Manhunt 2 wel of niet toestaan in Nederland?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.rockstargames.com/manhunt2/images/manhunt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://uk.gizmodo.com/manhunt-2.jpg

Vandaag is bekend geworden dat Jeroen Dijsselbloem (PvdA) aan minister van Justitie Hirsch Ballin kamer vragen heeft gesteld aangaande het spel Manhunt 2.

De volgende vragen zijn gesteld:
1. Heeft u kennis genomen van het bericht "Britten bannen computerspel Manhunt"?
2. Wanneer zal Manhunt2 in Nederland te krijgen zijn? Wat is uw oordeel over dit spel?
3. Acht u een verbod wenselijk?
4. Wat zijn de juridische mogelijkheden om in Nederland een dit extreem gewelddadige en sadistische spel te verbieden?'
5. Welke gezamenlijke aanpak is in Europees verband mogelijk en wenselijk?
6. Welke initiatieven kunnen we van u verwachten om het systeem van leeftijdsclassificatie van games te verbeteren cq te vervangen, de verkoop van deze games aan kinderen zoveel mogelijk in te perken en de bewustwording onder ouders van de risico's van geweld in games te vergroten?
7. Welke kabinetsinitiatieven kunnen we verder verwachten om het 'normaal' worden van geweld in ons dagelijks leven door de toenemende invloed van gewelddadige beeldcultuur zoveel mogelijk terug te dringen?

Rockstar heeft de volgende reactie gegeven op de situatie in Engeland
"We are disappointed with the recent decision by the British Board of Film Classification to refuse classification of Manhunt 2. While we respect the authority of the classification board and will abide by the rules, we emphatically disagree with this particular decision."

"Manhunt 2 is an entertainment experience for fans of psychological thrillers and horror. The subject matter of this game is in line with other mainstream entertainment choices for adult consumers."

"We respect those who have different opinions about the horror genre and video games as a whole, but we hope they will also consider the opinions of the adult gamers for whom this product is intended. We believe all products should be rated to allow the public to make informed choices about the media and art they wish to consume. The stories in modern video games are as diverse as the stories in books, film and television. The adult consumers who would play this game fully understand that it is fictional interactive entertainment and nothing more."

Op de volgende websites is meer informatie te vinden
http://www.bright.nl/pvda-aast-ook-op-verbod-van-manhunt
nieuws: PvdA'er stelt Kamervragen over Manhunt 2
http://www.nu.nl/news/112..._verbod_op_Manhunt_2.html
http://www.gamez.nl/web/show/id=843402/contentid=68295
http://games.fok.nl/news.php?newsid=18546
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=166251
http://www.gamersnet.nl/n...eren_het_spel_in_amerika/
http://www.nu.nl/news/112...het_nauw_%28video%29.html

Manhunt 2 is effectief gecancelled in de V.S.

"It's currently our policy not to allow the playback of AO-rated content on our systems," a Sony spokesperson told GameSpot.

Nintendo's official line was much the same. "Games made for Nintendo systems enjoy a broad variety of styles, genres, and ratings," a representative told GameSpot. "These are some of the reasons our Wii and Nintendo DS systems appeal to such a broad range of people. But as with books, television, and movies, different content is meant for different audiences. That's why the ESRB provides ratings to help consumers understand the content of a game before they purchase it. As stated on Nintendo.com, Nintendo does not allow any AO-rated content on its systems."

http://www.gamespot.com/news/6172830.html

Manhunt 2 ook in Italië verboden
Volgens minister van Communicatie, Paolo Gentiloni, is het spel "wreed en sadistisch."
http://www.nieuwnieuws.nl...ok_in_italie_verbode.html

Jack Thompson Says ESRB Ratings Work
This is all absolutely delicious. I warned Take-Two months ago that there would be huge problems if it went ahead with Manhunt 2. Who was right about that kiddies?

http://kotaku.com/gaming/...b-ratings-work-270943.php

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
Iets meer informatie omtrent de aanleiding hiervan enzo mag ook wel :P
Vul dus even je topicstart aan met enkele quotes uit nieuwsberichten en linkjes naar de betreffende berichten (denk aan Tnet, nu.nl, en het Wii topic).

[edit]
choeso jei :>

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 20-06-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je moet voor de grap eens gaan zoeken op het woord verboden... ik begin er een beetje genoeg van te krijgen.

Uiteraard snap ik dat sommige mensen dit spel als niet wenselijk beschouwen. De keuze om het te spelen ligt echter bij de (volwassen) persoon zelf. Dat minderjarigen het spelen zegt meer over de opvoeding (gebrek aan controle van ouders). Er zijn ook genoeg geweldadige films op tv te zien, daar hebben de meeste mensen ook geen problemen mee. Degene die dat wel hebben kijken er niet naar en laten het ook niet toe dat kinderen dit zien.

Toen ik klein was werd dit ook rustig verboden door mijn ouders en je bedacht je wel 2 keer om het dan toch maar er op te wagen en er naar te kijken. In mijn ogen begint de overheid zich te veel met de burger zijn priveleven te bemoeien. Uitwassen zoals Columbine komen heus niet van games of tv, als iemand zover heen is dan voert hij zijn plan toch wel uit.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Nederland krijgt steeds meer nazistische en stalinistische trekjes : werken moeten we (zolang mogelijk) en alles wat ook maar de schijn heeft om het systeem te kunnen saboteren wordt verboden voor "het grote goed".

Ik heb vroeger ook gewoon games als bijvoorbeeld Silent Hill gespeeld. Een tamelijk gestoorde en zieke game, maar ik ben er niet slechter van geworden (en durf ook nog steeds naar ziekenhuizen te gaan, zonder dat ik bang ben door verpleegsters neergestoken te worden :P).

Voor kleine kinderen ligt de verantwoordelijkheid gewoon bij de ouders, basta.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ach, we leven in nederland. Alles word uiteindelijk verboden hier.

Die gasten van PvdA willen het spel blijkbaar verbieden. Jeroen Dijsselbloem -- get your own life.
Getverdemme. 'Rate' dit spel gewoon voor 16 of 18+ en klaar. Verder geen gezeik...

Edit:
En ja, ik heb een zoontje en een dochter, nog niet op de leeftijd dat ze computerspellen spelen.
Dat zij beide ooit een keer een iets té heftig spel onder ogen krijgen kan je als ouder niet voorkomen, laat staan als overheid. En ik maak me daar geen zorgen over. Ik voed m'n kinderen op zoals ik denk dat goed is, ik leg ze uit wat wel en niet goed is, wat wel en niet mag. Als ze dan een computerspel spelen, zullen ze moeten inzien dat dat fictief is en die scheiding goed moeten leggen. Kunnen ze dat niet: einde computerspellen waar ik bij ben.
Daarbij, een verbod invoeren op dit spel daagt juist uit tot illegale handel en gaat het verbod z'n doel volledig voorbij.

[ Voor 57% gewijzigd door remco_k op 20-06-2007 16:24 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:20:
Ach, we leven in nederland. Alles word uiteindelijk verboden hier.

Die gasten van PvdA willen het spel blijkbaar verbieden. Jeroen Dijsselbloem -- get your own life.
Getverdemme. 'Rate' dit spel gewoon voor 16 of 18+ en klaar. Verder geen gezeik...
Helemaal mee eens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
gewoon leeftijdsgrens aanhange
Waarom verbieden kijk naar films enz veel meer geweld het is maar een spelletje beter in een spel afreageren dan in het echt |-) ik snap niet waarom ze hier zo een groot probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:25

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Bij GTA was de vraag ook al of het spel niet verboden moest worden. Ik heb het spel zelf meerdere malen gespeeld maar vind het op een bepaalde manier toch een ziek spelletje.

Ik kan me best voorstellen waarom men dit soort spellen niet wil hebben. Mijn kleine neefje (10) vroeg laatst of hij GTA mocht spelen toen hij hier was. Ik heb dit niet toegestaan, hij moest het eerst aan zijn vader vragen. Die kende het spel en vond dat mn neefje het wel mocht spelen. Hij speelde het tenslotte ook bij een elfjarige vriend.

Vervolgens zat mn neefje hier op mn bed, met zn kleinere broertje, GTA te spelen terwijl hij blij en opgewonden riep dat hij mensen aan het vermoorden was met een kettingzaag. Ik vraag me nogsteeds af of ik hem dat spel had moeten laten spelen.

Omdat Rockstar al eerder dit soort problemen heeft gehad, en toch door blijft gaan met de grens op te zoeken, vind ik ze wel een beetje dom. Ze hadden dit (dat het spel verboden is in Engeland) kunnen verwachten. Anderzijds vind ik het belangrijk voor de Nederlandse vrijheid dat het spel niet verboden wordt. Er zijn tenslotte ook oudere gamers die dit soort spellen vast beter kunnen verwerken dan kinderen van tien jaar oud. Verder vind ik dat de verantwoordelijkheid ook bij ouders/verzorgers ligt: mijn ouders hebben mij tot mn veertiende nooit gewelddadige spellen laten spelen.

Kortom: vrijheid boven censuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

'Wettelijk' mag iemand jonger dan 18 geen spel kopen waarop een stempel staat dat alleen personen ouder dan 18 het mogen kopen. Is dit niet voldoende bescherming van de overheid?

Indien een spel hier verboden wordt, zie ik het als een vorm van censuur. Tenslotte wordt dat spel niet meer aan leeftijden gebonden, maar mag niemand het meer kopen. In feite wordt het spel dan ernstiger gecensureerd dan Mein Kampf van 'Dolfie.

In feite bereikt Nederland hetzelfde niveau als China als men hiermee doorgaat.
Mr.Qips schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:26:
Bij GTA was de vraag ook al of het spel niet verboden moest worden. Ik heb het spel zelf meerdere malen gespeeld maar vind het op een bepaalde manier toch een ziek spelletje.

Ik kan me best voorstellen waarom men dit soort spellen niet wil hebben. Mijn kleine neefje (10) vroeg laatst of hij GTA mocht spelen toen hij hier was. Ik heb dit niet toegestaan, hij moest het eerst aan zijn vader vragen. Die kende het spel en vond dat mn neefje het wel mocht spelen. Hij speelde het tenslotte ook bij een elfjarige vriend.

Vervolgens zat mn neefje hier op mn bed, met zn kleinere broertje, GTA te spelen terwijl hij blij en opgewonden riep dat hij mensen aan het vermoorden was met een kettingzaag. Ik vraag me nogsteeds af of ik hem dat spel had moeten laten spelen.
Wat zijn jouw neefjes mak, zeg. Het feit dat ze al toestemming vragen geeft al aan dat er iets van gezond verstand in zit. :)

Computerspellen vermoorden geen mensen, domme regeltjes kunnen mensen wel aanzetten tot moorden.

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2007 16:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er de laatste jaren dan precies verboden op het gebied van games en films? :{

Er worden vragen gesteld, maar we zijn nog ver af van het verbieden van games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vind dat de game niet in de schappen moet komen te liggen. Hiermee bedoel ik niet dat de game niet verkocht mag worden maar dat je er om moet vragen in de winkel. Hierdoor is de drempel iets groter en wordt de verkoper bewust gedwongen of hij de game wel of niet verkoopt (beetje vergelijkbaar met de pr0n hoek in de videotheek).

Ik twijfel zelf over de game. De eerste review is erg positief. Maar het sadistische aspect van de game gaat mij toch wat te ver. Maar ik wil ook Rockstar steunen op de Wii omdat ik GTA ook graag op de Wii wil zien.

Mijn mening is dus dat de game wel verkocht moet mogen worden (het liefst under the counter) en dat ik zelf nog niet weet wat ik er mee zal doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deddiekoel op 20-06-2007 16:29 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Deddiekoel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:28:
Ik vind dat de game niet in de schappen moet komen te liggen. Hiermee bedoel ik niet dat de game niet verkocht mag worden maar dat je er om moet vragen in de winkel. Hierdoor is de drempel iets groter en wordt de verkoper bewust gedwongen of hij de game wel of niet verkoopt (beetje vergelijkbaar met de pr0n hoek in de videotheek).
Het is zowieso al illegaal om bepaalde spellen met de juiste rating te verkopen aan jonger publiek en de verkoper is strafbaar. Als je alles gaat regelen vanuit de overheid, kan je net zo goed meteen een dictatuur opzetten. :)

[edit]
Bovendien... 'verboden' spellen zijn het leukst om te spelen. De kids komen er toch wel aan als ze het heel graag willen. Dit is meer een "ass covering maneuver" van zowel ouders als de overheid.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer allemaal, dit spel lijkt me wel vet =/.

Ik zou graag zien dat ouders idd meer controle uitvoerden. Zelf mag ik het wel kopen, me broertje zou het niet mogen. En daarbij komt als ik een spel speel wat niet echt geschikt is voorhem geef ik ook een waarschuwing dat het niet helemaal zijn ding is. Meestal als ik dan 5 minuten speel gaat die weg :P,, haha

Maar ik denk dat winkel bedienden ook eens beter moeten opletten wat er op de spellen staat. 18 is 18 en niet 14. Vraag meer om legitimatie als ze dat eens doen zal het wel goed komen. Tenzij je van die ouders heb die voor kerst (een tijd van vrede :P) zo een soort spel geven. Tsja, er zal altijd wel ergens iemand zijn die dat doet. Dat hou je niet tegen maar je kan het wel aanscherpen door veel meer undercover te gaan. Ik bedoel, als de politie nou eens een ventje van 14 dat spel laten halen en kijken of hij het mee krijgt. Ik heb nou zelf weinig of zelfs nooit gehoort dat de politie hier wat aan doet als het echt 18 jaar en ouder is.

Het is misschien een hard spel... maar ik denk dat er minder problemen moeten ontstaan over spellen.

Ik ben 15 jaar speel no-life shooters en ik ben gestoort ik ga de straat op en ga schieten.. << Komt door het gamen zegt die dan. Weg reputatie.

Ik ben nog steeds 15. Ik speel fantasie spellen en ik moet kleine beestjes killen met een stok. Ik ga op straat rond lopen met een stok en sla een hond. tsja komt door een spel.

Al het geweld kan je dan wel van spellen afleiden.

Maak je niet zo druk 18+ is 18+ en klaar. Ben je het er niet mee eens? Dan moet je het niet gaan kopen en ga je maar een ander spel doen ofzo. =/

*Mis rare voorbeelden maar zo kan je wel alles gaan vergelijken met een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik vraag me toch af hoe dit juridisch zit, kan dit spel eigenlijk wel verboden worden? Lijkt mij toch een gevalletje vrijheid van meningsuiting cq creative uitingen, en er worden geen wetten over treden. Lijkt mij dat als rockstar die rating instantie aanklaagd voor gederfde winst cq onrechtmatige censuur dat ze dan toch wel moeten kunnen winnen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vind het sowiezo knap dat mensen die het minst verstand van de zaak hebben het willen verbieden. Hoe oud zijn de meeste gamers? Hoe oud zijn de mensen die ze willen verbieden? Het spel is ook maar zo ziek als je het zelf wilt. Je kan iemand oook op normale wijze omleggen. Toevallig vind ik sadistische kills vele malen leuker. Maar dan nog dat sommige mensen het wansmaak vinden waarom dan verbieden?
Van dat soort slechte politiek krijg ik pas moordneigingen, is veel gevaarlijker :+.

1. Heeft u kennis genomen van het bericht "Britten bannen computerspel Manhunt"?
2. Wanneer zal Manhunt2 in Nederland te krijgen zijn? Wat is uw oordeel over dit spel?

MAar wat een vragen ook! Wat een niveau geniaal die mensen in onze 2de kamer. Denk je dat iemand zal zeggen van nou manhunt 2 lijkt me een verantwoord educatief spel? Het is een vraag waar maar 1 antwoord op mogelijk is. EN WAAROM in godsnaam houd onze LANDELIJKE politiek zich met dit soort onbenulligheden bezig?!?!
Als er geen markt voor was zouden dat soort spellen niet gemaakt worden, mischien moeten we toegeven dat bijzonder veel mensen geweld in virtuele vorm geweldig vinden?

Btw, wisten jullie dat 1 kamer vraag meer dan 1000€ belasting centjes kost......Blij dat ze het goed besteden!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:27:
Wat is er de laatste jaren dan precies verboden op het gebied van games en films? :{

Er worden vragen gesteld, maar we zijn nog ver af van het verbieden van games
Nog niks maar als het aan die Dijsselbloem zou liggen spelen we straks alleen nog spellen met fluerige kleuren zonder een spatje bloed.

Hij weet gewoon niet waar hij over praat. Ik heb hem destijds ook in (toen nog 2 vandaag tegenwoordig 1 vandaag) gezien in discussie met een Power unlimited medewerker over Bully en gatver wat was dat achterlijk links dat interview. Hij wist niet eens wat het spel inhield. Als hij zich ook maar een grijntje had verdiept in het spel dan had hij zich niet zo onsterfewlijk belachelijk hoeven te maken. Sterker nog die power unlimited medewerker kwam niet eens aan bod in die reportage. Je zag hem alleen spelen terwijl die Dijsselschijt alleen maar liep te mekkeren dat het hoofdkarakter andere karakters kon slaan. Dat is niet eens notabene het hoofddoel van bully maarja wat weet hij er nou van. Hij wil zichzelf alleen maar belangrijk voelen voor de maatschappij met zijn zielige kruistocht tegen onschuldig entertainment.

Dat bemoei door de overheid komt me onderhand de strot uit. Ik kan zelf prima uitmaken wat ik wel en niet wil spelen. Mensen die horror bij voorbaat al haten zullen dit toch niet gaan spelen en mensen die dat wel leuk vinden zullen echt niet geweldadiger worden van zo'n spelletje. Dan kan je net zo goed ook de films SAW I SAW II en SAW III gaan verbieden... over ziek gesproken |:(

Gooi er nou gewoon een 18+ sticker op en ga verder met echt belangrijke zaken meneer Dijsselbloem.... zo brilliant doet de pvda het al niet de laatste tijd :N

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 20-06-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
Jungian schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:15:
Nederland krijgt steeds meer nazistische en stalinistische trekjes : werken moeten we (zolang mogelijk) en alles wat ook maar de schijn heeft om het systeem te kunnen saboteren wordt verboden voor "het grote goed".
Op zich niet verbazingwekkend, ze zitten er in Den Haag om Nederland goed lopend te houden. Maar een spelletje verbieden omdat het te geweldadig is haalt naar mijn mening niets uit.
Ik heb vroeger ook gewoon games als bijvoorbeeld Silent Hill gespeeld. Een tamelijk gestoorde en zieke game, maar ik ben er niet slechter van geworden (en durf ook nog steeds naar ziekenhuizen te gaan, zonder dat ik bang ben door verpleegsters neergestoken te worden :P).

Voor kleine kinderen ligt de verantwoordelijkheid gewoon bij de ouders, basta.
Inderdaad, maar wat zou je ervan zeggen als jouw buurman psychologisch net even wat minder stabiel is en het spel gaat spelen? De kans IS aanwezig dat zo'n stimulans iemand over de rand duwt. Het zal niet de eerste keer zijn.
Dat zal de gedachtegang ongetwijfeld zijn van mensen die het spel willen verbieden. En inderdaad, dan zou Manhunt er zeker niet voor zorgen dat er moorden door gepleegd worden.
Jammer alleen dat er dan wel een ander spel, of een film zal zijn die een psycho door laat draaien.

Mijn eigen conclusie is dat het geen zin heeft om Manhunt te verbieden vanwege geweld en gore enzo, en dan films als Saw in de schappen te laten liggen.

Sowieso ben ik tegen censuur, het is wat jij ook zegt, Jungian, ouders moeten ervoor zorgen dat de kids niet beïnvloed worden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:40:
Ik vind het sowiezo knap dat mensen die het minst verstand van de zaak hebben het willen verbieden. Hoe oud zijn de meeste gamers? Hoe oud zijn de mensen die ze willen verbieden? Het spel is ook maar zo ziek als je het zelf wilt. Je kan iemand oook op normale wijze omleggen. Toevallig vind ik sadistische kills vele malen leuker. Maar dan nog dat sommige mensen het wansmaak vinden waarom dan verbieden?
Van dat soort slechte politiek krijg ik pas moordneigingen, is veel gevaarlijker :+.

MAar wat een vragen ook! Wat een niveau geniaal die mensen in onze 2de kamer. Denk je dat iemand zal zeggen van nou manhunt 2 lijkt me een verantwoord educatief spel? Het is een vraag waar maar 1 antwoord op mogelijk is. EN WAAROM in godsnaam houd onze LANDELIJKE politiek zich met dit soort onbenulligheden bezig?!?!
Als er geen markt voor was zouden dat soort spellen niet gemaakt worden, mischien moeten we toegeven dat bijzonder veel mensen geweld in virtuele vorm geweldig vinden?

Btw, wisten jullie dat 1 kamer vraag meer dan 1000€ belasting centjes kost......Blij dat ze het goed besteden!
Omdat er over een half jaar vast wel een ouder/moeder zal zijn van een onspoord kind.. Het kind heeft dan iemand pijn gedaan en zal de schuld op het computerspel schuiven (dat is toch wel het makkelijkst)

Dat het misschien komt omdat de hele maatschappij geweldadig is ingesteld, men in tekenfilms met elkaar vecht en er dagelijks wel iets over oorlog/moorden in de media is, is van onderschikkend belang... Ach, ik ken het spel niet maar mijn interesse groeit alleen maar door dergelijke berichten >:)

Overigens had ik een jongen in mijn stageklas (groep 6) die ook GTA San Andreas speelde... Tja, als zijn ouders het toestaan wie ben ik om te zeggen dat het niet verantwoord is? Daar zijn ouders zelf verantwoordelijk voor in the end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Volgens mij zijn dit soort discussies van alle tijden.

Toen Wolfenstein 3D voor het eerst uitkwam was er ook veel discussie over dat spel.

Ik heb momenteel nog geen beelden van dit spel gezien (ik hoef dit soort beelden ook niet te zien) maar wat ik lees is dat dit spel geweld aanmoedigt (doet me denken aan carmageddon).

Het is inderdaad een goed idee van Deddiekoel om het spel "under the counter" te verkopen (wordt overigens lastiger voor webshops) en misschien is het ook een goed idee om leeftijdscontrole verplicht te stellen zodat de ouders kunnen bepalen of ze willen dat hun kinderen dit spel spelen.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Mischien het feit waar ik me het meest aan stoor. Is dat mensen nu gaan denken dat het spel alleen om geweld draait. Manhunt 1 was 1 van de allersterkste Thriller games die ik heb gespeeld maar een ongeevenaarde claustrofobische en ziekelijke volwassen sfeer. Ik zou eerder beweren dat het vanwege de sfeer en alles een volwassen game was ipv het geweld. Maar dan nog was het wel echt een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Postius schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:50:
Mischien het feit waar ik me het meest aan stoor. Is dat mensen nu gaan denken dat het spel alleen om geweld draait. Manhunt 1 was 1 van de allersterkste Thriller games die ik heb gespeeld maar een ongeevenaarde claustrofobische en ziekelijke volwassen sfeer. Ik zou eerder beweren dat het vanwege de sfeer en alles een volwassen game was ipv het geweld. Maar dan nog was het wel echt een goed spel.
Jij slaat de spijker op de kop. _/-\o_ Ze weten namelijk niet waar het over gaat. In hun ogen gaat het alleen maar om moorden en dat komt omdat ze zich verder niet intreseren in het onderwerp/spel. Jij en ik en vele andere weten dat wel en daarom komt die Dijsselbloem ook zo achterlijk over op ons.

Hij begrijpt het gewoon niet en hij wil het niet begrijpen en gaat voor de makkelijke oplossing. Hij doet niet eens een poging om het spel te spelen. Vind ik prima maar lul dan ook niet zo slap voordat je überhaubt iets gezien of gespeeld hebt. Ja het is sadistisch maar dat kan iedereeen je ook vertellen over SAW I die hem gezien heeft en die film heeft een meesterlijk plot en geweldige sfeer. Je moet er alleen wel van houden that's all.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasje123 op 20-06-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef een boekje mee met waarschuwingen over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Postius schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:50:
Ik heb Manhunt 1 ook gespeeld op de PS2 (nooit uitgespeeld, was een behoorlijk pittig spel) en inderdaad gaat het echt niet alleen om geweld. Sowieso was ik juist zo veel als ik kon aan het sluipen in dat spel, en als het echt niet anders kon wurgde ik inderdaad pas iemand met een plastic zakje.
Overigens maar een vreemde vraag die tweede
Hebben ze de Tweede Kamer eerst even een uurtje Manhunt 2 laten spelen voordat iedereen een oordeel kon vellen over dit spel? Volgens mij hebben ze geen flauw idee hoe het spel precies is.

Overigens vond ik Manhunt wel briljant altijd, met je headset op tegen je vijanden gaan brullen zodat die zich helemaal de pleuris schrokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Duidelijk voorbeeld van kop-in-het-zand-steek mentaliteit. Mensen hebben hun ogen dicht voor de werkelijke problemen en oorzaken van verschrikkelijk gedrag. Games zijn naar mijn weten vaak minder ernstig dan het journaal en toch is er niemand die vraagtekens bij het journaal zet..

heel zwart wit, ik weet het, maar gamen veroorzaakt gewoon nooit direct geweldadigheid.

het zou ook helpen als ouders op hun kinderen letten met gamen om te zorgen dat kleine kinderen geen geweldadige spelen, want die zijn daar nog wél gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Kamervragen stellen over een computerspelletje.. dat kan alleen in een land als Nederland.. geweldig! :D Laat de rest maar zien dat ons land geld zat heeft (en dus tijd) voor dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Los van de overheid die die wil verbieden vind ik dat je als winkel dit soort zooi gewoon niet moet verkopen. Smaken verschillen, maar het hele idee van mensen vermoorden voor de 'fun of it' vind ik geen concept van een spel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Laatst online: 27-11-2024
Kurios schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:00:
Los van de overheid die die wil verbieden vind ik dat je als winkel dit soort zooi gewoon niet moet verkopen. Smaken verschillen, maar het hele idee van mensen vermoorden voor de 'fun of it' vind ik geen concept van een spel waard.
GTA Reeks anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Kurios schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:00:
En omdat het jou niks lijkt moet het voor iedereen maar verboden worden, ik ben echt blij dat er mensen zoals jou bestaan die anderen ook is wat gunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad ik vermaak me altijd perfect met zulke spellen :9
Begon vroeger al met Carmageddon en dergelijke, vervolgens de Soldier of Fortune reeksen die toendertijd ook echt bruut waren en zodoende stevenden we af op Manhunt-achtige games! imho *O*

EDIT: En wat is 'verboden' zolang ik nieuwsgroepen gebruik :w d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 20-06-2007 18:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:08
Zullen we dan beginnen met hem op te sluiten vanwege elke geweldadige film in zijn collectie, want dat maakt hem natuurlijk ook ziek en gestoord zodat ie elk moment de hele 2de kamer om zeep wil helpen.......

Censuur is iets wat niet in een "Vrij" land past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
misschien komt het bij niemand op omdat dit langzamerhand steeds erger wordt, maar waar is de vrijheid van keuze?

je hoeft het spel niet te kopen hoor? ouders kunnen het hun kinderen verbieden, prima, maar waarom moet een SPEL verboden worden?

het doet niemand schade, en er is bij lange niet bewezen dat het slecht zou zijn voor je geestelijke gezondheid.

De overheid is de afgelopen 10 jaar enorm op een verbied-streak, maar vergeet daarbij dat wij zelf in staat zijn te oordelen over wat we doen en laten.

Wat denken ze wel, dat ZIJ (een (over het algemeen) kakkerige te net opgevoede kinderen) kunnen beslissen of iets goed is voor mij?

* BasieP vind dit belachelijk. Waarom is mijn grote vraag

* BasieP denkt aan george orwel, v for vendetta en nog wat van dat soort boeken/films

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 20-06-2007 18:10 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
Voor GTA had je dezelfde discussies bij Wolfenstein, Doom en vooral bij Carmageddon.

Er wordt hier niks verboden. Gewoon kamervragen om weer wat aandacht te krijgen. Populair onderwerp = publiciteit. Ze zien dat het bericht uit Engeland veel in de media komt en daar springen ze gewoon op in. Voor de rest wordt hier nooit wat verboden qua games.

en kanonne, wat stellen mensen zich hier toch weer aan. Er is nog helemaal niks verboden, het gaat niet gebeuren ook, dus doen alsof je hier zo weinig vrijheid hebt is wel erg triest (coffeeshops, euthenasie, abortus, bloot/schelden op tv anyone?). Eén kereltje stelt wat vragen, meer niet. En nu is hij zich aan het aftrekken op alle aandacht die hij krijgt.

[ Voor 34% gewijzigd door BarôZZa op 20-06-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
BarôZZa schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:10:
Voor GTA had je dezelfde discussies bij Wolfenstein, Doom en vooral bij Carmageddon.

Er wordt hier niks verboden. Gewoon kamervragen om weer wat aandacht te krijgen. Populair onderwerp = publiciteit. Ze zien dat het bericht uit Engeland veel in de media komt en daar springen ze gewoon op in. Voor de rest wordt hier nooit wat verboden qua games.
helaas is er sinds die tijd wel enorm veel veranderd.

Zo is er nooit gepraat over carmageddon of doom, en hoeveel geweldadige films zijn er in nederland verboden?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BasieP schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Zo is er nooit gepraat over carmageddon of doom, en hoeveel geweldadige films zijn er in nederland verboden?
Maar er wordt wel gepraat over zoiets onbenulligs als een spelletje op TV. En van dat spel zouden veel mensen psychopatisch kunnen worden (vooral al moeten ze alle afleveringen die ooit zijn gemaakt achter elkaar kijken). :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dus we ondernemen pas actie in navolging van iemand anders? Alsof er niet talloze onderdelen van de 'beeldcultuur' zijn die minstens net zo ongeschikt voor kinderen zijn als Manhunt 2. Maar die komen niet in het nieuws :?

Als zelfs Max Hardcore films in NL gewoon verkrijgbaar zijn, zou ik niet weten wat er zoveel erger is aan Manhunt 2.

offtopic:
Wow, al 2 pagina's en niemand die iets in de trant van 'typisch links' post! Ik ben trots op jullie!

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Als de game verboden kan worden is het (en ik weet niet of dit een echte wet is) geweld verheerlijkt. De gameplay draait blijkbaar mede om zo sadistisch mogelijk mensen te vermoorden. Ik denk echt wel dat dat een nieuw niveau is waarover de politiek kan vallen. Ik ben er zelf nog niet uit of ik een dergelijke game wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die politieke gasten moeten ze neersteken met een kapotte glazen pot, of een blauw/groene zak over het hoofd trekken net als in Manhunt deel 1 !!! :o :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Deddiekoel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:42:
Als de game verboden kan worden is het (en ik weet niet of dit een echte wet is) geweld verheerlijkt. De gameplay draait blijkbaar mede om zo sadistisch mogelijk mensen te vermoorden. Ik denk echt wel dat dat een nieuw niveau is waarover de politiek kan vallen. Ik ben er zelf nog niet uit of ik een dergelijke game wil spelen...
Dan speel je hem niet en laat de mensen die hem willen spelen gewoon spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:42:
Die politieke gasten moeten ze neersteken met een kapotte glazen pot, of een blauw/groene zak over het hoofd trekken net als in Manhunt deel 1 !!! :o :D :D
Jaaaaa toffe reactie! NOT 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
BasieP schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Nooit gepraat? Ik kan me de televisiebeelden nog voor de geest halen en als ik ff google krijg ik dit al te zien:

Computerspel taboe voor jongeren
Winkeliers die het computerspelletje Carmageddon II verkopen aan jongeren onder de zestien jaar lopen het risico strafrechtelijk vervolgd te worden. Dit heeft minister Korthals van Justitie in een brief aan de Tweede Kamer laten weten. Carmageddon II is een spel waarmee de gebruiker in de huid kruipt van een agressieve automobilist. Over het spel is veel tumult ontstaan, omdat het er nogal bloedig aan toegaat. De meeste punten zijn namelijk te behalen met het overrijden van bejaarde voetgangers en het pletten van kinderhoofdjes.

Korthals vindt het niet nodig om Carmageddon uit de handel te nemen. Volgens hem biedt het strafrecht daar geen basis voor. Winkeliers die het spel verkopen aan jongeren onder de zestien jaar kunnen wel vervolgd worden volgens artikel 240 van het het wetboek van strafrecht. Dit artikel verbiedt het om aan deze jongeren afbeeldingen of voorwerpen aan te bieden waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen jonger dan zestien jaar. In de praktijk betekent dit maximaal twee maanden gevangenisstraf of een boete van ten hoogste vijfduizend gulden.

------------------------

Hetzelfde zal wel voor Manhunt 2 gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
BarôZZa schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:10:

en kanonne, wat stellen mensen zich hier toch weer aan. Er is nog helemaal niks verboden, het gaat niet gebeuren ook, dus doen alsof je hier zo weinig vrijheid hebt is wel erg triest (coffeeshops, euthenasie, abortus, bloot/schelden op tv anyone?). Eén kereltje stelt wat vragen, meer niet. En nu is hij zich aan het aftrekken op alle aandacht die hij krijgt.
Zoals al eerder in deze thread gemeld is een kamervraag kost gemiddeld 1000€. Laat hem dan eens iets echt nuttigs doen in plaats onze belasting centen te verkwanselen met nutteloos tijdverdrijf. DAAR maak ik me druk om :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Tsja 'ons' geld, maar uiteindelijk heeft 'ons' volk ook op die mensen gestemd bij de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb zelf ook niet zoveel moeite met geweld in spellen, maar het sadistische gaat mij toch ook wat te ver. Ik ga dan uit van wat ik in previews heb gelezen en in filmpjes heb gezien. Ik heb zelf verder helemaal geen moeite met spellen zoals GTA of Hitman, maar die missen het sadistische aspect van dit spel.

Het spel verbieden gaat mij ook te ver. Er zijn zoveel mensen die geweldadige spellen spelen, maar nooit moorden of andere zware misdrijven plegen. Dat is dus het probleem niet. Ik denk dat het probleem is dat het voor kinderen te makkelijk is om spellen met een 18+ rating in handen te krijgen.

Het spel is in de V.S., praktisch gezien, ook verboden. Het spel heeft een 18+ rating gekregen daar. Hier in Europa zou dat geen probleem zijn, maar in de V.S. betekent dat dat de meeste winkels ineens weigeren het spel te verkopen(dat diezelfde winkels vaak wel geweren en ammunitie verkopen negeren we voor het gemak maar even). Analysten denken nu dat het spel zwaar wordt aangepast of misschien zelfs volledig gecancelled. Dit zal dus zware financiele gevolgen hebben voor Take Two.
Postius schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:40:
Ik vind het sowiezo knap dat mensen die het minst verstand van de zaak hebben het willen verbieden.
Dat is niet helemaal waar. Natuurlijk zijn er een hoop mensen die elkaar maar napraten dat het spel verboden moet worden, maar de BBFC, die het spel in Groot Britannie verboden heeft, heeft het spel van begin tot het einde gespeeld(weliswaar met behulp van cheats).
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:42:
Dit soort domme uitlatingen heeft niemand wat aan. Ze werken, ook als ze als grap bedoeld worden, alleen maar averechts: "Zie je wel, geweld in spellen heeft wel degelijk invloed".

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Deddiekoel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:28:

Ik twijfel zelf over de game. De eerste review is erg positief. Maar het sadistische aspect van de game gaat mij toch wat te ver. Maar ik wil ook Rockstar steunen op de Wii omdat ik GTA ook graag op de Wii wil zien.

Mijn mening is dus dat de game wel verkocht moet mogen worden (het liefst under the counter) en dat ik zelf nog niet weet wat ik er mee zal doen.
Ik vind juist dat ze net als bij sigaretten en drank gewoon om je legitimatie moeten vragen zodat ze kunnen natrekken of je uberhaubt van boven de 18 bent en dat je dan pas het spel kan kopen. En dat je de rest van onder de 18 de spellen kan kopen zonder legitimatie, dan is er tenminste nog een beetje controlle.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Robin4 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:46:
[...]
Ik vind juist dat ze net als bij sigaretten en drank gewoon om je legitimatie moeten vragen zodat ze kunnen natrekken of je uberhaubt van boven de 18 bent en dat je dan pas het spel kan kopen. En dat je de rest van onder de 18 de spellen kan kopen zonder legitimatie, dan is er tenminste nog een beetje controlle.
Door de game "under the counter" te verkopen stimuleer je die handeling imo. Als je hem in de schappen legt dan vrees ik dat weinig verkopers naar legitimatie gaan vragen. Helemaal als je hem met meerdere produkten koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:31
Volgens mij vind Rockstar het wel best als het in 1 land (UK) wordt verboden.

In meeste landen, ook in Nederland gaat het natuurlijk gewoon uit komen, en Rockstar heeft alleen maar gratis publiciteit. Zullen ze vas niet over klagen. :P

En stel dat het hier verboden word, wedden dat dan na een tijd meer mensen de game hebben dan als hij gewoon in winkel ligt. Mensen vinden dingen die 'illegaal' zijn natuurlijk veel interesanter.

[ Voor 29% gewijzigd door Albinoraptor op 20-06-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In amerika heeft ie een OA rating gekregen en daar is rockstar ook niet echt blij mee aangezien die dan in zo'n beetje geen een winkel ligt, hun gingen voor een M rating dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Albinoraptor schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:39:
Volgens mij vind Rockstar het wel best als het in 1 land (UK) wordt verboden.

In meeste landen, ook in Nederland gaat het natuurlijk gewoon uit komen, en Rockstar heeft alleen maar gratis publiciteit. Zullen ze vas niet over klagen. :P
Het is niet alleen in Groot Britannië. In Ierland is het spel ook verboden en het is voor het eerst in de Ierse geschiedenis dat zoiets gebeurd. In de V.S. heeft het spel een dermate hoge rating gekregen dat de meeste winkelketens het spel weigeren te verkopen en daardoor is het spel daar effectief ook verboden. Het spel zal vrijwel zeker in Duitsland en Australië verboden worden.

Rockstar en voornamelijk Take Two vinden dit niet best, dit kost hun gewoon geld. Een aantal van de belangrijkste regios qua verkoopcijfers verbieden het spel en dat gaan ze in hun portemonnee voelen. Het gaat financieel al niet zo best met Take Two, dus hier zitten ze echt niet op te wachten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Laat ze eens kamervragen gaan stellen over het feit dat de aarde met gruwelijk snel tempo opwarmt in plaats van vragen stellen over een spelletje :P Tegen de tijd dat de kinderen die het nu spelen volwassen zijn is de aarde zo onleefbaar geworden dat iedereen sterft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Not Pingu schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:35:
[...]

ls zelfs Max Hardcore films in NL gewoon verkrijgbaar zijn, zou ik niet weten wat er zoveel erger is aan Manhunt 2.
Max Hardcore is toch een pornoacteur die het alleen anaal wil doen omdat een meisje beweerde dat hij haar zwanger gemaakt had? Nee, daar zou ik ook niet op Googlen, de viespeuk.

:X Waarom weet ik dit.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
leonpwner1 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:13:
Laat ze eens kamervragen gaan stellen over het feit dat de aarde met gruwelijk snel tempo opwarmt in plaats van vragen stellen over een spelletje :P Tegen de tijd dat de kinderen die het nu spelen volwassen zijn is de aarde zo onleefbaar geworden dat iedereen sterft :P
lol.. overdrijven is ook een vak :)

dat global warming is gewoon een linkse hoax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Not Pingu schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:35:
[...]

Dus we ondernemen pas actie in navolging van iemand anders? Alsof er niet talloze onderdelen van de 'beeldcultuur' zijn die minstens net zo ongeschikt voor kinderen zijn als Manhunt 2. Maar die komen niet in het nieuws :?
Exact wat ik dacht. Denk niet eens dat hij het had geweten als het niet in het nieuws was gekomen. Dan liep hij nu nog gewoon ergens kleurige bloemetjes te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vind dat het extra probleem bij games, en met name deze game, is dat je niet alleen ziet wat iemand heeft bedacht, maar dat je het zelf kunt (en wellicht) moet doen. Waarschijnlijk beloont de game je ook nog en dan ben je geweld aan het verheerlijken. Persoonlijk zie ik de toegevoegde waarde (game-technisch) van het sadistische karakter van het spel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
Dennahz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:16:
[...]

Max Hardcore is toch een pornoacteur die het alleen anaal wil doen omdat een meisje beweerde dat hij haar zwanger gemaakt had? Nee, daar zou ik ook niet op Googlen, de viespeuk.

:X Waarom weet ik dit.
Wel iets meer dan dat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Hardcore

In one of his films, an actress over the age of 18 was portraying someone younger, and the fictional character states that she is 12 years old.

En het erge is dat dat (iig in de USA) wel legaal is..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
M1lamb3r schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:08:
[...]

Wel iets meer dan dat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Hardcore

In one of his films, an actress over the age of 18 was portraying someone younger, and the fictional character states that she is 12 years old.

En het erge is dat dat (iig in de USA) wel legaal is..
tja.. elke film/serie over tieners doet het. Denk aan bijv 90210, die acteerden alsof ze 16 waren, maar ze waren 26!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Nintendo of America blijkt als regel te hebben dat spellen met een Adults Only rating niet mogen worden uitgebracht op Nintendo systemen. Het spel is nu effectief gecancelled voor de Wii. Deze regels bestaan al langer, dus Rockstar en Take Two zouden er vanaf moeten weten.

Ik vraag mij af wat de gevolgen zouden zijn voor de Europese release. Adults Only is ongeveer vergelijkbaar met een 18+ rating in Europa. In Europa is het ratingssysteem doorgaans strenger en krijgen er veel meer spellen een 18+ rating. Een 18+ rating is hier in Nederland en de rest van Europa, meestal geen doodsstraf voor een spel, zoals het in de V.S. wel is.

Nintendo of Europe heeft, in tegenstelling tot Nintendo of America, geen enkele moeite met een 18+ rating. Ik heb hier een aantal spellen liggen die door Nintendo of Europe zijn uitgegeven, maar die wel een 18+ rating hebben gekregen zoals bijvoorbeeld Resident Evil 4 en Geist. Het verbaasd mij dan ook dat NoA tot een dergelijke boycot van het spel is overgegaan.

Het ergste voor Take Two en Rockstar is dat Sony dezelfde beslissing heeft genomen. Ondanks dat er op de PS2, PS2 en PSP in Europa zat spellen zijn met een 18+ rating, weigert Sony spellen met dezelfde rating in de V.S. te verkopen.

Manhunt 2 is dus nu effectief gecancelled in de V.S. Aangezien er nu een erg grote markt wegvalt voor het spel, denk ik niet dat het spel nog in Europa wordt uitgebracht. De kans dat ze ooit genoeg exemplaren kunnen verkopen is redelijk klein omdat er zoveel gebieden wegvallen.
Kurios schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:35:
[...]

tja.. elke film/serie over tieners doet het. Denk aan bijv 90210, die acteerden alsof ze 16 waren, maar ze waren 26!
Ik mag toch hopen dat je nu niet gesimuleerde kinderporno probeert goed te praten? :r

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 21-06-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Kurios schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:35:
[...]

Er is een klein verschil tussen een TV Serie en een Porno Video...

En jammer dat het gecanceld word in de US, alleen maar koren op de molen van de criticasters..

Overigens wat rockstar nog wel kan doen is het spel aanpassen zodat het niet de AO rating krijgt..

Wel raar btw dat Manhunt 2 AO zou worden. Volgens de ESRB was deel 1 namelijk M Rated..

