Even een follow up mbt tot die nieuwe review.
Er staan echt een boel nieuwe dingen in. Zoals de binnenkant van de laptop:
Je kan duidelijk de memory module zien. Daarboven zit een gleuf voor een PCI-Ex Mini card. Dat kan nog erg leuk worden, want nu kan je de EEE op een alternatieve manier uitbreiden. Zie ook het
Wikipedia artikel. Voor de toekomst zie ik bijvoorbeeld UMTS kaartjes die erin passen, en zo heb je een ultra mobiele laptop!
Binnenkort komen er ook mooie kleine SSD's uit met een expresscard interface.
Deze versie heeft 4gb, en daar is maar 1,3gb van over. Dus het is de vraag hoe het zit met de 2gb versie. Persoonlijk denk ik dat de versie van de reviewer nog niet af is, dus dat er nog dingen veranderen in de toekomst, qua software.
Ik heb effe zelf uitgezocht hoe goed/slecht de onboard graphics zijn. De grafische chip is een Intel Extreme GMA 915. Deze haalt ongeveer 5000 3Dmark 2001SE punten, ter vergelijking, een nVidia IGP 6150 haalt ongeveer 6000 punten. Een nVidia 6600 GT desktop GPU doet ongeveer 22.000 punten.
In 3Dmark 2003 haalt de GMA 915 ongeveer 1100 punten. Daar haalt de nVidia 6150 ongeveer 1500 punten en een 6600 GT ongeveer 11.000 punten.
Dit is zeg maar Unreal Tournament 2004 net vloeiend op de resolutie van het 7" schermpje. Quake III, UT:99, Counterstrike Classic, Max Payne 1 enz. zouden geen problemen moeten zijn. Jammer dat je maar 1 game per keer kan opslaan op de 4gb schijf
De accu is 5200mAh. De accu van mijn oude zware 15" medion is 5880mAh, en hij deed er max 1,5 uur mee. De EEE doet 3,5 u met zijn accu, wel een heel stuk beter. Maar voor mijn gevoel kan dat veel beter. Ik denk dat de 2de generatie EEE's makkelijk 4u kunnen halen, maar dat moeten we nog zien.