http://www.audioforum.be/ftopicp-13608.html#13608Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:18:
Weet iemand de code om het aantal branduren te zien op een 50pv60?
Begrijp ik nou goed dat je dus beter bij een webshop kan kopen? Want bij RAF of MM kopen....die hebben geen verplichting tot terugneming? Ok, je kan bij hun in de zaak bekijken, maar je eindoordeel of de TV houdt, maak je toch thuis, op de 1e dag (of de 1e paar dagen).Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:56:
[...]
Dat klopt, ze zijn verplicht hem terug te nemen! Ongeopend of niet. Overigens wil dit niet betekenen dat dit een makkelijk proces zal zijn. Zij hebben jouw geld al en je zal dus overtuigend te werk moeten gaan.
Ja. Bovendien is het nog goedkoper ook. Service en garantie gaat toch via Panasonic.Sjah schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:03:
[...]
Begrijp ik nou goed dat je dus beter bij een webshop kan kopen? Want bij RAF of MM kopen....die hebben geen verplichting tot terugneming?
Mij MM mag je zonder opgaaf van reden het apparaat ook binnen 2 weken terugbrengen als het niet bevalt. Dan heb je wel de zekerheid dat je een Nederlands model hebt, zodat je service aan huis krijgt als er onverhoopt problemen zijn met je toestel. Bij webwinkel moet je maar afwachten of je echt een Nederlands model krijgt. Garantie heb je sowieso wel, maar service aan huis krijg je alleen bij een Nederlands model. Bij niet-Nederlands model moet je er zelf voor zorgen dat je toestel bij de importeur komt (of je moet hiervoor afspraken hebben gemaakt met je leverancier)Philflow schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:05:
[...]
Ja. Bovendien is het nog goedkoper ook. Service en garantie gaat toch via Panasonic.
Heb je enig idee hoe je op de 42py700 in het service menu raakt om de branduren terug te vinden?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:47:
Gisterren mijn 42PY700 van Media Homeservice binnen gekregen. Als je een Full hd source kijkt is het beeld zo echt en zo natuurlijk.
Wouke ik weet niet of je de 42V7F nodig hebt voor een slaapkamer. zo niet koop een minimaal een PV70 versie. Als je budget gebonden bend koop een 37 inch model van de pv70 of pv45.Ik heb zelf de 42V7F werkend gezien. Naast een 42PV70.Het verschil 42v7f zwart is meer grijs achtig, wit wordt meer grijs.De 42PV70 zwart is zwart, wit is wit en de kleuren zijn heel natuurlijk.
Wouke de 42PY700 is de eerste PLASMA die 4000 gradatiestappen heeft. Dit betekend dat de overgang van zwart naar schaduw heel natuurlijk is.Het probleem wat panasonic normaal als probleem wordt aangezien in reviews is dat de pani's 3000 gradatiestappen hebben.De 42V7F heeft er maar 2000 ouch.
Volgende week komt die van mij ook aan, kwestie van voordien te informeren
Verwijderd
Vanmiddag effe weer wezen kijken naar een tv,bij de MM in Zwolle effe naar binnen geweest.Daar stonden de 50pv70,37pv70,42pv70 apart opgesteld!.Alleen dus de 42py700 nog niet
Ik ben weer een stapje verder gekomen met mijn keuze, 1 scherm valt in ieder geval af voor mij,de 42pv70,ik vond deze het minst scherpe beeld geven,van de 3 pana's die ik gezien heb.De 50pv70 is momenteel mijn favoriet wat betreft beeld,wat een mooi scherm is dat zeg
alleen jammer dat de afstand bij mij zo klein is naar de tv,anders was het deze geworden,gegarandeert!.En daarna vond ik de 37pv70 het beste beeld geven.
We zijn weer een stapje verder!

Ik ben weer een stapje verder gekomen met mijn keuze, 1 scherm valt in ieder geval af voor mij,de 42pv70,ik vond deze het minst scherpe beeld geven,van de 3 pana's die ik gezien heb.De 50pv70 is momenteel mijn favoriet wat betreft beeld,wat een mooi scherm is dat zeg
We zijn weer een stapje verder!
Heb je ook even uitgesloten dat het niet aan de settings zoals modus, kleuren, sharpness, kabels of bron lag?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:19:
De 50pv70 is momenteel mijn favoriet wat betreft beeld,wat een mooi scherm is dat zegalleen jammer dat de afstand bij mij zo klein is naar de tv,anders was het deze geworden,gegarandeert!.En daarna vond ik de 37pv70 het beste beeld geven.
Mijn ervaring is dat dat onmogelijk is bij de Mediamarkt. Het lijkt me namelijk niet dat de 50PV70 wezenlijk ander beeld geeft dan de 42PV70. Maar goed, ik heb dat nooit echt getest. Ik weet dat mediamarkt arena meestal component gebruikt.. ook niet best voor een goede vergelijking.
Voor de 37PV70 valt wat te zeggen, want daar zitten de pixels gewoon dichter op elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 13-07-2007 17:52 ]
Verwijderd
Weet je hoeveel spul er terug gaat naat de MM. Het teruggekomen spul wordt weer netjes met nieuwe tape / plakband verpakt en voordat je het weet heb je een 2e hands toestel. Ik heb het er echt niet op. Mijn broer heeft ooit een LCD-scherm gekocht voor zijn computer waar de vingerafdrukken opstonden. Gewoon netjes verpakt in de doos.sanook schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:37:
[...]
Mij MM mag je zonder opgaaf van reden het apparaat ook binnen 2 weken terugbrengen als het niet bevalt.
Aan de doos van de Panie kun je trouwens niet zien dat hij open is geweest. De plastic noppen uit de doos trekken en hij is open...
Bij de Mediamarkt Utrecht is dat voor televisies en notebooks in elk geval niet meer zo, Er staat daar een bordje op die afdelingen met de tekst dat je deze apparaten alleen retour kunt brengen als ze ongebruikt zijn.sanook schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:37:
[...]
Mij MM mag je zonder opgaaf van reden het apparaat ook binnen 2 weken terugbrengen als het niet bevalt.
Dit wijkt overigens af van de algemene voorwaarden van MM, dus het is maar de vraag of en in hoeverre dit rechtsgeldig is.
Ik denk dat als je bij een winkel koopt, je wel van tevoren kan zeggen: "als die op wat voor punt dan ook te weinig bevalt, komt die terug". Denk dat de betere zaak wel akkoord gaat....maar eigenlijk is het van de gekken dat je het zo resoluut moet afdwingen.....je koopt bij een winkel die zogenaamd beter zou moeten zijn dan webshops.
Verwijderd
nou het was opvallend,dat en de 37inch en de 50 inch een beter beeld geven.En het was met een HD bron(HD-DVD of Blue ray,weet niet perse welke het was.Dus daar zou niet veel verschil in kunnen zitten lijkt me in aansluiting en ze hadden allemaal dezelfde bron.Wat betreft instellingen tja dat zou kunnen,maar ik ga niet vragen of ik van elke tv mag weten of ze op dezelfde instellingen staan
.Dat met die aansluitingen heb ik effe gemist inderdaad,niet op gelet.
Tis sowieso lastig kiezen in die winkels,vooral als er heel veel tv's dicht bij elkaar zijn,dan word je echt gek van de keuze.
Ik heb deze 2 er in ieder geval uitgepikt en die gaan door naar de volgende ronde,nu alleen nog ergens zien,dat ik de 42py700 in actie zie ergens.Maar waar

Tis sowieso lastig kiezen in die winkels,vooral als er heel veel tv's dicht bij elkaar zijn,dan word je echt gek van de keuze.
Ik heb deze 2 er in ieder geval uitgepikt en die gaan door naar de volgende ronde,nu alleen nog ergens zien,dat ik de 42py700 in actie zie ergens.Maar waar
Verwijderd
Wat betreft het laatste ben ik afgestapt,gewone winekls zijn lang niet altijd beter meer als web shopsSjah schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:51:
Ik denk dat als je bij een winkel koopt, je wel van tevoren kan zeggen: "als die op wat voor punt dan ook te weinig bevalt, komt die terug". Denk dat de betere zaak wel akkoord gaat....maar eigenlijk is het van de gekken dat je het zo resoluut moet afdwingen.....je koopt bij een winkel die zogenaamd beter zou moeten zijn dan webshops.

Ok, met alle respect hoor, maar dan zijn je conclusies weinig waard in mijn ogen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:52:
nou het was opvallend,dat en de 37inch en de 50 inch een beter beeld geven.En het was met een HD bron(HD-DVD of Blue ray,weet niet perse welke het was.Dus daar zou niet veel verschil in kunnen zitten lijkt me in aansluiting en ze hadden allemaal dezelfde bron.Wat betreft instellingen tja dat zou kunnen,maar ik ga niet vragen of ik van elke tv mag weten of ze op dezelfde instellingen staan.
Bij de mediamarkt maken ze meestal een zootje van de instellingen. Misschien stond de sharpness wel totaal anders, of misschien stond er 1 in cinema, de ander normaal. En de HD bron die ze hebben is meestal aangesloten aan component. Misschien is het weer voor HDMI anders...
Helaas, voor een echte vergelijking zul je toch bij de echte vak zaak moeten zijn. Ik hoor van velen dat Smits in Arnhem goed is.
Verwijderd
misschien heb je gelijk ,tis wel lastig om een echt goede opstelling te vinden,vooral ook nog eens met alle tv's is de uit de pv70 reeks.
Maar ik vraag me dan wel af,hoe jij je scherm hebt uitgekozen,ben je ze eerst gaan bekijken of?
Smits lees ik ook verschillende verhalen over,op het HT forum staan ook best wat negatieve reacties op deze winkel Maar als ze ehm daar hebben staan,misschien maak ik dan nog wel effe de reis erna toe.Ik hoop eerlijk gezegd een winkel te vinden die hier wat dichter in de buurt izit,die de 42py700 heeft staan.
Toch bedankt in ieder geval
Maar ik vraag me dan wel af,hoe jij je scherm hebt uitgekozen,ben je ze eerst gaan bekijken of?
Smits lees ik ook verschillende verhalen over,op het HT forum staan ook best wat negatieve reacties op deze winkel Maar als ze ehm daar hebben staan,misschien maak ik dan nog wel effe de reis erna toe.Ik hoop eerlijk gezegd een winkel te vinden die hier wat dichter in de buurt izit,die de 42py700 heeft staan.
Toch bedankt in ieder geval
Ik had zelf een Samsung PS42C91 uitgekozen op basis van mijn waarnemingen bij mediamarkt. Toen was ik niet helemaal tevreden. Geruild voor een 42PV70. Nu wel tevreden.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 19:24:
Ik heb me ook laten leiden door de reviews van het duitze magazine Video. waar de 42PV70 als uitstekend wordt getest.
Verwijderd
Ik heb een pv700 en ik ben helemaal tevreden, m'n digitaal is aangesloten op hdmi en mijn dvd via component, een heel scherp beeld.
ik ben ook wel benieuwd naar de service menu van de 42pv 70? iemand?
ola
@yah tip: gebruik de zoekfunctie
Ik heb ook flink zitten testen tussen enkele toestellen, maar idd, je kan moeilijk ook nog s alle instellingen testen, dat zijn er gewoon teveel. Ik heb vooral gekeken naar beeldkwaliteit, scherpte, kleuren en ghosting icm xbox360 waar ik m voor ga gebruiken. Toen ik echter de TH50PV70 testte, was ik verkocht. Met dit toestel spéél je geen games, je beleeft ze! De kleuren zijn ongelooflijk mooi (veel mooier dan de 37", maar misschien komt dat gewoon doordat de grootte zo indrukwekkend is).Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:52:
nou het was opvallend,dat en de 37inch en de 50 inch een beter beeld geven.En het was met een HD bron(HD-DVD of Blue ray,weet niet perse welke het was.Dus daar zou niet veel verschil in kunnen zitten lijkt me in aansluiting en ze hadden allemaal dezelfde bron.Wat betreft instellingen tja dat zou kunnen,maar ik ga niet vragen of ik van elke tv mag weten of ze op dezelfde instellingen staan.Dat met die aansluitingen heb ik effe gemist inderdaad,niet op gelet.
Of misschien omdat de kleuren anders afgesteld stondenFerry34 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:14:
[...]
De kleuren zijn ongelooflijk mooi (veel mooier dan de 37", maar misschien komt dat gewoon doordat de grootte zo indrukwekkend is).
Verwijderd
dat is inderdaaad goed mogelijk,want ik heb ze ook bij elkaar gezien,en qua kleuren zijn ze ongeveer gelijk.Alleen door de grootte van het scherm ,komt het beeld veel overrtuigender over,dat is wel mijn ervaring..De mooie kleuren vallen gewoon inderdaad veel meer op zo'n groot scherm,details zijn gewoon veel beter te zien.
Ik vond de 50pv70 ook het meest mooie scherm,dat wel.Alleen al omdat het zo'n groot scherm is en het beeld is echt super /:)
Maar Ferry je hebt inderdaad helemaal gelijk,het is echt moeilijk uitkiezen,zo,Vooral omdat je niet weet wat de instelling is van elk scherm.
Ik heb trouwens het formaat van het scherm eens op de muur uitgetekend met kleine stukjes tape,die 50pv70 is echt huge
.Dan heb ik echt een bioscoop in huis,hahhahha 
Op welke afstand zit jij trouwens,ferry,van je scherm(ik bneem aan dat je er 1 hebt gekocht?)
Ik vond de 50pv70 ook het meest mooie scherm,dat wel.Alleen al omdat het zo'n groot scherm is en het beeld is echt super /:)
Maar Ferry je hebt inderdaad helemaal gelijk,het is echt moeilijk uitkiezen,zo,Vooral omdat je niet weet wat de instelling is van elk scherm.
Ik heb trouwens het formaat van het scherm eens op de muur uitgetekend met kleine stukjes tape,die 50pv70 is echt huge
Op welke afstand zit jij trouwens,ferry,van je scherm(ik bneem aan dat je er 1 hebt gekocht?)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 10:44 ]
Verwijderd
Ik las ergens dat de SD kwaliteit van de 42py700 slecht was. Maar ik vraag mij af of dat echt zo is?
Is er ook een totaal zwart uitvoering van de 42pv700 verkrijgbaar?
Slecht is natuurlijk een relatief begrip. Maar ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze de PV70 beter vinden bij SD dan de PY700. Zowel op kieskeurig, HTforums, als hier.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:40:
Ik las ergens dat de SD kwaliteit van de 42py700 slecht was. Maar ik vraag mij af of dat echt zo is?
Geen verassing natuurlijk. Een plasma met SD resolutie zou nog beter scoren.
Ha ik heb de TH50PV70 nèt binnen, geweldig!Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:31:
dat is inderdaaad goed mogelijk,want ik heb ze ook bij elkaar gezien,en qua kleuren zijn ze ongeveer gelijk.Alleen door de grootte van het scherm ,komt het beeld veel overrtuigender over,dat is wel mijn ervaring..De mooie kleuren vallen gewoon inderdaad veel meer op zo'n groot scherm,details zijn gewoon veel beter te zien.
Ik heb trouwens het formaat van het scherm eens op de muur uitgetekend met kleine stukjes tape,die 50pv70 is echt huge.Dan heb ik echt een bioscoop in huis,hahhahha
Hij hangt al aan de muur ook, moet alleen de kabels nog wegwerken en heb mn bureau eruit moeten zetten want die was te hoog.
Zat eerst achter mn bureau op een bureaustoel, maar zit nu lekker zacht op mn 2 persoons Ikea-bankje
Ik zit overigens op 1.8 meter! hahahaha, echt fantastisch!
Ga het scherm alleen gebruiken voor xbox360, hd-dvd (ook net gehaald, €150!!! Ik hou van Microsoft!) en voor internetten.
Krijg alleen het beeld niet goed via dvi-hdmi, last van overscan of de resolutie is niet goed. Maar hdmi ondersteunt bijv alleen 480i,480p,576i,576p,720p,1080i en 1080p. Maar ik las in de handleiding dat de resolutie van deze 50 inch 1366x768 is! Die van de 42 inch is 1024x768 en de 37 inch doet 1024x720. Powerstrip net gedownload, misschien nog s mee spelen. Maar via vga prima, zelfde als met mn oude 30 inch Iiyama.
Kijkafstand is heel goed te doen hoor, dit wordt genieten!
Uitgebreide review volgt, maar zo out of the box is het al geweldig!
