Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Hallo,

Graag zou ik willen weten hoe het op het moment gesteld is met de performance en compatibiliteit van Windows Vista. Er waren namelijk performanceverschillen in het voordeel van XP van soms wel 30% in games, maar deze reviews stammen uit de launchperiode. Ondertussen zijn er ongetwijfeld updates en nieuwe drivers verschenen dus vraag ik het via deze weg;

Is Windows Vista nog steeds trager dan XP met gamen? Zo ja, hoeveel % verschil zit er nog tussen?

Zijn de meeste games Vista compatible of zijn er veel problemen te verwachten of geklooi met patches?

Het lijkt me voor mijzelf en ook voor anderen die ook over een eventuele overstap twijfelen een handig topic.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Heb sinds kort Vista Ultimate erop staan. 3dmark06 score valt ongeveer 200 punten lager uit. Dus verwaarloosbaar. Verder totaal geen problemen met vista ICM met games.

Niet alle software is compatible met VISTA. Veel software heeft wel vista patch/update.

Deze spllen werken bij mij momentell op vista:

Test drive unlimited.
Tomb raider Anniversary
Battefield 2
Company of heroes
Hitman Blood money
Colin Mcrea Dirt
Oblivion
Evolution GT

[ Voor 28% gewijzigd door Lumics op 19-06-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Ik geloof dat de nieuwste videokaart-drivers wel redelijk in orde zijn, maar nog lang niet elke game ondersteunt zomaar Vista. Need For Speed: Carbon werkte bij mij zelfs helemaal niet onder Vista. Ook niet met de bekende truuc om de 'MOVIES' map te hernoemen, en de compatibiliteitsinstellingen te veranderen.

Maar Call of Duty II bijvoorbeeld werkt hier vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:52
Ik las laatst ergens, volgens mij in het T.net nieuws, dat framerates onder Vista soms maar de helft zijn van die onder XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fifa 2007 draait erg slecht, enorm traag in menu's. Overige games (cabal, coh, cs, lfs, etc) draaien hier allemaal capped 60fps maar wel zonder enkel probleem (coh heeft wel work-around nodig).

Imho is er geen antwoord op je vraag, dit is verschillend voor elk spel en elk systeem (geheugen, dx10 kaart etc etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Problemen zijn er vooral nog met de 64-bit versie van Vista. Ik heb zelf de 32 bit versie en ik kan zonder problemen gamen. Wel af en toe een waarsschwuing van "dit spel is alleen getest onder XP bla bla.." en spellen die je perse onder admin account moet runnen of in compatibiliteits modus enzo. Maar verder werkt het prima. Maar drivers zullen nog wel even een probleempje blijven. Zeker voor de geavanceerde geluidskaarten (lees X-Fi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een DX9 videokaart (Geforce 7900GTX), 2GB werkgeheugen en een Core 2 Duo. Ik draai momenteel dus nog XP omdat ik bang ben dat de helft niet gaat werken of veel trager werkt. Zoals ik het nu zo lees valt het trager werken bij de meesten wel mee, maar dat er wel veel compatibiliteitsproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn vorige kaart was een 7900GTX, welke elk spel toch nog steeds goed liet draaien. Ook met 2GB trouwens. Je zal zelf per spel/programma beetje rond moeten zoeken of er bekende issue's zijn met Vista, bijvoorbeeld de X-Fi series geven nog steeds problemen (halfwerkend, afsluittijd van 5minuten etc). Overal heb ik niet echt gemerkt dat dingen trager zijn geworden, en die 5 fps bij capped 60fps merk ik toch niet ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k vind cod2 wel iets minder draaien onder vista maar bf2 daarentegen draait stukken beter, dus ik denk dat het er een beetje van af hangt welk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik heb nu enige tijd Vista Home Premium draaien (x64). Grote verschillen in performance heb ik niet meegemaakt, maar ik heb dan ook niet veel verschillende games gedraaid (hoofdzakelijk WoW). Bovendien is mijn huidige spellen-bibliotheek niet superzwaar voor mijn hardware, dus qua performance zul je bij mij geen nauwkeurig beeld krijgen.

Wat ik wel kan zeggen, is dat mij de compatibiliteit de laatste tijd zwaar tegenvalt. Ik vermoed dat dit of aan de Nvidia drivers ligt (Geforce 7900), of aan de DirectX9 emulatie van DirectX10. Dit uit zich hoofdzakelijk in crashes en artifacts, terwijl de temperaturen helemaal niet hoog worden.

Ik heb dan ook besloten om XP weer te gaan installeren, naast Vista (ik ben verder wel tevreden over Vista). De komende tijd zal ik dus de boel testen onder XP om te kijken of de artifacts zich ook daar voordoen. Voornamelijk C&C3 en NWN2 zal ik onder de loep nemen: NWN2 had erg veel last van artifacts, C&C3 maar zelden.

Mijn advies zou in ieder geval zijn, mocht je besluiten om Vista te installeren, om XP nog te laten staan. Let er dan wel op dat je Vista installeert NA XP, anders zul je je complete Vista-partitie moeten formatteren voordat je XP aan de praat krijgt (zo leert de ervaring van gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
NoepZor schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:52:
Ik heb een DX9 videokaart (Geforce 7900GTX), 2GB werkgeheugen en een Core 2 Duo. Ik draai momenteel dus nog XP omdat ik bang ben dat de helft niet gaat werken of veel trager werkt. Zoals ik het nu zo lees valt het trager werken bij de meesten wel mee, maar dat er wel veel compatibiliteitsproblemen zijn.
Nee dat lees je verkeerd. er zijn niet veel compatibiliteitsproblemen, in enkele gevallen kan het voorkomen. Veel programma's hebben patches/updates voor vista. In enkele gevallen werken drivers voor bepaalde aparaten niet optimaal zoals de eerder genoemde soundcard X-fi.

(ik moest het even wat nuanceren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:52:
Tenzij het Win3.1 games zijn vallen de compatibiliteitsprobelem wel mee eigenlijk.
Maar voor dat soort spellen raad ik DosBox aan :)

Daarnaast werkt de compatibiliteitsmodus van Vista verrassend goed! :)

hier een goed artikel over Vista vs XP :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 19-06-2007 12:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik heb hier op Vista Business eigenlijk alle games kunnen spelen die ik wilde. CIV4, Starcraft, GTA2, UT'99, UT2004, stalker en FEAR draaien allemaal goed.

Enige prestatieverschil wat ik echt duidelijk heb gemerkt is dat UT2004 op XP op 85fps loopt (vsync) en op vista met tussen de 50 en 70FPS, maar dus niet echt storend traag ofzo :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds ik ben overgestapt op een 8800gts geen probleemen meer ,daarvoor had ik een 7900gt aleen maar crasches en arti,merja ik vermoed dat het aan de drivers ligt aangezien het nu vlekkenloos werkt ,ik speel hier, prey,cod2,test drive unlimeted,fear,colin dirt,geen probleemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
spellen die werken voorlopig met Vista x64 bij mij zijn:
Battlefield 2 (met crashes af en toe)
Command & Conquer 3
Simcity 4
Half-Life 2
Counterstrike Source
Counterstrike

Spellen die niet werken voorlopig:
Starcraft 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lagere FPS in Vista?

Ja beduidend lagere frame rates,games die onder XP gewoon soepel lopen,maar in Vista niet vooruit te branden zijn.Waaronder bij mij b.v Oblivion(minder FPS),GTR2(artifacts onder vista,in xp niet te zien),Far Cry(minder FPS).

