[Macbook] Onrustig/flikkerend scherm

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Hoe moet "ze konden niks vinden" opgevat worden ? Zagen ze het probleem niet (de flikkering) of konden ze de oplossing niet vinden ? Dat laatste zou echt bijzonder vaag zijn voor massaproductiemeuk als de MacBook.

[ Voor 23% gewijzigd door Jungian op 09-02-2008 14:09 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:30:
Mijn Macbook heeft nu voor de derde keer bij AMac Utrecht gelegen. Ze hebben hem negen dagen aan gehad, en niks gezien. Ik kon hem dus weer ophalen, want ze konden niks vinden.

Ik was er al bang voor, maar ja hoor.; ik kom thuis, doe mn Macbook aan en huppa; flikkering!

Ik word er ech ziek van, mede omdat hij nu de uit de drie maanden garantie op de vorige reparatie is. Ik kom er echt gewoon niet mee verder. Betaal de €1,100 voor een laptop (voor mij een groot bedrag) en dan krijg je deze service.

Natuurlijk zie je alleen de slechte gevallen op internet (klachten), maar dan nog. Als iets kapot is moet het gemaakt worden. Al is het 1 of 1,000 Macbooks. Ik wil gewoon normaaal kunnen werken.

Iemand een tip hoe ik het verder aan kan pakken?
Ik heb ook een dergelijk probleem. Bij mij knipperd het backlight sinds een tijdje, dit is goed te zien als je de brightness op z'n allerlaagst zet. Net een TL-balk waarvan de starter kapot is.

Het probleem is dat het niet constant voorkomt. Eens in de paar dagen begint m'n MB weer te knipperen. Omdat dit dus niet goed te reproduceren is ga ik er een filmpje van maken zodra het weer gebeurd. Dan breng ik geheel terug en kijken ze maar wat ze ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij zagen het niet (de flikkering dus). Terwijl ik aan de balie toen ik de MB ophaalde, hij het meteen deed. En die gast achter de balie zag het ook. Het vreemde is dat het niet altijd is, soms wel en soms niet. Het is niet herproduceerbaar, en dat maakt het zo kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:35:
Zij zagen het niet (de flikkering dus). Terwijl ik aan de balie toen ik de MB ophaalde, hij het meteen deed. En die gast achter de balie zag het ook. Het vreemde is dat het niet altijd is, soms wel en soms niet. Het is niet herproduceerbaar, en dat maakt het zo kut.
Dat is niet bijzonder handig nee :+ Ik heb niet zo heel bijzonder veel verstand van de binnenkant van een TFT-scherm, maar zou vervangen van het backlight en onderdeel dat stroom levert aan het backlight (ik neem aan dat er een onderdeel tussen zit) je probleem niet oplossen ? Wat wel een kostbare grap wordt dan :/

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:30:
Mijn Macbook heeft nu voor de derde keer bij AMac Utrecht gelegen. Ze hebben hem negen dagen aan gehad, en niks gezien. Ik kon hem dus weer ophalen, want ze konden niks vinden.

Ik was er al bang voor, maar ja hoor.; ik kom thuis, doe mn Macbook aan en huppa; flikkering!

Ik word er ech ziek van, mede omdat hij nu de uit de drie maanden garantie op de vorige reparatie is. Ik kom er echt gewoon niet mee verder. Betaal de €1,100 voor een laptop (voor mij een groot bedrag) en dan krijg je deze service.

Natuurlijk zie je alleen de slechte gevallen op internet (klachten), maar dan nog. Als iets kapot is moet het gemaakt worden. Al is het 1 of 1,000 Macbooks. Ik wil gewoon normaaal kunnen werken.

Iemand een tip hoe ik het verder aan kan pakken?
een case aan laten maken via het applesupport telefoon nummer..
overigens heb ik gelezen dat de macbook met de macbookpro voeding de problemen niet heeft... ik heb mijn eigen voeding nooit hoeven inleveren bij card/htr, dat zou een reden kunnen zijn waarom ze niets zien....

en idd, vind ik de kwaliteit van de macbooks ver beneden maat...
(zei hij met 2 nwe inverterboards en 1 'gereseede' inverterkabel...

wat bij mij de truuk heeft gedaan, is de mac laten vallen (softe drop van pm 30cm op het laminaat met klep open)... ik ben van de problemen af...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:16:
Wil je bij mij komen kijken vriend? Je praat wel erg makkelijk als je niet hebt gezien hoe het er uit ziet.

Zet je brigthness of vol, dan op half, zie je het verschil? Dat gaat dan op een neer. Ik weet niet wat jij gewend bent, maar volgens mij hoort dat niet, en mij irriteert het. Ik betaal voor een goed product, niet voor 3 keer 3 weken reparatie.
Oke, als de rest van de wereld het niet ziet, dan zal het wel aan ons liggen dan, vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:55:
Mijn macbook doet dit flikkeren ook heel lichtjes op 5 blokjes..2ghz dual core uit mei 2007. Maar kom er pas achter nu ik dit hier lees eigenlijk.. Ik heb de brightness gewoon altijd voluit, wat ik echt totaal niet licht vind nog, en dan flikkert er niks. Ik weet niets achter de techniek van het beeldscherm maar ik heb thuis lampen met dimmers die hetzelfde doen zodra je het licht 50% dimt, lijkt me een redelijk normaal verschijnsel waar ik me niet aan stoor als ik er niet op let.

Ik vind de opvatting dat een heel licht of juist donker flikkerend scherm de tere programmeur oogjes zou irriteren een beetje half zacht gezeur, althans ik vind niet dat je dit Apple kunt verwijten. Dan heb je gewoon gevoelige oogjes en heb je misschien de nodige middelen als een goede bril, lenzen of van mij part een zonnebril nodig.

Dit is niet naar jou persoonlijk, maar ik merk de laatste tijd dat mensen steeds meer de meest aparte en nietszeggende probleempjes melden over hun macbook op forums. Het lijkt wel of mensen een beetje paranoïde worden door het bedrag dat ze uitgegeven hebben en allerlei dingen beginnen te zien die er niet zijn. Wat op zich heel begrijpelijk is omdat een Apple een flinke investering is, maar toch, valt het me gewoon op.
... op het moment dat je scherm flickert als of de starters van de tl's in je backlights kapot zijn, dan is dat echt niet subtiel meer.

maar, ik hoop van harte dat jouw mac wel heel blijft. blijven wij wel heen en weer rijden met onze 1600eu macbooks (ja, ik heb wel apple geheugen) naar de 'dichtsbijzijnde' asp's.

have a good life...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Oke, als de rest van de wereld het niet ziet, dan zal het wel aan ons liggen dan, vriend.
De flikkering die hier besproken wordt is echt zo erg als een kapotte tl-balk. Dat is niet normaal en zeker heel storend. Dus veeg het niet van tafel alsof de mensen maar zeurkousen zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:47:
[...]

Dan mag je mij excluden van "de rest van de wereld", want ook ik had er last van. Bij mij begin het normaal, maar ging het op een gegeven moment van 25% naar 75% brightness, drie keer per seconde.

Geen flauw idee hoe ik er vanaf ben gekomen, maar sinds ik een nieuw logicboard erin heb zitten heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MacBook nu al 4 keer weggebracht (waarvan 3 keer voor knipperend beeldscherm) en na 3 keer het inverter board vervangen is het probleem nu weer terug!

Gek word ik ervan! Maar ik heb AppleCare en hopelijk kom ik nu wel in aanmerking voor een nieuwe MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Macbook gaat dit weekend voor de 4e keer logeren bij Amac Utrecht.

Eerst wilde Apple me niet helpen (Macbook is al lang uit garantie). Heb toen een filmpje van het flikkeren gemaakt en naar een gast bij Apple gemailt. Hij zag het inderdaad ook (scherm flikkerde ook als een TL balk, wordt met de week erger) Ik heb het defect lang binnen de garantie gemeld (in juli al) en daarom kan hij nu wel weer terug

Nu heb ik een casenummer en mag hij weer terug. Word er echt zo moe van. Hopelijk komt het deze keer goed. Heb er zelf weinig vertrouwen in. Weet iemand het beleid van Apple bij het toewijzen van een hele nieuwe Macbook? Neem aan dat als mijne een x keer gerepareerd is (zeg 4/5 keer), dat ze dan toch wel een nieuwe moeten geven?

