[Macbook] Onrustig/flikkerend scherm

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een Macbook van de vorige generatie (een MacBook2,1 volgens "About This Mac", die van december 2006 dus) aangeschaft. Echter, het beeldscherm daarvan flikkert als de helderheid onder de 50% staat. Als ik het scherm dan een beetje van onderen bekijk zie ik dat echt heel duidelijk. Ik heb dit echt nog nooit eerder gezien.

Ik ben ermee naar de winkel terug gegaan, en daar hebben ze 'm omgeruild voor een ander exemplaar uit dezelfde productieperiode (april van dit jaar). Maar deze heeft 't dus ook! Bij de winkel (Machouse in Woerden) zien ze 't niet. Ben ik nu echt gek aan 't worden, of hebben meer mensen dit?

Een van mijn opties is om toch voor een recentere macbook te gaan. Hebben mensen met een Macbook uit de nieuwe serie (van mei 2007) dit ook?

Een video op youtube komt nog 't dichtste bij wat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je niet dat er horizontale strepen van boven naar beneden lopen?

Ik had dat probleem namelijk ook met m'n Macbook die ik in februari gekocht had. Ze hebben er een andere converter ingezet en je ziet het nu wat minder maar als je de helderheid laag zet en van onder kijkt zie je het nog wel redelijk.

Volgens mij hebben alle Macbooks dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:12
Dat had ik met mijn laptop ook (promedion m400ae).

Het bleek aan de invertor te liggen die het voltage voor de CCFL opkrikt geloof ik. Eenmaal vervangen was het wel weg maar na een tijdje kwam het gewoon weer terug.

Het is een stroboscopisch effect waar je echt koppijn van krijgt zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Gewoon weer terug naar de winkel. Mijn redelijk recente macbook (eind mei 2007) heeft nergens last van en geeft super-stabiel beeld. Poot stijf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:10:
Bedoel je niet dat er horizontale strepen van boven naar beneden lopen?
Ja precies.
Ik had dat probleem namelijk ook met m'n Macbook die ik in februari gekocht had. Ze hebben er een andere converter ingezet en je ziet het nu wat minder maar als je de helderheid laag zet en van onder kijkt zie je het nog wel redelijk.
Nou, zelfs als de helderheid halverwege staat zie ik 't al. En laat ik dat nu net een mooie helderheidsstand vinden (veel hoger is ook echt niet fijn).

Ik ben programmeur, en geloof me, als je de hele dag naar programmacode zit te staren ga je goede beeldschermen echt waarderen (ben dan ook erg blij met m'n 23" ACD). Maar ik zie me op dit scherm nog geen half uurtje programmeren.
Volgens mij hebben alle Macbooks dit wel.
Wat ontzettend zonde, het zijn zulke leuke machines verder. Ik snap ook niet hoe 't Apple lukt om zoiets fout te doen. Ik had vroeger een laptop van Dell (notabene), met een echt crap scherm, maarja, wel mooi stabiel en rustig. Waarom kan Apple 't dan niet...
Q schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:36:
Gewoon weer terug naar de winkel. Mijn redelijk recente macbook (eind mei 2007) heeft nergens last van en geeft super-stabiel beeld. Poot stijf houden.
Heb jij d'r eentje van de oude of de nieuwe serie? (dat kan je zien in "About This Mac" en dan "More Info..." onder "Machine Model")

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
De twee Macbooks die ik tot nu toe heb gehad hadden het ook allebei. Heb er maar mee leren leven (gewoon brightness niet laag zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:37:
[...]
Heb jij d'r eentje van de oude of de nieuwe serie? (dat kan je zien in "About This Mac" en dan "More Info..." onder "Machine Model")
Het is een zwarte MacBook core2duo van na de recente upgrade in Mei 2007, dus meer specs voor minder geld. Ik weet niet wat je precies voor info zoekt in dat scherm, ik zie geen revisie informatie. Maar dat maakt niet uit. Zoals jij het beschrijft is dat ding gewoon defect, dus terug er mee.

Zeker niet mee 'leren leven'. Ik heb mijn MacBook eigenlijk continue op laagste brightness stand ivm batterij + ten minste niet zo fel scherm.

Voor de bedragen die je moet neertellen voor een MacBook moet je niets anders dan prima kwaliteit verwachten. Ik bedoel, een brakke PC-laptop heb je al voor 700 euro en geloof me, die hebben dit euvel niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Q op 16-06-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:04:
[...]
Het is een zwarte MacBook core2duo van na de recente upgrade in Mei 2007, dus meer specs voor minder geld. Ik weet niet wat je precies voor info zoekt in dat scherm, ik zie geen revisie informatie.
Uhm, laat maar. Er staat bij mij daar "Machine Model: MacBook2,1", en ik was in de overtuiging dat er bij de recentere modellen iets anders staat. Maar na wat zoekwerk blijkt dat niet zo te zijn.

Je hebt waarschijnlijk dan de 2,16GHz zwarte Macbook. Ik ben juist voor de vorige serie gegaan omdat die net in de aanbieding was. Maarja, zo heb ik er ook niet veel aan.
Maar dat maakt niet uit. Zoals jij het beschrijft is dat ding gewoon defect, dus terug er mee.

Zeker niet mee 'leren leven'. Ik heb mijn MacBook eigenlijk continue op laagste brightness stand ivm batterij + ten minste niet zo fel scherm.
Ik heb 'm nu op 5 blokjes helderheid staan, anders is 't gewoon te fel, en 't geflikker is nu gewoon storend zichtbaar. Het is jammer dat m'n camera moeite heeft 't op te nemen (die doet maar 15 fps, dus je ziet slechts een pulserend beeld).

Het enige is dat ik bang ben dat haast alle macbooks zo zijn. Ok, de 2 die ik nu gehad heb zijn in dezelfde week gebouwd (staat "2007/04/01" op beide dozen), dus 't kan nog een productiefoutje zijn. Maar ik had indertijd ook last van een ontwerpfout van de g4 mac mini's (wit was grijs op analoge beeldschermen en ik had nog niks wat DVI snapte) en die heb ik toen ook geretourneerd. Ik ben een beetje bang dat 't daar weer op uit gaat draaien.
Voor de bedragen die je moet neertellen voor een MacBook moet je niets anders dan prima kwaliteit verwachten. Ik bedoel, een brakke PC-laptop heb je al voor 700 euro en geloof me, die hebben dit euvel niet.
Ik weet 't, zelfs het übersupercrappyslechte TFT scherm wat ik gebruik voor lanparties en dergelijke (kostte wel €139,-) geeft stabieler beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel goed kijken zie ik dat op mijn macbook (oude serie met gewone core duo) het scherm een heel klein beetje onrustig is (geen knipperen, maar het best te omschrijven als een soort mistflarden) als ik de helderheid ver onder de helft zet, een solid color background instel en het scherm van onderaf bekijk (de stand waarbij de kleuren ook al niet meer kloppen). Zodra ik er recht voor zit is het echter helemaal weg...