[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 14-07-2007 18:08 ]
Verwijderd
hahahha
super man,dat word genieten!
,ik neig eerlijk gezegd ook naar dit scherm hoor,ik zit er ongeveer 2.4 m vanaf,tis wel weinig.Maar nu ik dat scherm gezien heb
begint het te jeuken om ehm aan te schaffen. Het beeld is gewoon geweldig
.
Geniet dus van je mooie scherm
Vanmiddag effe bij de lokale Expert geweest,stond de 50inch ook,met SD kabel signaal bekeken(geen digitaal dus) en dat viel me al erg mee.Het signaal was niet echt geweldig,maar je krijgt een beetje hetzelfde effect als een CRT,en niet zoals met lcd,rare naijl in het beeld.Dus dat is een pluspunt!
De resolutie is inderdaad hoger als dde 42inch,mag ook wel met z'n groot scherm,anders kon je de pixels tellen!
Geniet dus van je mooie scherm
Vanmiddag effe bij de lokale Expert geweest,stond de 50inch ook,met SD kabel signaal bekeken(geen digitaal dus) en dat viel me al erg mee.Het signaal was niet echt geweldig,maar je krijgt een beetje hetzelfde effect als een CRT,en niet zoals met lcd,rare naijl in het beeld.Dus dat is een pluspunt!
De resolutie is inderdaad hoger als dde 42inch,mag ook wel met z'n groot scherm,anders kon je de pixels tellen!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 18:23 ]
Verwijderd
Overscan is aan te passen in het service menu.Ferry34 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:04:
[...]
Ha ik heb de TH50PV70 nèt binnen, geweldig!
Hij hangt al aan de muur ook, moet alleen de kabels nog wegwerken en heb mn bureau eruit moeten zetten want die was te hoog.
Zat eerst achter mn bureau op een bureaustoel, maar zit nu lekker zacht op mn 2 persoons Ikea-bankje![]()
Ik zit overigens op 1.8 meter! hahahaha, echt fantastisch!![]()
![]()
Ga het scherm alleen gebruiken voor xbox360, hd-dvd (ook net gehaald, €150!!! Ik hou van Microsoft!) en voor internetten.
Krijg alleen het beeld niet goed via dvi-hdmi, last van overscan of de resolutie is niet goed. Maar hdmi ondersteunt bijv alleen 480i,480p,576i,576p,720p,1080i en 1080p. Maar ik las in de handleiding dat de resolutie van deze 50 inch 1366x768 is! Die van de 42 inch is 1024x768 en de 37 inch doet 1024x720. Powerstrip net gedownload, misschien nog s mee spelen. Maar via vga prima, zelfde als met mn oude 30 inch Iiyama.
Kijkafstand is heel goed te doen hoor, dit wordt genieten!
Uitgebreide review volgt, maar zo out of the box is het al geweldig!
Er staat op dit forum hoe je in het servicemenu kan komen en het aan kan passen.
Op engelse forums zijn hier ook veel topics over.
Gefeliciteerd met je aanschaf! Persoonlijk vind ik het een beetje zonde van het geld om zo'n groot en duur scherm te kopen en het dan voornamelijk voor computerspelletjes en internet te gebruiken. Als je al DVD's gaat kijken op zo'n korte afstand (1,8 m) op zo'n joekel van een scherm, wordt het dan niet zoiets als het kijken naar een tenniswedstrijd? Dat je niet alles in één oogopslag kunt zien, maar dat je voortdurend met je hoofd van links naar rechts beweegt? Om over het lezen van ondertitels nog maar niet te spreken? Zelf zit ik op 3 meter van een 37-inch en voor mij is dat perfect.Ferry34 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:04:
[...]
Verwijderd
Hoi wij hebben vandaag de 50pv70 gekocht
Maar nu wil ik hem aan de muur hangen met een draaibeugel.
Niet in gebruik betekent vlak tegen de muur staat ook mooi toch.
Als we hem gaan gebruiken, en dat zal veel gebeuren wil ik hem 30 tot 45 graden vam de muur draaien.
Mijn vraag is nu heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn voorkeur gaat uit naar een elektrische met afstandbediening.
Kwam hem op marktplaats tegen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groet John
Als we hem gaan gebruiken, en dat zal veel gebeuren wil ik hem 30 tot 45 graden vam de muur draaien.
Groet John
Verwijderd
De th-50pv70 weegt 38 kg!!!!Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:02:
Hoi wij hebben vandaag de 50pv70 gekocht![]()
Groet John
Plus heeft het panel grote afmeting dus als langs de zijkant trekt om het scherm te draaien krijg je een hoog koppel(krachtxafstand) op je bevestigingspunt in de muur.
Zo een panel zou ik nooit draaibaar ophangen dit is veel te riskant omdat alles uit de muur kan komen.
Zeer goede muurbeugels zijn van vogel en de EFW 6305 is interressant voor je.
Zie a.u.b. de volgende link:
http://www.vogels.nl/deta...D=31&ChildID=80&PlineId=0.
Hier kun je ook de selecter gebruiken om te kijken welke beugels kunnen voor je plasma tv.
Bij vogels zitten ook de benodigde bouten voor de Vierra plasma's.
Wil je de plasma draaibaar houden dan is mijn advies om een draaibare voetstand te gebruiken.
Vind ik persoonlijk zonde om er zover vanaf te zitten. maar goed ieder heeft zo zn eigen smaak. ik vind 2,40 perfect voor 42pv70 i.c.m. UPC digitaal.mh1956 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:09:
[...]
Zelf zit ik op 3 meter van een 37-inch en voor mij is dat perfect.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 15-07-2007 01:16 ]
Ik zit zelf op 4 meter, heb besloten toch maar 42 ipv 37 te nemen, ook al zal ik die in het begin wel behoorlijk groot vinden.
Verwijderd
Met die afstand zou ik echt gaan overwegen om een 50 inch aan te schaffen,als het budget het toe laat natuurlijk.4 m kijkafstand is daar ideaal voor,naar mijn mening.
Test het maar eens in een winkel waar 50pv70 staat en ga er 4m vanaf staan
,dan weet je ongeveer hoe het er j je thuis eruit gaat zien.
Ik ben op dat gebied bijgedraait,ik ga echt voor een grote plasma nu.
door mijn kamer indeling te veranderen,kan ik er voor zorgen dat de kijkafstand 3.2 m word,dat word dus een 50 inch voor mij.
Ik ga deze wek de 50pv70 bestellen,heeft 1 van jullie ehm online besteld en waar?
Test het maar eens in een winkel waar 50pv70 staat en ga er 4m vanaf staan
Ik ben op dat gebied bijgedraait,ik ga echt voor een grote plasma nu.
door mijn kamer indeling te veranderen,kan ik er voor zorgen dat de kijkafstand 3.2 m word,dat word dus een 50 inch voor mij.
Ik ga deze wek de 50pv70 bestellen,heeft 1 van jullie ehm online besteld en waar?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 10:44 ]
Bedankt , ben er ook erg blij mee!mh1956 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:09:
[...]
Gefeliciteerd met je aanschaf! Persoonlijk vind ik het een beetje zonde van het geld om zo'n groot en duur scherm te kopen en het dan voornamelijk voor computerspelletjes en internet te gebruiken. Als je al DVD's gaat kijken op zo'n korte afstand (1,8 m) op zo'n joekel van een scherm, wordt het dan niet zoiets als het kijken naar een tenniswedstrijd? Dat je niet alles in één oogopslag kunt zien, maar dat je voortdurend met je hoofd van links naar rechts beweegt? Om over het lezen van ondertitels nog maar niet te spreken? Zelf zit ik op 3 meter van een 37-inch en voor mij is dat perfect.
Maar eh..zonde? Spelletjes?
Allereerst is gamen mn grootste hobby, n ander kijkt liever films.
Maar misschien heb je zelf nog nooit de games van tegenwoordig gezien? Ik zal je vertellen hoe ik game.
Allereerst gaat gamen in HD kwaliteit! Ik game online tegen mensen over de hele wereld . Als ik race heb ik n wireless racestuur met pedalen en force feedback. Alles gaat in 5.1 surround sound en tijdens t gamen kan ik met n headset met mn tegenstanders praten! Tegelijkertijd luister ik naar internetradio (lounge) en laat de muziek door de game lopen.
Ik heb dus ook n hd-dvd speler erbij gekocht zodat ik ook films kan kijken in HD en surround.
Veel internetten ook, forums en beetje surfen.
Digitale tv komt nog wel, maar wat er tegenwoordig op tv is, boeit me niet. Ben wel benieuwd naar discovery-hd.
Maar ik zit gemiddeld 2-3 uur per dag te gamen, vind zo'n dure tv het dubbel en dwars waard!
De grootte went heel snel. Hiervoor deed ik alle
op n 30" lcd, maar vond m te klein geworden, terwijl toen ik m net gekocht had vond ik m groot!
Die 37" van jou is voor n ander ook huge, terwijl die voor jou al perfect is.
Tja, ondertitels enz moet ik nog kijken, maar in de bioscoop heb je hetzelfde. Maar t is vooral de impact van de beelden die t m doet, waardoor ik nu echt n bioscoopervaring krijg.
[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 15-07-2007 11:32 ]
Verwijderd
Ik denk dat ze dit dan hebben gedaan omdat er in het verleden misbruik van is gemaakt.prijk schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:44:
[...]
Bij de Mediamarkt Utrecht is dat voor televisies en notebooks in elk geval niet meer zo, Er staat daar een bordje op die afdelingen met de tekst dat je deze apparaten alleen retour kunt brengen als ze ongebruikt zijn.
Dit wijkt overigens af van de algemene voorwaarden van MM, dus het is maar de vraag of en in hoeverre dit rechtsgeldig is.
Nee, 50 inch is waay out of mijn budget. Eigenlijk de 42 inch panasonic ook. Ik zag dat de LG en Philips wel erbinnen vallen, maar ik opteer toch liever voor Pana.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:42:
Met die afstand zou ik echt gaan overwegen om een 50 inch aan te schaffen,als het budget het toe laat natuurlijk.4 m kijkafstand is daar ideaal voor,naar mijn mening.
[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 15-07-2007 11:05 ]
Ik zelf had een 27 inch CRT (Sony Trinitron, geen breedbeeld) en heb daar jarenlang (op 3 meter afstand!) met veel plezier naar gekeken: scherp beeld, prachtige kleuren, fraai contrast. Alleen, bij het kijken naar DVD's, met name in het 2.35:1-formaat, bleef er niet zo veel kijkoppervlakte over. Nu, met de komst van steeds meer breedbeelduitzendingen en het minder goed leesbaar zijn van de ondertitelingen, werd het tijd voor iets anders (groters?). Dus op zoek naar een vervangend toestel. Het logische breedbeeldequivalent van een 27 inch CRT zou dan een 32 inch zijn. Die geeft mij 67% meer kijkoppervlakte bij breedbeelduitzendingen t.o.v. mijn 27 inch. Voor een 37 inch is dat maar liefst 125 % meer. Ik was er gauw uit dat ik toch wel minimaal een 37 inch wou hebben. Ik vond echter de beeldkwaliteit van geen enkele LCD aan mijn wensen voldoen. Toen stuitte ik bij toeval ergens op de 37 inch van Panasonic en vond de beeldkwaliteit zeer plezierig. Ik heb ook nog wel even naar een 42 inch gekeken en ik heb zelfs van een paar planken het raamwerk van zowel een 37 als een 42 inch getimmerd om te kijken hoe dat in de woonkamer zou staan. Zowel mijn vriendin als ik vonden echter de 37 inch beter passen in verhouding tot de rest van de meubels dan de 42 inch. De woonkamer hoeft voor ons geen bioscoop te zijn; een televisie is voor ons een gebruiksvoorwerp. Wij bouwen geen woonkamer rond de televisie. Ik begrijp dat dat voor veel lezers van dit forum niet geldt en dat is hun goed recht. Wij kijken 75% gewoon TV en 25% DVD. Verder kijk ik nog niet digitaal en heb daar ook nog niet direct behoefte aan. Ik ben voor mijn keuze van digitale televisie gebonden aan CAIW (ik wil geen schotel en ook geen Digitenne) en ben niet zo enthousiast over hun decoders. Kortom, 37 inch op 3 meter is voor ons goed genoeg. En ik wens iedereen met hun 42 of 50 inch net zo veel kijkplezier, op welke kijkafstand dan ook!Philflow schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:03:
[...]
Vind ik persoonlijk zonde om er zover vanaf te zitten. maar goed ieder heeft zo zn eigen smaak. ik vind 2,40 perfect voor 42pv70 i.c.m. UPC digitaal.
Klopt, ik heb helemaal niks met games, dus sorry, wanneer ik niet op de hoogte ben van wat er tegenwoordig allemaal kan; ik heb er geen tijd voor en geen interesse in, heeft waarschijnlijk ook met de leeftijd te maken. Heb een drukke baan, een vriendin en veel andere hobbies en interesses. De computer staat bij ons ook op zolder en gaat zeker niet op de TV aangesloten worden. Wij gebruiken de TV nog op de 'ouderwetse' manier, dus alleen voor TV-uitzendingen en DVD's.Ferry34 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:51:
[...]
Maar eh..zonde? Spelletjes?
Allereerst is gamen mn grootste hobby, n ander kijkt liever films.
Maar misschien heb je zelf nog nooit de games van tegenwoordig gezien?
Verwijderd
OkSjah schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:04:
[...]
Nee, 50 inch is waay out of mijn budget. Eigenlijk de 42 inch panasonic ook. Ik zag dat de LG en Philips wel erbinnen vallen, maar ik opteer toch liever voor Pana.
Ah thanks. Zal t s gaan bekijken, maar ben wel erg huiverig om t service menu in te gaan. s ff goed gaan bestuderen dan.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:53:
[...]
Overscan is aan te passen in het service menu.
Er staat op dit forum hoe je in het servicemenu kan komen en het aan kan passen.
Op engelse forums zijn hier ook veel topics over.
Zappen die panasonic,s snel?Hiermee bedoel ik,krijg je telkens een zwart scherm als je naar andere zender overgaat?Met mijn huidige SBR crt duurt het geen tiende van een seconde.
wat is nou echt het verschil tussen de Y en V beide full-hd volgens panasonic site... kan het niet echt duidelijk vinden.. behalve het prijs verschil
1337
Verwijderd
Even een vraagje:
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van de 42pv70, en heb al veel aan dit forum gehad (THNX!)
Inmiddels ben ik al over de 200 uur heen, eigenlijk zou ik mijn scherm moeten kalibreren, maar vind het een aardig bedrag.
Dus ben ik opzoek naar de beste instellingen,
Kontrast?
Helderheid?
Kleur?
Scherpte?
Kleurtemp?
Kleurbeheer?
P-NR?
Mpeg NR?
Energiebesparing?
iemand een idee?
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van de 42pv70, en heb al veel aan dit forum gehad (THNX!)
Inmiddels ben ik al over de 200 uur heen, eigenlijk zou ik mijn scherm moeten kalibreren, maar vind het een aardig bedrag.
Kontrast?
Helderheid?
Kleur?
Scherpte?
Kleurtemp?
Kleurbeheer?
P-NR?
Mpeg NR?
Energiebesparing?
iemand een idee?
Aha, oké dan!mh1956 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:44:
[...]
Klopt, ik heb helemaal niks met games, dus sorry, wanneer ik niet op de hoogte ben van wat er tegenwoordig allemaal kan; ik heb er geen tijd voor en geen interesse in, heeft waarschijnlijk ook met de leeftijd te maken. Heb een drukke baan, een vriendin en veel andere hobbies en interesses. De computer staat bij ons ook op zolder en gaat zeker niet op de TV aangesloten worden. Wij gebruiken de TV nog op de 'ouderwetse' manier, dus alleen voor TV-uitzendingen en DVD's.
Ik heb m overigens nèt ff getest met wat je zei over ondertiteling lezen. Heb mn hd-dvdspeler aangesloten en King Kong erin gedaan.....adembenemend!
Het is nèt alsof je in de bioscoop zit! Waar is mn popcorn?
Ondertiteling gaat heel goed, geen moeite.
Hm, ik zag net n stukje standaard televisie. Je moet duidelijk digitaal nemen bij deze grootte en deze afstand. Maar toen er zo'n f1 wagen de hoek om kwam zetten, dat is wel n stoer beeld hoor!
Dit is ook meteen het enigste wat ik echt wil zien op tv, de formule 1!
