Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Na het bestellen van een Theatron Agrippa DTS 7.1 bij Alternate (enige winkel die em op voorraad had), ben ik richting Eindhoven gereden voor een Logitech Z-5500. Eenmaal in Eindhoven aangekomen kwam ik er achter dat geen enkele winkel in de binnenstad hem nog op voorraad had (MediaMark/BCC/MyCom etc.). MyCom kwam zelfs met het verhaal dat de leverancier hem zelfs niet meer op voorraad had dus dat het minimaal 2 weken zou duren eerdat hij geleverd kon worden.

Nou vroeg ik me af, komt Logitech binnenkort met een nieuw setje? De prijzen van de Z-5500 dalen her en der (pricewatch) en hij is moeilijk leverbaar... en de Z-5500 is al bijna weer 3 jaar oud.

Wie heeft er hier ervaring met de manier van werken van Logitech of sterker nog, wie denk te weten of Logitech daadwerkelijk met een nieuwe set komt?

Wachten of kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
deeltje schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:58:
Na het bestellen van een Theatron Agrippa DTS 7.1 bij Alternate (enige winkel die em op voorraad had), ben ik richting Eindhoven gereden voor een Logitech Z-5500. Eenmaal in Eindhoven aangekomen kwam ik er achter dat geen enkele winkel in de binnenstad hem nog op voorraad had (MediaMark/BCC/MyCom etc.). MyCom kwam zelfs met het verhaal dat de leverancier hem zelfs niet meer op voorraad had dus dat het minimaal 2 weken zou duren eerdat hij geleverd kon worden.

Nou vroeg ik me af, komt Logitech binnenkort met een nieuw setje? De prijzen van de Z-5500 dalen her en der (pricewatch) en hij is moeilijk leverbaar... en de Z-5500 is al bijna weer 3 jaar oud.

Wie heeft er hier ervaring met de manier van werken van Logitech of sterker nog, wie denk te weten of Logitech daadwerkelijk met een nieuwe set komt?

Wachten of kopen?
Je kan ook de creative Gigaworks s750 nemen, 7.1 en wat beter geluid dan logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
De S750 valt net buiten mijn budget, naast het feit dat ik geen 7.1 surround sound nodig heb, ik vind 5.1 meer dan genoeg. Dat de geluidskaart die ik besteld heb het wel ondersteund is slechts een leuke bijkomstigheid.

Sorry voor het niet vermelden, maar ik ben dus op zoek naar een 5.1 set onder de EUR 300,- voor vooral films/televisie. Hij wordt in een HTPC gebouwt die slechts voor die doeleinden wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Laatst online: 17:19
deeltje schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:19:
De S750 valt net buiten mijn budget, naast het feit dat ik geen 7.1 surround sound nodig heb, ik vind 5.1 meer dan genoeg. Dat de geluidskaart die ik besteld heb het wel ondersteund is slechts een leuke bijkomstigheid.

Sorry voor het niet vermelden, maar ik ben dus op zoek naar een 5.1 set onder de EUR 300,- voor vooral films/televisie. Hij wordt in een HTPC gebouwt die slechts voor die doeleinden wordt gebruikt.
Er bestaat ook een 5.1 versie van de gigaworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Tha Ra schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:54:
[...]

Er bestaat ook een 5.1 versie van de gigaworks.
En deze zijn digitaal aan te sluiten, hebben een afstandsbediening en een eigen versterkertje voor DTS DD etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Neem een Teufel, zie ook het topic daarover.
De Concept E Magnum Power Edition kost 159 euro en heeft beter geluid dan de Z-5500...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Kijk eens naar Teufel --> hier en hier.

/edit

Ok admins ban hesr eens hijs te snel voor me 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-06-2007 00:04 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
ik neem aan dat je dan de:

Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3

bedoeld, die samen EUR 269,- kosten?

Feit is, waar je kan je dit beluisteren? Wat ik op fora lees is dat deze boxjes nogal 'schel' overkomen, ik heb liever een wat warmer geluid, ik luister er tenslotte geen complete Bach composities op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Er is hier een zeer zeer zeer lang topic geweest over de Z5500, omwille van de technische problemen van de Z5500. Ik heb er bij mij twee staan (tv & pc) en alletwee hebben ze enorm veel last van plopjes. Logitech ging er aan werken dat diegenen die er last van hadden, een nieuwe set gingen krijgen. Er is zeer veel tijd & werk geïnvesteerd door mede-tweakers om Logitech te pushen.
Wat ik me nog herinner van deze postings was dat Logitech inderdaad een nieuwe versie van de Z5500
ging uitbrengen.

In hoeverre dit al is gebeurd..... weet ik niet. En indien beschikbaar of het de nieuwe versie betreft...Best eens zoeken naar dit topic over de Z5500.....

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Blackminister schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:16:
Er is hier een zeer zeer zeer lang topic geweest over de Z5500, omwille van de technische problemen van de Z5500. Ik heb er bij mij twee staan (tv & pc) en alletwee hebben ze enorm veel last van plopjes. Logitech ging er aan werken dat diegenen die er last van hadden, een nieuwe set gingen krijgen. Er is zeer veel tijd & werk geïnvesteerd door mede-tweakers om Logitech te pushen.
Wat ik me nog herinner van deze postings was dat Logitech inderdaad een nieuwe versie van de Z5500
ging uitbrengen.

In hoeverre dit al is gebeurd..... weet ik niet. En indien beschikbaar of het de nieuwe versie betreft...Best eens zoeken naar dit topic over de Z5500.....
Dit topic heb ik al gelezen en ik weet dat het probleem inmiddels is opgelost. De 'goede' setjes hebben zijn de setjes met de serienummers vanaf: R638/640. Voordat ik zoiets zou bestellen vraag ik dan ook aan de verkopende partij om welke partij het gaat door hem in de doos te laten kijken naar de control-unit die bovenop ligt.

p.s.: ik was er potdorrie min of meer al uit, het zou de z-5500 worden, nu ga ik weer twijfelen met dat teufel verhaal ;). Maar topic ging mij meer om het feit of iemand misschien kon gokken of gewoon WEET wanneer de volgende Logitech set uitkomt :)

[ Voor 11% gewijzigd door deeltje op 09-06-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
dubbel.....
---> Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

[ Voor 74% gewijzigd door Blackminister op 09-06-2007 00:20 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Het feit dat de Teufel draad heeft die je zelf op maat mag knippen ipv de 'vaste' aansluitingen van de Z-5500 heeft me over de streep getrokken.

Nu is alleen nog de vraag, WELKE teufel in godsnaam? :) Ik ga het Teufel draadje in ieder geval eens op mijn gemak uitlezen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door deeltje op 09-06-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heuj, mijn Z-5500 (nieuwere revisie, hoewel m'n oude 't ook had) heeft ook gewoon los tweeaderig speakerdraad heur :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
strandbal schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:07:
Heuj, mijn Z-5500 (nieuwere revisie, hoewel m'n oude 't ook had) heeft ook gewoon los tweeaderig speakerdraad heur :)
En toch ga ik voor een Teufel set, nadat ik mezelf goed heb ingelezen op verschillende fora blijkt de Teufel over een betere kwaliteit te beschikken dan de logitech, om nog maar niet te spreken over de service/garantie die je erbij krijgt ;)

Topic mag wat mij betreft gesloten worden, iedereen bedankt voor de reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door deeltje op 09-06-2007 15:38 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
*kick*

Is er misschien iemand die wat weet over een aanstaande opvolger van de z-5500?

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Neok_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:39:
*kick*

Is er misschien iemand die wat weet over een aanstaande opvolger van de z-5500?
nee ik niet maar als jij het weet hodik me warm aanevolen hierzo. hetzelfde geld als ik wat vind.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik wil over een paar maand ook de z-5500 gaan halen, maar als er iets bekend is/wordt over een opvolger dan hou ik me van harte aanbevolen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

Ik was vandaag bij alternate en zag de z5450 voor 200.- dus heb deze maar mee genomen.
maar dat was even verfrissend om zo op mijn xbox360 te spelen.. wow.

jammer genoeg nooit een z5500 gehoord maar ben hier al erg blij mee.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Alle problemen zijn dus nu opgelost me de Logitech Z-5500 ? Dan ga ik die nl. vandaag aanschaffen; kan ik hem mooi digitaal aansluiten op m'n xbox360 en analoog op m'n tv als ik het goed heb ?

Product Owner - Connec2

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Ik heb de Z-5500 gehaald en nu al een tijdje in gebruik : al met al zeer tevreden.

Kabels voor de achterste speakers waren de kort om de kabels mooi via de muur weg te werken; gelukkig kan je door de handige aansluitingen dus met gemak je eigen kabels aansluiten.

Heb de optische aansluiting op m'n Xbox360 aangesloten en een stereo jack plug op mijn tv en nog 1 stereo jack plug los om eventuele draagbare audio spelers op aan te sluiten. Ideeal.
De effecten worden wel per ingang onthouden (stereo/stereoX2 en nog andere) alleen worden de presets voor volume niet per ingang onthouden. De tv staat standaard op het movie-effect; wat zeer leuk klinkt als je de rear-speakers wat harder zet; wat dan weer teveel van het goede is voor een andere ingang. Dat is het enige waar ik me aan irriteer.

Voor de rest klinkt het allemaal super! Helder geluid en een heerlijke bass. CoD4 beta/Bioshock op de Xbox speelt heel erg immersive door de 5.1 audio. Films klinken ook heerlijk. Movie preset voor stereo ingang klinkt dus ook overtuigend als je 'gewoon tv' kijkt, vooral bij series zoals CSI/Las Vegas en dergelijke.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vond de bas op de Z5500 wat overdreven, ook wanneer je deze minimaal instelde. Dat is voor mij de reden geweest om naar de Z5400 te gaan. Maar beide setjes zijn erg goed voor hun prijs :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z-5500 is een uitstekende set voor de 278 euro'tjes die je er voor betaalt :)
Ik heb alleen maar goede reacties op de set in de winkel!
Over de bas die op het laagste niveau nog te hard is: als ie helemaal uitstaat, hoe kan die dan te hard zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:06:
De Z-5500 is een uitstekende set voor de 278 euro'tjes die je er voor betaalt :)
Ik heb alleen maar goede reacties op de set in de winkel!
Over de bas die op het laagste niveau nog te hard is: als ie helemaal uitstaat, hoe kan die dan te hard zijn :S
Je maakt de aanname dat de bass op het laagste niveau helemaal uitstaat. Dit is niet het geval (althans bij de Z2300, hier zal dat niet anders zijn.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlowMouse schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:31:
[...]

Je maakt de aanname dat de bass op het laagste niveau helemaal uitstaat. Dit is niet het geval (althans bij de Z2300, hier zal dat niet anders zijn.).
Jawel, dat heb ik namelijk zelf uitgeprobeerd in de winkel ;)
hand op de woofer,hoog volume +bass uit & je voelt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de subwoofer van de 5400 ook beter. veel muzikaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:37:
[...]

Jawel, dat heb ik namelijk zelf uitgeprobeerd in de winkel ;)
hand op de woofer,hoog volume +bass uit & je voelt niks.
Het gaat er ook om dat de woofer dus of niks doet (helemaal uit) of teveel (laagste stand). Dit probleem heb ik overgens bij mijn Z-680, zelf geen ervaring met de Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Over de bass van de Z-5500, had hem vroeger echt verkeerd opgesteld staan. Toen stond hij bijna naast mij, langs mij te blazen. Nu staat hij in mijn woonkamer (daarvoor in mijn kamer) en is de bass echt veel mooier. Zorg dat hij een metertje of 2 minimaal van je af staat en zijn speaker naar je toe gericht heeft, dat werkt bij mij iig behoorlijk.

oh en hoe verander je het volume van de achterste boxen wanneer je hem niet op je pc aansluit?...is dat die center functie?

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 25-09-2007 23:09 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

Nomad schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:09:
Over de bass van de Z-5500, had hem vroeger echt verkeerd opgesteld staan. Toen stond hij bijna naast mij, langs mij te blazen. Nu staat hij in mijn woonkamer (daarvoor in mijn kamer) en is de bass echt veel mooier. Zorg dat hij een metertje of 2 minimaal van je af staat en zijn speaker naar je toe gericht heeft, dat werkt bij mij iig behoorlijk.

oh en hoe verander je het volume van de achterste boxen wanneer je hem niet op je pc aansluit?...is dat die center functie?
nee center is voor je center speaker.
je moet de surround knop gebruiken ;) plus of min en je hoord vanzelf het verschil

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Ben momenteel hard aan het twijfelen tussen de Logitech G51 en deze Z-5500. Ik gebruik bijna 2jaar de Logitech X-230 (2.1) speakers, maar ben op zoek naar een 5.1 tegen een degelijke prijs. Mijn HP Pavilion dv9064 laptop heeft slechts 2 audio-uitgangen, waarvan 1 SP/DIF dus zou ik graag een externe geluidskaart aankopen voor 5.1 te kunnen weergeven. Bedoeling is om DVD's in 5.1 af te spelen/te gamen op (17") laptop of om die 5.1 set aan onze LCD TV aan te sluiten.

Volstaat zo'n Creative externe geluidskaart (Sound Blaster Surround 5.1) om daar een Logitech Z-5500 set of G51 set op aan te sluiten? Bij Pixmania kost zo'n extern geluidskaartje €45, dus dat lijkt me nog mee te vallen :)

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/9/8/00020589/g_00020589.jpg

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door CarLL op 02-12-2007 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
ben ook benieuwd naar de opvolger, wilde de Z-5500 halen voor in mijn woonkamer. Maar wachten op de opvolger kan natuurlijk ook. Verhuis pas per 1 April dus iemand meer info over de opvolger? Heb ook een Theatron Agrippa kaartje die dan via Spdif aangesloten gaat worden. Dus dat moet wel mogelijk blijven maar goed dat zal toch haast wel.

Plopjes probleem is helemaal verholpen toch bij de Z-5500?

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 03-12-2007 15:06 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Operations schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:03:
ben ook benieuwd naar de opvolger, wilde de Z-5500 halen voor in mijn woonkamer. Maar wachten op de opvolger kan natuurlijk ook. Verhuis pas per 1 April dus iemand meer info over de opvolger? Heb ook een Theatron Agrippa kaartje die dan via Spdif aangesloten gaat worden. Dus dat moet wel mogelijk blijven maar goed dat zal toch haast wel.

Plopjes probleem is helemaal verholpen toch bij de Z-5500?
er is nog helemaal niets bekend over de opvolger van de Z-5500 ik weet ook niet waar dit van afkomt die hele opvolger ?.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even op Teufel terug te komen. Ik zit ook met smart te wachten op een z5500 die ik op het oog heb. Even twijfelde ik aan Teufel, maar ik zie nergens een digitale/optic/coax ingang op die dingen :o En dat is nu juist wat ik -moet- hebben. Ik moet namelijk 10 meter overbruggen van pc->hifi set, en een 10meter optic kabeltje naar de z5500 is dus ubers voor stereo t/m DTS. Teufel, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waar ik werk is de Z-5500 momenteel totaal niet leverbaar meer door onze distributeurs, echter zie ik m nog wel op voorraad bij een aantal winkel in de pricewatch. Mss iets alleen bij onze distributeur, mss dat de webshops een oud voorraadje hebben / niet werkend voorraadsysteem.
De Z-5500 is alweer een paar jaar oud, biedt geen 7.1 maar 'slechts' 5.1 (niet dat ik dat erg vind) en blijkbaar niet echt leverbaar. Wellicht dat ie er echt aankomt zo vlak voor de kerst (6)

[/ongegronde hoop]

//edit:
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:01:
Om even op Teufel terug te komen. Ik zit ook met smart te wachten op een z5500 die ik op het oog heb. Even twijfelde ik aan Teufel, maar ik zie nergens een digitale/optic/coax ingang op die dingen :o En dat is nu juist wat ik -moet- hebben. Ik moet namelijk 10 meter overbruggen van pc->hifi set, en een 10meter optic kabeltje naar de z5500 is dus ubers voor stereo t/m DTS. Teufel, helaas.
Dat klopt, bij de Teufel moet je er dan een aparte decoder bijkopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Neok_ op 03-12-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Neok_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:09:
Waar ik werk is de Z-5500 momenteel totaal niet leverbaar meer door onze distributeurs, echter zie ik m nog wel op voorraad bij een aantal winkel in de pricewatch. Mss iets alleen bij onze distributeur, mss dat de webshops een oud voorraadje hebben / niet werkend voorraadsysteem.
De Z-5500 is alweer een paar jaar oud, biedt geen 7.1 maar 'slechts' 5.1 (niet dat ik dat erg vind) en blijkbaar niet echt leverbaar. Wellicht dat ie er echt aankomt zo vlak voor de kerst (6)

[/ongegronde hoop]

//edit:

[...]

Dat klopt, bij de Teufel moet je er dan een aparte decoder bijkopen.
eeh wel ik weet het niet hoor maar er is nog een redelijke stroom van die dingen aan gezien ze bij na genoeg iedere webshop beschikbaar zijn. ik zal morgen eens bellen naar mijn oude leverancier kijken wat die er van zegt. ik zit namelijk nog met een 1 jaar oude retour set van logitech (Z-5500 die best erg plopt nogal iritant in een huis met enkel TL balken ;( ) en als er nu echt iets aan komt wacht ik nog even :P

over dat 7.1 ik geloof niet dat die zo hard lopen ik denk dat 90% van alle setjes kwa hifi en pc speakers nog 5.1 of minder. ook zijn er slechts een minimaal aantal dvd's die ook maar gebruik maken van 7.1

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

dat plopjes probleem is wel vaag ik heb een "oude" Z5500, kheb hem anmelijk al 2,5 jaar maar nog nooit problemen mee gehad!

wat ik me wel afvraag:
ik gebruik gewoon de onboard geluidskaart van mijn Asus mobo, als ik hem via de 3 "gewone" analoge kabeltjes aansluit heb ik perfect surround geluid, en de display staat dan ook 6 channel direct (ofzo).

Ik heb ook een "digitale" COAX kabel gekocht, als ik die aansluit en als output selecteer in windows krijg ik ook gewoon geluid. op de logitech control unit kan ik deze 4 settings selecteren: stereo, stereo 2x, Dolby prologic music en dolby prologic movie. Als ik die laatste selecteer en dan een game ga spelen (welke game dan ook) dan heb ik niet het gevoel "echt" surround geluid te horen, er komt veel minder geluid van achter (ook als ik die speakers luider zet) sowieso is er veel minder "positionering" in het geluid. De achter speakers geven een wat vaag achtergrond geluid, maar je krijgt niet echt het gevoel alsof de kogels om je oren vliegen.

Hoe zit dit nou precies? is dolby prologic "echt" surround geluid? volgens mij niet, ik moet Dolby Digital DTS hebben voor ëcht 5.1 surround toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 04-12-2007 08:48 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Chaoss schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:44:
dat plopjes probleem is wel vaag ik heb een "oude" Z5500, kheb hem anmelijk al 2,5 jaar maar nog nooit problemen mee gehad!
wel de eerste serie had nergens last van (de versie met vaste plugs voor de sats op de sub) en andere systemen hebben gewoon nergens last van in het algemeen. maar er is hier nog een heele serie aan topics over geweest met close contact van Logitech die engeneering samples naar mensen uit dat topic stuurde om te testen SUPER service echt niet normaal dat zie je niet veel bedrijven doen
wat ik me wel afvraag:
ik gebruik gewoon de onboard geluidskaart van mijn Asus mobo, als ik hem via de 3 "gewone" analoge kabeltjes aansluit heb ik perfect surround geluid, en de display staat dan ook 6 channel direct (ofzo).

Ik heb ook een "digitale" COAX kabel gekocht, als ik die aansluit en als output selecteer in windows krijg ik ook gewoon geluid. op de logitech control unit kan ik deze 4 settings selecteren: stereo, stereo 2x, Dolby prologic music en dolby prologic movie. Als ik die laatste selecteer en dan een game ga spelen (welke game dan ook) dan heb ik niet het gevoel "echt" surround geluid te horen, er komt veel minder geluid van achter (ook als ik die speakers luider zet) sowieso is er veel minder "positionering" in het geluid. De achter speakers geven een wat vaag achtergrond geluid, maar je krijgt niet echt het gevoel alsof de kogels om je oren vliegen.
nee dit is geen echt surround dit is een stereo naar 5.1 simulator dingus. 5.1 in games krijg je enkel door de 3 pluggen op analoog en de 5.1 functie in de game aan te zetten.
Hoe zit dit nou precies? is dolby prologic "echt" surround geluid? volgens mij niet, ik moet Dolby Digital DTS hebben voor ëcht 5.1 surround toch?
voor DTS heb je ten eerste een speciale media player nodig als ik me niet vergis. daarnaast moet je er voor zorgen dat je onboard geluids kaart zelf alleen digital passtrhoug doet over je coax lijntje (bij creative is dat heel makkelijk in te stellen hoe dat bij de jouwe werkt weet ik even niet.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Shunt schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:17:
voor DTS heb je ten eerste een speciale media player nodig als ik me niet vergis. daarnaast moet je er voor zorgen dat je onboard geluids kaart zelf alleen digital passtrhoug doet over je coax lijntje (bij creative is dat heel makkelijk in te stellen hoe dat bij de jouwe werkt weet ik even niet.
volgens mij heb ik DTS wel eens kunnen selecteren in het schermpje, maar dat was geluid van een DVD film die via windows mediaplayer afgespeeld werdt... zal eens kijken of ik nog wat in de instellingen van de digital output kan vinden... ben sowiezo niet zo heel erg tevreden over die onboard realtek dingen.

maar bij bv een creative kaarjte is het wel mogleijk om echt 5.1 geluid via digital DTS te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Chaoss schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:11:
[...]

volgens mij heb ik DTS wel eens kunnen selecteren in het schermpje, maar dat was geluid van een DVD film die via windows mediaplayer afgespeeld werdt... zal eens kijken of ik nog wat in de instellingen van de digital output kan vinden... ben sowiezo niet zo heel erg tevreden over die onboard realtek dingen.

maar bij bv een creative kaarjte is het wel mogleijk om echt 5.1 geluid via digital DTS te krijgen?
Trouwens een tipje voor alleen 5.1 Z-5500, de Club3d Agrippa Theatron digitaal aansluiten op je speakers geeft een veel mooier resultaat dan onboard geluidskaartjes en de simpele creative kaarten.

Hij zet bijvoorbeeld je mp3s naar 5.1 geluid waardoor het netjes uit al je speakers klinkt.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
hier ook een zeer tevreden z5500 gebruiker, met deze set kun je bijna geen miskoop doen. Ik vind de sub heerlijk, ik houd dan ook wel van een lekkere bas erbij. Het volume is enorm, en het geluid blijft super helder bij hoog volume.

Je moet hem echter wel digitaal aansluiten, niet digitaal klonk het toch echt wat minder bij mij. De stereo x2 functie is erg handig om je muziek door de hele kamer goed te laten horen.

Nadeeltje: maar 1 spdif in, mijn laptop en xbox 360 delen nu 1 ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

krijg jij wel echt 5.1 geluid via digitaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Chaoss schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:58:
krijg jij wel echt 5.1 geluid via digitaal dan?
als je een dvd speler ofzo er op aan sluit of een dvd op je pc via digitaal uit (on gecodeerd) naar de set stuurt wel ja dan heb je gewoon Dobly of DTS en niet van die neppe troep van de set zelf.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

hier ook een hele tevrede gebruiken. ik gebruik hem als set voor de huiskamer zoals dus digitale tv erop via optisch en mijn dvd speler via digital coaxiaal, en heb nu ook een optische switch gekocht zodat ik nu ook mijn Pinnacle showcenter 200 via optisch kan aansluiten. Plopjes versies zijn er al heel lang niet meer. en als je dus de bas helemaal uitzet is de sub ook echt helemaal stil. Als je het singaal er digitaal heen stuurt bijv van af je dvd of iets dan heb je dus meteen 5.1 of Dts (dvd afhankelijk) Er zit namelijk gewoon een 5.1/dts decoder in de control Unit. Ik kan niet verzinnen behalve burenruzie. wat iedereen ook mogen beslissen de 5500 is een top keus.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, even om het zeker te weten he. Ik heb op mijn moederbord Gigabyte p35-ds4 een coax en optische uitgang. Ik kan dus gewoon voor films en games 5.1/DTS geluid hierover laten lopen naar de z5500? Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

ja dat kan

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Shunt schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:17:
daarnaast moet je er voor zorgen dat je onboard geluids kaart zelf alleen digital passtrhoug doet over je coax lijntje (bij creative is dat heel makkelijk in te stellen hoe dat bij de jouwe werkt weet ik even niet.
gister de isntellingen ff doorgelopen maar kon hiet niets over vinden, kan bij de isntellingen van de SPDIF wel selecteren welke formaten mijn externe decoder ondersteund als ik dan _alleen_ DTS aanzet en op test klik hoor en zie ik idd een DTS signaal,

Maar als ik vervolgens iets afspeel via mediaplayer si het weer gewoon dolby PL... en dat terwijl de soundmax chip wel dingen als DTS, DTS interactive en DTS NEO:PC ondersteund... volgens mij moet de chipset dan alle non-DTS signalen meoten kunnen "upscalen" naar DTS.... :?

maar dan nog vraag ik me af of games via coax/DTS wel 5.1 hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 05-12-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
In tegenstelling tot bv de Z3-e (niet te vergelijken, maar toch) kan de subwoofer van de Z-5500 volledig afgezet worden. Er komt dan helemaal niets door. (eigen ervaring)

Bij de Z3-e zit er een knop op de subwoofer achteraan, en zelfs op zijn minimum kan de bass soms nog overheersen. Heel irritant dus. Ik veronderstel dat dit dus bij de Z-2300 hetzelfde is, maar kan dit dus niet met zekerheid zeggen.

Ik heb nu een Z-5500 sinds een week, de sattelieten zijn aan de muur bevestigd via voorgelegde kabels en ben er enorm tevreden van. Heel mooi geluid en de bass overheerst nooit omdat je deze perfect kan instellen naar eigen wensen.

Ik gebruik deze set hoofdzakelijk voor TV/muziek en is dus niet aangesloten aan mijn PC, maar digitaal aan DVD/HD-recorder en dan nog eens via gewone stereokabel aan digicorder en televisie.

De Z-5500 is hier (België) trouwens volop leverbaar. In mediamarkt staat deze trouwens in "promotie", maar dit voor een prijs van 349 EUR terwijl je ze in de gemiddelde computerwinkel kan vinden rond de 300 EUR

[ Voor 11% gewijzigd door Gizmoke op 11-12-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Chaoss schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:11:
[...]

gister de isntellingen ff doorgelopen maar kon hiet niets over vinden, kan bij de isntellingen van de SPDIF wel selecteren welke formaten mijn externe decoder ondersteund als ik dan _alleen_ DTS aanzet en op test klik hoor en zie ik idd een DTS signaal,

Maar als ik vervolgens iets afspeel via mediaplayer si het weer gewoon dolby PL... en dat terwijl de soundmax chip wel dingen als DTS, DTS interactive en DTS NEO:PC ondersteund... volgens mij moet de chipset dan alle non-DTS signalen meoten kunnen "upscalen" naar DTS.... :?

maar dan nog vraag ik me af of games via coax/DTS wel 5.1 hebben.
je hebt alleen DTS als je bron ook DTS is dus alleen bij een film die dat ondersteunt ik geloof niet dat er een chipset is die dat eventjes om zet vooral om dat het nutteloos is. DTS is juist mooier omdat het geluid bijna uncompressed is dus veel meer detail in het geluid. Als je dan je MP3tje naar DTS gaat om zetten heb je nog het zelfde geluid alleen dan met een DTS logo 8)7

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kortom, digitaal aansluiten is leuk voor het afspelen van films, maar met games heb je er niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Iemand die al meer weet over de opvolger van de Z-5500? Of zit die er niet aan te komen voor April 08?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Operations schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:59:
Iemand die al meer weet over de opvolger van de Z-5500? Of zit die er niet aan te komen voor April 08?
Stel de zelfde vraag gewoon nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Volgens mij duurt het nog wel een paar jaartjes voor er hier een opvolger op komt , daarom ook dat logitech budget setjes als de G51 uitbrengt , de z-5500 is gewoon bijna niet te toppen .
het is niet zoals met processors ofzo dat er steeds betere dingen uitkomen , dit is gewoon geweldig geluid en voordat je iets beters heb uitgevonden heb wat even goedkoop in de winkel is te zitten ben je wel een jaartje of 5 verder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november heb ik bij m'n baas de z5500 besteld voor 280 euro:P. Bij ons was hij niet op voorraad wel bij één van onze leveranciers. Tech..xx mag ik niet zeggen denk ik. maar die zijn gewoon vollop leverbaar hoor! Bij ons worden ze namelijk best veel verkocht en de z2300 ook trouwens. Dag erop moest ik werken en kwam hij smiddags al binnen en kon ik savonds al lekker m'n z5500 in gebruik nemen.

Vind dat er echt vet geluid in zit. Alles 5.1 geluid mogelijk. Alleen bij spellen moet ik de analoge ingang gebruiken ipv de digitale, aangezien m'n onboard audio kaart geen Dolby digital live en DTS connect ondersteund.

maar bij de meeste winkels is hij tussen de 300 en 350 euro ongeveer. Echt wel waar voor je geld hoor. Moet je anders even een liedje van "akon" aanzetten, de ultieme subwoofertest haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:59:
In november heb ik bij m'n baas de z5500 besteld voor 280 euro:P. Bij ons was hij niet op voorraad wel bij één van onze leveranciers. Tech..xx mag ik niet zeggen denk ik. maar die zijn gewoon vollop leverbaar hoor! Bij ons worden ze namelijk best veel verkocht en de z2300 ook trouwens. Dag erop moest ik werken en kwam hij smiddags al binnen en kon ik savonds al lekker m'n z5500 in gebruik nemen.

Vind dat er echt vet geluid in zit. Alles 5.1 geluid mogelijk. Alleen bij spellen moet ik de analoge ingang gebruiken ipv de digitale, aangezien m'n onboard audio kaart geen Dolby digital live en DTS connect ondersteund.

maar bij de meeste winkels is hij tussen de 300 en 350 euro ongeveer. Echt wel waar voor je geld hoor. Moet je anders even een liedje van "akon" aanzetten, de ultieme subwoofertest haha.
Nah,food for woofers ultieme test.......
Verder heb ik ook een z5500,een recente model als ik de medewerker van logitecj moet geloven.
Maar ik heb wel last van plopjes zo af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:05:
[...]

Verder heb ik ook een z5500,een recente model als ik de medewerker van logitecj moet geloven.
Ik heb helemaal geen last van plopjes, maar die van mij is nog maar 2 maanden oud (versie 2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
mja met pid R710 totaal geen problem (half jaar geleden gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in juni de z-5500 aangeschaft, en omdat die uitstekend werkt heb ik er begin januari ook 1 gekocht voor de slaapkamer :D PID:728
Maar die eet dus zekeringen, niet door (geluid)overbelasting maar bij het aanzetten van de set.

Heb toen nog eens een nieuwe zekering er in gezet, maar als ik hem nu aanzet, dan blijft de Console op COAX detecting....staan, lampje wordt blauw, maar gaat na 4 seconden uit op rood :( kan hem weer aanzetten maar blijft uit gaan na 4 seconden. De set is overigens aangesloten op een verdeelblok met spanningsafvlakker en overspanningsbeveiliger, en is geaard, maar dat laatste heeft weinig nut denk ik omdat de stekker van de z-5500 geen aarde draad heeft.

k overweeg om hem om te ruilen omdat het niet op te lossen valt met de juiste zekering. MAar hoop niet dat dit een structureel probleem is voor PID 728 vandaar. Iemand anders heeft er ook last van, las ik op een ander forum, maar weet niet wat het PID van hem is. Is er hier iemand die dat wel eens gehad heeft? of iemand kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:46:
Ik had in juni de z-5500 aangeschaft, en omdat die uitstekend werkt heb ik er begin januari ook 1 gekocht voor de slaapkamer :D PID:728
Maar die eet dus zekeringen, niet door (geluid)overbelasting maar bij het aanzetten van de set.

Heb toen nog eens een nieuwe zekering er in gezet, maar als ik hem nu aanzet, dan blijft de Console op COAX detecting....staan, lampje wordt blauw, maar gaat na 4 seconden uit op rood :( kan hem weer aanzetten maar blijft uit gaan na 4 seconden. De set is overigens aangesloten op een verdeelblok met spanningsafvlakker en overspanningsbeveiliger, en is geaard, maar dat laatste heeft weinig nut denk ik omdat de stekker van de z-5500 geen aarde draad heeft.

k overweeg om hem om te ruilen omdat het niet op te lossen valt met de juiste zekering. MAar hoop niet dat dit een structureel probleem is voor PID 728 vandaar. Iemand anders heeft er ook last van, las ik op een ander forum, maar weet niet wat het PID van hem is. Is er hier iemand die dat wel eens gehad heeft? of iemand kent?
Is die PID 728 de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

fragcompany schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:05:
[...]

food for your woofers is een pokke test voor je sub woofer. deze werkt alleen op setjes als een Z-5500 of een Car sub waar de bedoeling is om zo veel mogelijk geluid te maken. wil je testen hoe hard en diep je sub gaat moet je een frequency gen op je pc zetten en dan eens kijken hoe dat werkt. kijk alleen wel uit met over belasting.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:52:
[...]

Is die PID 728 de nieuwste versie?
Ik heb geen idee of dat de nieuwste versie is operations, k heb hem 2 weken geleden aangeschaft bij Mediamarkt Arena.

Logitech erkent ook het probleem wat ik heb zie ik op hun website:

Een aantal Z-5500 Digital Speaker Systems ondervinden problemen met de Control Pods. Het probleem komt op verschillende manieren tot uiting:

* nadat u enkele minuten muziek op de analoge ingang hebt afgespeeld, wordt de Control Pod vergrendeld
* er verschijnen strepen op de display
* de display verdwijnt of wordt zwart
* er is geen audio
* audio kraakt of is vervormd
* stroom valt weg

Bron: http://tinyurl.com/3az767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Ik heb geen idee of dat de nieuwste versie is operations, k heb hem 2 weken geleden aangeschaft bij Mediamarkt Arena.

Logitech erkent ook het probleem wat ik heb zie ik op hun website:

Een aantal Z-5500 Digital Speaker Systems ondervinden problemen met de Control Pods. Het probleem komt op verschillende manieren tot uiting:

* nadat u enkele minuten muziek op de analoge ingang hebt afgespeeld, wordt de Control Pod vergrendeld
* er verschijnen strepen op de display
* de display verdwijnt of wordt zwart
* er is geen audio
* audio kraakt of is vervormd
* stroom valt weg

Bron: http://tinyurl.com/3az767
Heb je hem al opgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Laatst online: 02-09 20:57
Mijn is gister kapot gegaan de tweede keer al. Eerste keer was al na 3 weken. En gister de tweede keer ik stak mijn adapter van mijn gsm in het stopkontakt daar onder was het stroom van de Set. Stak de adapter van de gms en ineens deed mijn decorder het niet meer :S. Ik ben van plan om de set ruilen voor een harman set of mijn geld terug. want nu zit ik zonder geluid.

2 keer binnen een jaar kapot. Prachtig geluid maar de kwaliteit van de componenten is zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Laatst online: 02-09 20:57
ik weet het probleem al het de zekering van de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Weet er iemand, of kan iemand nameten, wat de lengte breedte en hoogte zijn van de subwoofer van de Z5500? Ik heb een klein kamertje en ik zou wel wille weten of de subwoofer onder mijnbureau past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

philotra schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:53:
Weet er iemand, of kan iemand nameten, wat de lengte breedte en hoogte zijn van de subwoofer van de Z5500? Ik heb een klein kamertje en ik zou wel wille weten of de subwoofer onder mijnbureau past.
for the love of god pak dan geen Z-5500. de eeh (hoe noem je dat goed zonder de wrath van alle andere Z-5500 owners op mijn dak te krijgen :P) laten we het houden op de extra bass door vervorming en aparte frequentie verdeling zal in je kleine kamer als een ideoot door dreunen. krijg je een beetje het effect van een flinke stevige SUB in een fiat panda ofzo.

imoh ben je beter af met een minder krachtig setje het hangt natuurlijk ook voledig af waar je van houd aangzien sommige mensen gewoon van die eeh bass houden (deed ik vroeger ook)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
De prijs is in al die jaren ook niet echt drastisch gekelderd. Ik heb hem als eerste gekocht, toen hij net uit. Heb hem zo'n 4 jaar in bezit nu. Toen gekocht voor 300 euro, nu is hij zo'n 270 euro? Denk inderdaad dat het nog wel even duurt voordat er een opvolger van komt. Ik heb geen enkel probleem gehad met de set ondanks dat het het aller-eerste setje was met PID nummer. Geen plop of gekraak etc etc... die dus blijkbaar wel voorkwamen in latere setjes. Erg leuk setje voor weinig geld, lekker geluid als je niet echt veel eisend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou hem zo weer kopen...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:30:
De prijs is in al die jaren ook niet echt drastisch gekelderd. Ik heb hem als eerste gekocht, toen hij net uit. Heb hem zo'n 4 jaar in bezit nu. Toen gekocht voor 300 euro, nu is hij zo'n 270 euro? Denk inderdaad dat het nog wel even duurt voordat er een opvolger van komt. Ik heb geen enkel probleem gehad met de set ondanks dat het het aller-eerste setje was met PID nummer. Geen plop of gekraak etc etc... die dus blijkbaar wel voorkwamen in latere setjes. Erg leuk setje voor weinig geld, lekker geluid als je niet echt veel eisend bent.
heb jij de set waar de speaker kabels met tulp stekkertjes aan gesloten zijn op de sub ?
zo ja dat is de enige Z-5500 serie in het begin die geen enkel probleem had met dat soort dingen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Shunt schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:31:
[...]

heb jij de set waar de speaker kabels met tulp stekkertjes aan gesloten zijn op de sub ?
zo ja dat is de enige Z-5500 serie in het begin die geen enkel probleem had met dat soort dingen.
Klopt ja. Die zitten aan de speakers vast met tulp stekkers en deze gaan als tulp in de Sub. Soms wel vervelend omdat de kabels erg lang zijn. Achter zo'n 7M en voor 4 of 3M dacht ik. Dus hoopje stekker ligt achter je bureau :)

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-01-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

philotra schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:53:
Voor de mensen die dit nog wilden weten: ik heb van een medetweakeer de maten 44cm diep 33cm breed en 34cm hoog doorgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ja gisteren, heb m even opgewarmd ;) & uitgetest, werkt perfect, dit is PID: 743 vorige was 728
Heb het setje voor de zekerheid ook maar op een geaard stekkerblok met netfilter & piekspanning beveiliger gezet, you'll never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb sinds kort ook de z-5500, maar nu vraag ik mij af of ik telkens de schakelaar achterop de subwoofer ook moet uitdoen, of is beter om het controle-pad altijd op standby te laten staan?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Moet je helemaal zelf weten.. ik laat hem altijd op standby tenzij ik langer dan 2 dagen niet thuis ben (dan trek ik een stekker eruit waar alles aan hangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik wil hem ook aanschaffen voor mijn woonkamer maar ik krijg die joekel van een sub-woofer er bij mijn vriendin niet in :'(
Mooi voor bij mijn PS3
Ik zal haar nog even flink onder druk zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Nico111 schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:20:
Ik wil hem ook aanschaffen voor mijn woonkamer maar ik krijg die joekel van een sub-woofer er bij mijn vriendin niet in :'(
Mooi voor bij mijn PS3
Beetje nutteloze bump maar ok.
laat haar maar eens een alternatief zien. zoek maar eens wat subs van goede merkjes er bij dan zal je zien dat die sub van de Z-5500 nog maar een kleintje is ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:47:
[...]
Beetje nutteloze bump maar ok.
laat haar maar eens een alternatief zien. zoek maar eens wat subs van goede merkjes er bij dan zal je zien dat die sub van de Z-5500 nog maar een kleintje is ;)
Ik vind deze sub al te groot. Wel leuk, maar nutteloos. Buren etc. Ik heb hem zelf meestal op maximaal 30% staan. Daarboven wordt ie te boomy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 21:32

DjVe

Hatsaflats!

Nico111 schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:20:
Mooi voor bij mijn PS3
muwha daar heb ik een oplossing voor! ken je die krukjes van ikea met een gekleurd doek erom...die past perfect om de sub! Dan heeft je vriendin ook niets te zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb gelezen dat je elektrische apparatuur 60 cm van de Subwoofer moet zetten omdat deze een magnetisch veld van 60 cm heeft.
Wie heeft er ervaring mee met apparatuur binnen deze 60 cm want ik wil hem op 25/30 cm van mijn LCD tv afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
Ik heb de sub naast me staan op me kamer, op bijna dezelfde hoogte als me lcd scherm, op ongeveer 25-30 cm afstand. De conus van de sub is naar me scherm gericht (weet niet of dat wat uitmaakt). Ik heb nog nooit problemen met het magnetische veld gehad, dus denk dat het geen probleem is, zolang je je scherm er maar niet bovenop zet denk ik ;) Ik denk dat ze die 60 cm gewoon voor de zekerheid erop zetten.
Edit: Het is trouwens wel een lcd pc scherm, maar dat zal wel geen verschil uitmaken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn1990 op 03-05-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Een CRT heeft er wel last van, maar 60cm is wel erg ruim genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
als ze het goed doen dan schermen ze het zo veel mogelijk af in de sub zelf, waardoor die 30cm echt geen probleem moet zijn....Heb zelf een basversterker staan met een 17'' conus (en dus een enorme spoel) en die heb ik ook vaak zat nog geen 20cm van mijn crt tvtje gehad en daar had hij ook geen last van, maar nu is die ook wel heel goed afgeschermd (professioneel ding) maar lijkt me sterk dat je er dingen mee verneukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik heb dat ding open gehad en geloof me maar dat er 0.0 afscherming in zit zelfs niet om het magneetje op de sub driver zelf. en ja het is een magneetje"JE" verder de spoel die er in zit zal ook nog redelijk wat veldjes maken

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Jordy van e schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 06:01:
[...]

muwha daar heb ik een oplossing voor! ken je die krukjes van ikea met een gekleurd doek erom...die past perfect om de sub! Dan heeft je vriendin ook niets te zeuren ;)
Weet je misschien wat de naam is van de krukjes, want ik kan ze niet vinden op de ikea site en ik vind het wel een goed idee.

Als je de naam niet meer weet zou je hem dan misschien even voor mij op kunnen meten. Dan kan ik even kijken of het past naast mijn deur.

Kom ik mijn vriendin toch nog een beetje tegemoed ;), want er komt ook al een 40" LCD tv in de kamer te staan :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

he bah...kan de naam niet vinden.

iig het zijn deze (even gegoogled:)

[img]http://bigthumbs.marktplaats.nl/kopen/thumbnail/1/2d/279565009.jpg[\img]

Je hebt ze int zwart leer, blauw en rood. Kosten 15 euro. Heb ze 2 maanden geleden met mn vriendin gekocht als kledingpleur meubel aka subwoofer :P. Als je even langs de ikea gaat weet je wel welke ik bedoel.

[ Voor 29% gewijzigd door DjVe op 10-05-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Dat is echt een mooie oplossing ook wel toevallig dat hij er precies om heen kan. Echt een mooie uitvinding.
Bedankt voor het uitzoeken _/-\o_
Zou je voor mij die van jouw nog even op kunnen meten LxBxH. Ik woon namelijk best ver van de IKEA af en dan kan ik zien of ik hem ook kan plaatsen. De ruimte waar hij moet staan is een beetje krap :)

EDIT
ik heb hem gevonden en hij heet de SOLSTA PÄLLBO. de maten zijn 39X39X38 (in cm)

@ Jordy van E
De subwoofer met coolvinnen is toch ongeveer 43 cm diep. Heb je dan de achterkant van de poef eruit gesneden?

[ Voor 24% gewijzigd door Nico111 op 10-05-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ik zou toch zweren dat ik hier nog een reactie geplaatst had :P

anyway, je gooit al dat hout je raam uit en gebruikt alleen de stof (wellicht ook het kussen, maar dat weet ik niet zeker). Door die koelvinnen gaat dat doek wat straker staan, maar het gaat nog wel en ziet er prima uit :)

Anyway, ik kan het nu even niet nakijken aangezien ik nog 2 maanden in Australie zit voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er niet op dat de 5500 vervangen gaat worden gezien alle Nederlandse Distri's ruime voorraden hebben. Er is een nieuwe revisie gekomen waarin het probleem met ploppen zoveel mogelijk is verholpen, daarom is er een tijdje een heel slechte voorraad geweest in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit ook te kijken naar een goede set met iig een optische ingang.

Vindt de Z5500 een zeer mooie set, alleen was inderdaad nieuwsgierig naar een eventuele opvolger omdat hij toch al vrij oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nieuw wil niet altijd zeggen beter he ;) ik heb liever een 'oude' 5500 die nu eindelijk eens zonder plopjes op de markt is als een opvolger waar weer vanalles aan gedaan moet worden :)

geluid is geluid, op speaker gebied zal er echt niet zoveel veranderen (wellicht alleen aan het kastje met de decoders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Klopt

Al vind ik dat er meer zaken meespelen met speakers. 1 Daarvan vind ik ook design en mogelijkheden. Een opvolger zal hoogst waarschijnlijk andere/meer functies bevatten en een ander design hebben.

Vaak wil de oude serie ook nog flink in prijs dalen op het moment dat het nieuwe model er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Heb em ongeveer anderhalf jaar nu, kan alleen maar zeggen dat het een Prima set is. Of je wilt wachten op een volgende die meer opties bevat en misschien beter is, is natuurlijk persoonlijk.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Viper® schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:10:
Klopt

Al vind ik dat er meer zaken meespelen met speakers. 1 Daarvan vind ik ook design en mogelijkheden. Een opvolger zal hoogst waarschijnlijk andere/meer functies bevatten en een ander design hebben.

Vaak wil de oude serie ook nog flink in prijs dalen op het moment dat het nieuwe model er is.
de enige nieuwe standaarden die uit zijn gekomen zijn DTS-HD en TRUHD en als je een Full HD scherm hebt staan + een bluray speler dan verwacht ik eigenlijk dat je dan ook wel wat geld in een fatsoenlijk audio systeempje zou steken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

klopt helemaal,

bovendioen zou je ook een geluidskaart kunnen updaten als je meer funties wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De set is zeker goed. Als je kijkt op 2dehands sites zie je ze amper voorbij komen, en vaak nog voor zeer hoge prijzen zoals 200 euro.
Nieuw zit die rond de 260. En ik zou eerder een nieuwe kopen ivm het plopjes verhaal etc.

Toch maar een keer weer eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe 5.1 set ter vervanging van mijn Panasonic Home Cinema set uit 2002. Daar zit een sub bij van 100 watt RMS, maar niet genoeg vind ik, zelfs voor mijn kleine hokkie van 14m2 :P Zit je er een meter vanaf dan ga je dood van de bass, zit je op 2m dan hoor je niks meer. Dus ik wil wat meer power, dikke overkill zodat ik de bass gewoon laag kan zetten en het overal hoor.

Maargoed, hier een aantal vraagjes:

1. Ik zie overal staan dat er een coax aansluiting op het control panel zit, maar er staat nergens of deze aansluiting ook voor radio (tuner) gebruikt kan worden?

2. Ook vraag ik me af, of de nieuwe versies nu uitwisselbare kabels hebben, aangezien er 2 versies schijnen te zijn: met vaste kabels met stekkers , en losse kabels.

3. Laaste vraag: wat is de beste manier van aansluiten op mijn X-Fi XtremeMusic? Mbv de 3x analoge aansluitingen, of spdif/coax?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25
1. Ik geloof wel dat hij op een tuner aangesloten kan worden middels COAX. Maar hier ben ik niet helemaal zeker van.
2. Ik heb zelf een "nieuwe" Z-5500, is 3-4 maandjes oud geloof ik, en die heeft losse kabels + losse speakers. Dus dat zullen alle nieuwe versies wel hebben.
3. Hier heb ik niet echt een goed antwoord op, ik heb hem zelf via spdif aangesloten op mijn geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

1. De coax is een digitale aansluiting, voor digitaal geluid dus.
2. Ik heb een Z-5500 vanaf de meivakantie en deze heeft losse kabels/speakers. Iets wat ik ook liever heb.
3. Ik laat mijn ASUS Xonar kaart coderen naar Dolby Digital en via de optische verbinding gaat dat naar mijn Z5500.

Over de hoogte van het volume hoef je je bij de Z5500 geen zorgen te maken, ik heb hem altijd maar op 3½ van de 20 blokjes staan, zeg 17,5%. Hij is dan al redelijk hard.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
De prijs begint na lange tijd ook wat harder te dalen. Dit is vaak een teken dat er een opvolger aan zit te komen.
(zie de grafiek)
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Hopen dat de sub van de opvolger als deze er komt wel magnetisch is afgeschermd, want ik durf het toch niet aan om de sub van de Z-5500 naast mijn nieuwe LCD te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Sebazzz schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:51:
1. De coax is een digitale aansluiting, voor digitaal geluid dus.
Klopt.
2. Ik heb een Z-5500 vanaf de meivakantie en deze heeft losse kabels/speakers. Iets wat ik ook liever heb.
Hebben ze allemaal vanag de 107 versie, oudere worden sinds 2006 niet meer geleverd.
3. Ik laat mijn ASUS Xonar kaart coderen naar Dolby Digital en via de optische verbinding gaat dat naar mijn Z5500.
Ik zou juist al het gedecodeer overlaten aan de 5500, daar is ie voor gemaakt en scheeld cpu load op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nico111 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:18:
De prijs begint na lange tijd ook wat harder te dalen. Dit is vaak een teken dat er een opvolger aan zit te komen.
(zie de grafiek)
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Hopen dat de sub van de opvolger als deze er komt wel magnetisch is afgeschermd, want ik durf het toch niet aan om de sub van de Z-5500 naast mijn nieuwe LCD te zetten.
Dat magnetisch afschermen is helemaal niet boeiend bij LCD TV's. Alleen ouderwetse CRT's hebben last van (groen/paars uitslaand beeld), omdat een magneetveld het electronenkanon beinvloed.

Verder lijkt het me bij speakersets niet echt boeiend om op een nieuwe te wachten. Ze moeten geluid geven en het goed doen. Als er geen grote nadelen aan zo'n set zitten, dan zou ik niet zitten wachten op een nieuwe (sterker nog, ik zou eerder de oude kopen als die goedkoper wordt). Het is geen videokaart ofzo waar een nieuwe daadwerkelijk veel voordelen kan hebben :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

DukeBox schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:01:

Ik zou juist al het gedecodeer overlaten aan de 5500, daar is ie voor gemaakt en scheeld cpu load op je pc.
Ik decodeer niet, ik codeer. Daarna decodeert de Z5500 weer. Optimale kwaliteit. Bovendien heeft de Xonar een hardwarematige encoder dus...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 2 Laatste