Ik vind de macbook schermen overigens sowieso vrij donker en kan me persoonlijk niet voorstellen dat je 'm op minder dan 50% helderheid zou gebruiken. Als je dat moet doen omdat het scherm anders te helder is, is er iets mis met je omgevingslicht en zit je in een donker hok (wat overigens ook erg vermoeiend is voor de ogen) :) .

Edit: Daar aan toe te voegen: Ik heb jouw scherm inderdaad gezien, en het lijkt op het eerste gezicht zeker onrustiger dan dat van mijn macbook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:36:
[...]
Ik weet 't, zelfs het übersupercrappyslechte TFT scherm wat ik gebruik voor lanparties en dergelijke (kostte wel €139,-) geeft stabieler beeld.
Het probleem is dat dat soort schermen toch een iets andere klasse scherm is. Zelfs de betere laptop schermen zijn vaak al van een minder constante kwaliteit dan die goedkope LCD desktop schermen.
Het scherm wat ik op de vorige laptop-van-het-werk had (een laptop die duidelijk duurder was dan de macbook) was ook waardeloos qua kleuren en had na een donkere regel met tekst op het schem zichtbaar het effect dat de rest van de regel iets donkerder bleef (wat je vroeger ook op bepaalde CRT schermen had). Volgens dell was dat 'normaal' en geen garantiegeval. De 2 dode en 1 explosiegevaarlijke batterijen zijn wel onder garantie afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:20:
Ik heb jouw scherm inderdaad gezien, en het lijkt op het eerste gezicht zeker onrustiger dan dat van mijn macbook.
Dat was 't vorige exemplaar. Ik heb 't idee dat 't bij dit exemplaar zo mogelijk nog erger is.

Anders kom je morgen gewoon langs, kan je 't zien. Ik heb chips en er ligt nog bier van Paul in de koelkast :)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:24:
[...]

Het probleem is dat dat soort schermen toch een iets andere klasse scherm is. Zelfs de betere laptop schermen zijn vaak al van een minder constante kwaliteit dan die goedkope LCD desktop schermen.
Ja, ik weet 't. Alleen ik vind dat ik daar geen last van hoor te hebben. Helemaal niet als andere fabrikanten 't wel blijken te kunnen. Dit is gewoon niet bruikbaar, op halve helderheid is 't al zichtbaar en op 1/3 helderheid is er eigenlijk al niet meer mee te werken (tenzij je EGA monitoren gewend bent, maar dat ben ik al meer dan 10 jaar niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:21:
[...]

Dat was 't vorige exemplaar. Ik heb 't idee dat 't bij dit exemplaar zo mogelijk nog erger is.

Anders kom je morgen gewoon langs, kan je 't zien. Ik heb chips en er ligt nog bier van Paul in de koelkast :)
Eens kijken wat het weer morgen gaat doen, maar kijkend naar de afgelopen paar dagen denk ik dat ik wel bij jou kom chips eten en bier drinken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:36:
[...]

Het enige is dat ik bang ben dat haast alle macbooks zo zijn. Ok, de 2 die ik nu gehad heb zijn in dezelfde week gebouwd (staat "2007/04/01" op beide dozen), dus 't kan nog een productiefoutje zijn. Maar ik had indertijd ook last van een ontwerpfout van de g4 mac mini's (wit was grijs op analoge beeldschermen en ik had nog niks wat DVI snapte) en die heb ik toen ook geretourneerd. Ik ben een beetje bang dat 't daar weer op uit gaat draaien.
Dit alles mag niet jouw probleem worden. Jouw probleem gaat misschien worden dat je nog een paar keer terug moet komen, totdat ze je een nieuwe geven van de nieuwe revisie. Of je geld terug.
Des te meer redenen om op een nette wijze het probleem aan te kaarten en wat "overtuigender" moet worden als mensen glashard ontkennen een flikkering te zien. Ik weet dat mijn macbook (moge hij rusten in vrede (don't ask)) op zijn laagste stand ook nog wel eens een heel klein beetje wilde flikkeren, vooral als de batterij bijna op was, ik heb wel een idee hoe dit er uit moet zien.
Qlone: Ik vind de macbook schermen overigens sowieso vrij donker en kan me persoonlijk niet voorstellen dat je 'm op minder dan 50% helderheid zou gebruiken. Als je dat moet doen omdat het scherm anders te helder is, is er iets mis met je omgevingslicht en zit je in een donker hok (wat overigens ook erg vermoeiend is voor de ogen) .
In gewoon daglicht gaat 2/3 blokjes prima 50% is al vervelend fel. Het is denk ik maar net wat je prettig vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Q op 16-06-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor eigelijk best vaak van dit soort klachten.
hopen dat ik deze oversla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:44:
ik hoor eigelijk best vaak van dit soort klachten.
hopen dat ik deze oversla ;)
Als je wilt weten wat er allemaal mis *kan* gaan: appledefects.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:55:
[...]

Als je wilt weten wat er allemaal mis *kan* gaan: appledefects.com.
*kan* ja. Mijn macbook is uit een periode dat 2/3 van de macbook defecten daar actueel waren en heeft nergens last van. Het jammere is dat defecten bij apple vaak batchgewijs lijken op te treden, en machouse heeft vast apparaten staan uit 1 batch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb een macbook met 2GHz core duo uit de eerste serie. Via web besteld in mei vorig jaar maar die heeft het (gelukkig!) niet. Normaal vind ik dit niet en ik zou het zeker niet accepteren.
Wel erg zonde hoor. ik heb nl. erg veel plezier van m'n macbookje.. O+

Mijn specs:
Computernaam: MacBook
Computermodel: MacBook1,1
Processornaam: Intel Core Duo
Processorsnelheid: 2 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache (per processor): 2 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MB11.0061.B03
SMC-versie: 1.4f12

[ Voor 6% gewijzigd door nilski op 17-06-2007 09:27 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qlone heeft even zijn Macbook (core duo variant, dezelfde als nilski) naast de mijne gehouden, en het is duidelijk dat die van mij knippert. Morgenochtend maar eens de Machouse lastig vallen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is eveneens duidelijk dat er in de nieuwere macbooks een iets ander type scherm zit. De gamma curve is heel anders. Heldere kleuren zijn ongeveer even helder, maar de wat donkerdere kleuren zijn eerder donker op mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net terug van de Machouse. Ze zien 't daar niet. Ik vermoed dat 't ook iets met de temperatuur van 't apparaat te maken heeft.

