Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic [ part 7] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 104.845 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nou... het lijkt wel wat op Serpentine Sans Bold Oblique, het kan geen Bad Films zijn, wel in 't straatje van... Savings Bond lijkt er ook op, maar daar is geen Italic versie van.

En markbr:
Klikkie
Hand of Sean, Bitch Cakes, Rambo Killer. Ik denk net als Savantas dat dit origineel handgeschreven is...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08 19:32

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Ik zoek het lettertype van het CJP, of een soortgelijke (met van die streepjes)

Afbeeldingslocatie: http://cjp.nl/img/ctext/h2/500/ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.gif

Ik heb gezocht op Google, daar kon ik er geen vinden.
Identifont stuurt me naar deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/bitstream/DrescherGroteskBold.gif

WhatThaFont naar deze:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.myfonts.com/115/fs/u/20/501207c47c987ff5ca49050ca11501.png

Ik heb ook gezocht op chalkboard fonts, maar ik vind ze allemaal nèt niet goed.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Misschien moet je eens zoeken op wat sites uit de startpost. Zoals bijvoorbeeld Dafont:

http://www.dafont.com/the..._ppp=50&text=CJP+PAS+ABCD
Hier heb je de handwritten fonts, die zijn vaak al wel gekrast enzo... niet allemaal even mooi als een Franklin ofzo, maargoed. Even doorneuzen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Repsaj_Nav schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:02:
Ik zoek het lettertype van het CJP, of een soortgelijke (met van die streepjes)

[afbeelding]
Ik zou zeggen, mail Poort 80 even; volgens de bron van cjp.nl zijn hun de ontwerpers van de site, en zal er vast wel eentje weten welk lettertype het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk font gebruiken ze hier?

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/807/93916389sl4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DiSiLLUSiON schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 05:02:
[...]
Ik zou zeggen, mail Poort 80 even; volgens de bron van cjp.nl zijn hun de ontwerpers van de site, en zal er vast wel eentje weten welk lettertype het is.
De vraag is of ze het je willen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Tja, als antwoord daarop kan ik alleen een carnavalshint geven... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 30-07-2008 09:27 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Lijkt op Verdana met kerning (letters dichter bij elkaar geplaatst) en wat schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heet dit lettertype van Kimi Raikkonen zijn nickname "the iceman"
Googlen levert wel een font op dat iceman font heet maar dat komt niet overeen met wat ik zoek.

Hier op zun helm, "Iceman"
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/4228/kaskkimiamonaco1ju7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:xN1n7s2AcyMckM:http://www.tiszaweb.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D59_1209653719.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk font komt in aanmerking als alternatief voor Timehouse script?
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@M4ruis: Heb je zelf gezocht bij Dafont (vermoedelijk onder Script Various of Fancy Various, beiden erg grote groep...)

@Tootje: Heb je een linkje? Ik kan alleen bij Linotype Time Script vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip
ik vond dit wat het meest overeen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Savantas. Door jouw tips heb ik een paar leuke fonts gevonden.
Ik ben tevreden.
Groetjes van Tootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Iemand enig idee welke font hier gebruikt wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.cantv.net/images/redes/resenas/161336.jpg

Het gaat om het font gebruikt bij 'women'.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Rakkerzero schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:25:
Iemand enig idee welke font hier gebruikt wordt:

[afbeelding]

Het gaat om het font gebruikt bij 'women'.
Phoe...ik dacht hem te herkennen maar hij lijkt op 'Angelina' die op Dafont staat.
http://www.dafont.com/the...50&af=on&text=women+WOMEN
'James Fajardo' op dezelfde pagina lijkt ook wel 'n beetje.
Ik vermoed dat het wel een font is, heb je hem al eens door Whatthefont getrokken? Misschien eerst even de verbuiging een beetje rechtzetten in Photoshop, dan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 12:28
Wie weet welk telertype dit is:

Afbeeldingslocatie: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=690831

heb al fontidentifier gedaan, en zelf verschillende website bezocht, maar kom er niet ui?

Bedankt

Ghanz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soetie
sorry,
Afbeeldingslocatie: http://i1.planepictures.net/69/08/1194410534.jpg

Ghanz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hoi Soetie,
even voor de duidelijkheid: met het 'edit' knopje rechts boven je bericht kun je een wijziging maken zonder dat je een nieuw bericht hoeft te plaatsen.

Verder ben ik niet zeker over het lettertype dat je bedoelt. De eerste letters zijn chinees; dat kan van alles zijn. Het tweede woord zou 'Handel Gothic' kunnen zijn, ook wel bekend onder de naam Denmark. Echter, de R is duidelijk bijgewerkt. Dit kun je in een vectorprogramma doen, door het woord daarin te typen en dan met de punten van de letters te gaan slepen.
Vectorprogramma's zijn bijvoorbeeld Illustrator en Inkscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soetie
Dag Darkbluel,

sorry, had het inderdaad te laat in de gaten, maar ik zag het knopje niet omdat ik ineens weer uitgelogd ben.