Alle drivers enzo natuurlijk geupdate tot de nieuwste en de patches geinstaleeerd

Let wel,ik heb een iets ouder systeem:

+3400 amd 64
6800gt
1.5gb geheugen
WD raptopr 74 gb

Het lijkt erop hoe nieuwer het systeem is,hoe beter het werkt onder Vista.De drivers lijken er meer op gericht te zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Thrills33ka schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:33:
Command & Conquer 3
Simcity 4
Half-Life 2
Counterstrike Source
Counterstrike
TrackMania Nations
SOF2
Wolfenstein Enemy Territory
Tomb Raider: Anniversary
C&C3

Starcraft 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Thrills33ka schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:33:
Command & Conquer 3
Simcity 4
Half-Life 2
Counterstrike Source
Counterstrike

Starcraft 1
Hoe krijg jij 1.6 dan werkend? Bij mij draait het spel als dikke poep. Fps komt niet hoger dan 40 en overal in het spel heb ik continue last van fps drops en lag. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Mijn ervaring met Vista

Specs:

Intel Duo Core 2 6300
2GB 800 mhz ram
Geforce 7600GT 256 mb ram

Alle spellen liepen trager dan op Xp. Wil je puur gaatn gamen --> kies nog voor XP SP2.. werkt veel beter

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vista Home Premium 32 bit, draaide alles wat ik wilde lekker vlotjes :)

STALKER, Command and Conquer III, Supreme Commander, Hitman-serie, Manhunt and so on...

Specs waren toendertijd nog:
T7200, 2GB 667MHz RAM, nVidia GO7600 512MB en 'n 7200rpm schijfje (is dus 'n laptop ;) )

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Ramon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:17:
en FEAR draaien allemaal goed.
Nee, hier niet (Vista x64). Ik krijg in een aantal levels hele dikke artifacts samen met gigantische framedrops. Bovendien is een level bugged waardoor een muur weg is en ik van de map af val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
eigenlijk elk spel heb ik draaiend gekregen, soms moet je er wat extra´s voor doen maar dat valt wel mee. performance ligt helaas nog wel een kleine 10% (in fps) lager bij oude spelen. maarja, voor oude spellen maakt dat toch niet uit, daar haal ik sowieso altijd zat fps (e6600+2gb ram+8800GTS64)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista is net zo goed in games als XP..... MITS je een snel genoeg systeem hebt! Mensen die zeggen dat XP beter is dan VISTA voor gamen kijken niet verder dan hun neus lang is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
PcManiaxx schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:30:
[...]

Hoe krijg jij 1.6 dan werkend? Bij mij draait het spel als dikke poep. Fps komt niet hoger dan 40 en overal in het spel heb ik continue last van fps drops en lag. :o
Is dit een echt probleem of toevallig bij jou? Counterstrike is een van mijn meest gespeelde spellen dus die zou ik graag willen spelen :)

Maar zoals het er nu naar uitziet is XP nog steeds sneller, dus houdt ik het nog even bij XP. Functionaliteit van Vista is verder toch niet echt zodanig verbeterd ten opzichte van XP dat upgraden gewoon een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook gewoon vista 120 dagen gratis proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:48:
je kunt natuurlijk ook gewoon vista 120 dagen gratis proberen
30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
ook wel langer ;) maargoed het gedoe met installeren enzovoorts is het me dan niet echt waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook gemerkt dat ik met mijn huidige PC een hoop games niet meer kan spelen op Vista.

BF2
BF2142
Farcry

2800 Mhz AMD
1 gig ram
6800 geforce

om er maar een paar te noemen. De games draaien wel maar zware framedrops.
Natuurlijk zal een 8800gts prima met deze framedrops ten opzichte van XP omgaan omdat je die 150fps eigenlijk toch niet nodig hebt. 40/50 is al voldoende om goed te gamen.

dus is gamen op vista toch echt wel een probleem, ten zij je diep in je buidel wil/kan graaien.
(wat ik volgend jaar dan ook ga doen. :P )

en zelfs dan gaat er ook en XP versie van windows naast vista. (het is toch handig dat een next-gen game die niet te draaien is op vista ivm lage fps, dan toch nog te spelen is op XP)

Dat 3dmark toch netjes een gelijke score laat zien ten opzichte van XP is dan ook wel een beetje vreemd aangezien er echt een performance verschil in de games is te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:06:
Ik heb zelf ook gemerkt dat ik met mijn huidige PC een hoop games niet meer kan spelen op Vista.

BF2
BF2142
Farcry

2800 Mhz AMD
1 gig ram
6800 geforce

om er maar een paar te noemen. De games draaien wel maar zware framedrops.
Natuurlijk zal een 8800gts prima met deze framedrops ten opzichte van XP omgaan omdat je die 150fps eigenlijk toch niet nodig hebt. 40/50 is al voldoende om goed te gamen.

dus is gamen op vista toch echt wel een probleem, ten zij je diep in je buidel wil/kan graaien.
(wat ik volgend jaar dan ook ga doen. :P )

en zelf dan gaat er ook en XP versie van windows naast vista. (het is toch handig dat een next-gen game die niet te draaien is op vista ivm lage fps, dan toch nog te spelen is op XP)

Dat 3dmark toch netjes een gelijke score laat zien ten opzichte van XP is dan ook wel een beetje vreemd aangezien er echt een performance verschil in de games is te merken.
Dan heb je echt hele andere ervaringen dan ik. Ik heb een tijdje dualboot gedraaid met het systeem in mijn signature en nu volledig en alleen Windows vista maar de problemen die jij hebt kom ik echt niet tegen hoor. Games draaien evenveel frames per seconde onder Vista als onder Xp en dat geld voor zowel BF2, BF2142 en Farcry maar ook voor F.E.A.R. Unreal II, Company of heroes, Quake 4, World of Warcraft, Rollercoaster Tycoon 3 + expansion packs, Rainbox six Vegas, Call of duty 2, Half-life2 ect ect. Al deze games heb ik inmiddels zonder enig probleem succevol kunnen spelen.

Het enige wat soms moet is het spel met admin rechten draaien maar voor de rest werkt alles evensnel zonder grote framedrops of wat dan ook. Dus dat 'opvangen' waar jij het over hebt is helemaal niet eens aan de orde bij mij :? Misschien heb je destijds nog oude drivers gebruikt voor je nvidia kaart? Maar nu zijn er echt geen grote peformance issues meer. Ik draai overigens Vista 32 BIT.

En je opmerking
en zelf dan gaat er ook en XP versie van windows naast vista. (het is toch handig dat een next-gen game die niet te draaien is op vista ivm lage fps, dan toch nog te spelen is op XP)
Is leuk bedacht maar wat nou als de game DX10 gaat eisen want dat is gewoon een kwestie van tijd... Dan zal je toch echt onder vista moeten draaien lage frames of niet. Want next-gen in de PC wereld = DX10

[ Voor 13% gewijzigd door Kaasje123 op 19-06-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok zelf dat het te maken heeft met de manier dat Vista met het geheugen omgaat.

Dit is geheel anders als XP en aangezien ik maar 1 Gig heb is het bij Vista niet genoeg.
De fps lagen bij mij toch zo rond de 40% tot 50% lager.

Zelfs Halo2 wil niet draaien op mijn laptop. Dit ook door de 1 gig mem barrière. aangezien de rest van de laptop specs deze oude game toch echt wel aan moet kunnen.

EDIT:/ ik ben toch een verder gaan neuzen en kwam dit lijntje tegen bij onze Tom.

