En? Dat kan gewoon hoor. Die rol heeft Ruud Gullit nog bij Chelsea gehad.
Verwijderd
Vialli ook, trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 14:20 ]
Ik ben van de week een netwerk game gestart met een custom database op mijn pc. Dat werkt allemaal prima. Nu wilde ik gister verder gaan maar dan op m'n laptop. Dus ik heb de database die op mijn pc in Mijn Documenten/Sports Interactive/Footballmanager 2007/db/*databasenaam* gekopieerd naar dezelfde lokatie op mijn laptop en de save game van de savegame map naar save game map op mijn laptop gekopieerd.
Dus ik denk gewoon de game te laden, maar krijg dan de volgende foutmelding bij het laden.
"De databasemap waarme dit spel is gecreëerd kan niet worden gevonden. Het spel gebruikt nu de standaard databasemap."
Als ik de melding dan wegklik laad de game verder met de standaard database. Alles lijkt verder gewoon te werken. Het enige dat in de custom database is aangepast zijn de transfer budgetten van AZ en Feyenoord en in de game die dan laad met de standaard database staat alles nog goed, zo te zien.
Nu weet ik niet of ik nu zo kan door spelen?
Wat ik wel heb geprobeer:
- De database gekopieerd naar de installatie folder van FM.
- Een snelkoppeling gemaakt: met --database_location="*databasenaam"
Verwijderd
Ik heb ze wel, maar op 1 na allemaal prutsers uit de U18. Dus nu moet ik 3 spelers vervangen voor een paar slechte spelers....
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 01:48 ]
Je assistent Lee Cartwright geeft aan dat het vernieuwen van het contract van Lee Cartwright niet de moeite waard is.
[ Voor 7% gewijzigd door Nilsinho op 27-07-2007 17:50 ]
Verwijderd
Mooie timing, die is vandaag officieel aangekondigd.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:24:
Is er al iets bekend over een volgende versie? Of heb ik er weer eens een paar maanden te vroeg zin in een nieuwe versie
http://www.insidegamer.nl...ager2008/impressies/16672
Verwijderd
Waarschijnlijk kan je ze er zelf wel weer inzetten, het is alleen een beetje werkVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:55:
Spijtig van die spelersfoto à la Fifa. Ik heb liever échte foto's.
never mind, gevonden
Releasedatum: november 2007
[ Voor 52% gewijzigd door Nilsinho op 28-07-2007 09:48 ]
Die computer-foto's zijn alleen voor regenerated spelers. Voor echte spelers krijg je of een foto of zo'n zelfde plaatse zoals je nu ook in fm2007 hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:55:
Spijtig van die spelersfoto à la Fifa. Ik heb liever échte foto's.
En je zal het ongetwijfeld uit kunnen zetten.
Maar die Fifa koppen bij de regens vind ik dus echt 3 keer niets.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
In Ootp (de honkbal-versie van FM van SIGames) had je het ook, dus ik had het ook een beetje verwacht in deze versie van FM. Daar kon je ook elk gezicht naar eigen 'wens' aanpassen, weet niet of dat ook zo bij FM08 zo zal zijn. In dat spel was het ook zal dat het gezicht veranderde naarmate hij ouder werd. Niet alleen dat hij ouder werd, maar bijvoorbeeld ook het 'Ronaldo-effect' (Het fysiek iets minder worden zeg maar
Zie ook dit plaatje
Maargoed het is nog lang tot november en SI zal nog wel hard bezig met het FM08.
[ Voor 5% gewijzigd door irritableskillz op 28-07-2007 21:44 ]
Ik begon zoals eerder gezegd het seizoen heel rot. 10 punten aftrek omdat ze fraude hadden gepleegd met hun financien. Na de helft van het seizoen stond ik dan ook in de achterste regionen van de competitie, in degradatiegevaar. Club vond het niet erg, van hen moest ik vechten tegen degradatie. Mijn eigen doel was toch proberen om qua puntenaantal zonder straf te promoveren, waarmee ik dus bedoel dat als de nr 5 60 punten heeft op het einde van het seizoen, dat ik er 50 heb, dat ik wist dat ik ging promoveren. Dat later in de tekst.
Eerst de cups: De FA Trophy en de FA Cup. De FA trophy is voor Conference National teams en lager, de FA cup is bekend. In de FA Trophy had ik nergens moeite. Grantham werd per direct op de tractor terug naar huis gezet en ook met Burton was ik zó happy met mijn team dat ik dingen ging proberen. 1-1, maar 2-0 in de thuiswedstrijd. Toen ik in de loting Kidderminster zag, degradatiekandidaat in de Conference National, dacht ik dat ik thuis was. Niet dus, want ze zetten mij na 3-3 thuis (Stond in de rust 3-0 voor!!!) met een 1-0 aan de kant. Jammer.
De FA Cup ging verschrikkelijk goed en ik boekte verassing na verassing. Ik zette eerst drie clubs lager dan de Conference North/South met respectievelijk 2-0, 0-3 en 4-0 aan de kant, en kreeg in de eerste ronde te maken met Bishop's Statford, een ploeg die bovenaan stond ik de Conference zuid.
Een 1-1 in de thuiswedstrijd en een 2-2 in de uitwedstrijd zorgden voor penalty's. Wat zijn zij ongelooflijk scheel, want er gingen er maar 3 in, 2 aan mijn kant en 1 aan hun kant. Door naar ronde 2. Daar kreeg ik Wycombe, een division 2 club. Ofwel twee leagues boven mij. Een 2-2 en een 2-1 was voldoende om naar de derde ronde te gaan. Daar kreeg ik Barnsley uit de Championship, en dat verschil viel te merken, want ik had slechts 24% balbezit. Toch, dankzij een keeper die een 10 kreeg voor de wedstrijd, werd het slechts 2-0. Ja, zij speelden thuis. Dat was het eind van de FA cup.
Dan de competitie. Zoals gezegd een moeilijke klus. Ik heb geloof ik nu, aan het eind van het seizoen, slechts..even tellen..vier van de twintig beginspelers er nog in. De rest is allemaal transfer.
Gelukkig had ik dus een goeie scout, en die heeft mij een speler bezorgd die er vorig jaar ook was maar naar een conference national team was gegaan. Na een huurperiode van 3 maanden de overeengekomen prijs betaald (15k uit mijn hoofd) en hij werd prompt in 13 wedstrijden mijn topscorer met 20 doelpunten. Nee jongens, hij is te slecht voor een Premiership, Eredivisie of Serie A.
Begon dus heel slecht. 16 (26 zonder straf) na 21 wedstrijden (helft van de competitie), en een 19e plaats. Toen dachten mijn spelers: Kom, we gaan promoveren. Ik hielp mee door mijn assistent-trainer (tevens speler) de team talk te laten doen. Prompt werd het 5-0, 5-0, 0-3, 0-1, 9-0, 6-0, 0-4.
Voor ik het wist streed ik al tegen de promotiekandidaten. In de laatste 4 wedstrijden had ik het moeilijkste schema, en Nuneaton en Kettering hadden het makkelijker. Wel moest ik nog tegen Kettering en Nuneaton spelen.
Met nog 4 wedstrijden te gaan was dit de stand:
1 Kettering 71
2 Nuneaton 70
3 Scarborough 67 (77)
Van Nuneaton kon ik op doelsaldo winnen, maar Kettering liep na een eventuele winst alsnog een punt voor. Daarom de manager van Hyde Utd, die tegen kettering moest, een flinke boost gegeven.
Prompt stond het met nog 1 wedstrijd te gaan, Kettering tegen Hinckley en Nuneaton tegen mij, zo:
1 Scarborough 73
2 Kettering 72
3 Nuneaton 71
Ik ga dus vol goede moed het duel aan tegen Nuneaton. Gelijkspel is voldoende voor het kampioenschap, als Kettering dat ook doet of verliest. Ik schrok met een hoedje toen ik na het drinken halen Nuneaton met 3-1 voor zag staan. Ik keek naar de wedstrijd stats en zag dat zij 3 kansen hadden en ik 8. Dus, dacht ik, dat halen ze wel in. Kettering stond toen al met 1-0 achter.
4-1. Kut. 4-2. 4-3. Ik begon hoop te krijgen toen we de laatste vijf minuten in gingen. 4-4. Ik deed al een vreugdedansje, maar net in de allerlaatste slotseconde gaat een bal snoeihard het doel in. Dacht dat ik een hartaanval kreeg. 5-4 verloren.
Gelukkig speelde Kettering met 2-2 gelijk, en mocht ik in de nacompetitie tegen de nummer 5, Workington. Deze in twee wedstrijden met 7-0 aan de kant geschoven. Kettering was de volgende tegenstander, en met deze had ik weinig moeite. Ze werden met 5-0 ronduit geownd. Ik had liever deze prestatie tegen Nuneaton gezien, dan was deze wedstrijd overbodig geweest.
Maar toch, iedereen was in het dolle dat ik promoveerde. Nu even wat inslaan om de National te overleven, en er tegenaan.

Ik kom er echter niet uit of ik bijv. Eindhoven als sattelietclub van psv kan laten fungeren?
Als ik via de board een aanvraag doe, krijg ik te horen dat we al een sat. club van Chelsea zijn en dat ze dat genoeg vinden.
Of is het niet mogelijk wat ik wil?
Je hebt er zelf geen invloed op, het bestuur kiest die clubs willekeurig voor jou. Jij bent dus PSV begrijp ik, en je wilt Eindhoven als feeder club... Dan moet je dit instellen via de pre-editor.Willianv schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:26:
Ik heb sinds lange tijd FM maar weer eens geinstalleerd.
Ik kom er echter niet uit of ik bijv. Eindhoven als sattelietclub van psv kan laten fungeren?
Als ik via de board een aanvraag doe, krijg ik te horen dat we al een sat. club van Chelsea zijn en dat ze dat genoeg vinden.
Of is het niet mogelijk wat ik wil?
Het is in FM toch ook mogelijk dat de league namen officieel zijn? De Premier League heet bijv. premier Division en de Spaande league heet First Division, hoe fix ik dit?
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 31-07-2007 14:59 ]
En ik maar googlenVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:16:
Zie de real name fix in de openingspost

Voor de TS: http://www.sortitoutsi.ne...ads&area=file&fileid=2518
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 31-07-2007 17:23 ]
Ik heb onder anderere, Modric, Lavezzi , Eduardo, Sivok en Hubschman gehaald.
Mijn team heeft nu een totale waarde van 22 miljoen terwijl Rapid Wien, mijn grootste uitdager een waarde heeft van 6 miljoen
Verwijderd
Het kan in de Oostenrijkse competitie raar spoken, kleintjes pakken daar relatief veel punten van Austria, Rapid en Salzburg.Turbosjaak schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:33:
Ik heb nog wat Leuke Talentjes gehaald in mijn Salzburg game, ik was veel Europese clubs voor.
Ik heb onder anderere, Modric, Lavezzi , Eduardo, Sivok en Hubschman gehaald.
Mijn team heeft nu een totale waarde van 22 miljoen terwijl Rapid Wien, mijn grootste uitdager een waarde heeft van 6 miljoen.
Trouwens wel jammer als je daar landskampioen word moet je twee voorronden spelen in de CL.
Hoe bedoel je Mickey Mouse competitie
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 01:08 ]
Verwijderd
*grrrrr
Inderdaad vervelend. Ben op het moment bezig met Sampdoria. Eerste seizoen Fabao (DC) aangekocht als buitenlander, tweede seizoen Ogbuke. Lullige is dat ik daarna Goran Ljubojevic tegenkwam die zichzelf een slag in de rondte scoorde bij Genk. Beste man wist in 46 duels 43 keer te scoren (competitie zelfs 33 om 37) en kostte slechts 1.4 miljoen. Helaas ging ie dus aan m'n neus voorbij richting Bochum. Leuk detail is wel dat ik Benjamin Auer juist van Bochum kocht omdat ik Ljubojevic niet kon aantrekkenVerwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:53:
Weet je waar ik me langzaam aan begin te irriteren ?! Dat je in Italie maar 1 buiten de EU speler per seizoen kan halen... Zo gaan al die talentjes me neus voorbij ! Kan nie eens En Milevesky en Gomes in me Juve game halen...
*grrrrr
Verwijderd
Zonder al te vervelend te zijn hé... kent iemand een handige omzeiling hier van ? ik zoek trouwens ook wel op EU National , zie je ook soms buitenlanders....Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:53:
Weet je waar ik me langzaam aan begin te irriteren ?! Dat je in Italie maar 1 buiten de EU speler per seizoen kan halen... Zo gaan al die talentjes me neus voorbij ! Kan nie eens En Milevesky en Gomes in me Juve game halen...
*grrrrr
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Via Tele2 weet ik het niet, maar hier werkt het via @Home en Hammachi wel goed.Vos schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:51:
Zijn er ook mensen die met TELE2 via internet spelen? Ik krijg dat niet werkend...
Op dat Italie probleem van hierboven weet ik ook geen oplossing, gewoon een min punt als je in Italie zit.
[ Voor 16% gewijzigd door Turbosjaak op 07-08-2007 15:05 ]
De enige omzeiling is cheaten... Echter is die regels wel de echte dus tjah, wil je realisme of niet?Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:58:
[...]
Zonder al te vervelend te zijn hé... kent iemand een handige omzeiling hier van ? ik zoek trouwens ook wel op EU National , zie je ook soms buitenlanders....
Die hebben dan een dubbele nationaliteit. Een aantal argentijnen hebben bijvoorbeeld ook de spaanse nationaliteit en zijn zo ook EU-national.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:58:
[...]
Zonder al te vervelend te zijn hé... kent iemand een handige omzeiling hier van ? ik zoek trouwens ook wel op EU National , zie je ook soms buitenlanders....
Ik heb via de editor de database aangepast voor psv voor het seizoen 2007.
Ik krijg het echter niet voor mekaar om een nieuwe game te beginnen met de aangepaste database. Ik heb hem al op verschillende plaatsen neergezet, bij instellingen de map userdata al opnieuw aangegven, maar toch lukt het me niet.
Iemand enige idee wat ik over het hoofd zie?
Aangepaste databses komen in je mijn documenten/SI folder. Verder kun je als je een nieuwe game start kiezen welke db je wilt gebruiken, de 7.0.2 database staat dan default. Kan zo ff geen screen maken want zit net in een multiplayer potje fmWillianv schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:14:
Ik heb al op het forum gezocht maar ik kan het niet vinden.
Ik heb via de editor de database aangepast voor psv voor het seizoen 2007.
Ik krijg het echter niet voor mekaar om een nieuwe game te beginnen met de aangepaste database. Ik heb hem al op verschillende plaatsen neergezet, bij instellingen de map userdata al opnieuw aangegven, maar toch lukt het me niet.
Iemand enige idee wat ik over het hoofd zie?
Verwijderd
Nee ik wil nie cheaten... ik denk dat je doelt op de database ofzo gaan editten ?Vos schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:28:
[...]
De enige omzeiling is cheaten... Echter is die regels wel de echte dus tjah, wil je realisme of niet?
dan maar geen halve braziliaanse jeugd elftal
Vraag me af hoe AC MIlan , Inter AS Roma dit voor elkaar hebben gekregen in het echie...
bedoel , AS Roma heeft ; Goalie Doni , Roque Junior , ze willen Dedé en nog een paar buitenlanders hebben ze...
Er zijn zat Braziliaans, Argentijnse, etc. spelers met een dubbele nationaliteit. Dit kan je zien door op de speler te klikken en dan bij ik meen Personal. Zulke spelers kan je dus wel kopen. Je kunt ook filteren op EU spelers.Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:23:
[...]
Nee ik wil nie cheaten... ik denk dat je doelt op de database ofzo gaan editten ?
dan maar geen halve braziliaanse jeugd elftal![]()
Vraag me af hoe AC MIlan , Inter AS Roma dit voor elkaar hebben gekregen in het echie...
bedoel , AS Roma heeft ; Goalie Doni , Roque Junior , ze willen Dedé en nog een paar buitenlanders hebben ze...
Verwijderd
Jij gebruikt zeker een no-cd crack?Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:53:
Ik heb nou al twee keer gehad dat ik na een transfer twee keer zo veel heb betaald dan dat mijn bod was. Bv. voor Heinze bood ik iets van 41,5 miljoen en ik zie dat er gewoon 83 is afgehaald.... Zo gaat het wel heel snel natuurlijk met m'n budgetje.
Eh, in mijn game niet. Proveerde een non-EUer aan te trekken met Sampdoria die op dat moment bij Genk speelde, maar dat feestje ging dus mooi niet doorOttooo schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:40:
^^ Plus, die regel van niet-EU-ers geldt alleen voor spelers die buiten de EU spelen. Als Milan bijvoorbeeld Gomes zou willen kopen van PSV kunnen ze dat gewoon doen (mits ze genoeg betalen natuurlijk), of hij nou een tweede (Europese) nationaliteit heeft of niet.
Euh, dan moet je de patches eens installeren. Dit is namelijk een bekende bug in de oorspronkelijke 7.0.0-release, die al heel erg lang is opgelost...Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:53:
Ik heb nou al twee keer gehad dat ik na een transfer twee keer zo veel heb betaald dan dat mijn bod was. Bv. voor Heinze bood ik iets van 41,5 miljoen en ik zie dat er gewoon 83 is afgehaald.... Zo gaat het wel heel snel natuurlijk met m'n budgetje.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het wel voor elkaar gekregen om en Joao Leonardo binnen te halen en Milevsky.
Joao speelde nog bij zn braziliaanse cluppie en Milevsky nog bij Dinamo... tevens had ik ook wat jeugdspelers van buiten de EU gehaald... toeval of heb ik iets over het hoofd gezien ?
Die bug zat niet in de 7.0.0 release, maar was een mooie fout in de no-cd crack van 7.0.1. Ach, terecht denk ik dan maarwildhagen schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:50:
[...]
Euh, dan moet je de patches eens installeren. Dit is namelijk een bekende bug in de oorspronkelijke 7.0.0-release, die al heel erg lang is opgelost...
Ow, my badJanW schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:55:
[...]
Die bug zat niet in de 7.0.0 release, maar was een mooie fout in de no-cd crack van 7.0.1. Ach, terecht denk ik dan maar
Dan heb ik geen medelijden met mensen die er last van hebben. Als je illegaal bezig wil zijn heb je geen enkel recht van spreken als je tegen problemen aanloopt natuurlijk
Virussen? Scan ze hier!
ach ja ik heb het spel origineel en gebruik ook een no-cd. enkel en alleen omdat ik een grondige hekel heb aan elke keer weer een cd/dvd te wisselen.wildhagen schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:01:
[...]
Ow, my bad
Dan heb ik geen medelijden met mensen die er last van hebben. Als je illegaal bezig wil zijn heb je geen enkel recht van spreken als je tegen problemen aanloopt natuurlijk
Verwijderd
Dank uodan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:03:
[...]
ach ja ik heb het spel origineel en gebruik ook een no-cd. enkel en alleen omdat ik een grondige hekel heb aan elke keer weer een cd/dvd te wisselen.
Verwijderd
Ik gebruik eigenlijk maar één CD/DVD in mijn laptop.odan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:03:
[...]
ach ja ik heb het spel origineel en gebruik ook een no-cd. enkel en alleen omdat ik een grondige hekel heb aan elke keer weer een cd/dvd te wisselen.
Ik ben weer terug van vakantie. Morgen eindelijk proberen Sleipner naar de 3e voorronde CL te loodsen.
Aangezien ik geen zin had om mijn oude game weer op te pakken, heb ik besloten een nieuwe game te starten en Frank te laten besluiten welk team ik zou nemen. Dat werd Nanjing Yoyo, in de Chinese National First Division, het tweede niveau in China (na de CSL, Chinese Super League a.k.a. Jia A League).
Op zich wel leuk, want daar had ik nog nooit gemanaged.
De verwachtingen van board en supporters waren een safe midtable positie, en de media prediction was een tweede plaatss. Dat laatste was niet erg realistisch, maar een middenpositie moest wel mogelijk zijn. Mijn eigen doelstelling was ook een middenpositie te halen.
De selectie bevatte een paar leuke spelers, maar was toch wel vrij dunnetjes. Zo had ik maar 1 AMR, en geen enkele linker-middenvelder of linkerverdediger. Daar zijn dus de nodige versterkingen gehaald.
In de Fuji Film FA Cup was het in de eerste ronde meteen al einde verhaal: een 0-1 verlies tegen Zhejiang uit de Super League betekende het einde.
In de competitie werd ik in het begin geplaagd door een behoorlijke blessuregolf, waardoor ik vrij traag op gang kwam. Geleidelijk aan ging het echter een stuk beter, tot de zomerstop aanbrak. Nu werd ik door een nog grotere blessuregolf getroffen, waardoor ik op een gegeven moment meer dan de helft van van mijn basis-elf niet kon inzetten. Dit had als gevolg dat ik inderdaad niet verder ben gekomen dan de gewenste middenpositie. Voor volgend jaar wil ik proberen toch te promoveren.
Wel zijn er hier wat rare rules. Zo mag je niet meer dan 4 buitenlanders in je squad hebben (op zich niet zo raar, komt in meedere landen voor), maar je mag bijvoorbeeld geen enkele niet-Chinese keeper in je squad hebben. Da's toch lastig, want er zitten veel goede (voor dit niveau) Chinezen in het spel, maar juist bij de keepers vind ik de gemiddelde stats nogal laag... maar het voordeel is dus dat dat voor je tegenstanders ook het geval is
Competitie:

Selectie:

Beste speler qua ratings, tevens de topscorer. Echt een goede speler, hij draait bijna 1:1, niet slecht

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2007 15:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
edit:
2e voorronde CL
APOEL Nicosia - Sleipner 0-3
Sleipner - APOEL Nicosia 2-1
3e voorronde CL
Sleipner - Lazio Roma 0-2
Lazio Roma - Sleipner 1-1
Op naar de 1e ronde UEFA Cup tegen..... PSV.
Ik begin me als kleine ploeg nu al te ergeren aan de 'geplaatste' teams. Op die manier heb je als klein cluppie het nog eens extra moeilijk om door te komen.
Daarnet in een competitiewedstrijd 2x 2xgeel, alle kaarten voor shirtje trekken.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 00:38 ]
Na een matig seizoen was dit seizoen waarvan ik dacht dat het mogelijk moest zijn om te promoveren. De selectie was enkel verstrekt in de breedte dus qua basiselftal bleef het team ongewijzigd. Echter zoals altijd kwam de club geld te kort, te klein stadion, en werden er dus een paar spelers verkocht. Hierdoor kon ik gelukkig wel goede vervangers halen en wat winst maken.
De competitie verliep goed. Thuis werd praktisch alles gewonnen uitgezonderd tegen de echte toppers en uit werd er veel gelijkgespeeld. De kracht van het team was die slechts 22 doelpunten tegenkreeg in 46 wedstrijden. Mijn keeper had dan ook gemiddeld 1 op 2 wedstrijden een clean sheet. Echter tot op twee derde van de competitie bleef de concurrentie goed bij. Pas in het laatste deel, 15 wedstrijden, kon ik afstand nemen doordat de concurrentie verzwakte. Uiteindelijk dan ook ruim kampioen geworden. Dit betekend promotie naar de Premiership
Voor het komende seizoen durf ik geen voorspellingen te doen aangezien het het eerste seizoen in de Premiership word. Overleven is mijn doelstelling. Echte versterkingen kan ik niet halen aangezien de betere spelers behoorlijk wat geld kosten. Ik moet dus vertrouwen op de huidige selectie met misschien 1 à 2 goede spelers extra.
Tot slot wat plaatjes.
Eindstand competitie.

Topscorer. Voor het eerst in 4 jaar is het iemand anders wegens langdurige blessure van mijn top spits. Was eigenlijk een nood aankoop (free transfer) voor de breedte van de selectie, zijn stats zijn niet echt bijzonder goed. Echter hij kwam er al vlug in door blessure van mijn andere spits.

Beste speler gezien zijn average rating. Was voor mij nogal een verassing aangezien hij feitelijk bedoeld was als de 4e verdediger voor de 2 centrale posities. Echter door blessures aan het begin van het seizoen kwam hij erin en ging er niet meer uit.

Het grootste talent in de selectie. Heeft het afgelopen seizoen zijn belofte waargemaakt. Inmiddels is hij bij Chelsea opgevallen. Als hij verkocht word word het een goede klapper.

Gezien het aantal spelers in het “Team of the Year” kan ik wel stellen dat ik een aardig team heb, tenminste voor de Championship/

Verwijderd
FM 07 één game gespeeld.
Tegelijk begonnen in NL en Kro
Nederland
- Vitesse, 5jaar gezeten, 3x UEFA gehaald (2x overwinterd, laatste keer niet gespeeld)
- Vertrok naar Taranto, Serie B, half jaar, gedegradeerd (kwam met achterstand van 10pt ofzo)
- Vertrok naar Aberdeen (hooste niveau), geen reet aan, na 3maand vertrokken
- Trok naar Atletico (inmiddels segunda). 2jaar in segunda, toen gepromoveerd, eerste jaar UEFA gehaald, tweede jaar op 1pt intertoto misgelopen en derde jaar in de winterstop ontslagen
(stond enalaatste, onverklaarbaar btw)
Atletico was mijn mooiste team ooit in CM/FM whatever.
Alles klopte, alles verandere in goud, alles presteerde etc. Ontslag was mie een doorn int oog

Kroatie
- Solin Gradja (2e divisie), denk drie jaar gezeten ofzo, drama
- Trok naar Atalanta (serie b), 2jaar gezeten, eerste jaar fantastisch, 2e jaar vet mooi team neergezete, een slechte reeks, en ontslagen... Echt zo zonde, vet mooie spelers aangetrokken voor derde seizoen in Serie B, toen zou het gebeuren, toen moest ik promoveren, maargoed

- Trok naar Cesena (serie b), ongelukkig huwelijk. Na jaartje weg geloof ik.
- Trok naar Karlsruhe (2e bundesliga). Vette move. Had nog niets laten zien met deze manager natuurlijk, en wou graag me bewijzen zodat ik terug kon naar Kroatie om daar de man te zijn en zo bondscoach te worden van Kroatie
Qua prijzen viel deze game tegen, maar Atletico
Ik voel mij een beetje Wildhagen, zovaak als ik ben ontslagen en shit
Nu wacht ik op FM08, wanneer komt die, al een topic over?
Is al bekend, voor kerst 2007 (zie Sigames website).Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:11:
Nu wacht ik op FM08, wanneer komt die, al een topic over?

Verwijderd
En aan de juiste begeleider (speler) koppelen waar die wat van kan lerenPaul Hewson schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:10:
Wooh, heb me eerste wonderkidNou vasthouden die gozer.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 07:20 ]
Dat is een probleem aangezien de gemiddelde leeftijd in mijn eerste team 23 jaar is en de oudere spelers die ik heb hebben geen PPM's e.d. Dus hij kan niks leren van anderen.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:19:
[...]
En aan de juiste begeleider (speler) koppelen waar die wat van kan leren
Maarja, Chelsea zit al achter hem aan dus de vraag is hoelang hij nog houdbaar voor mij is. Mijn financien zijn momenteel wel ok dus de noodzaak om hem te verkopen is er niet maar met mijn voorzitter weet ik het maar nooit.
Verwijderd
Zodadelijk een update, nog 2 wedstrijden Royal League.
Craft beer specialist
Verwijderd
Seizoen 2011
Seizoen 2010
Seizoen 2007
Seizoen 2006
De doelstellingen waren: Meedraaien in de top van Allsvenskan, de bekerfinale halen, zo ver mogelijk komen in de Royal League en groepsfase UEFA Cup.
Het seizoen is weer voorbij. En met een goed resultaat. De media voorspelde ons een plek in het linkerrijtje, een 4e plaats.
Het seizoen begon met de Royal League (Scandinavische CL). De groepsfase start direct aan het eind van het seizoen met 3 wedstrijden in november en gaat verder in februari. We zaten in een groep met FC Midtjylland (Den), Ham Kam (Nor) en IFK Göteborg (Swe). De groepsfase overleefden we nipt. Omdat er 3 groepen van 4 zijn gaan de beste 2 nr's 3 door. En met 8 punten was dat net genoeg. Wel gaven we 'voorheen sterkste ploeg' IFK Göteborg met 1-4 op hun kloten. Iets wat begin vorig seizoen als promovendus al verassend lukte en nu dus weer. Ik mag wel zeggen dat we hun
angstgegner geworden zijn.
De kwartfinale was thuis (één wedstrijd) tegen FC Kopenhagen (Den). Met een tegendoelpunt in de 89e minuut werd het verlengen en penalties. 11 maal schoten beide clubs. Mijn keeper scoorde wel. Sleipner wns 7-6. De halve finale werd ook thuis gespeeld tegen Brondby (Den). Met veel machtsvertoon wonnen we met 2-0. De finale was gehaald!!!
De competitie begon nu, en voortvarend met 3 overwinningen en 3x de nul achterin. De 3e ronde van de beker werd gehaald ten koste van amateurclub Avesta.We verloren vervolgens van medetitelkandidaat Elfsborg. Ik heb altijd last met hun systeem (1 SC en daarachter 3 AM C).
De 3e ronde voor de beker was het eindstation. Djurgarden won met 3-2. Een week later, het is inmiddels alweer mei) wachtte alweer de finale van de Royal League, tegen Esbjerg (Den). Ik heb alle Deense clubs ontmoet in RL. De uitwedstrijd tegen Esbjerg ging gelijk op. Kansen aan beide kanten, maar wij scoorden wel. Ondanks 2 gele kaarten = rood voor verdediger Pontus Hansson in de 49e minuut wonnen we met 0-2.Met name dankzij de 18-jarige MoM Henrik Lindgren.
De competitie verliep ondertussen vlekkeloos, vanaf speeldag 3 stonden we bovenaan. En favoriet IFK Göteborg verspeelde punt na punt.
In juli dan eindelijk de Champions League. Vanaf de 2e voorronde deden we mee:
2e voorronde
A 0-3 H 2-1 vs APOEL Nicosia (Cyp)
3e voorronde
H 0-2 A 1-1 vs Lazio Roma (Ita)
Balen dat je als klein clubje zo goed als zeker een grootmacht ontmoet. Je stadion zit nokkie vol, maar je ligt er ook meteen uit. Verder in de UEFA Cup in september:
1e ronde
H 1-2 A 4-1 vs PSV (Ned)
En wederom niet geplaatst, dus na de 1e ronde was het Europees voetbal voorbij.
De competitie liep op z'n einde en 6 wedstrijden voor het eind waren we al kampioen. Daarna verloren we een paar keer onnodig, maar ja, dat maakt niet meer uit. Ondertussen kreeg ik het hele seizoen boden en enquiry's voor spelers. Ik denk dat een man of 8 gewild is. Ik heb een paar spelers laten gaan omdat ze veel geld opleverden en ik genoeg achter de hand had. Zo verdiende ik € 22,5M aan transfers!! Oa: Juan Quintanilla (DM AM RC) € 6M naar Brondby, Martin Holm (getalenteerde tweebenige MC) € 5M naar AZ en Marek Pawlak (D RL WBR) 2,4M naar Lierse. En zo kocht ik gedurende het seizoen weer voor € 2,9M aan talent in en staat de balans dik in de plus.
Met al dat geld zijn de trainingsfaciliteiten opgeknapt en komt er binnenkort een state-of-the-art jeugdcomplex. Topaankoop in de zomer was Pontus Farnerud van Genoa. Een ervaren MC met interland-ervaring. Voor het nieuwe seizoen wilde ik met name ervaring halen met goede stats. Zo kwamen deze twee ervaren spelers:
Christoffer Andersson D/WB R 33jr 24 caps
Fredrik Berglund S C 32jr 12 caps
En nu staat de Royal League weer te beginnen! Doel: Winnen! Ook voor de competitie. Europees wil ik wederom een groepsfase zien te halen. Eén probleem: Na het rampseizoen is de manager van IFK Göteborg, Tjorborn Nilsson, ontslagen. Een mooie verleidelijke job... Maar dat zou betekenen dat ik mijn club zou moeten verslaan.
Eindstand Allsvenskan 2011

Er is er maar één veruit de beste. En kijk eens waar IFK Göteborg staat.
Financiën

Zoals je ziet is Sleipner geen kleintje meer. In ons eerste seizoen moesten we nog 20 friendlies spelen om aan geld te komen. Nu gaat er € 3M aan dividend uit.
Topscorer

Overbodig op straat gezet door Elfsborg, en scoort nu al 3 seizoenen aan de lopende band bij mij. Wonderbaarlijk bij hem géén clubs geïnteresseerd. Ligt nog 2 jaar vast, maar wil niet verlengen...
Beste speler

Een kopsterke degelijke verdediger met een goede vrije trap. Z'n meeste goals maakte hij uit corners, near post flick on.
Talent

Debuteerde op 17-jarige leeftijd voor Finland. Toen heb ik 'm ook maar eens laten meespelen en sindsdien heeft ie een basisplaats. Die jongen is zó goed. Z'n stats zijn sindsdien flink vooruit gegaan. Er zit een club of 20 achter 'm aan, hij wil weg, hij mag ook weg, maar voor een schappelijke € 7M + 35%.
Resultaten in career:
Competitie
2006 1e Div2 Mellersta Götaland
2007 1e Noraettan
2008 9e Superettan
2009 2e Superettan
2010 1e Allsvenskan
2011 1e Allsvenskan
Svenska Cupen
2006 2e ronde
2007 3e ronde
2008 4e ronde
2009 kwartfinale
2010 4e ronde
2011 3e ronde
Royal League
2011 winnaar
Champions League
2011 3e voorronde
UEFA Cup
2011 1e ronde
Verwijderd
ik ben nu 4 seizoenen met mvv bezig het gaat best goed,
we hebben elk seizoen nog gespeeld met een 4-4-2 diamond attacking, dat gaat best goed:
seizoen 06/07:
Belangrijke Aankopen:
ShermanCardenas
Max Houttuin
Allebei gratis
Gehuurd:
Johan voskamp
( en nog 1 waarvan ik de naam zow niet meer weet
Mijn doelstelling was play-offs, zou je ook moeten kunnen halen met mijn selectie maar het ging zow goed dat we een paar wedstrijden voor het eind van de comp al kampioen waren!!
Dat was dankzij Johan Voskamp hij scoorde zeer vaak en hielp ons er elke wedstrijd er weer doorheen
En dus waren we gepromoveerd in seizoen 1.
Seizoen 07/08:
Belangrijke aankopen:
Daniel Rijaard
Tom Kalkhuis
Diego Jongen
Sergio van Dijk
Wang dalei
Jason Oost
Allemaal weer gratis
Weer geen 1e elftal spelers verkocht alleen wat onbelangrijke reserves.
Ook geen spelers gehuurd.
Onze doelstelling was degradatie ontlopen maar dankzij onze topscorer sergio van dijk en spelmaker Jason Oost werden we 11e in de eredivisie. (sergio was ook topscorer van de eredivisie

(ik moet nu stoppen maar de andere 2 seizoenen + misschien screens komen nog wel een keer
Een keeper die bij veel verschillende clubs in verschillende landen heeft gespeeld.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:46:
Wat de f*ck is een "Journeyman Goalkeeper"? (Eddie Gustafsson, swe)
Wil je het jezelf nog wat moeilijker maken moet je het eerste seizoen overslaan tot het einde (manager aanmaken bij een club, direct ontslag nemen en op holiday gaan). En dan een club pakken die na het 1e seizoen vanuit de amateurs is gepromoveerd naar de Conference Sout of North.Nilsinho schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:40:
Siebke: Ik speel met Scarborough, waarmee je begint in de conference north. Het is een hele uitdaging deze club van degradatie uit de Conference North te houden, omdat ze ook al 10 puntenaftrek hebben. Maar alsnog is het heel leuk met dit ploegje naar de premiership te gaan, ik ga nu zelf bijna met deze club naar de division two in mijn vierde seizoen.
Voordeel is dat de club slechts 2 of 3 echte spelers heeft, dus je zit niet met een team wat je compleet moet verkopen wat niet lukt omdat het waardeloze voetballers zijn. Kun je lekker aan je eigen team bouwen.
Nadeel, en daardoor ook veel moeilijker, is dat de financien, faciliteiten en de reputatie behoorlijk laag zijn, slechter als de doorsnee Conference club.
Zelf ben ik met Slough na 12 seizoenen eindelijk in de Premiership beland. Waarschijnlijk volgt er van weekend een update van mijn voortgang
Je kunt tevens ook kiezen door geen andere competities te selecteren waardoor het spelers aanbod minder is. Je krijgt namelijk veel meer spelers uit speelbare competities dan uit niet speelbare competities.
Wat ook mogelijk is om enkel spelers te kopen die je scouts hebben gevonden of in het nieuws komen. In real life zul je namelijk ook niet een lijst hebben met allemaal spelers waarvan je 99% nooit van hebt gehoord.
[ Voor 14% gewijzigd door Paul Hewson op 17-08-2007 12:56 ]
Verwijderd
Ja, en dat valt juist wel mee. Een hele zooi seizoenen bij Helsingborg gespeeld. Dus niet echt een groot reiziger.irritableskillz schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:51:
[...]
Een keeper die bij veel verschillende clubs in verschillende landen heeft gespeeld.
Ff zoeken levert dit op:Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:46:
Wat de f*ck is een "Journeyman Goalkeeper"? (Eddie Gustafsson, swe)
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Journeyman_(football)A journeyman is a term used to describe a football player who has played for many clubs during his career, or for clubs from a range of different countries. Whilst most players change clubs at least once in their careers, Journeymen are rarely at one club for an extended period, and some seemingly change club every year.
Beetje typisch dat dat bij jou dus niet zo is in je game. Wellicht een klein bugje ofzo...
Virussen? Scan ze hier!
Scarborough boekt gemakkelijke overwinning
(tekst)
--
Zo gemakkelijk is het niet als je de hele 1e helft met 1-0 achter staat, dan 1-1, 2-1, 2-2 in de tachtigste minuut staat...
maar dan nog wel mooi twee prachtdoelpunten kunt scoren (35 meter, ingekrulde vrije trap)

[ Voor 16% gewijzigd door Nilsinho op 19-08-2007 22:23 . Reden: thumbnail ]

Zo had ik bij Arsenal op een gegeven moment een Tom Cruise in de jeugd

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Zijn naam is: Lauri Dalla Valle (15 jaar)
Check: http://img443.imageshack.us/img443/3323/dallavallesj4.jpg (screenshot van hem in 2010)
In het eerste seizoen wordt een bod van 0 op hem geaccepteerd dus hij is dan gratis!!
Hij scoort zeer vaak bij mijn team in de eredivisie dus kopen zou ik zegge!
( grote database 7.0.2)
Lauri is inderdaad een goeie. Heb enkele seizoenen van hem genoten. Toen hij echt op gang begon te komen en er per wedstrijd minstens twee in schoot kwam Chelsea met een bod aan mijn Benfica die ik niet kon weigeren... En voor Lauri heb ik tien anderen (Carlos VelaVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:26:
Ik heb met mijn mvv carriere owk nog een prima spelertje gevonden. Van een amateurclubje uit Finland.
Zijn naam is: Lauri Dalla Valle (15 jaar)![]()
Check: http://img443.imageshack.us/img443/3323/dallavallesj4.jpg (screenshot van hem in 2010)
In het eerste seizoen wordt een bod van 0 op hem geaccepteerd dus hij is dan gratis!!
Hij scoort zeer vaak bij mijn team in de eredivisie dus kopen zou ik zegge!
( grote database 7.0.2)
Er voetbalt in Brazilie ook ene George Lucas.Angeloonie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:26:
![]()
![]()
![]()
Zo had ik bij Arsenal op een gegeven moment een Tom Cruise in de jeugd
Verwijderd
Hé, die heb ik ook met m'n Sleipner game. Heb 'm verhuurd aan Mallorca, maar moet nog groeien. Zit nu in 2011/12.Vads schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:39:
[...]
Lauri is inderdaad een goeie. Heb enkele seizoenen van hem genoten. Toen hij echt op gang begon te komen en er per wedstrijd minstens twee in schoot kwam Chelsea met een bod aan mijn Benfica die ik niet kon weigeren... En voor Lauri heb ik tien anderen (Carlos Vela).
Na de promotie van afgelopen seizoen konden we ons opmaken voor een pittig 1e seizoen in de Premiership met een hevige strijd tegen degradatie volgens de media, bestuur en fans. Zelf dacht ik dat een 12 t/m 14 plaats haalbaar moest zijn en dus eigenlijk redelijk gemakkelijk zouden moeten kunnen handhaven.
Om dit te realiseren werd de portemonnee getrokken voor de 2 duurste aankopen ooit, een 24 jarige Italiaanse AMRC en een 21 jarige Deense DC-DM, per stuk 5 miljoen euro. Deze aankopen waren mogelijk doordat ik voor het eerste een behoorlijk bedrag aan TV-geld kreeg, lang leve de Premiership. Tevens werd er nog een 21 jarige Spaanse AMR op een free transfer binnengehaald en in de winter transferperiode kon ik een 23 jarige Braziliaanse DRC binnenhalen op een free transfer
Met deze aankopen was mijn eerste 11 behoorlijk verbeterd en vooral het middenveld. Achteraf gezien bleek dat ik over het gehele seizoen 30 spelers gekocht/gehaald had en 19 spelers had verkocht. Van de 30 nieuwelingen was 80% jonge talenten van maximaal 20 jaar die bijna voor niks gekocht konden worden.
De tactiek werd weer eens gewijzigd, heb nog nooit veel langer als 2 seizoenen met dezelfde tactiek gespeeld dus nu ook niet. Van een flat 4-4-2 met lange farrows op de ML en MR gingen we naar een 4-1-3-2 (DL-DC-DC-DR-DM-ML-MC-MR-ST-ST). De ML en MR werden voorzien van een lange farrow en de MC werd voorzien van een korte farrow. Belangrijkste in de tactiek werd de vrije rol verdeling. De DM, ML, MR en 1 ST kregen een vrije rol.
Na wat aanpassingen in de eerste wedstrijden bleek dit al snel een goede tactiek te zijn. We deden vanaf het begin goed mee om de eerste 4 plaatsen. Tot op de laatste speeldag maakten we kans om kampioen te worden echter dat ging niet op.
Thuis werd er gedurende het hele seizoen niet verloren, 14x gewonnen en 5x gelijk. Uit was het wat minder, 7x gewonnen, 6x gelijk en 6x verloren. Maar al met al resulteerde dit op een 3e plaats vlak achter Manchester United en met een gelijk aantal punten maar een slechter doelsaldo achter Arsenal. Had slechter gekund voor een 1e seizoen. Betekende wel voorronde Champions League in het volgende seizoen.
De bekers gingen ook wat beter. In de League Cup haalde ik de kwart finale en in de FA Cup zelfs de halve finale.
Het goede seizoen bleef niet onopgemerkt. De Engelse bondscoach riep 2 van mijn spelers op, de GK en ML, en ook drie kwart van de rest van mijn eerste team was/werd international.
Voor het volgende seizoen zal ik minsten voor een zelfde prestatie moeten gaan. Doel is dus om minimaal 3e te worden in de competitie. Wat betreft de Champions League hoop ik een gemakkelijke loting voor de voorronden en een goede poule, dan zouden we nog een eind moeten kunnen komen. Maar wederom zal het belangrijk zijn om het team te versterken. Ik hoop dan ook eindelijk een absolute topspits te kunnen strikken voor veels te veel geld die er minimaal 30 maakt in een seizoen.
Tevens word het stadion uitgebreid, werd ook wel weer tijd met 12500 plaatsen. Vreemd genoeg leed ik geen verlies gedurende de reguliere competitie. Denk dat de kaartjes hufterig duur geweest moeten zijn want ik was zoals gewoonlijk flink over mijn wage budget.
En dan de plaatjes.
Eindstand competitie.

Competitie verloop.

De topscorer. Voor het 2e jaar op rij was hij de topscorer. Wederom was hij niet mijn keuze als vaste waarde maar wederom bleek hij beter dan ik dacht. Het volgende seizoen zal hij een vaste basisplaats krijgen.

Beste speler gezien zijn average rating. Was 1 van de 2 duurste aankopen ooit met 5 miljoen. Inmiddels gewild door Real Madrid, Juventus, Inter, Bayern Munchen, etc. Wil gelukkig nog niet naar een grotere club dus ik hoop dat zijn waarde nog verder stijgt dit seizoen, hij is inmiddels 14 miljoen waard, zodat mocht hij weg willen ik een grote klapper kan maken.

Nog een screen van mijn beste speler waaruit blijkt dat hij zeer goed bezig was.

Nog steeds het grootste talent in de selectie. Heeft zijn betiteling wonderkid aardig ingelost en is international geworden. Wil helaas naar een grotere club maar dat gaat voor minimaal 25 miljoen of anders niet aangezien hij nog een 4 jarig contract heeft. Alle tijd om dus veel meer waard te worden en de kassa nog beter te vullen

We waren de overachievers in de Premiership. Kon ook niet anders aangezien we als degradatie kandidaat nummer 1 waren bestempeld. Tevens blijkt hieruit dat het aankoop beleid zeer succesvol is.

Verwijderd
Heb de computer opnieuw opgestart, maar krijg weer de melding..
Al me seizoenen voor niks
Verwijderd
Verwijderd
Maar 3 CL plaatsen en 1 UEFA Cup ticket voor Engeland? Overigens wel vet resultaat!!Paul Hewson schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:17:
Seizoen 2020-2021: Premiership
....
Eindstand competitie.
[afbeelding]
...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 21:36 ]
Waarvan Arsenal ook nog eens de winnaar was, dus feitelijk maar 2 plaatsen.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:35:
[...]
Maar 3 CL plaatsen en 1 UEFA Cup ticket voor Engeland? Overigens wel vet resultaat!!
Dankje maar een topploeg is het nog niet echt. Eerst maar eens Europees succes boeken en een constante factor worden in de Premiership.yok schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:17:
Ik vind het echt fantastischt dat je van Slough zo'n topploeg hebt gemaakt, diep respect!
Ik zat ook pas in me 7e seizoen in League Two. In de Conference National en South/North is de concurrentie moordend en het aantal promotieplaatsen beperkt. In League One en Two is het niveauverschil met de lagere divisie niet zo groot en ga je er vrij gemakkelijk doorheen is mijn ervaring.Nilsinho schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:08:
idd, ik ben met scarborough in mijn zevende seizoen en ik hang nog steeds middenmootje league two.