Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Zoals ik het zie wat is er verantwoordelijk voor het stabiel draaien van games.
1 ) De Game dev's met voldoende Q&A voor je gekozen platform.
Met Vista 32 & 64 boven op XP32 en 64 moet de q&A sources dus gedeeld worden. Hou in minder q&A ook wie krijgt de preoriteit. vaak is dat XP32
Patches kunnen met de tijd verbetering zorgen.
2 ) De hardware moet natuurlijk voldoende zijn tov de specifiek OS ahhankelijke requierments. 2GB ipv 1GB vista gebruikt wat meer om verschillende redenen.
3 ) Vista is nieuwe ook de Kernel en nieuwe driver model architektuur is dus nog lang niet zo optimaal en heeft Ook wat meer Q&A en optimalisatie nodig SP1 voor vista en wat updates.
4 ) HArdware drivers nV loopt nogal achter op Vista drivers SLI heeft nogal wat problemen. Ook de performance is veel minder dan XP. ATI heeft het met de oude garde op wat beter niveau. De nieuwe is pas uit en loopt dus achter op driver optimalisatie. Maar CF werkt wel.

De een ervaard Vista als stabiel kan ligen aan tig zaken.
1 ) speeld games die wel voldoende Q&A voor vista gehad hebben. Of robuste code hebben, geen XP specifieke functie Calls.
De keuze van games is dus van belang. 'n rushed brakke game zal sneller op XP de orde op zaken hebben door de preoriteit voor dat paltform, maar voor vista kan dat langer duren.
2 ) nV eigenaren die hebben iets meer pech.
3 ) SLI gebruikers dubbel pech zie 2.

Ik zelf gebruik Vista Ultimate 64. En heb geen problemen. Kan liggen aan
mijn keuze kwa games, viel het tot nu toe reuze mee. Ondanks Nieuw OS en Nieuw GPU hardware (ATI+nV) kon ik dus wat aanloop problemen verwachten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dat verhaal van die resoluties klopt niet, speel alles op 1680x1050 en heb geen problemen, overigens met een Geforche 8800gts 640mb

Ik merkte onder vista een behoorlijke performance boost toen ik de 163.11 Beta drivers van nvidia heb geinstalleerd, verder geen problemen gehad met deze drivers.

Ik gebruik zelf 32bits Vista en heb tot nu nog geen problemen met games gehad, geen crashes, geen onspeelbare fps drops etc, spellen die ik de laatste weken veel gespeeld heb:

Call of Juarez
Colin McRae Dirt
Test drive Unlimited
Red Alert 3
Lost planet DX10
Stalker
World of Warcraft
World in conflict Beta
maplestory _O-

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren wat games geprobeerd op mijn Acer Aspire 5920G.
MotoGP 3 en NFS Underground 2 gingen vlot op resolutie van 1024.
Fifa 06 en World Cup 06 daarentegen schokkeren zelfs al bij 640 * 480.
Dat is toch niet normaal?! Zou het de combinatie Fifa - Vista zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Chaoss schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:30:
dat verhaal van die resoluties klopt niet, speel alles op 1680x1050 en heb geen problemen, overigens met een Geforche 8800gts 640mb
Dat verhaal klopt wel, maar er is een nog verborgen variabele, omdat het bij sommigen wel gewoon goed gaat. Omdat de DRM-afdeling in Vista een zwarte doos is, konden ze er hun vinger niet op leggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:35:
Ik heb gisteren wat games geprobeerd op mijn Acer Aspire 5920G.
MotoGP 3 en NFS Underground 2 gingen vlot op resolutie van 1024.
Fifa 06 en World Cup 06 daarentegen schokkeren zelfs al bij 640 * 480.
Dat is toch niet normaal?! Zou het de combinatie Fifa - Vista zijn?
In mijn ervaring is FIFA gewoon brak geprogrammeerd. Nog steeds geen widescreen support en performance van een netwerk spel is zelf op 2 snelle computer zo traag als dikke stront geven mij aan dat de kwaliteit van FIFA games nogal te wensen over laat. Dus het verbaasd me eigenlijk helemaal niet dat het niet goed werkt. Maar ja, een patch hoeven we toch niet te verwachten. Ik denk dat het wachten is op FIFA 2008, die zal hopelijk beter zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de combinatie Vista - Fifa dan de verklaring zijn?

Want op mijn vorige laptop (XP, Centrino 1.73 GHz, 512RAM, ATI X600 128MB) ging het zelfs sneller dan op mijn nieuwe (Centrino Duo 2 GHz, 2GB RAM, NVidia 8600M GT 256MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
FIFA is van EA, denk dat dat genoeg zegt... Voor zover ik weet ondersteund het spel al niet eens native breedbeeld... :r over EA.. ze wilden dus ook niet Windows Vista x64 in de ondersteunde specs zetten omdat ze het niet zeker weten of het werkt, werkte prima, maar het geeft aan hoe snel ze geld willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fifa ging al niet, nu gaat Colin McRae Rally 2005 ook al niet in Vista. Stomme Vista! Ik wil XP terug... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ben ik dan de enige die helemaal geen problemen heeft? Vista Ultimate x64 hier. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

PcManiaxx schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:12:
Ben ik dan de enige die helemaal geen problemen heeft? Vista Ultimate x64 hier. :X
Je bent niet de enige. Ik heb nog (klop klop kop) geen problemen...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:18

-d-

PcManiaxx schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:12:
Nope, ook totaal geen problem op Vista Premium x64 (uk). Kan geen performance vergelijken met dezelfde config met XP, maar alles draait soepeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog wat spelletjes geprobeerd. Even een update:

Werken WEL:
* Moto GP 3
* NBA Live 07
* Colin McRae Rally 3
* NFS Underground 2
* Pro Evolution Soccer 4

Werken NIET:
* FIFA 2003, 2005, 2006, 2006 World Cup
* Colin McRae 4 & 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gister mijn aller eerste crash gehad onder Vista *O* was Lost Planet DX10 aan het spelen en tijdens een cutscene (een cutscenen nog wel ja) liep de boel vast, pc reageerde nergens meer op dus aan/uit, geboot game weer starten en gewoon weer verder gegaan :P

onder XP had ik ook wel een crashes en dit is pas mijn aller eerste sinds ik deze pc heb gebouwd! maargoed DX10 werkt sowiezo nog niet onder XP })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Chaoss schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:59:
gister mijn aller eerste crash gehad onder Vista *O* was Lost Planet DX10 aan het spelen en tijdens een cutscene (een cutscenen nog wel ja) liep de boel vast, pc reageerde nergens meer op dus aan/uit, geboot game weer starten en gewoon weer verder gegaan :P

onder XP had ik ook wel een crashes en dit is pas mijn aller eerste sinds ik deze pc heb gebouwd! maargoed DX10 werkt sowiezo nog niet onder XP })
Ondanks dat het niet zo moeten kunnen kan je het waarschijnlijk afschuiven op de videodriver ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Luuk1983 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:00:
[...]

Ondanks dat het niet zo moeten kunnen kan je het waarschijnlijk afschuiven op de videodriver ;)
In dat geval moet je ook even wachten :) In het begin had ik met NVIDIA wel problemen. Driver crash, maar na 1 minuutje was de driver keurig hersteld en kon ik verder gamen. Lang leve Windows Vista.

Overigens heb ook ik geen enkel probleem gevonden met Windows Vista x64. Ok een oud programmaatje werkte niet wat ik nodig had voor school, maarja 16-bit gaat lastig onder x64 ;). Helaas werkt RA2 netwerk ook niet omdat het protocol er niet meer in zit (ook 16-bit..) en had ik last met Trackmania Nations in het begin (nu is er een update) maar kreeg ik met trucjes aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Breepee schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:31:
Ik heb van een Ati en van een NVidia driver-dev gehoord dat bij resoluties boven de 1280x1024 de DRM-beveiligingen in Vista voor ernstige problemen zorgt en ontoerekeningsvatbaar wordt. Het spontaan erit klappen van de 3D-versnelling noemde ze beiden als een typisch voorbeeld. Ik durf dus te wedden dat jullie met reso's van 1280x1024+ spelen, toevallig een breedbeeld van 1650x1050 ofzo?
Ja 22" WS met uiteraard native resolutie van 1680x1050, als dat echt het/een van de oorzaken is voor het eruit knallen van de drivers etc is dat wel heel vies zeg...
Enig idee hoe ze met dir probleem bezig zijn, kunnen we fixes in de drivers verwachten of is het geheel aan microsoft?

@Gremlin

Mja de driver die hersteld zich inderdaad en ook best snel maar het hoort niet en is ontoelaatbaar.
Wars zijn bijna onspeelbaar want 1. je hoopt zo erg dat je niet eruit knalt 2. je knalt er toch sowieso wel uit en dat zuigt gewoon.

Kleine toelichting nog: het is niet meer zo erg als een tijdje terug maar ik kan soms uren achter elkaar spelen zonder driver crash en soms knal ik er al na een half uur uit.

[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 18-08-2007 12:15 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Zal ik ook ff wat toevoegen,
Metal Gear Solid 2: Substance werkt niet onder Vista

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ivm het overlijden van m'n mobo én processor (zoontje van 1 die zomaar de powerswitch omgooit, pc zei boem), heb ik een vervroegde upgrade gedaan. Nu een e6750 @stock, 2GB Corsair pc6400 cl5 en een x1950xt. Op mn Vista installatie een score van 5,5 (geheugen is het traagst). Nu wil Bf2 wel ;). Settings op z'n hoogst (behalve schaduwen en dynamisch licht, dat op laag, want dan zie je meer), 100 fps met een enkele keer een drop naar 80.

Nog niet getest hoe dat op XP nu is (ben nog te lui geweest om daar ook de netwerkkaart/ide/raid/chipsetdrivers te installeren.