Daar zijn de verschillen tussen Vista en XP toch eigenlijk niet zo groot. (op sommige uitschieters daargelaten. Vooral 64bits is de grote tegenvaller in Vista)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:22:

Zelfs Halo2 wil niet draaien op mijn laptop. Dit ook door de 1 gig mem barrière. aangezien de rest van de laptop specs deze oude game toch echt wel aan moet kunnen.
Ja ok maar Halo 2 in vergelijking met de huidige standaard bagger en eigenlijk is het schandalig dat ze dat nu als nieuw willen verkopen voor de pc. De graphics zien er niet meer uit voor de standaard van tegenwoordig. Sterker nog... dit moet met DirectX 8 nog gedraaid kunnen worden en er is dan ook helemaal niks maar dan ook echt helemaal niks wat het rechtvaardigd waarom dit spel zo nodig DX 10 nodig heeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:55:
ook wel langer ;) maargoed het gedoe met installeren enzovoorts is het me dan niet echt waard :)
nooit gehoord van slmgr.vbs -rearm? mag je van microsoft gratis 3 keer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mooie lijst gevonden met programma's en games die compatible zijn met Vista:

http://www.iexbeta.com/wi...ftware_Compatibility_List

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:43:
Ik heb een mooie lijst gevonden met programma's en games die compatible zijn met Vista:

http://www.iexbeta.com/wi...ftware_Compatibility_List
Oud :P Die is al uit de tijd van de RC.

@Freaky_Revolt, jouw 1GB is duidelijk je bottleneck, als je genoeg (2GB) geheugen hebt merk je het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:50:
Mijn ervaring met Vista

Specs:

Intel Duo Core 2 6300
2GB 800 mhz ram
Geforce 7600GT 256 mb ram

Alle spellen liepen trager dan op Xp. Wil je puur gaatn gamen --> kies nog voor XP SP2.. werkt veel beter
dat is precies wat analisten al voorspelden. je moet echt een zware machine hebben wil je een performance increase zien. dat is wat ik het jammere vind aan die hele vista van ms. het ziet er veel beter uit, nieuwe leuken functies maar retetraag door wat voor reden dan ook. nee dan blijf ik wel typen op een mac met een os voor 129 euro en gamen op een pc met xp surfspot editie voor 25 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BF2 draaide bij mij onder Vista (Home Premium 32bit) met maximaal de helft van de fps ten opzichte van XP. Daar haal ik met alles op hoog en 4x AA 50 tot 80 fps. Op Vista, schaduwen en licht op laag, 2 x AA 15 tot 40 fps.

Overigens kan ik nu helemaal niet meer BF2 op Vista spelen, heb handmatig een van de .con bestanden aangepast (iets dat ik onder XP altijd handmatig doe om instellingen te wijzigen), en nu crashed BF2 direct na het inloggen.

Compatibiliteitsmodus maakt geen verschil. UAC staat uit (ik was die 7 meldingen per minuut en het niet standaard opstarten van 4 programma's (Z-Engine, Setpoint, uTorrent, Deamon) helemaal zat)

Ik wacht een (evt) patch wel af voor ik BF2 onder Vista probeer.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoe zit het nu met de x64 support met games? Als ik vista wil gaan draaien (heb de licentie al), dan wil ik natuurlijk wel de x64 versie draaien, zodat ik tenminste gebruik kan maken van 4 GB geheugen..

Iemand al ervaring met bijvoorbeeld een Ati kaart en Vista x64?

(Specs: zie sign..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:54:
[...]

dat is precies wat analisten al voorspelden. je moet echt een zware machine hebben wil je een performance increase zien. dat is wat ik het jammere vind aan die hele vista van ms. het ziet er veel beter uit, nieuwe leuken functies maar retetraag door wat voor reden dan ook. nee dan blijf ik wel typen op een mac met een os voor 129 euro en gamen op een pc met xp surfspot editie voor 25 euro :D
die analisten hebben het maar makkelijk, die herhalen gewoon wat ze gezien hadden bij de overgang van 98 naar xp. Over een jaar zijn alle drivermakers up to speed wat betreft vista en kun je weer even snel gamen als op XP. Ik zie niet echt problemen

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Op mijn enigzins 'gedateerde' systeem (P4 Northwood 3.2, Asus P4C800-E DLX, Asus Radeon X800 Pro, 2GB RAM) schakelt Vista mijn videokaart uit (melding: Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)). Schijnt vaker voor te komen bij oudere ATI kaarten, een oplossing is nog niet gevonden.

Een state-of-the-art systeem is dus niet 'aan te raden', maar eerder bittere noodzaak.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ik lees dat hier veel mensen zijn die constateren dat games vloeiend draaien in Vista.
Misschien ook leuk om dan te vermelden wat voor systeem je hebt.

Ik heb de volgende specs:

AMD64 3200+
2 X 512 DDR400 Dual Channel
GeForce 7600GT 256MB

Ik merk toch duidelijk, met elke game het verschil. Zelfs met HL1 mod Day of Defeat.
Ik denk toch dat de mensen die het 'vloeiend' draaien een wat 'dikkere' PC hebben.

Als je een C2D en GeForce 8xxx met flink wat geheugen hebt merk je het misschien niet,
maar heb je een nog wat ouder systeem dan vind ik Vista voor games waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_0
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 22:26
RubenDJ schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:46:
Op mijn enigzins 'gedateerde' systeem (P4 Northwood 3.2, Asus P4C800-E DLX, Asus Radeon X800 Pro, 2GB RAM) schakelt Vista mijn videokaart uit (melding: Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)). Schijnt vaker voor te komen bij oudere ATI kaarten, een oplossing is nog niet gevonden.

Een state-of-the-art systeem is dus niet 'aan te raden', maar eerder bittere noodzaak.
Had ik met mijn vorige systeem ook waar een Radeon 9800 PRO in zat. Ik ging in Apparaatbeheer onder Systeemapparaten naar mijn AGP 'controller' (SiS Accelerated Graphics Port heette die apparaat) en daarvan heb ik drivers via Windows laten updaten. Daarna was het probleem verholpen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steve_0 op 20-06-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

De grap van vista was toch dat er een cleane wgf/dx10 in kwam :? en dat je dus met een dx10 kaart tov xp juist betere performance zou moeten gaan halen?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Crijnn schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:49:
Ik lees dat hier veel mensen zijn die constateren dat games vloeiend draaien in Vista.

Ik heb de volgende specs:

AMD64 3200+
2 X 512 DDR400 Dual Channel
GeForce 7600GT 256MB
A64 3000+
2 x 512 + 1 x 1024
Sapphire X1950pro 512 agp

En de helft van de frames tov XP. Enige uitzondering is CoD2, waar ik maar 20 fps lager zit (40 Vista tov 60 - 65 XP)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Steve_0 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:01:
[...]

Had ik met mijn vorige systeem ook waar een Radeon 9800 PRO in zat. Ik ging in Apparaatbeheer onder Systeemapparaten naar mijn AGP 'controller' (SiS Accelerated Graphics Port heette die apparaat) en daarvan heb ik drivers via Windows laten updaten. Daarna was het probleem verholpen.. :)
Klopt, heb ik ook geprobeerd, was voor mij geen oplossing helaas.

Wel jammer want op mijn laptop heb ik wel Vista, wat verder uitstekend bevalt, alleen kan ik daar alleen oude games op spelen (Intel GMA). Total Annihilation draait bijvoorbeeld prima, maar Age Of Empires II vertoont helaas fouten in de kleuren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:54:
[...]

Ja leuk dat gamen op XP maar het houdt een keer op. Zodra de spellen minimaal dx10 gaan eisen dan heb je geen andere keuze meer.
Crijnn schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:49:
zie mijn sig en alles draait zonder enig verschil vergeleken met XP. Hooguit 5 frames verschil als er al verschil is.

[ Voor 21% gewijzigd door Kaasje123 op 20-06-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat vooral de oudere PC's die de games in XP prima aankunnen last hebben van die fenomeen. Het zal dan ook wel te maken hebben met slechte drivers. Aangezien er bij moderne high-end pc geen verschil is en wat oudere PC's wel.

