I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb dit probleem ook regelmatig, maar dan met een andere carkit (funkwerk ego flash). De telefoon verliest dan ook contact met de gps muis.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:41:
Hallo, al een maand of 4 in het bezit van de 6120 naar tevredenheid.
Ik ben ook in het bezit van een Parrot 3400LS-GPS en daarmee verliest de telefoon nog wel eens verbinding via bluetooth. De Parrot geupdate maar dat helpt niet.
Heb je dit probleem nog nu je de nieuwe 6210 firmwareupdate hebt geinstalleerd, of heb je het nog niet getest?
"man is not truly one, but truly two,"
Klopt, bij mij is de echo ook verdwenen (als ik door een vaste lijn werd gebeld). Ook achtergrondruis is weg. Geluid is dus veel beter. De "hik" bij TomTom is niet weg, dus dat zal wel aan TomTom zelf liggen.MichelatNL schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:10:
Na de update geinstalleerd te hebben, vandaag gecheckt of de echo met mijn Nokia CK7W carkit verdwenen is. De echo was dan bij de persoon die ik belde, niet bij mezelf.
Na een paar mensen gebeld te hebben, is het probleem met de echo er nu niet meer, van de week nog wat testen met andere personen.
Eindelijk verlost van die irritante oordopjes
Kunnen de mensen die hebben kunnen updaten hun productcode even vermelden?
Join the club...

Er is wel degelijk een firmware update want mijn toestel geeft nu met *#0000# dat hij 4.21 aan boord heeft.n00bs schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:18:
Misschien dat de mensen zich vergissen en er geen update was enkel van de Nokia PC Suite
Kan het zo zijn dat jullie een branded foon hebben van t-mobile bijv. Want toestellen met een ik meen een 3.81 firmware zijn branded foon's. Toestellen die zo uit de fabriek komen hadden eerst 3.70 en nu dus 4.21.
Nogmaals, ik heb productcode 0546327 en eergisteren geupdate van v3.70 naar v4.21. Ik heb meer thema's, de cameraperformance is verbeterd, de echo en ruis tijdens gesprekken is weg, de telefoon start sneller op en ik heb de telefoon tijdens de update de telefoon in de gaten gehouden en er kwam een "Nokia mode v4.21" op het scherm voorbij tijdens de update. Dus ik weet zeker dat mijn phone geupdate is.auroortje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:47:
[...]
Er is wel degelijk een firmware update want mijn toestel geeft nu met *#0000# dat hij 4.21 aan boord heeft.
Kan het zo zijn dat jullie een branded foon hebben van t-mobile bijv. Want toestellen met een ik meen een 3.81 firmware zijn branded foon's. Toestellen die zo uit de fabriek komen hadden eerst 3.70 en nu dus 4.21.
Ik maak gebruik van PC Suite 6.84.10.4 (wel uitgezet maar voor drivers van belang) en Updater v1.4.0en. En natuurlijk via *#0000# v4.21 09-10-07, RM243.
[ Voor 7% gewijzigd door Pe Nis op 04-12-2007 19:26 ]
Het kan natuurlijk zo zijn dat de update als fout wat te snel verschenen is en snel weer van de site is gehaald omdat er misschien nog wat onopgeloste issues waren (en jij 'm net gesnatched hebt).
Misschien verschijnt ie over een paar dagen definitief (al dan niet aangepast).
Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt
Zelfde hier alleen versie 6.85.12.0 van PC suitePe Nis schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:20:
[...]
Nogmaals, ik heb productcode 0546327 en eergisteren geupdate van v3.70 naar v4.21. .........
Ik maak gebruik van PC Suite 6.84.10.4 (wel uitgezet maar voor drivers van belang) en Updater v1.4.0en. En natuurlijk via *#0000# v4.21 09-10-07, RM243.
Dat is inderdaad wel heel frappant. Dan nog maar even wachten op de volgende updatePe Nis schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:31:
Hmmmm, misschien hebben jullie toch gelijk? Als ik via http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_528996 kijk dan zegt deze weer dat v3.70 de laatste versie is. Twee dagen geleden was dit toch echt v4.21!!!! Zou er dan toch iets mis zijn met v4.21? Nog niets gemerkt overigens. Nou dan zal de volgende wel 4.22 of 4.23 zijn o.i.d.
I update my firmware to 4.21. with the application PhoNetInfo i see the phone tasks that are open:
- 1 PhoNetInfo (non-system)
- 2 EiksrvBackdrop (non-stsem hidden)
- 3 ....................... (non-system hidden) (!)
- 4 Standby (system)
- 5 Telephone (system hidden)
- 6 Main (non-system hidden)
- 7 SyaAp (system hidden)
- 8 vcommandmanager (system hidden)
- 9 Autolock (system hidden)
- 10 vcommandmanager (non-system hidden)
- 11 Log (non-system)
At number 3. is no title !!! bug?
Klopt hier inderdaad iets niet?
[ Voor 68% gewijzigd door Pe Nis op 05-12-2007 08:18 ]
Nokia weet hier vast meer van
I don't drive fast, I only fly low!
http://discussions.europe...swupdate&message.id=23436
http://discussions.europe...swupdate&message.id=23761
http://discussions.europe...swupdate&message.id=19348
http://www.gsmfreeboard.com/forum/showthread.php?t=149299
"dürfte mit den problemen die man im internet gelesen hat doch was auf sich haben, das bei vielen der flashvorgang fehl schlug" -> update gelukt, dan toch stabiele telefoon?
Ik heb Nokia Nederland de vraag voorgelegd waarom v4.21 is teruggetrokken. Eens kijken of iemand mij gaat bellen. to be continued.................
[ Voor 10% gewijzigd door Pe Nis op 05-12-2007 11:44 ]
Ik ben benieuwdPe Nis schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:49:
Ik heb Nokia Nederland de vraag voorgelegd waarom v4.21 is teruggetrokken. Eens kijken of iemand mij gaat bellen. to be continued.................
Voor zover ik weet heeft de 6120c er niet tussen gestaan, ook niet toen 4.21 nog gewoon te downloaden was.Pe Nis schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:32:
Overigens voor changelog voor alle Nokia firmware updates, zie http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_529019 Zoals verwacht, 6120c nergens in de lijst. weet niet of deze er uberhaupt tijdelijk heeft gestaan.
Verwijderd
Gefeliciteerd! Jullie mobieltje is in waarde gestegen. Volgens de folder van mediamarkt Rotterdam is de n6120c 269 euries waard, dat is een prijs stijging van 20 euro bij dezelfde filiaal
Kijk, een goede investering geweestVerwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:57:
beste n6120c bezitters,
Gefeliciteerd! Jullie mobieltje is in waarde gestegen. Volgens de folder van mediamarkt Rotterdam is de n6120c 269 euries waard, dat is een prijs stijging van 20 euro bij dezelfde filiaal
Zo rond de feestdagen komen altijd speciale aanbiedingen voor een verhoogde prijs.

Desondanks gaat mijn 6120c niet terug in de handel hoor.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:57:
beste n6120c bezitters,
IK zit een beetje te dubben rond de e51, maar die schijnt de tomtom hik net zo goed te hebben en dan heeft het voor mij geen zijn.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Als ik over straat loop heb ik ook meestal de hik. Cheersn00bs schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:43:
Die hik is niet zo irritant onder het rijden in de autoenkel als je lopend bent is het irritant.
Verwijderd
Niks gehik op de E51.nsa1984 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:21:
[...]
Desondanks gaat mijn 6120c niet terug in de handel hoor.
IK zit een beetje te dubben rond de e51, maar die schijnt de tomtom hik net zo goed te hebben en dan heeft het voor mij geen zijn.
Ik durf het dus nog niet aan om te zeggen dat de e51 die hik niet heeft. Dat zou namelijk voor mij de enige reden zijn om mijn 6120c alweer aan de wilgen te hangen.puchelaar schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:31:
Ik heb het Tomtom probleem met die stem op zowel m'n E50 als m'n E51, dus ik denk dat het een Tomtom dingetje is, niet een telefoon iets (of het moet een Nokia probleem zijn, maar dat vind ik minder logisch).
Door ik denk vuil onder mijn toestenbordje werkt de 9 niet meer naar behoren, dit is heel irritant, maar ik heb m opengemaakt (klepje) en kon geen schroeven vinden....
Ik meen het onlangs ergens te hebben gezien.johan12 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:43:
Weet iemand hoe je de 6120 makkelijk open krijgt?
Door ik denk vuil onder mijn toestenbordje werkt de 9 niet meer naar behoren, dit is heel irritant, maar ik heb m opengemaakt (klepje) en kon geen schroeven vinden....
Was iets met een clipje direct op de zijdes van de telefoon plaatsen.
hebbes een demo filmpje
Geen denderende kwaliteit maar geeft een idee.
Heel vervelend. Denk dat ik maar eens richting een NSP ga ermee.
Ook merk ik soms een gedigitaliseerde storend geluid door het gesprek (net als die oude inbel modems).
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Nee hoor, heb hem al voor 225 euries gezien, terwijl ik 239 heb neergelegd. Anyweej...de E51 giert door mijn hoofd, vooral vanwege WLAN. Als er nog een interne GPS-receiver in had gezeten was deze phone voor mij af. Dus effe wachten op E52 of zo :-).Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:57:
beste n6120c bezitters,
Dat klopt, die ondersteunt TomTom 6.0x niet. Tja, dan maar Route66, hoewel ik TomTom-fan ben. Of Nokia's eigen kraam die er dan bijgeleverd wordt.n00bs schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:39:
Interne GPS heb je weinig aan als je TomTom wilt gebruiken
Verwijderd
HTC TyTn II heeft ook ingebouwde GPS, en dat werkt gewoon met TomTomPe Nis schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:32:
[...]
Dat klopt, die ondersteunt TomTom 6.0x niet. Tja, dan maar Route66, hoewel ik TomTom-fan ben. Of Nokia's eigen kraam die er dan bijgeleverd wordt.
Maar de HTC is gebaseerd op ene WM platform en niet op Symbian.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 05:03:
[...]
HTC TyTn II heeft ook ingebouwde GPS, en dat werkt gewoon met TomTom
gallery, dan naar je geheugenkaart, dan naar thema's en dan gewoon op een thema gaan staan, druk op opties en gaan dan op verwijderen staan en klik op selecteren. Succes.bartels01 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:24:
Kan iemand mij vertellen hoe ik thema's weer van mijn telefoon kan verwijderen.
Verwijderd
Twee opvallende zaken.
- mijn bijbestelde 6 Gb micro sdhc kaartje werkt prima
- Toch radio functie (dacht gelezen te hebben dat deze niet op de 6120 zat)
verder een lekker snel menu en tomtom 6 werkt als een zonnetje.
Tot nu toe geen spijt van deze aankoop
Verwijderd
En emailen en surfen, gaat dat een beetje op dat ding?Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:59:
Dit weekend mijn nokia 6120 binnen gekregen.
Twee opvallende zaken.
- mijn bijbestelde 6 Gb micro sdhc kaartje werkt prima
- Toch radio functie (dacht gelezen te hebben dat deze niet op de 6120 zat)
verder een lekker snel menu en tomtom 6 werkt als een zonnetje.
Tot nu toe geen spijt van deze aankoop
E-mailen is net als een sms alleen wat tragerVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:13:
[...]
En emailen en surfen, gaat dat een beetje op dat ding?
Surfen, tjah je bent gebonden op mobiele website's only gezien het scherm.
Althans ik vind een pc view op een schempje van pak hem is beet 2 bij 3 cm niet echt geweldig, maar het zou in geval van nood kunnen.
Verwijderd
Als je hele lappen tekst moet sturen, kun je dat toch volgens mij altijd sneller in een mailtje zetten dan in een SMS'je.
En SMS'en naar klantenservices van winkels gaat meestal ook niet, dus dat wordt mailen.
De interactie binnen sms is sneller, omdat sms eigenlijk instant afgelevert word.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:27:
Trager bij mailen? Je bedoelt?
Als je hele lappen tekst moet sturen, kun je dat toch volgens mij altijd sneller in een mailtje zetten dan in een SMS'je.
En SMS'en naar klantenservices van winkels gaat meestal ook niet, dus dat wordt mailen.