Mag wel zeggen dat gamen onder Vista met een high end systeem gewoon goed gaat. Zal ongetwijfeld wel minder zijn dan op XP, maar de hardware doet die lagere performance denk ik wel teniet.

Bij mn videokaart zat trouwens ook een bonnetje voor Steam - HL2 Lost Coast en nog een. Moet je daar de volledige versie van HL2 eigenlijk voor hebben?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28
AllSeeyinEye schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:16:
....

Bij mn videokaart zat trouwens ook een bonnetje voor Steam - HL2 Lost Coast en nog een. Moet je daar de volledige versie van HL2 eigenlijk voor hebben?
Steam installeren, key ingeven en downloaden die handel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Den_John schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:19:
[...]

Steam installeren, key ingeven en downloaden die handel ;)
welgeteld een half uur speelplezier, maar waarschijnlijk heb je DoD:Sc er ook wel bij gekregen lijkt me? En die is cooler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik gebruik zelf al Vista sinds vorig jaar November. In het begin was dat inderdaad huilen, maar dat kwam grootendeels toch door de drivers. Hedendag heb ik nergens problemen mee en alles draait gewoon lekker snel hier :)

Ik heb laatst voor de gein ook een "oudere" game als Nox geinstalleerd, welke dus ook zonder morren gewoon starte en perfect speelde... maar ook nieuwe games zijn natuurlijk geen probleem. Speel elke avond toch wel even wat Enemy Territory: Quake Wars en dat gaat uitstekend. Alles op een resolutie van 1680*1050. Grafische kaart is een 8800GTS640 & Proc een C2D E6600@2.90. Alles trouwens tegenwoordig onder Vista X64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

voor de nvidia gamers onder ons, er zijn sinds gister nieuwe nvidia beta drivers versie 163.44, volgens de realease highlights: "Numerous game and application compatibility fixes."

release notes zijn helaas (nog) niet te vinden. Zal ze vanavond thuis ff installeren, van tevoren ff benchmark draaien van 3d mark en lost planet kijken of er nog verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks problemen heb onder vista. Sterker nog ik had meer problemen onder WINXP. Een aantal oude spelletjes die het echt vertikte om onder WINXP te draaien doen het wel in Vista. Neemt niet weg dat sommige spelletjes het echter wel weer beter doen onder WINXP

Qua vastlopers en crashes is het ook een lichte vooruitgang, tot nu toe 1 crash gehad in vista tegenover een stuk of 5 in Winxp in dezelfde periode.

Ik denk dat ik gemiddeld 85% van de tijd in Vista game en pas als dat niet lukt overstap op WINXP.

Dat hele DRM resolutie verhaal heeft een conspiracy of aluminium folie hoedjes trekje. Lijkt me onwaarschijnlijk dat games last hebben van die wijze van DRM.

Speel zelf overigens op 2560*1600 op een GF8800GTX en een C2D6850 en Vista 32. Ik heb een redelijke sloot aan video kaart drivers geprobeerd, maar dat is meer voor eigen interesse dan echte noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vanavond de 163.44 drivers geprobeerd, 3d mark scor eis wel iets hoger net geen 100 punten (zat op 8450 nu).

heb helaas geen benchmark van Lost planet kunnen draaien blijkbaar zat die alleen in de demo en niet in de full versie. Lost planet draaide nog wel prima... net als andere spellen die ik vanavond gespeeld heb.... dus ook deze beta drivers lijken stabiel!

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 21-08-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de FIFA 2008 demo hebben gespeeld op Vista 64 bit (Ultimate) en hun ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Tja gamen op vista is wel oke imho.
Maar mijn geluidskaart die werkt er niet zo lekker op. SB Audigy SE, ik hoor onder een game zoals Bioshock af en toe ruis en dan nog wel een klein beetje sound van het spel. Maar dat is jammer! Jammer dat Creative ons geen goede vista drivers geven, gratis.
Maar goed daarom zit ik nog vooral te gamen op XP. Zodra mijn audigy helemaal goed werkt. Dan is XP passé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:05:
Zijn er al mensen die de FIFA 2008 demo hebben gespeeld op Vista 64 bit (Ultimate) en hun ervaringen willen delen?
Dit werkt gewoon perfect hoor beter zelfs dan fifa 2007 op vista doet(trage menu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
rCk schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:47:
Tja gamen op vista is wel oke imho.
Maar mijn geluidskaart die werkt er niet zo lekker op. SB Audigy SE, ik hoor onder een game zoals Bioshock af en toe ruis en dan nog wel een klein beetje sound van het spel. Maar dat is jammer! Jammer dat Creative ons geen goede vista drivers geven, gratis.
Maar goed daarom zit ik nog vooral te gamen op XP. Zodra mijn audigy helemaal goed werkt. Dan is XP passé.
Mijn audigy SE werkt gewoon perfect hoor onder vista x64. geen rare bijgeluiden of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:44:
[...]

Dit werkt gewoon perfect hoor beter zelfs dan fifa 2007 op vista doet(trage menu's)
Dat heb ik ook ja, die trage menu's in 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Luuk1983 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:45:
[...]

Dat heb ik ook ja, die trage menu's in 2007.
ligt gewoon aan Fifa volgensmij want ingame is het menu wel weer snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Gamen op vista kan als je een redelijk nieuwe pc hebt naar mij mening nu goed, bv bioshock draai ik alles op high terwijl mijn systeem niet super goed is of super sterke videokaart heeft heb zelf het idee dat de performance drop nu minimaal is al dan niet zelfs sneller is.

Draai trouwens wel vista Ultimate x64 die mij velen malen beter bevalt dan de 32bits versie die had wel een gigantische performance drop en erg onstabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe werkt alles op mijn 64 bit vista ultimate systeem.
aleen problemen gehad met 4gb in combinatie met BF2142 maar na het edditen van de .exe om meer dan 3gb te slikken werkt het wel goed, maar dit is nu al patched met een vista patch.

bioshock, bf2, bf2142 en HL2 based games werken bij mij prima. nog geen ellende gehad.
wel in begin met mijn physx kaart maar die drivers zijn nu ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu sinds 1 week op vista 64bit (ivm 4gig geheuge en dx10) en ben er super tevreden over. Alle spellen werken gewoon perfect, call of duty 2, bioshock,war in conflict. In windows zelf gaat ook alles lekker snel. Al hoewel 1 tegenvaller : medal of honor airborne draait op xp als een trein , maar toen probeerde ik het op vista , teeering super lage frames per seconde , maar schijnt een veelkomende probleem te zyn @ vista. Dus das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:44:
[...]

Mijn audigy SE werkt gewoon perfect hoor onder vista x64. geen rare bijgeluiden of wat dan ook.
Heb je ook control panel etc? Zoals in XP. Want dat wil ik juist. Control Panel etc van Creative. Wat handiger is aangezien ik graag mijn equalizer zo instel dat het ontzettend lekker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
Ik draai hier Vista x64 op de volgende setup

Core duo 6750
4 GB ram
8800 GTS

Games die goed werken:
- Test Drive Unlimited
- Rise of Heroes
- Hl2, cs source

Matig:
- Collin mcrea dirt --> Draai op medium @ 1680x1050 maar regelmatig last van ernstige framedrops, beeld bevriest bijna helemaal en ook videokaart driver crashes.

Niet:
- Sid meiers railroads, start wel, maar na 5 minuten crasht het spel of krijg ik zelfs bsod's

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:03
Hier staat ook een lijstje met games die goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb een lange tijd Vista gehad op mijn PC, en was er eigenlijk best tevreden over. Ik heb ooit lang geleden eens een beta geinstalleerd, maar dat was 3x niks. Sinds de final versie had ik eigenlijk nergens meer last van, alles wat ik gebruikte kreeg ik goed aan de praat. Ook met gamen eigenlijk geen last. Wat me opviel is dat de nieuwste generatie games gewoon niet lekker meer liepen. Ik was in de veronderstelling van "dat zal wel aan Vista liggen", dus na een paar maanden, gisteren, toch maar weer Windows XP geinstalleerd. En wat blijkt... Die games lopen in Windows XP precies hetzelfde. Hoogstens 5fps verschil...
Blijkbaar ligt het toch aan mijn configuratie. Was ik een tijdje terug nog wel de man met mijn 7900GT, nu draaien de nieuwste spellen ook voor geen meter meer...

[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 09-09-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Ik heb zelf nog geen problemen gehad op vista. Althans geen echte. Mijn BTO 15w25+, 8600M kaartje en 1680x1050 (mat scherm O+ ) draait heerlijk soepel. Alleen een klein progje dat ook nog is 3rd party is voor DiabloII (maphack) wil niet meer werken. Mist een sloot files in de system map oid. Kan hij schijven niet hiden. Achja dat zal wel goed komen.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoe nieuwer de spellen, hoe beter ze onder Vista draaien. Zeker als ik bijvoorbeeld MoH:A vergelijk met Bf2. De eerste is m.i. een stuk zwaarder, maar loopt gewoon lekkerder op hogere instellingen (overigens wel in singleplayer). Ook met alt-tabben merk je dat erg goed. Vanuit MoH:A zit ik direct gebruiksklaar op de desktop, vanuit Bf2 moet ik eerst 15 seconden wachten voor de desktop reageert (in XP is desktop vanuit Bf2 wel direct beschikbaar). Is ook logisch, want nieuwe games zijn gebouwd om ook onder Vista goed te functioneren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Win XP Prof draaide CoH, Colin McRae DiRT en F.E.A.R. best aangenaam (laptop met Core 2 Duo op 2Ghz, 2GB ram en Geforce Go 7600), maar onder Vista is het helaas andere koek 8)7 Vista Home Premium slaagt er bijvoorbeeld niet in om COlin McRae DiRT nog maar opgestart te krijgen. De game blijft hangen tijdens opstarten. Normaal krijg je eerst het Codemasters logo en daarna een filmpje van een Hill Climb, maar zo ver geraakt hij nog niet eens :( Nochtans heb ik vorige week bij de Vista install de recentste video driver geinstalleerd. KLOTE! Re-install maar eens proberen zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb de hele tijd met Dirt dat hij crasht na 1 race of tijdens het laden van een race. iemand ook dit probleem of oplossing heb de laatste update's van vista en ook de laatste beta driver van nvidia voor vista x64

specs

Asus p5b-deluxe
c2d 6600
2gb kingston ddr2 677 mhz
asus 7900GS TOP 256 MB

alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03

Rudios

Lost in space?