Ze hebben 'm nu ter observatie, en bellen me zodra ze meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:36:
Pcies! Je koopt toch geen Apple om met dat soort shit opgescheept te zitten voor je centjes? Zeker in dit geval lijkt me vrij duidelijk uit te leggen waarom je hier niet mee akoord gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:04:
Pcies! Je koopt toch geen Apple om met dat soort shit opgescheept te zitten voor je centjes? Zeker in dit geval lijkt me vrij duidelijk uit te leggen waarom je hier niet mee akoord gaat...
Maar dan moet de technische dienst van de winkel 't natuurlijk ook zien... en vooralsnog is dat nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je hier last van, http://www.appledefects.com/?p=179

Terug gaan en laten fixen. Ik ben ook niet onder de indruk van de schermen in de macbook. De mijne is nu al 3 keer voorzien van een nieuw scherm omdat ik grijze lijnen in de linker bovenhoek had die zichtbaar waren bij lichte achtergronden. Eerst werd het gefixt, de 2é keer hoorde het erbij volgens hun en de derde keer had ik een goed scherm te pakken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is 't backlight wat knippert, dat heb ik niet. Zie 't gelinkte filmpje in m'n startpost, zo ziet 't er uit.
Terug gaan en laten fixen.
Het is een nieuw apparaat. Lijkt me een beetje nutteloos die te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mb core duo uit september, en niks van problemen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:55:
[...]

Het is een nieuw apparaat. Lijkt me een beetje nutteloos die te laten repareren.
Niks met nieuw te maken.. heeft te maken met een defect of niet..
(en ja die komen ook voor bij nieuwe apparaten.. lees de posts op vorige pagina maar eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh... Nieuw ding? Ja. Defect? Ja. Nou, dan is dat toch garantie? Ja, t'is jouw bookje hoor... techniche dienst overtuigd of niet, is gewoon fabrieksgarantie (1 jaar, heb ook wel eens wat gehad...)

In zo'n geval mail ik mijn contact persoon, die geeft me een telefoon nummer, waar je een referentie nummer krijgt. Dan kun je naar de Mac dokter. Zeker met schermen is Apple wel soepel.

Tenzij je je bookjes verdrinkt in Bacardi-Cola, maar dat lijkt me logisch...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:56:
[...]

Euh... Nieuw ding? Ja. Defect? Ja. Nou, dan is dat toch garantie? Ja, t'is jouw bookje hoor... techniche dienst overtuigd of niet, is gewoon fabrieksgarantie (1 jaar, heb ook wel eens wat gehad...)
Garantie is een boel werk. Dan ben ik 'm zo een maandje kwijt, en dan is 't nog maar afwachten of 't probleem verholpen is. Daar heb ik gewoon geen zin in. Als ik een nieuw apparaat koop mag ik toch gewoon verwachten dat die naar behoren functioneert? Beetje onzin een apparaat te kopen, dan direct op te sturen om te laten repareren om 'm pas een maand later te kunnen gebruiken.
kaassouffle schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:17:
[...]

Niks met nieuw te maken.. heeft te maken met een defect of niet..
(en ja die komen ook voor bij nieuwe apparaten.. lees de posts op vorige pagina maar eens)
Klopt. Dat heet dead-on-arrival (of in dit geval broken-on-arrival). Dan mogen ze me vind ik een ander exemplaar geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

...sja alternatief is dus wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:27:
...sja alternatief is dus wat je nu hebt.
Niet veel; de technische dienst heeft 'm.

Ik heb maar even gebeld, aangezien ik niks van ze gehoord had. Degene die d'r naar had gekeken had niks gezien, maar ik krijg een second opinion. Morgen weet ik meer.

Wel lastig hoor, als je zelf wel een probleem ziet, maar de technische dienst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The soap continues...

Degene die voor de 2de keer naar 't apparaat heeft gekeken heeft ook niks gezien. Ja, geen idee hoe 'm dat lukt, maar 't is nu eenmaal zo en ik zal 't d'r mee moeten doen. Ik heb 't apparaat nu weer terug.

Ik vraag me een beetje af hoe nu verder. Iemand hier nog suggesties? Ik zat al te denken om een andere winkel-met-technische-dienst te proberen, of anders Apple zelf direct (ik schijn 90 dagen technische ondersteuning te hebben).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wennen aan een helderder scherm, zodat je het probleem niet ziet. Ik zou het probleem ook nog even voorleggen aan apple zelf (telefonisch) als ik jou was, en als daar niks bevredigends uit komt kan je ook nog een boze doch beleefde klachtenbrief sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:25:
Ik zou het probleem ook nog even voorleggen aan apple zelf (telefonisch) als ik jou was
Ik ga morgen met Apple bellen.

Ik zit er nu weer achter te werken, en ik snap echt niet hoe 't komt dat ze 't probleem daar niet zien. Ik heb 'm nu op 5 blokjes helderheid staan, en zie 't heel duidelijk.

Heel even proberen of 't met 10.4.10 verholpen is...

Edit: nope :'( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaf ook aan het in de winkel ter plekke niet te kunnen laten zien (met als vermoeden dat het wellicht temperatuurgerelateerd was)... kan het niet zijn dat hij last ondervindt van een ander apparaat wat er in de buurt staat?

(Zo staat er hier op GoT een verhaal van iemand wiens macbook telkens vastliep. Na wat zoeken liep hij alleen bij hem thuis vast en niet ergens anders. Uiteindelijk bleek dat te liggen aan de router die hij gebruikte die niet helemaal compatible was...)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:46:
Je gaf ook aan het in de winkel ter plekke niet te kunnen laten zien (met als vermoeden dat het wellicht temperatuurgerelateerd was)... kan het niet zijn dat hij last ondervindt van een ander apparaat wat er in de buurt staat?
Als ik 'm helemaal loskoppel, airport en bluetooth uit zet en in m'n slaapkamer heb.... dan zie ik 't nog steeds, net zo erg.

Het enige wat ik me dan nog kan voorstellen is dat er echt iets flink stoort bij mij, maar dat zou betekenen dat 't werkelijk 't eerste en enige apparaat is bij mij wat daar last van heeft.

Edit: ik heb net even alle stroomgroepen in m'n appartement uitgehad. Het enige wat dan nog aan staat is m'n servertje (die hangt aan een UPS). Het maakt allemaal niks uit.

Edit 2: en ook een PRAM reset heeft geen zin.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Het hangt gewoon van de persoon af. Mijn vorige Macbook viel het me meteen op, maar de mensen die ik het liet zien zagen het ook niet (hangt ook beetje van de lichtinval af ofzo). M'n huidige Macbook heeft het een stuk minder, alhoewel het op lage brightness nog steeds wel te zien is. Werk echter nooit op lage brightness, dus weinig zin om er een probleem van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:56:
[...]Zeker met schermen is Apple wel soepel.
Ik kon zo'n beetje op mijn kop gaan staan om mijn scherm te laten vervangen en heb op een gegeven moment mijn rechtsbijstand in geschakeld en ben met die brief terug gegaan met de mededeling NU FIXEN of anders ga ik de rechtsbijstand zijn werk laten doen en mogen ze mij eens laten zien wat ze kunnen na jarenlang premie betalen.