Email word instant afgeleverd op de mail server, waar het braaf in de que gaat staan wachten tot het word opgehaald van de server.
Verder is mailen en sms op de telefoon eigenlijk hetzelfde kwa invoer. T9 aan en je komt een heel eind, maar het is niet echt geschikt voor complete verhalen.
Verwijderd
"Heeft u mijn bericht eigenlijk wel volledig gelezen en begrepen?"
is meestal voldoende als antwoord
[ Voor 93% gewijzigd door n00bs op 11-12-2007 11:26 ]
Een convertertje tussen de twee onderstaande stekkertjes, of een bedradingsschema zodat ik 'm zelf kan solderen:

Verwijderd
Ja bijvoorbeeld hier: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3541 voor omgerekend 95 eurocent inclusief verzenden. Daar ga je toch niet zelf voor solderenmr_petit schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:42:
Weet iemand of er een adapter bestaat van de 4 polige 2,5mm headsetaansluiting naar een normale 3,5mm stereoaansluiting zodat je met een normale koptelefoon kan luisteren?
Een convertertje tussen de twee onderstaande stekkertjes, of een bedradingsschema zodat ik 'm zelf kan solderen:
[afbeelding]
Zo'n kabeltje is overigens ook in de meeste telecom- en audiowinkels verkrijgbaar.
daar ga ik idd niet zelf voor solderen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:22:
[...]
Ja bijvoorbeeld hier: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3541 voor omgerekend 95 eurocent inclusief verzenden. Daar ga je toch niet zelf voor solderen
Ik ga er maar even vanuit dat als ie op een 6300 werkt, hij ook op een 6120classic werkt. Er zijn namelijk nokia's met eenzelfde stekker, maar ander bedradingsschema (niet alle headsets met 4 pin 2,5mm jack werken op een 6120classic)
Ik kom er net achter dat er ook 4 pin 3,5mm plugjes bestaan.
Als die erin zit, dan zou ik met een standaard stereoplug dus kortsluiting maken tussen pin 3 en 4. Weet iemand wat daar het effect van is?
Misschien is ie dan toch niet zo compatible

Dat vermelden ze ook min of meer in deze ebaylink
Ik ben vandaag nog bij de mediamarkt (rotterdam), belcompany, phonehouse, dixons en t-mobileshop geweest. Ze wisten niet van het bestaan van zo'n adapter en hadden 'm ook niet in het assortimentZo'n kabeltje is overigens ook in de meeste telecom- en audiowinkels verkrijgbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 12-12-2007 00:05 ]
Verwijderd
Ik heb die van DealExtreme zelf ook in combinatie met mijn Nokia 6120, werkt bij mij perfect met alle headsetjes die ik heb!mr_petit schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:32:
[...]
daar ga ik idd niet zelf voor solderen.
Ik ga er maar even vanuit dat als ie op een 6300 werkt, hij ook op een 6120classic werkt. Er zijn namelijk nokia's met eenzelfde stekker, maar ander bedradingsschema (niet alle headsets met 4 pin 2,5mm jack werken op een 6120classic)
edit:
Ik kom er net achter dat er ook 4 pin 3,5mm plugjes bestaan.
Als die erin zit, dan zou ik met een standaard stereoplug dus kortsluiting maken tussen pin 3 en 4. Weet iemand wat daar het effect van is?
Misschien is ie dan toch niet zo compatible
Dat vermelden ze ook min of meer in deze ebaylink
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 09:09 ]
edit: het is 12345

[ Voor 23% gewijzigd door o rey op 13-12-2007 16:57 ]
Ik zit hier maar wat rond te kijken voor deze telefoon, en heb er 0 ervaring mee, maar volgens mij is de code bij Nokia standaard 12345.o rey schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:37:
kan iemand mij vertellen wat de blokkeringscode van deze telefoon is? Om te resetten dus
edit: het is 12345had al vanalles geprobeerd
Ik blijf toch ontzettend twijfelen tussen de 6300 en 6120. Ik ben ontzettend gewent aan het S60 systeem (heb een N73 gehad, gestolen. Nu zit ik met een 2600..). Ik kan het me niet voorstellen dat ik een nieuwe telefoon zonder S60 koop. Maar toch, ik wil alleen in een winkel kopen, en los. En ik heb dus geen één winkel gevonden die deze aanbied voor 250 of lager. Omdat de 6300 nu goedkoop is, twijfel ik. Maar ik denk dat het stom is om nu meteen een 6300 te kopen, want ik ben er zeker van dat ik er later spijt van ga krijgen omdat de 6120 ook langzaam goedkoop wordt. Ohh, ik ben zo hopeloos. Weet iemand een winkel waar ik em voor of onder de 250 kan krijgen? Natuurlijk zoek ik zelf ook.
EDIT: Aangezien bepaalde reacties zal ik het even verduidelijken. Ik wil dus GEEN zaken doen met een webwinkel, maar met een normale zaak.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 14-12-2007 14:22 ]
Verwijderd
kijk een op onderstaande link, prijzen zijn bijna allemaal onder de 250 euroSChief schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:02:
[...]
Ik zit hier maar wat rond te kijken voor deze telefoon, en heb er 0 ervaring mee, maar volgens mij is de code bij Nokia standaard 12345.
Ik blijf toch ontzettend twijfelen tussen de 6300 en 6120. Ik ben ontzettend gewent aan het S60 systeem (heb een N73 gehad, gestolen. Nu zit ik met een 2600..). Ik kan het me niet voorstellen dat ik een nieuwe telefoon zonder S60 koop. Maar toch, ik wil alleen in een winkel kopen, en los. En ik heb dus geen één winkel gevonden die deze aanbied voor 250 of lager. Omdat de 6300 nu goedkoop is, twijfel ik. Maar ik denk dat het stom is om nu meteen een 6300 te kopen, want ik ben er zeker van dat ik er later spijt van ga krijgen omdat de 6120 ook langzaam goedkoop wordt. Ohh, ik ben zo hopeloos. Weet iemand een winkel waar ik em voor of onder de 250 kan krijgen? Natuurlijk zoek ik zelf ook.
pricewatch: Nokia 6120 classic
Niet online kopen kan ik inkomen, hoewel ik het zelf erg prettig vind.SChief schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:02:
[...]
Maar toch, ik wil alleen in een winkel kopen, en los. En ik heb dus geen één winkel gevonden die deze aanbied voor 250 of lager.
....
Ohh, ik ben zo hopeloos. Weet iemand een winkel waar ik em voor of onder de 250 kan krijgen? Natuurlijk zoek ik zelf ook.
Maar als je nu gewoon online besteld en dan afhaalt, of gaat het je om even met de 6120 te spelen voordat je hem koopt ?
Het gaat er inderdaad ook om dat ik even het toestel kan uitproberen. Met het kopen van telefoons op internet heb ik zeer slechte ervaringen, dus dat was de eerste en ook meteen de laatste keer. Moet het toestel zelf even uitproberen, en aan de hand daarvan kan ik pas beslissen of het beestje met mij meemag of niet..nsa1984 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:36:
[...]
Niet online kopen kan ik inkomen, hoewel ik het zelf erg prettig vind.
Maar als je nu gewoon online besteld en dan afhaalt, of gaat het je om even met de 6120 te spelen voordat je hem koopt ?
Zie http://www.gsmtrack.nl/in...toestellos&id=494&id2=761SChief schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:02:
[...]
Ik zit hier maar wat rond te kijken voor deze telefoon, en heb er 0 ervaring mee, maar volgens mij is de code bij Nokia standaard 12345.
De 6120c voor 225 euries.
Zie http://www.gsmtrack.nl/in...toestellos&id=494&id2=761
De 6120c voor 225 euries.
Zie http://www.gsmtrack.nl/in...toestellos&id=494&id2=761
6120c voor 225 euries.
Ik heb enkel goede ervaringen ermee en juist slechte met winkels in het algemeen. Veel winkels geven een slechte service en zijn daarnaast veel te duur.SChief schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:23:
[...]
Het gaat er inderdaad ook om dat ik even het toestel kan uitproberen. Met het kopen van telefoons op internet heb ik zeer slechte ervaringen, dus dat was de eerste en ook meteen de laatste keer. Moet het toestel zelf even uitproberen, en aan de hand daarvan kan ik pas beslissen of het beestje met mij meemag of niet..
Als je een aankoop op het internet doet dan kan je ten alle tijde het product binnen 7 dagen terugsturen. Daarnaast hebben we op tweakers een mooie shopsurvey en kan je dus zien hoe bepaalde winkels omgaan met service e.d. Je kan natuurlijk ook kiezen voor een webwinkel vlakbij jouw woonplaats en gewoon afhalen.
Verwijderd
En webwinkels drukken zich vaak met 1 jaar garantie..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 13:55 ]
Kijk, jij begrijpt het.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:55:
Bij een gewone winkel kun je altijd nog een verkoper de huid volschelden en de winkel op stelten zetten als ze de garantie verkloten. Bij een webwinkel gaat dat niet.
Ik kan je zeggen dat ik met gewone shops de meest belachelijke acties heb meegemaakt waar totaal niet werd meegewerkt aan een goede service afhandeling. 9 van de 10 keer wordt je verwezen naar de fabricant of dealer in NederlandVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:55:
Bij een gewone winkel kun je altijd nog een verkoper de huid volschelden en de winkel op stelten zetten als ze de garantie verkloten. Bij een webwinkel gaat dat niet.

Daarnaast de vele 100en Euro's die je al snel bespaard, de shopsurveys die je kan checken, afhaalpunten die vaak bij je in de buurt zijn, alle garantiebepalingen netjes en overzichtelijk op de site dus je weet waar je aan toe bent in tegenstelling tot normale winkels.
Zo is dat. Ik koop niets meer in gewone winkels, alles via internet. Ook witgoed artikelen, besteksets, noem maar op. Ik ga in de winkels kijken hoe e.e.a. is, of lees reviews ervaringen van mensen. Daarna bestellen via internet. Nooit problemen mee gehad tot op heden. Geweldig gewoon.n00bs schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:32:
[...]
Ik kan je zeggen dat ik met gewone shops de meest belachelijke acties heb meegemaakt waar totaal niet werd meegewerkt aan een goede service afhandeling. 9 van de 10 keer wordt je verwezen naar de fabricant of dealer in Nederlanden ja ik ben daar vaak hard op tegenin gegaan... maar met webwinkels heb ik dit dus nooit gehad.
Daarnaast de vele 100en Euro's die je al snel bespaard, de shopsurveys die je kan checken, afhaalpunten die vaak bij je in de buurt zijn, alle garantiebepalingen netjes en overzichtelijk op de site dus je weet waar je aan toe bent in tegenstelling tot normale winkels.
Zo doe ik het ook, zelfs soms kledingPe Nis schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:51:
[...]
Zo is dat. Ik koop niets meer in gewone winkels, alles via internet. Ook witgoed artikelen, besteksets, noem maar op. Ik ga in de winkels kijken hoe e.e.a. is, of lees reviews ervaringen van mensen. Daarna bestellen via internet. Nooit problemen mee gehad tot op heden. Geweldig gewoon.
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 15-12-2007 17:55 ]
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
Voor de Nokia 6120 is de laatste nieuwe firmware inderdaad v4.21.
Normaalgezien mag u met deze nieuwe firmware geen problemen ondervinden.
U kan uw toestel wel slechts 1x updaten, vandaar deze update geen 2de maal beschikbaar is.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Koen
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 ( aan lokaal tarief)
Is het niet mogelijk dat je die firmware uit je internetcache haalt ofzo en hier alsnog post?
Of gaat dat niet met die updatetool werken (misschien een ini bestandje editten?
bij mij ook nog geen update, zit nog op 3.70n00bs schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:36:
Voor mij nog steeds geen update van 3.83 naar 4.21
Overigens ben ik vergeten het 66 MB bestand te saven. Heb inmiddels de cache al diverse keren gewist. Dom, dom. Maar wie gaat ervan uit dat de update na een dag alweer pleite is. Ik lees wel dat v4.21 bij de Nokia service punten beschikbaar is.
(geen mp3'tjes van 4GB mogelijk dus
Het kaartje mag 2TB zijn. Groot genoeg voor sd kaartjes de eerst komende jaren
(WXP/W2K kan FAT32 formatteren tot 32GB afaik)
FAT16 partities kunnen maximaal 2GB zijn, dus dat kan je niet gebruiken
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 19-12-2007 19:45 ]
Klopt, FAT16 heeft 2GB als limit en FAT32 2TB, maximale bestandsgrootte van 4GB. Haalde even wat zaken door elkaar. Bedankt.mr_petit schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:43:
Het is de maximale bestandsgrootte binnen het FAT32 bestandssysteem wat een limiet van 4GB heeft.
(geen mp3'tjes van 4GB mogelijk dus)
Het kaartje mag 2TB zijn. Groot genoeg voor sd kaartjes de eerst komende jaren
(WXP/W2K kan FAT32 formatteren tot 32GB afaik)
FAT16 partities kunnen maximaal 2GB zijn, dus dat kan je niet gebruiken
Ergens kan ik deze gedachtengang wel begrijpen. Aan de andere kant vind ik het jammer dat je wel van de service van een winkel gebruik maakt om de beste keus te kunnen maken, maar dan niet bereid bent het bedrag te betalen dat nodig is om zo een winkel draaiende te kunnen houden.Pe Nis schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:51:
[...]
Zo is dat. Ik koop niets meer in gewone winkels, alles via internet. Ook witgoed artikelen, besteksets, noem maar op. Ik ga in de winkels kijken hoe e.e.a. is, of lees reviews ervaringen van mensen. Daarna bestellen via internet. Nooit problemen mee gehad tot op heden. Geweldig gewoon.
Klopt, het blijft een "ethisch" vraagstuk. Echter op 3 artikelen 1300 euro minder betalen dan in een winkel vind ik heel veel centen.ralphdavidvdb schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:21:
[...]
Ergens kan ik deze gedachtengang wel begrijpen. Aan de andere kant vind ik het jammer dat je wel van de service van een winkel gebruik maakt om de beste keus te kunnen maken, maar dan niet bereid bent het bedrag te betalen dat nodig is om zo een winkel draaiende te kunnen houden.
Dat snap ik ook best en met kopen via internet is natuurlijk ook niets mis, maar dan vind ik dat je eigenlijk ook zelf je research via internet zou moeten doen en die winkelier dan ook met rust zou moeten laten.Pe Nis schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:01:
[...]
Klopt, het blijft een "ethisch" vraagstuk. Echter op 3 artikelen 1300 euro minder betalen dan in een winkel vind ik heel veel centen.
Doe ik ook, want voor naar de winkel gaan heb ik geen tijd meer. Vooral omdat ikook van tevoren al heb besloten om zaken via internet te kopen. OK, dan nu maar weer verder met het 6120 verhaal.....ralphdavidvdb schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:10:
[...]
Dat snap ik ook best en met kopen via internet is natuurlijk ook niets mis, maar dan vind ik dat je eigenlijk ook zelf je research via internet zou moeten doen en die winkelier dan ook met rust zou moeten laten.
[ Voor 9% gewijzigd door Pe Nis op 21-12-2007 19:41 ]
volgens mij is het slimmer om een muziek telefoon te kopen maar die zijn niet symbian.
ik zat ook te kijken naar de 5310 welke raden jullie me aan want ik vind muziek erg belangrijk maar extra aplicaties ook
De muziek die eruit komt is mij goed genoeg. Je hebt ook nog wat equalizer en effecten opties. E.e.a. hangt ook af van de kwaliteit van je hoofdtelefoon. Voor mij was belangrijk dat ik een goede telefoon heb, er veel mp3tjes op kan dumpen (8GB µSD), er via een GPS muis TomTom op kan draaien en goede agendafuncties c.q. calender programmatjes ondersteund (Aquacalender / Psyloc spullen). Wifi was leuk geweest, dan had ik een E51 moeten kopen. De E90 is natuurlijk het ubertoestel. Maar 800 euries is mij teveel voor en phone.AndyMan8 schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:42:
Hie is het muziek dat eruit komt??
volgens mij is het slimmer om een muziek telefoon te kopen maar die zijn niet symbian.
ik zat ook te kijken naar de 5310 welke raden jullie me aan want ik vind muziek erg belangrijk maar extra aplicaties ook
is het menu even snel als een series 40 telefoon of valt dat tegen?