Het gaat eigenlijk om allebei de tekens en lettertype,

ik was ook al aan het zoeken naar herkenning van met name de R, maar die kwam ik eigenlijk nergens tegen vandaag dat ik niet aan de genoemde lettertypen dacht. De chinese tekens heb je enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?>

_/-\o_

Ghanz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nou, ik zou zeggen bij Dafonts Chinese / Japan sectie, maar daar zijn alleen namaakletters te vinden.
In de Dingbats (door ons westerlingen herkend als plaatjes, grappig) zitten wel chinese tekens: http://www.dafont.com/theme.php?cat=703&nb_ppp=50

Waarschijnlijk staat er gewoon Shanghai Airlines en Cargo in het Chinees, maar in welk type Chinees... euh?? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soetie
thanks ik ga eens even zoekeN!
gr

Ghanz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Kan iemand mij vertellen welk font in onderstaand plaatje wordt gebruikt? Of een font wat er op lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ademwithane.com/wp-content/uploads/2008/04/header08.jpg

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Zijn dat de enige letters die in dat woord voorkomen? Dan zou ik denken dat iemand het speciaal daarvoor gemaakt heeft. En het is dan standaard enneuh... Avant Garde denk ik. Die heeft ook aparte lettertypen (die je erbij kunt laden) met van die scheve A's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Avant Garde of Centrury Gothic? Het is sowieso gecustomised.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 18-08-2008 15:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

hmm toch wel. Ik had gehoopt at het een gewoon font was. maargoed..

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Beta schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:16:
hmm toch wel. Ik had gehoopt at het een gewoon font was. maargoed..
Ander mail je Van She ff en vraag het ze :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Voor een gewoon font rammelt er dan veel te veel aan (wat voor het logo overigens ook opgaat). De hoek van de V is heel anders dan die van de A, de punt van de A en de voet/sleep van de N steken ook erg uit. Er lijkt in ieder geval weinig samenhang (behalve schreefloos) tussen de verschillende letters. Zelfs al gebruik je het alleen voor logo's dan zou het er nog niet uitzien...
Qua look past het wel binnen een typo-trend die teruggrijpt op de jaren 70/80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Van deze website Designfabrika zou ik graag het font willen weten van de woorden 'Hello!' en 'Portfolio'. Heb al wat lopen zoeken in de Sans Serif van Various fonts op Dafont. Nomibium komt wat in de buurt, maar lang niet helemaal.
Wie heeft een idee (of iets wat erop lijkt)?

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/6827/header6831352ob7.th.gif

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PaulZ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:11:
Van deze website Designfabrika zou ik graag het font willen weten van de woorden 'Hello!' en 'Portfolio'. Heb al wat lopen zoeken in de Sans Serif van Various fonts op Dafont. Nomibium komt wat in de buurt, maar lang niet helemaal.
Wie heeft een idee (of iets wat erop lijkt)?

[afbeelding]
FF Dax.
Afbeeldingslocatie: http://www.smashingmagazine.com/images/typefaces/ffdax.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 20-08-2008 12:17 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Da's snel. Dank!!!

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En die is niet gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nou laat ik het hier eens proberen.

Ik zoek een TrueType versie van het default Windows font "System".
Dit zit ingebakken in elke Windows versie en heeft de filename svgasys.fon en vgasys.fon.

Het rare is dat zelfs met de nieuwe versies van Windows het font niet up-to-date is. Het euroteken is bijvoorbeeld niet beschikbaar en het is een bitmap font, dus niet schaalbaar.

Ook vreemd is dat dit lettertype niet in elke applicatie te selecteren is. In notepad kan je System wel selecteren, echter in Wordpad / Word niet.

Ik zoek een alternatief. Het moet een exact gelijkende font zijn die wel schaalbaar is en wel het euroteken bevat.

Ik ben hier echt al heel lang naar opzoek, dus als hier iemand iets weet zou het een wonder zijn.

Hier voorbeeld :

font-family: System, sans-serif; font-size: 10pt
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dapjr/diversen/systemfont.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Xymox op 23-08-2008 17:09 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Fon bestanden zijn bitmap- oftewel pixelfonts. Puur bedoeld voor schermweergave, en daarom ook kan je zet vaak niet printen en in veel programma's niet eens gebruiken. Kladblok gebruikt het wel, maar met printen neemt hij gewoon de default (vaak courier of arial).
Wil je een vergelijkbaar font, kijk dan even in de TopicStart, daar zijn links voor pixelfonts te vinden. Ook bij DaFont is zat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Savantas schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:29:
Fon bestanden zijn bitmap- oftewel pixelfonts. Puur bedoeld voor schermweergave, en daarom ook kan je zet vaak niet printen en in veel programma's niet eens gebruiken. Kladblok gebruikt het wel, maar met printen neemt hij gewoon de default (vaak courier of arial).
Wil je een vergelijkbaar font, kijk dan even in de TopicStart, daar zijn links voor pixelfonts te vinden. Ook bij DaFont is zat te vinden.
Het font wordt gebruikt in een oude applicatie waarvan de GUI exact afgestemd is op de object afmetingen. (Vergelijkbaar met een touchscreen). Het wordt alleen voor schermweergave gebruikt en niet om te printen. De GUI en de objecten hierin zijn dus niet schaalbaar en zijn ontworpen op 1 specifieke resolutie (en DPI setting).

Probleem is dat het alternatief voor dit font exact gelijk moet zijn qua aspect ratio. Dus als je een willekeurige tekst neemt dat de grootte (hoogte en breedte) van de tekst precies even groot moet zijn (in screen pixels). Als dat namelijk niet zo is, dan vallen teksten buiten beeld of zijn kleiner dan het grafische object waarin het wordt weergegeven.

Zoals ik al heb aangegeven zoek ik al tijden naar een vergelijkbaar font. Echter blijkt dit dus niet zo makkelijk te zijn omdat alle fonts die ik tot nu toe heb bekeken (en ingezet in de applicatie) gewoon niet passen. Het uiterlijk hoeft niet exact gelijk te zijn, als de aspect ratio van de teksten gemaakt met het font maar exact gelijk zijn.