Aan de games zelf kan het niet liggen aangezien sommige oude games prima op elk systeem zou moeten kunnen draaien.

Of dat de oudere PC's niet met die DX10 van vista overweg kunnen, zou natuurlijk ook kunnen.
(gok ik :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

NoepZor schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:44:
[...]

Is dit een echt probleem of toevallig bij jou? Counterstrike is een van mijn meest gespeelde spellen dus die zou ik graag willen spelen :)

Maar zoals het er nu naar uitziet is XP nog steeds sneller, dus houdt ik het nog even bij XP. Functionaliteit van Vista is verder toch niet echt zodanig verbeterd ten opzichte van XP dat upgraden gewoon een must is.
Ik heb van de week weer eens steam geinstalleerd, en zonder tweaks (rates etc) draait 1.6 super!

ik draai op 1280x1024, en verder nog geen opties gewijzigd.
in net_graph 3 zat ik netjes op 72fps (waarschijnlijk max_fps), en totaal geen choke of lag...

Ook source draait goed, hij heeft het er wel wat zwaarder mee, iets meer fps-drops, maar dat komt dan ook wel doordat source wat zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Starcraft doet het in ieder geval prima op Windows Vista (32-bits). Meer heb je niet nodig toch :+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Inmiddels patch 1.41 opnieuw over BF2 geinstalleerd, en kan weer op Vista starten. Helaas met immense framedrops, dus blijf tevreden met mn dualboot Vista/XP. Iemand suggesties waar het aan kan liggen? Ik gok zelf dat het mn nForce 3 mobo is, waar de laatste driver uit 2005 stamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb heel af en toe ook framedrops bij BF2, maar dan brandt bij mij constant het lampje van de schijfactiviteit. Ik weet niet wat ie dan aan het doen is, maar ik heb dit van meerderen hier op het forum gelezen. Meestal werkt het echter prima. Voor zover ik het merk zit er weinig verschil tussen XP en Vista, maar ik heb op deze pc geen XP gedraaid. Een vriend van mij wel op een vergelijkbaar systeem en ik merk zelf geen verschil.

Specs:

Core 2 Duo E6600
2GB RAM
Radeon 1950 pro
2x Barracuda 320GB in raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AllSeeinEye: Yep, dat ligt aan je nForce3 mobo. Eigenlijk aan nVidia zelf dat vertikt deftige vista drivers uit te brengen voor nForce3. Heb net hetzelfde probleem gehad, maar had toen es voor de grap XP Gart 5.11 drivers en een ouwe XP driver voor m'n graka (X1950pro) geïnstalleerd en heb nu zelfde performance als onder XP. Vraag me niet hoe ik 't gedaan heb, geen flauw idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik zal nog even een korte ervaring posten van mij wat betreft de games die ik nu geïnstalleerd heb, en een beetje proberen te vergelijken tussen XP en Vista.

Eerst even snel mijn specs:
  • CPU: 3700+ @2750 MHz
  • RAM: 2GB PC3200
  • GPU: 7950 GT (512 MB)
Mijn verhaal is niet echt van toepassing op ATi kaarten omdat deze haar drivers anders optimaliseert en niet aan TWIMTBP doet.

Oblivion
  • Performance: is matig te noemen tov XP. Ik schat dat ik 80% van de FPS heb.
  • Bugs: geen duidelijke bugs tegengekomen.

Battlefield 2
  • Performance: is matig te noemen tov XP. Ongeveer 70% van mijn fps naar schatting. Ook soms rare framedrops.
  • Bugs: aardig wat bugs te vinden, gras ziet er vreselijk lelijk uit onder Vista, soms 'flikkerende' objecten, zoals ramen bij een gebouw die steeds zwart van kleur worden en dan weer normaal (en dat heel snel achter elkaar), (dynamic) shadows die niet correct gerenderd worden, zo zijn sommige voertuigen soms helemaal zwart van de schaduw, en wanneer je er omheen loopt ziet het er ineens weer normaal uit.

Medieval 2: Total War
  • Performance: is vrij goed te noemen, ik schat dat ik 90% van mijn fps heb, maar dit is niet gemeten. Het loopt in ieder geval lekker soepel.
  • Bugs: niet echt opgemerkt.

Command & Conquer 3
  • Performance: ik kan helaas geen uitspraken doen over de performance tov XP omdat ik het alleen onder Vista heb gedraaid, maar de performance is vrij goed te noemen. Op Ultra High kan het lichtelijk zwaar zijn, maar de engine is heel schaalbaar (Sage engine, bekend van Generals en bfme).
  • Bugs: niet gevonden.

F.E.A.R.
  • Performance: alleen gedraaid onder Vista, dus geen vergelijking tov XP. Wel kan ik zeggen dat het zwaar slecht loopt, en kijkend naar de benchmark scores gok ik dat ik op 60% zit.
  • Bugs: in sommige levels krijg ik hele zware artifacts door het hele scherm, gepaard met zware framedrops (80% drop). Ook is in een bepaalde map zomaar een muur verdwenen waardoor je 'van de map af valt'

Call of Duty 2
  • Performance: is vrij mager te noemen (vind ik althans). Een vergelijking tov XP durf ik niet te geven, omdat ik het nog niet echt lang heb gespeeld onder Vista. Laten we het er op houden dat het net speelbaar is, maar dat ik geen erge haperingen heb ofzo.
  • Bugs: geen gevonden.

Rainbow Six Vegas
  • Performance: wederom matig te noemen tov XP. Ik gok op 75% van de performance.
  • Bugs: ook hier zijn wat probleempjes met flikkerende objecten, ook verschijnt er soms snel een zwart vlakje op het scherm, wat lichtelijk lijkt op een artifact. Mogelijk weer een schaduw probleem.

World in Conflict (closed beta)
  • Performance: niet getest op XP. Performance is matig, ik kan het in ieder geval op highest draaien met een 7950gt (512MB). Met het oog op het feit dat het slechts een beta is, en dat met elke patch het geheugengebruik omlaag gaat denk ik dat dit dik in orde komt. Ook zullen er in toekomstige drivers nog optimalisaties zitten, ook dit wordt een TWIMTBP game. Wanneer er veel mensen in de map komen kan de fps nog wel eens laag worden, maar dit kan door mijn CPU komen. Meer mag ik niet loslaten, dit is eigenlijk NDA'ed stuff dus ik weet niet precies hoever ik mag gaan met info geven.
  • Bugs: niet echt gevonden, bovendien is het een beta.

Faces of War
  • Performance: zeer matig te noemen, naar schatting 60% van mijn fps onder xp. Ook regelmatig hevige framedrops.
  • Bugs: nee, niet echt gevonden.

Age of Empires 3
  • Performance: is mager te noemen naar mijn mening. Een uitspraak tov XP durf ik niet te maken, want ook daar vond ik het niet zo lekker draaien op highest. Ik vind het op beide OS's slecht, dus ik houd het op 80%.
  • Bugs: niet gevonden.

FIFA 07
  • Performance: zeer matig te noemen. Ik heb het nooit onder XP gedraaid, dus wederom geen vergelijking. Wel moet ik zeggen dat het menu érg traag is onder Vista, en ik hoorde dat dit onder XP niet zo is. Ik gok het op 60%, maar omdat ik het nooit onder XP gedraaid heb kan ik niet weten of dit juist is.
  • Bugs: zoals hierboven gezegd, menu is érg traag. Soms kan ik niet op knopjes klikken, vliegt het menu terug omhoog terwijl ik juist naar beneden scroll, etc. Ook ziet het net van de doelen er lelijk en 'flikkerend' uit, kan een (transparancy) AA probleem zijn, kan ook gewoon een driver bug zijn net als de flikkerende objecten in BF2 en R6V. Tot slot zie ik bij de replay van een actie vaak een soort waas onderin het scherm, ik weet niet of dit hoort of niet, maar het ziet er erg fake uit. De t-shirt zien er ook erg nep uit, maar dit reken ik tot een fout van het spel.

disclaimer: iedereen kan dit anders ervaren. Mijn cijfers zijn niet gebaseerd op feiten maar op schattingen. Bovendien heeft iedereen een ander systeem, en heeft ATi zijn drivers anders geoptimaliseerd dan nVidia. Bovendien doet ATi niet aan TWIMTBP maar aan GITG, wat veel kleinschaliger is. Dit hele verhaal is eigenlijk niet van toepassing op ATi kaarten.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het loopt dus inderdaad aardig terug. Wat betreft 98 -> XP dat dat trager loopt en even duurde voordat de drivers op gang kwamen is niet waar. XP is altijd trager gebleven op dezelfde machine, echter doordat de PC's steeds sneller zijn geworden is de achterstand na een tijdje omgezet in een "voorsprong". (meer XP gebruik en geen vergelijk meer met 98).

Ik blijf zelf nog even bij XP als ik het zo lees, enige wat beperkend kan zijn, zijn de toekomstige DX10 games en de games die MS vista only heeft gemaakt (bijvoorbeeld Halo2 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als je mijn vorige post leest komt het wellicht heel negatief over, maar toch kan ik prima gamen hoor. Enkele games kan ik niet spelen omdat het bugged is, maarja jammer dan. Dat de performance iets lager is erger ik me niet echt aan, het speelt nog prima.

Mijn conclusie: het lijkt erger dan het is :) Maar voor de mensen met een wat minder systeem of mensen die waarde hechten een de maximale performance is het wellicht verstandiger om bij XP te blijven tot dit niet meer gesupport wordt, Vista SP1 uit is en er wat betere drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:14:
Het loopt dus inderdaad aardig terug. Wat betreft 98 -> XP dat dat trager loopt en even duurde voordat de drivers op gang kwamen is niet waar. XP is altijd trager gebleven op dezelfde machine, echter doordat de PC's steeds sneller zijn geworden is de achterstand na een tijdje omgezet in een "voorsprong". (meer XP gebruik en geen vergelijk meer met 98).

Ik blijf zelf nog even bij XP als ik het zo lees, enige wat beperkend kan zijn, zijn de toekomstige DX10 games en de games die MS vista only heeft gemaakt (bijvoorbeeld Halo2 ).
Ben ik het niet helemaal mee eens. (Hier overigens ook weinig problemen, misschien hier en daar een paar fps minder, maar ik zit niet de hele tijd naar de fps counter te kijken, ik ben aan het spelen).

Tussen 98 en XP is het grote verschil dat in die tijd het OS heel weinig liet doen door de hardware, de hardware van 98 kon ook niet veel zelf doen en was het dus voornamelijk software. XP kon op nieuwere hardware wel iets meer overlaten aan de hardware (en de drivers hielpen daarbij) maar op de 98 machine gaat dat niet lukken want die hardware kan dat niet. Omdat XP iets meer features en overhead heeft zal 98 dus per definitie trager zijn op dat systeem.

Nu is het echter zo dat Vista ook op de huidige generatie al een flinke lading meer laat doen door de hardware (vooral de videokaart kan voortaan aan de bak, waar eerder de CPU alles zelf moest doen). Dit zorgt ervoor dat een Vista systeem op relatief nieuwe hardware gekocht in het XP tijdperk sneller in de omgang kan zijn als XP. Echter is het zo dat Vista graag gebruik maakt van die extra performance door meer grafische frutsels, meer optimalisatie in de achtergrond (indexing, prefetching, caching, defrag etc) en noem maar op. Dit doet het snelheidsverschil bij normaal gebruik vaak te niet waardoor mensen klagen dat Vista trager is (zeker de grotere load op de HDD zorgt voor een tragere 'experience').

Wij als tweakers echter gooien die grafische frutsels uit en doen de optimalisatie zelf wel dus gooien dat ook uit. Dan krijg je op sommige systemen een geheel wat net zo snel of zelfs sneller werkt als hetzelfde systeem met XP.

Helaas gooien de hardware fabrikanten (en dan kijk ik specifiek naar nVidia, Creative en HP) een flinke lading roet in het eten door gewoon bagger drivers aan te leveren. Vooral voor iets oudere hardware zoals de nForce3 is het geheel gewoon triest te noemen. Weinig features, veel bugs en crashes en performance is al helemaal niet geweldig.

Heb je wat nieuwere hardware en wat geluk met de drivers dan krijg je een perfect werkend geheel onder Vista waarbij het performance verschil met XP verwaarloosbaar is.

Hopelijk brengen de fabrikanten nog betere drivers uit, maar de fabrikanten richten zich nu voornamelijk op de nieuwe producten. De producten cycle is ook iets korter geworden de laatste jaren waardoor er veel minder support is voor de iets oudere producten (2 cycles geleden, zoals de nForce3 die eigenlijk nog prima mee kan).

Microsoft heeft dus goed werk afgeleverd met Vista, vooral voor de gamers kan DX10 veel goeds betekenen (niet alleen de extra grafische spullen, maar ook de onderliggende technieken zoals pas nog uitgelegd op de FP).

Ik heb zelf geen enkele problemen gehad met gamen onder Vista, maar op mijn oudere systeem wel. Gelukkig is mijn PC waarmee ik game ook de PC met de nieuwste hardware (logisch) en dus werkt het daar allemaal prima op.

Heb je dus iets oudere hardware dan is het te overwegen of je over wilt stappen naar Vista, het is vaak wel goed te doen, maar je kunt tegen problemen aanlopen (aan de andere kant, dat kun je onder XP ook). Heb je iets nieuwere hardware dan zou ik zeker overstappen, met een oog op de toekomst is het prettig als je alles goed op orde hebt voordat de DX10 games eraan komen.

Verhalen over dat het dramatisch zou zijn onder Vista, dat de performance minder als de helft is etc zijn complete onzin. Ook is het zo dat Microsoft voor de verandering een keer goed werk heeft afgeleverd, maar dankzij de fabrikanten met hun brakke drivers (er zijn ook fabrikanten die wel goede drivers voor Vista kunnen leveren, ra ra hoe kan dat) krijgt het toch weer een beetje een slechte na-smaak.

Gelukkig prikken veel mensen er doorheen, ze proberen het gewoon, het werkt goed en ze zijn er happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:45:
[...]

- knip
heeel lang verhaal waarbij mijn post niets is :P -
Ik ben het volledig met je punten eens, je bent een van de weinigen die verder kijkt dan zijn neus lang is d:)b . Waar het lange verhaal op neerkomt is dat het praatje van een hele tijd geleden de beste omschrijving is: op oude hardware draait het niet perfect, maar met wat modernere hardware draait het goed en zit er wel potentie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

GTR2
World of Warcraft
Rainbow Six: Vegas

Deze werken ook met vista.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

bij mij werkt het aardig, alleen gunz werkt niet goed. Ik gebrijp niet dat iedereen zeurt over de videokaartdrivers van nvidia, die van ati zijn nu gewoon net zo bagger als nvidia was. ik kom niet eens in control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wezenlijke verschil ligt tussen een goeie of slechte performance onder Vista puur hardwarematig is. Als je wil goed wil kunnen gamen onder Vista heb je minimaal een goeie dual core nodig, 2gig ramm en een DX10 kaart. Het valt me op dat met name de gamers met een DX9 compatible kaart problemen ervaren.

Het lijkt me enigsinds logisch dat met een DX9 kaart je performance drops hebt, aangezien er onder Vista dan DX9 word ge-emuleerd en de drivers voor DX10 zijn al niet helemaal optimaal, laat staan voor DX10 kaarten onder Vista.

