iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Monitoren ontkom je inderdaad niet aan, tenzij je natuurlijk voor de PA staat. De simpelste oplossing is de complete mix op de koptelefoon/in-ears doen, dan heb je geen monitor op standje oorlog nodig(tiestoMarty26 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:30:
Je moet ook wel met monitoren draaien want er zit altijd delay op het geluid etc.....
En geloof dat het niet uitmaakt of je nou in ear of headphones gebruikt.. de 1 vind het 1 fijn en de ander het ander
Maar mij boeit het nooit zoveel als de monitor speakers hard staan.. moet je gewoon sneller klaar zijn

Om het niet geheel fotoloos te houden nog een fototje van een lege zaal.

[ Voor 12% gewijzigd door jadjong op 07-12-2007 11:26 ]
Anoniem: 112352

Jammer van het hoofd links

Ik ben best tevreden over dit resultaat. Zeker omdat het voor mij de eerste keer was om in een dergelijke setting (discotheek, licht etc.) foto's te maken.
De foto's komen trouwens recht uit de camera, geen enkele bewerking toegepast. Ik ben van mening dat ik met een beetje bewerking, de foto's iets sprekender zullen/kunnen zijn.
Beide foto's zijn geschoten met een 350D, 18-55 (soms niet wijd genoeg...), 1/10, ISO 800, f/3.5, 420EX met -1 FEC.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 06-12-2007 19:12 ]
Een fisheye geeft tenminste nog aan dat het een fisheye is, een 10-22 lens op een 1.6crop camera is 16mm effectief; dat lijkt gaaf maar persoonlijk vind ik het er dus absoluut niet uitzien.
Bericht hierboven
Ojee weer concurrentie in deze streekAnoniem: 112352 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:09:
Telt dit ook?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben best tevreden over dit resultaat. Zeker omdat het voor mij de eerste keer was om in een dergelijke setting (discotheek, licht etc.) foto's te maken.
De foto's komen trouwens recht uit de camera, geen enkele bewerking toegepast. Ik ben van mening dat ik met een beetje bewerking, de foto's iets sprekender zullen/kunnen zijn.
Beide foto's zijn geschoten met een 350D, 18-55 (soms niet wijd genoeg...), 1/10, ISO 800, f/3.5, 420EX met -1 FEC.
dat snap ik dus niet. je ziet dat hoofd toch als je die foto maakt? als je het jammer vindt van dat hoofd, dan maak je die foto toch niet?
Floor-is schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:19:
dat lijkt gaaf maar persoonlijk vind ik het er dus absoluut niet uitzien.

Anoniem: 112352
Niet gezien op het moment van schieten, helaas achteraf opgemerkt.lateef schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:34:
[...]
dat snap ik dus niet. je ziet dat hoofd toch als je die foto maakt? als je het jammer vindt van dat hoofd, dan maak je die foto toch niet?
[...]
Daar heb ik nog niets over gehoordfooker schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:26:
[...]
Ojee weer concurrentie in deze streekGa je toevallig de 14e ook?
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 06-12-2007 23:18 ]
Doe eens resizen en check images... (sorry, komt wel erg bot over zo, maar het maakt t zoveel leesbaarder dit topic)
[ Voor 63% gewijzigd door samo op 06-12-2007 20:11 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Anoniem: 167065
Privé show, en dan nog een hoofd erop krijgen, knapAnoniem: 112352 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:37:
[...]
Niet gezien op het moment van schieten, helaas achteraf opgemerkt.
[...]
Daar heb ik nog niets over gehoord. Ik ben vandaag met een vriend van mij meegaan. Hij moest (ofja, moest
) een promotiefilmpje voor de Bozzini maken. Toch een tweetal uurtjes in de Bozzini rondgehuppeld met een privé lichtshow
Ben wel benieuwd naar het filmpje eigenlijk.
Anoniem: 244262
Ik ben nieuw op dit forum, dus eerst maar even een kleine impressie van wat mijn Canon zoal afschiet:

Raar dat ik dit forum nu pas ontdek, aangezien ik toch al een paar jaar actief ben als fotograaf op verschillende events.. Anyway, beter laat dan nooit..!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 07-12-2007 14:58 ]
Anoniem: 180355
Fotootje 2 lijkt me niet Maxi Jazz te zijn, te kort en niet dun genoeg
Gewoon komen joh, en dan moet je die n00b met een 40D om z'n nek en een vriendin met een 350D om 'r nek schoppenAnoniem: 112352 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:37:
[...]
Niet gezien op het moment van schieten, helaas achteraf opgemerkt.
[...]
Daar heb ik nog niets over gehoord. Ik ben vandaag met een vriend van mij meegaan. Hij moest (ofja, moest
) een promotiefilmpje voor de Bozzini maken. Toch een tweetal uurtjes in de Bozzini rondgehuppeld met een privé lichtshow
heel scherp opgemerkt Henkert, het is idd een blanke artiest. Het is 1 van de heren van het harstyle DJ-duo "Deepack"..
Haha, Bozzini!Anoniem: 112352 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:09:
Telt dit ook?
[afbeelding]
[afbeelding]
...
portretje