Wat ik raar vind is dat het System font al sinds Windows 1.0 gebruikt wordt (intern) en dat er geen enkele versie te vinden is in TT formaat or een up-to-date versie mét een euro teken.
Het makkelijkste zou uiteraard een nieuwe versie van System font zijn, maar dan niet in bitmap maar in TT format. Microsoft heeft klaarblijkelijk nooit de moeite genomen om het font te updaten, maar wel in elke (zelfs nieuwste Windows versies) mee te leveren.

Ik weet het, het System font was wellicht niet de juiste keuze voor deze applicatie, maar dat draai je na 15 jaar gebruik niet meer terug.

Ik ben bang dat het gewoon niet te vinden is en dat we een font in de juiste ratio's te laten maken (pingping)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:32
Weet iemand toevallig welk font hier wordt gebruikt:
*Het gaat om de tekst adconion
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1s06du.gif

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ZypherNL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 03:22:
Weet iemand toevallig welk font hier wordt gebruikt:
*Het gaat om de tekst adconion
[afbeelding]
Ziet er nogal onprofessioneel uit... wíl je dat wel namaken, of vind je het font soms mooi?

DaFont, SF-fonts lijkt me de plek om te zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramzzz op 26-08-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa37/sepultura140_2007/prince_of_persia_gotp.jpg

Zoiets ben ik naar opzoek. PoP4 is nog niet uit dus misschien bestaat het font ook nog niet (tenzij Ubi het ergens van leent), maar exact hetzelfde is ook niet mijn eis.
Andere PoP fonts zijn ook niet lekker verkrijgbaar zo lijkt het (op lelijke namaaks na), maar daar gaat het niet om.

Zoals het plaatje laat zien moet het een font zijn richting 'fantasie/sprookjesachtig/dromerig.'
Ik heb even snel de categorien van dafont gecheckt (eerste pagina van bijna alles gekeken) maar er is niet echt een categorie die deze kenmerken heeft. Zomaar in het rond gaan bladeren heeft ook weinig zin volgens mij.

Weet iemand iets van deze soort?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Saturnus schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:36:
[afbeelding]

Zoiets ben ik naar opzoek. PoP4 is nog niet uit dus misschien bestaat het font ook nog niet (tenzij Ubi het ergens van leent), maar exact hetzelfde is ook niet mijn eis.
Andere PoP fonts zijn ook niet lekker verkrijgbaar zo lijkt het (op lelijke namaaks na), maar daar gaat het niet om.

Zoals het plaatje laat zien moet het een font zijn richting 'fantasie/sprookjesachtig/dromerig.'
Ik heb even snel de categorien van dafont gecheckt (eerste pagina van bijna alles gekeken) maar er is niet echt een categorie die deze kenmerken heeft. Zomaar in het rond gaan bladeren heeft ook weinig zin volgens mij.

Weet iemand iets van deze soort?
Heb je al bij Asian enzo gekeken? Ik denk dat daar wel wat bij staat. De mooie glitter en fluffy strepen moet je er natuurlijk zelf omheen maken... je moet nu gewoon sec naar de vormen van de blauwe letters kijken. Er zit zelfs nog een gradient overheen.

Denk aan dit: http://www.dafont.com/fso...ont?text=PRINCE+OF+PERSIA

Verwijderd

Ik heb ook weer een leuke waar ik graag van zou willen weten wat voor een font gebruikt is? In ieder geval al heel erg bedankt voor de hulp.

Hieronder staat de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/2775/orchidsya4.jpg

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:48:
Ik heb ook weer een leuke waar ik graag van zou willen weten wat voor een font gebruikt is? In ieder geval al heel erg bedankt voor de hulp.

[afbeelding]
Vort, ga 's zelf zoeken jij!

Verwijderd

Hallo,

ik ben op zoek naar een
serif gothic heavy in het share- of freeware circuit

http://www.2-free.net/fre...rif-gothic-heavy/971.html voor een voorbeeld

Thanks.

Linda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

ik zoek al een tijdje naar de fonts uit het logo van Le Le:

Afbeeldingslocatie: http://www.streetlab.nl/ctree/streetlab/images-db/articles/cache/190x191_c_lele.jpg

Hoop dat iemand mij ken helpen, mag er op lijken en het hoeft niet direct een gratis fontje te zijn.
Alvast bedankt peepz!

Cheers

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:09:
Mensen,

ik zoek al een tijdje naar de fonts uit het logo van Le Le:

[afbeelding]

Hoop dat iemand mij ken helpen, mag er op lijken en het hoeft niet direct een gratis fontje te zijn.
Alvast bedankt peepz!

Cheers
Check House Industries ( http://www.houseind.com/ ) eens, vooral het Sign Painter Font Kit. Het logo zal wel custom made zijn, maar is hierop gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:48:

[afbeelding]
* Dark Blue gokt op een Zapfino.
Wikipedia: Zapfino
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:19:
Hallo,

ik ben op zoek naar een
serif gothic heavy in het share- of freeware circuit

http://www.2-free.net/fre...rif-gothic-heavy/971.html voor een voorbeeld

Thanks.

Linda
Mm, vast wel een leuke te vinden op Dafont.com bij de sans-serif fonts...
http://www.dafont.com/the...&af=on&psize=m&classt=pop
Boris Black Bloxx lijkt me al wel wat, die is alleen wat 'viezer' in afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dark Blue schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Heb je al bij Asian enzo gekeken? Ik denk dat daar wel wat bij staat. De mooie glitter en fluffy strepen moet je er natuurlijk zelf omheen maken... je moet nu gewoon sec naar de vormen van de blauwe letters kijken. Er zit zelfs nog een gradient overheen.