[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 15-07-2007 23:03 ]
Verwijderd
Hallo,
Voor de goede orde ik wil deze steun gaan gebruiken voor mijn 50pv70.
Iemand hier ervaring mee en wat vinden jullie hiervan.
Groet John
http://entless.nl/index.p...task=view&id=51&Itemid=85
Voor de goede orde ik wil deze steun gaan gebruiken voor mijn 50pv70.
Iemand hier ervaring mee en wat vinden jullie hiervan.
Groet John
http://entless.nl/index.p...task=view&id=51&Itemid=85
heb t ff voor je gemeten.Ivan4you schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:05:
Zappen die panasonic,s snel?Hiermee bedoel ik,krijg je telkens een zwart scherm als je naar andere zender overgaat?Met mijn huidige SBR crt duurt het geen tiende van een seconde.
Wanneer je bijvoorbeeld van zender 2 naar 8 wilt en je drukt de 8 in, dan duurt het lang, 3 seconden precies.
Maar wanneer je de volgende zender doet, dus pijltje omhoog of naar beneden, dan duurt het maar 1 seconde.
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3916|603|602|601|4|1Sjah schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:30:
De V is HD-ready hoor, niet Full-HD. DAT is het verschil.
V-Real Pro2 technologie
* HD Ready
* 1080p beeldverwerking
* 3.072 gradatiestappen
* Contrast 10.000:1
snap je nu mijn vraag.. er staat idd.. hd ready maar wel 1080p gedoe..
1337
1080p beeldverwerking betekend dat hij beeld kan weergeven als er een bron met 1080p wordt voorgeschoteld. Het heeft niets te maken met de daadwerkelijke resolutie.ZandBak schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:55:
[...]
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3916|603|602|601|4|1
V-Real Pro2 technologie
* HD Ready
* 1080p beeldverwerking
* 3.072 gradatiestappen
* Contrast 10.000:1
snap je nu mijn vraag.. er staat idd.. hd ready maar wel 1080p gedoe..
Ik ben toch malle pietje niet!
Als je van 2 naar 8 wilt moet je 08 invoeren. Gaat een stuk sneller....Ferry34 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:08:
[...]
heb t ff voor je gemeten.
Wanneer je bijvoorbeeld van zender 2 naar 8 wilt en je drukt de 8 in, dan duurt het lang, 3 seconden precies.
Maar wanneer je de volgende zender doet, dus pijltje omhoog of naar beneden, dan duurt het maar 1 seconde.
Verwijderd
jak.. al die leuke positieve reacties rond de 50pv70!! Ik wou ook zo'n scherm maar ik ga samen met m'n vriendin afwachten, kleiner scherpje kopen (30" of 42"), en dan voluit gaan voor de full-hd types
Met al die commentaar begint het terug serieus te kietelen om toch een 50pv te nemen. Maar ik ben zo van het principe: HD is de toekomst dus wacht ik liever totdat HD wat uit z'n kinderschoentjes is gegroeid. De full-hd plasma's zullen dan ook wel beter betaalbaar worden.
Kan je ergens volgen ofdat Panasonic eventueel met nog andere, betere technologieën bezig is? of eventueel nieuwere modellen ontwikkelt? Maar dat zullen ze waarschijnlijk nog niet met het grote publiek delen...
Ik hoop alleen dat het wachten (1 tot 2j) het waard zal zijn! Ik heb zo een karaktertrekje die zegt dat ik geen groot budget mag uitgeven aan iets waarvan er reeds al iets nieuwer/beter op de markt is.
Met al die commentaar begint het terug serieus te kietelen om toch een 50pv te nemen. Maar ik ben zo van het principe: HD is de toekomst dus wacht ik liever totdat HD wat uit z'n kinderschoentjes is gegroeid. De full-hd plasma's zullen dan ook wel beter betaalbaar worden.
Kan je ergens volgen ofdat Panasonic eventueel met nog andere, betere technologieën bezig is? of eventueel nieuwere modellen ontwikkelt? Maar dat zullen ze waarschijnlijk nog niet met het grote publiek delen...
Ik hoop alleen dat het wachten (1 tot 2j) het waard zal zijn! Ik heb zo een karaktertrekje die zegt dat ik geen groot budget mag uitgeven aan iets waarvan er reeds al iets nieuwer/beter op de markt is.

Panasonic komt tenminste 1 keer per jaar met nieuwe modellen.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:50:
Kan je ergens volgen ofdat Panasonic eventueel met nog andere, betere technologieën bezig is? of eventueel nieuwere modellen ontwikkelt?
Verwijderd
Dat is de vraag altijd,je kunt blijven wachten op steeds iets nieuws,beters,enz.En iets nieuws,beters dat gaat er gegarandeert komen.Of je kiest er voor nu een nieuw scherm aan te schaffen en daar van te genieten.Je zal toch ooit moeten kiezen,of het nou nu of 1 a 2 jaar later is....
Snap opzich je keus, alleen volgens mij zit je op 3,+ meter. Dan zie je (volgens mij) het verschil niet meer tussen 720p of 1080p. Dan kan je toch beter voor een 720p gaan?Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:50:
jak.. al die leuke positieve reacties rond de 50pv70!! Ik wou ook zo'n scherm maar ik ga samen met m'n vriendin afwachten, kleiner scherpje kopen (30" of 42"), en dan voluit gaan voor de full-hd types![]()
Je zegt wel dat je onwijs van films houdt, alleen wil je dan tijdens film kijken je bank op 2.5 meter zetten? Of je moet wachten en een 60" tv halen, maar ja, die zijn ook onbetaalbaar.
En de toekomst... ja het zal wel beter worden, alleen het blijft een feit dat je boven de 3 meter 1080p al eigenlijk geen toegevoegde waarde meer heeft, en daar kunnen ze in de toekomst denk ik ook niks meer aan veranderen.
En nu betaal je iets meer voor een 50" dan een 42" en ja over 2 jaar zijn ze vast wel goedkoper, maar dan wil je toch eigenlijk ook weer het beste en mooiste, en dan ben je weer hetzelfde geld kwijt dan dat je nu deze tv zal aanschaffen.
zo blijf je bezig.
Verwijderd
Heb tijdens m'n laatste bezoek beide technologieën hd-ready en full-hd vergeleken met elkaar en dit vanaf +3m afstand. Mijn kijkafstand wordt ~3,30m. Beide tv's kregen een full-hd bron (blue-ray disc). Ik baseerde mij op dat grafiekje (zie vorige posts) die verklaart dat het verschil normalieter onzichtbaar is. Wél tot m'n verbazing bleek dat ik vanaf die afstand toch nog serieus goed het verschil kon merken! Volgens de oogarts heb ik zeer goeie ogen. Misschien dat de theorie zich baseert op gemiddelde waarnemingen van de oogjesstimpyrulez schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:42:
Snap opzich je keus, alleen volgens mij zit je op 3,+ meter. Dan zie je (volgens mij) het verschil niet meer tussen 720p of 1080p. Dan kan je toch beter voor een 720p gaan?

neenee, ik blijf mooi in m'n zetel zitten en niet op de salontafel, anders krijg ik troubles met de vriendinJe zegt wel dat je onwijs van films houdt, alleen wil je dan tijdens film kijken je bank op 2.5 meter zetten? Of je moet wachten en een 60" tv halen, maar ja, die zijn ook onbetaalbaar.
Jij spreekt van een feit. Kan je mij bronnen voorleggen die dit beamen aub? Als dit allemaal klopt en mijn ervaring incorrect is dan is hd-ready de beste keuze. full-hd heeft natuurlijk nog een mooiere resolutie voor games. Maar op zich de moeite niet om extra budget hiervoor te spenderen.En de toekomst... ja het zal wel beter worden, alleen het blijft een feit dat je boven de 3 meter 1080p al eigenlijk geen toegevoegde waarde meer heeft, en daar kunnen ze in de toekomst denk ik ook niks meer aan veranderen.
Als mijn bewering kwaliteit hd-ready vs. full-hd correct is, wacht ik liever nog wat af zodat ik een mooie 50" full-hd kan aanschaffen. We zouden beginnen met een 37" of 42" pana plasma wat op zich toch een mooie start isEn nu betaal je iets meer voor een 50" dan een 42" en ja over 2 jaar zijn ze vast wel goedkoper, maar dan wil je toch eigenlijk ook weer het beste en mooiste, en dan ben je weer hetzelfde geld kwijt dan dat je nu deze tv zal aanschaffen.
zo blijf je bezig.