Volgens Apple moest ik er maar mee leren leven, het beinvloede de prestaties niet en het lag volgens hun binnen de toleranties. Me kont ja want toen ik vroeg om tolerantie waardes kon niemand me nou precies vertellen wat die exact in hielden. Intussen heb ik in een maand tijd 4 keer op en neer kunnen reizen naar Amersfoort en 3 keer naar Utrecht en mocht ik 1,5 uur aan de telefoon hangen bij Apple... ik was dus 100€ verder voor ik een goede macbook had en heb een maand lang tegen een kutscherm aan mogen kijken en vrije dagen op mogen offeren om heen en weer te reizen voor een fout die bij Apple zelf te zoeken is.

Na 3 schermen had ik eindelijk een goede te pakken en was het probleem opgelost, na die tijd geen scheurende cases meer gehad, geen gedonder met de accu en ook geen gekloot met het scherm maar mijn blindelings vertrouwen in heel Apple is compleet weg en wanneer er een volgende notebook gekocht gaat worden zal ik mezelf eerst eens heel hard af vragen of dat wel weer een apple moet gaan worden.

Overigens heb ik na al dat gezeik wel een scheef sluitende macbook die flink kraakt bij het dicht doen maar ik heb gewoon GEEN zin meer om daarvoor weer heen en weer te gaan reizen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws. Ik heb net contact gehad met Apple, en 't is een probleem wat vaker voorkomt. Ik heb een casenummer gekregen waarmee ik naar een Appledealer (bijv. Machouse >:)) kan stappen om 't inverterboard te laten vervangen.

Edit 23/06: Macbook ligt inmiddels bij Machouse te wachten op een nieuwe inverter. Als 't goed is heb ik 'm woensdag terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij mij verandert de helderheid van het scherm soms (bij opstarten vooral). Dus van 80% naar 60% naar 40%, dan opnieuw naar 60% om zo weer te eindigen op 80%. Dit gebeurt in luttele seconden. DIt is nog aan wat ander probleem dat hier omschreven staat. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:46:
Bij mij... Weet iemand de oplossing hiervoor?

Bedoel je niet de calibraties die je ziet laden in de load? Dat 'knippert' inderdaad. Of zie je ook de brightness overlay? Hij laad volgens mij in native, om vervolgens pas bij het laden (en overslaan) van je login je settings te laden.[/offtopic]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha net toch maar even telefoontje naar apple gepleegd, bleek dat ik m'n macbook precies een jaar geleden heb besteld en dat ik dus nog garantie had voor een dag... Pffew :) Nu worden mijn verkleurde topcase en scherm flikker ding verholpen nog binnen de garantie! Twijfel nog of ik nog snel apple-care zal nemen of niet.. is wel een hoop geld, maar een reparatie ook...Hoewel ik zelf wel van het recht ben, want je mag verwachten dat bij normaal gebruik een laptop 3 jaar meegaat, dus garantie is maar een sigaar uit eigen doos (wel een makkelijke oplossing daar niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

idem hier. Mijn macBook viert morgen zijn eerste verjaardag. Dag garantie!

Maar mijn bookie is in april hiervoor (en gele case) gerepareerd bij Card. Inverterboard, display-bezel en topcase vervangen. Alles ging goed, tot vorige week. Het geflikker kwam weer terug.
Frappant genoeg werd ik 's avonds gebeld (zeg maar gestalkt) door de telefonische verkoopafdeling van Apple. Na 1e keer wegdrukken, 4 keer zeggen dat het nu niet uit kwam, kwam de a(a)(p)p(le) uit de mouw.

Of ik niet voor veel te veel geld 2 jaar garantie bij wilde kopen.... Mijn bookie was immers al een keer gerepareerd....

Gelukkig a) krijg je 3mnd garantie op je reparatie en b) was ik gelukkig nog op tijd. Case nummer is aangemaakt en nu is het zaak tijd te vinden om langs Card te rijden.

Card had ik trouwens ook al gebeld en die stond er niet van op te kijken dat dit probleem zich a) voor deed en b) terugkwam.....

Overigens heb ik geen appleCare gekocht. Op een laptop van €1660 (2.0ghz / dvd-rw / 2gb) vind ik bezopen dat ik voor €300 garantie moet kopen. De rechtbijstand verdient genoeg aan me en volgens is er genoeg consumentenbescherming voor vervelende akkefietjes op te lossen. Ik ben geen business en bij een evt reparatie kan ik wel een weekje of twee zonder.. (ook dat telt mee)

[reden van edit]sorry, ik ben heel fanatiek safari op win aan het testen.. die houdt niet van aanhalings tekens dus bij "'s avonds" flipte de boel. Copy/Pasten van formulier-inhoud wil trouwens ook niet zo lekker.... [/reden van edit]

[ Voor 71% gewijzigd door surfpunk op 27-06-2007 10:06 ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werd jij wat?

edit:
Ah... ok, nu is het verhaal wel af :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:19:

Bedoel je niet de calibraties die je ziet laden in de load? Dat 'knippert' inderdaad. Of zie je ook de brightness overlay? Hij laad volgens mij in native, om vervolgens pas bij het laden (en overslaan) van je login je settings te laden.[/offtopic]
Neen, hij ligt wel degelijk compleet aan. Hij staat gewoon op het bureaublad (of zelfs in een programma) en de brightness past zich aan (in enkele stapjes om weer terug te komen op de begin-waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:57:
Goed nieuws. Ik heb net contact gehad met Apple, en 't is een probleem wat vaker voorkomt. Ik heb een casenummer gekregen waarmee ik naar een Appledealer (bijv. Machouse >:)) kan stappen om 't inverterboard te laten vervangen.

Edit 23/06: Macbook ligt inmiddels bij Machouse te wachten op een nieuwe inverter. Als 't goed is heb ik 'm woensdag terug.
Bij mij werd er ook een nieuwe inverter ingezet en het verschil is merkbaar. Echter is het bij zo dat nadat ik m'n MB aanzet het beeld op de laagste brightness perfect strak is. Alleen na een tijdje, ik vermoed als het systeem warm is, het beeld weer begint te strepen. Ervoer jij dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, dat hij tussen drie en zeven a acht blokjes helderheid flikkerde. Sinds mijn logicboard vervangen is heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heeft Machouse gebeld. Ze zeggen dat 't inverterboard en de inverterkabel vervangen zijn, en dat ik 'm kan komen afhalen. Morgen maar eens langs gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar je ervaring na de reparatie.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:03:
Ik had hetzelfde probleem, dat hij tussen drie en zeven a acht blokjes helderheid flikkerde. Sinds mijn logicboard vervangen is heb ik geen problemen meer.
Nice, hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze het logicboard hebben vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik 'm weer terug, en het probleem is inderdaad verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 03:24:

[...]