Denk aan dit: http://www.dafont.com/fso...ont?text=PRINCE+OF+PERSIA
Nou kom ik er veel te laat op terug, sorry daarvoor. Nogal druk enzo.
Het font van die link die je geeft vindt ik er nogal 'hard' uitzien. Maar je bedoelt dus dat ik de versierseltjes er zelf omheen moet zetten. Lastig.
In Asian niets meer gevonden.
http://www.dafont.com/elv...=50&text=PRINCE+OF+PERSIA gaat de goede kant op maar komt nog wat rommelig over.
http://www.dafont.com/hob...=50&text=PRINCE+OF+PERSIA is dan net weer wat te strak en overdreven versierd.
http://www.dafont.com/jan...=50&text=PRINCE+OF+PERSIA en http://www.dafont.com/vel...=50&text=PRINCE+OF+PERSIA zijn ook ietjes te rommelig.
http://www.dafont.com/qui...=50&text=PRINCE+OF+PERSIA is te graffiti.
http://www.dafont.com/hol...=50&text=PRINCE+OF+PERSIA te onduidelijk.

Ik ben dus wel weer kieskeurig vandaag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand een goeie gratis variant van BankGothic? (het font dat in 24 gebruikt wordt voor de titeltekst, "The following takes place between..." en in heel veel filmtrailers te vinden is.)

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 02-09-2008 17:40 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Stoney3K schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:39:
Weet iemand een goeie gratis variant van BankGothic? (het font dat in 24 gebruikt wordt voor de titeltekst, "The following takes place between..." en in heel veel filmtrailers te vinden is.)
Als je gewoon hier had gekeken wist je het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramzzz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:55:
[...]

Als je gewoon hier had gekeken wist je het al.
Je kon natuurlijk gewoon "UTFS" brullen. Denk je nou echt dat ik daar niet al gekeken heb?

BankGothic zelf kan ik ook wel op 999 websites vinden die hem (illegaal) mirroren. Ik heb niet het idee dat Bitstream er een donder om geeft, maar ik gebruik nou eenmaal graag gratis of legale fonts in mijn publicaties. En laat één van de projecten nou net een Battlestar Galactica(-like) poster zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Stoney3K schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:40:
[...]

Je kon natuurlijk gewoon "UTFS" brullen. Denk je nou echt dat ik daar niet al gekeken heb?

BankGothic zelf kan ik ook wel op 999 websites vinden die hem (illegaal) mirroren. Ik heb niet het idee dat Bitstream er een donder om geeft, maar ik gebruik nou eenmaal graag gratis of legale fonts in mijn publicaties. En laat één van de projecten nou net een Battlestar Galactica(-like) poster zijn...
Wisecracking... Als alles gratis was, verdiende niemand ook maar ene cent. 'Gratis varianten' zijn clones, eigenlijk exact even ilegaal als een illegale kopie. Maar nauwelijks tegen te gaan door fontmakers, omdat namaak altijd een minimaal beetje afwijkt van het 'origineel'.

Als je een BG-poster maakt, waarom gebruik je dan niet het bijbehorende font?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramzzz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:06:
[...]

Wisecracking... Als alles gratis was, verdiende niemand ook maar ene cent. 'Gratis varianten' zijn clones, eigenlijk exact even ilegaal als een illegale kopie. Maar nauwelijks tegen te gaan door fontmakers, omdat namaak altijd een minimaal beetje afwijkt van het 'origineel'.

Als je een BG-poster maakt, waarom gebruik je dan niet het bijbehorende font?
Omdat ik een poster maak met het font van de nieuwe serie. En laat dat nou net BankGothic zijn... redelijk populair in Hollywood. (Ooit de eerste seconden van de nieuwe serie gezien?)

Ik hoef niet het font zelf per sé te hebben, maar een link naar een pagina met aliases die ik zelf nog moet gaan zoeken, voor een deel betaald zijn en ook die met een Google niet tevoorschijn komen vind ik ook niet echt een nuttige bijdrage. Bovendien komen ze nog niet eens overeen -- "Stationer's Gothic" (wat volgens jouw pagina een alias van BankGothic moet zijn) is een kloon van Copperplate Gothic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Stoney3K schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:11:
[...]

Omdat ik een poster maak met het font van de nieuwe serie. En laat dat nou net BankGothic zijn... redelijk populair in Hollywood. (Ooit de eerste seconden van de nieuwe serie gezien?)
Ik heb ze allemaal. ;)
Ik hoef niet het font zelf per sé te hebben, maar een link naar een pagina met aliases die ik zelf nog moet gaan zoeken, voor een deel betaald zijn en ook die met een Google niet tevoorschijn komen vind ik ook niet echt een nuttige bijdrage. Bovendien komen ze nog niet eens overeen -- "Stationer's Gothic" (wat volgens jouw pagina een alias van BankGothic moet zijn) is een kloon van Copperplate Gothic.
En je leest gemakshalve weer over het gegeven heen dat niet alles zomaar gratis beschikbaar is. En zoeken levert als je het goed doet altijd wel wat meer op dan op het eerste gezicht duidelijk wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-09-2008 12:39 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ramzzz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:32:
En je leest gemakshalve weer over het gegeven heen dat niet alles zomaar gratis beschikbaar is. En zoeken levert als je het goed doet altijd wel wat meer op dan op het eerste gezicht duidelijk wordt.
"niet zomaar alles gratis beschikbaar" is wel even wat anders dan een redelijk bekend font waarvan je zou verwachten dat iemand er een 'open' variant van gemaakt zou hebben in plaats van de betaalde variant. Het gaat me niet zo zeer om het verkrijgen van het font zelf (dat heb ik al lang en breed met de tweede hit in Google met een ZIPje kunnen vinden) maar meer om het *legaal* hebben van een font. Dat er een ZIP op het internet staat betekent immers niet dat het font gratis is, maar meer dat Bitstream er geen ruk om geeft en de grote grafische bedrijven toch wel voor hun fonts betalen. Maar dat is op zijn minst gezegd niet netjes.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Stoney3K schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:56:
[...]