Bij mij spelen alle games perfect op Vista met een C2D@3ghz 4gig mem (3.2 in use) en een 8800 GTX. Nog geen problemen gehad en alles loopt op high instellingen zeer hoge FPS.

CoH
Settlers VI
EVE
CoH:OF
Bioshock

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Rudios schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:17:
Bij mij spelen alle games perfect op Vista met een C2D@3ghz 4gig mem (3.2 in use) en een 8800 GTX. Nog geen problemen gehad en alles loopt op high instellingen zeer hoge FPS.

CoH
Settlers VI
EVE
CoH:OF
Bioshock
Ga Flightsimulator X maar eens spelen op vista dan. Dan merk je echt het verschil tussen XP en Vista....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03

Rudios

Lost in space?

Dat speel ik niet, dat scheelt ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een tijdje Vista 64 ultimate gedraaid op mijn systeem.

Systeem:

E6850 @ stock
PC 8500 DDR2 -- 2 gb
7950 GX2

Problemen waar ik tegenaanliep (NA onderstaande voor elk spel te hebben geprobeerd):

* Runnen als Admin
* Kijken naar patches/updates voor het spel
* Systeem voorzien van alle nieuwe drivers
* Compatibiliteitsmodus XP SP2 aangezet

1\ Scarface: Werkt niet
2\ Civilization 4: start op, gaat naar het beginscherm, maar ik krijg hier geen text te zien (Kan dus niet kiezen voor single- multiplayer etc en dat is wel leuk als je wilt spelen)
3\ Bioshock: Artefacts vooral met losse niet op te pakken objecten
4\ Theme Hospital: (gouwe ouwe) start niet op
5\ Diablo 2: Start goed op en werkt lekker, alleen nadat ik het programma heb gestart, duurt het 2 minuten voordat de game daadwerkelijk word gestart.
6\ Supreme Commander: Spel crashed na een x aantal minuten.
7\ Sid Meiers Railroads (nieuwe versie he) Start niet op.

Heb gezocht en met een vriend die hier wat meer mee kan gekeken of we nog iets werkend kunnen maken maar helaas. Het werkt gewoon niet. Ga ik naar mijn xp partitie kan ik vervolgens wel gewoon alles draaien.

Ik vermoed, vooral na het lezen van dit topic, dat het misschien meer te maken heeft met een 64 bits OS ipv Vista of XP.

Verschil in performance merk ik eigenlijk praktisch niet op in de games die het wel doen:

Settlers 6
Heroes of Might and Magic V
Overlord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05
Ik draai al een tijdje Vista Home Premium (UK) 32bit versie en vrijwel alle games draaien er prima op. Dat is ook met een oude game als Diablo II (geen last van de vertraging die poster hierboven melde).

De enige game waar ik WEL een probleem mee heb is Battlefield 1942. Deze default namelijk naar 60Hz en ook al geef ik in de video-options in-game aan op bv. 1024x768 @ 85Hz te draaien, hij blijft stug op 60Hz staan. Heel irritant! Terwijl bv. Supreme Commander geen enkel probleem heeft om dezelfde refreshrate als de desktop aan te houden in 3D mode.

Misschien toch maar eens overstappen van CRT scherm naar TFT scherm, zodat ik uberhaupt geen last meer heb van refreshrate issues... ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
FIFA 2008 draait goed. 1680 x 1050 alles op High, draait heerlijk soepel. De menu's zijn wel snel, maar wat korrelig, erg jammer. Voor de rest ziet het eruit als dat je gewend bent. Iets betere graphics als het jaar ervoor, al is er dit jaar net zo als vorig jaar heel veel aan de gameplay gedaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Jumpman op 27-09-2007 14:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 18:11
is het normaal dat bij oudere spellen na het laadscherm ik terug naar de desktop ga met de melding "windows has stopped running ......"

heb het bij splinter cell pandora tomorrow terwijl die volgens de check wel zou moeten werken

[ Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 01-10-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:11:

2\ Civilization 4: start op, gaat naar het beginscherm, maar ik krijg hier geen text te zien (Kan dus niet kiezen voor single- multiplayer etc en dat is wel leuk als je wilt spelen)
3\ Bioshock: Artefacts vooral met losse niet op te pakken objecten
4\ Theme Hospital: (gouwe ouwe) start niet op
6\ Supreme Commander: Spel crashed na een x aantal minuten.
7\ Sid Meiers Railroads (nieuwe versie he) Start niet op.
deze spellen lopen op mijn x64 systeem allemaal als een trein (e6600, 2gb, GTS640). heb het idee dat dit niet aan vista ligt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb aanzienlijke performance verlaging gehad sinds mijn overstap van Win2000 naar Vista.

Guild Wars heeft over het algemeen een lagere FPS. Waar ik in Win2000 nog 1920x1200 met 2 of 4k FSAA kon draaien, moet ik onder Vista de FSAA helemaal uitzetten om redelijke performance te houden.

Unreal 1 (Met community made highres textures en nieuwe OpenGL renderer) draait ook aanzienlijk trager, al is dit minder merkbaar omdat het al een oud en dus niet zo zwaar spel is.

Verder lijkt alles wat trager, behalve de interface (Aero) die weer aanzienlijk sneller is dankzij hardware 3D acceleratie. Maar ja. Windows 2000 loopt op z'n einde qua driver ondersteuning van fabrikanten, XP vind ik al helemaal niets, dus ik heb niet zo veel keuze. Ik ga van de winter wel weer een hardware upgrade doen en dan zal het wel weer vloeiend draaien...

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sv3n schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:48:
Ik draai hier Vista x64 op de volgende setup

Core duo 6750
4 GB ram
8800 GTS
Matig:
- Collin mcrea dirt --> Draai op medium @ 1680x1050 maar regelmatig last van ernstige framedrops, beeld bevriest bijna helemaal en ook videokaart driver crashes.
Op mijn systeem, zie sig, draait DiRT met alles op max op 1680x1050. Wat helpt is de 1.2 patch (of zelfs de 1.1 patch) te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 09:51

antimute

Developer

Hier Vista Ultimate 32bits met volgende setup

Dual Core 3.4 Ghz
2 GB ram
2x 6600 GT(SLI)

Games die goed werken:
- Quake 4
- Quake 3 Arena
- Farcry
- C & C Tiberium Wars
- ET Quake Wars
- Urban Terror
- NFS MW, Underground en Carbon
- NFS Porsche 2000(na wat tweaks)

Eigenlijk nog geen spel gehad wat niet draaide, veel lannnen dus moet je alles kunnen draaien.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was voorheen schijnbaar not done of in ieder geval een zwaar probleem om vista naast xp te installeren op 1 systeem. Hoe is dat tegenwoordig? Geeft dat nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
http://www.google.nl/sear...q=vista+xp+dualboot&meta=

Wat ik hier zo gauw lees bij verschillende sites is dat het goed mogelijk is, zelfs dat het mogelijk is om XP naast een bestaande vista installatie te zetten. Als je helemaal clean wilt beginnen lijkt me het makkelijker om eerst XP er op te zetten en dan pas Vista. In dit geval hoef je de bootmanager van Vista niet te herstellen/updaten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Enkel en alleen nog gamen op Vista is nog niet haalbaar. Met de grotere titels werkt het prima. Maar met de wat kleinere heb ik aan de lopende band gezeik. Crashen naar de desktop nadat je op save klikt, en het bekende de videodriver recovered crap. Dit alles wordt wel verholpen met patches. Maar dat duurt maanden lang. En dat is erg zuur als je net 50 euro hebt neergeteld in de winkel voor een nieuw spel. En dan moet je al het geluk hebben dat er uberhaupt een patch komt die het euvel verhelpt. Zo werkt stalker tot op heden nogsteeds niet. Ik zit nogsteeds met het bekende save game probleem. Ondanks dat alles gepatched is.

Gloednieuwe titels die bij mij ongebruikt in de kast prijken zonder dat ik er ook maar iets aan heb:

Settlers: Rise of an Empire
UFO Afterlight
S.T.A.L.K.E.R

Battlefield 2 werkt eindelijk weer na 4 maanden in de kast gelegen te hebben!

Ik schaf dan ook geen titels meer aan van software huizen die hun zaakjes betreffende bestaande games nog niet op orde hebben. Wat me vooral opvalt is dat praktisch alle developers tegen exact dezelfde problemen op lopen. En ik exact dezelfde problemen terug zie bij verschillende titels. Helaas lijken alleen de grote jongens hun test traject goed op orde te hebben. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hmm ik heb S.T.A.L.K.E.R. toch echt zonder problemen gedraait op Vista. Ook kleinere games en oudere games heb ik eigenlijk allemaal zonder uitzondering prima aan de praat gekregen (wel Vista 32 that is). Games die prima werken:

* Worms: World Party
* Flatout 2
* Battlefield 1942
* Battlefield 2
* Command & Conquer: Generals
* Command & Conquer 3
* Unreal Tournament
* Unreal Tournament 2004
* DosBox (ouwe spellekes dus)
* Bioshock
* StarCraft + Broodwar
* Medal of Honor: Allied Assault
* Medal of Honor: Airborne

En daar zitten toch best wel wat oudere dingen tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 02-10-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:33:
http://www.google.nl/sear...q=vista+xp+dualboot&meta=

