Dark Blue schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:35:
Nou Ramzzz, ik vind een heel kenmerkende letter hierin toch wel de lage A, en die zie ik eigenlijk in geen één van de letters terug. Afgezien van die A dus komt Toronto Subway een heel end.
[...]
Topicstarter ook goed?

Bij deze, gedaan.
Het is dan ook geen erg gangbaar en vermoedelijk alleen voor dit logo gedigitaliseerd lettertype, het stamt uit de jaren '20.
Het gaat er meestal om om er
dichtbij te komen, een sfeer op te roepen met een letter, en ik zie ook wel dat de A, de N, de R , de G en de E tamelijk bijzonder zijn.
De poster die het vraagt kan natuurlijk altijd zelf even mailen of bellen met 'Vandergaag' wie het logo heeft ontworpen, dan kom je er ook. Ik wist alleen vrij zeker dat ik die letter in een letterproefboek heb staan, ik heb 't alleen niet kunnen vinden. Het is namelijk oud en niet gangbaar... en dan baal ik daarvan en geef wat suggesties.
Maar dan ook: als je iets 100% na moet maken, en geen alternatief kunt gebruiken (Avenir of Gill Sans, of Futura kan namelijk ook net zo goed als 'bijna' alternatief), dan weet ik niet of ik je eigenlijk wel wil helpen. Fraude ligt ook gewoon op de loer.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan