De asus eee pc 701 (aka de $200 laptop) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Brainstorm86 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:11:
waarom wil je persee 8gb? 4gb is toch zat? een 2.5" hddtje eraan en je hebt 124gb :P
Ik ben al een tijdje bezig om over te stappen op mmc cards. Ik gebruik nu al 2 weken alleen mn 2 gig kaart als opslagmedium. Erg handig want als ik data nodig heb hoef ik t niet eerst op die onbetrouwbare dvdof cdtjes te zetten (echt volgens mij heb ik niet een schijfje waar niet ergens een leesfout op zit, echt irri)
Nu komt t.
als ik alle programmas die ik gebruik op een sd kaart zet ben ik ongeveer 3.8 gig kwijt.

Ik heb het dan over paintshop pro en animator
reason 3 (das echt een geheugenvreter met zn 1.5 gig wat 'm voornamelijk zit in die orchester
soundbanks dongle van ze)
dosbox. inclusief al mn oude software
aeu (amiga)
frontpage
en dan nog mn artwork en muziek files.
en mn alice chatbot. (elmow en marcotm)

Dus ja, sinds veel van die software, waar ik al jaren mee werk en aan gewend ben niet op linux loopt
moet ik wel op windows. Dat past dus voor geen meter. waar moet ik windows nu op kwijt?

4 gig is niet echt veel dus.

Ik heb t dus over wat standaard in die asus moet zitten, en niet op een kwijt te raken sdkaartje

ik zag trouwens op t net dat er al een microsd kaart is van 6 gig. Zou die ontwikkeling net zo gaan als bij onze vertrouwde harde schijf? dat er over een paar jaar 160 gig op gaan. Lijk me fantastisch. Je hele hebben en houden in een valse kies:)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Zou die ontwikkeling net zo gaan als bij onze vertrouwde harde schijf? dat er over een paar jaar 160 gig op gaan. Lijk me fantastisch. Je hele hebben en houden in een valse kies:)
Tegen die tijd heb je waarschijnlijk ook 160Gig nodig voor je OS want dat groeit allemaal mee :)

[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 16-08-2007 19:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Plark
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04-2024
Brainstorm86 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:17:
Wanneer komt die 10"dan uit ?

Sorry zie het al staan 3 paginas terug. Helaas komt de 8.9"ook pas over een jaar dus dan toch maar de 7"denk ik. Hopen dat die snel komt want mijn laptop is kapot helaas net buiten de garantie en 3 september begint school weer.
Garantie houdt echt niet op na 1 of 2 jaar...

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 17:29
jawel helaas wel na 1 jaar al is een business notebook (gekocht bij makro)dus kan geen aanspraak maken op de consumenten rechten.

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
wat lees ik nou( nieuws: Details Asus Eee PC onthuld: minder flash voor meer geld )

4GB zou het maximum zijn :s, ik vind dat eigenlijk eerder het minimum

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Verwijderd

Kan een mod s.v.p. de topictitel veranderen in

De asus eee pc 701 (aka de 2GB $269 laptop previously known as the 4GB $200 laptop)

thanks!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus weer veranderende specs en prijs (en weer de verkeerde kant op :/ )

/▌

• tim007
Marzman schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:37:
Dus weer veranderende specs en prijs (en weer de verkeerde kant op :/ )
idd, ik had toch liever de oude specs...

maar ik hoop dat snel een reviewer een prototype in handen krijgt, zodat het 'echt' eens kan getest worden

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 10:05
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:31:
Kan een mod s.v.p. de topictitel veranderen in

De asus eee pc 701 (aka de 2GB $269 laptop previously known as the 4GB $200 laptop)

thanks!
Doen we wel in deel 2.. mocht de laptop er ooit nog komen en er een deel 2 komt ;(

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 10:05
tim007 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:42:
[...]

idd, ik had toch liever de oude specs...

maar ik hoop dat snel een reviewer een prototype in handen krijgt, zodat het 'echt' eens kan getest worden
Zoals HIER bedoel je ?

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 22:42

4play

-Nintendo- fan

nee liever een echte test notebookrevieuw kon alleen even ruiken aan de EEE in een ASUS gebouw. Ik wil een bleke nerd die het ding gelijk opendraait en probeerd wat de EEE echt kan wel eens zijn verhaaltje horen vertellen...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
die had ik reeds gelezen, maar zoals 4play(hierboven) reeds zei zou een 'echte' review niet misstaan, zekers nu ze terugkrabbelen van de 16 en 8GB SSD schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:08:
[...]

Tegen die tijd heb je waarschijnlijk ook 160Gig nodig voor je OS want dat groeit allemaal mee :)
Laten we toch hopen van niet. Iets zegt mij dat in veel os nogal wat onnodige rotzooi zit.
Het is mij bijvoorbeeld totaal onduidelijk waarom een wordprocessor 2 cdtje in beslag moet nemen.
Ik gebruik nog steeds wordpad. ik heb er zelfs een boek in geschreven.
Het zelfde geld voor zoiets als reason, volgestouwd met allerlij samples die ik niet gebruik maar die op de 2 cdtjes staan die op je harde schijf MOETEN staan omdat t programma anders niet werkt.

Ik vraag me serieus af wat er op windows vista en in linux nu echt verantwoordelijk is voor t functioneren van de computer en wat er nou eigelijk alleen maar onnodige ballast is.
Ik bedoel met windows mobile 5 kan je ook wordprocessen, databasen en internetten.

een leuk voorbeeldje is de HP tool om usb sticks bootable te maken.
wat moet t programma kunnen? formateren en systeembestanden plaatsen.
Ik zou zeggen dat je dan niet meer dan 200 kb nodig hebt.
De dames van HP zien dat anders: A C H T E V E E R T I G__M E G A B Y T E S __G R O OT
omg.
ja ok, je kan met de tool nog andere dingen. maar vragen we daarom?
lijkt me een kleine moeite om een pure bootutillity op t net te zetten.
ik ga ze slaan.

Misschien dat ze dat bij asus ook gedacht hebben en een degelijke linux leveren die dat doet wat ie moet doen en de rest achterwege laat. En dan kan je alles, met maar 512 KB aan os en software.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:29

XanderDrake

Build the future!

Dikke domper.... :( |:(

Meer geld voor minder specs, but accu bij instap model, én geen introductie in de VS :/
Oftewel: import wordt effectief 2 keer zo moeilijk en een stuk duurder (gezien dat de dollarstand niet meer van toepassing is)...

grmbl. Meteen een stuk minder intressant allemaal. Die 269-299$ versie is opzich nog wel leuk, als ie sowieso te regelen valt voor een fatsoenlijke prijs...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik begin ook een beetje af te haken. $300 klinkt nog redelijk, maar het is nog maar de vraag voor hoeveel (en wannéér) ie hier daadwerkelijk in de winkels gaat liggen. Als dat ver boven de 300 euro wordt voor het goedkoopste model wordt het mij ook te duur voor wat je krijgt. Voor dat geld koop ik liever een leuke PDA die nog veel compacter is en waar je tegenwoordig ook vrijwel alle PC-taken op kan doen. Of ik leg nog flink wat bij voor een 'echte' laptop met 11 of 12"-scherm.

Beetje offtopic, maar toen ik vorige week in de VS was viel het me op dat ze daar veel meer van zulke kleine laptopjes verkopen voor maar 400-500 dollar. In Nederland zie je die nauwelijks. Vooral niet voor zo'n prijs. Lijkt wel of er in Nederland dan kennelijk sowieso weinig vraag is naar kleine laptops. Hoop niet dat dat wat zegt over de verkrijgbaarheid van de eeepc....

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 17-08-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
XanderDrake schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:54:
Dikke domper.... :( |:(

Meer geld voor minder specs, but accu bij instap model, én geen introductie in de VS :/
Oftewel: import wordt effectief 2 keer zo moeilijk en een stuk duurder (gezien dat de dollarstand niet meer van toepassing is)...

grmbl. Meteen een stuk minder intressant allemaal. Die 269-299$ versie is opzich nog wel leuk, als ie sowieso te regelen valt voor een fatsoenlijke prijs...
dat gaat helaas niet op, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_one_price

tenzij je hem zelf gaat halen in een sales tax vrije US staat en zo btw ontduikt, maar dat is illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:53:
dat gaat helaas niet op, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_one_price

tenzij je hem zelf gaat halen in een sales tax vrije US staat en zo btw ontduikt, maar dat is illegaal
Hiermee wil je zeggen dat ik de 199$ niet-bestaande versie van de EEE sowieso niet kon krijgen voor €140, gezien de dollarstand?

Naja, dat neemt niet wet dat we de EEE vooralsnog uit China of Taiwan moeten halen, mochten we em willen hebben vóór het einde van de eeuw 8)7 En dat is natuurlijk moeilijker.
Palomar schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:46:
Beetje offtopic, maar toen ik vorige week in de VS was viel het me op dat ze daar veel meer van zulke kleine laptopjes verkopen voor maar 400-500 dollar. In Nederland zie je die nauwelijks. Vooral niet voor zo'n prijs. Lijkt wel of er in Nederland dan kennelijk sowieso weinig vraag is naar kleine laptops. Hoop niet dat dat wat zegt over de verkrijgbaarheid van de eeepc....
Het punt is, dat dit soort "gadgets" veel eerder hun weg vinden naar de VS (één grote, uniforme markt, wat Europa nog niet is). Dat soort laptopjes worden eerst daar gemene goed voordat ze hier populair worden. Geen nood, meestal kunnen we dit soort ontwikkelingen over een jaar of anderhalf hier ook waarnemen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
XanderDrake schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:14:
[...]

Hiermee wil je zeggen dat ik de 199$ niet-bestaande versie van de EEE sowieso niet kon krijgen voor €140, gezien de dollarstand?
200/1.37*1.19=174 euro

je moet helaas toch echt btw afdragen in nederland :)

hier in de US zijn winkelprijzen altijd tax free weergegeven (die 199) en komt er dan afhankelijk van de staat sales tax bij (0 tot 8 procent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:14:
Het punt is, dat dit soort "gadgets" veel eerder hun weg vinden naar de VS (één grote, uniforme markt, wat Europa nog niet is). Dat soort laptopjes worden eerst daar gemene goed voordat ze hier populair worden. Geen nood, meestal kunnen we dit soort ontwikkelingen over een jaar of anderhalf hier ook waarnemen.
Inderdaad, Europeanen willen dan weer software & manuals in hun eigen taal, aparte toetsenborden, stroomstekkers enz.. Als je net heel een nieuw produkt zoals de eeepc op de markt brengt is het veel simpeler om met Amerika te beginnen, daar kan je genoeg produkten weg zetten om de ontwikkelingskosten te betalen en dan later pas de produktielijnen aanpassen aan de verschillende varianten voor Europa. Op mijn werk (randapparatuur producent) doen ze dat ook zo.

Toch jammer hoor, daar niet van. Ik zou bovendien ook best het Amerikaanse eeepc model willen als dat hier te koop zou zijn. Ik heb alles toch altijd op Engels en ben gewend aan Amerikaanse toetsenborden (die standaard zijn in Nederland als een van de weinige Europese landen).

Maarja, dat zal dan toch weer een lastige import moeten worden vrees ik.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 17-08-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik type ook alle op een "VS" toetsenbord (volgens mij de meeste mensen hier, al denkt windows daar anders over), manual in het engels lijkt me ook prima alleen een oplader had ik graag toch wel werkend voor onze stopcontacten :) (maar dat lijkt me ook niet zo'n probleem, Asus heeft al genoeg uitontwikkelde stekkers voor onze markt in huis).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:21:
200/1.37*1.19=174 euro

je moet helaas toch echt btw afdragen in nederland :)

hier in de US zijn winkelprijzen altijd tax free weergegeven (die 199) en komt er dan afhankelijk van de staat sales tax bij (0 tot 8 procent)
Je hebt opzich gelijk, maar je kan het ontwijken:
Zeggen dat het een gift is, dat mag tot 100$, en meestal kan je je daar overheen lullen. :P
Heb ik al eerder gedaan.

Maar goed, het is allemaal niet meer van toepassing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Marzman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:06:
Ik type ook alle op een "VS" toetsenbord (volgens mij de meeste mensen hier, al denkt windows daar anders over), manual in het engels lijkt me ook prima alleen een oplader had ik graag toch wel werkend voor onze stopcontacten :) (maar dat lijkt me ook niet zo'n probleem, Asus heeft al genoeg uitontwikkelde stekkers voor onze markt in huis).
ik heb van die verloopstukjes voor 50 cent per stuk gekocht, werkt prima. En de meeste laptops kunnen tegenwoordig prima met 100-240 volt overweg. Sterker nog, van al mijn apparatuur werkt alleen mijn scheermachine hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
XanderDrake schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

Je hebt opzich gelijk, maar je kan het ontwijken:
Zeggen dat het een gift is, dat mag tot 100$, en meestal kan je je daar overheen lullen. :P
Heb ik al eerder gedaan.

Maar goed, het is allemaal niet meer van toepassing...
Nouja, als je hem zelf hier koopt en meeneemt in het vliegtuig zullen ze er vanuit gaan dat je hem gewoon in NL hebt gekocht zoals 99,9% van de passagiers met een laptop. Dus dan mag die wel 2000 dollar waard zijn.
Zou ik wel de verpakking achter laten. :)

En als je het via een pakketje wil doen moet je op de sticker vermelden wat er in zit en wat de waarde is. En dan is "100 dollar laptop" wel wat verdacht. Maargoed, er zal altijd wel een pakketje doorglippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:23:
En als je het via een pakketje wil doen moet je op de sticker vermelden wat er in zit en wat de waarde is. En dan is "100 dollar laptop" wel wat verdacht. Maargoed, er zal altijd wel een pakketje doorglippen.
Gewoon zeggen dat het een OLPC a.k.a $100 Laptop betreft.

Haha :+

En nu weer on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus Eee PC Price and Availability
Friday, Aug 17th 2007 by Vincent Nguyen
Eeeuser member zorroman2008 shared pricing and release dates of the Eee PC for the US. If the information is correct, two of the three models should hit state side in late September. The first model features 7-inch display, 2GB of storage, 4 or 6-cell battery, 512 MB of memory and integrate Wi-Fi will go for $269-$299. The more expensive model priced at $369-$399 will have 4GB of memory.

Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2007/08/news06052007.jpg

You can pick from any colors you want as long as it’s white or black. The 4-cell battery provides up to 4 hours of runtime while the 5-cell delivers up to 5 hours.

The third model priced at $200 will not be available in North America. [Thanks John Rodriguez]

Zie deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

You can pick from any colors you want as long as it�s white or black.
Zo is Ford ook ooit begonnen, leverbaar in alle kleuren zolang het maar zwart is :)

Niet heel erg interessant meer met zo'n prijs, ze zijn dus twee keer zo duur geworden uiteindelijk als dit klopt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Niet heel erg interessant meer met zo'n prijs, ze zijn dus twee keer zo duur geworden uiteindelijk als dit klopt.
Ja, als dat waar blijkt te zijn dan kan dit topic op slot. Wie gaat nu $400 betalen voor zo een laptop als je voor $499 een echte kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Nu online
Alhoewel ik $400 ook te veel vind voor deze laptop moeten mensen toch echt ophouden met deze laptop te vergelijken met budget-laptops die nu al op de markt zijn. Ten eerste weegt deze laptop veel minder en is door het kleine formaat ook veel handiger om mee te nemen. Bovendien heeft deze laptop (als het bericht klopt) een veel langere accuduur. Het is dus iets totaal anders dan een gewone laptop en moet daar dus ook niet mee vergeleken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zwelgje_76 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:45:
Alhoewel ik $400 ook te veel vind voor deze laptop moeten mensen toch echt ophouden met deze laptop te vergelijken met budget-laptops die nu al op de markt zijn. Ten eerste weegt deze laptop veel minder en is door het kleine formaat ook veel handiger om mee te nemen. Bovendien heeft deze laptop (als het bericht klopt) een veel langere accuduur. Het is dus iets totaal anders dan een gewone laptop en moet daar dus ook niet mee vergeleken worden.
Waarom mag je geen vergelijkingen maken?

Als de prijs richting die van een volwaardige laptop gaat is het niet vreemd dat het daarmee vergeleken wordt. Dat het voor jou geen alternatief is wil niet zeggen dat dit voor anderen ook niet zo is aangezien je niet weet wat anderen met deze laptop zouden willen doen. Misschien komt er dadelijk iemand die het vergelijkt met een smartphone of pda die hij nu liever koopt (zit ook rond die prijs en is nog mobieler)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar dan moet de topictitel aangepast worden. Ik noem dit aanbod van Asus misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Euhm, deze laptop is zo gemaakt dat ie zo goedkoop mogelijk kan geproduceerd worden. In dat opzicht is het juist een budget laptop. Volgens mij is de mobiliteit vooral een (handig) bijeffect van de consessies die worden gedaan op het scherm en de hardware.
Het originele model, de EEE 701 van "$199", is daar een mooi voorbeeld van. Om daadwerkelijk rond die prijs te zitten, stoppen ze er een 2 cels accu in. Dan heb je nog maar 1.5-2u over, daar verdwijnt de mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:42:
If the information is correct, two of the three models should hit state side in late September. The first model features 7-inch display, 2GB of storage, 4 or 6-cell battery, 512 MB of memory and integrate Wi-Fi will go for $269-$299. The more expensive model priced at $369-$399 will have 4GB of memory.
*zucht* Ik vind het moeilijk. 299$ wordt uiteindelijk 259€ als ik Nicks berekeningen gebruik, en 218€ als het bedrag simpelweg converteer naar euro's. De charme is er bijna vanaf, maar ik moet wel zeggen dat 6u accu tijd een leuk feit is.
We zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XanderDrake schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

*zucht* Ik vind het moeilijk. 299$ wordt uiteindelijk 259€ als ik Nicks berekeningen gebruik, en 218€ als het bedrag simpelweg converteer naar euro's. De charme is er bijna vanaf, maar ik moet wel zeggen dat 6u accu tijd een leuk feit is.
We zullen zien
Dan heb je dus de 2Gb versie. Dat is misschien nog een optie, al heb je dan al snel minimaal een extra usbstick nodig om iets op te slaan. Je zou natuurlijk altijd later nog kunnen upgraden (ik weet niet wat de toekomst is van SD aangezien er ook al mini en micro SD zijn)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Marzman schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:39:
Dan heb je dus de 2Gb versie. Dat is misschien nog een optie, al heb je dan al snel minimaal een extra usbstick nodig om iets op te slaan. Je zou natuurlijk altijd later nog kunnen upgraden (ik weet niet wat de toekomst is van SD aangezien er ook al mini en micro SD zijn)
Jah ach, met het de beperkte opslag zit ik niet zo. Ik zet er dan WinFLP (500-600mb) of Tiny2003 (ook rond de 600mb) op. Verder gebruik ik voornamelijk open source progsels, en die zijn vaak erg klein. Open Office bijv. 250mb, inclusief allemaal dingen die ik niet gebruik.
Sowieso knal ik er later een high-speed SDHC van 4gb erin. Komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know dit topic gaat over de asus eee pc 701..lol

Ik weet niet of deze al is voorbij gekomen..

De VIA NanoBook.
De richtprijs bedraagt +- 600 euro .

Beetje jammer van het scherm en de prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/nanobokintothebag_h_550.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/nanobooktyping_h_550.jpg

Filmpje op youtube
Nog een filmpje

Zie hier de specs:

*Processor 1.2GHz VIA C7-M ULV Processor
*Chipset VIA VX700 System Media Processor (integrated North & South Bridge)
*Memory DDR2 SO-DIMM up to 1GB
*HDD 30GB (optional 60GB)
*LCD Panel 7" WVGA 800x480 with Touch Panel
*Graphics VIA UniChrome™ Pro II IGP Integrated 3D/2D Graphics with shared memory up to 64MB
*Audio VIA Vinyl VT1708A HD Audio codec
2 speakers
*Networking Realtek RTL8100CL 10/100 Mbps Wireless LAN Azure Wave 802.11b/g (USB interface)
*Bluetooth Billionton (USB interface)

*I/O 4-in-1 Card Reader
1 DVI-I port
2 Hi-Speed USB2.0 ports
1 RJ45 Ethernet port
Audio jacks
• 1 Mic-in audio jack
• 1 Array Microphone jack
• 1 Headphone (line out) jack

*Status Indicator Power On; Battery; RF (with power button); HDD; Caps Lock
*Battery 4 cells for up to 4.5 hours of battery life (BatteryMark 2004)
*Dimensions 230mm (W) x 171mm (D) x 29.4mm (H)
*Weight Under 850g
*Operating System Supports Microsoft Windows XP, Windows Vista and all popular Linux
*Support distributions

En wat plaatjes van de Packard Bell EasyNote XS..

Afbeeldingslocatie: http://www.viaumd.com/images/rsgallery/display/easynote03.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.viaumd.com/images/rsgallery/display/easynote01.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.viaumd.com/images/rsgallery/display/easynote02.jpg.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Nu online
Ook op Computex (zo heette die beurs toch?) gelanceerd en sindsdien ook niets meer gehoord met betrekking to specs en prijzen. Ik zie een trend!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
die trend is al een tijdje aan de hang hoor, mja, nu het begin van schooljaar/academiejaar zouden er veel gekocht worden denk ik doordat ze mobiel zijn en een lange batterijduur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Meer nieuws:

Fudzilla
Taken longer than expected

The Asus Eee PC notebook will finally start shipping next month and we're talking world wide availability, not just some limited launch in certain markets. The first shipment is supposed to consist of some 20,000 units, although there's a catch here.

As reported earlier, the Eee PC will cost from US$199 and that's still the plan, but the bulk of the 20,000 units will be much higher spec and that model will be priced at $349. A further two models at $239 and $369 will also be available.

Asus is hoping to ship over 500,000 units before the end of the year with some 3-5 million units in 2008. Sounds a little bit insane to us, even with the attractive price points, as no real specifications have been revealed so far.

Considering that the XO OLPC and Intel's Classmate projects have already kicked off, we'll see how well Asus can compete in the ultra budget notebook market. But to Asus defence, the Eee PC is for everyone, not just for a limited market, so it might be possible that they can meet their goals.
OK, dus de EEE is nu *echt* onderweg, ook zijn er genoeg beschikbaar voor een worldwide launch. Er is geen vermelding dat er geen 199$ versie is in de VS.

We zullen zien, het duurt iig geen eeuwen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:26:
Meer nieuws:

Fudzilla

[...]

OK, dus de EEE is nu *echt* onderweg, ook zijn er genoeg beschikbaar voor een worldwide launch. Er is geen vermelding dat er geen 199$ versie is in de VS.

We zullen zien, het duurt iig geen eeuwen meer.
Dat ziet er al weer beter uit inderdaad. Ook een $239 model, we moeten maar afwachten wat er precies voor welk geld op de markt komt. Als Asus slim is verkopen ze sterkere accu's en SDram ook los (Apple en Microsoft verdienen ook veel geld aan assesoires).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
WAT?? 20.000 verspreid over de hele wereld?

Dat wordt wachten op de volgende shipment, of nu alvast voor de deur gaan liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, dat zijn er misschien es 1000 exemplaren voor Nederland, welke ook nog weer zijn onderverdeeld in goedkopere en duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

dan kan die revieuw niet lang meer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Palomar schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:35:
idd, dat zijn er misschien es 1000 exemplaren voor Nederland, welke ook nog weer zijn onderverdeeld in goedkopere en duurdere modellen.
ja, dat zou nog geluk zijn.
10.000 naar de vs

en dan 10.000 verdelen over 28 eu landen, china, japan, korea, taiwan, zuid amerika, middle east.. dat lijkt meer op 100 voor NL.

Dat zet me ook aan het denken of dat persbericht wel echt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet eens voor genoeg voor de tweakers. Laat staan voor "het consument".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 22:17

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik ben benieuwd. Die aantallen zijn al helemaal te weinig, als je naar de belangstelling voor dat ding kijkt.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbosjaak schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:08:
Ik ben benieuwd. Die aantallen zijn al helemaal te weinig, als je naar de belangstelling voor dat ding kijkt.
Mooie oplossing.
b.v. Prijzen vanaf €599

Ik weet zeker dat er dan veel minder geinteresseerden zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 22:13
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:43:
[...]

Mooie oplossing.
b.v. Prijzen vanaf €599

Ik weet zeker dat er dan veel minder geinteresseerden zijn. :*)
Dan zou ik je voor gek verklaren als je dan nog zo'n laptop zou kopen voor dat bedrag... Voor dat geld heb je nu al een volwaardige dualcore, ok die laptops zijn groter maar 600 euro voor zo'n half brakke laptop die leuk is voor de helft van die prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:58:
[...]

Dan zou ik je voor gek verklaren als je dan nog zo'n laptop zou kopen voor dat bedrag... Voor dat geld heb je nu al een volwaardige dualcore, ok die laptops zijn groter maar 600 euro voor zo'n half brakke laptop die leuk is voor de helft van die prijs....
Voor 600 euro heb je 342 cheeseburgers... whats your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:07:
[...]

Voor 600 euro heb je 342 cheeseburgers... whats your point?
hier in de vs krijg je daar bijna 800 cheeseburgers voor, en ze zijn nog groter ook! :)

maar inderdaad, wat is de point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:04:
ja, dat zou nog geluk zijn.
10.000 naar de vs

en dan 10.000 verdelen over 28 eu landen, china, japan, korea, taiwan, zuid amerika, middle east.. dat lijkt meer op 100 voor NL.

Dat zet me ook aan het denken of dat persbericht wel echt is...
Palomar schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:35:
Wow, jullie zijn optimistisch!

Ik ga er sowieso vanuit dat NL niets krijg. In ieder geval niet de eerste ronde.
Er is nergens iets dat ook maar lijkt op een launchdate in de EU. En als die er al zou zijn, dan was dat voor de grote landen (Duitsland, UK, Frankrijk)

Waarom dachten jullie dat NL nu al iets zou krijgen? Hij staat nergens aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
blijft idd wel stil, maar in andere landen is ie volgens mij ook nog niet concreet aangekondigd (anders had iemand dat hier wel gemeld ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Palomar schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:27:
blijft idd wel stil, maar in andere landen is ie volgens mij ook nog niet concreet aangekondigd (anders had iemand dat hier wel gemeld ;)).
Precies.
Het is en blijft een import artikel voor het moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

weer een shop die de USA versie ter preorder aanbied
NCIX “Canada’s Premier Computer Store” has several models of the Eee PC 701 online for preorder with an ETA of “Late September 2007.” While I don’t usually post information about preorders, this is different because they seem to spell out solid specifications and pricing as follows:

ASUS Eee PC700 Celeron M 7IN 800X480 WLAN 10/100 DDR2 256MB 2GB LAN Linux Notebook (Eee700/2G/256M) (25881) $257.38 or 284.99CAD
ASUS Eee PC700 Celeron M 7IN 800X480 WLAN 10/100 DDR2 256MB 2GB LAN Linux Camera Notebook W/ Bag (Eee700/2G/256M/Camera) (25884) $285.10 or 329.99CAD
ASUS Eee PC700 Celeron M 7IN 800X480 WLAN 10/100 DDR2 512MB 4GB LAN Linux Camera Notebook W/ Bag (Eee700/4G/512M/Camera) (25885) $388.05 or 439.99CAD
Vanaf eeeuser.com

de goedkoopste is dus 2GB zonder webcam voor 250 dollar :( en de versie die ik wil is dus dan ineens 388 dollar :( Dat vind ik teveel geld voor zon schattig notebookje ik wilde tot 300 euro gaan ik neem aan dat de prijzen gewoon weer 1 op 1 worden overgezet naar euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 18:22
let wel op dat dit een canadeese site is...dus waarschijnlijk ook canadeese dollars...

edit:

jup...staat cad achter...

[ Voor 18% gewijzigd door j0rDy op 22-08-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4play schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:42:
de goedkoopste is dus 2GB zonder webcam voor 250 dollar :( en de versie die ik wil is dus dan ineens 388 dollar :( Dat vind ik teveel geld voor zon schattig notebookje ik wilde tot 300 euro gaan ik neem aan dat de prijzen gewoon weer 1 op 1 worden overgezet naar euro's
Dus de $250 versie beschikt over
  • Treurige 2 cel accu
  • geen webcam
  • maar 2gb SSD
  • maar 256mb RAM
OK, het halveren van het geheugen was de druppel. Ik hoef em niet meer :(

En het was nog zo leuk allemaal, vroeger :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lieve kijkbuisinternetters.
En de les die we geleerd hebben was:

" if something sounds too good to be true it is too good to be true ".

Op naar het volgende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:32:
Zo lieve kijkbuisinternetters.
En de les die we geleerd hebben was:

" if something sounds too good to be true it is too good to be true ".

Op naar het volgende topic.
Als eerst veel goede betrouwbare bronnen, nee alle bronnen, de originele prijs en specs publiceerde, vind ik dat je dat wel kan/kon vertrouwen.
Anders is niets te vertrouwen.

Nou ja, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
1 op 1 conversie (vanuitgaande van de duurste prijs om wat dingetjes te compenseren)

ASUS Eee PC700 Celeron M 7IN 800X480 WLAN 10/100 DDR2 256MB 2GB LAN Linux Notebook (Eee700/2G/256M) (25881) 199,00 EU

ASUS Eee PC700 Celeron M 7IN 800X480 WLAN 10/100 DDR2 256MB 2GB LAN Linux Camera Notebook W/ Bag (Eee700/2G/256M/Camera) (25884) 230,42

ASUS Eee PC700 Celeron M 7IN 800X480 WLAN 10/100 DDR2 512MB 4GB LAN Linux Camera Notebook W/ Bag (Eee700/4G/512M/Camera) (25885) 307,22

dus dan valt het nog mee...zit je op 300 eu voor de luxe uitvoering...maar goed...eerst zien dan geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:41:
[...]

Als eerst veel goede betrouwbare bronnen, nee alle bronnen, de originele prijs en specs publiceerde, vind ik dat je dat wel kan/kon vertrouwen.
Anders is niets te vertrouwen.

Nou ja, jammer
Zoals Onze Grote Leider D(r)s J.P. Balkenende zei: "Tegen leugens is geen kruid gewassen"

• Skelt0r
  • Laatst online: 02-08-2024
Volgens webwereld zijn de prijzen:
"Navraag bij Ward Estoppey, pr-woordvoerder namens Asus, levert echter andere informatie op: hoewel de verkoopprijs voor consumenten nog niet officieel vaststaat, zal de prijs tussen 249 en 299 euro liggen en wordt de eerste levering verwacht in november."

Leverbaar in de volgende winkels:
"In Nederland kunnen we de notebook straks kopen in winkels als Mediamarkt, Mycom, Dynabyte, Dixons, Paradigit en BCC, aldus Ward Estoppey. Hoewel de specificaties nog niet definitief zijn, wordt verwacht dat de Eee een 7 inch scherm, 512 MB geheugen, wifi en tussen de 2 en 16 GB flashgeheugenopslag zal krijgen."

zie: http://www.webwereld.nl/ref/rss/47686

Asus a7v kt133, AMD Thunderbird 800@911, Asus V7100 64 Mb tv out , 896 Mb RAM @ 143 Mhz, 2x Ilyama Visionmaster 17"

• cornelixnootje1
November...

We hadden het kunnen weten...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:22:
November...

We hadden het kunnen weten...
Maar aan de andere kant liggen de prijzen volgens een heel betrouwbare bron wel lager dan de laatste weken werd gevreesd. :)

• cornelixnootje1
Roamor schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:28:
[...]

Maar aan de andere kant liggen de prijzen volgens een heel betrouwbare bron wel lager dan de laatste weken werd gevreesd. :)
klopt, maar het kan heel goed dat de concurrentie in de komende maanden met iets veel interessanters komt.
Ik denk toch dat met name het lage resolutie 7 inch scherm in een 10 inch verpakking veel mensen afschrikt...

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:30
0uTsIdEr84 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:07:
1 op 1 conversie (vanuitgaande van de duurste prijs om wat dingetjes te compenseren)

... reeks prijzen ...

dus dan valt het nog mee...zit je op 300 eu voor de luxe uitvoering...maar goed...eerst zien dan geloven...
1 op 1 valuta conversie is zinloos.
Als iets in de USA 200 dollar kost zal dat item nooit ofte nimmer 147 euro kosten in Europa.
Er hangen invoer kosten aan vast, BTW verschillen, ga zo maar door.
Ter vergelijking:

* een ipod kost in de US 249 $ (== 183 €)
* diezelfde ipod kost in België 269 €

Hoe hoger het prijskaartje, hoe groter het verschil tussen US en EU zal worden.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

bij 1 op 1 conversies hanteer ik de volgende stelling

Als iets electronisch in USA $100 kost kost datzelfde stukje electronica in europa €100.

Dit is veel te vaak waar gebleken dus een conversie is gewoon haal $ weg zet € neer...

• phobosdeimos
  • Laatst online: 10:30
Meestal is dat idd een handige manier om snel even iets uit te rekenen 4play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Skelt0r schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:47:
Volgens webwereld zijn de prijzen:
"Navraag bij Ward Estoppey, pr-woordvoerder namens Asus, levert echter andere informatie op: hoewel de verkoopprijs voor consumenten nog niet officieel vaststaat, zal de prijs tussen 249 en 299 euro liggen en wordt de eerste levering verwacht in november."

Leverbaar in de volgende winkels:
"In Nederland kunnen we de notebook straks kopen in winkels als Mediamarkt, Mycom, Dynabyte, Dixons, Paradigit en BCC, aldus Ward Estoppey. Hoewel de specificaties nog niet definitief zijn, wordt verwacht dat de Eee een 7 inch scherm, 512 MB geheugen, wifi en tussen de 2 en 16 GB flashgeheugenopslag zal krijgen."

zie: http://www.webwereld.nl/ref/rss/47686
Oeh, leuke ontwikkeling.
Eens kijken waar dit heen gaat. €250+ is te overleven, als er maar concurrentie is tussen winkels, dan zullen ze misschien betere accus regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:14:
[...]

Oeh, leuke ontwikkeling.
Eens kijken waar dit heen gaat. €250+ is te overleven, als er maar concurrentie is tussen winkels, dan zullen ze misschien betere accus regelen.
Tegen een hogere prijs uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dat is waar, maar ik heb het er voor over.
Nu hoeven we tenminste geen leipe import capriolen en inkoop acties te regelen om een niet-absurd geprijsde EEE te bemachtigen. En risico's zoals lange levertijden, overdreven import taxes en grijpgrage douaniers vallen ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eigenlijk zou zo'n laptop best geschikt zijn voor het systeem wat Dell gebruikt. Dan zie je meteen wat je extra betaald voor een betere accu, grotere opslag of meer geheugen en kun je toch adverteren met een lage prijs.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij vergeten jullie een ding. We hebben t de hele tijd over de fabrieksprijs. Die is meestal veel hoger dan de prijs die bv de mediamarkt of dixons hanteren. Je kent de folders toch wel.
Van 299. Bij ons voor 199!

Als nou een de Aldi dr een Medion logo en de Blokker er een Xiron loogootje op plakken?

of wat dacht je van de Het Kruidvat computer:)
Juist omdat ie zo lekker klein en handig is.

voorbeeldje

(advertentie)
Nu bij blokker de xirion multimedia comuter
met webcam, internet en email
MP3 en video player en foto vieuwer
sd kaart aansluiting
en wifi

normale prijs 399
bij ons 199!
Nu met gratis draagtas! op = op

als Tmobile dr nou nog een umts module inbouwd zijn we helemaal klaar...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast... dat gaat NOOIT gebeuren met de EEEpc. Als er nou concurrerende ultraportables op de markt zouden zijn zou je een punt hebben, maar dit product moet je meer zien als een nintendo DS. Het is een merk op zich, en de prijs staat dus ook min of meer vast.

De winstmarge zal voor de verkopende partijen in geen geval zo hoog zijn dan ze er -zoals in jouw voorbeeld- even 200 euro vanaf tikken voor een leuke actie. En rebranding... waarom zou Asus dat doen? Speerpunt van het hele concept is op dit moment al de lage prijs. Wat is het nut dan om hem onder een B-merk nog goedkoper aan te gaan bieden? Kortom, wishful thinking.

Ik hoop trouwens dat je gelijk krijgt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

verse foto's en een bootfilmpje @

http://ngkwongtak.blogspo...eee-pc-in-hkccf-2007.html

in 't chinees omdat er in china een grote tech beurs was.

een een chinees emailtje op eeeuser.com
The following is the text of an e-mail sent by Wynn, an attendee of the festival:

“It is a white unit comes with black keyboard without built-in web cam. According to the Asus representative there, the final specs and retail price of the EEE PC 701 has not been confirmed yet. As he heard, the unit will be available for sale here (Hong Kong) sometime this October.

Its design has a shadow of the Fujitsu Lifebook P7010 (which I use at work) except it looks and feels way more plasticky.

The size of the keyboard keys is a bit smaller than the Fujitsu P7010 and it is still comfortable to type with but definitely for prolonged word processing.

The touchpad is small but responsive. Too bad the EEE PC 701 only has one mouse button and the click-feel on this mouse button is quite flimsy comparing to the keyboard.

This EEE PC runs on Linux and it is quite fast when running the pre-installed spreadsheet program.

To me, the 7″ LCD seems larger than I expected. The screen brightness is okay and it didn’t give me too much trouble to read the icons in the Linux simple-mode. After trying the unit, I turn my head back several feet away and I can still see the icons clearly on the screen. So I think I am able to live with the 7″ screen on this EEE PC.

I hold it up the unit and noticed that it runs very warm and I can feel the heat transmitted from the vents on the rear left side. Just hope its plasticky body can withstand the transmitted heat in the long run. “

Thanks Wynn for passing on the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wel weer het een en ander veranderd zo te zien (geen webcam en een zwart toetsenbord), maar ben nog steeds geinteresseerd als ie niet te duur wordt ;) Die meegeleverde Linux zou nog best eens goed genoeg kunnen zijn om erop te laten, want het start lekker snel op. Ik zie dit ding nl. meer als een luxe PDA en dan biedt een dergelijk OS meer dan genoeg mogelijkheden (tenzij ze echt veel gestript hebben).

Wel jammer dat ie zo heet wordt, want dan gaat ie kennelijk niet echt efficient met energie om.

Alleen van die enkele muisknop snap ik nog steeds niet wat nou de achterliggende gedachte is. Kostenbesparing zal het niet zijn. Misschien eenvoud. Maar dan nog kun je best een tweede muisknop erop zetten die dan alleen onder het meegeleverde OS niet werkt. Echt vreemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 27-08-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:23:
gast... dat gaat NOOIT gebeuren met de EEEpc. Als er nou concurrerende ultraportables op de markt zouden zijn zou je een punt hebben, maar dit product moet je meer zien als een nintendo DS. Het is een merk op zich, en de prijs staat dus ook min of meer vast.

De winstmarge zal voor de verkopende partijen in geen geval zo hoog zijn dan ze er -zoals in jouw voorbeeld- even 200 euro vanaf tikken voor een leuke actie. En rebranding... waarom zou Asus dat doen? Speerpunt van het hele concept is op dit moment al de lage prijs. Wat is het nut dan om hem onder een B-merk nog goedkoper aan te gaan bieden? Kortom, wishful thinking.

Ik hoop trouwens dat je gelijk krijgt hoor :)
tja. toen ik een paar jaar geleden een cdbrander van medion bij de aldi had gekocht. tikte ik perongeluk t frontje er af. en wat zat er onder? HP
dezelfde die in de computerwinkels lag maar dan 100 euro goedkoper (ik zei al t was een paar jaar geleden)
als de asus nou niet aanslaat wat dan?
of ook mooi als xiron nou met een eeepckloon komt.
daar al es aan gedacht?

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

verleemen schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:30:
tja. toen ik een paar jaar geleden een cdbrander van medion bij de aldi had gekocht. tikte ik perongeluk t frontje er af. en wat zat er onder? HP
dezelfde die in de computerwinkels lag maar dan 100 euro goedkoper (ik zei al t was een paar jaar geleden)
als de asus nou niet aanslaat wat dan?
of ook mooi als xiron nou met een eeepckloon komt.
daar al es aan gedacht?
Ja daar zit wat in, maar je moet er rekening mee houden dat:
a) dat de EEE pc nagenoeg niet goedkoper kan zijn. Ik bedoel, Asus zou zeker weten die $199 prijs aanhouden als ze het konden, ze verliezen gezicht nu blijkt dat de laptop duurder wordt.
Ze lieten al weten dat ie duurder werd, ver voordat we de laatste specs op ons bord kregen. Moeite met de levering van de onderdelen enzo. Daar hebben veel producenten last van op het moment (Dell, HP).
Kijk ook maar naar de OLPC. Die werd uiteindelijk ook $175, terwijl dat project wordt gesteund door regeringen, universiteiten, verschillende fondsen, de V.N. enz. Als iemand een goedkope lappert zou kunnen lanceren waren hun het wel. Nu het hun niet is gelukt, verbaast het me niet veel dat een commercieel bedrijf als Asus het ook niet kan zonder kleerscheuren.

b) Asus is een top AAA+ merk. In mijn ogen staat Asus echt voor kwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat men een Medion/Xiron stickertje over het Asus logo gaat plakken. Dat kan je doen bij Foxconn (grote OEM producent), MSI (levert moederborden aan Medion) of desnoods HP (grote rest partijen, ongebruikte voorraad, enz.).
Maar niet bij Asus, en zeker niet tegen een lagere prijs (zie punt A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
@XanderDrake Heeft ASUS zelf niet een goedkope "outlet" ASUSTEK? dan zou het toch best kunnen. Alleen werkt economie anders... pas als de verkopen terug lopen doordat de eerste lichting kopers het ding hebben aangechaft is het lucratief om een goedkopere OEM uit te brengen. Het zou natuurlijk onzin zijn als de potentiele koperes van de "duurdere" ASUS een OEM zouden kunnen kopen waar weer minder op wordt verdient. Zover we over duurder kunnen praten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
weet niet wat asus allemaal aant doen is maar wat moet ik hier nu weer van verwachten:

http://www.flickr.com/photos/hsufehmi/1196176888/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 12:01
0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:08:
weet niet wat asus allemaal aant doen is maar wat moet ik hier nu weer van verwachten:

nee he, alstublieft niet van die vieze kleurtjes :/ . Gewoon standaard wit, of miscchien een zwarte bovenkant. Maar verder moeten ze echt niet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik wil rose ik wil rose ik wil rose...

oe oe oe oe

Yeah baby.. Rose is te sexy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:08:

Ah, ze willen de levertijden van Dell achterna? Die Inspirons etc lopen door die moeilijke kleuren ook al maanden vertraging op.

Als je hem dus snel wilt hebben, neem gewoon de zwarte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
k vind het echt van die nichtenkleuren...nofi maar dat pastel roze en blauw..komop...wel kleurtjes maar geen 512 en webcam...nou ik zou het wel weten...begin er steeds meer op af te knappen..en ik was misschien nog wel het meest enthausiast van iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat een reacties. Misschien is het wel gewoon een photoshop oid. Niet echt een betrouwbare bron iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Nu online
Ik snap het gezeur over de kleuren niet, ze hebben ook nog gewoon de zwarte en witte versies. Miscchien vinden anderen die kleuren wel leuk, blijven er meer zwarte en witte laptops voor ons over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Woei... wat een kleuren. hoog ladyphone gehalte.

Misschien willen ze ook trendy, niet-studerende vrouwen in derde wereldlanden voorzien van laptops?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

XanderDrake schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 02:11:
b) Asus is een top AAA+ merk. In mijn ogen staat Asus echt voor kwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat men een Medion/Xiron stickertje over het Asus logo gaat plakken. Dat kan je doen bij Foxconn (grote OEM producent), MSI (levert moederborden aan Medion) of desnoods HP (grote rest partijen, ongebruikte voorraad, enz.).
Maar niet bij Asus, en zeker niet tegen een lagere prijs (zie punt A)
Hier moet ik je tegenspreken, heb hier een PDA liggen die van de Aldi(typhoon ofzo) komt, en aan de achterkant staat mooi dat het eigenlijk een ASUS is.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

itsalwaysme schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:37:
Hier moet ik je tegenspreken, heb hier een PDA liggen die van de Aldi(typhoon ofzo) komt, en aan de achterkant staat mooi dat het eigenlijk een ASUS is.
Aha? Dit zou, naast natuurlijk Asrock, de eerste keer zijn dat ik er mee geconfronteert werd.

En toch zie ik het niet gebeuren bij de EEE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:31:
Woei... wat een kleuren. hoog ladyphone gehalte.

Misschien willen ze ook trendy, niet-studerende vrouwen in derde wereldlanden voorzien van laptops?
8)7
Volgens mij is dat gewoon aziatisch ontwerp. Ik ben verschillende keren in Azië geweest en je ziet daar overal kinderachtige kleurtjes, glimmend plastic en dansende poppetjes enzo :) Zelfs mannen lopen daar wel met dat soort dingen. Niet zakenmannen hoor, maar de eeepc is ook puur op consumenten gericht (in tegenstelling tot de Palm foleo bijvoorbeeld). De aziatische bedrijven zijn meestal zo wijs om alleen de serieuzere uitvoeringen hier uit te brengen.

Verwar de eeepc trouwens niet met de XO-1, de eeepc is echt voor consumenten bedoeld en niet voor schoolkinderen in derde wereld landen.

Edit: Sorry, ik dacht aan je reactie op te maken dat je hem verwarde met de OLPC omdat je het over derde wereldlanden had. Op de frontpage gebeurt dat nogal vaak als er nieuws staat over de eeepc, vandaar. Ik had moeten weten dat iedereen hier dat wel weet.

offtopic:
Er was laatst zelfs iemand die vond dat we ons schuldig zouden moeten voelen als we een eeepc kochten omdat we daarmee een zielig derdewereld kindje zijn laptopje zouden afpakken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 30-08-2007 13:22 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GekkePrutser schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:46:
Verwar de eeepc trouwens niet met de XO-1, de eeepc is echt voor consumenten bedoeld en niet voor schoolkinderen in derde wereld landen.
Ik, en volgens mij iedereen die dit topic bezoekt, weten wel degelijk de verschillen tussen de EEE en de OLPC...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 19:00
Toevallig is Asus een klant van ons en zijn we vanuit mijn werk erg geinterreseerd in deze laptop. Onze monteur daar heeft met iemand gesproken binnen Asus (Emmen) en zegt dat de eerste bedoeling was om deze laptop op kinderen te gaan richten. Ook wordt er gedacht aan de zakelijke markt.

Bij Asus in Duitsland is een werkend exemplaar tentoongesteld en hij heeft hem zelf bekeken. Verder begreep ik van onze monteur dat de laptop in december pas verwacht wordt in Nederland.

Mocht ik meer info krijgen dan laat ik het weten.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Binnetie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:47:
Verder begreep ik van onze monteur dat de laptop in december pas verwacht wordt in Nederland.
Ben ik blij dat ik niet meer op deze wacht ;)

• Palomar
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:11:
[...]

Ben ik blij dat ik niet meer op deze wacht ;)
ik nog wel, want er zijn verder weinig alternatieven. Ik wil nl. een compact, draagbaar apparaatje (hoeft niet perse een laptop te zijn) welke makkelijk is mee te nemen en waar je ook fatsoenlijk op kunt werken/internetten etc. Zit ook al te kijken naar PDA's e.d., maar vanwege het kleine schermpje en ontbreken van een gewoon toetsenbord is dat ook niet wat ik zoek. Normale laptops die volop verkrijgbaar zijn vallen af, omdat ze veel te groot zijn (markt hier in NL is gebaseerd op lompe boeren die een laptop willen om alleen op het bureau te laten staan) en compacte 11/12" laptops zijn bijna nergens te krijgen en zo wel dan alleen voor ver boven mijn budget.

Dusssss... ;)

Verwijderd

http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/3110

compact, draagbaar en kan je vast wel relaxed mee typen :P

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 19:00
http://rapidshare.com/fil...C_menu_structuur.ppt.html

Hier is een stukje uit de interne presentatie van Asus te vinden, het gaat eigenlijk om de menustructuur van de EEE

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Binnetie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:47:
Toevallig is Asus een klant van ons en zijn we vanuit mijn werk erg geinterreseerd in deze laptop. Onze monteur daar heeft met iemand gesproken binnen Asus (Emmen) en zegt dat de eerste bedoeling was om deze laptop op kinderen te gaan richten. Ook wordt er gedacht aan de zakelijke markt.

Bij Asus in Duitsland is een werkend exemplaar tentoongesteld en hij heeft hem zelf bekeken. Verder begreep ik van onze monteur dat de laptop in december pas verwacht wordt in Nederland.

Mocht ik meer info krijgen dan laat ik het weten.
Ja! Een interne informatie bron, een "insider", Hulde _/-\o_
Met die kleuren komt de doelgroep kinderen ook in me op ja.
December lijkt me een goede schatting ja, maar toch wel laat...
Palomar schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:35:
markt hier in NL is gebaseerd op lompe boeren die een laptop willen om alleen op het bureau te laten staan
Dat valt reuze mee hoor, zat mensen willen compact. Ik werk in een computerwinkel, en ik krijg vaak genoeg de vraag voor 14" en kleiner.
compacte 11/12" laptops zijn bijna nergens te krijgen en zo wel dan alleen voor ver boven mijn budget.
Je hebt goede 12" MSI's voor rond de 600-700€? Stuk sneller en beter dan de EEE btw, maar ik zoek NOG compacter :)
Leuk, maar niet practisch on-the-move. Bluetooth zuigt energie, zit niet goed op je schoot, je kan je pda niet kwijt en dondert telkens om, enz.
GekkePrutser schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:46:
[...]

Volgens mij is dat gewoon aziatisch ontwerp. Ik ben verschillende keren in Azië geweest en je ziet daar overal kinderachtige kleurtjes, glimmend plastic en dansende poppetjes enzo :) Zelfs mannen lopen daar wel met dat soort dingen. Niet zakenmannen hoor, maar de eeepc is ook puur op consumenten gericht (in tegenstelling tot de Palm foleo bijvoorbeeld). De aziatische bedrijven zijn meestal zo wijs om alleen de serieuzere uitvoeringen hier uit te brengen.

Edit: Sorry, ik dacht aan je reactie op te maken dat je hem verwarde met de OLPC omdat je het over derde wereldlanden had. Op de frontpage gebeurt dat nogal vaak als er nieuws staat over de eeepc, vandaar. Ik had moeten weten dat iedereen hier dat wel weet.

offtopic:
Er was laatst zelfs iemand die vond dat we ons schuldig zouden moeten voelen als we een eeepc kochten omdat we daarmee een zielig derdewereld kindje zijn laptopje zouden afpakken ;)
Hehe, tis goed hoor. Ik denk dat je ook wel goed zit met Azie, heb het zelf ook gemerkt toen ik er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Wat bepaald eigelijk de prijs van een laptop? Zijn het de licencies die dat apparaat zo duur maken?
of zit er ergens goud of platinum in t apparaat verwerkt? Ik heb t gevoel dat de prijzen van computers net zo in mekaar zitten als onze gezondheidszorg. Dr klopt iets niet..

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nou een laptop van 499 is niet duur, er zit ook een dun lcd in natuurlijk en een accu en ze zijn hot en hip. ;)

Een pc met een lcd monitor kost niet zoveel minder, en dan heb je er geen accu bij hoeven kopen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

verleemen schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:28:
Wat bepaald eigelijk de prijs van een laptop? Zijn het de licencies die dat apparaat zo duur maken?
of zit er ergens goud of platinum in t apparaat verwerkt? Ik heb t gevoel dat de prijzen van computers net zo in mekaar zitten als onze gezondheidszorg. Dr klopt iets niet..
Eeuhm, je kan toch wel makkelijk de prijzen van de onderlinge onderdelen berekenen? Volgens mij kloppen de prijzen dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

XanderDrake schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:48:
[...]

Eeuhm, je kan toch wel makkelijk de prijzen van de onderlinge onderdelen berekenen? Volgens mij kloppen de prijzen dan wel.
Sterker nog, er zijn analistenbureaus die gadgets (soms ook laptops) uit elkaar halen om te kijken waar de componenten vandaan kosten en dan een kostprijs reverse-engineeren. (voorbeeld: Xbox) Vergeet echter niet dat je niet gewoon alle componenten op kan tellen: er zitten vooral ook veel investeringen in bijvoorbeeld matrijzen voor de behuizing

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Opleiding is begonnen, iedereen om je heen zit op internet met zn laptop..
Asus Eeepc.. alstjeblief kom uit O+
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.