Vrijwel alle game developers hebben een patch uit voor Vista/DX10 kaarten, met name ook de wat oudere games omdat, zoals bijvoorbeeld FarCry, die zelfs destijds met een P4 2.4 en een 9800Pro al niet eens lekker draaide. Nu kun je FarCry met bijvoorbeeld een E6600 en een 8800GTS320 al op full spelen, vlekkeloos.

Ik heb tot op heden weinig problemen ondervonden met drivers of software voor Vista. Ik heb een laserprinter 2840 van HP en die hebben nog steeds niet hun software pakket op orde voor Vista, terwijl juist dat eigenlijk belangrijker is dan een game, omdat deze printer ook veel in het MKB word gebruikt. Dus wat dat aangaat vind ik dat de game developers helemaal geen slecht werk hebben geleverd om hun games zo snel aan te passen aan de nieuwe DX api in Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:20:
Vista is net zo goed in games als XP..... MITS je een snel genoeg systeem hebt! Mensen die zeggen dat XP beter is dan VISTA voor gamen kijken niet verder dan hun neus lang is ;)
Dat vind ik toch een twijfelachtige uitspraak. Als een spel onder xp beter draait dan onder vista op diezelfde hardware, dan maakt dat xp toch beter geschikt dan vista?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:45:
@AllSeeinEye: Yep, dat ligt aan je nForce3 mobo. Eigenlijk aan nVidia zelf dat vertikt deftige vista drivers uit te brengen voor nForce3. Heb net hetzelfde probleem gehad, maar had toen es voor de grap XP Gart 5.11 drivers en een ouwe XP driver voor m'n graka (X1950pro) geïnstalleerd en heb nu zelfde performance als onder XP. Vraag me niet hoe ik 't gedaan heb, geen flauw idee :).
Videodriver zal het dan niet zijn, die is van Ati (ook X1950 pro)
Snik... zit niets anders op dan er mee te leren leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:55:
[...]

Videodriver zal het dan niet zijn, die is van Ati (ook X1950 pro)
Snik... zit niets anders op dan er mee te leren leven...
Ik meen me te herinneren dat ik 'n vage betadriver voor Vista van de meegeleverde drivercd heb geînstalleerd, samen met nog 'n hele zooi andere msi's waarvan ik amper wist wat ze deden. Mss ook es wat proberen foefelen met die cd? Is natuurlijk nattevingerwerk, maar je weet nooit :)

nVidia heeft trouwens aangekondigd dat ze een nforce3 driver zouden ontwikkelen, maar dat is alweer vier maanden terug. Waarschijnlijk gewoon 'n zoethoudertje. Iig geen nforce chipsets meer voor mij :r

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat heel wat games niet werken in Vista.

Zo heb ik bijvoorbeeld:
* Need for Speed Underground & Underground 2
* Prince of Persia: Warrior Within
* Fifa World Cup 06
* Grand Prix 4
* Torino (Winter games)
* GTA 3

Dit zijn maar enkele voorbeelden. Werken deze op Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:55:
Ik lees dat heel wat games niet werken in Vista.

Zo heb ik bijvoorbeeld:
* Need for Speed Underground & Underground 2
* Prince of Persia: Warrior Within
* Fifa World Cup 06
* Grand Prix 4
* Torino (Winter games)
* GTA 3

Dit zijn maar enkele voorbeelden. Werken deze op Vista?
Prince of Persia: Warrior Within

Die werkte bij mij wel op Vista. Zelf teruggegaan van Vista naar XP, omdat ik merkte dat mijn pc toch iets te traag is om Vista lekker te draaien.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Mijn mening: Als je hardware goed up to date is (C2D, laatste generatie videokaarten, 2GB ram enz enz) dan zal het allemaal reuze meevallen. Games draaien toch wel goed omdat je hardware overkill daarvoor is, en de nieuwe generatie games is geoptimaliseert voor Vista. Heb je een oudere PC, en wil je van XP naar Vista, dan raad ik het af. Doe het alleen bij een nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, we zijn inmiddels flink wat tijd verder, de drivers zijn verbeterd sinds toen en ook voor veel spellen zijn patches uitgekomen.

Ik heb tegenwoordig onder Vista geen enkel spel meer wat niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Wat bij mij gewoon weigert te werken is Suppreme Commander.
Het enige wat ik krijg zijn rare strepen op het beeld. Kan niet eens meer terug naar Vista, want daar krijg ik ook de rare strepen, dus moet resetten.

Heb uiteraard de laatste NVIDIA drivers geïnstalleerd geen verschil.

Overlord en World of Warcraft draaien prima. Al vind ik in wow dat de fps lager is.

intel core 2 6400 @2.13gHz
Nvidia 7900GT
2 gig geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt Supcom perfect, wellicht toch een instelling die niet goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Supreme Commander draaide voor geen meter, lage framerates

7950GX2 kaart. Nieuwste drivers (geen betas, maakte toch niet uit trouwens)

Ben weer terug naar XP.

[ Voor 31% gewijzigd door Molybdenum op 14-08-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:46:
Mensen, we zijn inmiddels flink wat tijd verder, de drivers zijn verbeterd sinds toen en ook voor veel spellen zijn patches uitgekomen.

Ik heb tegenwoordig onder Vista geen enkel spel meer wat niet goed werkt.
Dus als een spel niet werkt in Vista, moet je op zoek gaan naar een patch voor het spel? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 13:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:43:
[...]

Dus als een spel niet werkt in Vista, moet je op zoek gaan naar een patch voor het spel? Waar?
De site van de game? Of een fansite? of zoek op google :D. Google is your friend ;D.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:55
well, jullie zijn enthousiaster dan ik. :/

bij mij doet niet 1 game het goed.
Zodra ik het opstart gelijk strepen, en als het dan al wel doet dan is het maar minimaal.
Krjig ik eindelijk het menu van het spel, verander ik de resolutie, weer problemen..
En dat allemaal sinds vista :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Tomino schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:03:
well, jullie zijn enthousiaster dan ik. :/

bij mij doet niet 1 game het goed.
Zodra ik het opstart gelijk strepen, en als het dan al wel doet dan is het maar minimaal.
Krjig ik eindelijk het menu van het spel, verander ik de resolutie, weer problemen..
En dat allemaal sinds vista :X
Lijkt me dan echt meer een probleem van je videokaart dan van vista. Ik heb NERGENS maar dan ook NERGENS last van in vista met het spelen van games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:03

Snuffel

Vroem!

Ik heb tot nu toe maar een probleem kunnen ontdekken met Vista: NFS Carbon
Hij klapt gewoon random eruit.

Maar dat kan ook aan de minder lkegale versie van het spel liggen...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Kaasje123 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:04:
[...]

Lijkt me dan echt meer een probleem van je videokaart dan van vista. Ik heb NERGENS maar dan ook NERGENS last van in vista met het spelen van games
Probleem hebben meer mensen, op nvidia forums staan veel threaths met zelfde probleem.
Echt een driver issue dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
mijn bug report:
Im reporting a know issue on the Nvidia 7900GT problem,
Looking into forums: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=40512

More people are having the problems i have.
Since i instaled vista the troubles began.
All the problems that are descriped in that forum threat are also the problems i have got.

My videocard says: Ready for Windows Vista. My opinion? It's not! I just cant play games, and IF the startup without lines etc and want to change resolutions, crash.
Is nvidia driver support aware of this problem? just can't play ANY game i try.. and why did i bought a 7900GT? hmm to game!

Anyway, i didnt had these problems under XP, so vista+ drivers are the problem.
If there is no solution, we have to discuss for another card that, instead of the 7900GT, works under Vista. Let me know if something is possible.