Wat ik hier zo gauw lees bij verschillende sites is dat het goed mogelijk is, zelfs dat het mogelijk is om XP naast een bestaande vista installatie te zetten. Als je helemaal clean wilt beginnen lijkt me het makkelijker om eerst XP er op te zetten en dan pas Vista. In dit geval hoef je de bootmanager van Vista niet te herstellen/updaten.
Mooi eens proberen dan, kan vast geen kwaad vista eens aan de tand te voelen en dan langszaam aan overschakelen. Lijkt me slimmer dan drastisch ineens van OS wisselen om er dan achter te komen dat de helft niet werkt. Dat geintje heb ik al eens gehad met Windows 64-bit, niet nog eens zo'n zin in eigenlijk... :'(

Ik zie overigens op usenet een beta van SP1 voor Vista staan. Misschien het proberen waard voor mensen die problemen hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:03:
Hmm ik heb S.T.A.L.K.E.R. toch echt zonder problemen gedraait op Vista. Ook kleinere games en oudere games heb ik eigenlijk allemaal zonder uitzondering prima aan de praat gekregen (wel Vista 32 that is). Games die prima werken:

* Flatout 2
* Battlefield 1942
* Battlefield 2
* Command & Conquer: Generals
* Command & Conquer 3
* Unreal Tournament
* Unreal Tournament 2004
* DosBox (ouwe spellekes dus)
* Bioshock
* StarCraft + Broodwar
* Medal of Honor: Allied Assault
* Medal of Honor: Airborne

En daar zitten toch best wel wat oudere dingen tussen.
Er zijn honderden verschillende chipsets. Dat het met jouw hardware configuratie wel werkt zegt natuurlijk niks over de werking op een andere chipset. Ik lijk dan ook de pech te hebben een hardware configuratie te hebben die conflicteerd met een groot aantal game engines. En met mij zijn er helaas een hoop anderen die in dezelfde shit zitten. Als ik vroegah een spel kocht en mijn systeem voldeed ruimschoots aan de systeemeisen dan draaide het gewoon perfect. Tegenwoordig is het een kwestie van aanschaffen en bidden in de hoop dat het allemaal werkt. Dat er wat bugs inzitten prima, maar dat het compleet niet wil draaien of onspeelbaar is, is onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 18:11
hmpf hitman contracts werkt ook al niet terwijl die zeker aan de specificaties voldoet.
toch maar weer eens proberen of het ook onder XP werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
zie onderstaand mijn systeem
Eigenlijk alle games die ik gespeeld heb tot nu toe werken prima onder vista x64:

-GTR2
-RFactor
-Race 07
-Richard Burns Rally
-Test Drive Unlimited
-Sega Rally 07
-Crysis Beta
-FarCry
-Stalker
-Bioshock
-RainBow Six Vegas
-GRAW 2
-C&C 3
-Company of Heroes
-World in Conflict
-Supreme Commander

eigenlijk het enige wat niet goed werkt is dat ik geen controller kan gebruiken in MotoGP 07.
Bij controller setup kan ik mijn gamepad niet selecteren, zodat ik met het toetsenbord moet spelen, en dat is erg lastig. Heel jammer, ik hoop dat er een patch uitkomt.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vond gamen met vista een ramp, van die "geweldige" direct x 10 merk je geen donder, spellen gaan hakerig en traag hier, vaak stotters en vasthangers, terug naar bureaublad ging langzaam. Ik vond het een ramp, nu terug naar xp gegaan en alles loopt wel weer fatsoenlijk. Ligt niet aan de hardware of aan de drivers, maar naar mijn idee naar een niet goed door ontwikkeld besturingssysteem.
Vooreeldje, xp had in de begin fase problemen met internet, en wat denk je, zullen ze ervan geleerd hebben met vista? Tuurlijk niet, warom zouden ze....

Dusja, gamen op vista? Not...
Of iig nu nog niet, laten ze vista maar eerst eens lekker doorontwikkelen, na de 2e service pack zal ik weer eens een poging wagen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joopieboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:21:
Ik vond gamen met vista een ramp, van die "geweldige" direct x 10 merk je geen donder, spellen gaan hakerig en traag hier, vaak stotters en vasthangers, terug naar bureaublad ging langzaam. Ik vond het een ramp, nu terug naar xp gegaan en alles loopt wel weer fatsoenlijk. Ligt niet aan de hardware of aan de drivers, maar naar mijn idee naar een niet goed door ontwikkeld besturingssysteem.
Tja, duidelijke 'bewijzen' dat het vista het probleem is nietwaar? :Z Probeer het eens met een voorbeeld van een game :)