double exposure

portretje

de garderobedames

de rest. oftewel heel veel portretjes
http://thehospages.com/pi...07-12-06-hyves_5.000.000/
Had je afgelopen weekend op Fabulous moeten zijn.. abnormaal hoeveel fotografen daar liepen..!het viel me op dat ik ook de enige fotograaf was aldaar
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 07-12-2007 19:43 ]
Hoezo? Ik heb er misschien 10 geteld, vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Ik heb eerder dit jaar feestjes gehad waar de verhouding publiek:fotograaf richting de 1:50 ging, dat is pas overdreven... (Grote feesten, niet iets met 200 man ofzo)Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:42:
[...]
Had je afgelopen weekend op Fabulous moeten zijn.. abnormaal hoeveel fotografen daar liepen..!
Laat eens wat zien van Fabulous en vooral een plaatje van jezelf (dus hoe ziet meneer eruit)
Bericht hierboven
Hos heeft de Fuji S5 pro, deze kan dubbele exposures maken.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Vond je het meevallen? Ik vond het behoorlijk irritant dat we moesten wachten bij bepaalde stages, waar je "in de rij moest staan" voor mensen met een onboard flitser en kitlens..Floor-is schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:47:
[...] Laat eens wat zien van Fabulous en vooral een plaatje van jezelf (dus hoe ziet meneer eruit)
Was er eigenlijk niet aanwezig om foto's te maken maar om te filmen, maar kon het niet laten en toch een paar platen geschoten..
Eerst maar 1 van mezelf:

Fabulous:
1.

2.

3.

"Wachtrijen" komen wel vaker voor, zeker bij de grote(re) namen. Het is niet prettig, maar het went.
Bericht hierboven
maar van vrouwen begin ik steeds minder te begrijpen
en het kan ook 3x 4x 5x etc exposure met de s5
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 08-12-2007 03:40 ]
@Hos'z holgapic: hehe ik herken nog wat bleep bizarr op de achtergrond... Lekker vaag
@Hos'z hyvespics: ik zag ze gisteren en t viel me op veel portretjes... Weinig hossigs. Die dubbel exposures zijn wel leuk, die topless gasten weer minder
Ach genoeg mensen met een kitlens en een 350Dtje die best aardige platen schietenAnoniem: 244262 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 02:28:
Wachtrijen op zich is ook niet erg als je voor een "grote naam" staat te wachten, maar het is soms wel frustrerend wanneer je als betaalde fotograaf je werk probeert te doen en moet wachten op een aantal kitlenzen die met onboard flitser proberen iets leuks vast te legggen.. Zeker wanneer je je momenten nauwkeurig uitkiest en juist voor bijv. een dj-wissel daar staat. Ik begrijp dat iedereen een kans moet krijgen en ergens moet beginnen qua fotografie, maar soms is het vervelend om te merken hoeveel net uit de grond gestampte party-sites je zorgvuldig uitgekozen moment verzieken..
[ Voor 5% gewijzigd door Timo op 08-12-2007 12:48 ]
yep samo helemaal gelijk. maar ach ik moet de lizboa, nataraj en een complete shoot in 30 minuten van pacificparc nog verwerken. die zorgen wel weer voor wat compensatie tov mijn hyves fotossamo schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:49:
@Jazzs: wrede foto's, ziet er echt fijn uit!
@Hos'z holgapic: hehe ik herken nog wat bleep bizarr op de achtergrond... Lekker vaag
@Hos'z hyvespics: ik zag ze gisteren en t viel me op veel portretjes... Weinig hossigs. Die dubbel exposures zijn wel leuk, die topless gasten weer minder
nataraj gisteravond met mps pilot

