Toon posts:

gebanned maar hoe beveiligen ze ?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem dat ik lid was van een bepaalde site en sedert enkele dagen hier geen toegang op kan verkrijgen. Blijkbaar doet de soft van de site een check of je account geblokeerd staat of niet, maar heb tot nu toe nog niet gevonden hoe en op welke manier. Misschien dat iemand me kan helpen.
Ik kan perfect een nieuw gebruikersprofiel aan maken maar op het moment dat ik wil inloggen met deze nieuwe gebruikersnaam en paswoord blijft hij me zeggen dat ik geweigerd ben omdat mijn account geblokkeerd is.

de dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb:

- alle cookies en temp internet bestanden verwijderd
- met een blanco nieuwe pc (ubuntu ipv windows) proberen de site te openen
- surfen via een public proxy (in mijn geval zelfs eentje in vietnam, gaat dan wat trager :o)

Waar ik nu aan zit te denken is het feit dat ze misschien checken op mac adres van mijn internet router (via arp ?) of op de hostnaam die je meekrijgt door je isp (in mijn geval telenet)

heeft er iemand enig idee hoe en wat ik kan doen of ondernemen om uit te vissen en terug op de site te geraken ?

Heb ook al talrijke mails gestuurd naar de admin van de site maar tot nu toe zonder enig gehoor...

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
volgens mij was het policy hier om niks over bans omzeilen te zeggen.. maar het zal misschien wel IP-based zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door DrClaw op 09-06-2007 10:19 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:16:
Heb ook al talrijke mails gestuurd naar de admin van de site maar tot nu toe zonder enig gehoor...
Dan is het schijnbaar de bedoeling dat je niet meer op die site terecht komt. De kans is er dat je gewoon een IP-ban hebt.

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar je zal wel niet zonder reden gebanned zijn.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik wil ook niet vervelend zijn maar je vorige topic is niet zonder reden gesloten! Welkom op GoT maar voordat je dit soort onzin post, lees eerst eens de FAQ en de regeltjes!

Verwijderd

Topicstarter
reden van bannen was niet echt bestaande, maar zelfs na het aanmaken van een nieuw profiel wat wel lukte kon ik ook niet aanmelden en was het precies of de site had mij "onthouden"

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zal dan ook niet de bedoeling van de site zijn dat gebande gebruikers een nieuw account aanmaken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
Lijkt me dus nuttiger om via e-mail de modjes van die betreffende site te mailen hierover.

Op GOT is tips vragen om hun policy te omzeilen tegen de regels.
En terecht, IMHO.

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 09-06-2007 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het punt ... ik ben gebanned zonder reden en de mails naar de admins krijg ik geen reactie op ...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35
Hm, dat is minder... :( Maar hier kunnen we je echt niet verder helpen.

Verwijderd

Ook al ben je gebanned zonder reden, de ban omzeilen is natuurlijk geen goede oplossing, zodra een admin ziet dat je weer ingelogd bent, zal 'ie je weer bannen, misschien kan je een andere member vragen om aan een admin te vragen hoe je contact met 'm kan opnemen?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al gevraagd want we hadden veel vrienden door deze site, maar is gewoon zo dat de admins zich er weinig van aan trekken of gewoon geen mails lezen ... wij weten het ook niet meer ...

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tja, als je via een proxy (en ik neem aan met een ander emailadres) op een schone pc er niet bij komt... denk je niet dat de site gewoon stuk is? ;-) Er zijn niet echt veel andere manieren om je te herkennen. Behalve natuurlijk als jouw proxy even lief heeft doorgegeven wie je bent via een Forwarded-For-header. Je moet natuurlijk wel een echte anoniemiserende proxy nemen :)

Verwijderd

Probeer eerst eens een andere PC.
En dan bedoel ik een PC buiten je huis, bijvoorbeeld op je school of op je werk.
Maak daar een account aan, en probeer dan thuis in te loggen, als dat allemaal niet lukt ben je IP-Banned

Verwijderd

Aks je account gebanned is zal je nergens meer kunnen inloggen met dat account omdat dat via hun server staat ingesteld

Bij login word nl gekeken of bij dat account "banned" de value 1 heeft bijvoorbeeld, zoja ben je gebanned en krijg je loginerror, zo niet kan je inloggen

Als je direct als je op de site komt je een melding krijgt, heb je een IP ban (via ander ip kan je dan wel op de site)

Soms worden IP en account bans gelijk uitgegeven

Let wel dat als je via proxy gaat, en een zgn "kloon" aanmaakt (ander account dus) en ze merken dat jij het bent ook daar een IP en account ban op kan komen te staan

Verwijderd

Topicstarter
ip banned is toch iets absurd ? Ze weten toch ook dat je ip adres om de zoveel tijd hernieuwd wordt en als je via een proxy gaat en je doet bijvoorbeeld een www.myipaddress.com en je hebt een melding van een ander ip adres moeten ze toch wel op een andere manier checken ?
mac adres van de internet router (via arp ?) of de hostname die je kreeg van je isp (dsxxxx.telenet.be ?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51

Onbekend

...

Op de website http://whatsmyip.org/ staat zoveel mogelijk je IP-adres.
Sommige proxy's (zie je vorige topic) geven je originele IP-adres niet door en sommige wel.

Je kan ook een ander MAC-adres in je router instellen.
Nadat je weer internetverbinding hebt, heb je meestal ook een ander IP-adres.

[ Voor 103% gewijzigd door Onbekend op 09-06-2007 10:58 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denkd at het gewoon een IP-ban is. En de makers zijn natuurlijk ook niet gek, dus zullen ze alle bekende anonieme proxy's al wel geband hebben (of deze zijn in het verleden al geband wegens misbruik). Ik denk dat de kans groot is dat het wel lukt via een andere PC met andere internetaansluiting. Lukt het daar ook niet, dan is de site gewoon kapot.

NB. om welke site gaat het dan? Of is het zo'n site die hier niet genoemd mag worden?

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:52:
ip banned is toch iets absurd ? Ze weten toch ook dat je ip adres om de zoveel tijd hernieuwd wordt en als je via een proxy gaat en je doet bijvoorbeeld een www.myipaddress.com en je hebt een melding van een ander ip adres moeten ze toch wel op een andere manier checken ?
mac adres van de internet router (via arp ?) of de hostname die je kreeg van je isp (dsxxxx.telenet.be ?
Lang niet bij alle providers krijg je om de zo veel tijd een nieuw ip-adres. Ik ben al zo een 5 jaar in het bezit van hetzelfde ip-adres met mijn standaard planet abbonement. IP-ban heeft dus wel degelijk nut.

Strava

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Ja, en vervolgens ga jij met je nieuwe IP proberen in te loggen op je oude account. Met als resultaat een IP ban op je nieuwe IP :)

Gast, je bent gebanned en waarschijnlijk niet zonder reden. Als de administrators niet reageren dan was of de reden overduidelijk genoeg, of de beheerders zijn ronduit eikels. In dat laatste geval moet je je afvragen of je daar uberhaupt wel rond wil hangen.

Hoe dan ook....waar maak je je druk om?

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Verwijderd

Topicstarter
ik maak me druk om het feit dat het een site is waardoor we al vele vrienden hebben gemaakt (www.swingit.be) en inderdaad, we weten niet waarom we gebanned werden en de enige manier om terug contact te krijgen met deze mensen is via de site ...

en aanpassen mac adres ? hoe is dat mogelijk ? ik denk dat bij een kabelmodem die telenet gebruiktjuist je account samenhangt met dit mac adres, immers als je je login kwijt bent kan je een nieuwe aanvragen door dit mac adres door te geven aan hen, dus als ik dit aanpas vrees ik dat mijn internet afsnij.

Weet er iemand hoe je een ip-adres release en renew kan forceren bij dit soort vebindingen (verbinding wordt opgebouwd door de modem en niet door de computer ...)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Lees de sluitpost van het vorige topic nog eens door: Weigering toegang specifieke site

Dat geld nog steeds. En ook hier is het niet de bedoeling dat je na een slotje weer op dezelfde voet verder gaat.

Dicht dus.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Misschien moet je eens dusty in "Weigering toegang specifieke site" nog een keertje doorlezen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.