@surfpunk & Henry; hebben jullie al meer nieuws? Ben benieuwd of het bij iemand al opgelost is, en zo ja ook HOE?!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

ah, even denken, ik heb 2 nieuwe inverterboards, 1 keer dat de kabels aangedrukt zijn *imho was dat eerder ook al het probleem* en nu is hij weer terug. bijna twee jaar oud.. was nog even lullen-als-brugman om serieus genomen te worden.

de laatste keer (minder dan toen drie maanden geleden) waren alleen de kabels gereseed en dus fysieks niets vervangen, dus geen 3mnd garantie op de reparatie werd mij vriendelijk uitgelegd.

ik heb iets minder vriendelijk gedaan, maar wel verlengde garantie gekregen op het flickeren.

macbook is nu al weer een week weg. ben benieuwd hoe lang ik en apple zo door moeten gaan.

oja, tussendoor is mijn macbook ook nog even terug geweest omdat bij de reparatie (het aandrukken van de kabels) (of eigenlijk bij het weer dichtschroeven) er iets(?) tussen sleuf en optische drive was gekomen en deze onbruikbaar werd.

voor de vijfde keer 'uit logeren' dus. ben ondertussen mijn PC wel weer gaan waarderen. Die doet het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, mijn pc staat ook weer regelmatig aan ja.

De garantie moet eigenlijk geen probleem zijn. Omdat ik (en jij denk ik ook) het defect binnen de garantie heb gemeld. Het moet dus gewoon opgelost worden. Of het nou een half jaar of jaar geleden gemeld is, het is binnen de garantie gemeld en dus moet het gewoon gemaakt worden...

Mijne gaat morgen weer weg, ben erg benieuwd voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:20:
Mijn Macbook gaat dit weekend voor de 4e keer logeren bij Amac Utrecht.

Eerst wilde Apple me niet helpen (Macbook is al lang uit garantie). Heb toen een filmpje van het flikkeren gemaakt en naar een gast bij Apple gemailt. Hij zag het inderdaad ook (scherm flikkerde ook als een TL balk, wordt met de week erger) Ik heb het defect lang binnen de garantie gemeld (in juli al) en daarom kan hij nu wel weer terug

Nu heb ik een casenummer en mag hij weer terug. Word er echt zo moe van. Hopelijk komt het deze keer goed. Heb er zelf weinig vertrouwen in. Weet iemand het beleid van Apple bij het toewijzen van een hele nieuwe Macbook? Neem aan dat als mijne een x keer gerepareerd is (zeg 4/5 keer), dat ze dan toch wel een nieuwe moeten geven?

@surfpunk & Henry; hebben jullie al meer nieuws? Ben benieuwd of het bij iemand al opgelost is, en zo ja ook HOE?!
Ik krijg een nieuw model nadat mijn MacBook voor de 4e keer gerepareerd was en het knipperen nog steeds aanwezig was.

Normaal gesproken krijg je na 3 "grote" reparaties een nieuwe. Alleen was Card Services Zwolle zo aardig om twee reparaties op 1 reparatie in het systeem te boeken. Apple kijkt dus ook in dat systeem en dus kreeg ik na 3 keer nog geen nieuwe. Ik moet er wel bijvertellen dat ik Apple Care heb afgesloten maar ik geloof dat ook zonder Apple care je na 3 grote reparaties een nieuwe hoort te krijgen.

Verder kan ik je als tip meegeven dat je gewoon een beetje boos moet worden als je Apple Care aan de lijn hebt en duidelijk moet laten merken dat je er zat van bent. Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Net even gebeld voor de status van mijn macBook. Er wordt nog even gewacht op onderdelen die vandaag binnen zouden komen.

Voor zover ik het begreep krijg ik een nieuw invertorboard, nieuwe kabels en een nieuw logicboard....

tja, we zien over 3 maanden en 4 dagen wel weer.. het hotline applecarenummer staat ondertussen in de mobiel geprogrammeerd....

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is staat er eigenlijk in de wet als het gaat om reparaties? Het kan toch niet zo zijn dat Apple een product meer dan drie keer (wat ik eigenlijk al veel vind) kan laten repareren en dan nog geen nieuw model wil geven?