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 08-12-2007 20:55 ]
Nagenoeg iedereen hier kent de situatie wel inderdaad, je kunt je echter aardig vergissen in wat voor plaatjes er tevoorschijn komen.Anoniem: 244262 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 02:28:
Wachtrijen op zich is ook niet erg als je voor een "grote naam" staat te wachten, maar het is soms wel frustrerend wanneer je als betaalde fotograaf je werk probeert te doen en moet wachten op een aantal kitlenzen die met onboard flitser proberen iets leuks vast te legggen.. Zeker wanneer je je momenten nauwkeurig uitkiest en juist voor bijv. een dj-wissel daar staat. Ik begrijp dat iedereen een kans moet krijgen en ergens moet beginnen qua fotografie, maar soms is het vervelend om te merken hoeveel net uit de grond gestampte party-sites je zorgvuldig uitgekozen moment verzieken..
Mittnick bijvoorbeeld schoot altijd met de meest vage, geleende, lenzen en wist zelfs toen echt wel erg goede plaatjes te maken... Het is immers nog steeds de persoon die het knopje indrukt.
Dan kunnen wij er wel staan met mooie gear, maar dat zegt alsnog weinig. Hell, die knakker van link2party heeft een 1D Mark3 gekocht, dussssss
De partysites hebben mijns inziens niks te zoeken op een podium, die gaan voor de partypeeps, voor de mensen in het publiek en wat overzichtswerk. De DJ's moeten IMNSHO worden overgelaten aan de pro's en zo min mogelijk for that matter. (Het is niet voor niks dat bij Qlimax, toch de uitpakker bij uitstek van Q-Dance er slechts 2 fotografen op het podium mogen komen...)
Bericht hierboven
Helemaal mee eens, ik heb zelf ook het 1e jaar met een 300d en kitlens geschoten en met de juiste instellingen valt daar best wat van te maken.. Wellicht heb ik het teveel toegespitst op alleen de gear, maar de strekking van mijn verhaal was idd zoals jij al zegt dat je staat te wachten op mensen die daar feitelijk niks te zoeken hebben.. Soms begrijp ik ook echt niet dat een organisatie zelf niet ingrijpt als er constant fotografen op het podium (en recht voor de dj) foto's gaan staan maken.. Teveel fotografen die niet "begrijpen" dat de avond niet om hen draait.. Het blijft een lastig iets met zo ontzettend veel dslr's enn mensen die denken daarmee professioneel bezig te zijn..Floor-is schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:38:
[...]
Nagenoeg iedereen hier kent de situatie wel inderdaad, je kunt je echter aardig vergissen in wat voor plaatjes er tevoorschijn komen.
Mittnick bijvoorbeeld schoot altijd met de meest vage, geleende, lenzen en wist zelfs toen echt wel erg goede plaatjes te maken... Het is immers nog steeds de persoon die het knopje indrukt.
Dan kunnen wij er wel staan met mooie gear, maar dat zegt alsnog weinig. Hell, die knakker van link2party heeft een 1D Mark3 gekocht, dussssss
De partysites hebben mijns inziens niks te zoeken op een podium, die gaan voor de partypeeps, voor de mensen in het publiek en wat overzichtswerk. De DJ's moeten IMNSHO worden overgelaten aan de pro's en zo min mogelijk for that matter. (Het is niet voor niks dat bij Qlimax, toch de uitpakker bij uitstek van Q-Dance er slechts 2 fotografen op het podium mogen komen...)

Maar het was wel gezellig
1
2 Zie de UV-spots in de achtergrond

3
4
5
6
7
8
[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 09-12-2007 14:08 ]
Het is naar mijn idee ook wat een organisatie wil neerzetten. De ene organisatie vind het leuk om op de verschillende partysites ook foto's van de dj's terug te zien, de andere organisatie wil een strak beeld neerzetten. Daarnaast ben je ook weer als fotograaf afhankelijk van de stagemanager. Vind het wel prettig als een stagemanager kijkt naar de lengte van de rij en hij/zij de tijd van de fotografen dat ze onstage mogen daarop afstemt. Of, mensen met een minder professionelere houding eerder terugroept. Ook wel prettig overigens, bij minder profi fotografen er meerdere tegelijkertijd onstage laten. Dan word die rij eerder weggewerktFloor-is schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:38:
[...]
Nagenoeg iedereen hier kent de situatie wel inderdaad, je kunt je echter aardig vergissen in wat voor plaatjes er tevoorschijn komen.
Anoniem: 206663
Klopte ook voor Qlimax België, maar daar vond ik de dj pics wel tegenvallenFloor-is schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:38:
[...]
(Het is niet voor niks dat bij Qlimax, toch de uitpakker bij uitstek van Q-Dance er slechts 2 fotografen op het podium mogen komen...)

Enfin, ik snap je punt wel

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 09-12-2007 14:52 ]
Danseressen waar ik mee te maken heb gehad doen het uit zichzelf. Hup, pose, klikken en weer verderfooker schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:52:
Ach, er zijn ook heren partyfotograaf die roepen naar $danseres of $zangeres om te blijven staan en even te kijkenOf proberen aan te tikken
Voor de rest qua mensen op het podium ligt het inderdaad aan de organisatie. Bij Chocolatin kon ik bijvoorbeeld gewoon vrij steeds de stage op en dat werd gewaardeerd. Toch probeerde ik er niet al te opvallend te zitten door bv. achter de decoratie te gaan zitten/staan en vandaar het shot te maken.
Het is dus maar net hoe je jezelf profileert
[ Voor 28% gewijzigd door allstarted1 op 09-12-2007 15:13 ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Tuurlijk doen ze dat, maar dan moet je wel charme hebben.allstarted1 schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:09:
[...]
Danseressen waar ik mee te maken heb gehad doen het uit zichzelf. Hup, pose, klikken en weer verderJe hebt er ook bijzitten die het niet doen en dan maak je gewoon een "actie-shot"
Voor de rest qua mensen op het podium ligt het inderdaad aan de organisatie. Bij Chocolatin kon ik bijvoorbeeld gewoon vrij steeds de stage op en dat werd gewaardeerd. Toch probeerde ik er niet al te opvallend te zitten door bv. achter de decoratie te gaan zitten/staan en vandaar het shot te maken.
Het is dus maar net hoe je jezelf profileert
Ohja en van die mensen die een half uur op't podium naar hun LCDtje kijken

[ Voor 8% gewijzigd door Timo op 09-12-2007 18:32 ]

denk dat goeie danseressen ook echt wel fotografen in de gaten hebben en ook weten dat de opdrachtgever het leuk zou vinden als er goeie fotos van zijn aangezien die ze immers voor geld ingehuurd heeft
maar zoals gezegd ze zijn er om het publiek te entertainen en dat doen ze dan ook 99,9% van de tijd. maar merkte wel dat ze af en toe heel bewust de kant van de camera op gingen
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 09-12-2007 23:02 ]
Bericht hierboven
Werkt prima hier. Niet dat er zoveel te zien is op de plaat, wat moet jij een drukke avond gehad hebben....proller schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:54:
* Henk gooit iets terug naar floor. Ben benieuwd waar dat dan aan ligt. Ik host 'm morgen weer even @ upc. Niet dat de plaat boeiend is hoorNog meer mensen die 'm niet kunnen zien?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
in de tijd dat ik stage manager was en er kwam een rij gooide ik de stage dan op slot. Dan maar geen foto's van een dj. Die kerel staat daar om muziek te maken, niet om op de foto te gaanjules schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:45:
[...]
Het is naar mijn idee ook wat een organisatie wil neerzetten. De ene organisatie vind het leuk om op de verschillende partysites ook foto's van de dj's terug te zien, de andere organisatie wil een strak beeld neerzetten. Daarnaast ben je ook weer als fotograaf afhankelijk van de stagemanager. Vind het wel prettig als een stagemanager kijkt naar de lengte van de rij en hij/zij de tijd van de fotografen dat ze onstage mogen daarop afstemt. Of, mensen met een minder professionelere houding eerder terugroept. Ook wel prettig overigens, bij minder profi fotografen er meerdere tegelijkertijd onstage laten. Dan word die rij eerder weggewerkt.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Had ik dan charme?fooker schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:30:
[...]
Tuurlijk doen ze dat, maar dan moet je wel charme hebben.

