3d en 3d (uit mijn hoofd). Die eerste 2 heb ik op gelijk gezet op een lage waarde en pas bij het gamen gaat hij naar zijn 3d kloksnelheid (en wordt de laptop rap luider). Ik gebruik wel beta2, beta3 werkte niet goed bij mij en ook bij beta2 heb ik af en toe de melding dat de videokaart is veranderd en het profiel niet geladen kon worden
http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=20109So far:
G84 and G86 = 8400M, 8600M and 8700M etc (as well as desktop cards based on the same core)
G92 and G94 = 8800MGTX and 9600GT (desktop card).
So this (although not conlusive) may explain some problems users are expriencing such as:
1) Random BSOD/ system instability
2) Downclocking of GPU's
3) excessive Temps
.... that cannot be solved.
Een berichtje naar MSI gestuurd met een link naar deze post.
Er is een bios-update beschikbaar.
Heb al even rondgezocht, maar nog geen change-list gevonden.
Iemand deze al in gebruik, of iets over gevonden?
Heb al even rondgezocht, maar nog geen change-list gevonden.
Iemand deze al in gebruik, of iets over gevonden?
ik kom alleen dit tegen
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=120209.0
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=120209.0
Bedankt hjs,
Denk dat ik de nieuwe bios maar oversla...
Denk dat ik de nieuwe bios maar oversla...
De nieuwste bios 1.21 is beschikbaar. (11-04-08)
Ik heb nog geen changelog gevonden.
't zal wel weer met de fansnelheid te maken hebben.
Ik heb nog geen changelog gevonden.
't zal wel weer met de fansnelheid te maken hebben.
Ik heb geen beeld meer met mijn GX700.
Vermoed de videokaart, op het laptop scherm helemaal niks geen beeld meer (zelf geen boot-info)
en vanmiddag op een externe monitor wel iets beeld, maar erg vervormd met veel strepen (zoals je ook ziet als je een videokaart tever overclockt).
Laptop is 2 jaar en 5 dagen geleden gekocht bij een web-winkel die ondertussen falliet is, benieuwd wat MSI gaat zeggen.
Vermoed de videokaart, op het laptop scherm helemaal niks geen beeld meer (zelf geen boot-info)
en vanmiddag op een externe monitor wel iets beeld, maar erg vervormd met veel strepen (zoals je ook ziet als je een videokaart tever overclockt).
Laptop is 2 jaar en 5 dagen geleden gekocht bij een web-winkel die ondertussen falliet is, benieuwd wat MSI gaat zeggen.