Netgear EVA700 Digital Entertainer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
Hallo,

Ik kwam op www.routershop.nl de Netgear EVA700 Digital Entertainer tegen en was erg benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft?

Hij lijkt mij erg handig en doet eigenlijk alles wat ik wil en echt duur lijkt hij mij niet.

Volgens de specs kan hij de volgende formaten afspelen:
audio: MP3, WMA, WAV, AAC
video: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, Xvid, WMV, AVI, WMV HD
afbeeldingen: BMP, JPG, GIF, TIFF, PNG

Hij heeft nog wat extra features zoals internet radio enzo, maar dat interesseert mij persoonlijk weinig.

Netgear staat bij mijzelf goed bekend maar dan met name hun netwerk producten. Ik heb gezocht op het forum maar niet gevonden. Ik neem dan ook aan dat dit een redelijk nieuw apparaat is.

Verwijderd

media center extender gezocht

Draadloze Media Centers

Ik denk dat je beter je vraag kan stellen en 1 van deze 2 topics aangezien er anders een wildgroei aan topics ontstaat over verschillende draadloze media centers :)

Mijn reactie:

Ziet er goed uit, ik heb ook een review gezien van Click van de BBC (zoek even op hun website)
en Netgear is over 't algemeen gewoon een keurig merk :)

edit:
BBC CLICK

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 11:33 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Op o.a. amazon.com kan je wat korte reviews lezen die niet allemaal positief zijn. Daarbij is de Eva700 een oud product, ondertussen opgevolgd door de EVA8000. Zelf ga ik op die laatste wachten, ook omdat die DVD-bestanden (IFO's) goed moet kunnen afspelen.

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik zie inderdaad dat hij in amerika al langer uit is, maar volgens mij is het in europa wel een vrij nieuw model.

De EVA8000 schijnt niet helemaal lekker te werken, zo zou dat bittorrent streaming gebeuren amper werken.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij staat de ontwikkeling van de EVA700 zo goed als stil en wordt alle moeite gestoken in het bijwerken van de EVA8000 firmware.

En zoals het zo vaak gaat met hardware tegenwoordig: een nieuw product heeft allerlei kinderziektes die met de komende firmwares opgelost zullen worden. Op het Netgear forum kan je ook van alles lezen over huidige ontwikkelingen. Ook het betatest-forum is voor de EVA8000 volop in beweging.

Verwijderd

Ik heb zelf een Sitecom media streamer thuis staan (zie andere topics) maar daar hebben ze na een jaar ook maar de ondersteuning van opgeheven (nu zitten we al 3/4 jaar met een gare beta of een onder de maat presterende release). Het bouwen van een goede / stabiele media extender blijft toch een vak apart :)

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik ben geintresseerd in de Eva700 en dan met name de internet radio-feature. Ik las ergens dat dit maar een trial is van 2 maanden en dat je hierna moet dokken. Is dat zo?

Ding speelt o.a ook PLS-files, dus ik kan dan toch gewoon Shoutcast-streams streamen?

Firmware-updates voor dit ding zijn er blijkbaar nog steeds:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=7132

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1