Toon posts:

media center extender gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 4.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

wie weet hier raad mee

ik ben nu al een week op GoT aan het speuren maar weet eigenlijk nog niet wat ik wil weten
misschien dat iemand van jullie mij kan helpen

Ik zoek een media center extender zodat ik mijn bestanden van mijn pc vista ultimate kan streamen naar mijn tv beneden of wireless of via utp

wat heel belangrijk is dat ook de video's die in de mappen video_ts staan kunnen worden gestreamd zonder er avi of divx van te maken dit is eigenlijk hoofdzaak tevens zou het steamen van foto's en mp3's vanuit MCE ook fijn zijn

eerst dacht ik zelf aan de xbox 360 maar deze kan blijkbaar niet overweg met mappen video_ts
ook gevonden de pczapper hier twijfel ik aan dat deze het wel kan misschien iemand ervaring mee
heb ook bij pinnacle gekeken

kortom zie door de bomen het bos niet meer dus vandaar deze noodkreet _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
heb zelf ook nog gevonden

Kiss DP-1600

bij ondersteunende videoformaten staat DVD zullen ze hier bedoelen video_ts bestanden ?

specs:
Ondersteunende Video formaten:

- DVD (Upscaling tot 720p!)

- Windows Media 9 HD (WMV)

- Windows Media 9 (WMV)

- H.264/AVC

- MPEG

- MPEG-2

- MPEG-4

- AAC-LC

- DivX 3.x, 4.x, 5.x

- XviD

- Nero Digital

- SMPTE 421M (VC-1)

- TS stream

Ondersteunende Audio formaten:

- Audio CD

- WMA

- WMA9

- WMA9 PRO

- MP3

- MPEG Audio

- MPEG 2 Audio

- AAC-LC

- WAVE

- OGG Vorbis

Ondersteunende foto formaten

- JPEG, JPG, PNG , BMP, GIF

Specificaties:

- Sigma-designs EM8622L chipset (HighDef + H.264 / MPEG-4.10 ondersteuning)

- 54G wifi netwerk

- 10/100 Mbit Bedraad Netwerk

- HDMI aansluiting

- Component uitgang

- SCART uitgang

- S-Video uitgang

- Composiet uitgang

- Stereo Audio (tulp, 4 kanaals stereo) uitgang

- Optische Spdif Digitale Audio uitgang

- Coaxiale Spdif Digitale Audio uitgang

- USB 2.0 aansluiting

Leveringsomvang:

- KiSS DP-1600

- Afstandsbediening

- 2x Antennes

- HDMI kabel (alléén voor de eerste 40 bestellingen, door DivXPlayer.nl bijgeleverd)

- 2x AAA batterijen tbv afstandsbeding

- Diverse handleidingen waaronder de Nederlandse

- SCART kabel, 21 pins volbedraads

- Stereo Audio kabels

- Composiet Video Kabel

- Voedingskabel

- Software tbv PC (PC link 3.0)

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Pinnacle ShowCenter kan dit probleemloos

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 22:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb je cryptische topictitel even gewijzigd
En ik denk dat ik heb kunnen ontrafelen dat je op zoek bent naar een stuk hardware voor audio en video, vandaar dat ik dit topic even move naar AV, wellicht zijn er daar mensen die je beter kunnen helpen.

OH >> AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
dank je

ik hoop ook dat ik hier reactie op krijg
want ik wil echt iets wat werkt en niet dat ze mij in de winkel iets aansmeren wat niet echt werkt

Verwijderd

Topicstarter
mrmusic schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:55:
Pinnacle ShowCenter kan dit probleemloos
maar het blijkt dat de mappen met video_ts dus een dvd rip of camera opname niet te bekijken is

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:41:
heb zelf ook nog gevonden

Kiss DP-1600
de kiss reeks ondersteund dvd vanaf een dvd-schijf :)

iets dat 'video_ts' ondersteund, moet feitelijk .vob bestanden kunnen afspelen

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

de xbox 1 gemod met XBMC(xbox media center) kan dit allemaal!

ik gebruik hem hier zelf ook voor een het werkt perfect.

het enige nadeel vind ik dat hij geen bestanden die native 720p zijn kan weergeven, maar hij kan wel de bestaande content upscalen naar 720p en 1080i

Verwijderd

Topicstarter
iets dat 'video_ts' ondersteund, moet feitelijk .vob bestanden kunnen afspelen
[/quote]

als ik de specs dan lees van pinnacle showcenter moet het gaan

specs:
Ondersteunde bestandsindelingen

Muziek: MP3, MPEG-1 layer 2 (MPA), PCM WAV, WMA Incompatibele geluidsbestanden (zoals WMA Lossless of WMA Pro) worden geconverteerd naar MP3 met 192kbit/s
Video: MPEG-1, MPEG-2, MPEG2 VOB, MPEG4-AVI, XviD, WMV9
HD-video: WM9 HD tot 1080i, WM9 HD tot 1080i met DRM, MPEG-2 HD tot 1080i, MPEG-4 HD AVI tot 720p Incompatibele videobestanden (bijvoorbeeld DV) worden geconverteerd naar een indeling die compatibel is met ShowCenter en die door de gebruiker wordt ingesteld.
Afbeeldingen: JPEG, BMP, PNG en GIF In de ShowCenter 200-database kunnen alle staande afbeeldingsbestanden 90 graden gedraaid. De afbeeldingen worden tijdens het afspelen geoptimaliseerd voor weergave op het TV-scherm en als kopie in JPEG-indeling opgeslagen, waarbij het oorspronkelijke afbeeldingsbestand behouden blijft. U kunt in de ShowCenter 200-speler een softwarematig kleurcorrectie- en beeldfilter selecteren.

iemand ervaring met pinnacle

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Zoals Beach177 al aangeeft is XBMC eindeloos qua afspeelmogelijkheden, mits je in het SD gebied blijft. Qua gebruiksgemak en ondersteunde formaten zéér ideaal.

Als je een HDTV hebt zou ik iets wat ook HD content afspeelt. Bijv de Kiss, al zijn die apparaten qua gebruiksvriendelijkheid niet altijd je van het...

Verwijderd

Gebruik al jaren een Showcenter 200. aangesloten via UTP is het afspelen van .vob geen enkel probleem. Gewoon de video-ts map delen en daarna even zoeken. Werkt perfect. Aangesloten via component op panasonic plasma en werkelijk fantastische kwaliteit.

Verwijderd

Weet iemand of de door TS voorgestelde Kiss dp-1600 vob bestanden vanaf de pc kan afspelen? En zo ja ook de menu's, ondertiteling etc..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:36:
Weet iemand of de door TS voorgestelde Kiss dp-1600 vob bestanden vanaf de pc kan afspelen? En zo ja ook de menu's, ondertiteling etc..
Ik denk dat hij het niet kan. Ik heb zelf een Kiss gehad en die kon dat niet in ieder geval. Ook haperde de speler bij het afspelen van mp3's over het netwerk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Mijn KiSS DP600 kan wel .vob bestanden afspelen. Via een bedraad netwerk gaat dit prima, maar draadloos werkt het iets minder soepel. Verder ben ik nog geen onregelmatigheden tegengekomen in mn speler, dus ik denk dat die DP1600 een goede keuze is, want in feite verschilt hij bijna niet van een DP600. Je zou ook kunnen kiezen voor een xbox360, deze is ook als extender te gebruiken. Het enige nadeel vind ik persoonlijk het feit dat de 360 geen divx en xvids af kan spelen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Volgens mij is de Freecom Media Player precies wat je zoekt. Ik heb zelf de netwerk versie dat met USB of UTP aan mijn computer/netwerk gekoppeld kan worden. Heb er ook een harde schijf erin (dat is optioneel) en kan prima via netwerk streamen.
VIDEO_TS kan hij inlezen, .ISO bestanden met DVD erin kan hij inlezen, .AVI (divx/xvid) kan hij inlezen en ook met .SRT ondertiteling. JPG foto's en MP3 muziek kan hij inlezen. Er loopt hier een draadje over dat ding. Er is ook een nieuwere model dat wireless kan.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
heb toch maar gekozen voor een acer aspire HTPC
dit werkt overgens echt super

Verwijderd

De KiSS 1600 kan TS containers afspelen met MPEG inhoudt. het groostste probleem bij deze
speler is dat het geen mkv ondersteund zat toch het meest gebruike H.264 formaat is vandaag voor
series en dergelijke. Verder is het ontbreken van SMB en DVD Streaming ondersteuning ook een
serieuze aderlating. neem daarbij dat standaard functies op media Files als SEARCH (goto) en
ZOOM niet beschikbaar zijn alsook Brightness/Contrast/Saturation controls dan spreek je inderdaad
bijna over een Plug N Play systeem, want meer kan je er bijna niet mee (bij wijze van spreken) !

Goede speler maar verre van uitgebreid zoals sommige onder de competitie.
De uPnP implementatie en het geheel van interface is leuk en snel. Speler is eindelijk stabiel (zijn
we niet gewoon van KiSS) maar is verre van volwassen om de echte gebruiker met noden te behartigen.

GrEetz
Hi-Jack

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom geen xbox 360? Kan hd streamen, en als het goed is met de volgende update x264/divx

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Trinsec schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:34:
Volgens mij is de Freecom Media Player precies wat je zoekt. Ik heb zelf de netwerk versie dat met USB of UTP aan mijn computer/netwerk gekoppeld kan worden. Heb er ook een harde schijf erin (dat is optioneel) en kan prima via netwerk streamen.
VIDEO_TS kan hij inlezen, .ISO bestanden met DVD erin kan hij inlezen, .AVI (divx/xvid) kan hij inlezen en ook met .SRT ondertiteling. JPG foto's en MP3 muziek kan hij inlezen. Er loopt hier een draadje over dat ding. Er is ook een nieuwere model dat wireless kan.
Ik heb even bij Freecom gekeken , maar geen een van de wireless Media playrs kan volgens hun PDF omgaan met ISO's,

Ik heb zelf namelijk heel veel DVD's omgezet naar ISO en in mn server bewaard. Nu ben ik ook op zoek naar zo'n extender voor in de lsaapkamer met vooral ISO ondersteuning.
En het liefst zonder HD. Want die zal ik toch niet gebruiken.

Verder heb ik beneden al een gemod Xbox, ook al is die TOP _/-\o_ , voor boven is het net te veel van het goede.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

wat is alleen het verschil tussen de kiss 1600, en de 600 ??

ik zie 't niet behalve de prijs 200 tegen 295....

• rvdet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb eeb sitecom, te koop voor 60 euri.

Streamt vrijwel alles obv ee nserver app op de pc. op twee pc's installeren in één netwerk geeft problemen.

Streaming vergt wel veel bandbreedte, dus tegleijkertijd internetten wil niet echt. Hij heeft zelfs uitzending gemist.

Wat ook kan is een media hard disk van bijv. Archos (WiFi). Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Eigenlijk zoek ik iets met een LAN kabeltje om goed te kunnen streamen, eventueel te internetten. Ooit heeft Aldi Espana iets dergelijks verkocht.
Pagina: 1