"niet zomaar alles gratis beschikbaar" is wel even wat anders dan een redelijk bekend font waarvan je zou verwachten dat iemand er een 'open' variant van gemaakt zou hebben in plaats van de betaalde variant. Het gaat me niet zo zeer om het verkrijgen van het font zelf (dat heb ik al lang en breed met de tweede hit in Google met een ZIPje kunnen vinden) maar meer om het *legaal* hebben van een font. Dat er een ZIP op het internet staat betekent immers niet dat het font gratis is, maar meer dat Bitstream er geen ruk om geeft en de grote grafische bedrijven toch wel voor hun fonts betalen. Maar dat is op zijn minst gezegd niet netjes.
Tja. je kunt het jezelf ook moeilijk maken. Nog maar eens een poging dan.

• Savantas
@ de 2 slowchatters ;) : Als iemand Bank Gothic namaakt als Open variant is het toch nog steeds welbeschouwd jatwerk? Het is niet zoals Windows/Linux, Internet Explorer/Firefox of MS Office/OPenOffice.org. Je hebt gewoon gratis/open fonts en je hebt betaalde fonts (zoals bv het in mijn ogen takkedure Bliss). De rest is allemaal minimaal lichtgrijs tot pikkezwart.
Ik heb een boel standaardfonts leren kennen door de bijgeleverde fonts bij CorelDRAW (versie 5 geloof ik). Die stond ook vol met net afwijkende fonts met net een iets andere naam. Pas later heb ik de 'originelen' leren kennen. En vaak waren die ook net mooier.
Ik ben benieuwd als je Bank Gothic opnieuw maakt (ik ga even niet uit van goedkoop kopiëren van de exacte vormen, maar netjes opnieuw construeren) en released als Open Creative Commons. Als Bitstream (of licentienemers als Adobe) dan niet in actie komt kan dat gezien worden als toegeven aan vrij gebruik... (Net als waarom Google en Firefox ook elke naamsgelijkheid aanvechten).

@ Ramzz: Ook van die site vraag ik me af hoe legaal die is... Oh nee, als ik op Copyright klik claimen ze dat niets op de site gebruikt mag worden voor commercieel werk etc. etc.
quote: Except as otherwise expressly permitted under copyright law, no copying, redistribution, retransmission, publication or commercial exploitation of downloaded material will be permitted without the express written permission of TWC and the copyright owner.
Dus als je een van de fonts gebruikt ben je al fout? :) _O-
quote: These are all totally free TTF fonts made to work with any PC or Windows Operating System :?

[ Voor 22% gewijzigd door Savantas op 04-09-2008 16:47 ]

• DiSiLLUSiON
Er zijn op typophile wel een aantal discussies te vinden over dat onderwerp, waar ook de ontwerpers en de wat meer juristisch ingestelde personen mee praten, misschien kun je daar nog wat interresants vinden?

Voor zover ik weet is het namaken van een font legaal (kijk maar naar Arial), zolang je niet elke vorm (en belangrijker: de opentype code) exact kopieert. Het kost wel veel werk (je moet je font tóch gaan kernen etc); het is dan een afweging of het niet handiger is om gewoonweg zelf wat leuks te verzinnen. Netjes is het niet, maar illegaal ook niet.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Sjow! Gisteren eindelijk Font Folio 11 gekocht. Tjonguh, welke fonts zou ik nu kiezen. Eigenlijk wil ik sommige SparkyType fonts ook wel. Deze bijvoorbeeld: http://www.sparkytype.com/fonts/Skyler (bloedmooi)

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 04-09-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Hallo Allemaal,

Een logo wat lang geleden met The Logo Creator is gemaakt moet nu opnieuw gemaakt worden zodat hij van betere resolutie word.

Afbeeldingslocatie: http://verkerkict.nl/logo.png

Verkerk en ICT zijn TheCalling
Digital Solutions is RockQ.

Helaas zijn deze fonts niet los te krijgen en kan ik ook nergens wat vinden wat erop lijkt, kunnen jullie mij helpen? De fonts zitten namelijk in het programma ingebakken.

MyFonts.com gaf voor VerkerkICT de volgende opties:
1. Nasalization Cond Light Italic
Preview Image
2. Slimbach Medium Italic
Preview Image
3. Linotype Really Medium Italic
Preview Image
4. Buccardi-Italic
Preview Image
5. ITC Slimbach Medium Italic
Preview Image

Maar helaas is dit het ook niet echt.

[ Voor 29% gewijzigd door Daros op 08-09-2008 15:56 ]

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/5516/lettertypeyl5.png

whatthefont komt met suggesties waarbij RTF Dokument XCnd Light er dichtbij zit, alleen klopt de G en de M niet.