De 5310 is duurder dan de 6120 maar ik krijg het idee dat de 6120 meer kan en praktiser is alleen de batterij is een beetje matig volgens mij.
Niet alleen menu, maar hele telefoon is snel (369 MHz CPU aan boord). Met de laatste firmware v4.21 is de phone nog iets sneller. Ook opstarten van applicaties is prima. Voor mij een goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor 225 euro (excl. verzendkosten) heb je al een fijn symbian 60 foontje.AndyMan8 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:17:
bedankt voor je reactie!!!
is het menu even snel als een series 40 telefoon of valt dat tegen?
De 5310 is duurder dan de 6120 maar ik krijg het idee dat de 6120 meer kan en praktiser is alleen de batterij is een beetje matig volgens mij.
---------
Johnvh schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:55:
Vanavond zonder problemen TomTom Navigator 6 geïnstalleerd op m'n telefoontje
De mappen van de oudere TomTom 5 op m'n PDA werken gelukkig ook op de GSM en op het 4GB MicroSD HC kaartje draait het echt als een sneltrein!
Op m'n oudere PDA duurde het opstarten van TomTom bijna een minuut, op de 6120 duurt het opstarten van TomTom ongeveer net zo lang als het openen van een SMSje. Je merkt het niet eens.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben verbaasd!
Is het werkelijk mogelijk om de TT5 (nu op PDA) software ook op deze GSM te installeren?
A.U.B. vertel mij hoe te handelen (activesync!!!)
Verwijderd
Ben verbaasd!
Is het werkelijk mogelijk om de TT5 (nu op PDA) software ook op deze GSM te installeren?
A.U.B. vertel mij hoe te handelen (activesync!!!)
[/quote]
Volgens mij is dit niet mogelijk, voor symbian toestellen heb je volgens mij TT5.2 nodig.
De kaarten zijn misschien wel uitwisselbaar, gewoon even zoeken op het forum.
Ikzelf heb TT6 draaien op mijn 6120 met een qstarz 818 GPS ontvanger, werkt perfect.
Ikzelf heb TT6 draaien op mijn 6120 met een qstarz 818 GPS ontvanger, werkt perfect.
---------
Ik denk zelfs dat ik TT5.2 heb draaien, maar hoe is dit uit te proberen!!
Met activesync bevoorbeeld???
De GPS ontvanger van de PDA werkt wel op de GSM.!!
Verwijderd
Ik zou eerst nagaan welke versie je hebt en dan via tomtom.nl kijken of deze versie ook geschikt is voor symbian toestellen.moppie2 schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:02:
---------
Ik denk zelfs dat ik TT5.2 heb draaien, maar hoe is dit uit te proberen!!
Met activesync bevoorbeeld???
De GPS ontvanger van de PDA werkt wel op de GSM.!!
Wil je het gewoon uitproberen dan zou ik de micro sd geheugenkaart in de kaartlezer van je pc doen en dan de tomtom mappen in de root kopieren. Wel rekening houden dat in de map system/apps de map ttmobile geplaatst moet worden, anders start tt niet op.
in de telefoon moet dan onder toepass - persoonlijk de applicatie tomtom verschijnen.
Na het opstarten van tomtom moet je waarschijnlijk wel de product activatie code invoeren.
Ik zou wel eerst een backup maken via nokia pc suite
Is het juist dat er NOG STEEDS geen update beschikbaar is!!!!n00bs schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:36:
Voor mij nog steeds geen update van 3.83 naar 4.21
Ik zit nog met v03.83.
Mvg
Robin
[ Voor 41% gewijzigd door Termike op 26-12-2007 12:44 ]
daarom ff een paar vraagjes want niemand houd van een miskoop.
Is het waar dat ie heel warm word bij het bellen??
Zijn er dingen waar jullie ontevreden over zijn???
Qua prijs - kwaliteitsverhouding vind ik dit één van de betere telefoons die ik in m'n bezit heb (gehad).