Niet genoeg blijkbaar

ogen zijn nu veels te donker en de schaduw op haar kin is niet echt charmant
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 10-12-2007 12:44 ]
@ Hos, nog nooit offshoe geflitst, zal er is mee moeten experimenteren,
heb nog een 430 speedlite die ik als slave kan gebruiken. Tips of tricks?
lol, zo kun je het ook doen iddPaxlie schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:52:
[...]
in de tijd dat ik stage manager was en er kwam een rij gooide ik de stage dan op slot. Dan maar geen foto's van een dj. Die kerel staat daar om muziek te maken, niet om op de foto te gaan
gewoon een st-e2 of een cord als die er is voor de canon en dan gewoon naar het flitsertje laten kijken, dat is juist leuk in deze situaties als je zoals blijkt iets anders wil doen dan een standaard portretjeAnoniem: 206663 schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:51:
Idd, was neon verlichting op de dansvloer, maar gaf wel leukeffect zo
@ Hos, nog nooit offshoe geflitst, zal er is mee moeten experimenteren,
heb nog een 430 speedlite die ik als slave kan gebruiken. Tips of tricks?
samo is de laatste tijd wat meer offshoe bezig dan ik de laatste tijd misschien heeft die nog leuke recente voorbeelden
Lukt het dan nog een beetje om met langere sluitertijden je camera stil te houden met 1 hand?
je hoeft je camera niet perse stil te houden, dat is juist de trucFire69 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:13:
Staan jullie dan zoals in de tijd van toen met je flitser in je hand?
Lukt het dan nog een beetje om met langere sluitertijden je camera stil te houden met 1 hand?
en yep dan sta je met je flitser in je linkerhand of je laat hem vasthouden door iemand anders, is ook wel leuke interactie als luitjes je kunnen meehelpen met een foto
Ik heb een 580 speedlite ook, die kan dan de 430 aansturen, niet?Anoniem: 167065 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:04:
[...]
gewoon een st-e2 of een cord als die er is voor de canon en dan gewoon naar het flitsertje laten kijken, dat is juist leuk in deze situaties als je zoals blijkt iets anders wil doen dan een standaard portretje![]()
samo is de laatste tijd wat meer offshoe bezig dan ik de laatste tijd misschien heeft die nog leuke recente voorbeelden
Al heb ik nog niet ontdekt hoe dat werkt...
Tevens zouden organisaties zich verantwoordelijker op moeten stellen over het toelaten van fotografen. Het zou fijn zijn als ze zouden kijken naar de kwaliteit van de foto's en het aantal bezoekers of leden op de website.
Een fotograaf, betaald of onbetaald, heeft imo als doel een visuele samenvatting/sfeer impressie van de avond te geven. Daar hoort dus ook een DJ en een danseres bij. Wat niet wil zeggen dat zij voor een fotograaf moeten poseren. Natuurlijk heeft de fotograaf als verantwoordelijkheid dat hij/zij de publiekstrekkers niet soort in hun werkzaamheden.
Als je als betaalde fotograaf in de rij gaat staan om te wachten op de onbetaalde fotografen hoor je niet betaald te krijgen.
Democratie kost een Fortuyn
Die ene keer dat ik Paxlie heb meegemaakt was ie idd liefneographikal schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:00:
Paxlie was lief![]()
Heb er van de week ook één van het podium af getrapt. Stond in me beeld en ik was de enige ingehuurde fotograaf. Wegwezen van het podium dus
Maar om nu een collega fotograaf van't podium af te trappen? Doet me overigens denken aan gevalletje Dancetour, does ring a bell neo?
Voor beeldvorming ben ik wel benieuwd in welke hoek ik jou moet plaatsen (fotograaf, organisatie, artiest, of iets anders). Met name dat laatste zinnetje moest ik even 2x opnieuw lezen. Toch ben je afhankelijk van de stagemanager die wel of niet bepaald of jij onstage komt of niet. Doet me denken aan een rant van Hunterpro die als vaste fotograaf van UDC ergens in 2005 regelmatig werd geweigerd door een stagemanager op een podium dat hij had toegewezen gekregen.Edjaaah schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:24:
Aantal fotografen dient imo per locatie bekeken te worden. 3 Fotografen voor de Rechter (Eindhoven) is veel te veel, maar 3 fotografen in de Powerzone vallen niet eens op.
[..]
Als je als betaalde fotograaf in de rij gaat staan om te wachten op de onbetaalde fotografen hoor je niet betaald te krijgen.
Vergeet hierbij niet dat iedere fotograaf weer een specifieke opdracht gekregen heeft van zijn opdrachtgever. Een gemiddelde partysitefotograaf schiet véél meer mensen dan bijv een fotograaf die direct voor een grote dance organisatie werkt. En dan heb ik het nog geeneens over een fotograaf die word ingehuurd door een sponsor, of een fotograaf die schiet voor het ANP of een andere willekeurig nieuws gebeuren.Een fotograaf, betaald of onbetaald, heeft imo als doel een visuele samenvatting/sfeer impressie van de avond te geven. Daar hoort dus ook een DJ en een danseres bij. Wat niet wil zeggen dat zij voor een fotograaf moeten poseren. Natuurlijk heeft de fotograaf als verantwoordelijkheid dat hij/zij de publiekstrekkers niet soort in hun werkzaamheden.
Dat is de meest gehoorde eis van fotografen, maar heb je ook wel eens gekeken naar wat voor impact een willekeurige site op een omgeving kan hebben? Het gaat soms veel verder dan de fotokwaliteit van fotografen. Ik noem een PartyFlock, bij mijn weten nu nog steeds de grootste dance community op internet, en dat is al enkele jaren zo. Maar als je naar de kwaliteit van de foto's kijkt dan vinden wij dat hier veelal onder de maat vallen wat ze daar online zetten. Als je als organisator een feest organiseert dat binnen de doelgroep van partyflock valt, maar partyflock weigert, dan maak je geen vriendjes. Het is een wereld die heel wat gecompliceerder in elkaar zit dan de meesten denken. Je zult als organisatie erg sterk in je schoenen moeten staan en een flinke achterban moeten hebben wil je het kunnen permitteren om zulk soort eisen te kunnen stellen.Tevens zouden organisaties zich verantwoordelijker op moeten stellen over het toelaten van fotografen. Het zou fijn zijn als ze zouden kijken naar de kwaliteit van de foto's en het aantal bezoekers of leden op de website.
[ Voor 23% gewijzigd door jules op 10-12-2007 14:32 ]
Tja, als 'ie nou vlug een paar shots pakte en weer maakte dat 'ie wegkwam...ala. Maar hij stond te klungelen met z'n kitlens en interne flitser en schoot niet op. Nou reken ik iemand niet af op zijn materiaal, maar gezien het geklungel had ik er last van.jules schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:53:
Maar om nu een collega fotograaf van't podium af te trappen?

Recenter: volgens mij van de zijkant geflitst...

Nadeel ervan is dat t wel moeilijk drinkt...
misschien zijn er ook bierhouders te verkrijgen voor de D40samo schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:25:
Voorbeelden? Oud, van onder geflitst:
[afbeelding]
Recenter: volgens mij van de zijkant geflitst...
[afbeelding]
Nadeel ervan is dat t wel moeilijk drinkt...
eerder onder de noemer "special effect"
Dit is goed
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Dan zou ik in theorie voor een andere, veel lichtere, camera kunnen kiezen, maar persoonlijk vind ik dat niet echt een toffe oplossing; dan moet ik immers inboeten aan cropfactor (tenzij 5D) en kwaliteit, maar ook aan flexibiliteit.
Bericht hierboven
Anoniem: 55933
Dit was trouwens Treetz in twee plaatjes, zou eigenlijk naar Sanchez gaan maar de website waarvoor ik meestal werk wilde liever Treetz... maar goed, toch gezellig feestje gehad en zaterdag alsnog The Sand maar dan met Armin van Buuren

Wie zei iets over danseressen die in de camera kijken?

Nog meer mensen vrijdag bij Housequake of zaterdag in The Sand?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 55933 op 10-12-2007 17:44 ]
Een 70-200 2.8 + zware body vasthouden met 1 hand is ook niet echt een goede optie. Aan de andere kant, bij tele heeft het al weinig nut meer om offshoe te gaan flitsen.Floor-is schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:58:
Ik heb overigens wel ernstig moeite om mijn camera nog stil te houden als ik met mijn 2e hand de flitser vasthoud. Mijn camera is dan eigenlijk te zwaar, zeker in combinatie met een beetje leuke, lichtsterke zoomlens ... En dus sta ik te trillen als een malle.
Ik moet wel zeggen, na een 4 uur rondlopen en offshoe geflitst te hebben ben ik wel compleet gaar. D200+MB200 (grip) + willekeurig stuk glas (+ eventueel nog een SB800) en in andere hand een SB800 is dan wel zwaar. Kwestie van doordeweeks nog een beetje extra sporten om dat bij te houden.
Over symetrie gesproken, mijn rechter onderarm is nog steeds niet veel dikker dan m'n linker onderarm, terwijl ik toch echt andere voorbeelden gezien heb. Hoe zit dat met de anderen hier?
Hier geen verschil, alhoewel ik merk dat ik sterker ben met rechts dan met links, en dat verschil is groter geworden sinds de camera...jules schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:04:
[...]
Een 70-200 2.8 + zware body vasthouden met 1 hand is ook niet echt een goede optie. Aan de andere kant, bij tele heeft het al weinig nut meer om offshoe te gaan flitsen.
Ik moet wel zeggen, na een 4 uur rondlopen en offshoe geflitst te hebben ben ik wel compleet gaar. D200+MB200 (grip) + willekeurig stuk glas (+ eventueel nog een SB800) en in andere hand een SB800 is dan wel zwaar. Kwestie van doordeweeks nog een beetje extra sporten om dat bij te houden.
Over symetrie gesproken, mijn rechter onderarm is nog steeds niet veel dikker dan m'n linker onderarm, terwijl ik toch echt andere voorbeelden gezien heb. Hoe zit dat met de anderen hier?
Ja niet aan beginnen want dan heb je nog geen vrijheid en je flitser zal steeds ergens anders moeten zijn t.o.v. je camera denk je niet dat dat erg belangrijk is voor een goed shot wat is dan het nut an offshoeflitsen nog?Anoniem: 232918 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:30:
Ja ik wil ook wel graag offshoe flitsen maar wat denken jullie van een flitsbeugel?
Flitsbeugels zag je vroeger veel, de laatste jaren ontzettend weinig meer gezien, zal wel een reden hebbenAnoniem: 232918 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:30:
Ja ik wil ook wel graag offshoe flitsen maar wat denken jullie van een flitsbeugel?
hmmm misschien dit weekend maar eens alleen maar offshoe gaan flitsen. begint alweer te kriebelen
Anoniem: 167065 schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:16:
ik zag laatst nog een flitsbeugel, maar ja dat was ook van een reclamefotograaf die er kennelijk altijd mee werkte. mooie van offshoe flitsen met een koordje is dat je ook snel de flitshoek kan veranderen en veel meer kan spelen met de hoek van de flits
hmmm misschien dit weekend maar eens alleen maar offshoe gaan flitsen. begint alweer te kriebelen
met de gebruikelijke voorwaarden wel hoor. oftewel mijn tas dragen en drankjes halen en telefoonummers bijhouden van leuke dames die met me uit willen
Dit ziet er wel leuk uit, maar niet erg praktisch voor PF, meer voor portret.jules schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:03:
[...]
Flitsbeugels zag je vroeger veel, de laatste jaren ontzettend weinig meer gezien, zal wel een reden hebben.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
@Jules: Ik ben fotograaf
[ Voor 13% gewijzigd door Edjaaah op 11-12-2007 08:56 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Enige nadeel van de Matrixx is dat de danseressen bijna altijd met Magenta verlicht worden.. Ik vind dat persoonlijk absoluut niet mooi, het ziet er "live" prima uit, maar op de foto is het niks. Valt vaak met nabewerking ook niet heel veel meer aan te verbeteren. Maar qua belichting is het verder echt een superplek om foto's te maken, zeker als je de light-jockey's kent.. Best handig als die spot op de DJ ineens wat harder gaat als jij een portretje wil schieten.. ;-) En heel groot voordeel vind ik de blokken in de zaal, ideaal om overzichten te schieten, en handjes in de lasers etc..Edjaaah schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:55: En als je ergens geen extra tegenlicht nodig hebt voor danseressen, is het in de Matrixx...
zoals deze voorbeelden:

Dat is toch net iets makkelijker wanneer je wat mensen op een verhoging hebt staan, ipv dat al het publiek "gelijkvloers" staat.
Wat bedoel je met vervelend? Publiek daar is over het algemeen behoorlijk foto-geil.. Moeilijk om tussen het publiek overzichten of laserfoto's te maken want dan hangt er wel weer iemand aan je lijf.. Maar ik heb niet het idee dat dat in de Matrixx erger is als elders.. Zodra mensen die camera zien gaat er een knopje om lijkt wel, en denken ze meteen dat je alleen daar bent om foto's van hen te maken niet beseffend dat jij als fotograaf ook gewoon aan het werk bent en je ding "moet" doen.. Maarja, dat went volgens mij wel want is overal zo wanneer je met je cam tussen het publiek "moet"..neographikal schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:30:
Mnou, mijn ervaringen met Erotixxxx waren toch wel wat anders tot een jaar terug. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik vond het publiek maar vervelend toen
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 11-12-2007 12:08 ]
Heb er ook nog een tijdlang eentje gebruikt, 350D + 17-55 + 430EX erop...jules schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:03:
[...]
Flitsbeugels zag je vroeger veel, de laatste jaren ontzettend weinig meer gezien, zal wel een reden hebben.
Werd toen al een beetje zwaar om lang mee rond te lopen in een drukke tent.
Met m'n 40D heb ik 't nog niet geprobeerd, maar denk dat die combo enkel NOG zwaarder gaat worden dan. Heb 'm wel nog altijd in m'n tas zitten
Het leuke van een flitsbeugel is, zoals hierboven al gezeghd is, dat het licht een beetje anders valt, en vooral bij pplshotjes die portrait-oriented zijn erg leuk.
Zal dit weekend eens wat proberen te spelen met offshoe-flitsen.
430EX en 580EXII aan 'assistenten' en dan vanop de bar met 70-200 en ST-E2 ofzo, lijkt me wel geinig.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Vraag me af of je ST-E2 werkt in een volle donkere club vanaf zo'n grote afstand (70-200). Ik zeg PocketWizardsdodge_911 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:04:
[...]
Heb er ook nog een tijdlang eentje gebruikt, 350D + 17-55 + 430EX erop...
Met m'n 40D heb ik 't nog niet geprobeerd, maar denk dat die combo enkel NOG zwaarder gaat worden dan. Heb 'm wel nog altijd in m'n tas zitten![]()
Het leuke van een flitsbeugel is, zoals hierboven al gezeghd is, dat het licht een beetje anders valt, en vooral bij pplshotjes die portrait-oriented zijn erg leuk.
Zal dit weekend eens wat proberen te spelen met offshoe-flitsen.
430EX en 580EXII aan 'assistenten' en dan vanop de bar met 70-200 en ST-E2 ofzo, lijkt me wel geinig.
Dat donkere zou het toch juist makkelijker moeten maken?GerardHenninger schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:09:
[...]
Vraag me af of je ST-E2 werkt in een volle donkere club vanaf zo'n grote afstand (70-200). Ik zeg PocketWizards
Ik denk dat het meer de rook is waar je last van hebt.
Metertje of 5, 6 lukt nog hoor, heb ik vroeger nog gedaan, mar voor gortere afstanden denk ik idd aan een stel PW dingetjes te moeten gaan.GerardHenninger schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:09:
[...]
Vraag me af of je ST-E2 werkt in een volle donkere club vanaf zo'n grote afstand (70-200). Ik zeg PocketWizards
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
1D2+16-35II en een cord naar de flitser (580II) levert aan de rechterarm ongeveer 2,5kg op, links misschien 600gram.jules schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:04:
[...]
Een 70-200 2.8 + zware body vasthouden met 1 hand is ook niet echt een goede optie. Aan de andere kant, bij tele heeft het al weinig nut meer om offshoe te gaan flitsen.
Mijn rechteronderarm is heel veel forser dan links, zo erg dat ik een overhemd dat ik van mijn vriendin kreeg niet paste... Want mijn rechteronderarm paste niet in de mouw

Bericht hierboven
Wiens tas mag ik vasthouden? (moet ik alleen nog een slaaf (of meerderen) meesleuren voor mijn tas)Anoniem: 167065 schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:32:
[...]
met de gebruikelijke voorwaarden wel hoor. oftewel mijn tas dragen en drankjes halen en telefoonummers bijhouden van leuke dames die met me uit willen
De laatste beugel die ik zag werd door iemand gebruikt die z'n flitser had aangesloten op een extra accu voor z'n flitser (SB800). En die accu had ie met een beugel onder z'n D200+MB200 geschroefd.dodge_911 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:04:
[...]
Heb er ook nog een tijdlang eentje gebruikt, 350D + 17-55 + 430EX erop...
Erotixx weet ik niet, daar ga ik niet naartoe. Exxelent heeft daarentegen echt prima publiek.neographikal schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:30:
Mnou, mijn ervaringen met Erotixxxx waren toch wel wat anders tot een jaar terug. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik vond het publiek maar vervelend toen
Oefening baart kunstAnoniem: 244262 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:49:
Enige nadeel van de Matrixx is dat de danseressen bijna altijd met Magenta verlicht worden..
het Magenta kan je er post-process wel redelijk uithalen, en is met juiste flitsinstellingen ook al wel een beetje te "verhelpen", maar ik vind die magenta spots nog steeds niet geweldig.. Eerst stond er ook altijd zo'n magenta spot op de DJ, dat is gelukkig verandert.. :-)Edjaaah schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:16:
[...]
Erotixx weet ik niet, daar ga ik niet naartoe. Exxelent heeft daarentegen echt prima publiek.
[...]
Oefening baart kunstHet heeft bij mij ook wel even geduurd, maar het kan zonder magenta danseres.
Even een algemene vraag, iemand al eerder in de Time-Out gefotografeerd? Moet daar vrijdag heen voor Tatanka, maar lees veel 'minder positieve' verhalen over de belichting daar.. Ben er zelf nog niet eerder geweest, iemand ervaringen op die locatie?
edit: oe, mag niet linken naar die foto's van Joop