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? de oude websitebouwer weet het niet / bestaat niet meer...

[ Voor 34% gewijzigd door indexample op 12-09-2008 09:25 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zou denken aan een Futura Condensed Light.
http://www.fonts.com/findfonts/detail.htm?pid=242546
Moet je wel even kopen, maar is misschien ook wel de moeite waard als zij dat over hun hele website plus briefpapier enzo gebruiken.

• Savantas
@ Daros: Tja, leuke pakketjes voor een kek logo zonder kraak of smaak (in ieder geval vaak met leuke effecten, maar maar gemiddelde uitstraling), maar je zit wel vast aan het programma. Maar als ik op de site kijk onder printing resources kun je het logo om laten zetten naar vector-bestand via logo2vector.com. Misschien is dit makkelijker?
Op zich komt het grotere font me wel bekend voor, maar weet niet meteen welke het is...
Welke enigszins in de buurt komen zijn Cronos Pro en (ach, tuurlijk...) Lucida Caligraphy. Ah, gevonden (95% op zijn minst) Lucida Big Casual.
Voor die kleinere lettertes zou ik gewoon eens alle fonts van Dafont.com onder Techno eens doornemen...

[ Voor 32% gewijzigd door Savantas op 15-09-2008 12:59 . Reden: ale is bier, alle is veel meer! ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Vast niet zo moeilijk, maar ik ben niet zo'n ster in dit soort zaken. Ik zoek het rasterfont (of hoe heet het) waarin het woord 'popstar' staat geschreven in het logo hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://s02.popstar.sbs6.nl/images/shared/sywbap_logo.jpg
Volgens mij is het gewoon een heel standaardfont (doet me nog het meest denken aan het Commodire 64 font) maar ik heb het in ieder geval niet hier.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

SigmundFreud schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:41:
Vast niet zo moeilijk, maar ik ben niet zo'n ster in dit soort zaken. Ik zoek het rasterfont (of hoe heet het) waarin het woord 'popstar' staat geschreven in het logo hieronder.
[afbeelding]
Volgens mij is het gewoon een heel standaardfont (doet me nog het meest denken aan het Commodire 64 font) maar ik heb het in ieder geval niet hier.
Succes met zoeken!

Deze komt al een heel eind.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 16-09-2008 11:56 ]

Verwijderd

Weet iemand wat voor font donald duck gebruikt? Kan het op al die font sites zo niet vinden.

Dit font dus: http://img.auctiva.com/im...3/webimg/171656995_tp.jpg

• Savantas
Het font van Donald Duck? Welke bedoel je? Die van het naam-logo? Of de teksten?
Reken maar dat beiden handwerk zijn, vroeger werden alle strips met de hand geletterd (tegenwoordig bijna alleen nog met vaste fonts zoals je bijvoorbeeld bij blambot.com kan vinden).
Als je zoiets wil dan zul je zelf aan de gang moeten gaan met bijvoorbeeld een van de fonts van Blambot als basis, of gewoon zelf tekenen... :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hij bedoelt volgens mij het woord Donald Duck zoals op het plaatje / bovenaan elk stripje / op de voorkant van het blad. Maar degene die hij op dat t-shirt heeft staan is iig al niet de versie die in de jaren '80 boven de stripjes stond...
* Dark Blue is with Savantas.
SigmundFreud schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:41:
[afbeelding]
Ha! Wat een toeval. Even in je profiel gekeken.
Wilco had mij al verteld van de zoektocht naar het 'Popstars' lettertype en ik vroeg me gelijk af 'was er ook niet iemand op Tweakers die dat vroeg...?' Wat is de wereld weer klein :)
Deze zouden wel kunnen: http://www.dafont.com/ozo...f=on&text=POPSTAR+popstar
http://www.dafont.com/hig...f=on&text=POPSTAR+popstar
http://www.dafont.com/ds-...f=on&text=POPSTAR+popstar
Gewoon even testen wat het beste overeen komt met het aantal puntjes in de letters.

[ Voor 66% gewijzigd door Dark Blue op 19-09-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet welke font BBNed (http://wwww.bbned.nl) gebruikt op de website voor de verschillende kopteksten zoals: NEDERLAND WORDT BREDERLAND, POSTCODCHECK DSL en LAATSTE NIEUWS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat kun je vinden door de code door te kijken (met Firebug of Safari ontwikkeltools), het is een dynamisch vervangen font (sIFR):
<embed type="application/x-shockwave-flash" class="sIFR-flash" src="/flash/agenda_bold_condensed.swf" quality="best" flashvars="content=NEDERLAND%2520WORDT%2520BREDERLAND& antialiastype=&width=550&height=64&fitexactly=false& tunewidth=0&tuneheight=0&offsetleft=&offsettop=& thickness=&sharpness=&kerning=&gridfittype=pixel& zoomsupport=false&flashfilters=&opacity=100&blendmode=& size=32&zoom=100& css=.sIFR-root%257Bcolor%253A%2523666666%253Bletter-spacing%253A-1%253Bleading%253A-5%253B%257D& selectable=true&fixhover=false&preventwrap=false&forcesingleline=false& link=&target=&handlerelease=false&version=323" width="100%" height="41" wmode="transparent" bgcolor="transparent" name="sIFR_callback_0" id="sIFR_callback_0" allowscriptaccess="always" sifr="true">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/images/8250zoekfont.jpg

Ben al een tijdje op zoek naar deze font of in ieder geval wat er op lijkt. Deze font wordt gebruikt in promoties van HP, heb al gezocht via Whatthefont en Identifont maar geen resultaat helaas.