Manhunt Rockstar Games M Blood and Gore,
Intense Violence,
Strong Language Windows PC, PlayStation 2, Xbox

[ Voor 41% gewijzigd door Puc van S. op 21-06-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:45:
[...]
Ik mag toch hopen dat je nu niet gesimuleerde kinderporno probeert goed te praten? :r
M1lamb3r schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:46:
[...]
Er is een klein verschil tussen een TV Serie en een Porno Video...
begrijp me niet verkeerd, ik ben natuurlijk 100% tegen kinderporno. Ik zeg alleen dat het in VS gebruikelijk is dat volwassenen kinder/tienerrollen acteren. Dus ook in porno. Maar goed, als een volwassen meid zich wil uitdossen als tiener, zich laat nemen en dat laat filmen, tja... moet ze zelf weten. Maar iedereen weet dan toch dat het geen kinderporno is? Dat is nl seks met kinderen en ze zijn 18+ en dus geen kind meer.
Al doen ze wat mij betreft een luier om, ik hoef en ga er niet naar kijken.

terugkomend op manhunt is het natuurlijk terecht dat het een 18+ etiket meekrijgt en dus eigenlijk ieg in VS nergens in de schappen zal liggen. Ik betwijfel dan ook of het spel uberhaupt nog wordt uitgebracht.
Wel denk ik dat het creeeren van een hype alleen maar de evt verkoopscijfers zal doen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Kurios schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:12:
[...]

[...]

begrijp me niet verkeerd, ik ben natuurlijk 100% tegen kinderporno. Ik zeg alleen dat het in VS gebruikelijk is dat volwassenen kinder/tienerrollen acteren. Dus ook in porno. Maar goed, als een volwassen meid zich wil uitdossen als tiener, zich laat nemen en dat laat filmen, tja... moet ze zelf weten. Maar iedereen weet dan toch dat het geen kinderporno is? Dat is nl seks met kinderen en ze zijn 18+ en dus geen kind meer.
Door gesimuleerde kinderporno legaal te maken, maak je het een stuk moeilijker om echte kinderporno aan te pakken. Hoe weet je immers wat echt is en wat gesimuleerd? Bovendien is iemand die op dit soort films kickt aan het fantaseren over het misbruiken van kinderen. Hoe je het ook wendt of keert, zo'n persoon is een pedofiel. In de praktijk blijkt het vaak dat dit soort films als opstapje wordt gebruikt naar echte kinderporno en zelfs het misbruiken van kinderen en daarom moet je gesimuleerde kinderporno net zo hard aanpakken als echte kinderporno. Ik geloof dat er zelfs een wet van die strekking aankomt op Europees niveau, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Je kunt dit absoluut niet vergelijken met iemand die een tiener speelt in een T.V. serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

MetroidPrime schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:45:
Manhunt 2 is dus nu effectief gecancelled in de V.S. Aangezien er nu een erg grote markt wegvalt voor het spel, denk ik niet dat het spel nog in Europa wordt uitgebracht. De kans dat ze ooit genoeg exemplaren kunnen verkopen is redelijk klein omdat er zoveel gebieden wegvallen.
Ik denk dat dit eerder een goede stimulans is om het hier juist wel uit te brengen... De kosten zijn immers al gemaakt (produceren game, etc.). Door hem in Europa zelf te cancellen weten ze in ieder geval zeker dat ze niks meer terug zullen zien van het geld dat reeds geinvesteerd is in dit spel. Als ze het echter wel uitbrengen kunnen ze de verliezen op het spel in elk geval minimaliseren...

offtopic:
Lijkt mij in ieder geval een errug leuk spel ;) Staat in ieder geval in de planning om aangeschaft te worden door ondergetekende...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Damn nu wilt iedereen natuurlijk helemaal dat spel hebben ;)
Vast een marketing stunt! Creating a hype hehe

Nee maar zonder flauwekul, het is absoluut een agressief spelletje, maar er bestaat ook zoiets als vrijheid van meningsuiting en kunsten en weet ik hoe het allemaal zit.

Als ze games gaan verbieden, eis ik ook een veel strenger drugsbeleid

[ Voor 11% gewijzigd door xsive op 21-06-2007 09:49 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Al die hoge malloten die ons land regeren kunnen wat mij betreft in de stront zakken als hun gaan bepalen welke games ik wel mag spelen en welke niet. Een game verbieden is gewoon bull-shit. Games zijn nog lang niet zo schadelijk voor de mens als dat bijv. drugs/alcohol is. Zelfs een game als Manhunt niet.

Btw, wanneer komt er een nieuwe versie van Carmegeddon? :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ze moeten net als Carmegeddon destijds (zie duitsland) de game uitbrengen met zombies... daarna een patch online zetten die "alles" weer "normaal" maakt en klaar ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Laatst online: 13-09 23:30
om maar even de vergelijking te trekken met een film: alsof hostel niet even ziek is?? Het enige verschil is dat je bij een film toeschouwer bent en bij een spel zelf dingen moet doen. Maar als je geestelijk labiel bent, doet zo'n film denk ik evenveel schade als een game.

[ Voor 79% gewijzigd door TMon op 21-06-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
hahaha dit nieuws stond in IEDERE krant vandaag, betere reclame kun je toch niet krijgen als bedrijf?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

evilpin0 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:23:
hahaha dit nieuws stond in IEDERE krant vandaag, betere reclame kun je toch niet krijgen als bedrijf?
Precies. Alleen jammer dat het wel negatieve reclame is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
Rakkerzero schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:37:
[...]

Dat is in dit geval niet jammer, de doelgroep vindt dat juist prachtig. Hoe meer controverse, hoe beter.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Cyphax schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Dat is in dit geval niet jammer, de doelgroep vindt dat juist prachtig. Hoe meer controverse, hoe beter.
Het probleem is alleen dat het voor de doelgroep in sommige gebieden bijna onmogelijk zal zijn om het spel te kopen. Take Two kan er daardoor geen winst meer op maken, dus een vervolg is vrijwel volledig uitgesloten. Take Two draait al een tijdje met enorme verliezen, dus die zitten echt niet hier op te wachten.

Ik denk dat het spel binnenkort gecancelled wordt voor heel Europa en dat dan misschien over een half jaar het spel zwaar gecensureerd wordt uitgebracht, eventueel onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rakkerzero schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:37:
[...]

Wat deed je vroeger al je iets niet mocht van je ouders........juist wel doen.

Manhunt 1 heb ik gespeeld, omdat ik ook wel eens wilde zien wat het was. Deel 1 was nooit zo goed verkocht als er niet al die berichten over waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.... maar geweld is sowieso een groot taboe in Nederland.
Hoe raar dit ook klingt:

2 soldaten die omkomen in Afghanistan is natuurlijk vreselijk.... Maar hoe Nederland hierop reageert :/ .
Het is gewoon het risico van het vak! Wij Nederlanders kunnen er niet vanuit gaan dat we de taliban met bosjes neerschieten en zelf ongedeert blijven... Beetje naief hoe mensen op die twee gevallen reageren.

Zo'n Marinier die perongeluk een Afghaan doodschiet.........
Meteen heel de politiek op zijn kop!

enz....

Ik vind dat precies hetzelfde aan de hand is met Manhunt 2, weer een taboe op geweld!! Oowwww!
er worden mensen in vermoord op een vervelende manier en de politiek gaat hier weeeer kamervragen over stellen.

De voorbeelden zijn moeilijk met elkaar te vergelijken, maar denk dat daar dus wel het probleem ligt.
De politiek is naief en burgertrutterig, ze leven duidelijk niet in de realiteit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik heb in ieder geval gedeeltelijk gelijk gekregen: nieuws: Nieuwe episode Manhunt 2-soap: lancering uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Met daarbij de quote van de eeuw:
Sony en Nintendo hebben bovendien aangekondigd dat spellen met een rating van 18+ geen licentie krijgen voor hun consoles.
Ben benieuwd wat Sony zegt als GTA4 de 18+ rating ontvangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@bokskater:
Ging het niet om soldaten in Afghanistan? Daarnaast gaat het er natuurlijk om dat er doden vallen op een missie die niet door dik en dun wordt gesteund. Niet alleen perse vanwege de 2 doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:24:
[...]

Met daarbij de quote van de eeuw:

[...]

je moet als game echt heel erg goed je best doen wil je een 18+ rating ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

PWM schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:24:
Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. In de V.S. is het, in tegenstelling tot hier in Europa, vrij moeilijk om een 18+ rating te krijgen. Geweldadige spellen krijgen daar voornamelijk een 17+ rating, Manhunt 2 is het eerste geweldadige spel dat een 18+ rating krijgt.

Het verschil in het niveau van geweld tussen de Manhunt serie en de GTA serie is gigantisch. Manhunt 2 is het meest bloederigste spel ooit, terwijl het geweld in de GTA serie meer tekenfilmachtig is. De kans dat GTA IV een 18+ rating krijgt in de V.S. is nihil, tenzij ze er weer een hot coffee minigame in verstoppen.

In Europa kan het uiteraard niet anders dan dat het spel, terecht, een 18+ rating krijgt, maar dat zou geen probleem mogen zijn. Hier in Europa is een 18+ rating geen doodstraf voor een spel.

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 21-06-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Een verbod op dit spel? Waar ligt de grens, betekent dat een verkoop verbod of een speel verbod.
Dat laatste kan natuurlijk nooit.

Mijn punt is als je het wil spelen, is het altijd te krijgen. Denk dat een verkoopverbod er weinig invloed op heeft. Juist door de aandacht te vestigen op dit spel wordt het alleen maar interessant om te spelen. Normaliter had ik dit spel nooit gespeeld, nu er zoveel aandacht aan wordt besteed ga ik het zeker bekijken als het uitkomt.

Paradoxale effect van media en politieke aandacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 21-06-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Precies.
Als ze echt hadden gewild dat dit spel nauwlijks gespeeld zou moeten worden gaven ze dit spel geen aandacht.

Btw.: http://www.rockstargames.com/manhunt2/ :9

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 21-06-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:10:
Tja.... maar geweld is sowieso een groot taboe in Nederland.
Hoe raar dit ook klingt:

2 soldaten die omkomen in Irak is natuurlijk vreselijk.... Maar hoe Nederland hierop reageert :/ .
Het is gewoon het risico van het vak! Wij Nederlanders kunnen er niet vanuit gaan dat we de taliban met bosjes neerschieten en zelf ongedeert blijven... Beetje naief hoe mensen op die twee gevallen reageren.

Zo'n Marinier die perongeluk een Afghaan doodschiet.........
Meteen heel de politiek op zijn kop!

enz....

Ik vind dat precies hetzelfde aan de hand is met Manhunt 2, weer een taboe op geweld!! Oowwww!
er worden mensen in vermoord op een vervelende manier en de politiek gaat hier weeeer kamervragen over stellen.

De voorbeelden zijn moeilijk met elkaar te vergelijken, maar denk dat daar dus wel het probleem ligt.
De politiek is naief en burgertrutterig, ze leven duidelijk niet in de realiteit... :X
Ik vind dat een stuk betere houding dan in de VS waar geweld over het algemeen geen punt is maar sex het grote taboe is.
Nogmaals ik snap de ophef over Manhunt 2 wel. Ik ken de game uiteraard niet, maar in mijn beleving beloont het het sadistische gedrag van de speler. En sadisme gaat wel een stapje verder imo dan alleen (lomp) geweld. Ik zie ook nog steeds niet wat de meerwaarde daarvan voor de game is.
Alle ophef zet mij er wel ook toe dat ik de game wel wil spelen, helemaal omdat de eerste review stelt dat het naast bloederig gewoon een erg goeie game is.

Ik verwacht dat de game gecensureerd gaat worden en dan alsnog uitkomt. Anders zijn alle gemaakte kosten sowieso weg. Op zich wel cool voor de mensen die een review kopie hebben. Is toch een erg uniek stukje software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:24:
@bokskater:
Ging het niet om soldaten in Afghanistan? Daarnaast gaat het er natuurlijk om dat er doden vallen op een missie die niet door dik en dun wordt gesteund. Niet alleen perse vanwege de 2 doden.
Oops, Afghanistan ja ;) ....
Deddiekoel schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:21:
[...]

Ik vind dat een stuk betere houding dan in de VS waar geweld over het algemeen geen punt is maar sex het grote taboe is.
Ik vind dat je daar inderdaad gelijk in hebt!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach broeders. Nooit verbieden hoe ranzig ook. Vind dat iedereen zelf maar moet bepalen of hij/zij wel iets koopt of niet. Dat betuttelende gedrag in Den Haag is natuulijk weer jammer. Gewoon laten liggen als het je niet aanstaat. Wel vind ik dat er duidelijk op de verpakking zou moeten staan vanaf welke leeftijd (ik denk 18+) je het zou mogen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:52:
Wel vind ik dat er duidelijk op de verpakking zou moeten staan vanaf welke leeftijd (ik denk 18+) je het zou mogen aanschaffen.
Binnen Europa wordt er al sinds 2003 het PEGI ratingssysteem gevoerd. Links onderaan op de verpakking van het spel kun je de rating lezen. De rating staat dus al meer dan 4 jaar duidelijk op de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het probleem is niet de 16+ of 18+ rating.

Het probleem is dat iedereen die jonger is toch het spel kan kopen als hij/zij wil. De controle is 0.

Verder kan iedereen games downloaden. Dat is het probleem.

Door het spel proberen te verbieden, hopen de diverse landen waarschijnlijk dat dit soort spellen gewoon niet meer gemaakt worden.

Als de 18+ rating zou betekenen dat 18- het daadwerkelijk niet zou spelen, zou de oproep tot verbod er niet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 21-06-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:58:

Het probleem is dat iedereen die jonger is toch het spel kan kopen als hij/zij wil. De controle is 0.

Door het spel proberen te verbieden, hopen de diverse landen waarschijnlijk dat dit soort spellen gewoon niet meer gemaakt worden.

Als de 18+ rating zou betekenen dat 18- het daadwerkelijk niet zou spelen, zou de oproep tot verbod er niet zijn.
Omdat ouders niet op hun kinderen willen/kunnen letten moet de rest het maar zonder deze games doen?
De developers kunnen er niks aan doen dat zoveel ouders hun kinderen heel de dag voor de tv/computer neerzetten zonder begeleiding. Imo moeten de ouders die het laten spelen en de kinderen die het spelen strenger gestraft worden ipv een verbod.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

PWM schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:58:

Maar ook daar bestaat een oplossing voor: ouderlijk toezicht. Ouders hebben een verantwoordelijkheid tegenover hun kinderen en zij zouden degenen moeten zijn die bepalen wat hun kind speelt. Als een spel te gewelddadig is voor een kind, dan hebben de ouders de verantwoordelijkheid hun kinderen het spel niet te laten spelen. Helaas zijn er veel ouders die die verantwoordelijkheid niet lijken te willen en hun kinderen gewoon laten spelen wat ze willen. Veel ouders lijken niet eens de moeite te nemen om er achter te komen wat hun kinderen spelen. Ik denk dat er op dat gebied moet worden ingegrepen, maar een spel verbieden gaat mij iets te ver.

De verkopers in winkels hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Verkoop geen spellen aan iemand die onder de leeftijd is die op de verpakking staat. Bij twijfel kun je altijd om legitimatie vragen. Als het kind zegt dat het mag van zijn/haar ouders, laat die ouders dan zelf maar langskomen om het spel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het aan de overheid ligt komen er alleen nog Barbie spellen op de markt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:25:
Als het aan de overheid ligt komen er alleen nog Barbie spellen op de markt 8)7
In Nederland roept de Partij van de Arbeid minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie op om dat voorbeeld te volgen, maar het is twijfelachtig of dat mogelijk is. Volgens Justitie zou de Nederlandse wetgeving daarvoor geen ruimte laten.
kennelijk toch niet bigdaddy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
Het spel heeft zijn eerste cijfer al binnen, een 92% van Ngamer :D

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 16:27

Willybubba

Nut up or shut up.

Het gaat Take Two niet voor de wind, want hun nieuwste titel Manhunt 2 krijgt de ene na de andere tegenslag te verduren. Gisteren werd duidelijk dat de ESRB Manhunt 2 een 'Adult Only' rating mee gaat geven, vandaag laten Sony en Nintendo weten het spel om die reden niet meer op hun consoles willen hebben.

Dit betekent dus dat het spel in Amerika niet voor de Playstation 2, Playstation Portable en Nintendo Wii zal verschijnen. Sowieso willen grote verkooppunten, zoals Wal-Mart, spellen met een AO-rating niet. Het is aan Take Two om de AO-rating te bevechten, of het spel te veranderen om zo een nieuwe rating te krijgen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Natuurlijk hebben persoonlijkheid en opvoeding invloed op et gedrag van gamers die geweldadige spellen spelen, maar een grote rol in dit geval is weggelegd voor de media (icm de bekrompen houding van politici) die maar al te graag de situatie rondom geweldadigheden koppelen aan een puistenkop die agressief is door het gamen...

Zodra het eens andersom gebeurt, een speler van schietspellen die ingrijpt (http://www.elskamp.org/bl...ken-bij-schietpartij.html) dan hoor je opeens niets meer...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Jammer dat de regering niet verder kijkt dan hun neus lang is. Zouden ze niet realiseren dat als zulke games er niet waren er nog veel meer geweld is?

Waarom zou dit verboden moeten worden? Er zijn spellen die 10 x erger zijn en die mochten ook. Bovendien is er in Nederland nog nooit eigenlijk iets helemaal verboden.

Gamers die door dit soort actiegames geweld gebruiken doen dat ook als deze games er niet waren dus what's the difference dan zou je zeggen...

Ze leggen teveel de link tussen geweld en deze in feite eigenlijk nep actie... Kennen deze mensen dan het verschil niet tussen realiteit en deze nep shit die alleen maar is gemaak om te entertainen en geweld echt niet aanmoedigd?
Laat ze eens meelopen met een echte gamer en ze zullen zien dat gamers in principe helemaal geen geweldsgebruikers zijn en er echt niet agressief van worden. Maar er zijn altijd een paar die het voor de rest moeten vern**ken... Deze games zijn er echt niet de oorzaak van dat er zoveel problemen zijn... Met het verbiezen lossen ze dus de oorzaak niet op en sterker nog, maken ze het alleen erger want de echte gamers die dus spelen omdat ze het leuk vinden (en die dus het verschil tussen echt en nep wel degelijk weten) zullen zich meer en meer irriteren...

En nog iets.. Als je het verbied komen ze er toch wel aan... Je kan dit niet tegenhouden... Ik snap echt niet waarom ze zo moeilijk doen ineens terwijl deze games al jaaaaaaaaaaaaaaaaarenbestaan en nooit werd er met een woord over gerept. En dan nu dit ineens... Net alsof deze gewelddadiger is als de rest... Dus echt niet...

Nee echt ik begrijp landen als Engeland niet en toch zeker Duitsland niet...

Ik denk dat veel gamers bereid zijn om ver te gaan om de regering te overtuigen dat het geen kwaad kan... Ik ben het eens met het feit dat deze games zeker niet voor onder de 16 te koop mogen zijn maar de rest is bull.. De argumenten waar de regering mee komt zijn op niks gebaseerd en ze slaan de plank echt heel erg mis als ze dit door gaan zetten om er toch een verbod op te plakken.. Echt ik zweer het, gamers zullen als het moet echt ver gaan om als het moet ze zelfs onder druk te zetten nog een keer echt maar dan ook echt kritisch opnieuwe naar de feiten te kijken die er liggen... Want ze zijn gewoon blind. Ik bedoel je steeks je kop toch in het zand als je zomaar en onterecht op een nietsvermoedende markt gaat inbeuken?

Wat ook nog eens zo is dat er veel geld in omgaat... De belasting heeft er dus ook een dikke duit aan... Dat is toch zo belangrijk tegenwoordig? Ze trekken zomaar al het geld uit je zakken en t liefst nog 2 keer ook voor hetzelfde en dan dit... Lekker logisch!

Nee echt dit valt me serieus zwaar tegen en zeker als het tot een verbod in notebene Nederland gaat, het land waar in principe eigenlijk ook zulke games moeten kunnen en alijd gekund hebben...

Het kan me dus niet schelen als de regering dit topic ook leest. Dan zullen ze eens zien dat wij het er niet mee eens zijn en graag hebben dat ze desnoods eens een dag met een gamer meelopen ofzo... Sorry hoor maar pas dan heb je recht van spreken. Ze weten nu van toeten noch blazen en iets wat zomaar uit de lucht valt nemen ze klakkeloos aan... Belachelijk toch?

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-V
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik zeg verbrand alle 18+ films en boeken met geweld !!!!
Schandalig dat die ooit zijn verkocht 8)7

Kom op zeg wat een klets allemaal.
Schiet ik mensen nee, ram ik ze over in mijn auto NEEN!!!
En ik heb toch heel wat zieke films gezien en heel veel spellen gespeeld.

Als een persoon het verschil niet meer ziet tussen fictie en werkelijkheid is ie rijp voor het gekkenhuis punt!
En dat ze ideeën er mee kunnen op doen tja dat kan ook in films en boeken.
Gezond verstand !!! en je lekker uitleven in spellen films en boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kurios schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:31:
[...]

je moet als game echt heel erg goed je best doen wil je een 18+ rating ontvangen!
Eén tepel is voldoende, hoor. 8)
Nokian95dude schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:27:
Nee echt ik begrijp landen als Engeland niet en toch zeker Duitsland niet...
Carmageddon 1 in Engeland: rijden tegen robots. Carmageddon 1 in Duitsland: rijden tegen zombies. :+

Serieus, hopelijk komt er een "21+ rated (in both the USA and entire Europe) collectors edition" van dit spel. Die zullen later veel geld waard worden. :+

Over Postal 2 heb ik eigenlijk ook altijd weinig gehoord. Je kon in dat spel iemand met een tazer neerhalen. Hierdoor viel de NPC op de grond en hield zijn/haar plas niet meer in. Vervolgens kon je de NPC met bezine besprenkelen en in de fik steken. De NPC stond hierdoor op en begon in paniek te rennen. Vervolgens kon je (terwijl de NPC aan het rondrennen was, gillend van de pijn door het vuur) in zijn/haar mond plassen als je goed mikte. Hierdoor konden ze niet meer gillen maar moesten ze wel overgeven terwijl ze nog aan het rennen waren en in de fik stonden. Na verloop van tijd ging het vuur uit en lag hij/zij (met ~100% brandwonden over hun gehele lichaam) op de grond, terwijl ze citaten murmerde zoals "Please... make it stop!". Hierna kon je de zaak afmaken door met een schoffel de NPC te onthoofden. Met het hoofd kon je daarna ook een potje voetbal/hockey spelen door hem door het gehele spel rond te trappen/schoffelen.

Dit spel heeft trouwens een 'Mature' rating gehad van de ESRB (=17 jaar en ouder). Extreem veel verschil is er niet tussen een 17 jarige ('Mature') of een 18 jarige ('Adults Only').

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 21-06-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch weer amerikaans =_=
Ze zijn zeker bang dat iemad dit na gaat doen
Je ziet ook genoeg van zulke dingen in films zoals scream of saw, Die worden toch ook niet verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak het bloed groen, hernoem het Zombiehunt 2 en ontvang de lagere rating. Breng een week later een onofficiële mod uit onder een alias die alles weer origineel maakt.

edit: (wat dus niet kan bij de ps2 en wii)

Wel een knap staaltje hypocrisie van de omliggende regeringen :r . Gelukkig is censuur in Nederland niet zo makkelijk (nu nog).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:55:
Maak het bloed groen, hernoem het Zombiehunt 2 en ontvang de lagere rating. Breng een week later een onofficiële mod uit onder een alias die alles weer origineel maakt.

edit: (wat dus niet kan bij de ps2 en wii)

Wel een knap staaltje hypocrisie van de omliggende regeringen :r . Gelukkig is censuur in Nederland niet zo makkelijk (nu nog).
Hot Coffee mod was ook niet officieel toch, daar heeft Rockstar ook grote problemen mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D3ft0n3 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:30:
Het spel heeft zijn eerste cijfer al binnen, een 92% van Ngamer :D
Nu wil ik het spel ZEKER spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

The Zep Man schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:28:
Over Postal 2 heb ik eigenlijk ook altijd weinig gehoord. Je kon in dat spel iemand met een tazer neerhalen. Hierdoor viel de NPC op de grond en hield zijn/haar plas niet meer in. Vervolgens kon je de NPC met bezine besprenkelen en in de fik steken. De NPC stond hierdoor op en begon in paniek te rennen. Vervolgens kon je (terwijl de NPC aan het rondrennen was, gillend van de pijn door het vuur) in zijn/haar mond plassen als je goed mikte. Hierdoor konden ze niet meer gillen maar moesten ze wel overgeven terwijl ze nog aan het rennen waren en in de fik stonden. Na verloop van tijd ging het vuur uit en lag hij/zij (met ~100% brandwonden over hun gehele lichaam) op de grond, terwijl ze citaten murmerde zoals "Please... make it stop!". Hierna kon je de zaak afmaken door met een schoffel de NPC te onthoofden. Met het hoofd kon je daarna ook een potje voetbal/hockey spelen door hem door het gehele spel rond te trappen/schoffelen.

Dit spel heeft trouwens een 'Mature' rating gehad van de ESRB (=17 jaar en ouder). Extreem veel verschil is er niet tussen een 17 jarige ('Mature') of een 18 jarige ('Adults Only').
Wellicht is hier het probleem dat Manhunt 2 gewoon ook een goede game is en dus de potentie heeft om veel te verkopen (nu helemaal). Wat ik van reviewers hoor, is de game ook echt gruwelijk. Ik denk dat de game extra gruwelijk wordt door de uitwerking ervan en realistische setting (nogmaals, ik ken de game uiteraard niet). Waar postal 2 geen denderende game is en vooral lomp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik naar aanleiding van de nieuwspost op de frontpage gelijk ben gaan zoeken naar een PS2 emulator. Bij zulk soort berichten wil ik zo'n spel gewoon een keer gespeeld hebben.

Jammer genoeg werken de PS2-emulators nog niet zo goed.
Pagina: 1 2 Laatste