Na 4 sterke seizoenen bij Napoli, waarvan keurig 2x 5e ben ik vertrokken naar Parma, die club was inmiddels gedegradeerd naar de Serie B, en stond daar toen ik binnen kwam op een 14e plaats, seizoen afgemaakt en geëindigd op een keurige 11e plaats,
Het 2e seizoen, ben ik gaan rondkijken naar goedkope multifunctionele spelers, in totaal kwamen toen een man of 8, de doelstelling was een veilige positie in de middenmoot, we werden 2e en promoveerden na de play off wedstrijden, naar de serie A
Er kwamen wederom een stapel spelers om maar niet te degraderen, onder andere een aantal jeugdspelers van Milan, wat spelers van Napoli en ook van Almeira, jammer genoeg was het nogal een wisselvallig seizoen, we eindigden op een strakke 11e plaats, maar in de laatste 8 wedstrijden werd maar 1 keer gescoord, nota bene door een middenvelder, en dat is dus niet de bedoeling.
De belangrijkste spelers van dit seizoen waren Santini ( € 0,00 – Milan ) Rossini ( € 0,00 – Milan ) Weikl ( € 0,00 – Atalanta ) Franck ( € 0,00 – Almeira ) ( Krohne ( € 0,00 – Almeira ) Barron ( Amiens ) en Quires ( € 3,400,000 – Napoli )
Grote verassing was Kacimi ( € 14k Dordrecht ) deze linksback hield de oude Del Grosso en de nog oudere Maxwell uit de basis.
Dit seizoen zijn er in totaal 17 spelers gehaald voornamelijk voor de jeugd en ook een aantal voor de basis, waaronder Svensson ( € 0,00 – Perugia ) en Columbo ( 5,250,000 – Napoli ) Columbo is tevens de duurste speler ook.
Er vertrokken helaas ook een paar basisspelers waaronder Weikl ( €5,750,000 – Celta ), opzicht eigenaardig vorig seizoen transfervrij gehaald, en nu voor dat geld weg, terwijl hij niet eens zo fantastisch speelde
Selectie dit seizoen
Rossini
Kacimi - Santini - Barron - Leandro
Chevalier
Dixon Rui
Svensson
Columbo Quires
De spellers verdienen natuurlijk enige uitleg:
Rossini, jonge onder 21 international kwam voor niks van Milan, nooit geblesseerd, toekomstig intenational.
Kacimi, Marokkaans internationaal, net 20, gehaald van Dordrecht, speelt sinds anderhalf seizoen in de basis, en ontwikkeld zich enorm.
Santini, ook een jonge onder 21 international, die ook voor niks van Milan kwam, stabiele back, pikt regelmatig zijn goaltje mee, enorm kopsterk.
Barron, gehaald van Amiens voor ongeveer 25k, is al een keer opgeroepen voor Frankrijk, een groot talent van 20, wel vorig seizoen 5x een rode kaart….
Leandro, een oudere Portugese international van 30, ik had hem al gehaald bij Napoli, maar nadat ik daar vertrok, drukten ze hem naar het 2e , zelfs zijn contract verlengden ze daar niet, in de voorbereiding de man op de rechtsback plek.
Chevalier, een 28 jarige Zwitserse verdedigende middelvelder, kwam in het eerste seizoen voor niks over van Hammerby, nu ook een international, met een geweldige vrije trap
Dixon, het grote talent uit Zuid Afrika, op zijn 17e uit Afrika weggehaald voor 7k, fantastische specs, loopwonder, helaas wil hij naar een grotere club, maar voor minder dan € 7,000,000 gaat hij nergens heen.
Rui, wederom een oudere Portugees, kwam transfervrij over van Inter, kan zowel op rechts en centraal op het middenveld, en ook in de spits, was verbaasd dat hij naar Parma wou komen, aangezien hij ook naar o.a. Valencia kon.
Svensson, aanvallende middenvelder, gehaald van Perugia als vervanger van Weikl, deed het in de voorbereiding uitstekend, en scoorde meer dan de 2 spitsen samen.
Columbo, meegenomen uit Napoli, het talent uit de jeugd, ik had behoefte aan doelpunten, en hoop dat hij deze kan verzorgen, wel de duurste speler ooit, € 5,250,000.
Quires, vorig seizoen goed voor 8 goals in 30 wedstrijden, is net 23, krijgt dit seizoen vanaf het begin een kans in de basis, kan goed voetballen, is helaas blessure gevoelig.
De reserves.
De bank is een mix van jonge talenten en de gewezen basis spelers van vorig seizoen.
De bankzitters zijn:
Müller een jonge Duitse keeper , van 19 gehaald op zijn 16e van Freiburg, voor 10k
Sierra, kwam 2 seizoenen transfervrij over van Zaragoza, nu 22, backup voor Leandro
Van der Ven, een Belg van 31, transervrij van Rimini, centrale back, en verdedigende middelvelder puur gehaald als reserve.
Gombert, in het eerste seizoen gehaald, voor de jeugd, nu reserve voor Dixon, koste toen 12k, kost nu € 4,000,000, in de voorbereiding heeft hij veelvuldig op de plek van Dixon gespeelt.
Silvestre, Backup voor Rui, wederom een jonge fransman, kan voor 4k van Lorient over, kan op elke plek op het middenveld spelen.
Krohne, gehaald van Almeira, was transfervrij, de backup voor Svensson & Columbo, nadat hij in de voorbereiding aan Svensson zijn plek verloor.
Franck, ook gehaald van Almeira, was transfervrij, de backup voor Quires, vorig seizoen een enorme dip meegemaakt ( lees 20 wedstrijden geen goals ) mag zich opnieuw bewijzen
De jeugd.
Sinds dit seizoen ben ik ook de coach van de onder 20, omdat ik wil dat ze wennen aan het spelsysteem en aan de positie waar ik hun wil hebben, ga niet alle spelers uitlichten, alleen de grootste talenten:
Legaur: jonge spits, net 17, ook gehaald van Amiens, voor het bedrag van amper 2k, heeft er nu 19 inliggen in 11 wedstrijden
Koski, ook spits, net 16, komt uit Finland, koste 10k, loop 1 op 1
Chevalier, linksback, van Rennes, 18, koste 4k, gemiddelde een 8
Het grootste deel van mijn jeugd zijn Fransen, Zweden, Duitsers & Finnen, en een verdwaalde Angolees.
Binnen nu en 2 seizoenen, is de doelstelling dat de jeugd doorstroomt, om de oudere spelers te vervangen, hoef ik geen spelers aan te trekken, en qua financiën blijft het ook goed.
De doelstelling van het 1e is niet degraderen, de fans verwachtten hetzelfde, we worden geschat op een 18e plaats we staan nu 8e, en ik wil europees halen, en dat moet kunnen met deze selectie ,dus het wordt een spannend seizoen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.