Edit;
Ik heb zojuist even lopen zoeken in een bijgeleverd PDF bestand en ben er achter gekomen dat de naam van de font HPPSG is, lijkt me dus een custom HP font.

Helaas, toch voor de zekerheid maar even contact opgenomen van HP

[ Voor 32% gewijzigd door Royal op 23-09-2008 12:17 . Reden: Toevoeging ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een simpele, maar ben op zoek naar dit font voor het schrijven van m'n scriptie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.getdropbox.com/u/157692/font.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Palatino?

[ Voor 80% gewijzigd door Ramzzz op 23-09-2008 18:02 ]

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
That's the one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Maar is er een gelijkende font waar je niet voor hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Vanochtend kwam ik dit font tegen: http://www.diesel.com/xxx/

De site staat er vol mee, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Het is volgens mij een afgeleid font van DIN. Deze is alleen meer condensed en de X en E is veel ronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/5042/awlogogroenklyu5.gif

Ik heb best veel fonts maar geen enkele die alleen een border heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Je kunt ook gewoon een condensed font pakken en die outlinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:55:
[...]

Thanks! Maar is er een gelijkende font waar je niet voor hoeft te betalen?
Book Antiqua (bij MS Office)
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/monotype-imaging/BookAntiqua.gif
eerdepeer schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:50:
Vanochtend kwam ik dit font tegen: http://www.diesel.com/xxx/

De site staat er vol mee, maar ik ben het nog nooit tegengekomen. Het is volgens mij een afgeleid font van DIN. Deze is alleen meer condensed en de X en E is veel ronder.
Komt erg dicht in de buurt van Univers Condensed. Die met die afronding ken ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/UniversCondensed.gif
Of Ultra Condensed.
Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/adobe/UniversLightUltraCondensed.gif

[ Voor 50% gewijzigd door Ramzzz op 26-09-2008 20:51 ]

• Willem
Die afrondingen kunnen natuurlijk gewoon custom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

willem169 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:23:
Je kunt ook gewoon een condensed font pakken en die outlinen :)
Zo had ik het nog niet bekeken, maar dat is wel de makkelijkste oplossing.
Nu zijn al m'n fonts outlined. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 10-06 16:10
De afrondingen kunnen wel custom zijn, maar Univers lijkt dit lettertype niet echt op.
De L is eerdere een DIN en de S en de Y lijken ook wel weer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi, weet iemand welke font dit is? wtf helpt me niet echt.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/35mfci1.gif

EDIT: heb em al haha http://www.dafont.com/fon...p=10&psize=m&classt=alpha

[ Voor 37% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 30-09-2008 19:52 ]

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
BILLO!
Er zijn geloof ik ook nog varianten Billo Dream enzo. Met de search van Dafont vind je die wel. Wat grappig, ik zag hem en er kwamen echt allemaal woorden als 'Banana, Bullo en Billie Dream' ofzo bij me op. Zat ik er toch niet ver naast B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand deze lettertype ? Na wat onderzoek kwam ik Morgan Sans die er sterk op lijkt. Maar toch niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2qd3bsl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:47:
Kent iemand deze lettertype ? Na wat onderzoek kwam ik Morgan Sans die er sterk op lijkt. Maar toch niet helemaal.

[afbeelding]
Lijkt op DIN. De G wijkt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Het heeft ook wat van de Baksheesh Bold, alleen de G klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand welk font dit logo is?
Afbeeldingslocatie: http://pruimzevenhuizen.nl/image/pruim_logo.jpg
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:29:
weet iemand welk font dit logo is?
[afbeelding]
bvd
welk font?

Afbeeldingslocatie: http://www.identifont.com/samples/bitstream/CommercialScript.gif

Commercial script komt in de buurt.

Maar: veel zoekplezier! Let op de P en de m.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 01-10-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Missbaksel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik zoek een soortgelijk font van dit plaatje, ik heb dit font nodig voor de poster van het schoolfeest.
Alvast Bedankt ;)
Martijn

Afbeeldingslocatie: http://interval0.rendered.startpda.net/5400001-5450000/5446616_120_120_SBDz.jpeg

Voor de duidelijkheid er staat BCS, ik zoek zon soortgelijk lettertype

[ Voor 14% gewijzigd door Missbaksel op 06-10-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Heu... staan daar letters dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hé, dat lettertype doet me zo denken aan dat logo dat soms getoond wordt voor een bioscoopfilm hè...

Ik krijg echt de neiging om voor je te gaan zoeken maar ik heb andere verplichtingen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik zoek een lettertype wat erg lijkt op het schrift dat je op de basisschool geleerd hebt.
Dan bedoel ik niet het aan elkaar geschreven schrift maar de blokletters.

Hiervan zijn er best veel te vinden, helaas allemaal net niet wat ik zoek.
Het basisschoolschrift heeft namelijk een gesloten 'a', zonder takje naar boven en zonder haal naar rechts.
Ook moet het niet cursief zijn.

Alle fonts die ik kan vinden missen helaas wel één van de bovengenoemde eigenschappen of hebben weer verkeerde hoofdletters of een andere letter klopt niet.