Bottom line is dan toch dat je gewoon een slecht product hebt gekregen? En de consequenties daarvan moeten dan toch bij de producent en niet bij de consument liggen? Ik betaal geen €1.100 voor een product dat al drie keer gerepareerd is en nu voor de 4e keer weg is. Hebben we hier geen juristen in de zaal die hier meer verstand van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

ik ben er ook nog niet helemaal blij mee... maar ja, we zien het wel. meestal houden de reparatie (voor zover ik ze nu gehad heb) het net 3 maanden en een paar dagen uit.

vooral gekloot dat je wéér het halve land af kan rijden, parkeergaragekaartjes kan kopen en weer een aantal weken zonder mac zit...

nee, hardwarekwaliteit van de (consumenten) apples valt me vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:08:
Wat is staat er eigenlijk in de wet als het gaat om reparaties? Het kan toch niet zo zijn dat Apple een product meer dan drie keer (wat ik eigenlijk al veel vind) kan laten repareren en dan nog geen nieuw model wil geven?

Bottom line is dan toch dat je gewoon een slecht product hebt gekregen? En de consequenties daarvan moeten dan toch bij de producent en niet bij de consument liggen? Ik betaal geen €1.100 voor een product dat al drie keer gerepareerd is en nu voor de 4e keer weg is. Hebben we hier geen juristen in de zaal die hier meer verstand van hebben?
Ik geloof dat ik hier op het forum ergens heb gelezen dat een bedrijf verplicht is om 3x te repareren en de 4e keer je als consument zijnde een nieuw product kunt eisen... Maar je zal idd even moeten uitzoeken hoe dat rechterlijk gezien is (StevenK zal het vast wel weten en heeft zijn PM functie aan, misschien even op de vraag wijzen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Zojuist een doos van HTR uitgepakt. Wat er in zat, was niet zo moeilijk. Eindelijk mijn macje weer terug.

De vangst deze keer is: een nieuw Logic Board, Inverter Board, Inverter Cable, LVDS Cable en de batterij.

Da's best veel (imho) voor een bijna twee jaar oude macBook. Hopen dat het flikkeren van het beeldscherm nu blijvend over is. Vraag me trouwens af wat er nog meer vervangen had kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn Macbook nu alweer een dagje terug. Ik had hem van AMac binnen een week al weer terug, erg snel, hulde! De nieuwe buit; een nieuw logic board en een nieuw invertor board.

Moet zeggen dat ik tot nu toe (afkloppen) nog nergens last van heb gehad. Ben benieuws of het zo blijft.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben weer geflikker! Na een nieuw invertor en logic board nog steeds het geflikker van het display.

Meteen Apple weer gebeld en zij boden mij het volgende aan; mn macbook wordt bij mij thuis opgehaald (!) en gerepareerd door hun beste repair service (Leliveld oid, anyone?). Mocht dit alsnog niet werken, dan heb ik de garantie gekregen dat ik een nieuwe (vergelijkbaar) model Macbook krijg.

Ben erg benieuwd, ben nu zeker weten van het probleem af straks, of door een reparatie of door een nieuwe Macbook.

Moet wel zeggen dat mijn vertrouwen in Apple de afgelopen tijd een beetje gezonken is. Hij gaat nu dus al voor de 5e (!) keer weg. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft iemand hier nog een structurele oplossing van Apple gekregen? Heb al een tijdje last van dat geknipper, maar ik heb geen zin om hem naar de winkel te brengen als er geen definitieve oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook last van een flikkerende backlight op een MacBook van de 2de generatie. Gek genoeg heb ik het nu al een dikke maand niet meer gezien. Je zou haast denken dat er gewoon wat los zit... Misschien toch voor alle veiligheid maar eens gaan horen wat de school juist verstaat onder "extended warranty van drie jaar die geen AppleCare is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last gehad van een flikkerend scherm op 5-sterren resolutie met mijn jaar oude MacBook.
Na het resetten* van de PVRAM oid is het euvel weg.
Hebben hier mensen ervaring mee?

*Het resetten ging als volgt; macbook uit: opstarten met de P-V-Option-en apple toets ingedrukt houden tot een grijs scherm verschijnt.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
* dreester schopt

Iemand nog recent nog dit probleem (laten) verholpen/verhelpen? Ik heb hier alleen last van als ik 1 of 2 streepjes brightness gebruik. Op volle brightness heb ik nooit problemen.
Pagina: 1 2 Laatste