Please send an email back to me if this bug report is read.

Thank for your help,
Tom
The netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:02:
Bij mij werkt Supcom perfect, wellicht toch een instelling die niet goed zit?
Aan de andere reacties te zien hebben meerderen last van dit probleem. Ik zou niet weten welke instelling niet goed zou zijn.

Ik herken ook het probleem dat als je dan eenmaal in een menu zit, en je wijzigt iets grafisch (resolutie bv) dan krijg je weer die rare strepen.

Gelukkig werkt WoW. Dat speel ik toch het meest, maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07
Geen problemen met Vista Home Premium hier, draai 'm op een E6600, 2gb intern & HD2900xt, maar ik merk eigenlijk geen tot weinig verschil met XP. heb zelfs de indruk dat World of Warcraft beter draait onder vista, maar dat kan aan mij liggen :)

Verder speel ik GTR2, soms wat shooters (Quake 3 , Riddick , Half Life 2 nu ie weer werkt, sinds cat 7.8) en wat andere games , waarvan sommige al wat ouder zijn, maar over het algemeen moet ik toch zeggen dat het "vista gaming probleem" me heel erg meeviel.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Molybdenum schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:09:
Supreme Commander draaide voor geen meter, lage framerates

7950GX2 kaart. Nieuwste drivers (geen betas, maakte toch niet uit trouwens)

Ben weer terug naar XP.
Volgens mij ligt dat aan je VGA kaart. Ik heb precies dezelfde en gamen onder Vista gaat echt voor geen meter. Alles wat ik wil spelen doe ik in xp.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 21:06
Als jullie toch bug reports naar Nvidia aan het smijten zijn: vraag meteen wanneer het mogelijk wordt om custom timings in te voeren voor resoluties (net als bij Windows XP 32-bit en 64-bit). :(

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
The Zep Man schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:06:
Als jullie toch bug reports naar Nvidia aan het smijten zijn: vraag meteen wanneer het mogelijk wordt om custom timings in te voeren voor resoluties (net als bij Windows XP 32-bit en 64-bit). :(
Je krijgt geen feedback en ze beantwoorden dat soort vragen niet. Als je het zo graag wilt weten kun je het overigens ook zélf vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
leonpwner1 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Je krijgt geen feedback en ze beantwoorden dat soort vragen niet. Als je het zo graag wilt weten kun je het overigens ook zélf vragen.
Misschien heb ik dat wel gedaan. ;) En jouw reactie motiveert ook niet echt om het opnieuw te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is eigenlijk een beetje raar.

Iedereen die nu een probleem heeft met een spel onder Vista kan hier nu posten dat het aan Vista ligt, alsof het altijd aan Vista zou liggen.

Voordat Vista uitkwam waren er genoeg topics over mensen die spellen hadden die niet goed werkte onder XP, lag dat ook altijd aan XP dan?

Nu kan het zo zijn dat een spel wel werkte op een PC onder XP en op dezelfde PC niet onder Vista, echter hoeft dat natuurlijk niet aan Vista te liggen. Wellicht is er wel iets mis gegaan bij de installatie van het spel of een van de drivers. Of zorgt een ander geinstalleerd programma voor het probleem.

Daarnaast kun je moeilijk Vista of Microsoft de schuld geven als een fabrikant na al die tijd nog geen fatsoenlijke driver in elkaar heeft gedraaid terwijl andere fabrikanten dat wel voor elkaar hebben gekregen.

Je ziet nu al dat hier mensen zijn waarbij een spel perfect werkt onder Vista terwijl bij andere mensen dat spel niet werkt onder Vista. Het is toch echt dezelfde Vista, ligt het dan dus aan Vista? Nee, natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fifa World Cup 2006 loopt op mijn nieuwe laptop (Vista, Core 2 Duo 2 GHz, 2GB RAM, NVidia GeForce 8600M GT 256 MB) trager dan op mijn oude laptop (XP, Centrino 1.73 GHz, 512 RAM, ATI X600 128 MB)

Dat snap ik echt niet! Heeft iemand een oplossing?

• Hann1BaL
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:59:
Fifa World Cup 2006 loopt op mijn nieuwe laptop (Vista, Core 2 Duo 2 GHz, 2GB RAM, NVidia GeForce 8600M GT 256 MB) trager dan op mijn oude laptop (XP, Centrino 1.73 GHz, 512 RAM, ATI X600 128 MB)

Dat snap ik echt niet! Heeft iemand een oplossing?
het zou kunnen liggen aan het feit dat je videokaart het zwaarder heeft nu. Je nieuwe kaart heeft functies die je oude niet had. De beelden worden daardoor mooier, maar kosten veel meer rekenkracht en dat zou de reden kunnen zijn dat je met betere hardware een slechtere performance hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:23:

Iedereen die nu een probleem heeft met een spel onder Vista kan hier nu posten dat het aan Vista ligt, alsof het altijd aan Vista zou liggen.

Voordat Vista uitkwam waren er genoeg topics over mensen die spellen hadden die niet goed werkte onder XP, lag dat ook altijd aan XP dan?

Nu kan het zo zijn dat een spel wel werkte op een PC onder XP en op dezelfde PC niet onder Vista, echter hoeft dat natuurlijk niet aan Vista te liggen. Wellicht is er wel iets mis gegaan bij de installatie van het spel of een van de drivers. Of zorgt een ander geinstalleerd programma voor het probleem.

Daarnaast kun je moeilijk Vista of Microsoft de schuld geven als een fabrikant na al die tijd nog geen fatsoenlijke driver in elkaar heeft gedraaid terwijl andere fabrikanten dat wel voor elkaar hebben gekregen.

Je ziet nu al dat hier mensen zijn waarbij een spel perfect werkt onder Vista terwijl bij andere mensen dat spel niet werkt onder Vista. Het is toch echt dezelfde Vista, ligt het dan dus aan Vista? Nee, natuurlijk niet.
Een feit is wel dat Vista meer geheugen verreist om beetje normaal op te doen ( 1GB aanbevolen) logisch ook van al die "nieuwe functies" die het besturingssysteem bevat.

Uit me eigen ervaring ben ik (nog) niet echt tevreden met Vista.
Vista heeft mijn drivers voor mijn videokaart (SIS 760) aangepast naar een wat algemene driver (SIS Mirage Graphics (zo uit mijn hoofd)

Waardoor spellen die ik speelde met met de SIS 760 driver nu niet meer werkt met de SIS Mirage Graphics driver.
Zonder dat ik daar enige interactie op had...... maar goed dat is wel opgelost door zelf uit te pluizen wat en hoe.............beetje jammer

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Voor de MS-apologeten: punt is nu eenmaal dat alles minstens zo goed of beter draait in XP. Vista is hoogstens evensnel als XP.

Voor mij is dat al genoeg reden.

Daarbij maakt 64bit het meestal ook niet makkelijker (zeker met het signed drivers gedoe).

XPSP x86 is gewoon kwa prestaties en compatibiliteit consequent de beste keuze. Je kunt Vista wel door je eigen stot forceren, en misschien heb je met jouw hardware en games net geluk, maar all-round weet je dat je met XP altijd zeker zit, en met Vista maar al te vaak niet, getuige de vele klachten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik draai nu een tijdje Vista Ultimate 32bit en heb ook nergens problemen mee. Goed, ik heb er ook wel de specs voor:
- Core 2 Duo E6600
- 2GB PC6400
- GeForce 8800GTS 640MB

Spellen die prima draaien:
- FEAR
- Star Trek: Starfleet academy
- Star Trek: Bridge Commander
- Half-Life 2
- Starcraft 1
- Flatout 2
- Testdrive Unlimited
- FIFA 2007 (alleen wat trage menu's)
- Colin McRae Dirt demo
- Command & Conquer Generals
- Command & Conquer 3

Bij al deze spellen heb ik niks speciaals moeten doen om ze aan de praat te krijgen en ik heb ook het idee dat ze gewoon goed lopen. Het verschil met XP is (uitzonderingen daargelaten) minimaal qua performance. Goed, XP heeft vaak een paar fps meer, maar dat is natuurlijk ook te danken aan uitontwikkelde drivers van 6 jaar oud. Ik maak me er niet druk om en de performence gaat vast nog wel wat vooruit in de toekomst.

Ik gebruik Vista voor meer dan alleen gamen, maar als je echt PUUR spellen speelt en verder niks dan denk ik dat voorlopig XP de betere keus is. Ik zeg niet dat Vista een SLECHTE keuze is, maar XP is gewoon net wat sneller.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
FreddyFish schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:48:
Ik geloof dat de nieuwste videokaart-drivers wel redelijk in orde zijn, maar nog lang niet elke game ondersteunt zomaar Vista. Need For Speed: Carbon werkte bij mij zelfs helemaal niet onder Vista. Ook niet met de bekende truuc om de 'MOVIES' map te hernoemen, en de compatibiliteitsinstellingen te veranderen.

Maar Call of Duty II bijvoorbeeld werkt hier vlekkeloos.
Raar, bij mij doet Carbon het gewoon. heb btw. versie 1.2 van het spel.

:j

• yok
  • Laatst online: 20:24

yok

Totaal geen problemen met vista + games, behalve met Call Of Juarez (soms even artifacts)

E6600
2GB
X1900XTX 512MB
P5B deluxe

Verwijderd

Bij mij gaan voorlopig zowel Fifa World Cup 2006 als Prince of Persia Wariior Within te traag (schokkerig). Ik ga vanavond eens proberen XP erop te zetten in plaats van Vista.

• The Zep Man
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:23:

Dit topic gaat over gamen met Windows Vista in het algemeen. Niet iedereen claimt dat problemen met bepaalde computerspellen door Microsoft komt (zoals ik)

Verwijderd

Breepee schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:39:
Voor de MS-apologeten: punt is nu eenmaal dat alles minstens zo goed of beter draait in XP. Vista is hoogstens evensnel als XP.
Minstens zo goed of beter... dat is een lekker ongefundeerde uitspraak, er zijn genoeg zaken die helemaal niet werken onder XP, wat dacht je van alles wat met DX10 te maken heeft? (om maar een voorbeeld te noemen, er zijn er nog meer).

Ik heb nieuws voor je: Onder 2000 liep ook alles sneller dan onder XP, en onder 98 nog sneller, hell onder 95 draait het nog veel sneller.

Waarom gebruik je niet gewoon Windows 95.. |:(

Kom nu eens met gefundeerde uitspraken ipv Vista af te kraken.

Het gros van de problemen komt doordat de fabrikanten te lam zijn goede drivers uit te brengen, daar kan Microsoft helemaal niets aan doen. Sterker nog Microsoft heeft er alles aan gedaan de fabrikanten te helpen met alle beta's die zijn uitgekomen en de eerdere release voor bedrijven.

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

gisteravond eventjes Warhammer : Mark of Chaos geinstalleerd en gespeelt onder Vista Ultimate met de laatste updates etc..etc.. (wel de UK edition ;) )

Spelen ging lekker, geen twitches of wat dan ook, echter, na een half uurtje rpg-en knalde mijn scherm op zwart en was er geen mogelijkheid meer om terug te multitasken naar het spel nadat ik terug op de desktop was gekomen....

Ga er vanavond eens voor zitten om te kijken waar dat probleem vandaan kwam, aangezien er op de achtergrond nog wat programma's liepen te draaien...

Wabbawabbawabbawabba

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:58:
[...]

Minstens zo goed of beter... dat is een lekker ongefundeerde uitspraak,
Nee hoor, lees de benchmarks maar door, lees de topics hier op GoT en constateer dat XP in geen geval onderdoet, een vaak overtreft.
er zijn genoeg zaken die helemaal niet werken onder XP, wat dacht je van alles wat met DX10 te maken heeft? (om maar een voorbeeld te noemen, er zijn er nog meer).
Over nieuwe functionaliteit heeft niemand het, maar je hebt gelijk, DX10 werkt niet in XP. Niet dat er ook nog maar 1 game is die er iets mee kan, maargoed...
Ik heb nieuws voor je: Onder 2000 liep ook alles sneller dan onder XP, en onder 98 nog sneller, hell onder 95 draait het nog veel sneller.
Je kunt van mn uitspraken wel een hyperbool maken, maar jij maakt het, ik niet.
Kom nu eens met gefundeerde uitspraken ipv Vista af te kraken.
Ik kraak niet af, ik geef de feiten weer. Als jij te lui bent om er een benchmark bij te pakken, moet je dat zelf weten. Ik heb echter een probleem met het mooi-weer-geklets van een aantal MS-apologeten.

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

KatirZan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:01:
gisteravond eventjes Warhammer : Mark of Chaos geinstalleerd en gespeelt onder Vista Ultimate met de laatste updates etc..etc.. (wel de UK edition ;) )

Spelen ging lekker, geen twitches of wat dan ook, echter, na een half uurtje rpg-en knalde mijn scherm op zwart en was er geen mogelijkheid meer om terug te multitasken naar het spel nadat ik terug op de desktop was gekomen....

Ga er vanavond eens voor zitten om te kijken waar dat probleem vandaan kwam, aangezien er op de achtergrond nog wat programma's liepen te draaien...
Zodra je wat meer weet zou ik dat graag horen want het lijkt verdacht veel op wat ik laatst / nu af en toe aan crashes had bij sommige spellen. Zie ook mijn topic GPU Drivers Crashen

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Brent
Ik heb van een Ati en van een NVidia driver-dev gehoord dat bij resoluties boven de 1280x1024 de DRM-beveiligingen in Vista voor ernstige problemen zorgt en ontoerekeningsvatbaar wordt. Het spontaan erit klappen van de 3D-versnelling noemde ze beiden als een typisch voorbeeld. Ik durf dus te wedden dat jullie met reso's van 1280x1024+ spelen, toevallig een breedbeeld van 1650x1050 ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 16-08-2007 22:33 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Breepee schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:39:

Voor mij is dat al genoeg reden.

Daarbij maakt 64bit het meestal ook niet makkelijker (zeker met het signed drivers gedoe).

XPSP x86 is gewoon kwa prestaties en compatibiliteit consequent de beste keuze. Je kunt Vista wel door je eigen stot forceren, en misschien heb je met jouw hardware en games net geluk, maar all-round weet je dat je met XP altijd zeker zit, en met Vista maar al te vaak niet, getuige de vele klachten.
je hebt nog steeds wat games dat beter draait in xp. Het spel spider-man3 doet bij mij beter in xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Breepee schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:31:
Ik heb van een Ati en van een NVidia driver-dev gehoord dat bij resoluties boven de 1280x1024 de DRM-beveiligingen in Vista voor ernstige problemen zorgt en ontoerekeningsvatbaar wordt. Het spontaan erit klappen van de 3D-versnelling noemde ze beiden als een typisch voorbeeld. Ik durf dus te wedden dat jullie met reso's van 1280x1024+ spelen, toevallig een breedbeeld van 1650x1050 ofzo?
1400*1050 hier. Dat te samen met m'n 7950GX2 zorgt voor onspeelbaarheid. Meeste games starten wel gewoon maar of lopen dan heel traag of klappen er naar een tijdje uit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene ervaringen met de compatibiliteit van spellen onder Vista te delen, niet voor individuele technische vragen. Voor vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen