Die rijden op het fietspad, 9 v.d 10 keer.Guardian Angel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:50:
En die fietsers hebben volgens jou geen last? Ok
Wel eens buiten geweest, de laatste paar jaar? Ik rijd dus nog regelmatig scooter, Als wat ik net zei onzin is, hoe kan het dan, dat ik, als ik al ruim 50 rijd (met mijn tellerafwijking rekening houdende dus 60 op de teller), nogsteeds voorbij gereden word door verschillende auto's met daarin verschillende leeftijden? Nee, dan als ik rechts ga rijden op de rijbaan. Dan heb je helemaal feest. Komen ze je gewoon van de weg af (het ziekenhuis in) duwen.Hierop zou de engelse vertaling van stierenpoep van toepassing kunnen zijn.
Toen ik voor mn certificaat ging (niet dat dat nou zoveel voorsteld, maar dat is een andere discussie), werd mij geleerd:
• Je bent smal en wendbaar, en je valt dus niet op. Zorg dat je opvalt voor het andere verkeer.
• Bedenk goed dat je zelf de kreukelzone bent.
• Om het naar extreem te trekken, prent dit heel goed in je hoofd: Die automobilisten willen je dood hebben.
• Beste is dus om midden op de rijstrook te rijden. Defensief rijden. En verlichting aan.
Nou is dat laatste ook overdreven, maar zo werd het wel verteld toen, en dit is ook zoals ik me in het verkeer gedraag, als ik met dat ding op pad ben. No offence uiteraard, maar ik heb de indruk dat je, zeker sinds het invoeren van die nieuwe regel, nooit brommer gereden hebt. Ga voor de gein eens een week een brommer lenen/huren, en dan 30 rijden tussen de auto's, rechts op de rijstrook.. Ik ben heel benieuwd hoelang het duurt voor je het ziekenhuis in gereden bent. Als je niet recht voor een automobilist rijd kijken ze niet verder en zien ze je niet.
[ Voor 51% gewijzigd door Destruction op 20-06-2007 01:18 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.