Nee, jij hebt 1080P aangesloten op een PV70 en 1080P op een PY700 (als ik het me goed herinner)Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:06:
[...]
Wél tot m'n verbazing bleek dat ik vanaf die afstand toch nog serieus goed het verschil kon merken! Volgens de oogarts heb ik zeer goeie ogen. Misschien dat de theorie zich baseert op gemiddelde waarnemingen van de oogjes
Dan ben je dus de kwaliteit van de downscaling van de 42PV70 aan het beoordelen.
Voor de vergelijking die jij wilt zet je de bron (blu-ray speler) op 720P output voor de PV70, 1080P voor de PY700. en dan kijk je of je het verschil ziet vanaf 3,30.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-07-2007 10:34 ]
Verwijderd
Het is een feit....Oled,Laser tv, ect,nieuwe technieken blijven komen.Het is een kwestie van tijd dat er wat beters komt.Als je een aankoop van een tv daarop baseert,dan mag je elk jaar als het ware een nieuwe tv kopen.Elk jaar komen merken met nieuwe modellen ect.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:06:
[...]
Heb tijdens m'n laatste bezoek beide technologieën hd-ready en full-hd vergeleken met elkaar en dit vanaf +3m afstand. Mijn kijkafstand wordt ~3,30m. Beide tv's kregen een full-hd bron (blue-ray disc). Ik baseerde mij op dat grafiekje (zie vorige posts) die verklaart dat het verschil normalieter onzichtbaar is. Wél tot m'n verbazing bleek dat ik vanaf die afstand toch nog serieus goed het verschil kon merken! Volgens de oogarts heb ik zeer goeie ogen. Misschien dat de theorie zich baseert op gemiddelde waarnemingen van de oogjesOftewel klopt de info van MM verkoper niet en vergelijk ik de TV's best nog eens in een gespecialiseerde elktrozaak
![]()
[...]
neenee, ik blijf mooi in m'n zetel zitten en niet op de salontafel, anders krijg ik troubles met de vriendin60" vind ik net iets te groot voor onze woonkamer, helaas
budget natuurlijk ook way to much.
[...]
Jij spreekt van een feit. Kan je mij bronnen voorleggen die dit beamen aub? Als dit allemaal klopt en mijn ervaring incorrect is dan is hd-ready de beste keuze. full-hd heeft natuurlijk nog een mooiere resolutie voor games. Maar op zich de moeite niet om extra budget hiervoor te spenderen.
[...]
Als mijn bewering kwaliteit hd-ready vs. full-hd correct is, wacht ik liever nog wat af zodat ik een mooie 50" full-hd kan aanschaffen. We zouden beginnen met een 37" of 42" pana plasma wat op zich toch een mooie start is
Maar als je metname bronmateriaal hebt dat 1080p is, heb je daar niet zoveel aan natuurlijk. Je moet een scherm altijd beoordelen op de manier waarop jij het het vaakst gebruikt. En ja, dan zit er veel verschil tussen de PV70 en PY700, maar daar zou ik het niet meer over hebben geloof ikPhilflow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:21:
[...]
Nee, jij hebt 1080P aangesloten op een PV70 en 1080P op een PY700 (als ik het me goed herinner)
Dan ben je dus de kwaliteit van de downscaling van de 42PV70 aan het beoordelen.
Voor de vergelijking die jij wilt zet je de bron (blu-ray speler) op 720P output voor de PV70, 1080P voor de PY700. en dan kijk je of je het verschil ziet vanaf 3,30.
Dat is ook een beetje het probleem met dat lijstje. Dat gaat uit van native bronmateriaal. Als je een 720p scherm 720p materiaal voert en een 1080p scherm 1080p materiaal dan is het verschil op grotere afstand bijna niet te merken. Ga je echter de resolutie van het bronmateriaal meenemen in de vergelijking dan is dat schema niet meer realistich. Zeker omdat je dan met scalers van TV's en andere apparaten te maken krijgt en het dan ongeveer per apparaatcombinatie weer anders is.
Kortom: bedenk naar hoe jij denkt de TV te gebruiken en probeer dan dmv een vergelijking je keuze te maken. En dat is denk ik heel moeilijk in schema'tjes en algemene 'waarheden' te vatten.
PSN: Shiver23
Verwijderd
ah zo! Sorry, ik denk dat ik over uw vorige reply gelezen heb! Het is dus belangrijk om de bron aan te passen naar 720p voor hd-ready tv's zodat er niet gescaled moet worden. Nog maar eens MM lastig vallenPhilflow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:21:
[...]
Nee, jij hebt 1080P aangesloten op een PV70 en 1080P op een PY700 (als ik het me goed herinner)
Oeps, vergeten! Thanks!BigSurf schreef op maandag 16 juli 2007 @ 07:52:
[...]
Als je van 2 naar 8 wilt moet je 08 invoeren. Gaat een stuk sneller....
Heb net n race gereden met mn TH50PV70 icm xbox360 en dat is echt n belevenis!
Heb ook n minpunt ontdekt op dit toestel,net als iemand anders die dit ook al meldde: last van n soort digitale ruis bij wit zoals wolken enz.
Vanavond s kijken of instellingen helpen, maar t was ook bij 720p content te zien. Let wel: ik zit erg dicht op t scherm nl 1,8m. Zal verder testen.
Heb ook n minpunt ontdekt op dit toestel,net als iemand anders die dit ook al meldde: last van n soort digitale ruis bij wit zoals wolken enz.
Vanavond s kijken of instellingen helpen, maar t was ook bij 720p content te zien. Let wel: ik zit erg dicht op t scherm nl 1,8m. Zal verder testen.
Die ruis bij wit beeld houdt mij ook bezig, hopelijk wordt het minder storend als je watFerry34 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:28:
Heb net n race gereden met mn TH50PV70 icm xbox360 en dat is echt n belevenis!
verder van het scherm gaat zitten.
Is het mogelijk om wat fotos te posten van je 50-incher? Zo kunnen
we de grootte inschatten van dit reusachtig scherm
Ik heb sinds een week de 37PV70. En moet zeggen super schermpje.
Die trilligen in grote witte vlakken zie ik ook, maar alleen als ik er echt op ga focussen, zit er op 2,70 meter vandaag, dus misschien is gewoon het probleem dat je er te dicht op zit, waardoor je het flikkeren van de fosfor cellen goed ziet...
Die trilligen in grote witte vlakken zie ik ook, maar alleen als ik er echt op ga focussen, zit er op 2,70 meter vandaag, dus misschien is gewoon het probleem dat je er te dicht op zit, waardoor je het flikkeren van de fosfor cellen goed ziet...
Verwijderd
Ook ik zie de trillingen in de witte vlakken, Al worden ze wel minder als ik de instellingen op "cinema" zet.
En inderdaad het is niet storend, je ziet het alleen als je er naar gaat zoeken.
Misschien moet ik nog wat met de instellingen spelen om het helemaal weg te halen.
Verder is de 42pv70 een geweldig scherm!!
En inderdaad het is niet storend, je ziet het alleen als je er naar gaat zoeken.
Misschien moet ik nog wat met de instellingen spelen om het helemaal weg te halen.
Verder is de 42pv70 een geweldig scherm!!
Verwijderd
Het is niet het Panasonic LCD topic, maar die bestaat volgens mij ook niet, dus probeer ik het hier.
Plasma is wel heel mooie en alles, maar valt buiten mijn budget nu vond ik op kieskeurig de Panasonic TX-32LE7F (LCD) voor 589 euro, wat echt spot goedkoop is voor een tv in dat formaat en zeker van Panasonic (http://kieskeurig.nl/prod...B2A00C12572AA003F86B2.htm) maar ik kan echt helemaal nergens informatie vinden over deze LCD tv zelfs niet op de site van panasonic zelf, dus ik vroeg mij af of hier iemand mischien informatie heeft over deze tv of waar ik informatie kan vinden?
Plasma is wel heel mooie en alles, maar valt buiten mijn budget nu vond ik op kieskeurig de Panasonic TX-32LE7F (LCD) voor 589 euro, wat echt spot goedkoop is voor een tv in dat formaat en zeker van Panasonic (http://kieskeurig.nl/prod...B2A00C12572AA003F86B2.htm) maar ik kan echt helemaal nergens informatie vinden over deze LCD tv zelfs niet op de site van panasonic zelf, dus ik vroeg mij af of hier iemand mischien informatie heeft over deze tv of waar ik informatie kan vinden?
Er zijn wel degelijk reviews te vinden, internationaal vooral. probeers bijvoorbeeld eens Google en www.testberichte.deVerwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:11:
dus ik vroeg mij af of hier iemand mischien informatie heeft over deze tv of waar ik informatie kan vinden?
Beter ff kijken naar toshiba 32c3000 beste value for money imo.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 16-07-2007 15:57 ]
Verwijderd
Ik zeg:Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:11:
...
nu vond ik op kieskeurig de Panasonic TX-32LE7F (LCD) voor 589 euro, wat echt spot goedkoop is voor een tv in dat formaat en zeker van Panasonic
Plasma = Panasonic / LCD = Sony
Ik baseer mij dan op eigen waarnemingen / prijs - kwaliteit etc.
Iemand ervaring met Plasmadiscount.nl ?
Deze shop is tot nu toe het goedkoopst zag ik.
ik las net de verhalen over PV70 op 720P en PY700 op 1080P.
Als ik het goed begrijp is 720P mooier dan 1080P op de PV70? Ik heb dat scherm
sinds zaterdag en heb al paar films gekeken via PC op 1080P... Althans dat staat
dan in zo'n blauw balkje linkboven in beeld
Geweldig scherm trouwens, alleen is Super Mario Kart op de SNES nu niet meer
zo mooi
Als ik het goed begrijp is 720P mooier dan 1080P op de PV70? Ik heb dat scherm
sinds zaterdag en heb al paar films gekeken via PC op 1080P... Althans dat staat
dan in zo'n blauw balkje linkboven in beeld
Geweldig scherm trouwens, alleen is Super Mario Kart op de SNES nu niet meer
zo mooi
Daar heb ik mijn PV7F vorige week gehaald. Zitten in een bedrijven verzamelpand in Duiven (bij Arnhem). Ben er gewoon heen gereden om het scherm eens te bekijken. Stelt niet zoveel voor, ze hebben een kantoortje en buiten het kantoor hangen een aantal schermen. Voordeel daar was dat ze alles op voorraad hadden en die man wist mij te vertellen dat ze eigenlijk geen leveringsproblemen hebben. Dus als je er snel één wil hebben dan adviseer ik je om daar heen te rijden. Zijn zeker goedkoop en je kan je TV zo meenemen. Aanrader!Davemave schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:02:
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Op kieskeurig krijgen ze betere reviews dan Redcoon.Davemave schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:02:
Dat zou toch moeten begrijp ik zo, aangezien hij voor 1080p af te spelen een "vertaalslagje" doet (eg: downscaled) en voor 720p dit niet moet doen, omdat dit zijn native resolutie is.TimmieVelthuis schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:09:
ik las net de verhalen over PV70 op 720P en PY700 op 1080P.
Als ik het goed begrijp is 720P mooier dan 1080P op de PV70?
Jammer dat de beschikbaarheid nogal onder de maat isPhilflow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:33:
[...]
Panasonic komt tenminste 1 keer per jaar met nieuwe modellen.
Voor wie geïnteresseerd is, hier een Engelse review van Trusted Reviews van de TH-50PV70, in Engeland de TH-50PX70.
Verwijderd
Ben eigenlijk ook wel benieuwd... Wie weet heeft iemand zijn scherm al laten calibreren? Wat zijn dan de gekozen basiswaarden?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:07:
Even een vraagje:
Kontrast?
Helderheid?
Kleur?
Scherpte?
Kleurtemp?
Kleurbeheer?
P-NR?
Mpeg NR?
Energiebesparing?
iemand een idee?
Heeft iemand hier ook last van : als ik via SCART (AV1 of AV2) kijk, in mijn geval zit daar de Digitale TV decoder op aangesloten, en ik zet het geluid heel hard terwijl er geen geluid is op AV1 zelf, dan hoor ik het geluid van het analoge TV kanaal die op dat moment geselecteerd is. Het is welliswaar vrij zacht, maar lijkt me niet dat dit hoort. En nu ik het weet gaat het me zeker storen.
Ik heb dit alleen bij AV1/AV2, niet bij component/PC. En als er geen signaal op de AV1/AV2 ingang staat hoor ik het analoge TV geluid ook niet.
Ik heb dit alleen bij AV1/AV2, niet bij component/PC. En als er geen signaal op de AV1/AV2 ingang staat hoor ik het analoge TV geluid ook niet.
Volgens mij heeft dat weinig zin want ieder scherm is anders. Of vergis ik me?Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:17:
[...] Wat zijn dan de gekozen basiswaarden?
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-07-2007 20:34 ]
Heeft inderdaad weinig zin. Tijdje terug wat op dat IFS calibratie forum gelezen dat iedere calibratie verschillende waarden oplevert. En het hangt ook nog eens af van wat je eraan hangt. Iedere ingang wordt apart gecalibreerd (kleurafwijkingen van bijv. je DVD speler worden hierbij dan ook gecorigeerd)Philflow schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:34:
[...]
Volgens mij heeft dat weinig zin want ieder scherm is anders. Of vergis ik me?
Ben nog steeds erg tevreden over het beeld van m`n 42pv700 maar sinds vandaag werkt teletekst opeens niet meer , zowel met analoog als digitaal .
Ieand enig idee wat dat zou kunnen zijn ?
Hoop niet dat de afstandsbediening nu al kapot zal zijn , die zal wel weer niet onder de garantie vallen ben ik bang .
Had al eerder een probleem dat de gekleurde knoppen op de AB soms bleven hangen met teletekst en dat de teletekst dus maar over bleef springen .
Knoppen bleven dus steken denk ik .
Niemand anders met soortgelijk problemen ?
Hoop niet dat de afstandsbediening nu al kapot zal zijn , die zal wel weer niet onder de garantie vallen ben ik bang .
Had al eerder een probleem dat de gekleurde knoppen op de AB soms bleven hangen met teletekst en dat de teletekst dus maar over bleef springen .
kingfriko
is al opgelost, de scart connector aan de kant van de decoder zat net een klein beetje lossverzijl schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:32:
Heeft iemand hier ook last van : als ik via SCART (AV1 of AV2) kijk, in mijn geval zit daar de Digitale TV decoder op aangesloten, en ik zet het geluid heel hard terwijl er geen geluid is op AV1 zelf, dan hoor ik het geluid van het analoge TV kanaal die op dat moment geselecteerd is. Het is welliswaar vrij zacht, maar lijkt me niet dat dit hoort. En nu ik het weet gaat het me zeker storen.

Op normale kijkafstand is t niet te zien, ga nog wel onderzoeken of ik t weg krijg. Let wel: de beeldkwaliteit is de beste die ik ooit heb gezien! Zal morgen foto plaatsen, eerst ff ikea kastje monteren en eronder zetten.jos707 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:20:
[...]
Die ruis bij wit beeld houdt mij ook bezig, hopelijk wordt het minder storend als je wat
verder van het scherm gaat zitten.
Is het mogelijk om wat fotos te posten van je 50-incher? Zo kunnen
we de grootte inschatten van dit reusachtig scherm
Verwijderd
Panasonic heeft van 16 juli t/m 16 augustus een extra actie mbt. de TH-42PV70
"...bij aankoop van de TH-42PV70 Plasma TV een GRATIS Panasonic DVD-LS80 Portable DVD speler ter waarde van € 249,-."
Folder en actiecoupon zijn hier te vinden:
http://www.panasonic.nl/_ftp/Catalogi/Consumentenproducten/Plasma_TV_actiefolder_zomer_2007.pdf
Actievoorwaarden:
http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A/actievoorwaarden.pdf
En om de vraag maar meteen voor te zijn
, dit staat in de actievoorwaarden:
"Deze actie is alleen geldig voor aankopen bij deelnemende winkels.
Internetwinkels zijn geen deelnemende winkels, tenzij ze door Panasonic als
deelnemende winkel zijn erkend."
"...bij aankoop van de TH-42PV70 Plasma TV een GRATIS Panasonic DVD-LS80 Portable DVD speler ter waarde van € 249,-."
http://www.panasonic.nl/_ftp/Catalogi/Consumentenproducten/Plasma_TV_actiefolder_zomer_2007.pdf
Actievoorwaarden:
En om de vraag maar meteen voor te zijn
heb al een mail gestuurd met de vraag, wat de deelnemende internet winkels zijnVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:47:
Panasonic heeft van 16 juli t/m 16 augustus een extra actie mbt. de TH-42PV70
Actievoorwaarden:
En om de vraag maar meteen voor te zijn, dit staat in de actievoorwaarden:
nog geen antwoord gehad....
Verdorie, zou dat enkel voor NL zijn of ook voor België?
Ik ben net van plan een 42PV70 te kopen, en toevallig had mijn vriendin er het gisteren over dat ze graag een portable DVD spelertje zou hebben!
Ik ben net van plan een 42PV70 te kopen, en toevallig had mijn vriendin er het gisteren over dat ze graag een portable DVD spelertje zou hebben!
Verwijderd
Ik zie er op panasonic.be niets over staan dus denk dat het NL-only is.Twixie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:05:
Verdorie, zou dat enkel voor NL zijn of ook voor België.
Ik vrees er voor. Het is overigens bizar dat de actie alleen geldig is op dat specifieke model, dus als je een 50" wil, of liever een V700, dan krijg je niets...Ik zie er op panasonic.be niets over staan dus denk dat het NL-only is.
Verwijderd
Voor de nieuwsgierigaards onder ons:
Panasonic DVD-LS80 Portable DVD-Speler

http://www.kieskeurig.nl/...2FEFBC12572C800614316.htm
Panasonic DVD-LS80 Portable DVD-Speler

http://www.kieskeurig.nl/...2FEFBC12572C800614316.htm
hmmm, ik heb net zaterdag de PV70 gekocht, zal het het proberen waard zijn Panasonic te bellen voor zo'n portable dvd-spelertje???
Gewoon je bon met aktieformulier insturen. Ga desnoods even terug naar de winkel of ze een bonnetje op vandaag uit kunnen draaien, omdat je dan in de aktieperiode zit.
[ Voor 59% gewijzigd door Shiver23 op 17-07-2007 15:43 ]
PSN: Shiver23
nog 1 kopen en daarna de ongeopende verpakking met de oude bon terugbrengenTimmieVelthuis schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:34:
hmmm, ik heb net zaterdag de PV70 gekocht, zal het het proberen waard zijn Panasonic te bellen voor zo'n portable dvd-spelertje???

Verwijderd
Ha! dat kan ik ook doen!!DarkChylde schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:02:
nog 1 kopen en daarna de ongeopende verpakking met de oude bon terugbrengen![]()
![]()

Verwijderd
pff, ik blijf twijfelen tussen de TH-37PV70 en de TH-42PV7F. De 37" lijkt mij een beter scherm te zijn (70 reeks) maar de 42" is natuurlijk een stukje groter.
Ik heb helaas beide schermen in MediaMarkt niet teruggevonden. Maakt er m'n keuze niet gemakkelijker op. Ook vind ik weinig reviews terug over de 42".
what would you choose?
Bedoeling is om dit scherm binnen 1 à 2j naar de slaapkamer te verhuizen. De 37" zou daar denk ik beter tot z'n recht komen (kijkafstand < 1,5 meter). Aangezien m'n kijkafstand in de woonkamer +3,3meter is, ben ik eerder geneigd om de 42" te kiezen maar dan wordt het later een serieuse joekel in de slaapkamer...
Ik heb helaas beide schermen in MediaMarkt niet teruggevonden. Maakt er m'n keuze niet gemakkelijker op. Ook vind ik weinig reviews terug over de 42".
what would you choose?

Bedoeling is om dit scherm binnen 1 à 2j naar de slaapkamer te verhuizen. De 37" zou daar denk ik beter tot z'n recht komen (kijkafstand < 1,5 meter). Aangezien m'n kijkafstand in de woonkamer +3,3meter is, ben ik eerder geneigd om de 42" te kiezen maar dan wordt het later een serieuse joekel in de slaapkamer...
Verwijderd
Ik heb misschien te veel gelezen over het spul
.Ik lees veel positieve en negatieve dingen over de verschillende apparaten,waaronder dus ook dat witte ruis probleem waar ferry het over had,dat ben ik ook op een ander forum tegen gekomen.
Ik twijvel nog steeds.echter nu tussen een Pioneer 507XA,pana 50pv70 en een wat kleiner formaat:37pv70.
Het rpobleem zit ehm in het feit,dat de kwaliteit van SD op zo'n groot scherm nogal tegen valt.SD heeft gewoon een te lage kwaliteit.
Ik zoek een tv dat toch acceptabele SD beelden kan weergeven.
Ik zou mensen willen vragen,om een foto te maken van hun 50pv70,in combinatie met digitale tv.
Op zo'n groot scherm zie je alles helaas

Ik twijvel nog steeds.echter nu tussen een Pioneer 507XA,pana 50pv70 en een wat kleiner formaat:37pv70.
Het rpobleem zit ehm in het feit,dat de kwaliteit van SD op zo'n groot scherm nogal tegen valt.SD heeft gewoon een te lage kwaliteit.
Ik zoek een tv dat toch acceptabele SD beelden kan weergeven.
Ik zou mensen willen vragen,om een foto te maken van hun 50pv70,in combinatie met digitale tv.
Op zo'n groot scherm zie je alles helaas
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 18:05 ]
Heb hem ook net afgelopen zaterdag gekocht, direct afgehaald bij een internetwinkel. Dan maar geen portable dvd speler, ik heb wel een gunstige prijs betaald!
Ben trouwens super tevreden met het toestel!!!
Ben trouwens super tevreden met het toestel!!!
Ja heb de PV70 nu ook al 1 weekje. Heb nog niet de PS3 van mijn broer kunnen stelen
.
Bij DVDs heb ik af en toe last van blokjes vorming, maar ligt waarschijnlijk aan mijn dvd speler. De Telenet(België) Digitale Televisie heeft redelijk tot goed SD, maar kan het nog verbeteren door mijn goedkope en oude scarts te vervangen door nieuwere .
Ik ben nu wel van plan om htpc samen te stellen met hdmi uitgang. Zou dit de kwaliteit van mijn beeld bij DVDs verbeteren?
Antec NSK2400 + 380Watt
MSI K9AGM2-FIH -> http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=171
AMD Athlon 64 X2 3600+ (BOX)
AIOS 1024MB DDR2 667Mhz (Kingston)
Seagate 320GB SATAII 16MB
Nec AD-7170S-0B SATA
Bij DVDs heb ik af en toe last van blokjes vorming, maar ligt waarschijnlijk aan mijn dvd speler. De Telenet(België) Digitale Televisie heeft redelijk tot goed SD, maar kan het nog verbeteren door mijn goedkope en oude scarts te vervangen door nieuwere .
Ik ben nu wel van plan om htpc samen te stellen met hdmi uitgang. Zou dit de kwaliteit van mijn beeld bij DVDs verbeteren?
Antec NSK2400 + 380Watt
MSI K9AGM2-FIH -> http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=171
AMD Athlon 64 X2 3600+ (BOX)
AIOS 1024MB DDR2 667Mhz (Kingston)
Seagate 320GB SATAII 16MB
Nec AD-7170S-0B SATA
Ahaa , de volgende dag deed alles het gewoon weer .kingfriko schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:49:
Ben nog steeds erg tevreden over het beeld van m`n 42pv700 maar sinds vandaag werkt teletekst opeens niet meer , zowel met analoog als digitaal .
Als het maar niet te vaak voorkomt
kingfriko
Wat moet je nou met zo een portable dvd...behalve voor de heb? Als ze nou een sale-actie doen van 150 euro van de prijs af, tja ok dan...
In de nieuwe What Hifi & Video staat een test van 37 inch schermen. Panasonic 37PX70 wint de test, 2e plaats voor Samsung LE37R88. Daarna kwamen de Full HD schermen (o.a. LG, JVC en Philips).
Verwijderd
37PX70 = TH-37PV70 ? correct? Voor mij waarschijnlijk een betere keuze dan die TH-42PV7F die volgens mij wat uit de boot valt.Philflow schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:23:
Panasonic 37PX70 wint de test
Dit topic is gesloten.