Manhunt 2 wel of niet toestaan in Nederland?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:28:

Over Postal 2 heb ik eigenlijk ook altijd weinig gehoord. Je kon in dat spel iemand met een tazer neerhalen. Hierdoor viel de NPC op de grond en hield zijn/haar plas niet meer in. Vervolgens kon je de NPC met bezine besprenkelen en in de fik steken. De NPC stond hierdoor op en begon in paniek te rennen. Vervolgens kon je (terwijl de NPC aan het rondrennen was, gillend van de pijn door het vuur) in zijn/haar mond plassen als je goed mikte. Hierdoor konden ze niet meer gillen maar moesten ze wel overgeven terwijl ze nog aan het rennen waren en in de fik stonden. Na verloop van tijd ging het vuur uit en lag hij/zij (met ~100% brandwonden over hun gehele lichaam) op de grond, terwijl ze citaten murmerde zoals "Please... make it stop!". Hierna kon je de zaak afmaken door met een schoffel de NPC te onthoofden. Met het hoofd kon je daarna ook een potje voetbal/hockey spelen door hem door het gehele spel rond te trappen/schoffelen.

Dit spel heeft trouwens een 'Mature' rating gehad van de ESRB (=17 jaar en ouder). Extreem veel verschil is er niet tussen een 17 jarige ('Mature') of een 18 jarige ('Adults Only').
ik heb postal 2 nooit gespeeld, maar al die dingen zijn kennelijk mogelijk. Maar bij Manhunt is het juist de bedoeling dat je iemand zo sadistisch mogelijk vermoord, misschien krijgt hij daarom de 18+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

En hoe willen ze voorkomen dat mensen dit spel gaan verkrijgen via het illegale circuit? Tegenwoordig kun je 5 dagen voor de release, zoniet een spel al downloaden en branden.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr_obb schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:12:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik naar aanleiding van de nieuwspost op de frontpage gelijk ben gaan zoeken naar een PS2 emulator. Bij zulk soort berichten wil ik zo'n spel gewoon een keer gespeeld hebben.

Jammer genoeg werken de PS2-emulators nog niet zo goed.
Waarom emuleren? Manhunt 1 is gewoon op de PC uitgebracht. Manhunt 1 geeft een goed beeld van wat je zou kunnen verwachten van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou dit spel juist origineel willen hebben voor 'collectors' waarde, het maakt mij geen hol uit wat er te zien/doen is in dat spel.

-Knallen in een 'fotorealistische/echte kerk? Geweldig, tis maar een spel.

Ik vindt het juist mooi hoeveel ophef er over dat spel is, de meer de mensen het willen hebben.
Als Sony en Nintendo dit spel niet willen uitbrengen op hun consoles en Microsoft wel, dan zou ik er een xbox360 bij kopen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Heb geen PS2, Wii of andere game console (op de allereerste gameboy na dan :$ ), alleen een PC en een Mac, ik hoop dat dit spel ook uit komt voor de pc/mac, ik wil wel eens zien waarom ze dit spel willen verbieden :Y)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:58:
ik wil wel eens zien waarom ze dit spel willen verbieden :Y)
Het is al eerder genoemd, maar check dit uit, krijg je een beetje idee :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wanneer zou dit spel normaal uit moeten komen dan? Hopelijk komt hij ook op de Xbox360!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zie het niet hoor? Omdat het nu interactief is mag het ineens niet?
Iets 'vergelijkbaars' :
- Cannibal Holocaust (1980)
- Saw (1/2/3)
- Hostel (1/2)
- House of the 1000 corpses / Devils rejects

Wat zou de reden zijn voor het niet uitbrengen/toestaan van MH2?
Manson of welke gek dan ook die mensen voor de lol vermoorde had geen computer spelletjes nodig om hen daartoe aan te sturen.

Dat er nou een paar schietgevallen waren die 'in verband met computerspelletjes gebracht werden' , maakt elk spel waar een beetje originaliteit inzit gelijk controversieel?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 15:03
Mijn zoontje speelt ook op de xbox 360, maar als die een spel wil spelen wat buiten zijn leeftijdsclassering valt (in zijn geval 6 of 7+) moet hij een code invoeren, en houdt het feest op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik stel voor dat ze dit spel in Nederland gewoon uitbrengen en daarbij een gratis vleesmes cadeau doen.
Dat moeten ze dan in Amerika ook doen.

