Left 4 Dead moet je wel echt doenSnappie88 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:29:
*BUMP*
Over drie dagen gaat er weer een lannetje van start met een stuk of wat vrienden (zo'n 10), en vraag me af of iemand nog wat leuke suggesties heeft. Ik heb er zelf al wel een paar
- Need for Speed Shift - Leuk om rondjes nurburgring te doen
- League of Legends - Dota beater!
- Civilisation V - Doen we maar één potje van
- Starcraft 2 - Hopelijk inclusief wat custom modes
Zullen we voornamelijk spelen. Wil ook graag proberen Left 4 Dead werkend te krijgen op 't lan, maar Steam is irritant
COD4 gaan we ook zeker doenGropah schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:35:
@snappie88
Ik zelf ben altijd fan van CoD4, Trackmania Nations Forever, Age of Mythology, GTA II en Warcraft 3.
Maar vraagje... Hoe wil je Starcraft 2 over LAN doen?

Far Cry 2 heb ik ook nog liggen, moet ook geïnstalleerd worden inderdaad!
Bedoel meer dat je met 10 man niet allemaal 't spelletje soms hebt
[ Voor 57% gewijzigd door Snappie88 op 19-10-2010 17:57 ]
Surfin' paradise!
Reusachtige kick.....
Hoe staat het met de LAN's? Wij doen nog elk jaar trouw een lannetje of 5 organiseren. We zitten nog steeds vastgeroest in de COD-reeks. Was het vorig jaar Black Ops, dit jaar is het MW3. We spelen ook 2 avonden in de week samen (of tegen elkaar), maar niets is zo frustrerend om een hele dag te spelen met de mensen die exact weten hoe je denkt en wat je doet in het spel.
Dit keer waarschijnlijk een record aantal deelnemers, we zitten op 11
. Normaal is het een man of 7 a 8.
En is het natuurlijk meteen de vuurdoop voor de Exo-S.
Hoe staat het met de LAN's? Wij doen nog elk jaar trouw een lannetje of 5 organiseren. We zitten nog steeds vastgeroest in de COD-reeks. Was het vorig jaar Black Ops, dit jaar is het MW3. We spelen ook 2 avonden in de week samen (of tegen elkaar), maar niets is zo frustrerend om een hele dag te spelen met de mensen die exact weten hoe je denkt en wat je doet in het spel.
Dit keer waarschijnlijk een record aantal deelnemers, we zitten op 11
En is het natuurlijk meteen de vuurdoop voor de Exo-S.

Basement Bios ---- Exo-S
En daar gaan we weer... Zaterdag weer een lannetje van de RFFN. Zoals altijd een 1-daags event.
Dit keer staan BO2 en Flatout 2 op het programma. Verder ook nog een real-life shooting session met 2 buksen.
Even personalized targets gemaakt, die iedereen dan aan het eind van de dag kan mee nemen.

Dit keer staan BO2 en Flatout 2 op het programma. Verder ook nog een real-life shooting session met 2 buksen.
Even personalized targets gemaakt, die iedereen dan aan het eind van de dag kan mee nemen.

Basement Bios ---- Exo-S
Als we het pc gamen even zat zijn op een lanparty dan organiseren we een FIFA-toernooi op een ps3 of Xbox 360. 2v2 of 1v1 blijft altijd leuk en de spanning loopt altijd hoog op, supervet. Ook koppelen we dit altijd aan een prijs: De winnaar van het toernooi hoeft niet te betalen voor zijn eten, en diegene die als eerste afvalt mag het eten gaan ophalen 
Ook spelen we altijd RTS games, met name AOE2 en C&C Generals. Ik organiseer altijd een LAN aan het begin van de zomervakantie. Dit jaar heeft bijna iedereen een legitieme versie van AOE2 HD, daar kijk ik zeer naar uit.
Uiteraard worden er altijd FPS games gespeeld, De laatste jaren vooral Battlefield 3, Black Ops en Modern Warfare 2. Call of Duty 2 wil ik bij de volgende lan ook nog eens uit de kast trekken.
Tot slot wil ik BLUR aanbevelen. Ontzettend leuke game op een LAN, met 6 man en een paar AI. Zelfs als je een dikke voorsprong hebt, kun je alsnog op het laatste moment verliezen. Daardoor blijft het spannend. In mijn ervaring gaat deze game altijd gepaard met gescheld, geschreeuw en gelach. Naar mijn mening een van de beste lan-games ooit.
Ook spelen we altijd RTS games, met name AOE2 en C&C Generals. Ik organiseer altijd een LAN aan het begin van de zomervakantie. Dit jaar heeft bijna iedereen een legitieme versie van AOE2 HD, daar kijk ik zeer naar uit.
Uiteraard worden er altijd FPS games gespeeld, De laatste jaren vooral Battlefield 3, Black Ops en Modern Warfare 2. Call of Duty 2 wil ik bij de volgende lan ook nog eens uit de kast trekken.
Tot slot wil ik BLUR aanbevelen. Ontzettend leuke game op een LAN, met 6 man en een paar AI. Zelfs als je een dikke voorsprong hebt, kun je alsnog op het laatste moment verliezen. Daardoor blijft het spannend. In mijn ervaring gaat deze game altijd gepaard met gescheld, geschreeuw en gelach. Naar mijn mening een van de beste lan-games ooit.
BLUR ga ik zeker eens naar kijken. Is in ieder geval een stuk nieuwer dan Flatout2. Is dat maximaal 6 man?
Die compo met eten halen, vind ik een goed idee! Die ga ik ook introduceren!
Die compo met eten halen, vind ik een goed idee! Die ga ik ook introduceren!
Basement Bios ---- Exo-S
Volgens mij kun je BLUR tot 20 man in de LAN modus spelen. We gooien er altijd AI bij, die liggen na 2 ronden zo ver achter dat je ze niet meer zal zien, maar in het begin zorgen deze voor veel chaos en dat is gewoon leuk.
Anoniem: 93248
Leuk om te zien dat er nog een beetje geLANned wordt!
Wij doen 1-2 keer per jaar nog een mini-lan met een stuk of 6 man, meestal spelen we CoD2, CoD4, CS: S en BF1942. Als afwisseling op de shooters vaak nog een paar uurtjes NFS:U2
Vroegah behoorlijk veel LANs gehad van SauS en WoL, WoL doet volgens mij nog wel wat maar SauS is helaas al lang verleden tijd
Wij doen 1-2 keer per jaar nog een mini-lan met een stuk of 6 man, meestal spelen we CoD2, CoD4, CS: S en BF1942. Als afwisseling op de shooters vaak nog een paar uurtjes NFS:U2
Vroegah behoorlijk veel LANs gehad van SauS en WoL, WoL doet volgens mij nog wel wat maar SauS is helaas al lang verleden tijd
LAN was weer zeer geslaagd. Met name de afwisseling naar BLUR! Goede tip en we hebben ons tussen COD erg goed mee vermaeckt! Daarnaast was de real-life shooting range met 2 buksen ook een goede afwisseling! Al met al weer een geslaagd event en de volgende in september staat alweer bijna gepland!
Basement Bios ---- Exo-S
Je speelt "altijd" C&C Generals begrijp ik...hoe hou je dat vol vanuit LAN? Met hoeveel mensen speel je tegelijk? Mijn ervaring is dat dat spel (helaas!!!!) echt onwerkbaar slecht is en met 8 mensen (of zelfs 4+ mensen) enorm traag wordt, onwerkbaar is en uiteindelijk, mocht het blijven werken, bij massaproductie eindigt in een geheugencrash. Heb hier ook heel het internet voor nagelezen op zoek naar een oplossing (want het is echt een vet spel!), maar nooit gevonden...D422 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:02:
Ben benieuwd hoe jij dat doet
Laatse lan hebben we gespeeld:
- OpenTTD - lekker relaxed bouwen en complexe sporen maken :-) Heel erg coöp, en stiekem een beetje competetief
- Anno 2070 - bouwen, handelen, AI stompen, leukere SimCity multiplayer dan SimCity!
- Game die gratis is in't weekeind van Steam :-)
- Supreme Commander:FA met Forged Alliance Forever lobby - blijft de aller, aller, allerbeste strategy game.
- Dungeonland - leuke 3vs1 hack'n slash waar 3 helden een 'dungeon master''s gemene truuks moeten overleven.
- Castle Crashers - op be bank met controlers, 4 spelers max, hoge snelheid, goed voor afwisseling.
- Path of Exile - Diablo 2 achtige Free2play MMO
Unreal tournament 3 en dan met de haunted mod, geweldig
volgensmij is daar nu ook een standalone voor:
http://www.hells-reach.com/
volgensmij is daar nu ook een standalone voor:
http://www.hells-reach.com/
Heb hier nooit last van gehad. Wel hebben we altijd dat probleem gehad met AOE2. Generals spelen we trouwens de expansie Zero Hour. Deze gepatched naar de laatste versie, volgens mij 1.04. Heeft nooit geheugenproblemen opgeleverd. Wij spelen C&C meestal 2v2 en soms 3v3.baskreijveld schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:40:
[...]
Je speelt "altijd" C&C Generals begrijp ik...hoe hou je dat vol vanuit LAN? Met hoeveel mensen speel je tegelijk? Mijn ervaring is dat dat spel (helaas!!!!) echt onwerkbaar slecht is en met 8 mensen (of zelfs 4+ mensen) enorm traag wordt, onwerkbaar is en uiteindelijk, mocht het blijven werken, bij massaproductie eindigt in een geheugencrash. Heb hier ook heel het internet voor nagelezen op zoek naar een oplossing (want het is echt een vet spel!), maar nooit gevonden...
Ben benieuwd hoe jij dat doetGa BLUR zeker proberen trouwens!
Lagg tijdens Lan-play is zeer irritant inderdaad. Ik weet zo snel niet wat je er bij Generals aan kan doen. Een snelle Google-search vertelt me dat het onvermijdelijk is, er schijnen ook geen officiële fixes voor te zijn.
Dat hadden we bij AOE2 dus ook. We hebben toen na een paar uur rommelen een onofficiële patch gevonden die de problemen oploste. Ik heb even snel voor je Gegoogled, maar niets voor Generals kunnen vinden. Wel een onofficiële 1.05 patch, maar die schijnt alleen meer balans te brengen tussen de factions.
Ik zie nu wel op Google een mogelijke oorzaak: Speel je tegen AI? Bepaalde mappen zijn slecht gemaakt waardoor de AI erg veel geheugen gebruikt om units te besturen etc. Wij spelen nooit tegen AI, dus misschien is dat de reden dat wij nooit last hebben gehad van die lag.
Daarbij heb ik een map gevonden die gemaakt is om AI minder geheugen te laten gebruiken: Link.
Ik weet niet voor hoeveel spelers de map gemaakt is. Heb hem zelf niet kunnen uitproberen omdat ik momenteel op een proxy zit van mijn stagebedrijf. (Downloadrestrictie). Linkje op eigen risico dus.
Heb mijn volgende lanparty gepland voor 19 juli, dan is mijn stageperiode voorbij, kan niet wachten!
Let op:
Onderbouw ook even waarom juist de door jou genoemde game een topper is.
Onderbouw ook even waarom juist de door jou genoemde game een topper is.