Ben benieuwd
[ Voor 56% gewijzigd door Nik op 13-12-2007 17:39 ]
Ik ben er een keer als fotograaf geweest maar niet egt last gehad daar. Ook niet zo erg mee te maken gehad is ook al weer even geleden. Ik ga er wel a.s. zaterdag weer heen.Anoniem: 244262 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:00:
[...]
Even een algemene vraag, iemand al eerder in de Time-Out gefotografeerd? Moet daar vrijdag heen voor Tatanka, maar lees veel 'minder positieve' verhalen over de belichting daar.. Ben er zelf nog niet eerder geweest, iemand ervaringen op die locatie?
pffff kom denk ik liever deze gast tegen om het tegen op te nemenproller schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:38:
Ik mag het zaterdag opnemen tegen Joop van Tellingen, bij een kerstparty
edit: oe, mag niet linken naar die foto's van JoopWerkt het zo wel? http://www.fotovantelling...tion=closeup&photo=123114
Ben benieuwd
http://patricksavalle.com/artikel/portfolio_party
Soms wat tips hieromtrent?Anoniem: 244262 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:00:
[...]
en is met juiste flitsinstellingen ook al wel een beetje te "verhelpen", maar ik vind die magenta spots nog steeds niet geweldig.. Eerst stond er ook altijd zo'n magenta spot op de DJ, dat is gelukkig verandert.. :-)
Heb ook dikwijls te maken met rood/magenta belichte dansers.
Het is maar net waar je goed in bent. Hij heeft veel ervaring met dag- en buitenfotografie. Wanneer hij in een party omgeving foto's moet maken is dat voor hem lastig, terwijl je als partyfotograaf daar redelijk tot veel ervaring mee hebt.proller schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 07:40:
Ik ben ook niet zo bang voor Joop, ik heb het idee dat ik hem er uit ga knallenMisschien een belediging of eigendunk, maar als ik Joop zijn platen zie, vind ik het net snapshots. Hij heeft gewoon zijn naam mee, en maakt veel foto's van BN-ers. Maar wie weet ik het weer goed voor de connecties
Vanwege zijn naam en connecties worden zijn foto's veel gepubliceerd en krijgt hij daar ruim voor betaald. Partyfotografen die kwalitatief een beter product leveren zijn ondergewaardeerd en onderbetaald.
Nu kan ik wel zeuren over het werk van J van T, maar ik verdien er minder mee dan hij en dus vind ik dat ik toch niet een al te grote muil moet trekken.
Wat gaan de heren dit weekeinde doen?
Vanavond ga ik misschien wat voor 3voor12 schieten, maar da's nog niet helemaal zeker.
Morgen ben ik op Thunderdome, waar Marty26 en Mittnick naar mijn weten ook zijn, maar verder
Dusch: wat gaat u doen?
Bericht hierboven
Anoniem: 55933
En ben bezig met m'n portfoliowebsite, http://www.erikflohr.com/, helemaal XHTML 1.1 compliant op een enkele waarschuwing na
vanavond even naar paradiso voor 5 jaar stacey records, dan naar het badhuis in oost voor een drum&bass feesie en morgen naar den haag toe met samo voor een of ander feesie alwaar ik nog nooit mee in aanraking ben geweest en zaterdag nacht hangt er nog van af. misschien nog terug naar amsterdam als ik eerder weg kan en lekker nog met een date gaan dansen op gypsy beats bij het vekologisch feesie hier om de hoek en anders nog even afzakken met samo bij degene die ons naar den haag heeft gelokt
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 14-12-2007 19:20 ]
Maar eens mijn spullen en die kant op karren, anders beginnen ze zonder mij
Pfft, inderdaad, ik moet er niet aan denken. En beledigd dat ze zijn als je ze niet herkent, hoe durf je?! Ik miste schijnbaar de een of andere doos van zo'n drop-me-op-een-eiland-en-ik-ben-camera-geil-programma gemist. Die was me toch een partij pissigFloor-is schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:04:
Om het 'kennen' van al die omhooggevallen plebs nog maar niet mee te nemen, driekwart van die lui zou ik niet herkennen, noch willen kennen en hij werkt er bijna dagelijks mee...

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 14-12-2007 19:56 ]
Dit topic is gesloten.
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)
Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.
Informatie over "Dragging the shutter"
NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.
En ook nieuw: geen stop op 1000 posts. Laten we het eens naar de 2500 trekken :)