Dan wil ik wel eens weten waar (bij dezelfde hoeveelheid verkochte spellen uiteraard, het moet wel eerlijk zijn. :P)er mensen vermoord worden met zo'n mes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb toevallig van de week 2 films gekeken. August Underground en August Underground Mordum.
Dit is een film die zo realistisch mogelijk gefilmd is. Je krijgt het idee 2 seriemoordenaars te volgen die de meest sadistische en gewelddadige dingen uithalen met hun slachtoffers. Als je niet weet dat het gespeeld is zou je eigenlijk geen andere conclusie kunnen trekken dan dat het echt is. Het ziet er zelfs zo echt uit dat de maker een keer opgepakt is omdat die een ander land in probeerde te komen met beide films en er gedacht werd dat het echt was.
Een van de 'hoogtepuntjes' was oa wound-sex met een lijk.
Complete bagger overigens en heb het niet af kunnen kijken omdat de hele film me gewoon niet kon interesseren.

Waarom zijn dit soort films wel gewoon te verkrijgen en worden dit soort spellen wel verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videogames zijn natuurlijk al langer doelwit van moraalridders, ik vindt eerlijk gezegd dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij kijkt of speelt maar mbt de gang van zaken de laatste tijd zat dit er wel aan te komen natuurlijk. Sterker nog Rockstar lijkt het zelfs een beetje op te zoeken met spelletjes als dit. Je kan er veel over zeggen maar ik blijf er bij dat iedere volwassene zelf we lkan beslissen, voor kinderen ligt dit net even anders, daar vindt ik het ook verantwoordelijkheid van de ouders om dit soort dingen in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Vuurvoske schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:50:
En hoe willen ze voorkomen dat mensen dit spel gaan verkrijgen via het illegale circuit? Tegenwoordig kun je 5 dagen voor de release, zoniet een spel al downloaden en branden.
Aangezien het spel voor onbepaalde tijd is uitgesteld (lees: voorlopig gecancelled), heb je zelfs aan het illegale circuit niets. Het spel zal in zijn huidige vorm nooit zelfs ook maar geperst worden en dus nooit de markt of het illegale circuit bereiken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spelen van zon spelletje is maar net de druppel....
Kijk eerst maar eens wat er vooraf allemaal gebeurd is bij de persoon die hier gewelddadig van wordt. Zorg maar dat er daar en dus al eerder wordt ingegrepen voordat iemand geweld gaat plegen door een spel. Heb je denk ik meer aan :)
Daarnaast, al verbied je dit spel, nog steeds kom je op veel plaatsen geweld en dus inspiratie tegen. Nee kijk maar eens iets meer richting de bron van het probleem in plaats van te denken dat je met een verbod op een spel wat elke banaan nog wel kan bedenken dat je een hoop problemen kan verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En uiteindelijk heb je geweldig bruut een aantal gerenderde pixels op je scherm om zeep geholpen, sow hee! De verschrikkelijke tendens van een overheid die meent te weten wat goed voor je is - verschrikkelijk.

Wat nog erger is dat die tendens nu ook nog ongefundeerd begint te worden. Want zelfs zijn er 100 mensen die door het lint gaan bij het spelen van Manhunt (en dat zou véél zijn!) - dan nog steeds betekent dat dat er honderdduizenden mensen zijn die het spel probleemloos kunnen spelen. Al met al een vrij risicoloos product in mijn ogen. Als meneer Dijsselbloem zelfs zulke kleine percentages wil uitbannen is het einde vreselijk zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jack Thompson Says ESRB Ratings Work

This is all absolutely delicious. I warned Take-Two months ago that there would be huge problems if it went ahead with Manhunt 2. Who was right about that kiddies?

http://kotaku.com/gaming/...b-ratings-work-270943.php

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 13:35 . Reden: Verwerkt in topic start. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik vind dat Nintendo's Game & Watch handhelds moeten verboden worden. Ze laten je zwarte werknemertjes slavenarbeid ondernemen en ze gaan dood door de speler hun toedoen. Da's discriminerend!!!

