Support voor hot plugging van devices; heb je dat nodig? Nee lijkt me.....
Er zit een e-sata aansluiten aan de voorkant en aan de bovenkant zit ook een vak speciaal om een hardeschijf op aan te sluiten. Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet zo overbodig is, maar om eerlijk te zijn weet ik het niet. Ik heb er voor betaald dus dan wil ik het graag aan hebben staan

.
Support voor NCQ (Native Command Queuing).
Ik heb lang geleden eens een stuk gelezen hierover en ik dacht dat dit was om te voorkomen dat wanneer je hele "slechte" leesopdrachten geeft aan de schijf dat ncq er voor kan zorgen dat de performance niet totaal inzakt. Dat je max snelheid er niet door toeneemt begrijp ik, maar dat wil niet zeggen dat het zinloos is. Ik kon even niet een test vinden die specifiek dat test. Hoe dan ook zou ik het graag toch aan hebben staan.
De "power cineman" knop is een typo, dat ding heet geloof ik power cinemA oid. Maar ik begrijpt dat de reset knop niet echt meer veelgebruikt is, maar bij het installeren van winXP had ik em dus wel bij elke bsod nodig (en dat waren er best wat). En hoe weinig je de reset knop ook gebruikt, die power cinema knop heb ik nog NOOIT gebruikt. Ja ik weet dat je knop kan uitwisselen ed, maar dit vind ik gewoon beetje dom van medion. Iemand zij stekker er uit halen, maar dat is slecht(er) voor de hardware, evenals het snel aan uit doen. 1 keer is niet erg, maar als je bij elke bsod de power er snel af haalt en weer op doet is dat niet bevordelijk voor de levensduur van de computer.
Wat voor mij de beste oplossing was om winXP te instaleren is gewoon 1 driver slipstreamen met nLite (staat op medion forum hoe precies) en dan van deze cd booten. Hoef je AHCI helemaal niet uit voor te doen en gaat alles verder prima. Ik heb het ook geporbeerd om te instaleren met AHCI uit in het bios en zonder driver en dat werkte bij mij dus NIET.
pmagic 8 is niet compatible met vista. Wil je de medion partitioneren kan je een linux boot cd gebruiken en daarna vista repareren met de recover cd (is zo gepiept) of je kan in vista partitioneren maar dan moet je de vista schijf minimaal de helft van de totale grootte laten zijn (250GB). Kleiner wil vista hem niet maken. (zelf heb ik hem maar op 250gb gezet, hoef ik me voorlopig niet druk te makne dat hij vol raakt door het instaleren van programmas)
Verder ben ik vooral geiriteerd over die kleine dingen als geen hd led, en geen reset knop omdat het voor de rest een heel mooi systeem is. Ik gebruik de reset knop ook enorm weinig, maar als je een probleem hebt met steeds bsods dan mis je hem toch echt wel.Het is juist zo'n leuk ding omdat die compleet is, maar dan moeten ze het ook even netjes afmaken

. Maar ook zonder dit is het een goed systeem en daarom heb ik iemand anders ook 1 laten kopen pasgeleden (die er ook 100% blij mee is).