Nice, hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze het logicboard hebben vervangen?
Door tamelijk wat andere problemen te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al maanden hie last van. Op de laatste dag van mijn garantie heb ik mijn MacBook weggebracht met 3 klachten. 1. RDS 2. Flikker schem 3. iSight stuk. Na een week kreeg ik em terug. de iSight gemaakt. En over klacht 1 en 2 was niet naar gekeken omdat dat software errors waren. Na een nieuwe clean install is het RDS weg maar het scherm flikkert nog steeds. Maar ik heb geen zin om de MB weg te brengen, ben ik 'em weer minstens een week kwijt. Ik leef er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom: Wegbrengen met een clean install. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:47:
Daarom: Wegbrengen met een clean install.
Hoe krijg je dan met maar 1 mac tot je beschikking je eigen installatie bewaard? ook de geinstalleerde programmas? Zijn daar handige tools voor?

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een externe harde schijf hebt kan je een kopie maken van de interne schijf van je computer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

surfpunk schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:32:
[...]

Hoe krijg je dan met maar 1 mac tot je beschikking je eigen installatie bewaard? ook de geinstalleerde programmas? Zijn daar handige tools voor?
Mijn stappenplan:
-Met Carbon Copy Cloner de interne schijf naar een externe schijf clonen.
-Booten van de externe hardeschijf, testen of dit werkt.
-Verse OS X install op de Macbook, minimale opties, en na een kwartier is OS X geinstalleerd. Updates draaien, kijken of je dezelfde problemen hebt, en wegbrengen.

Bij terugkomst:
-Booten van de externe hardeschijf.
-Met Carbon Copy Cloner de externe schijf naar de interne schijf clonen.

Tada, werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
surfpunk schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:32:
[...]

Je kunt met de disk utility op de OS X installatie cd een image van je interne schijf op een externe USB schijf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

thnxs. gaan we proberen van het weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

briefje gehad van Card; geen garantie meer, of ik even €150 wilde betalen voor de reparatie.

nagebeld en idd geen garantie meer. ook de 3mnd garantie op dezelfde reparatie in april was verlopen (die extra maand na invulling van de enquete gold alleen bij een zgn 'betaalde reparatie' niet na een garantie geval.

Apple even vriendelijk gebeld en mijn verhaal verteld. Defect was *binnen* de garantie gemeld en dat ik niet direct in de auto kon springen om deze binnen werkdagen/kantoortijden langs kon brengen was geen punt. Ook niet als ik daar mee over mijn 1 jaar heen zou gaan.....

na ruim een kwartier aan de lijn gehangen te hebben en de nodige AppleCare peptalk over me heen gekregen te hebben, heeft het Apple behaagd om mijn garantie toch te verlengen.

Card gebeld en ze gingen de onderdelen *inverter board* maar eens bestellen. Kan nu dus wss weer 2 weken wachten tot mijn macBoekje terug is.

Mooie computers en fijn OS, maar hier ben ik niet kapot van... Zeker niet voor de bedragen die er voor Apple Care gevraagd worden tov de prijs die je betaald voor de computer.

IIG nu opgelost en hoop ik dat het probleem weg blijft, anders kan het nog leuk worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is sinds 't vervangen van 't inverterbord een tijdje weggeweest, maar ik heb 't idee dat het weer terug gekomen is. :( Tenminste, ik zie 't vandaag weer.

Ben bang dat ik weer met Apple contact op kan gaan nemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook is reeds uit garantie en ik heb 't flikkeren ook... Kan het dat het ooit té erg gaat worden? Dat dat invertergedoe 't begeeft ofzo? Aangezien 't na een minuut of 5 verdwijnt is't mij geen big deal maartoch...
Enig idee hoeveel dat kost om zoiets op eigen houtje te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:31:
Enig idee hoeveel dat kost om zoiets op eigen houtje te laten vervangen?
Toen 'ie bij mijn macbook vervangen was zat er een papiertje bij wat een bedrag van €200,- noemde voor vervanging buiten garantie. Het is een flinke operatie, 't apparaat moet er zo ongeveer helemaal voor uit elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je handig bent (en toch geen garantie meer hebt) kan je het dus ook zelf doen, en hoef je alleen maar een los inverterbordje aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

woei!
na (natuurlijk weer) 3 dagen na de garantie op de laatste keer uit logeren voor een nieuw inverterboard bij Card services, begint het gesodemieter weer. Op het moment dat hij dimt (sluimerstand; 5 minuten volgens de energiestand) gaat hij als een idioot staan flikkeren...

Begint het gezeur nu weer? Eet mijn macBook inverterBoards, of zou er meer aan de hand zijn?

Begin wel een beetje simpel te worden van deze "Ha! had je maar appleCare aangeschaft!"-acties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je echt 3 dagen erna nog zit krijg je nog wel garantie. Dat was bij mij ook het geval. Maar je moet zorgen dat ze niet alleen het inverterbord vervangen, maar ook de kabeltjes er naartoe. Die van mij bleef inverterbords eten, totdat de kabels tussen het moederbord en inverter vervangen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

macbook is weer aangemeld bij apple. Volgende week even langs HTR in utrecht om em in te leveren. Telkens naar Card brengen kost teveel vrije dagen....

ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

... en na euh, bijna drie weken is ie weer terug. kabeltje is volgens het rapport weer goed vastgezet. Helaas is nu mijn optische drive geblokkeerd. Nwe schijven krijg ik er niet in, maar er komt ook niets uit. Verkeerd in elkaar gezet?

Dubio.... zelf openschroeven, of wederom terugbrengen naar de reparatiedienst (weer 4x40km en drie weken verder)

g*^%$^&*((UT%T!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Hier ook een probleem macbook, hij is in september al 2x weggeweest. Eerste keer met een lijstje klachten/problemen waarvan er maar 1 verholpen was en nog verkeerd ook, de 2e keer kwam mijn macbook bijna compleet als nieuw terug.... maar helaas kwamen een aantal problemen weer terug.
Hij is in oktober buiten garantie gevallen, maar gelukkig had ik via een verzekeringsmaatschappij extra garantie aangekocht. Heb de macbook zaterdag ingeleverd en ben dus benieuwd wat ze er nu aan gaan doen, zeker omdat de vorige reparatie buiten de garantie 1100 euro had kunnen kosten!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

gisteren stond mijn scherm ook weer als een lieve lust te flikkeren...

scherm stond op iets meer dan halve kracht (helderheid) en macbook aan de netspanning... als het scherm dan iets dimt (pre-inslaapvallen) dan gaat de strobo aan...

Dus nu weer naar HTR rijden om het probleem van de optische drive te laten verhelpen en mijn mac wederom voor weken daar laten logeren...

toevoeging:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5768631
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5819701

etc....

en
http://www.appledefects.com/?p=179

Er gaat deze keer een vriendelijk briefje bij dat ik nu 3 keer de inverterboard heb laten repareren, wat me 2, 4 en 3 weken macloos + iets van 400+ kilometers met de auto heeft gekost en dat ik het heel vriendelijk zou vinden als Apple hier iets aan zou doen (blijvend dan...)

[ Voor 38% gewijzigd door surfpunk op 13-12-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hmm, mijn MacBook begon ook opeens onlangs een flikkering in het beeld te krijgen. Maar heel subtiel.. lastig te omschrijven eigenlijk. Het is niet echt knipperen, beetje het effect wat je soms wel met bepaalde lampen ziet.

Helaas was mijn MacBook net één dag over de garantie. Ze gaan toch proberen hem te repareren onder de garantie. Als zij het tenminste kunnen ontdekken, ik kon het probleem niet reproduceren eigenlijk.

Ben benieuwd hoe en óf het opgelost wordt.

Overigens gaat het om een MacBook C2D uit december 2006. 2e generatie dus?

[ Voor 7% gewijzigd door DaFrenk op 19-12-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
DaFrenk schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:54:
Hmm, mijn MacBook begon ook opeens onlangs een flikkering in het beeld te krijgen. Maar heel subtiel.. lastig te omschrijven eigenlijk. Het is niet echt knipperen, beetje het effect wat je soms wel met bepaalde lampen ziet.

Helaas was mijn MacBook net één dag over de garantie. Ze gaan toch proberen hem te repareren onder de garantie. Als zij het tenminste kunnen ontdekken, ik kon het probleem niet reproduceren eigenlijk.

Ben benieuwd hoe en óf het opgelost wordt.

Overigens gaat het om een MacBook C2D uit december 2006. 2e generatie dus?
Mjah dat subtiele flikkeren heb ik ook... heb nog wel garantie (AppleCare, nog 2 jaar) maar ik ga hem er niet voor een week wegsturen, het stoort me niet echt. Het is namelijk soms en niet altijd...
En het probleem reproduceren lukt me ook niet, kan het nergens mee in verband brengeng, hij flikkerd gewoon spontaan.

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Is mij gewoon gelukt. Ik zat 1 maand buiten garantie, maar ik had gewoon aangegeven dat het probleem al drie maanden speelde, en dat het vooral was bij een koude start.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Kreeg net telefoon, ik kan hem komen ophalen. Binnen de garantie gerepareerd :)

Ze hebben de "backlight cable" vervangen. Hij kon het probleem niet zien, maar hij heeft vergelijkbare gevallen gehad en daarbij lag het altijd daar aan. Ik ben benieuwd! Er zit dus 3 maanden garantie op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Verdomme. Net begon het scherm toch weer te knipperen! Donderdag maar gelijk ermee terug gaan. Ik ben benieuwd hoe dat normaal gesproken gaat. Er zit garantie op de reparatie, en die is duidelijk niet geslaagd. Dus neem aan dat het allemaal geen probleem zal zijn.

Maar ja, als het de backlight kabel niet is, wat het kan het dan nog wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Iets met een invertording ofzo, stond ook ergens in dit topic genoemd.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hm ja, je hebt dan geloof ik een inverter-cable en een inverterboard? De kabel is geloof ik vervangen, nu moet mogelijk dan het board vervangen worden. Pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met eenzelfde soort verhaal.

Afgelopen juni begon mijn scherm ook te flikkeren. Eerst viel het wel mee, maar op een gegeven moment werd het heel erg irritant.

In augustus mijn macbook aangemeld bij Apple en ik mocht hem langsbrengen bij Card Services in Utrecht. Na drie weken mijn macbook terug. Flikker was weg, echter na ongeveer een maand flikkerde mijn scherm weer. Maandje gewacht, weer contact met Apple en mn mac weer weggebracht. Nu echter naar de Apple store in Utrecht op de Mariaplaats (omdat ik Card Services niet meer vertrouwde, na hun eerste fuckup.

Na twee weken mn mac weer terug, paar dagen goed, en nu flikkert hij weer heerlijk. Ik wordt er echt goed ziek van. Volgende week breng ik hem weer terug, helaas.

Maar hoevaak moet iets gerepareerd worden, voordat je bijvoorbeeld gewoon een nieuwe mac krijgt? Ik ben hem nu al 1.5 maand kwijt geweest, terwijl ik hem eigenlijk niet kan missen. Kan Apple hier zo mee weg komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grappige is dat ik ook last had van een af-en-toe flikkerend scherm, maar sinds ik Leopard heb geinstalleerd heeft dat probleem zich niet meer voorgedaan. Merry Xmas btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:19:
Ik zit hier met eenzelfde soort verhaal.
...
Maandje gewacht, weer contact met Apple en mn mac weer weggebracht. Nu echter naar de Apple store in Utrecht op de Mariaplaats (omdat ik Card Services niet meer vertrouwde, na hun eerste fuckup.
....
Maar hoevaak moet iets gerepareerd worden, voordat je bijvoorbeeld gewoon een nieuwe mac krijgt? Ik ben hem nu al 1.5 maand kwijt geweest, terwijl ik hem eigenlijk niet kan missen. Kan Apple hier zo mee weg komen?
Of Card een f*ckup heeft gemaakt betwijfel ik*), het blijkt een common issue te zijn waar apple (nog) geen terugroep voor wil doen..

Ik heb nu mijn dealer ingeschakeld (die dus zelf geen ASP is) die (naar zijn zeggen) eea aan het kortsluiten is met Apple Ierland. Komt hij er met hun (en mij dus) niet uit (er uit komen is een replacement van de complete macBook (na ruim 600km en 12weken zonder), wat imho de enige oplossing is, zeker gezien de ervaringen van andere gebruikers)

Komt mijn dealer er niet uit, dan gaat dezelfde mail die mijn dealer heeft gehad, ook als brief naar/via mijn rechtsbijstand....

Oja, om dezelfde dealer wel wakker te houden, krijgt hij ook een offerte-aanvraag voor de diktste macPro voor onze eigen studio (HD montage) + 17" macBookPro / 5* dikke macMini die wij in een complete set-up naar een klant door gaan leveren.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 07:05:
Het grappige is dat ik ook last had van een af-en-toe flikkerend scherm, maar sinds ik Leopard heb geinstalleerd heeft dat probleem zich niet meer voorgedaan. Merry Xmas btw!
Als het in Leopard opgelost is, dan zou het IMHO ook in een update van Tiger moeten kunnen... Mijn OS is 100% up-to-date en flickert nog... Als ik jou was, dan zou ik het probleem wel melden binnen je garantie.....

Oja, ik ben ook nog dromend van een macBook-white-christmas....

*) ik ben niet teruggegaan naar Card voor de belachelijke openingstijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt waarschijnlijk omdat de software die de helderheid bestuurt niet het goede level kan vinden er er dus tussen zit.. Hierdoor gaat die naar boven/beneden.

Door een ander besturingssysteem te gebruik wordt de software aangepast en worden dus ook de 'powerlevels' aangepast van het scherm waardoor die wel weer op het goede level zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:54:
Het komt waarschijnlijk omdat de software die de helderheid bestuurt niet het goede level kan vinden er er dus tussen zit.. Hierdoor gaat die naar boven/beneden.

Door een ander besturingssysteem te gebruik wordt de software aangepast en worden dus ook de 'powerlevels' aangepast van het scherm waardoor die wel weer op het goede level zit
Controleren of het aan de software ligt is meestal érg gemakkelijk na te gaan; stop een linux livecd in je MacBook en kijk of Linux er ook last van heeft.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:54:

... als het aan de software zou liggen, dan neem ik aan dat ik ergens in de loop van het jaar dat ik er last van heb, ergens wel de juiste update binnen had gekregen. Mijn macBook draait de standaard Tiger met alle updates. Geen bootcamp of andere windowsmuk. Helemaal al geen linux-varianten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
surfpunk schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:27:
[...]

... als het aan de software zou liggen, dan neem ik aan dat ik ergens in de loop van het jaar dat ik er last van heb, ergens wel de juiste update binnen had gekregen. Mijn macBook draait de standaard Tiger met alle updates. Geen bootcamp of andere windowsmuk. Helemaal al geen linux-varianten...
Je gaat toch niet zitten wachten tot Apple eindelijk een keer durft toe te geven dat het hun fout is, met het risico dat het alsnog hardwarematig blijkt te zijn. Andere software draaien is in dit geval de enige manier om doeltreffend en snel vast te stellen of het aan de software ligt of niet.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Nou, morgen gaat m'n MacBook dus terug. Ben erg benieuwd wat hij nu zal doen. Erg vervelend dat ik het probleem niet kan reproduceren. Maar ik zal het filmpje uit de OP laten zien, dat is vrijwel hetzelfde wat ik dus ook heb.

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

LB06 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:04:
[...]

Je gaat toch niet zitten wachten tot Apple eindelijk een keer durft toe te geven dat het hun fout is, met het risico dat het alsnog hardwarematig blijkt te zijn. Andere software draaien is in dit geval de enige manier om doeltreffend en snel vast te stellen of het aan de software ligt of niet.
waarom niet? ik heb een apple gekocht voor os-x, niet voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Net kreeg ik telefoon. Het inverter board is vervangen. Helaas niet onder garantie van Apple maar op service van de zaak. Ik hoop alleen dat ik het probleem nu niet meer zal ervaren. Maar de tijd zal het leren. Het is ook te hopen dat door al die reparaties aan het kreng dat er geen andere problemen ontstaan natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:43:
Net kreeg ik telefoon. Het inverter board is vervangen. Helaas niet onder garantie van Apple maar op service van de zaak. Ik hoop alleen dat ik het probleem nu niet meer zal ervaren. Maar de tijd zal het leren. Het is ook te hopen dat door al die reparaties aan het kreng dat er geen andere problemen ontstaan natuurlijk :P
Niet onder coulance van Apple? Slordig als er zoveel andere klachten bekend zijn.. Trouwens, na 3 reparaties wil apple nog steeds niet overgaan tot vervanging.
De vierde keer wegbrengen zat er aan te komen, maar met de kerst is mijn bookie open van de bank gegleden. Sinds dien zit de klep eitsje scheef (ongeveer 2 mm uit lood over de breedte) en is de flickering weg. Blijkbaar is het dus nodig om je macbook een keer te laten vallen zodat alles op zijn plek valt. Jammer genoeg is mijn optische drive nog steeds geblokkeerd (sinds de laatste 'reparatie') en moet mijn laptop nog steeds een keer weggebracht worden hiervoor....
Hopen dat ik binnen de drie maanden hier een gaatje voor vind, de APS zit niet om de hoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het flikkerprobleem ook.

af en toe weliswaar,

als ik de helderheid dan aanpas gaat het niet over.

Ik zou hier ook wel mee terug kunnen( ik heb nog garantie)

maar dan moet het wel net lukken dat men scherm flikkert in de winkel, anders geloven ze er niets van natuurlijk

en zoveel komt het niet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
surfpunk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:42:
[...]

Niet onder coulance van Apple? Slordig als er zoveel andere klachten bekend zijn.. Trouwens, na 3 reparaties wil apple nog steeds niet overgaan tot vervanging.
Nee, dat vond ik ook opvallend. Helemaal omdat een week eerder de inverterkabel wél vervangen is onder de garantie ook al was deze net 1 dag verlopen.

Wel heb ik net met Apple gebeld voor kleine haarscheurtjes in de bottom-case, en die wordt nu ruim 2 weken na afloop van de garantie toch nog vervangen. Opvallend.
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:50:
ik heb het flikkerprobleem ook.

af en toe weliswaar,

als ik de helderheid dan aanpas gaat het niet over.

Ik zou hier ook wel mee terug kunnen( ik heb nog garantie)

maar dan moet het wel net lukken dat men scherm flikkert in de winkel, anders geloven ze er niets van natuurlijk

en zoveel komt het niet voor
Tja, het is een bekend probleem. Dus als je dat aangeeft in de winkel dan zullen ze ofwel de inverterkabel ofwel het inverterboard vervangen. Ik hoop dat je nog een tijd garantie hebt zodat je kunt zien of het opgelost is. Ik zag na een aantal dagen het probleem weer terug komen nadat ze de kabel vervangen hadden.

Je kan natuurlijk ook het filmpje in de openingspost laten zien, ik neem aan dat jouw probleem precies dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:09:
Nee, dat vond ik ook opvallend. Helemaal omdat een week eerder de inverterkabel wél vervangen is onder de garantie ook al was deze net 1 dag verlopen.
... op je reparatie zit drie maanden garantie.....
[b][message=29383947,noline]
Wel heb ik net met Apple gebeld voor kleine haarscheurtjes in de bottom-case, en die wordt nu ruim 2 weken na afloop van de garantie toch nog vervangen. Opvallend.
hmmm... toch maar even omdraaien...
[b][message=29383947,noline]Tja, het is een bekend probleem. Dus als je dat aangeeft in de winkel dan zullen ze ofwel de inverterkabel ofwel het inverterboard vervangen. Ik hoop dat je nog een tijd garantie hebt zodat je kunt zien of het opgelost is. Ik zag na een aantal dagen het probleem weer
terug komen nadat ze de kabel vervangen hadden.
... en ik vrees voor je dat ook dat niet gaat helpen.. ik heb eerst een nieuw board gekregen, daarna een nieuwe kabel en de derde keer is de kabel 'opnieuw geseed'...
[b][message=29383947,noline]
Je kan natuurlijk ook het filmpje in de openingspost laten zien, ik neem aan dat jouw probleem precies dezelfde is.
Jup is het zelfde. Ik ben al iets van bijna 200 dagen over de reguliere garantie. Laatste reparatie is van 17 november dus heb ik euh.. tot 17 februari dus om het probleem wederom onder garantie in te kunnen brengen. Maar zoals gezegd, mijn macbook is met de kerst gevallen (+/- 50 cm) met de klep open. Nu zijn mijn problemen weg (nouja, mijn deksel is ietsje uit model)... Misschien maar eens als tip aan apple geven.....

Al met al ben ik *zwaar* teleurgesteld*) in mijn eerste (nieuwe) apple....
In mijn omgeving 1 dood logicboard, 1 hardeschijf en mijn ellende. Van de andere zijn er twee pas 1 1/2 maand oud...

*) kwaliteit hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ja, ik ben ook erg teleurgesteld. Aan mijn Macbook is ook het logic board vervangen, topcase, inverterkabel, inverterboard, en dan nu hopelijk een nieuwe bottom case.

Diep triest.

Maar de software werkt zo lekker hè. Alleen daarom wil ik al niet van Apple af. Alleen elk stuk hardware heeft gewoon z'n problemen. iMac's, MacBook's, MacBook Pro's. Met alles is wel wat mis. Toch opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Apple computers worden meer en meer verkocht. Op internet lees je vooral de klachten...

Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Mijn MacBook Pro werkt prima bijvoorbeeld!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Eiríkr schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:29:
Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Mijn MacBook Pro werkt prima bijvoorbeeld!
En achter deze deur vinden we drogreden numero uno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:16:
Ja, ik ben ook erg teleurgesteld. Aan mijn Macbook is ook het logic board vervangen, topcase, inverterkabel, inverterboard, en dan nu hopelijk een nieuwe bottom case.

Diep triest.
en dan durft apple te zeuren over een net verlopen garantie. ik zeg consumentenbond/rechtsbijstand in combinatie met de reparatiegeschiedenis. Ik ben van mening dat het telkens openschroeven en vervangen van onderdelen in je kleine volgepropte macbook niet goed voor het beestje is....
DaFrenk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:16:
Maar de software werkt zo lekker hè. Alleen daarom wil ik al niet van Apple af. Alleen elk stuk hardware heeft gewoon z'n problemen. iMac's, MacBook's, MacBook Pro's. Met alles is wel wat mis. Toch opvallend.
Jup, osx, FCP studio etc. heerlijk! ik wil ook niet terug naar XP, maar de kwaliteit mag zeker beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Apple computers worden meer en meer verkocht. Op internet lees je vooral de klachten...
... gelukkig zijn het voornamelijk dezelfde klachten die (IMHO) apple niet wil erkennen als (design/productie) fout van hun kant...
Ach, ik ken 1 macbookpro en die is ook al terug geweest. De optische drive weigerde dienst. Ook zo'n veel te veel voorkomend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Mijn MacBook is onlangs al 2 keer gerepareerd en volgens MacMe Groningen hebben ze het inverterboard vervangen. Het is nu alweer 2 weken geleden dat hij gerepareerd is en nu begint het backlight alweer te knipperen. Ik ben er nu echt helemaal zat van! Ik denk dat ik morgen even naar MacMe ga om hem te laten repareren (wat overigens nooit lang duurt). Alleen ik ga over een week op stage naar Malta voor 18 weken. Maar ik ben bang dat mijn backlight weer gaat knipperen en dat ik niet meer voor garantie in aanmerking kom, want ik heb mijn MacBook nu ongeveer een jaar. Zou Apple moeilijk gaan doen bij dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik heb hier ook al bijna een jaar last van. Vorig jaar ben ik net voor de garantie verlopen was naar een store geweest, en daar vertoonde hij het probleem niet natuurlijk. Ze hebben toch de inverterkabel vervangen, en het probleem was opgelost. Voor 2 dagen, want toen begon ie alweer. En de garantie is alweer verlopen, en ik heb geen zin om er een smak geld tegenaan te gooien. Even wat met de brightness prutsen en het stopt weer even. Er valt mee te leven, maar het is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mijn first gen MacBook had er ook last van, maar daar loste een nieuw invertorboard het probleem definitief op. Toch blijf ik van mening dat de kwaliteit(scontrole) van Apple als het om MacBooks gaat wat tegenvalt. Alsof erop bezuinigd wordt. En dat is erg jammer.

Voor wat betreft het wegbrengen met een clean install: toen ik zelf nog als AASP werkte had ik gewoon een aantal externe disks liggen (1 voor Intel Macs, 1 voor PPC Macs), en wanneer ik een hardware probleem vermoedde werd er van de externe disk geboot zodat ik direct software issues uit kon sluiten. Totale tijd voor het stellen van een diagnose is either way een minuut of 5, en dan weet je als klant ook waar je aan toe bent. Jammer dat niet meer APR's die methode hanteren...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Macbook heeft nu voor de derde keer bij AMac Utrecht gelegen. Ze hebben hem negen dagen aan gehad, en niks gezien. Ik kon hem dus weer ophalen, want ze konden niks vinden.

Ik was er al bang voor, maar ja hoor.; ik kom thuis, doe mn Macbook aan en huppa; flikkering!

Ik word er ech ziek van, mede omdat hij nu de uit de drie maanden garantie op de vorige reparatie is. Ik kom er echt gewoon niet mee verder. Betaal de €1,100 voor een laptop (voor mij een groot bedrag) en dan krijg je deze service.

Natuurlijk zie je alleen de slechte gevallen op internet (klachten), maar dan nog. Als iets kapot is moet het gemaakt worden. Al is het 1 of 1,000 Macbooks. Ik wil gewoon normaaal kunnen werken.

Iemand een tip hoe ik het verder aan kan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook doet dit flikkeren ook heel lichtjes op 5 blokjes..2ghz dual core uit mei 2007. Maar kom er pas achter nu ik dit hier lees eigenlijk.. Ik heb de brightness gewoon altijd voluit, wat ik echt totaal niet licht vind nog, en dan flikkert er niks. Ik weet niets achter de techniek van het beeldscherm maar ik heb thuis lampen met dimmers die hetzelfde doen zodra je het licht 50% dimt, lijkt me een redelijk normaal verschijnsel waar ik me niet aan stoor als ik er niet op let.

Ik vind de opvatting dat een heel licht of juist donker flikkerend scherm de tere programmeur oogjes zou irriteren een beetje half zacht gezeur, althans ik vind niet dat je dit Apple kunt verwijten. Dan heb je gewoon gevoelige oogjes en heb je misschien de nodige middelen als een goede bril, lenzen of van mij part een zonnebril nodig.

Dit is niet naar jou persoonlijk, maar ik merk de laatste tijd dat mensen steeds meer de meest aparte en nietszeggende probleempjes melden over hun macbook op forums. Het lijkt wel of mensen een beetje paranoïde worden door het bedrag dat ze uitgegeven hebben en allerlei dingen beginnen te zien die er niet zijn. Wat op zich heel begrijpelijk is omdat een Apple een flinke investering is, maar toch, valt het me gewoon op.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je bij mij komen kijken vriend? Je praat wel erg makkelijk als je niet hebt gezien hoe het er uit ziet.

Zet je brigthness of vol, dan op half, zie je het verschil? Dat gaat dan op een neer. Ik weet niet wat jij gewend bent, maar volgens mij hoort dat niet, en mij irriteert het. Ik betaal voor een goed product, niet voor 3 keer 3 weken reparatie.
Pagina: 1 2 Laatste