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gameandwatch.com/screen/multiscreen/oilpanic/images/oilpanic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gameandwatch.com/screen/multiscreen/oilpanic/images/screen.gif

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarthDavy schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:08:
Ik vind dat Nintendo's Game & Watch handhelds moeten verboden worden. Ze laten je zwarte werknemertjes slavenarbeid ondernemen en ze gaan dood door de speler hun toedoen. Da's discriminerend!!!

Screenie:
[afbeelding]
[afbeelding]
De goede oude Game & Watch games *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Belachelijk dat de politiek zich hiermee bemoeid, maarja dat is al eerder langsgekomen.... ;)

Manhunt 1 heb ik laatst nog uitgespeeld. Erg vet spel moet ik zeggen. Het verhaal was vooral erg vet, met alle opdrachten die *naam kwijt* moest doen. Ook het einde was prachtig, ach zo'n zielige film maker :D

Nee, ik zie helemaal uit naar deze Manhunt 2. :)

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

monnick schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:33:
Belachelijk dat de politiek zich hiermee bemoeid, maarja dat is al eerder langsgekomen.... ;)

Manhunt 1 heb ik laatst nog uitgespeeld. Erg vet spel moet ik zeggen. Het verhaal was vooral erg vet, met alle opdrachten die *naam kwijt* moest doen. Ook het einde was prachtig, ach zo'n zielige film maker :D

Nee, ik zie helemaal uit naar deze Manhunt 2. :)
Die gast heette toch Cash? Weet de achternaam niet meer, of was cash z'n achternaam?

Maareh, hoe zit het nu met dit spel? niks meer over gehoord eigenlijk

[ Voor 6% gewijzigd door ijskonijn op 12-09-2007 14:18 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Duuvel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:17:
[...]

Die gast heette toch Cash? Weet de achternaam niet meer, of was cash z'n achternaam?

Maareh, hoe zit het nu met dit spel? niks meer over gehoord eigenlijk
nieuws: Gecensureerde versie Manhunt 2 vergeleken met origineel

Er zijn een aantal aanpassingen gedaan in het spel zodat de rating in de V.S. van AO naar M is verlaagd. Het spel komt daar op 31 oktober uit, maar over een Europese release is niets bekend.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Heb hem even gespeeld , moet zeggen dat ik het allemaal reuze mee vindt vallen.18+ erop zetten is gewoon genoeg.Grappige beginmissie overigens..

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Zou Manhunt2 in Nederland ook de gecensureerde versie krijgen?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik weet nog wel dat ik toen ik nog een pikkie was carmageddon zo in de winkel kon halen, waar ook een gigantisch mediacircus om was. Ik had het spel toch weten bemachtigen en had er uren lol mee. Verbieden van spellen heeft geen nut, uiteindelijk kom je er toch wel aan.

Daarnaast vind ik het vreemd dat ze het hier over hebben en dan niet andere (evt veel geweldadigere) films en/of games. Ik kan me herrinneren dat ze ook zoiets deden tegen GTA... zit rockstar entertainment op een soort politieke shitlist ofzo?

Daarnaast betwijfel ik of het een slecht effect op kids kan hebben, als ze begrijpen dat het maar een spelletje is. Daarnaast zeggen mensen dat sommige mensen niet al te stabiel zijn en door dit spel over het randje kunnen worden geholpen, maar waarom worden ze dan wel door dit spel over het randje geholpen en niet door een andere film/game? Uitstel van executie, als het uberhaupt al zo werkt.

That being said, ik ga dit spel niet eens spelen, niet omdat het zo geweldadig is, maar gewoon omdat het me geen leuk spel lijkt :P .

Steam

• The Zep Man
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Waarom is er eigenlijk nooit echt commotie over The Punisher geweest? In dat spel moest je mensen letterlijk martelen voor informatie, vaak met gruwelijke gevolgen. Denk hierbij aan iemand zijn gezicht in een vat met stikstof houden, een circelzaag richting een slachtoffer zijn geslachtsdelen bewegen...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agh ja carmagedon en postal en nog wat meer gruwelijke games werden gewoon toegestaan in nederland...
waarom zou deze game opeens niet uitgebracht worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

omdat het in amerika een hype is om het verboden maken.....het komt in het nieuws,dus ziet men het hier ook :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:20
Ik wacht eigenlijk nog steeds op het verbod op alcohol.

Daar schijnen namelijk ook heel wat mensen aggresief van te worden.
Pagina: 1 2 Laatste