Nabeschouwing WWDC 2007

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 09:38

SiliconError

:(){ :|:& };:

Chris_eBK schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:25:
Bijvoorbeeld toen aangekondigd werd dat er geen 'echte' apps van derden worden toegelaten op de iPhone bleef het publiek bijzonder stil, en werd er alleen geklapt toen er een nieuw iemand op het podium kwam...
Dat viel mij ook al op. Maargoed, het is ook zwaar matig. De -zogenaamd dezelfde- interface met scrollen enzo, het zag er lang niet zo mooi uit. Volgens mij moet je zelf nog voor de iPhone look-alike images zorgen ook :X

Bovendien, wat kan je nou met Safari maken, niks dus. Geen leuke games, geen echte apps (ik had iig wel een terminal app willen hebben op de iPhone, probeer dat maar eens te maken met 'AJAX' :P).
En wat dacht je van Transmit of Unison geport op de iPhone. Het ding heeft geheugen genoeg om op te downloaden. Of VLC... zodat je ook video's in een ander formaat kan kijken... Maargoed. Wat niet is kan nog komen. Misschien is 'ie de 30e al gehackt :P

In de vorige presentatie liet Jobs volgens mij nog duidelijk zien dat het ding ook op OS X en cocoa gebaseerd zou zijn, dus ik had wel een SDK verwacht.

Ik hoop dat de stilte uit het publiek een hint is geweest... de iPhone heeft nog een lange weg te gaan als ze 'm zo dichttimmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RSP schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:28:
Ik heb de startpost en laatste pagina geskimmed, maar niet gezien.

De link voor de keynote;
http://events.apple.com.edgesuite.net/d7625zs/event/
Beter kijken want ik had 'm al een tijdje geleden gepost.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SiliconError schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Dat viel mij ook al op. Maargoed, het is ook zwaar matig. De -zogenaamd dezelfde- interface met scrollen enzo, het zag er lang niet zo mooi uit. Volgens mij moet je zelf nog voor de iPhone look-alike images zorgen ook :X

Bovendien, wat kan je nou met Safari maken, niks dus. Geen leuke games, geen echte apps
Mah, laad dit maar 's in Safari, Firefox of Opera:

http://www.abrahamjoffe.com.au/ben/canvascape/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r is zelfs al een "fix" voor de transparante menubalk: http://www.manytricks.com/blog/?id=10

App die gewoon een stukje tiger menubalk eronder plakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 14:19

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Eens, maar je kunt toch niet ontkennen dat het leuker is om native OS X apps te schrijven waarbij je Core Animation kunt gebruiken? Een Ajax-app maakt het op geen enkele manier mogelijk om data bindings zoals de iPod cover flow te maken.

Dat is dus gewoon niet wat developers willen en daar kan ik heel erg goed in komen. De reden is trouwens dat de iPhone te vaak zou crashen met de third party apps... eeeh, ok, naja, werk aan de winkel dus. Third party apps komen wel hoor. Net zoals USB 2.0 voor de iPod en iBook. Mensen willen het, dus het komt er uiteindelijk. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Jemig, waarom brengen ze het bij Apple altijd 10x mooier dan dat het is? :(
TransGaming to Develop EA Titles for MAC OS X
Electronic Arts & TransGaming to bring Harry Potter and other top-tier games to MAC OS X powered by TransGaming's Cider engine.
Bron

Gewoon WineX dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

zAo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:30:

[...]

Bron

Gewoon WineX dus.
Een commericeële Wine, ontwikkeld in samenwerking met Apple en EA, gaat waarschijnlijk best goed lopen. Half-Life 2 op CrossOver gaat al prima, go figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

mOrPhie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:26:
[...]

Eens, maar je kunt toch niet ontkennen dat het leuker is om native OS X apps te schrijven waarbij je Core Animation kunt gebruiken? Een Ajax-app maakt het op geen enkele manier mogelijk om data bindings zoals de iPod cover flow te maken.

Dat is dus gewoon niet wat developers willen en daar kan ik heel erg goed in komen. De reden is trouwens dat de iPhone te vaak zou crashen met de third party apps... eeeh, ok, naja, werk aan de winkel dus. Third party apps komen wel hoor. Net zoals USB 2.0 voor de iPod en iBook. Mensen willen het, dus het komt er uiteindelijk. :)
Oh dat ontken ik verder niet hoor. Ik vind 't ook jammer dat 't op deze manier moet (en ik verwacht eigenlijk niet dat 't hierbij blijft) maar om nou te zeggen dat je met WebKit helemaal niks kunt is een beetje overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654

zAo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:30:

[...]

Bron

Gewoon WineX dus.
Nee dus. Iets beter uitzoeken wat Cider is. Geen WineX/Cedega. Cider is gericht op developers, om het porten van games naar Mac OS X een stuk eenvoudiger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166399

Ik ben vooral erg benieuwd naar XCode 3. Ook de debug mogelijkheden met XRay zien er interessant uit. Op de apple site is wel het een en ander te lezen over XCode 3, vroeg me af of er tijdens de keynote nog wat over is gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Anoniem: 181654 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:37:
[...]

Nee dus. Iets beter uitzoeken wat Cider is. Geen WineX/Cedega. Cider is gericht op developers, om het porten van games naar Mac OS X een stuk eenvoudiger te maken.
Cider is een engine, welke deels als wrapper dient.
Quote van de officiële site:
How Cider Works
Cider is a sophisticated portability engine that allows Windows games to be run on Intel Macs without any modi.cations to the original game source code. Cider works by directly loading a Windows program into memory on an Intel-Mac and linking it to an optimized version of the Win32 APIs. Games are .wrapped. with the Cider engine and they simply run on the Mac. This means developers have only one code base to maintain while enjoying the .exibility of targeting multiple platforms and, therefore, multiple revenue streams. Cider powered games use the same copy protection, lobbies, game matching and connectivity as the original Windows game. All this means less effort and lower costs. Cider is targeted to game developers and publishers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kan me niet voorstellen dat Cider een permanent onderdeel wordt van EA's games-op-mac-strategie. Maar om hun huidige win32-games over te zetten zou vrij veel extra moeite kosten, zeker als dat DirectX games zijn. Ik verwacht niet dat nieuwe games, die dus niet al win32-only ontwikkeld worden, ook op die manier gaan werken.

Nou zouden gamedevelopers zichzelf al een stuk minder in de voet schieten als ze gewoon OpenGL gebruikten. Id doet dat al ettelijke jaren en hun games werken prima op macs.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:56:
Ik kan me niet voorstellen dat Cider een permanent onderdeel wordt van EA's games-op-mac-strategie. Maar om hun huidige win32-games over te zetten zou vrij veel extra moeite kosten, zeker als dat DirectX games zijn. Ik verwacht niet dat nieuwe games, die dus niet al win32-only ontwikkeld worden, ook op die manier gaan werken.

Nou zouden gamedevelopers zichzelf al een stuk minder in de voet schieten als ze gewoon OpenGL gebruikten. Id doet dat al ettelijke jaren en hun games werken prima op macs.
Hopelijk is het voor de overbrugging inderdaad.

Was OpenGL games ontwikkelen niet vele malen moeilijker dan d.m.v. DirectX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja niet om 't een of 't ander maar als OpenGL gebruiken "te moeilijk" voor je is moet je mischien een andere baan zoeken ipv game ontwikkelaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 11:07

dawuss

gadgeteer

CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:07:
Mja niet om 't een of 't ander maar als OpenGL gebruiken "te moeilijk" voor je is moet je mischien een andere baan zoeken ipv game ontwikkelaar :P
Het is wel zo dat DirectX een heleboel "eye candy" features uit handen neemt. Daardoor kiezen veel developers ervoor, omdat ze dan minder lang werk schijnen te hebben, geen idee hoe veel daarvan klopt. Voor de rest is het vrijwel gelijk aan OpenGL, met wat kleine cosmetische verschillen. Maar we drijven wat af geloof ik :P

[ Voor 11% gewijzigd door dawuss op 12-06-2007 23:23 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 14-05 09:38

SiliconError

:(){ :|:& };:

CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:34:
Oh dat ontken ik verder niet hoor. Ik vind 't ook jammer dat 't op deze manier moet (en ik verwacht eigenlijk niet dat 't hierbij blijft) maar om nou te zeggen dat je met WebKit helemaal niks kunt is een beetje overdreven :)
Goed, helemaal niks is misschien een beetje overdreven, maar zeg nou zelf: de 'applicaties' zijn en blijven online websites/services. Ik heb in de demo geen offline mogelijkheden gezien. Misschien uit de browser cache, maar de laatste keer dat ik checkte was 'offline surfen' niet hip.

Spellen zijn met canvas inderdaad nog wel te maken (het canvas demootje is knap gedaan, voor een client side scriptje in een browser...)
Maar wat dacht je van het echte werk, zoals een AdiumX voor de iPhone? Maak jij er een webmessenger van dan? :P

Geef het maar toe, we willen gewoon meer. En Windows Mobile kan het ook (en nee, dat platform is niet brak vanwege de third-party apps...) Komop Apple! Jullie kunnen het :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:13
Bij de features in de handleiding/training voor AT&T medewerkers stond wel dat je websites kon syncen via je thuiscomputer. Dus dan kun je die apps ook offline gebruiken! Overigens zie ik dan ook nog genoeg problemen hoor. Dit is ihmo één van de grootste zwaktepunten van de iPhone, ik hoop dat Apple er snel echt iets aan gaat doen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SiliconError schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:36:
[...]

Goed, helemaal niks is misschien een beetje overdreven, maar zeg nou zelf: de 'applicaties' zijn en blijven online websites/services. Ik heb in de demo geen offline mogelijkheden gezien. Misschien uit de browser cache, maar de laatste keer dat ik checkte was 'offline surfen' niet hip.
Je vergeet dat je altijd online bent met iPhone.
Spellen zijn met canvas inderdaad nog wel te maken (het canvas demootje is knap gedaan, voor een client side scriptje in een browser...)
Maar wat dacht je van het echte werk, zoals een AdiumX voor de iPhone? Maak jij er een webmessenger van dan? :P
meebo.com al gezien?
Geef het maar toe, we willen gewoon meer.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

dawuss schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:22:
[...]

Het is wel zo dat DirectX een heleboel "eye candy" features uit handen neemt.
Ik weet niet welke DirectX jij het over hebt, maar dit is gewoon niet zo. :P

DirectX is net zo low level als OpenGL. Het enige voordeel is dat DirectX object georienteerd is en OpenGL in beginsel niet. Dit is niet erg. Er zijn wrappers zat.

Hoe dan ook. Meeste eye-candy zit tegenwoordig in shaders. En Cg en GLSL zijn beide crossplatform en werken voor zowel DirectX als OpenGL. Alleen HLSL is MS-only, maar het porten naar andere SL's, is niet zo heel erg lastig.

Hoe dan ook, best offtopic, maar ik wilde het even goed recht zetten. Ik spreek uit ervaring. Welliswaar niet net zo geavanceerd, maar ik heb crossplatform 3D engine ontwikkelt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door mOrPhie op 12-06-2007 23:41 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Als Apple er nou voor kon zorgen dat de iPhone als MAMP-servertje kan dienen, kunnen apps lokaal gedraaid worden, databases beheerd worden, etc. etc.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:40:
[...]

Je vergeet dat je altijd online bent met iPhone.

[...]
Tenzij je in een vliegtuig zit / middle-of-nowhere bent, en je applicatierijke alleskunnende iPhone niets meer dan een iPod is, en je niet meer even een spreadsheetje erbij kunt pakken, een 3rd party game kan spelen of een route kunt plannen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 13-06-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Google had toch een mooi hypeje ontwikkeld om allerhande webapp/ web2.0 etc. of-line te kunnen draaien? Wie weet kun je het wel zo bouwen dat je hier een vergelijkbaar soort "caching" kunt doen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Voor een developers conference vond ik het wel uitermate tegenvallen dat er totaal geen nieuws was omtrent Java support in 10.5.

Het probleem is namelijk dat Sun geen JDK voor de Mac uitbrengt en dat elke Mac bezitter die met Java werkt dus is aangewezen op Apple. Apple zelf laat echter niets horen over de Java plannen. Komt Java 6 voor 10.4 uit? Komt 10.5 überhaupt wel met Java 6?

Bij de oorspronkelijke OS X release stond Java als 1 van de core componenten in de architectuur diagrammen van het systeem. Vandaag de dag is daar weinig meer van over. De Cocoa bindings sneuvelden al eerder en op Java innovaties van Apple zullen we waarschijnlijk ook niet meer hoeven te wachten.

Het minste wat ze echter zouden kunnen doen is even melden of de 'gewone' JDK geupgrade zal worden voor 10.5...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om de keynote te bekijken. Quicktime en de Apple site willen beiden niet meewerken. Is er iemand in staat een mirror te vinden die je kan downloaden?

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

flowerp schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:20:
Voor een developers conference vond ik het wel uitermate tegenvallen dat er totaal geen nieuws was omtrent Java support in 10.5.

Het probleem is namelijk dat Sun geen JDK voor de Mac uitbrengt en dat elke Mac bezitter die met Java werkt dus is aangewezen op Apple. Apple zelf laat echter niets horen over de Java plannen. Komt Java 6 voor 10.4 uit? Komt 10.5 überhaupt wel met Java 6?

Bij de oorspronkelijke OS X release stond Java als 1 van de core componenten in de architectuur diagrammen van het systeem. Vandaag de dag is daar weinig meer van over. De Cocoa bindings sneuvelden al eerder en op Java innovaties van Apple zullen we waarschijnlijk ook niet meer hoeven te wachten.

Het minste wat ze echter zouden kunnen doen is even melden of de 'gewone' JDK geupgrade zal worden voor 10.5...
Vanaf developer.apple.com is al een tijdje een developer preview van de Java 6 SDK te downloaden. Deze is echter sinds 13 september 2006 niet meer geupdate.

[ Voor 75% gewijzigd door Daedalus op 13-06-2007 00:54 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Van macrumors:
A couple of notes from Moscone WWDC (woohoo!)

Menubar transparency can be turned off

However after trying it out, you never want to, it makes you more focused, and less distracted. I thought it was ugly, then tried it. It's actually very good for productivity.

It's fast.

Stacks are fantastic.

The new finder is absolutely the best part. How many years have we wanted a cocoa finder? It's HERE!!!!! Browsing network shares is no longer met with delays, it's using the fast Unix finally. I can try to mount 10 shares without every seeing a cursor.

Proper multi-threaded support. No more pauses when clicking on the menubar or anything else. Apps keep chugging along.

No more beachball so far.

It's the perfect OS for productivity. No crazy changes, just refinement to the extreme.

It's a beautiful thing!

DVD player has been able to play HD-DVDs for a long time. It has blu-ray and HD-DVD settings in prefs now.

Dock works fine on the sides, 3D but the icons are sideways (proper) with shadow. Looks awesome on the side. I'd post pictures but I'd rather not be in Apple prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Is dat een opmerking van een bezoeker of zo? Ik kan de tekst op de main page niet terug vinden. Klinkt wel goed in ieder geval.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Komt uit de forums idd. D'r staat wel een link naar op de fp aldaar, niet met de letterlijke tekst.

[ Voor 62% gewijzigd door CyBeR op 13-06-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nog meer van dezelfde user:
Screensharing is now global, you can do it anywhere, not just in iChat. You can share volumes, browse computers behind firewalls, support your mom who is behind a shared IP set....
[quote=http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=3743761#post3743761]for those of you whining about the 'secret features' what exactly did Apple not include that you wanted? Please do tell us.
  • Leopard works on any machine down to a g4. (My guess is people will hack it for g3 as usual)
  • Speed up using solid state NAND or faster memory (like Vista ReadyBoost)
  • No restarting to use Bootcamp. Just select "Switch to Windows" from OS X, and your machine goes to sleep. Wake it up and your in Windows. You can do the same thing once in Windows to switch back to mac. VERY VERY NICE feature, no reason to use virtualization for me at least.
  • Redone Unix Underpinnings (HUGE FEATURE)
  • Completely Re-written Finder (This is a year + of work alone)
  • The resolution independence with zoom (CTRL+scrollwheel), yes it's in the zoom, because ZOOM is for accessibility or disabled users, so having the text and controls GO sharper IS THE PROPER WAY.
  • Completely New Speech. Think better than AT&T voices, seriously listening to text2speech read your documents is worth $129 to me alone.
  • Completely new mail client. Much faster, better calendar support, keep notes
  • GLOBAL date notice, right click on a date or time and OS X will be smart and offer to add it to your iCal
  • Global Screen and Document sharing, anyone can write it into their cocoa apps to share documents from EVERY program if two users are online. This is a GIANT leap forward for EVERYONE who actually works for a living.
  • transparent menu bar (optional), is EXCELLENT, you ONLY focus on your documents (and i thought i would hate it)
  • Spotlight, completely re-written with faster database, and backend
  • Finder, did I mention it's completely new? Networking, browsing, anything that used to beachball is SUPER FAST. The finder doesn't beachball on large folders, nor do you wait for thumbnails to come up, or wait period. You can try network shares as fast as you can click them.
  • The entire system has new underpinnings, that are better threaded. No pause if you click on a menu. THIS IS REALLY, REALLY big deal, as it takes months to rewrite that code that handles this sort of thing.
  • Redesigned printing servics, and dialogs, no more of that HORRIBLE 60 dropdown items. Preview of your document (thumbnail) is in every print dialog, and page setup can be reached from this window. Also printing does not put up a dialog covering the screen while it spools pages. No more stopping your productivity, while you wait to spool.
  • I'm just getting warmed up. It's extremely fast. This alone is worth $129, Anyone complaining that the update is 'lame' should just stick to their Tiger, and PLEASE stop posting
Ik vind puntje twee en drie wel dubieus. Hoe zou hij het moeten/kunnen weten van punt 2? En punt 3 is alweer van de Apple website verdwenen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:43:
Ik vind puntje twee en drie wel dubieus. Hoe zou hij het moeten/kunnen weten van punt 2? En punt 3 is alweer van de Apple website verdwenen.
Klopt, er gaan nu geruchten dat die restart/hibernate functie niet doorgaat: Link. Helaas, ik zou het handig vinden als aanvulling op Parallels.

Maargoed, dit zijn nog maar geruchten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 15:46

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hij is nu al weer weg, was te populair :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

He's nice

Die podcast/videocast staat nu nog niet in iTunes, ik wil hem graag vanuit mijn zetel bekijken, en die stream gaat hier toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 20:45
Hoedje schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:43:
Nog meer van dezelfde user:

[...]

[...]

wel een hele erge fanboy zeg, sjees :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Ik ben benieuwd wanneer de WWDC DVD van Leopard opduikt op internet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 13-06-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:06:
Ik ben benieuwd wanneer de WWDC DVD van Leopard opduikt op internet :)
;) , die is er al hoor.
:> draait best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja? Ik heb hem nog niet gezien. Wat zijn je indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:12
Dat vind ik heel erg knap, want Leopard 9A466 (WWDC) is nog nergens te vinden :).

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 13-06-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:18:
Dat vind ik heel erg knap, want Leopard 9A466 (WWDC) is nog nergens te vinden :).
Is dat eigenlijk de 'final' versie die in Oktober uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:21:
[...]

Is dat eigenlijk de 'final' versie die in Oktober uitkomt?
Volgens apple "feature complete", maar nog niet final natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Daedalus schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:54:
[...]
Vanaf developer.apple.com is al een tijdje een developer preview van de Java 6 SDK te downloaden. Deze is echter sinds 13 september 2006 niet meer geupdate.
Dat is wat ik bedoel. Het minste wat ze hadden kunnen doen is even aangeven hoe het hier mee zit. De build is vrij oud en verre van stabiel. De Sun versie heeft al z'n eerste update achter de rug en de 2de update staat om de hoek, terwijl Apple users het nog met een oude beta moeten doen zonder ook maar -enig- nieuws over wat er gaat komen.

Ik ben best wel een Apple fan, maar dit is echt diep triest :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Feature overcompleted, want misschien worden wat dingen geschrapt m.b.t. boot camp (dat sleep / hibernate verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mOrPhie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:27:
[...]

Volgens apple "feature complete", maar nog niet final natuurlijk. :)
O dat klopt inderdaad, meen dat gehoord te hebben in de Keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kaspers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:28:
Feature overcompleted, want misschien worden wat dingen geschrapt m.b.t. boot camp (dat sleep / hibernate verhaal).
Waarom zou dat geschrapt worden? Persoonlijk zie ik dat als een erg sterke feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

flowerp schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:28:
[...]

Dat is wat ik bedoel. Het minste wat ze hadden kunnen doen is even aangeven hoe het hier mee zit. De build is vrij oud en verre van stabiel. De Sun versie heeft al z'n eerste update achter de rug en de 2de update staat om de hoek, terwijl Apple users het nog met een oude beta moeten doen zonder ook maar -enig- nieuws over wat er gaat komen.

Ik ben best wel een Apple fan, maar dit is echt diep triest :(
Ik geef je helemaal gelijk. In de beginjaren van Mac OS X was Java een van de hoekstenen van het OS. De integratie van de Java in het OS en het transparant kunnen draaien van Java programma's is redelijk uniek. Het is jammer dat Apple Java nu behoorlijk aan het verwaarlozen is. Op Java 5 hebben we ook ruim een half jaar moeten wachten. Het is ook niet echt hoopgevend als Steve Jobs zegt over het inbouwen van Java in de iPhone
Java’s not worth building in. Nobody uses Java anymore. It’s this big heavyweight ball and chain.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
JvH schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:37:
Waarom zou dat geschrapt worden? Persoonlijk zie ik dat als een erg sterke feature :)
Bugs denk ik.. waarschijnlijk krijgen ze Leopard niet op tijd af als ze het gaan fixen..
Zal wel toegevoegd worden met een update als het zo uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Kaspers schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:29:
[...]

Bugs denk ik.. waarschijnlijk krijgen ze Leopard niet op tijd af als ze het gaan fixen..
Zal wel toegevoegd worden met een update als het zo uit komt..
Hmhm. Of wat dacht je van "Hee, Parallels en VMWare, als jullie het nu uit je hoofd laten OS X virtualisatie onder Windows mogelijk te maken, schrappen wij deze fijne feature uit Leopard!"? Een beetje paranoia kan geen kwaad natuurlijk ;)

Eerlijk gezegd -en misschien sla ik de plank helemaal mis hoor- lijkt het me niet zo heel lastig deze feature te bouwen; elk OS zorgt zelf al netjes voor z'n hibernate, het enige wat je hoeft te doen is even de bootloader herconfigureren zodat het juiste image wordt gestart. Maar misschien zie ik iets vreselijk ingewikkelds over het hoofd.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zo dacht ik dus inderdaad ook..
Het lijkt opzich zo simpel...

Vind het ook zo appart, dat laatst in het nieuws was dat die feature zeer snel van de Leopard pagina gehaald werd, toen mensen erover begonnen te praten. Alsof die feature niet bestond, terwijl hij wel in de WWDC build blijkt te zitten... vage zooi ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb net het filmpje nog een keer zitten kijken en ik moet net zo hard grinniken als sommige mensen in de zaal wanneer de nieuwe desktop op het beeld word getoverd.... ik zat te wachten op een Vista grap maar die kwam niet.

Leopard ziet er very nice uit maar aan het hele nieuwe finder verhaal moet ik denk ik flink gaan wennen, toen men just like in iTunes liet vallen had ik even zoiets van "he nee".

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218377

Ik vind iTunes juist zo'n fijn programma om mee te werken.
Ik denk dat het in de Finder ook lekker gaat werken, en heel overzichtelijk blijft.

In Vista wordt ik helemaal gek als ik daar 'Deze computer' open, wat een chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 18:42

M-ThijZ

Riding on Rails

Die nieuwe Finder lijkt me juist heel handig! Zoekfunctionaliteit over netwerk ingebakken in de Finder, nu kun je eindelijk het meeste uit een centrale fileserver halen.
Ik hoop alleen niet dat .mac een verplichting is, maar ik neem aan dat gemounte netwerkshares ook over deze functionaliteit beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
M-ThijZ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:52:
Die nieuwe Finder lijkt me juist heel handig! Zoekfunctionaliteit over netwerk ingebakken in de Finder, nu kun je eindelijk het meeste uit een centrale fileserver halen.
Ik hoop alleen niet dat .mac een verplichting is, maar ik neem aan dat gemounte netwerkshares ook over deze functionaliteit beschikt.
.mac is alleen nodig voor back to my mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Nu blijven hopen dan .mac wordt aangepakt.. en gratis wordt voor mensen die een mac hebben gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 165438 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:09:
Nu blijven hopen dan .mac wordt aangepakt.. en gratis wordt voor mensen die een mac hebben gekocht...
Ik vind die 8.75 per maand geen probleem, en eigenlijk prettiger dan 'gratis'. Nu heb ik een overeenkomst die over echt geld gaat, en waar ik dus iets voor terug mag verwachten. Bij 'gratis' diensten is het maar afwachten of het blijft bestaan en wat je er voor terugkrijgt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
burne schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:
[...]

Ik vind die 8.75 per maand geen probleem, en eigenlijk prettiger dan 'gratis'. Nu heb ik een overeenkomst die over echt geld gaat, en waar ik dus iets voor terug mag verwachten. Bij 'gratis' diensten is het maar afwachten of het blijft bestaan en wat je er voor terugkrijgt.
Dat is wel een beetje overdreven in deze tijd. Apple heeft toch een naam hoog te houden en daarbij zijn er genoeg gratis diensten op internet. Die diensten werken allemaal prima. Dus zo vreemd is het allemaal niet. Maar ze zouden bijv. een gratis lite versie kunnen aanbieden aan kopers van Leopard (of nieuwe PC) en een betaalde versie met meer functies of meer opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Hoedje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:55:
[...]

Dat is wel een beetje overdreven in deze tijd. Apple heeft toch een naam hoog te houden en daarbij zijn er genoeg gratis diensten op internet. Die diensten werken allemaal prima. Dus zo vreemd is het allemaal niet. Maar ze zouden bijv. een gratis lite versie kunnen aanbieden aan kopers van Leopard (of nieuwe PC) en een betaalde versie met meer functies of meer opslagruimte.
Lite versies, premium versies, extreme versies.. dat is juist net wat Apple niet wil.. en terecht.

Je hebt .mac zeker niet nodig, maar is wel handig. Je krijgt een trial erbij met een nieuwe mac, dus je kan het rustig proberen.. en daarna altijd aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het gewoon maf dat je moet betalen voor zo'n dienst. Hotmail, Gmail etc zijn gratis toch? Het zou service zijn als het gewoon gratis wordt aangeboden. Zeker omdat het in de software (iLife) ook zo'n rol speelt.
Betalen voor die dienst zou ik trouwens ook overwegen als het minder duur zou zijn. 15 euro per jaar is dan beter bijvoorbeeld.

Gezien de toenemende samenwerking met Google zou een apple skin op Gmail wel een interessante oplossing kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hoedje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:55:
Die diensten werken allemaal prima. Dus zo vreemd is het allemaal niet.
1999 belde net voor je. Ze willen 'alles moet gratis' wel weer eens terug hebben. ;(

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 165438 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:43:
Ik vind het gewoon maf dat je moet betalen voor zo'n dienst. Hotmail, Gmail etc zijn gratis toch? Het zou service zijn als het gewoon gratis wordt aangeboden. Zeker omdat het in de software (iLife) ook zo'n rol speelt.
Betalen voor die dienst zou ik trouwens ook overwegen als het minder duur zou zijn. 15 euro per jaar is dan beter bijvoorbeeld.

Gezien de toenemende samenwerking met Google zou een apple skin op Gmail wel een interessante oplossing kunnen zijn...
Er zit achter .mac aardig wat ontwikkeling.. en dus manuren en hardware.. Tuurlijk zou het een goede service zijn als ze het gratis aanbieden, maar dan gaat de prijs van de Mac weer omhoog. Het geld moet ergens vandaan komen toch? Nu heb je tenminste nog zelf de keuze.

Ja het speelt een rol bij iLife, maar ook zonder .Mac kan je iLife heel goed gebruiken, sterker nog, je hebt eigenlijk nog nergens .mac voor nodig met de huidige iLife.. ja okee, je kan niet met 1 klik op de knop je website publishen in iWeb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je wilt zeggen dat de hardware en manuren bij Google wel gratis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 165438 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:47:
Bij google maken ze bootladingen winst aan advertenties e.d., wat samen te voegen is met gmail e.d. Bij .mac zitten geen advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 165438 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:47:
Nee. Maar naast mijn GMail staan wèl ads...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234171

Ik heb gisteren de (wss laatste) beta van leopard geïnstalleerd op mijn macbook 2,16Ghz duo.
Ik ben er echt heel erg tevreden mee. Het loopt ook nog sneller ook lijkt het wel.
Safari werkt ook echt retesnel. Er zit nu zelfs een spellingscheck in? Of was dat al ? :P
iig hier even een screenshot van de stacks en de coverflow in mappen

Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/30173/2000873289931947900_rs.jpg

Mooie oma heb ik he? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 234171 op 03-10-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Safari 3 is inderdaad snel :) Maar de spellingscheck kon je in Tiger ook al overal (dwz. in alle Cocoa-apps) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39
Ik vond dit ook fijn in de nieuwe finder:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/Finder.png

Sort mogelijkheden in de colom view. Iets wat in tiger overal kon behalve in colom view. Juist waar het handig is. Safari is idd bloedsnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die sidebar is zo enorm gaaf _O_. Eindelijk een fatsoenlijke finder!

Hoe zit het met de stabiliteit van SMB shares? Nog steeds compleet hangende Finders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:39
Connecten gaat snel en zonder problemen tot dusver. Alle pcs worden ook gevonden :)

zoiets het eruit: http://lowfi.nl/temp/finder2.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:07:

Hoe zit het met de stabiliteit van SMB shares? Nog steeds compleet hangende Finders?
Yup... Ik hoop dat dat er toch echt in de final versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Met afp shares iig nooit meer last van gehad sinds de leopard wwdc beta. smb shares gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:20:
Connecten gaat snel en zonder problemen tot dusver. Alle pcs worden ook gevonden :)

zoiets het eruit: http://lowfi.nl/temp/finder2.png

:)
En als je tijdens een SMB-transfer in standby gaat, of je de computer waar je mee verbonden bent spontaan uit het netwerk haalt, dan blijft hij niet hangen?

Het connecten is bij mij het probleem niet, bovenstaand wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip

idd, dat is nog het grootste probleem aan OS X.. als mun vpn verbinding wegvalt en ik een SMB share heb gemount, dan wordt het gewoon een keiharde reboot..

Hopen dat het in Leopard is gefixt!

[ Voor 4% gewijzigd door Eswip op 03-10-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Is er al een precieze datum in oktober genoemd?
Wil namelijk een Macbook kopen met Leopard er op en salaris wordt rond de 24e gestort O+

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Livia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:59:
[...]

Is er al een precieze datum in oktober genoemd?
Wil namelijk een Macbook kopen met Leopard er op en salaris wordt rond de 24e gestort O+
Nee.. maar je kan best de 24ste het ding kopen, kopers die twee weken voor de release een mac hebben gekocht kunnen hem gratis (of tegen verzendkosten) alsnog krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Eswip schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:08:
Nee.. maar je kan best de 24ste het ding kopen, kopers die twee weken voor de release een mac hebben gekocht kunnen hem gratis (of tegen verzendkosten) alsnog krijgen..
Zeker weten? Dat zou super zijn namelijk 8)
Dus het enige wat er over de release datum bekend is van Leopard is dat het in Nederland ergens in oktober uit komt?

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Livia schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

Zeker weten? Dat zou super zijn namelijk 8)
Dus het enige wat er over de release datum bekend is van Leopard is dat het in Nederland ergens in oktober uit komt?
Als het niet zo is, stuur je je mac weer terug (Dat kan binnen 2 weken) en bestel je opnieuw.. dan krijg je hem er wel bij.. :P

maar juist om die praktijken te voorkomen krijg je geloof ik wel Leopard toegestuurd.. zelfde als bij iLife 08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Eswip schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:14:
Als het niet zo is, stuur je je mac weer terug (Dat kan binnen 2 weken) en bestel je opnieuw.. dan krijg je hem er wel bij.. :P

maar juist om die praktijken te voorkomen krijg je geloof ik wel Leopard toegestuurd.. zelfde als bij iLife 08
Thanks! d:)b Hahaha, terugsturen is ook een oplossing, maar denk dat ik op slag verliefd ben O+

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mensen die twee weken voor de aankondiging van iLife '08 een Mac hadden gekocht, kregen helemaal geen gratis upgrade naar iLife '08. iLife '08 is op 7 augustus aangekondigd, het iLife '08 Hardware Up-To-Date programma, waarbij tegen administratie- en verzendkosten iLife '08 krijgt opgestuurd, geldt voor alle computers die op of na 7 augustus zijn gekocht.

Hetzelfde principe gold ook bij de aankondiging van Mac OS X 10.4 "Tiger", Mac OS X 10.3 "Panther" en Mac OS X 10.2 "Jaguar". Alleen Mac OS X 10.1 was een gratis upgrade voor iedereen die Mac OS X 10.0 had (iets wat ze op z'n minst konden doen, aangezien 10.0 niet meer dan een verkapte bèta was, die features miste zoals bijvoorbeeld het afspelen van DVD's).

Dus, als je een Mac koopt op het moment dat Mac OS X 10.5 "Leopard" officieel wordt vrijgegeven, dan pas kom je in aanmerking voor een 'gratis' upgrade, als er nog Mac OS X 10.4 op de computer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daedalus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:37:
Dus, als je een Mac koopt op het moment dat Mac OS X 10.5 "Leopard" officieel wordt vrijgegeven, dan pas kom je in aanmerking voor een 'gratis' upgrade, als er nog Mac OS X 10.4 op de computer staat.
Officieel, yep. In de praktijk kun je meestal ook wel wat eerder bezig gaan als je via een reseller koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Is er al meer duidelijkheid over de bootcamp feature waarbij het mogelijk zou zijn om vanuit leopard om te switchen naar windows zonder reboot? Dat zou echt een toffe functie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 68540 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:53:
Is er al meer duidelijkheid over de bootcamp feature waarbij het mogelijk zou zijn om vanuit leopard om te switchen naar windows zonder reboot? Dat zou echt een toffe functie zijn...
Alleen dat 'ie niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CyBeR schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:44:
[...]

Officieel, yep. In de praktijk kun je meestal ook wel wat eerder bezig gaan als je via een reseller koopt.
Via een reseller is soms inderdaad wel wat te regelen, maar het is dus niet zo, zoals hier zo vaak wordt verkondigd, dat je een gratis upgrade krijgt als je een Mac een x aantal weken voor de release koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Daedalus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:37:
Mensen die twee weken voor de aankondiging van iLife '08 een Mac hadden gekocht, kregen helemaal geen gratis upgrade naar iLife '08. iLife '08 is op 7 augustus aangekondigd, het iLife '08 Hardware Up-To-Date programma, waarbij tegen administratie- en verzendkosten iLife '08 krijgt opgestuurd, geldt voor alle computers die op of na 7 augustus zijn gekocht.

Hetzelfde principe gold ook bij de aankondiging van Mac OS X 10.4 "Tiger", Mac OS X 10.3 "Panther" en Mac OS X 10.2 "Jaguar". Alleen Mac OS X 10.1 was een gratis upgrade voor iedereen die Mac OS X 10.0 had (iets wat ze op z'n minst konden doen, aangezien 10.0 niet meer dan een verkapte bèta was, die features miste zoals bijvoorbeeld het afspelen van DVD's).

Okay, didn't know that.. maar dan kan je dus altijd alsnog je Mac terugsturen en opnieuw bestellen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daedalus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:17:
[...]
Via een reseller is soms inderdaad wel wat te regelen, maar het is dus niet zo, zoals hier zo vaak wordt verkondigd, dat je een gratis upgrade krijgt als je een Mac een x aantal weken voor de release koopt :)
Wat ik bedoel is dat ze dan niet precies weten wanneer 'ie verkocht is. M.a.w., de cut-off date is eigenlijk iets fuzzier dan 'releasedate'.

Pagina: 1 2 3 Laatste