Maargoed, eerste spel gevonden die voor geen mogelijkheid onder Vista wil draaien, Fung Wan online :) MMO uit de tijd van DX8, later wel DX9 compatible geworden maar krijg het voor geen mogelijkheid draaiend onder vista.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05
Seth_Chaos schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:52:
Enkel en alleen nog gamen op Vista is nog niet haalbaar. Met de grotere titels werkt het prima. Maar met de wat kleinere heb ik aan de lopende band gezeik. Crashen naar de desktop nadat je op save klikt, en het bekende de videodriver recovered crap. Dit alles wordt wel verholpen met patches. Maar dat duurt maanden lang. En dat is erg zuur als je net 50 euro hebt neergeteld in de winkel voor een nieuw spel. En dan moet je al het geluk hebben dat er uberhaupt een patch komt die het euvel verhelpt. Zo werkt stalker tot op heden nogsteeds niet. Ik zit nogsteeds met het bekende save game probleem. Ondanks dat alles gepatched is.
Installeer je toevallig altijd je games in de 'default' C:\Program Files\... dir ? Onder Vista heeft een applicatie namelijk geen schrijfrechten binnen die map onder program files, en als een game dan een save in de eigen map wil wegschrijven krijg je daar inderdaad problemen mee.

Omdat ik al sinds ik me kan herinneren m'n games altijd op een aparte partitie (meestal m'n E:\ schijf) installeer heb ik daar onder Vista geen problemen mee.

Veel moderne games maken tegenwoordig in je ..\My Documents\My Games\ een mapje aan om daar de save-games te plaatsen, en dat zou wel goed moeten werken. Maar vooral oudere games die nog in de eigen map hun saves willen plaatsen krijgen dus onherroepelijk een probleem als je die games in Vista onder C:\Program Files\ installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SinergyX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Tja, duidelijke 'bewijzen' dat het vista het probleem is nietwaar? :Z Probeer het eens met een voorbeeld van een game :)

Maargoed, eerste spel gevonden die voor geen mogelijkheid onder Vista wil draaien, Fung Wan online :) MMO uit de tijd van DX8, later wel DX9 compatible geworden maar krijg het voor geen mogelijkheid draaiend onder vista.
Tja, de meeste spellen zijn met patches wel werkend te krijgen, maar bv the godfather the game doet het voor geen meter.
En dat is echt wel een vrij nieuw spel. :P

Op vista zelf had ik de administrator accoutn aangemaakt en toen werkte met patches de meeste spellen zoals cod2 enzo wel weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Luuk1983 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:03:

Zeer vreemd. Wij spelen dit spel op lans en IEDERE persoon met vista heeft enkel miserie met dit spel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joopieboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:36:
[...]

Tja, de meeste spellen zijn met patches wel werkend te krijgen, maar bv the godfather the game doet het voor geen meter.
En dat is echt wel een vrij nieuw spel. :P
Probleem is dat de ontwikkelaar al bijna 2 jaar niets meer aan het spel doet :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Joopieboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:21:
Ligt niet aan de hardware of aan de drivers, maar naar mijn idee naar een niet goed door ontwikkeld besturingssysteem.
Vooreeldje, xp had in de begin fase problemen met internet, en wat denk je, zullen ze ervan geleerd hebben met vista? Tuurlijk niet, warom zouden ze....
Ik heb Vista, en ik heb geen problemen met internet of met spellen. Zelfs BF2 draait als een zonnetje, en op mijn vorige systeem was dat een drama. Ook civ4 doet het prima, ook een spel wat veelvuldig problemen veroorzaakt. Het mooiste vind ik nog wel dat mijn 8 jaar oude printer het doet, zonder dat ik daarvoor een driver hoef te installeren.

Het zou wel kunnen dat spellen minder soepel draaien dan ze zouden kunnen draaien als ik onder XP werk, maar ik ga geen dual boot opzetten om het te proberen. DX10-spellen (CoH) zien er prima uit, maar mijn 8600gts kan toch de maximale settings niet aan.

Vista bevalt prima: stabiel en gebruiksvriendelijk. Het enige waar ik van baal is dat de gratis BS player het niet doet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met een 8600 gts niet op het hoogste? 8)7

Ik draai hier op 1400 bij 900 en alle spellen, ook coh draait op maximaal... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 15-10-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Hier geen problemen met de meeste (nieuwe) games, wat mij echter wel opvalt is dat sommige spellen crashen indien je het voorfilmpje wegklikt/drukt.

Ik draai thuis op Vista Ultimate UK edition met alle updates, laatste drivers e.d. (GF 7600GT)en hierbij crashed bijvoorbeeld Portal bij het start-filmpje als dit weg gedrukt wordt. Als je dit niet doet dan loopt het spel netjes door :)

Ook is dit het geval bij CoD-2, alle Battlefields en NFS:carbon. Meer heb ik nog niet echt getest, maar daar kom ik nog wel op terug. De spellen draaien trouwens wel goed zolang het beginfilmpje wordt uitgeschakeld (bij CoD2) of als je deze gewoon af laat lopen.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Joopieboy schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:49:
Met een 8600 gts niet op het hoogste? 8)7

Ik draai hier op 1400 bij 900 en alle spellen, ook coh draait op maximaal... :?
Ik kan alles op max zetten, behalve schaduwen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene ervaringen met de compatibiliteit van spellen onder Vista te delen, niet voor individuele technische vragen. Voor vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen