De asus eee pc 701 (aka de $200 laptop) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat heb ik nou ook, zit je in de trein nix te doen.... Had ik maar een EEEE :+

Ben benieuwd of december wel gehaald wordt, ik heb in ieder geval al een paar mensen verzameld die er ook een willen, desnoods importeren dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatNu?
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 12:38
importeren vind ik een goed idee! Ik doe zeker mee. Kunnen we hier een mooie actievan en voor tweakers van maken

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palm heeft gisteren aangekondigd de Foleo te cancellen. Hoop niet dat dit een trend wordt onder de nieuwe UMPC achtige gadgets... Maar echt veel nieuws m.b.t de EEEpc 701 is er nou ook weer niet te melden he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt er was een gerucht "augsutus". Begin schooljaar 2007-2008.
Daarna "september" release.

En nu horen we er niks van. Ik denk dat ze gewoon wat aandacht hebben getrokken. En nu komt het wel. Maar later.

Voorbeeld, Gran Turismo Mobile voor de PSP.
Gerucht was september 2005. Later ook bevestigt door de gamemakers.
Nu eind 2008 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:08:
weet niet wat asus allemaal aant doen is maar wat moet ik hier nu weer van verwachten:

http://www.flickr.com/photos/hsufehmi/1196176888/
Ik ga toch voor de zwarte:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/1/9/18189/original/img_2224.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:01

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Die ziet er nu goed uit.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Wow, das de beste en mooiste foto die ik van de EEE PC heb gezien tot nu toe.
Hulde _/-\o_

Stiekem wil ik em weer...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

leuk, maar doe mij toch maar die witte :P

Verwijderd

Doe mij maar de EEE pc.

Geen zwarte ? No problem :D
Ik spuit hem zelf wel over 8)7

Als die maar $199 is mag die van mij zelfs paars zijn 8)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:30:
leuk, maar doe mij toch maar die witte :P
Het grote voordeel van een zwarte kleur is wel dat de boxjes minder opvallen. Dat vind ik bij deze foto opmerkelijk, omdat ze voorheen veel meer opvielen. Van mij mogen ze die ook wel weglaten en er een 10 inch in proppen. :)

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:37:
[...]

Het grote voordeel van een zwarte kleur is wel dat de boxjes minder opvallen. Dat vind ik bij deze foto opmerkelijk, omdat ze voorheen veel meer opvielen. Van mij mogen ze die ook wel weglaten en er een 10 inch in proppen. :)
Daar heb je gelijk in. Het randje is echt te breed. Bij mijn huidige laptop (hp NX7400) vind ik het bovenste en onderste randje ook zo groot (1,5cm) bij de zijkanten is het net een halve centimeter.

Bij de eee pc 701 is het volgens mij veel meer dan 1,5cm.
Maar ja wat wil je nog meer. Als die goedkoop is vind ik het allemaal best. Ik heb hem dan gewoon altijd bij me. In een tasje moet die wel kunnen en hij weegt ook haast niks. Moet lukken. Nu nog geduld hebben.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:37:
Doe mij maar de EEE pc.

Geen zwarte ? No problem :D
Ik spuit hem zelf wel over 8)7

Als die maar $199 is mag die van mij zelfs paars zijn 8)
Kijk uit wat je wenst :) die stomme kleurtjes hoef ik echt niet, ik ga geen laptop overspuiten. Straks krijg je zoiets -> http://blogs.guardian.co...._hello_kitty_lavie_2x.jpg :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 15:43

4play

-Nintendo- fan

nou en als jij maar 199 wordt wil ik wel zon bling bling hello kitty ding...

alhoewel deze wel heel erg is moet ik zeggen :)

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Roamor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:37:
Daar ben ik het geheel mee eens. De witte doet met de opvallende boxjes nogal goedkoop aan. Deze zwarte is echt nice gefinished. We hebben op het werk een zwarte MSI S271, en die vind ik ook prachtig :*)
Helaas ziet de 10 inch er geheel anders uit. Compleet ander model, anders had ik em ook wel gewild.
Het 10 inch model is groter en ziet er nog goedkoper uit. Verder is ie duurder.
Ik ga gewoon een 701 halen :)

Zo ziet de zwarte (het is eigenlijk meer metalic) er trouwens uit met flitser aan:
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b79/CJN_3RD/2007-Computex%20Taipei/IMGP1651.jpg

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Verwijderd

Zijn de foto's uit dit artikel al een keer voorbij gekomen?
http://www.pocketinfo.nl/...n-de-nieuwe-asus-eee.html

Zo hoor je weken niets, en zo heb je de ene nieuwe foto na de andere :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nu moet die nog op eBay komen en hop importeren maar.... Duurt zo g*dvers lang al :X :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:39
Tsja, als ze slim zijn launchen ze hem nu, zodat alle nieuwe studenten enzo heb kunnen kopen!

Verwijderd

Op de frontpage staat er een nieuwe bericht. Onderin staat "half september komen de eerste modellen beschikbaar"

Nu maar sparen allemaal

• supersatan
De 2de generatie Eee PC zal in Mar/April 2008 worden gepland, en de eerste Engelse Eee PC zal in Oktober klaar zijn om te verschepen. Wegens onduidelijkheden rond het OS vertaalprogramma, kunnen zij geen datum voor de Nederlandse versie van de EEE PC bevestigen.

(inside info)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat nou 'inside info' :O Ik hoef toch geen NL OS, that sucks ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Roamor
  • Niet online
supersatan schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:12:
De 2de generatie Eee PC zal in Mar/April 2008 worden gepland, en de eerste Engelse Eee PC zal in Oktober klaar zijn om te verschepen. Wegens onduidelijkheden rond het OS vertaalprogramma, kunnen zij geen datum voor de Nederlandse versie van de EEE PC bevestigen.

(inside info)
Belangrijker nog, deze heeft een Merom, 7 tot 11 Watt aan verbruik en daarom geen fan. ;) De taal kan mij niet schelen.

Verwijderd

In dat artikel dat hierboven ergens gequote wordt staat als resolutie: 640*480. Is dat correct? Ik had toch 800*600 verwacht.

Daarbij is er ook een samsung panel beschikbaar dat 8" is met 800*600. Dan had ik liever gehad dat ze dat gebruikten, boxjes eruit en het geheel 'iets' kleiner. Moet kunnen.

Ik denk toch dat dit hem niet gaat worden voor mij. Ik heb er te veel bedenkingen bij die de positieve punten terug uitvlakken. Prijs is dan nagenoeg nog het enige voordeel spijtig genoeg.

De markt is er blijkbaar nog niet klaar voor (of anders gezegd, de producenten zijn er nog niet klaar voor :( ) Hoe moeilijk kan het nu zijn gewoon een kleine laptop te maken anno 2007 (die ook nog een clean design heeft). Het lijkt wel alsof ze moeite moeten doen om geen cleane ontwerpen af te leveren.

In 2007 is nagenoeg elke processor snel genoeg om gelijk welk licht OS te draaien, zijn er zuinige en kleine oplossingen te vinden... Steek dat dan in een macbook like shell dat 1.35 keer kleiner is, done... Maar nee hoor... Asus maakt zelf de macbook for crying out loud...

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:23:
In dat artikel dat hierboven ergens gequote wordt staat als resolutie: 640*480. Is dat correct? Ik had toch 800*600 verwacht.
Het is een breedbeeld he, dus een beetje van beide: 800*480. Dat lees ik iig overal.

En vervolgens inhaken op de insiders info:
Asus heeft de release van de volgende generatie Eee PC's op de agenda gezet voor april 2008. Het bedrijf uit Taiwan wil tot de topvijf van notebookleveranciers gaan behoren en Eee PC moet daarbij een centraal merk worden.

De tweede generatie Eee PC's zal voorzien worden van Intels Merom-cpu. De energieconsumptie van de komende budgetnotebooks komt mede daardoor op 7 watt tdp. De huidige generatie is voorzien van een Intel Dothan Pentium M en verstookt 11 watt. Asus laat weten met de gedachte te spelen om een ventilator te verwijderen in de nieuwe modellen, om meer energie te besparen en de geluidsproductie te verminderen.

Asus bezet momenteel de achtste of negende plek op de ranglijst van notebookleveranciers, maar het bedrijf maakt kenbaar binnen drie jaar minstens drie plekken te willen klimmen. Voor de notebooks die het concern onder eigen naam uitbrengt, zal de focus meer op de Eee PC gaan liggen, maar Asus denkt erover een tweede merk voor de low-end notebooks te introduceren. Het bedrijf hoopt 200.000 á 300.000 Eee PC's te leveren tegen het eind van het jaar, half september komen de eerste modellen beschikbaar.
Ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten van die tweede generatie. April is nog een flinke tijd vanaf nu.
Ik hoop idd dat ze die ULV Merom erin knallen! Waarschijnlijk wel :)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een follow up,
Die Merom ULV's zijn leuk en alles, maar ze zijn erg duur. Een 1.2ghz Merom kost 260$... Niet echt practisch. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen ivm de prijs.

• Roamor
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:22:
Even een follow up,
Die Merom ULV's zijn leuk en alles, maar ze zijn erg duur. Een 1.2ghz Merom kost 260$... Niet echt practisch. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen ivm de prijs.
Maar April is een half jaar van ons verwijderd, natuurlijk een heel erg lange tijd op CPU gebied. En als we de vertragingen van de eerste generatie even schaamteloos kopieren, dan is het minstens zomer voor de Meroms hun werk mogen gaan doen. :)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Roamor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:32:
Maar April is een half jaar van ons verwijderd, natuurlijk een heel erg lange tijd op CPU gebied. En als we de vertragingen van de eerste generatie even schaamteloos kopieren, dan is het minstens zomer voor de Meroms hun werk mogen gaan doen. :)
Ugh... nog een vol jaar wachten dan :N

Naja... Laten we het niet hopen. De Merom is wel leuk tegenover de Dothan (nee geen Yonah) CPU die in de 701 zit. De vergelijking wordt dan zeg maar Pentium M vs. Core 2 Solo. Ik schat zon 25% performace-per-clock winst.
Ik heb nog eens goed gekeken, en ik denk dat ik niet helemaal goed zat mbt welke core. Die $260 is niet de core die logischerwijs terecht komt in de EEE.
De Celeron M ULV 523 lijkt me een betere kandidaat: 933mhz, 1mb cache met 5W verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:46
XanderDrake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:36:
[...]

Ugh... nog een vol jaar wachten dan :N

Naja... Laten we het niet hopen. De Merom is wel leuk tegenover de Dothan (nee geen Yonah) CPU die in de 701 zit. De vergelijking wordt dan zeg maar Pentium M vs. Core 2 Solo. Ik schat zon 25% performace-per-clock winst.
Ik heb nog eens goed gekeken, en ik denk dat ik niet helemaal goed zat mbt welke core. Die $260 is niet de core die logischerwijs terecht komt in de EEE.
De Celeron M ULV 523 lijkt me een betere kandidaat: 933mhz, 1mb cache met 5W verbruik.
Die doet het met 161 dollar per stuk ook nog niet echt rustig aan qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk bericht:

"I have an update for anyone interested. First, I found a few typos on our site(s) that were corrected regarding the Eee. Second, Asus has no plans to bring the $199 version to the US. In an email from Asus this morning, Donald tells me that the 256/512 memory is embedded as is the 2/4 Gb flash storage meaning they are NOT user-replaceable as people keep speculating. Be careful when looking at the specs outside the US - even in Canada (we've seen differences in the past and could not get those units). Linux will be installed on the flash storage module (2/4 Gb) but may be changed to XP by the user (through a USB storage device, presumably). The machine will play any type of video files: WMA/AVI/MPEG specifically (people have been asking me about this). I don't know if any of this is helpful but I thought I would pass it on. We're still waiting on info regarding optional batteries. The target release is still the end of September but I've been through this before with Asus and I know how weeks can turn into months. Still, we have been taking preorders (we will start charging deposits soon). If you're wondering why we must do this it's simple: we need you to commit to us since we have to commit to our distributors/Asus. It's pretty simple. Feel free to call us with questions or check our site(s) for information: www.stipc.com or www.allasus.com."

Samenvatting in het nederlands:
Alles qua geheugen word gesoldeerd op het moederbord. (Werkgeheugen 1256/512MB en 2/4GB Flash)

Het model die $199 kost word niet in US uitgebracht.

Prijzen die op de website van allasus.com staan worden waarschijnlijk de release prijzen.

- Asus EEE PC 700 256MB / 2GB Zwart $ 259,99
- Asus EEE PC 700 256MB / 2GB Met ingebouwde cam + tas Zwart of wit $ 299,00
- Asus EEE PC 701 512MB / 4GB Met ingebouwde cam + tas Zwart of wit $ 399,99

Voor nederland denk ik dan €259, €299 en € 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:35:
Belangrijk bericht:

"I have an update for anyone interested. First, I found a few typos on our site(s) that were corrected regarding the Eee. Second, Asus has no plans to bring the $199 version to the US. In an email from Asus this morning, Donald tells me that the 256/512 memory is embedded as is the 2/4 Gb flash storage meaning they are NOT user-replaceable as people keep speculating. Be careful when looking at the specs outside the US - even in Canada (we've seen differences in the past and could not get those units). Linux will be installed on the flash storage module (2/4 Gb) but may be changed to XP by the user (through a USB storage device, presumably). The machine will play any type of video files: WMA/AVI/MPEG specifically (people have been asking me about this). I don't know if any of this is helpful but I thought I would pass it on. We're still waiting on info regarding optional batteries. The target release is still the end of September but I've been through this before with Asus and I know how weeks can turn into months. Still, we have been taking preorders (we will start charging deposits soon). If you're wondering why we must do this it's simple: we need you to commit to us since we have to commit to our distributors/Asus. It's pretty simple. Feel free to call us with questions or check our site(s) for information: www.stipc.com or www.allasus.com."
OK, so far nothing new. Dit wisten we allemaal al.
Samenvatting in het nederlands:
Alles qua geheugen word gesoldeerd op het moederbord. (Werkgeheugen 1256/512MB en 2/4GB Flash)

Het model die $199 kost word niet in US uitgebracht.

Prijzen die op de website van allasus.com staan worden waarschijnlijk de release prijzen.

- Asus EEE PC 700 256MB / 2GB Zwart $ 259,99
- Asus EEE PC 700 256MB / 2GB Met ingebouwde cam + tas Zwart of wit $ 299,00
- Asus EEE PC 701 512MB / 4GB Met ingebouwde cam + tas Zwart of wit $ 399,99

Voor nederland denk ik dan €259, €299 en € 399.
:(
Wat een f*cking rip-off. De enige versie die ongeveer leuk is, kost bijna zoveel als een veel snellere nieuwe laptop!
Ik vraag me af hoe gehandicapt de originele $199 EEE dan wel niet is.

Of de laagste versie wordt goedkoper dan 250€, of ik wacht tot de 2de generatie...

[edit]
Check dit ook eens:
http://pc11.flashecom.com...m_dept.asp?dept_id=SD-041.
De bron heeft het wel over wel over Early Adaptor, pre-order prijzen.

Misschien is er nog hoop :)

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 07-09-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het goedkoopste model die niet in de US uit komt kost $199 en heeft maar een 2 cell's accu.
En er is een bericht dat hij komende week uit komt in china.
(http://www.hkepc.com/bbs)

Als bron hebben ze het volgende pagina:
http://taiwan.cnet.com/news/ce/0,2000062982,20123184,00.htm

Is er iemand die chinees kan lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Op de goedkoopste versie moet met gemak Windows Fundamentals kunnen draaien:
Afbeeldingslocatie: http://bink.nu/photos/news_article_images/images/13504/original.aspx
Minimum systeemvereisten:
64MB RAM (128MB aanbevolen)
Pentium processor 233 MHz (300 MHz aanbevolen)
500MB harde schijf (1GB aanbevolen)

[ Voor 35% gewijzigd door supersatan op 07-09-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Het is Windows Fundamentals.
2. Wat is dat nou weer :| hoor het voor het eerst.
3. Er bestaat ook nog Windows XP Embedded soort gelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

LOL :/ :P
2. Wat is dat nou weer :| hoor het voor het eerst.
WinFLP, de afkorting, is ubervet :)
Het is zeg maar hoe XP zou moeten zijn: stabiel, light, kaal en schoon, Géén IE6.0, géén mediaplayer, geen overbodige services, geen tientalle achtergronden en geluiden die niemand gebruikt. Maar wel met SP2 en alles wat je nodig hebt voor normaal gebruik (min een .dll-tje af en toe). Prachtig _/-\o_
Ik heb het draaien op een 600mhz servertje, draait als een tierelier :) Zelfs vanaf low-speed flashgeheugen draait het uiterst soepel.
Het was origineel bedoelt voor oude bedrijfs pc's omdat de support voor Win98 al is opgezegd en binnenkort ook Win2000 eraan moet geloven. Met WinFLP heb je wel de stabiliteit en relatieve veiligheid van XP, zonder de systeem eisen.
Ik ga em zeker op mn toekomstige EEE knallen! Afhankelijk van wat er gaat gebeuren met de prijs ga ik dan ook de goedkoopste halen. Als ie te duur blijft wacht ik tot Gen2.
3. Er bestaat ook nog Windows XP Embedded soort gelijk ?
XP embedded zuigt, veelste gecastreerd. Ik neem WinFLP any day of the week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

XanderDrake schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:13:
[...]
LOL :/ :P

[...]
WinFLP, de afkorting, is ubervet :)
Het is zeg maar hoe XP zou moeten zijn: stabiel light, kaal en schoon, Géén IE6.0, géén mediaplayer, geen overbodige services, geen tientalle achtergronden en geluiden die niemand gebruikt. Maar wel met SP2 en alles wat je nodig hebt voor normaal gebruik (min een .dll-tje af en toe). Prachtig _/-\o_
Ik heb het draaien op een 600mhz servertje, draait als een tierelier :) Zelfs vanaf low-speed flashgeheugen draait het uiterst soepel.
Het was origineel bedoelt voor oude bedrijfs pc's omdat de support voor Win98 al is opgezegd en binnenkort ook Win2000 eraan moet geloven. Met WinFLP heb je wel de stabiliteit en relatieve veiligheid van XP, zonder de systeem eisen.
Ik ga em zeker op mn toekomstige EEE knallen! Afhankelijk van wat er gaat gebeuren met de prijs ga ik dan ook de goedkoopste halen. Als ie te duur blijft wacht ik tot Gen2.

XP embedded zuigt, veelste gecastreerd. Ik neem WinFLP any day of the week!
Embedded kun je toch zelf samenstellen? Ik heb het nog nooit nodig gehad, maar ik verwachtte dat het zoiets is als een kernel bouwen voor Linux. Ik zit ook een beetje te twijfelen tussen die twee. Windows Embedded leek me meer geschikt voor het flashgeheugen omdat er een "Enhanced Write Filter" in zit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die Fundamentals editie had toch ook beperkingen zoals max. 2 programma's tegelijk draaien, en meer van dat soort onzin?? Of was dat weer een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Palomar schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:40:
Die Fundamentals editie had toch ook beperkingen zoals max. 2 programma's tegelijk draaien, en meer van dat soort onzin?? Of was dat weer een andere versie?
Volgens mij was dat de Windows XP starter edition.

Maar zullen we weer on-topic gaan ? Ik zit nog steeds met smart te wachten op die Eee PC's :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 18:26
me too!!! maar zit stiekum ook wel te denken aan een htc shift of asus R2H achtig dingetje...wat ook wel een errug hoog :9~ gehalte heeft...kost wat meer, maar heb je ook zoveel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Palomar schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:40:
http://en.wikipedia.org/w...ndamentals_for_Legacy_PCs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Packard Bell is Asus voor... nieuws: Packard Bell springt op de umpc-trein

Alhoewel ik mij twee dingen af vraag:
- zou hij qwa prijs concurrentie kunnen zijn van Asus
- op het plaatje vind ik het maar een lelijk ding :P , ben benieuwd hoe ie in 't echt toont

In mijn ogen kan het geen kwaad dat andere merken starten met deze maat laptop, voert de druk voor Asus wat meer op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Daniël E schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:06:
Packard Bell is Asus voor... nieuws: Packard Bell springt op de umpc-trein

Alhoewel ik mij twee dingen af vraag:
- zou hij qwa prijs concurrentie kunnen zijn van Asus
- op het plaatje vind ik het maar een lelijk ding :P , ben benieuwd hoe ie in 't echt toont

In mijn ogen kan het geen kwaad dat andere merken starten met deze maat laptop, voert de druk voor Asus wat meer op >:)
Ik denk dat hij zowiezo vergeleken moet worden met een duurder model qua prijs. Wel een webcam, 30Gig harddisk, vervangbaar flashgeheugen, XP Home meegeleverd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Als t ding er straks is, zullen we dan een clubje oprichten?
met avondjes waar we met ons asusje in een voetbalkantine elke 3 de zondag van de maand
met een patatje en een biertje software en ervaringen uitwisselen.
en dan de grote barbecue in de zomer natuurlijk:)
lijkt me leuk

ik mis mn amiga:)

En nu even toch oftopic
hoe kom ik aan WINFLP?

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleemen schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:44:
met avondjes waar we met ons asusje in een voetbalkantine elke 3 de zondag van de maand
lijkt me leuk

En nu even toch oftopic
hoe kom ik aan WINFLP?
3 words:
google winflp torrent

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

verleemen schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:44:
lijkt me leuk

En nu even toch oftopic
hoe kom ik aan WINFLP?
Legaal? Ik denk alleen met een volume licence, daar linkt het Microsoft artikel in ieder geval naartoe ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:21:
[...]

3 words:
google winflp torrent

donwnloading as we're speaking >:)

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Helaas moet dat maar ja. Er is geen andere mogelijkheid om WinFLP te krijg als gewone sterveling, het gaat alleen via een Volume Licence, en het zou met niet verbazen als die veel kosten (gat in de markt...).
Maar even voor de duidelijkheid:
GoT houdt niet van ILLEGALE DOWNLOADS.
Niet te veel om vragen dus, :) .

Die meeting lijkt me wel lachen :) maar ik zal en moet éérst een 701 hebben voordat ik kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 15:43

4play

-Nintendo- fan

We gaan geen HCC maken hier hé.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4play schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:19:
We gaan geen HCC maken hier hé.
Je bedoelt EEECC :P ?

Anyway, dit stond op de frontpage:
http://core.tweakers.net/...nilaptops-in-Benelux.html
Advance kondigt de VyeNote S37 en de VyeNote S18 aan, twee mininotebooks met een draai-en-inklapscherm. De S37 kan ook als tablet gebruikt worden, de S18 moet een touchscreen ontberen.

Zowel de VyeNote S37 als de S18 beschikt over een draaibaar 7"-scherm en beide minilaptops kunnen verbinding maken via bluetooth, wifi en, door middel van een optionele kaart, umts/hsdpa. Daar houden de overeenkomsten grotendeels op. Zo is de duurdere S37 uitgerust met de Intel A110-processor, 1GB geheugen en een 100GB harde schijf. De mininotebook annex tablet bevat bovendien een 2 megapixel camera en draait Windows Vista Business. De prijs die Advance voor de VyeNote S37 adviseert is 1295 euro exclusief btw.

De S18 zet daar een AMD Geode LX800 -processor tegenover, evenals 512MB geheugen en een 80GB harde schijf. De geïntegreerde camera betreft een 1.3 megapixel-model en als besturingssysteem is voor Windows XP gekozen. Om de prijs van 840 euro exclusief btw nog wat te drukken, wil het bedrijf een versie van de VyeNote uitbrengen die voorzien is van Linux. Deze is vooral gericht op studenten en zal ongeveer honderd euro goedkoper worden, verwacht Advance, dat vooral bekendheid geniet als distributeur voor de Flybook in de Benelux. Welke distributie het bedrijf kiest voor de Linux-VyeNote en wanneer deze variant op de markt komt, is nog onvbekend.
740€ voor een linux Minilaptop, met een LX800? Nooouuuu, doe mij maar de EEE hoor...

• j0rDy
als ik dan toch dat geld ga uitgeven doe mij de nanobook dan maar...

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een paar flinke updates op EEEuser.com.
Ten eerste, het RAM is gewoon vervangbaar en uitbreidbaar. Je kan makkelijk een tweedehands 1gb DDR2 reepje regelen, voor iets van 20 euro ofzo, dus dat is wel fijn.
Ten Tweede:
New Hands On Review of Eee PC!
http://unicap-imaging.org/unicap_eeepc.htm

Afbeeldingslocatie: http://unicap-imaging.org/images/eeepc_sizecmp.jpg
Vrij intressant, check zelf maar es uit. Veel info en dingen die we nog niet wisten.

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 13-09-2007 12:49 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een follow up mbt tot die nieuwe review.
Er staan echt een boel nieuwe dingen in. Zoals de binnenkant van de laptop:

Afbeeldingslocatie: http://unicap-imaging.org/images/eeepc_memory.jpg

Je kan duidelijk de memory module zien. Daarboven zit een gleuf voor een PCI-Ex Mini card. Dat kan nog erg leuk worden, want nu kan je de EEE op een alternatieve manier uitbreiden. Zie ook het Wikipedia artikel. Voor de toekomst zie ik bijvoorbeeld UMTS kaartjes die erin passen, en zo heb je een ultra mobiele laptop!
Binnenkort komen er ook mooie kleine SSD's uit met een expresscard interface. :)

Deze versie heeft 4gb, en daar is maar 1,3gb van over. Dus het is de vraag hoe het zit met de 2gb versie. Persoonlijk denk ik dat de versie van de reviewer nog niet af is, dus dat er nog dingen veranderen in de toekomst, qua software.

Ik heb effe zelf uitgezocht hoe goed/slecht de onboard graphics zijn. De grafische chip is een Intel Extreme GMA 915. Deze haalt ongeveer 5000 3Dmark 2001SE punten, ter vergelijking, een nVidia IGP 6150 haalt ongeveer 6000 punten. Een nVidia 6600 GT desktop GPU doet ongeveer 22.000 punten.
In 3Dmark 2003 haalt de GMA 915 ongeveer 1100 punten. Daar haalt de nVidia 6150 ongeveer 1500 punten en een 6600 GT ongeveer 11.000 punten.
Dit is zeg maar Unreal Tournament 2004 net vloeiend op de resolutie van het 7" schermpje. Quake III, UT:99, Counterstrike Classic, Max Payne 1 enz. zouden geen problemen moeten zijn. Jammer dat je maar 1 game per keer kan opslaan op de 4gb schijf :P

De accu is 5200mAh. De accu van mijn oude zware 15" medion is 5880mAh, en hij deed er max 1,5 uur mee. De EEE doet 3,5 u met zijn accu, wel een heel stuk beter. Maar voor mijn gevoel kan dat veel beter. Ik denk dat de 2de generatie EEE's makkelijk 4u kunnen halen, maar dat moeten we nog zien.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nu de functionaliteit van de HTC Shift steeds verder afneemt, wordt de EEE steeds interessanter. Er is m.i. maar weinig dat het theoretische prijsverschil (350 versus 1300 euro) rechtvaardigt. Zeker met dit nieuws over mogelijke uitbreidingen... Ik hou dit topic weer goed in de gaten :+

• Palomar
  • Niet online
ik wil nu wel eens een definitieve release date in NL weten.. half september wat ik ergens las zal het wel niet meer worden, maar ergens anders werd begin december vermeld en ik hoop niet dat het nog zo lang gaat duren.

• Palomar
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:11:
Ik heb effe zelf uitgezocht hoe goed/slecht de onboard graphics zijn. De grafische chip is een Intel Extreme GMA 915. Deze haalt ongeveer 5000 3Dmark 2001SE punten, ter vergelijking, een nVidia IGP 6150 haalt ongeveer 6000 punten. Een nVidia 6600 GT desktop GPU doet ongeveer 22.000 punten.
Denk dat de relatief langzame cpu het geheel nog wel verder naar beneden trekt in de scores die je noemt. Maar ik denk niet dat veel mensen deze laptop gaan halen voor games. Ook gezien de beperkte schijfruimte enzo.

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Hmm.. ik wordt persoonlijk wel blij van het nieuws dat er een insteekkaart inkan, danwel het uitbreidbare geheugen! Ik ga in februari naar Australie, zie mezelf wel lopen met zo'n ding om een beetje te mailen en m'n thuisservertjes te onderhouden :) Hoop dat 'ie snel uitkomt..

Verwijderd

Nou mijn laptop heeft 2 1GB ddr2 reepjes. Ik wou tog al eentje vervangen voor een 2GB versie. Dus denk wel dat ik die dan in me toekomstige EEE PC steek :D

Zijn er al foto's van de adapter ?
Of is dat die op de foto staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 14:19 ]

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:47:
ik wil nu wel eens een definitieve release date in NL weten.. half september wat ik ergens las zal het wel niet meer worden, maar ergens anders werd begin december vermeld en ik hoop niet dat het nog zo lang gaat duren.
Ik heb even met Asus gemaild over de verschijningsdatum. Afgelopen week (6 september) kreeg ik onderstaande mail terug:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte,

Eind september begin oktober komt hij in Nederland op de markt.

met vriendelijke groet,

asus tsd

---------- Original Message ----------
From :
Sent : 6-9-2007 19:23:39
To : "tsd@asus.com.tw"
Subject :

[CASEID=WTM200709061913525732]

Apply date : 9/6/2007 7:13:52 PM

[Contactgegevens]
*Naam :
*E-mail Adres :
Telefoonnummer :
Plaats :
*Land : Netherlands

[Probleemomschrijving]
Ik ben erg geïnteresseerd in de nieuwe eee pc die asus uitbrengt. Ik heb al op diverse websites
foto's en beschrijvingen gezien.
Ik heb gezocht op jullie website naar de release datum, die kon ik niet vinden. ik zou graag willen
weten wanneer het product op de markt komt (in Nederland)? Is er al meer duidelijk over de
definitieve specificaties? Ik neem aan dat ik via de op de website vermelde winkels de eee pc kan
kopen.
Alvast bedankt,

Joep

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Conclusie: Nog even wachten ;) ....

Verwijderd

Jaa het word steeds later dat is altijd zo:D

De nieuwe PSP 2000. Is op 5 September gereleased (officieel) maar is tot nu toe bijna nergens verkrijgbaar.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ehuurman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:40:
Zijn er al foto's van de adapter ?
Of is dat die op de foto staat.
Zie de vorige pagina van dit topic, daar staat ie op (denk ik teminste).
De kabel van de adapter is ook lekker lang, 2m+!
ehuurman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:40:
Er is m.i. maar weinig dat het theoretische prijsverschil (350 versus 1300 euro) rechtvaardigt.
Ik kan me amper voorstellen dat zowel de EEE als de Shift zo duur gaan worden. We zullen zien :) ik schat rond de 270€ voor de cheapest in het begin en na een paar maanden rond de 230€.
Palomar schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:47:
De insider source had het over december. Dat begin oktober lijkt me wel erg optimistisch.
Palomar schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:02:
Denk dat de relatief langzame cpu het geheel nog wel verder naar beneden trekt in de scores die je noemt. Maar ik denk niet dat veel mensen deze laptop gaan halen voor games. Ook gezien de beperkte schijfruimte enzo.
Ik weet dat de Intel GMA's vrij afhankelijk zijn van de CPU, zeker op het gebied van vertex en pixel shaders. Maar in het geval van de oudere games die ik zei is dat geen punt: ze gebruiken geen vertex en pixel shaders :) Dat scheelt aanzienlijk.
Ik vind het wel leuk om ergens UT99 te hebben staan. Elke twee weken komen ik en een paar maten bij elkaar. Filmpje kijken, biertje drinken, en nu ook UTtje doen :) Dan is het fijn dat je zon klein pokke laptopje kan hebben, ik word gek van het gewicht en het formaat van mn andere laptop. Er past haast geen bier meer in mn rugzak :+

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:38:
[...]

Zie de vorige pagina van dit topic, daar staat ie op (denk ik teminste).
De kabel van de adapter is ook lekker lang, 2m+!
Volgens mij is dat van die macbook.

:| Ownee, het is niet van een macbook (MB heeft een Magsafe connector).
Tog wel van de EEE.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 16:23 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:22:
:| Ownee, het is niet van een macbook (MB heeft een Magsafe connector).
Tog wel van de EEE.
Kijk, dat wou ik weten. :)
Ik twijfelde ook, want die macbook adapters zien er ook zo uit.
Weer wat geleerd!

• j0rDy
pfff..het wordt ons niet makkelijk gemaakt...ik vraag me af hoe de ondersteuning van de hardware onder andere distro's van linux zullen zijn (en ook wat dit met de performance doet) het lijkt me namelijk geweldig om hier damn small linux op te zetten en deze in ram te draaien (na uitbreiding naar 1 gig uiteraard). De keuze tussen de nanobook en eee is bij mij nog niet gemaakt....

EDIT:

@ Fik2000: ik zie nix? moet inloggen?

[ Voor 6% gewijzigd door j0rDy op 13-09-2007 17:03 ]

Verwijderd

dju, klik maar eens onder notebooks, daar staat de 701 al te koop aan 199 €
wel de 256 mb versie

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:08:
dju, klik maar eens onder notebooks, daar staat de 701 al te koop aan 199 €
wel de 256 mb versie
http://www.pcscomputers.n...27235debebc5295345851a14d
Specificaties:
Beeldscherm diagonaal: 7 inch
CPU & Chipset: Intel mobile CPU (Intel 910 chipset, 900MHz Dothan Pentium M)
Besturingssysteem: Linux / Microsoft Windows XP compatible
Communicatie: 10/100 Mbps Ethernet; 56K modem
WLAN: WiFi 802.11b/g (Atheros Technology) voor draadloos internet
Grafisch: Intel Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller
Werkgeheugen: 256MB, DDR2-400 (512MB optioneel)
Opslaggeheugen: 2GB solid state flashdisk (4GB, 8GB en 16GB optioneel)
Webcam: 300K pixel video camera (optioneel)
Audio: Intel 82801FB Hi-Definition Audio CODEC; stereo luidsprekers en microfoon ingebouwd
Extra aansluitingen: 3XUSB2.0, SD flash kaartlezer, hoofdtelefoon, microfoon en VGA-uit
Accu (2 cell) gebruiksduur: 2 uur
4 cell accu (2,5-4 uur) en 6 cell accu (5-6 uur) optioneel
3G module en voice besturing optioneel
Afmetingen:22.5×16.5×2.1~3.5cm
Gewicht: 890 gram

[ Voor 58% gewijzigd door hellboy123 op 13-09-2007 17:13 ]

• Palomar
  • Niet online
Ja, ik kan ook wel een website opzetten waarop ik hem te koop aanbied :Z Als het nou de site van Mediamarkt oid was ;)

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:37:
[...]

Kijk, dat wou ik weten. :)
Ik twijfelde ook, want die macbook adapters zien er ook zo uit.
Weer wat geleerd!
Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/MA357_lm.jpg

Kijk goed naar het stekkertje en u ziet dat hij niet rond is maar een brede vierhoekige stekker.

En is het geen tijd voor een topic over de nanobook ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 17:56 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Hmm, heeft iemand die winkel al gebeld? Ik zie geen nummer en registreren vind ik ook zo zonde van de moeite.

Zou goed kunnen dat ze hem volgende week geleverd krijgen en hem er nu vast op zetten. Maar het is wel wat, tja, frappant. :)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Erg fijn om dat te lezen :)
Jammer alleen dat dit tot nu toe de enige bron van een Nederlandse import EEE is. De website is opzich netjes en de webshop biedt een boel dingen aan, alleen het bedrijfs telefoon nr is een 06 nr...
Dat biedt wat minder vertrouwen...
0uTsIdEr84 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:02:
pfff..het wordt ons niet makkelijk gemaakt...ik vraag me af hoe de ondersteuning van de hardware onder andere distro's van linux zullen zijn (en ook wat dit met de performance doet) het lijkt me namelijk geweldig om hier damn small linux op te zetten en deze in ram te draaien (na uitbreiding naar 1 gig uiteraard). De keuze tussen de nanobook en eee is bij mij nog niet gemaakt....
De ondersteuning van andere distro's zal prima zijn. Asus gebruikt echt ultra standaard onderdelen, niets exotisch of bijzonder. Hoogstens wat lager geclockt. Ik denk dat de nanobook wel problemen met andere distro's zal hebben, maar daar twijfel ik ook aan.

Persoonlijk heb ik echt liever de EEE. Dat extra lcd schermpje van de nanobook vind ik er echt niet uitzien. Tevens is Asus een groter bedrijf met een veel groter bereik en betere leveranciers dan VIA, dus je kan de EEE goedkoper en sneller verwachten (ook kwa opvolgers)

[ Voor 51% gewijzigd door XanderDrake op 13-09-2007 18:20 ]

Verwijderd

wel interesant.
Ik ga het gebruiken voor in bed .
Als stripboek lezen en een filmpje.
Draai wel windows xp speciaal edion ala suijkerbuijk (zeer gestrip)
Wifi is ook interesant (firefox) kan ik nog de radio luisteren.
En als ik goed heb begrepen geen herrie kwa harddisk ?
Alleen 2g vind ik te weining (hoewel usb en sd-kaart ondersteuning)

Verwijderd

k heb er nog eene gevonden :-)

http://pasystems-int.be/default.aspx?manufacturer=ASUS

zoek maar eens op eeepc 701 en eeepc 1001

die heeft de 701 16 Gb versie staan aan 408 € (slik)

en de 1001 32 Gb aan 476 €

Heeft precies wel geenen stock, wel raar dat diene ze al aanbied..

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:26:
k heb er nog eene gevonden :-)

http://pasystems-int.be/default.aspx?manufacturer=ASUS

zoek maar eens op eeepc 701 en eeepc 1001

die heeft de 701 16 Gb versie staan aan 408 € (slik)

en de 1001 32 Gb aan 476 €

Heeft precies wel geenen stock, wel raar dat diene ze al aanbied..
Ik durf te zweren dat die 16gb's aan SSD 250€ van prijs voorstellen. Laten we nog even wachten ;) .

Iets anders:
Het zou trouwens best kunnen dat de grafische chip eens stuk minder sterk is dan ik had verwacht. Ik lees op andere plaatsen dat het een andere chip is die veel langzamer draait. Maar zeker weten doe ik het niet. Effe rustig wachten :)

• j0rDy
nanobook wordt door packard bell onder de hoeden genomen voor de europese markt (alhoewel hij er daar ook niet mooier op wordt) en VIA doet persoonlijk de USA markt dacht ik...bij PB is dat tweede schermpje trouwens verdwenen en zit er een webcam. Het enige nadeel dat ik bij die PB heb kunnen vinden is dat de touchpad verplaatst is naar rechtsboven en de muisknoppen naar linksboven :S weet niet of ik dit fijn vind...maar betekend wel dat je kan muizen als je hem vasthebt in 2 handen...

check: http://www.youtube.com/watch?v=DLR8wLDFtCU

ontopic:
die site had die eeepc's er toch al langer opstaan? alleen zijn de specs wat veranderd...ben benieuwd of hij ze ook echt voor die prijs gaat leveren...

[ Voor 5% gewijzigd door j0rDy op 13-09-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05
Pcscomputers heeft de eee al vanaf het begin op de site staan. Is ongeveer 20 pagina's geleden al wat aandacht aan besteedt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Hoop dat die toch wel rond oktober word uitgebracht! Heb toch echt een laptop nodig voor me opleiding en daar is deze ideaal voor :) . Valt er eigenlijk ook een dvd op te kijken? Wel via memory card denk ik maar gaat dat of is die daar te traag voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
hi all, first post hiero ;) , ik volg al een tijdje de ontwikkelingen rond de asus, en als de specs een beetje zo blijven en de prijs niet compleet door de roof schiet hoop ik er zo snel mogelijk ook eentje te bemachtigen :) .
Maar goed, het scherm leek mij eigenlijk een beetje klein, met name voor surfen e.d. dus ben eens een beetje rond gaan kijken, en voor pocket pc's is er een programma, genaamd Nyditot Virtual Display http://www.nyditot.com/ , dat zeg maar een virtual resolution emuleert, nou heb ik geen idee of die nog wel leesbaar blijft, maar it's worth looking into, denk ik.
Ik kon zelf niets vinden voor windows/linux wat hetzelfde doet maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rubu schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:06:
hi all, first post hiero ;) , ik volg al een tijdje de ontwikkelingen rond de asus, en als de specs een beetje zo blijven en de prijs niet compleet door de roof schiet hoop ik er zo snel mogelijk ook eentje te bemachtigen :) .
Maar goed, het scherm leek mij eigenlijk een beetje klein, met name voor surfen e.d. dus ben eens een beetje rond gaan kijken, en voor pocket pc's is er een programma, genaamd Nyditot Virtual Display http://www.nyditot.com/ , dat zeg maar een virtual resolution emuleert, nou heb ik geen idee of die nog wel leesbaar blijft, maar it's worth looking into, denk ik.
Ik kon zelf niets vinden voor windows/linux wat hetzelfde doet maar wie weet.
Welkom op GoT :)

Intressant idee, ik zal het eens proberen met mn smartphone. Maar ik heb nog nooit van iets dergelijks gehoort op een laptop of pc. Ik ga dat nu es uitzoeken. Ik twijfel wel aan de kwaliteit van het beeld als je zo gaat stretchen...

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Bedankt, leuk om te zien. Volgens die link moeten ze slechts $600 kosten, ik meen elders hogere prijzen gezien te hebben. De EEE's gaan ook al aardig die kant (€400..) op voor de modellen met meer geheugen en opslagruimte maar bij deze heb je dan ook een degelijke HD erbij... Ik blijf die 4gB een beetje een gemiste kans vinden eigenlijk...

met een hamer past alles

• j0rDy
idd...en die via (itx) bordjes presteren nog redelijk hoor! zo'n 1.2 gig in zo'n ding is meer dan voldoende! als packard bell hem voor die prijs gaat leveren met 1 gig dan is mijn keus gemaakt...afhankelijk van welk model er eerder uitkomt zal het er een van de twee worden..echter maar eens zien wie er eerder is...wordt een foto finish!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Punksmurf schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:04:
Ik blijf die 4gB een beetje een gemiste kans vinden eigenlijk...
Tja, ik vind het niet veel, maar als het ten goede komt van de prijs, energie verbruik, compactheid enz. dan zit ik er niet zo mee. SD kaartje erin, ik heb sowieso altijd een compacte externe hdd bij me, dus qua opslag zit ik uiteindelijk toch goed.
0uTsIdEr84 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:45:
idd...en die via (itx) bordjes presteren nog redelijk hoor! zo'n 1.2 gig in zo'n ding is meer dan voldoende! als packard bell hem voor die prijs gaat leveren met 1 gig dan is mijn keus gemaakt...afhankelijk van welk model er eerder uitkomt zal het er een van de twee worden..echter maar eens zien wie er eerder is...wordt een foto finish!
Die 1.2ghz zijn opzich genoeg voor standaard gebruik, maar ik heb toch liever een Intel of AMD.
Die Via C7 cpu's zijn verbazend langzaam. Op wikipedia zag ik dat een 2.0ghz c7 zo snel is als een pentium3 op 1.3ghz.
Dan krijg je dus de volgende berekening:
2.0ghz : 1.3ghz = +/- 1.538
1.2ghz / 1.538 = 780mhz op Pentium3 niveau. Voor veel dingen is dat redelijk kantje boord... Een PentiumM is ongeveer 15% sneller dan een Pentium3 per clock gerekend, dus:
900mhz * 1.15 = 1035mhz * 1.538 = 1591mhz op VIA C7 niveau.
Uiteindelijk is de Via cpu zon 25% langzamer, onder voorbehoud natuurlijk :) .

Maar goed, voor de standaard taken is die VIA wel voldoende. De voordelen zoals HDD is natuurlijk ook fijn. Persoonlijk vind ik em simpelweg lelijker :)

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ik heb nog een vraagje met betrekking tot de eeepc, ik ben waarschijnlijk van plan om deze te kopen waneer ik mijn oude laptop heb verkocht. Het gaat hier om de volgende laptop.
Acer Aspire 3634WLMi, 1,6 ghz celeron, 512 mb ram, 80 gig, SIS 64 mb, WLAN/LAN...

Wat ik hier zoal mee doe is internetten, msnen, muziek draaien, en divx kijken... Nu is mij vraag kan dit ook met een van deze eeepc varianten? :)

• Roamor
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:52:
Die 1.2ghz zijn opzich genoeg voor standaard gebruik, maar ik heb toch liever een Intel of AMD.
Die Via C7 cpu's zijn verbazend langzaam. Op wikipedia zag ik dat een 2.0ghz c7 zo snel is als een pentium3 op 1.3ghz.
Volgens mij kun je die niet zomaar tegenover elkaar zetten, omdat de VIA's geoptimaliseerd worden (instructies etc) voor hun uiteindelijke doel. Voor dit soort mobiele PC's, HTPC's etc dus. Pure rekenkracht ontberen ze, dus je moet er geen koetje op laten grazen, maar video's en muziektaken moeten ze gewoon vloeiend doen, beter iig dan P3's. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 15-09-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Roamor schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:45:
Volgens mij kun je die niet zomaar tegenover elkaar zetten, omdat de VIA's geoptimaliseerd worden (instructies etc) voor hun uiteindelijke doel. Voor dit soort mobiele PC's, HTPC's etc dus. Pure rekenkracht ontberen ze, dus je moet er geen koetje op laten grazen, maar video's en muziektaken moeten ze gewoon vloeiend doen, beter iig dan P3's. :)
Je hebt gelijk dat je ze niet zomaar tegenover elkaar kan zetten. Helaas zijn er maar weinig directe vergelijkingen in reviews op het internet, daarom moet ik over gaan op reken werk

Maar weet wel dit:
Een jaar of twee-drie geleden was waren er aanbiedingen van de computerzaak Completer.nl waarin ze een pc aanboden met een VIA 1,0ghz cpu, voor 199€. Dat is rete goedkoop. Veel mensen lusten dat wel, des noods voor 2de pc of reserve.
Op GoT kwamen er ineens in topics naar voren dat die pc's, met complete schone installs, niet in staat waren om een simpele divx filmp weer te geven zonder stotteren! Dat kon mijn goldy oldy 600mhz P3 met brakke winxp install dus wel. Sindsdien ben ik vrij sceptisch wat betreft VIA cpu's.
En misschien deden ze het fout of zijn er verbeteringen geweest, maar dat risico durf ik niet aan.
Dus, ik ben biased, luister maar niet naar mij ;)
b00ster schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:29:
Wat ik hier zoal mee doe is internetten, msnen, muziek draaien, en divx kijken... Nu is mij vraag kan dit ook met een van deze eeepc varianten? :)
Ja ja ja en ja :) . Sowieso op die linux variant, maar winxp zal het waarschijnlijk ook kunnen weergeven.
Onthoud wel dat we het hebben over een 7" scherm he? Geen geweldig kijk plezier (hoewel ik zonder problemen een film kan kijken op mn oude smartphones 2.2" scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Roamor schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:45:
[...]
Volgens mij zijn PIII'tjes toch wel een stukje sneller. Het voordeel van de Via's is gewoon dat ze niet zo warm worden, weinig stroom verbruiken en goedkoop zijn (zitten ook gewoon op het moederbord gesoldeerd). Dat zegt overiges niks over de Via's maar over de PIII's (ze waren ook sneller als de eerste PIV's op gelijke kloksnelheid)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik heb inderdaad ook ooit nog eens een VIA 233 MHz Socket 7 CPU gehad.
Was niet eens in staat om The Sims 1 te draaien terwijl een Pentium 133 MHz dat wel kon.
Drama CPUtjes, althans, toen.

Verder ben ik ook zeer geinteresseerd in dit laptopje, voor de studie welteverstaan.
Heb bovenstaande webshop eventjes gemailt hoe het zit met z'n voorraad etc.
Immers is deze laptop nog niet gereleased ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Marzman schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:56:
Volgens mij zijn PIII'tjes toch wel een stukjesneller.
Oeh ik ben niet de enige :>
Tha-PC-Legend schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:18:
Verder ben ik ook zeer geinteresseerd in dit laptopje, voor de studie welteverstaan.
Heb bovenstaande webshop eventjes gemailt hoe het zit met z'n voorraad etc.
Immers is deze laptop nog niet gereleased ?
Niet echt duidelijk, als het klopt zitten ze nu de laptops te versturen naar de leveranciers. Maar niemand heeft ze nog officieel.

[ Voor 39% gewijzigd door XanderDrake op 16-09-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Een grote winkel keten zal het goedkoopste model binnenkort als eerste 2 weken exclusief gaan leveren in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersatan schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:20:
Een grote winkel keten zal het goedkoopste model binnenkort als eerste 2 weken exclusief gaan leveren in nederland.
V&D ?
Heb je ook nog een bron ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
leuk, maar binnenkort...kan je vrij weinig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
0uTsIdEr84 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:43:
leuk, maar binnenkort...kan je vrij weinig mee...
oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Leuk hoor, maar heb je ook een bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Roamor schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:46:
Leuk hoor, maar heb je ook een bron? :)
Ja, maar die kan ik niet geven ;-)
Het verhaal klopt echt. ga daar maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Gokje, Mediamarkt?
Door het geven van wat meer details geeft je je bron echt niet vrij hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is hij ergens een medewerker ofzo... :D
Verder kan dat niet veel zeggen,
zelfs wat Asus zegt is niet waar waarom zou ik hem nog geloven.

8)7

Asus : eee pc701 $ 200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Geachte mijnheer / mevrouw,

Deze bijzondere laptop zal in oktober door ons geleverd gaan worden.

Daar is gebleken dat de vraag naar deze laptop zeer groot is, zal deze eerst
geleverd worden aan degenen die nog deze maand een bestelling hebben
geplaatst.

Daar de verwachting is dat ASUS deze laptop hier in Europa in het begin maar
mondjesmaat zal leveren zal deze snel weer uitverkocht zijn en er
waarschijnlijk een wachttijd van vele maanden zal ontstaan.

Door nu alvast te bestellen (u hoeft pas bij aflevering te betalen) kunt u
deze lange wachttijden voorkomen daar wij dan uw bestelling mee kunnen nemen
in onze order bij ASUS.

Ook kunt u de optionele versies alvast bestellen door in onze webshop de
bestelling te plaatsen voor de basisversie met vermelding van de gewenste
optie(s) onder bijzonderheden bij de betaalwijze.
De meerprijs hiervoor wordt dan door ons in de factuur bij aflevering van de
EeePC verrekend. U wordt door ons nog voor de verzending van uw bestelling
per e-mail hiervan op de hoogte gesteld. U kunt deze (voor)bestelling dan
alsnog annuleren indien de optionele versies naar uw mening te duur blijken
te zijn.

Indien u nog vragen heeft kunt u deze altijd naar ons e-mailen.

Hopend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet,

Professional Computer Services
Het lijkt dus echt oktober te worden. Het lijkt of de leveranciers meer info hebben over de preciese release datum en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Denk eerder dat die leveranciers (vooral zulke kleine winkeltjes) helemaal niks meer weten en je alleen maar lekker maken zodat je alvast een order plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

supersatan schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:20:
Jeuj, daar hebben we de insider weer :)

Ik denk ook de MediaMarkt.
Wie gaat em als eerste halen :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
En wat is "binnenkort"? Want die kennen we nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ideetje voor een servertje...
Externe HDD eraan hangen, LAN storage :Y)
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.