Heeft iemand wel eens zo'n lettertype gezien?
Comic Sans lijkt er erg op, maar dat is te speels. Ik zoek een strakkere.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:47:
Comic Sans lijkt er erg op, maar dat is te speels. Ik zoek een strakkere.
Bedoel je echt helemaal Zwitsers strak, zoals een Futura of Avant Garde? Ziets kan ook nog ietsje ronder, dan kom je op een VAGRounded of zo... of zoek je toch iets dat er min of meer geschreven uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:47:
Heeft iemand wel eens zo'n lettertype gezien?
Oh ja vast, maar je blijft behoorlijk vaag in je eisen. Ik weet niet wat jij 'een verkeerde hoofdletter' noemt.
En als je Comic Sans MS noemt (die standaard in Windows zit) vraag ik me af: waar heb je dan verder nog gezocht? Dafont al?

Dus, wat vind je van deze:
http://www.dafont.com/burst-my-bubble.font
http://www.dafont.com/sue-ellen-francis.font
http://www.dafont.com/marker-sd.font
http://www.dafont.com/gapstown-ah.font
http://www.dafont.com/high-fiber.font

Zonder concrete voorbeelden (post anders een plaatje van letters die voor jou belangrijk zijn) kunnen we je alleen maar richting een heeeeeele grote groep fonts wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dark Blue schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:22:
Oh ja vast, maar je blijft behoorlijk vaag in je eisen. Ik weet niet wat jij 'een verkeerde hoofdletter' noemt.
En als je Comic Sans MS noemt (die standaard in Windows zit) vraag ik me af: waar heb je dan verder nog gezocht? Dafont al?
Op dafont heb ik de hele categorieen 'school' en 'handwriting' al doorgenomen, daar zat niets bij.
Dus, wat vind je van deze:
http://www.dafont.com/burst-my-bubble.font
http://www.dafont.com/sue-ellen-francis.font
http://www.dafont.com/marker-sd.font
http://www.dafont.com/gapstown-ah.font
http://www.dafont.com/high-fiber.font

Zonder concrete voorbeelden (post anders een plaatje van letters die voor jou belangrijk zijn) kunnen we je alleen maar richting een heeeeeele grote groep fonts wijzen.
De voorbeelden die jij geeft zijn allemaal nog 'speelser' dan Comic Sans.
Ik hoopte eigenlijk dat men nog wel wist hoe je het vroeger geleerd hebt, ik zal het met wat plaatjes proberen te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.fontriver.com/i/maps/blokletters_map.png
Dit is een 'verkeerde' hoofdletter. De hoofdletter A heb je geleerd om te schrijven als de kleine a die op het plaatje staat, maar dan dus groot. De kleine letter a is ook niet helemaal goed, deze heeft ook aan de bovenkant een stokje, wat niet de bedoeling is.

Deze lijkt erg op de stijl die ik wil, maar dan met alle letters correct:
Afbeeldingslocatie: http://www.schriftontwikkeling.nl/Alpha4.jpg

Ik weet helaas even niet hoe ik het duidelijker moet maken. :)
benoni schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:03:
Bedoel je echt helemaal Zwitsers strak, zoals een Futura of Avant Garde? Ziets kan ook nog ietsje ronder, dan kom je op een VAGRounded of zo... of zoek je toch iets dat er min of meer geschreven uit ziet?
Toch wel lekker strak, zoals Futura.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 10-10-2008 15:00 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UjeOsPfdvUMjZGHOLqR9a5IO/full.jpg
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Ik zoek er geen font uit, maar ik wilde even laten zien hoe vreselijk creatief deze winkelier was. Ugh!

Te zien in de Irenepromenade, Enschede. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Dark Blue schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:36:
[afbeelding]
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Ik zoek er geen font uit, maar ik wilde even laten zien hoe vreselijk creatief deze winkelier was. Ugh!

Te zien in de Irenepromenade, Enschede. ;)
haahahah, ik ken wel meer van dat soort uithangborden mwt te slechte logo's/tekst erop.

Deze heeft wel 3 verschillende soorten fonts... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Heeft meer met de so called creativiteit van de beletteraar te maken dan met de slager gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Deze is dus én creatief met taal, én met vinyl... verschrikkelijk.

En dit is er nog maar één! Als ik ooit eens de tijd zou nemen om alle slechte (en dan laat ik mijn smaak even buiten beschouwing) beletteringen en reclame-uitingen te fotograferen en te fileren, dan had ik daar 1) een dagtaak aan, en 2) dan kon ik - mits de prijs goed was - ook nog eens de gehele buitenreclamebranche op zijn gat gooien.* :+

* Disclaimer: Uitgaand van aanwezigheid van gezond verstand en voor rede vatbaarheid van de uitbater van de aldus aangeprezen neringen, uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 14-10-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Voilà: een businessplan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ramzzz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:
Deze is dus én creatief met taal, én met vinyl... verschrikkelijk.

En dit is er nog maar één! Als ik ooit eens de tijd zou nemen om alle slechte (en dan laat ik mijn smaak even buiten beschouwing) beletteringen en reclame-uitingen te fotograferen en te fileren, dan had ik daar 1) een dagtaak aan, en 2) dan kon ik - mits de prijs goed was - ook nog eens de gehele buitenreclamebranche op zijn gat gooien.* :+

* Disclaimer: Uitgaand van aanwezigheid van gezond verstand en voor rede vatbaarheid van de uitbater van de aldus aangeprezen neringen, uiteraard.
Inderdaad, je ziet dat o zo vaak. Bijvoorbeeld kleine busjes van zzp'rs , je weet wel.. jongens van de bouw, loodgieters etc. Logo's waarvan je zo kan zien dat het in words gemaakt is, of dat debelettering zo ontiegelijk lelijk is dat het gewoon een schande is voor de grafische sector :P

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.