De asus eee pc 701 (aka de $200 laptop) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.090 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Care to elaborate? Dat kan ik simpel houden: Kleiner, draaibaar scherm, veel betere specs, en niet een My First Sony look. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:35:
[...]
Niet alleen is het twee maal zo duur als de asus
Daar ben ik helemaal niet zeker van. Ik ben benieuwd voor wat voor prijs de Asus 701 straks in de winkel ligt. Zal mij niks verbazen als dat ruim boven de 300 euro is. Mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Ja dat denk ik ook, de uiteindelijke kosten om voor mij zo'n ding in m'n bezit te krijgen zullen vast geen 200 dollar zijn (nog geen 150 euro). Denk aan belastingen, verzendkosten, euro/dollar koers enz. Ik schat dat de 701 met 4GB SSD een kleine 300 euro 'inclusief' kost en de 1001 met 8GB SSD zo'n 400 euro 'inclusief'.

Is nog steeds een aantrekkelijke prijs, de grootste aantrekkingskracht ligt in de portabiliteit van de laptops gecombineerd met een (hele) lage prijs.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff, ik heb een paar foto's gezien van de 10" versie, en wat is die lelijk :/

bvb
Afbeeldingslocatie: http://www.akihabaranews.com/jp/news_pics/14057/ASUS_EEE_4.jpg

Ziet eruit alsof het van die goedkope prutstoetsjes heeft uit één of ander baggerplastic.

En er is ook weer erg veel 'dode ruimte' rond het scherm :s Waardoor deze 10" waarschijnlijk net zo groot is als een slanke 12" of een gewone 11" vaio bvb

Ook het scharnier met de vele hoeken (in profiel gezien) is helemaal niets. En die touchpads blijven er bij asus ouderwets en cheap uit zien (verzonken in een lap blinkend plastic).

Eigenlijk is de ultieme portable toch wel de vaio 11" als je dit bekijkt. Stijl en klasse én licht en kleiner dan deze asus hoogstwaarschijnlijk. Maar goed, prijs is op geen enkele manier te vergelijken spijtig genoeg :(

Ik snap wel waarom sony geen vaio kan maken met erg low end hardware (voor mij goed genoeg) omdat dat niet past in het vaio-verhaal van moderne stijlvolle laptops, maar het zou toch mooi zijn. Daar zouden ze er echt massa's van verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:00

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:26:
Care to elaborate? Dat kan ik simpel houden: Kleiner, draaibaar scherm, veel betere specs, en niet een My First Sony look. :)
Ten eerste, het uiterlijk is altijd onderheven aan mening. Dat kan je dus niet opgooien als argument om em te kopen. Persoonlijk vind ik em niet mooier dan de EEE. Hij doet me denken aan de oudere subnotebooks, hoekig en retro.
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/1110/hotrev313_01.jpgAls dat je ding is, go for it, maar ik hou van een laptop die lijkt op een laptop :Y)

Kleiner? Zou kunnen maar dan hebben we het over millimeters.
Draaibaar scherm? Daar heb je alleen iets aan als je ook een touchscreen hebt icm WinXP Tablet edition. Voor mijn gevoel wordt ie er alleen maar fragieler van.
Veel beter specs? Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar in de Kohjinsha zit een freakin AMD Geode LX800. Das dus een oude SocketA processor op 500mhz.
Ik verkies een PentiumM 900mhz boven die Geode LX800 elke dag van de week. De PentiumM ULV is waarsch. twee keer zo snel als de Geode. Het enige wat beter is, is de HDD (kan een 2.5" in de Kohjinsha), en de accu tijd(5u). RAM, videokaart, geluid, cardreader, wireless enz. voor de rest is vrijwel hetzelfde.

Dusch, de Kohjinsha heeft een grotere schijf en betere accu, maar is langzamer, komt niet uit in NL of EU, en is maar liefst 3.5 keer duurder .

Ik weet het wel :)
d:)b EEE PC d:)b

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:06:
Eigenlijk is de ultieme portable toch wel de vaio 11" als je dit bekijkt. Stijl en klasse én licht en kleiner dan deze asus hoogstwaarschijnlijk. Maar goed, prijs is op geen enkele manier te vergelijken spijtig genoeg :(
Er zijn low spec versies zoals de TZ50 met Core Solo 1.2 en 80GB HDD, zo rond de 1100 euro geloof ik. Daar komt dan nog 19% bij voor de import vanuit japan. Hier een voorbeeld: http://pricejapan.com/front/e_result_goods.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

XanderDrake schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:40:
en is maar liefst 3.5 keer duurder .
Waar baseer je dit op? De 701 voor $199?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:56:
[...]

Waar baseer je dit op? De 701 voor $199?
Dat is zo aangekondigd door asus op alle voorstellingen van het apparaat. Sindsdien is het stil rond deze laptop, en het kan waarschijnlijk nog aangepast worden. Maar we weten niet meer dan dat, dus we gaan van de veronderstelling uit dat het ding 199 dollar zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:30:
[...]
Maar we weten niet meer dan dat, dus we gaan van de veronderstelling uit dat het ding 199 dollar zal kosten.
We? :)

Er zijn al diverse berichten geweest dat het goedkoopste model niet naar NL komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 06-08-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:38:
[...]

We? :)

Er zijn al diverse berichten geweest dat het goedkoopste model niet naar NL komt.
i stand corrected :) (we, als in, zij die de ontwikkelingen van de eee een beetje volgen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:38:
Je bent lekker optimistisch. Helaas deel ik je optimisme niet.
Lees die alinea nog een keertje, voor het gemak zet ik em in deze post :)
Ik vind het trouwens niet erg dat de goedkope EEE niet in NL uitkomt (als dat waar zou zijn). De dollarstand maakt het veel intressanter om deze dingen vanuit de VS te bestellen. Het lijkt mij idd logisch dat de EEE in NL €199 zou kosten, de €140 + €20 verzendkosten vanuit de VS is altijd nog aantrekkelijker dan de €199 + verzendkosten.
Hiermee bedoel ik dus dat, al zou de goedkoopste EEE uitkomen in NL, dan zou hij alsnog duurder zijn geprijst dan in de VS (of ie nou €199 wordt of hoger dan dat). Duurder dan de verzendkosten vanuit de VS. Oftewel, ik ga em sowieso bestellen via samenkopen.net/inkoopactie.net e.d.

[ Voor 38% gewijzigd door XanderDrake op 06-08-2007 23:02 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

XanderDrake schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:34:
[...]
Het lijkt mij idd logisch dat de EEE in NL €199 zou kosten.
Je bent lekker optimistisch. Helaas deel ik je optimisme niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 06-08-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wow... Met mn domme hoofd heb ik mn vorige reactie gewist, en de reactie die HIER zou moeten staan, daar gezet 8)7
Excuses, lees bovenstaande post ipv deze.

[ Voor 11% gewijzigd door XanderDrake op 06-08-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al zin om, indien ik er eentje kan vastkrijgen, gewoon de hardware eruit te halen en die in een self made carbon caseje te modden... :)

hmm, eerst maar eens wachten tot het ding daadwerkelijk op de markt is :)

Uiteraard laat ik die zelf ook overkomen uit de US als het zover zou zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:43

4play

-Nintendo- fan

en weer een snippertje info vanaf eeeuser.com

[knip]
There’s an interesting discussion going on over at the EeeHackers forum. Member matty claims to work for Xandros, the company behind the Eee’s Linux distribution of choice, and has provided some little tidbits of information about the Eee PC’s they have on hand, ie:

The single mouse hardware button below the touchpad is actually two mouse buttons
Screen is able to be read outside
Can use SDHC cards
[/knip]

Vooral dat 2 mouse knoppies verhaal vind ik heerlijk om te horen.
Ik vraag me alleen af wat een SDHC kaart is?

edit:

hé waarom is http://eeepc.asus.com/ een page not found? hardware fout in de server of zijn ze hem aan het updaten???

[ Voor 10% gewijzigd door 4play op 09-08-2007 13:43 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat zijn SD-kaartjes groter dan 2GB (High Capacity).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een nadeel van flashgeheugen is de beschrijfbaarheid. Waren jullie van plan er gewoon XP op te zetten zonder extra maatregelen?
Ik zit nu voor een computer waar ik 2 GB compact flash in stop te twijfelen of hier een gestripte Windows XP op komt die ik tweak zodat hij zo weinig mogelijk schrijfacties doet of Windows XP Embeded. Heeft iemand hier ervaring hoe veel werk het is een Windows XP Embeded versie te maken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
Marzman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:19:
Een nadeel van flashgeheugen is de beschrijfbaarheid. Waren jullie van plan er gewoon XP op te zetten zonder extra maatregelen?
Ik zit nu voor een computer waar ik 2 GB compact flash in stop te twijfelen of hier een gestripte Windows XP op komt die ik tweak zodat hij zo weinig mogelijk schrijfacties doet of Windows XP Embeded. Heeft iemand hier ervaring hoe veel werk het is een Windows XP Embeded versie te maken?
XP Embedded stelt niet voor, ik heb er ooit mee gespeeld en in een paar uur heb je een werkende installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

terracide schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:12:
[...]
XP Embedded stelt niet voor, ik heb er ooit mee gespeeld en in een paar uur heb je een werkende installatie.
Thanks, dan wordt het XPe. Ook perfect voor deze laptop dus? :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

nog even over de processor
We have two guys from Xandros confirming that like Platinum said, it is a Celeron-m. Specifically it is a Celeron-M ULV 353 with 512 K of cache.

/proc/cpuinfo shows :

cpufamily: 6
model : 13
stepping :6
model name : Intel (R) Celeron(R) M Processor 900mhz
schijnt hier te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
Een nadeel van flashgeheugen is de beschrijfbaarheid.
Ehh... Dat was 5 jaar terug ofzo. Tegenwoordig kunnen alle verkrijgbare SD kaartjes ongeveer net zo lang mee als harde schijf.

Waarom gun je een Linux distributie niet een kansje? Ik denk dat dit ding meet een beetje geluk zelfs iets als beryl of compiz kan draaien (intel gpu _/-\o_ ). Dat is wel even wat anders dan XP embedded: graphics waarbij Vista in het niets valt, op een laptop van nog geen 200 euro :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dus die CPU is eigenlijk zoiets V&A aangeboden: Dell X200 Ultraportable laptop ? :+

(Philflow probeert schaamteloos z'n eigen handel te promoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Larsie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:25:
[...]

Ehh... Dat was 5 jaar terug ofzo. Tegenwoordig kunnen alle verkrijgbare SD kaartjes ongeveer net zo lang mee als harde schijf.

Waarom gun je een Linux distributie niet een kansje? Ik denk dat dit ding meet een beetje geluk zelfs iets als beryl of compiz kan draaien (intel gpu _/-\o_ ). Dat is wel even wat anders dan XP embedded: graphics waarbij Vista in het niets valt, op een laptop van nog geen 200 euro :')
Het is geen kwestie van geen kans geven :) Ik heb hier een Ubuntu werkstation en Debian servertje staan en ook op mijn werk gebruik ik Ubuntu meer als Windows. Misschien wordt dat het ook wel, maar ik neig nu naar Windows Embeded.

Heb je een bron voor de levensduur van SDkaartjes? (en geld dat ook voor de compact flash kaartjes die je nu koopt?) Ik zat zelf namelijk hier naar te kijken voor een ander systeempje dat ik gekocht heb met compact flash: http://mason.gmu.edu/~sfiorito/eXPinstall.htm

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Marzman schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:44:Misschien wordt dat het ook wel, maar ik neig nu naar Windows Embeded.
Draait dat niet op ARM architectuur? Evenzo goed, Ubuntu erop en knallen maar wat mij betreft, en via ebay de goedkoopste scoren. Mooi ding is dit man.

SDHC is trouwens niet hetzelfd als SD kaartje van meer dan 2GB, het is een ander communicatieprotocol gecombineerd met FAT32. Oude kaartje kunnen ivm FAT16 max 4GB zijn (die zijn er dus ook, oude kaartjes van 4GB). Verder niets schokkends, dus vooral met het ook op kaartjes groter dan 4GB (6 en 8 enzo).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59
4play schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:38:
nog even over de processor

[...]

schijnt hier te staan...
Ik schrok even maar de Celeron-M schijnt nog wel aardig te presteren (ik dacht eerst even dat we met een gewone Pentium-M te maken hadden), zie bijvoorbeeld http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=301. Een laptop van familie met een Celeron-M is niet vooruit te branden maar dat zal dan wel meer met de 256MB geheugen te maken hebben en hoeveel achtergrondzooi ze aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De CPU doet zn ding hoor, wees er niet bang voor. Het is geen Conroe killer, maar ik acht em beter dan gemiddelde UMPC/PDA/Smartphone CPU, en voor mij is dat voldoende.

Zou de cpu pin for pin hetzelfde zijn als oude Dothans, of heeft Asus het dichtgetimmerd?
Anders konden we nog van ergens een 1.4ghz Dothan vandaan toverenvoor vrij weinig!

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 11-08-2007 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

als ik er vrolijk op kan schoolwerken en wat hippe spellen kan draaien (Duke 3d linux editie, wat andere toffe spellen die niet echt heel nieuw meer zijn maar wel geniaal) ben ik om maar ik wil eerst weten hoe goed het machientje werkt gezien zijn resolutie ik ben bang dat 800 width te klein is om lekker op te werken.

Een stuk schoolwerk tikken op 800x480 lijkt me een hell aan de andere kant heb ik heel lang een 486 laptop gehad met een resolutie van 640x480 en die als IRC machiene gehad en dat werkte weer fijn (compaq elite iets met dos en 3.11 (ahhh the memories)) dus ik neem aan dat het wel moet kunnen.

Ik blijf afwachten tot er goede onafhankelijke hands on revieuws komen aangezien de revieuws die er nu zijn niet serieus kan meetellen...

Tot nog toe is de stilte uit het kamp van ASUS erg vervelend IMHO

edit:
gevonden

[nerd stuff]
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 915GM/PM/GMS/910GML Express Processor to DRAM Controller (rev 04)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 04)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 04)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) High Definition Audio Controller (rev 04)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) PCI Express Port 1 (rev 04)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) PCI Express Port 2 (rev 04)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) PCI Express Port 3 (rev 04)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #1 (rev 04)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #2 (rev 04)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #3 (rev 04)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB UHCI #4 (rev 04)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) USB2 EHCI Controller (rev 04)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev d4)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801FBM (ICH6M) LPC Interface Bridge (rev 04)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801FBM (ICH6M) SATA Controller (rev 04)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family) SMBus Controller (rev 04)
02:00.0 Ethernet controller: Atheros Technology Corp. L2 100 Mbit Ethernet Adapter (rev a0)
Bus 005 Device 003: ID eb1a:2761 eMPIA Technology, Inc.
Bus 005 Device 002: ID 0cf2:6225 ENE Technology, Inc.
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
[/nerd stuff]

dit is de LSPCI and LSUSB info van een EEEPC die bij xandros staat for what's it worth

edit:
nog meer gevonden

http://farm2.static.flick...65608927_80dd2660f5_o.jpg
http://farm2.static.flick...65582343_b0a7090bc8_o.jpg
http://farm2.static.flick...65544479_e6d90821e9_o.jpg
http://farm2.static.flick...65544479_e6d90821e9_o.jpg

van die matty gast die bij xandros werkt en vragen op eeehackers.com beantwoord, hij mag wel eens wat aan zijn witbalans doen van zijn fototoestel of zijn flitser beter afstellen...

[ Voor 63% gewijzigd door 4play op 12-08-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

4play schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:17:
van die matty gast die bij xandros werkt en vragen op eeehackers.com beantwoord, hij mag wel eens wat aan zijn witbalans doen van zijn fototoestel of zijn flitser beter afstellen...
Ik ben naar aanleiding van jouw post eens gaan kijken op EEEHacking.com. Er staan ook verwachte prijzen op:
* $199 in the United States
* £199 in England.
* 299€ in Spain and Portugal- maybe the rest of Europe as well.

Dan is hij hier bijna twee keer zo duur als in de US.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik er vrolijk op kan schoolwerken en wat hippe spellen kan draaien (Duke 3d linux editie, wat andere toffe spellen die niet echt heel nieuw meer zijn maar wel geniaal) ben ik om maar ik wil eerst weten hoe goed het machientje werkt gezien zijn resolutie ik ben bang dat 800 width te klein is om lekker op te werken.

Een stuk schoolwerk tikken op 800x480 lijkt me een hell aan de andere kant heb ik heel lang een 486 laptop gehad met een resolutie van 640x480 en die als IRC machiene gehad en dat werkte weer fijn (compaq elite iets met dos en 3.11 (ahhh the memories)) dus ik neem aan dat het wel moet kunnen.

Ik blijf afwachten tot er goede onafhankelijke hands on revieuws komen aangezien de revieuws die er nu zijn niet serieus kan meetellen...

Tot nog toe is de stilte uit het kamp van ASUS erg vervelend IMHO
Zet voor de grap de resolutie van je beeldscherm eens op 800*480 :)

Zo zit ik nu even onder 800*500, gaat met GoT prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Marzman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:36:
Ik ben naar aanleiding van jouw post eens gaan kijken op EEEHacking.com. Er staan ook verwachte prijzen op:
* £199 in England.

Dan is hij hier bijna twee keer zo duur als in de US.
Bijna? Maak daar maar méér dan twee keer zo duur van...
Wat een rip-off... We worden wel vaker in de poepert genomen, maar deze poging krijgt de taart :(
Twee woorden, elf letters totaal: I-n-k-o-o-p a-c-t-i-e.
Mja, 800*480 is in mijn ogen net te klein... Tweakers.net is alleen maar goed te lezen op 1024*768+. Maar ja, het moet maar, want Joost mag weten wat ze gaan doen met de 1001 (specs/prijs/leverdatum...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Marzman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:36:
[...]
* £199 in England.
Van wanneer is die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Philflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:40:
[...]

Van wanneer is die informatie?
wil ik ook wel eens weten...

heeft iemand een id wanneer deze concreet hier bij ons uitkomt(ik ben wel er geintereseerd in die pc)

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tim007 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:09:
[...]
wil ik ook wel eens weten...
ik denk namelijk dat het oude info betreft, van voor de vertragingen.

laatste nieuws was dat het goedkoopste model niet naar nederland komt, en verwachte release date is oktober voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
waarom niet naar nederland?

en hoe zit het met belgie(woon daar namelijk)

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

het bericht dat ik zag (tijd geleden) zei dat de goedkoopste modellen niet naar europa komen.

in europa alleen met 8 (?) GB SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
welk bericht was dat?

want op de asus site is het er nu ook stil over, en ik weet niet of je makkelijk kan mailen naar die mannen met zo een vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

weet ik niet meer, maar het komt vast ergens voor in de 22 pagina's :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:58:
Twee woorden, elf letters totaal: I-n-k-o-o-p a-c-t-i-e.
1 woord, 6 letters totaal: i-m-p-o-r-t :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:34
Ik ben van plan om voor studie een goedkope laptop te kopen.

Eisen:

XP
Tekstverwerken/office 2007
Internet/MSN/youtube/muziek luisteren enz.
Bluetooth/wifi
Games(oud) (bv wolfenstein enemy t. online enz.)

Nu is mijn vraag is het slim om deze Asus te kopen als die uitkomt en is het scherm niet een beetje klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CLB schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:23:
1 woord, 6 letters totaal: i-m-p-o-r-t :)
Dat zeg ik! Gamma Importeren via een inkoop actie :)
Check
Check, ik hoop alleen dat office 2007 goed draait op een 800*480 scherm
Check check, dubbel check
Bluetooth/wifi
Wifi check, bluetooth kan erbij via USB
Moeilijk, ik ben nooit weg van Intel´s "Extreme Graphics".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

XanderDrake schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:14:
[...]
Moeilijk, ik ben nooit weg van Intel´s "Extreme Graphics".
ehh wolfenstein moet toch echt wel lukken volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik dacht dat hij alleen usb had?
ALPACINO schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:52:
Ik ben van plan om voor studie een goedkope laptop te kopen.

Eisen:

XP
Bluetooth/wifi

Nu is mijn vraag is het slim om deze Asus te kopen als die uitkomt en is het scherm niet een beetje klein?
Alles wat er niet op zit daar zijn wel usb-devices voor. Bluetooth usb divice heb je voor 10 euro ofzo, een 2.5"-usbschijf is ook niet zo duur meer (zou dan wel de laptopvariant nemen omdat die geen losse voeding nodig heeft en dus mobieler is).

Voor de rest lijkt hij me perfect voor wat je er mee wil doen. Ik denk wel dat je er een andere pc naast moet blijven houden hoewel het ding als je er thuis een externe monitor, muis, toetsenbord en usbschijf op aansluit ook best bruikbaar is om thuis om te internetten en tekstverwerken.

Iemand dat topic van de HTC Shift gezien? Het is ook een 7" laptop maar dan veel luxer en duurder en hij moet meer gaan concurreren met de smartphones omdat hij ook gsm en umts heeft en Windows Vista kan draaien (prijs wordt verwacht op 1300 en dus een groot verschil met de verwachte 199 voor de EEE PC, voor wie dat nog verwacht ;) ) Maar dit geeft wel aan dat er meer fabrikanten bezig zijn kleine en lichte laptops te maken wat positief is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:28:
ehh wolfenstein moet toch echt wel lukken volgens mij..
Ik heb effe gechecked, en ja, dat zal wel lukken:
System Requirements Castle Wolfenstein
3-D Hardware Accelerator w/ 16mb vRAM and full OpenGL support
400mhz AMD or Intel Processor
Windows 95OSR2/98/98SE/ME/NT4.0/2000/XP Operating System
128mb RAM
16-bit Video mode
800mb Hard Drive space plus 300mb for the Swap File
DirectX 8.0a (included)
DirectX 3.0 Compatible Sound Card
Quad Speed CD-ROM

Ik was een beetje bang dat de Intel Extreme het niet zou trekken, die GPU gebruikt namelijk de processor voor veel 3D berekeningen. En laat nou de CPU niet de sterkste kant zijn van de EEE.
Maar goed, dat gaat dus lukken :)
Marzman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:40:
Iemand dat topic van de HTC Shift gezien? Het is ook een 7" laptop maar dan veel luxer en duurder en hij moet meer gaan concurreren met de smartphones omdat hij ook gsm en umts heeft en Windows Vista kan draaien (prijs wordt verwacht op 1300 en dus een groot verschil met de verwachte 199 voor de EEE PC, voor wie dat nog verwacht ;) ) Maar dit geeft wel aan dat er meer fabrikanten bezig zijn kleine en lichte laptops te maken wat positief is.
Ja dat ding is gaaf! Maar ja, Vista Business op een 1.2ghz VIA? Bellen met Vista?
HTC levert wel goede producten, dus ik neem aan dat het werkt. Al ben ik benieuwd hoe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
heb idd vaker de laatste tijd al van die kleine pc'tjes zien passeren, aleja, aankondigingen ervan

maar ik kijk echt uit naar die van asus, aangezien de prijs eel eel goed meevalt...

dus hopelijk vermeld tweakers het snel als die verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

XanderDrake schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:43:
[...]
Vista Business op een 1.2ghz VIA?
Precies ja, dat dacht ik ook. En op de plaatjes hebben ze de aero interface ook nog aan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:40:
[...]

Van wat ik op een video-review zag, is dat uit slaapstand komen ongeveer 2 minuten in beslag nam. Auch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:40:
[...]
Van wat ik op een video-review zag, is dat uit slaapstand komen ongeveer 2 minuten in beslag nam. Auch!
zit waarschijnlijk een 30GB 4200 rpm hd in, dat gaat niet vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:51:
[...]

zit waarschijnlijk een 30GB 4200 rpm hd in, dat gaat niet vliegen.
Och, mijn 40GB 4200RPM kwam met Windows XP in no-time uit slaapstand. P-M 1.7Ghz met een gigabyte aan geheugen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:37:
Precies ja, dat dacht ik ook. En op de plaatjes hebben ze de aero interface ook nog aan staan...
Ja Aero ja, daar moest ik ook om lachen... Een feature die niet zit in Business 8)7
Maar goed ook eigenlijk want:
- dat zou er niet echt goed uit komen gezien de "videokaart" van de Shift
- het slurpt energie/maakt hardware warmer dan nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:45:
Och, mijn 40GB 4200RPM kwam met Windows XP in no-time uit slaapstand. P-M 1.7Ghz met een gigabyte aan geheugen. :)
Ja het ligt ook aan iets anders. Ik neem aan de CPU van de Shift. Ik acht jou Pentium-M 2x sneller dan die Via CPU van de Shift. Beetje ongelukkige keuze van HTC.

Maar goed, weer ontopic allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik denk dat dingen als Quake 3 en Wolvenstein prima gaan draaien dingen die daarna gekomen zijn worden wat lastiger. ik heb op mijn 800 MHZ duron gewoon GTA3 gedaan dat ging ehhh wel dus er zijn wel zeker hippe dingen mogelijk. Ik maak me alleen bang over het fijt dat het maar 800x480 is en veel spellen zullen deze resolutie niet ondersteunen. Maar aan de andere kant veel spellen uit die periode zijn gewoon open source dus dan komt er wel een EEE versie die wel 100% draait op deze hardware.

Ik denk persoonlijk dat de EEE een hoge mate van "nerddichtheid" krijgt die zelf dingen gaan ontwikkelen zodat het optimaal draait op de EEE aangezien ongeveer iedereen met interesse in computers en IT er een wil.

edit:
weer nieuwe info gevonden

vanaf eeeuser.com

There is another article (in Chinese) about Asus's EeePC from Apple daily in Taiwan:
http://1-apple.com.tw/apple/index.cfm?F … ID=3724414

Again, only registered members can see the article. But someone posted the article here:
http://forum.twnuu.com/viewtopic.php?t=85

In the article, the reporter interviewed Asus's CEO Jerry Shen, who gave out some interesting information. I won't translate the entire article, but just list several interesting points:

1. Three versions of EeePC will be launched in September. Price ranges will be: USD $229-239, $269-299 and $349-369.

2. After Asus splits out its OEM business, the branded business will focus on laptop computers and EeePC as the main product lines in the first stage. Cellular phones will be the main focus in the second stage.

3. Asus designed many new applications and interface for EeePC, including "voice command" functionality, which is similar to those built in cellular phones. So you can say "go online" to the EeePC and it will connect to the internet automatically.

4. LCD size of EeePC will be limited to 7-9 inches. The plan for 10" model has been canceled due to the overlap between the model and other ultra small laptops.

5. Asus will release another laptop model using 10" LCD and solid state disk. But this model belongs to "normal laptop" category.

6. The second generation of EeePC, which uses 8" and 8.9" LCD, is planed to be launched between the 4th quarter this year and mid 2008.
The 8.9" model uses Intel's Menlow fanless processor.

7. The $199 model comes with a 2 cell battery which lasts two hours. Other two models uses a 4 cell battery which lasts 2.5-4 hours. The 6 cell battery can support more than 5 hours of use.

8. Asus faces a great pressure from the surging prices of parts. The challenge is to maintain enough inventory for parts....Flash memory is a headache.

9. Asus will produce 200,000 units by the end of this year, 300,000-500,000 units by March next year. After the second generation EeePC launches, Asus expects to produce 3-5 million units by early 2009.

The weird thing is that in the middle of the article, it mentioned the $199 model. But in the beginning, the article said that the lowest price range is $229-$239. I also find that the information about the "voice command" is kind of weird.

[ Voor 62% gewijzigd door 4play op 14-08-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
4play schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:10:
ik denk dat dingen als Quake 3 en Wolvenstein prima gaan draaien dingen die daarna gekomen zijn worden wat lastiger. ik heb op mijn 800 MHZ duron gewoon GTA3 gedaan dat ging ehhh wel dus er zijn wel zeker hippe dingen mogelijk. Ik maak me alleen bang over het fijt dat het maar 800x480 is en veel spellen zullen deze resolutie niet ondersteunen. Maar aan de andere kant veel spellen uit die periode zijn gewoon open source dus dan komt er wel een EEE versie die wel 100% draait op deze hardware.
Sommige van die spellen zijn misschien wel opensource (hoewel ik dat betwijfel overigens), maar dat wil niet zeggen dat ze onder Linux draaien. Je kunt weliswaar XP installeren, maar dan zul je met Dosbox etc moeten gaan werken. Ik denk dat je aan het einde van het liedje zoveel recources vreet, dat alleen simpele spellen het nog doen. Mits je niet tegen de bekende driver problemen aanloopt.

Als je de EEE wilt om de spellen, kom je denk ik van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA III doet op een Sempron 3200+ met een Geforce 6150 en 2*512MB PC5300 DDR2 geheugen @ 800*600 ongeveer 20 tot 30fps, dus ik denk dat je met de 800Mhz duron een erg goede videokaart hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:45:
[...]
Ik weet niet of je het al opgevallen is maar Vista is geen XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:29:
[...]

Ik weet niet of je het al opgevallen is maar Vista is geen XP :)
Wat ik probeer te zeggen: Als het zo enorm traag is, wees als bedrijf slim en zet er geen full-sized Vista installatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:29:
[...]
Als het zo enorm traag is, wees als bedrijf slim en zet er geen full-sized Vista installatie op.
Of helemaal geen Vista zoals de eee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:23:
[...]

GTA III doet op een Sempron 3200+ met een Geforce 6150 en 2*512MB PC5300 DDR2 geheugen @ 800*600 ongeveer 20 tot 30fps, dus ik denk dat je met de 800Mhz duron een erg goede videokaart hebt. :)
hmmzzzz of zit in nu echt even mis en laat mijn geheugen me ernstig in de steek... volgens mij mis ik nog een generatie in mijn PC lijst (800 duron, 1,8 athlon, 2,8 athlon) ja sorry het was een 1.8 athlon en niet een 800 duron... ik loop te jokken... excuus... mijn fout...

Q3a moet lukken though en Unreal tourny 1 en warcraft 3 (hoera klein scherm) en meer van dat soort leuks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:34
De EEE ziet volgens mij dan veel belovend uit. Nu hopen dat het hier ook $200 wordt dan ga ik hem zeker kopen.

Touwens is de EEE sneller dan een pentium III @ 1ghz ? (gezien de architectuur enz.)

En ik neem aan dat je hem ook als scherm kunt gebruiken toch dus een pc via vga aansluiten ?

[ Voor 19% gewijzigd door ALPACINO op 14-08-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Als ik de post van 4play lees valt het wel mee met het naaigehalte:

alleen de duurdere versies zijn verkrijgbaar in NL (die in USA ook 299,- kosten) en we krijgen hiervoor niet alleen meer geheugen, maar ook een betere batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zelf kijk naar de signalen: enorme stilte van asus, flinke vertragingen, oplopende onderdeel prijzen, wisselende specs, wisseling van os, en denk dan: dat gaat minstens tot oktober duren en boven de 300 euro kosten. (of je het nou importeerd of niet)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
als hij rond de 300€ kost koop ik hem nog, kvind hem veel belovend voor zijn prijs, dus afwachten(maar ik hoop niet te lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik wil tot 300 gaan import of gewoon aanschaf...

dan wel 8 GB graag

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/8062/xandros0jb4.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door 4play op 14-08-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
tuurlijk, 4GB vind ik weinig, 8GB minimum, 16GB zou tof zijn(is ideale pc om mee te nemen op reis/kampen,... ,dus voor foto's/filmkes op te zetten, ook om presentaties te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ALPACINO schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:25:
En ik neem aan dat je hem ook als scherm kunt gebruiken toch dus een pc via vga aansluiten ?
Zo vanzelfsprekend is dat niet. Sterker nog, je kunt op een laptopscherm vrijwel nooit een andere pc of apparaat aansluiten. Zie ook niet in waarom je zo'n klein schermpje voor je PC zou willen gebruiken.

Er zit overigens (zo te zien) wel een VGA-aansluiting op om een extern scherm aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
vga zit erop als ik de specs moet geloven, vroeg me echter af welke reso deze aan zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik zie veel verwarring over de prijs, maar bijna niemand houdt rekening met BTW. Die 199 dollar is gegarandeerd zonder sales tax (dat is alles hier in de US). Dan komt het totaal dus op minimaal 238 dollar. Tegen 1,36 wisselkoers is 175 euro.

Tel daarbij de inefficiency van de europese markt op (veel verschillende landen, regels, en geen grote consumer warehouses als walmart/bestbuy) kom je waarschijnlijk uit op 200 euro.

Ik verwacht geen extra transportkosten aangezien die 199 dollar is gebaseerd op de transportkosten van taiwan naar de US. En Taiwan naar de EU is niet zo gek veel verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

tim007 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:45:
[...]

tuurlijk, 4GB vind ik weinig, 8GB minimum, 16GB zou tof zijn(is ideale pc om mee te nemen op reis/kampen,... ,dus voor foto's/filmkes op te zetten, ook om presentaties te geven)
Ik vind 4GB wel genoeg, je kan er altijd nog een usb stick insteken met je muziek of wat dan ook. En zo groot zijn die niet en kan je makkelijk in je zak mee nemen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
mad_max234 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:33:
[...]

Ik vind 4GB wel genoeg, je kan er altijd nog een usb stick insteken met je muziek of wat dan ook. En zo groot zijn die niet en kan je makkelijk in je zak mee nemen.
inderdaad.En je kan het SD slot gebruiken en zoveel SD kaartjes meenemen als je maar wilt.
Vergeet ook niet dat je de resolutie van films kunt verkleinen tot schermgrootte. Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

mad_max234 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:33:
Dan kun je ook 'n externe HD inpluggen via USB of 'n spindle DVD'tjes meenemen >:)
Moet natuurlijk allemaal wel lekker klein en compact blijven enzo! Ik wil 1 apparaat en PUNT
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:00:
Vergeet ook niet dat je de resolutie van films kunt verkleinen tot schermgrootte. Dat scheelt.
Dan zou ik ze maar niet resizen met je Eee'tje zelf, kun je 3 maanden wachten per film _O-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

'n spindle DVD'tjes meenemen >:)
hij heeft geen optische drive bij mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

*Boink* CLB staat voor lul :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

4play schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

hmmzzzz of zit in nu echt even mis en laat mijn geheugen me ernstig in de steek... volgens mij mis ik nog een generatie in mijn PC lijst (800 duron, 1,8 athlon, 2,8 athlon) ja sorry het was een 1.8 athlon en niet een 800 duron... ik loop te jokken... excuus... mijn fout...

Q3a moet lukken though en Unreal tourny 1 en warcraft 3 (hoera klein scherm) en meer van dat soort leuks...
Het kan wel kloppen hoor. Ik heb GTA III gespeeld op een PIII 550 en een overklokte TNT2 (die na een paar minuten te warm werd waarna alles een blauwe waas kreeg :) ).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
ik speelde ook gta 3 op me p3 800 @ 925, 768 mb 133 sd ram en een 32 mb geforce 2 mx met lichte oc. Het speelde wel erg K*T maar later met een 64mb gf-2 ti ging t al ietsje beter, gta is best wel videokaart afhankelijk.

Bf 1942 kan mss ook nog wel, dat draaide ook voor geen ene meter op een p2 450 @ 550 met een 32 mb geforce 2 mx en 512 mb ram :P, het spel had dan ook als minimale eis een p3 500 maar toch kon je gewoon in-game komen.

[ Voor 33% gewijzigd door dutch_warrior op 14-08-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Toch lijkt spellen spelen wel echt slecht voor je accuduur.

Ik hoop ontzettend dat er grote capaciteits accu's verkrijgbaar zullen zijn of goedkope extra accu's. Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk is voor een machine met een trage processor en zonder HDD lang mee te kunnen gaan, maar de geschatte 2,5 a 3 uur valt me tegen. Een tough book haalt 10 uur en de meeste iBooks en goede Dells halen 6 uur. En daar zitten wel harde schijven, grotere schermen en meer power in.

Ik zag overigens op de voedingssticker dat hij 22 watt vereist. Zijn er battery packs te koop die dat leveren? Als een soort van externe accu?
22 watt is namelijk vrij laag, volgens mij zijn veel laptops al gauw 50 of 75 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat ik wel erg vreemd vind is dat er nog steeds specs veranderen terwijl ze hem in september willen releasen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Marzman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:18:
Wat ik wel erg vreemd vind is dat er nog steeds specs veranderen terwijl ze hem in september willen releasen.
Achja, de uiteindelijke samenstelling is niet zo'n groot probleem om te veranderen. Stel dat volgende week de prijzen van geheugen enorm stijgen of dalen (zou niet de eerste keer zijn) dan kunnen ze de specs echt nog wel op het laatste moment veranderen. Pas zodra de massaproductie begonnen is wordt het lastig. Maar dat hoeft niet veel meer te zijn dan twee weken voordat hij in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05
Wie zegt dat de specs veranderen?
Asus heeft wellicht allang vastgesteld wat de specs gaan worden, het zijn slechts de speculaties over wat de specs zullen worden die continu veranderen. Van Asus zelf hebben we sinds juni niks meer gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:56:
Toch lijkt spellen spelen wel echt slecht voor je accuduur.

Ik hoop ontzettend dat er grote capaciteits accu's verkrijgbaar zullen zijn of goedkope extra accu's. Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk is voor een machine met een trage processor en zonder HDD lang mee te kunnen gaan, maar de geschatte 2,5 a 3 uur valt me tegen. Een tough book haalt 10 uur en de meeste iBooks en goede Dells halen 6 uur. En daar zitten wel harde schijven, grotere schermen en meer power in.
Spelletjes verslinden inderdaad aardig wat energie omdat zowel de processor, de VGA als ook vaak de HDD en soms DVD (die 2 laatste slorpen ook enorm veel energie natuurlijk) constant moeten werken. Ook de display vreet uiteraard energie ...
Wat die specs van Dell betreft ben ik het niet met je eens. Dit is volledig afhankelijk van het gebruik van de portable. Op het werk gebruiken wij allemaal Latitude D520's die aardig lang mee gaan ... zolang je je beperkt tot het typisch kantoorwerk. Thuis heb ik een XPS M1710 ... die gaat ongeveer even lang mee op batterijen (5 tot 6 uur) bij kantoorwerk. Als je gamed zijn de batterijen op nog geen anderhalf uur leeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In juli zeiden ze augustus, in augustus zeggen ze september,.in september zeggen ze...

Zie je een patroon ontstaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:27:
[...]

In juli zeiden ze augustus, in augustus zeggen ze september,.in september zeggen ze...

Zie je een patroon ontstaan? :)
Ach, het is ook een leuk kerstcadeau :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Marzman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Ach, het is ook een leuk kerstcadeau :)
vroeger zou ook tof zijn, bij start accademie jaar of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja begint bijna op een hoax te lijken dit. Ook omdat Asus nog eigenlijk helemaal niks over het ding heeft prijsgegeven. Ook wel frappant dat die minisite niet eens meer werkt... http://eeepc.asus.com/

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 14-08-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Palomar schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:34:
Ja begint bijna op een hoax te lijken dit. Ook omdat Asus nog eigenlijk helemaal niks over het ding heeft prijsgegeven. Ook wel frappant dat die minisite niet eens meer werkt... http://eeepc.asus.com/
http://event.asus.com/eeepc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
idd, alleen bij news op de global site vind ik het wel niet meer terug :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05
Dan moet je beter zoeken.
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=7378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

Dan kun je ook 'n externe HD inpluggen via USB of 'n spindle DVD'tjes meenemen >:)
Moet natuurlijk allemaal wel lekker klein en compact blijven enzo! Ik wil 1 apparaat en PUNT
Een SD kaartje of usb stick merk ik nog niet dat ik er één in mijn zak heb, lijk me voor de meeste ook geen probleem. 16GB usb stick heb je genoeg mp3 bij de hand plus die 4GB intern.

En als je het kaartje in de interne card reader heb zitten merk je er niks van.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2007 01:39 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:35:
[...]

Een SD kaartje of usb stick merk ik nog niet dat ik er één in mijn zak heb, lijk me voor de meeste ook geen probleem. 16GB usb stick heb je genoeg mp3 bij de hand plus die 4GB intern.

En als je het kaartje in de interne card reader heb zitten merk je er niks van.
wat dacht je van een externe 2,5 inch disk en een stuk duct tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:44:
[...]

wat dacht je van een externe 2,5 inch disk en een stuk duct tape?
Heb je niks zinnigs te melden?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja geweldig. Een marketingpraatje dat er op 8 juni al opgekwakt is.

Ik ben ondertussen wel toe aan een harde datum. Het collegejaar staat weer voor de deur en ik wil dit ding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:24
Tjoekie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

Ik ben ondertussen wel toe aan een harde datum. Het collegejaar staat weer voor de deur en ik wil dit ding hebben.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Tjoekie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

daarvoor wacht ik er eigenlijk ook op, ik wil ook een datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

1. Three versions of EeePC will be launched in September. Price ranges will be: USD $229-239, $269-299 and $349-369.
Mwa... 229$ is te overleven. Hopelijk zijn de specs ook wat beter dan.
4. LCD size of EeePC will be limited to 7-9 inches. The plan for 10" model has been canceled due to the overlap between the model and other ultra small laptops.
Oeh, ontwikkeling! 9" klinkt als muziek in mijn oren :) jammer dat we er op moeten wachten...
6. The second generation of EeePC, which uses 8" and 8.9" LCD, is planed to be launched between the 4th quarter this year and mid 2008.
The 8.9" model uses Intel's Menlow fanless processor.
Damn, nogal een grote launch window :( 4de kwartaal 2007 - Mid 2008.... Zo duurt het eeuwen!
Die CPU is wel gaaf, minder energie gebruik!
7. The $199 model comes with a 2 cell battery which lasts two hours. Other two models uses a 4 cell battery which lasts 2.5-4 hours. The 6 cell battery can support more than 5 hours of use.
Jammer dat ze zon but accu in de 199$ versie stoppen. Ik ga wel een 8" EEE halen met 4-6 cellen
8. Asus faces a great pressure from the surging prices of parts. The challenge is to maintain enough inventory for parts....Flash memory is a headache.
Dat verklaart een boel

Ik begin ook ongeduldig te worden. :X Ik heb besloten om niet de 7" 199$ versie te halen, maar even te wachten. Waarschijnlijk is de EEE dan ook beter beschikbaar/importeerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik doe het voorlopig nog wel met deze stotterende compaq armada 1750 maar ze moeten wel haast gaan maken mijn beeld valt steeds vaker weg in ruis en als hij dood gaat dan moet ik een andere hebben. Dus is de 701 nog niet uit hebben ze pech dan koop ik een 15,4" budget ding voor 500 euro ofzo daar kan ik ook prima mijn schoolwerk op doen maar ik wil de 701 omdat ik die ook mee kan nemen naar school IPV thuis laten

Deze 1750 is 4 KG die neem je echt niet mee bovendien is hij zo traag met opstarten dat je beter kan wachten tot er een terminal vrij komt dan dat je op de boot van dit ding wacht.

Hij doet het wel 5 uur met 2 accupacks das wel sexy maarja op school hebben ze ook overal stroom dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Maar we wachten af. Ik vind het wel raar dat was al twee maanden niets van Asus hebben vernomen behalve een kijk dit gaatie worden presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
mad_max234 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 02:24:
[...]

Heb je niks zinnigs te melden?
is een serieuze optie, vrij goedkoop en veel meer opslag dan sd kaartjes (voor degene die graag meer opslag willen uiteraard)

Verwijderd

Goed of slecht nieuws?
Take it for what you will, but a forum jockey over at Eeeuser claims to be up on the hubbub regarding the release details of the Eee PC for the US. According to the poster's "high ranking manager" source within ASUS North America, three models of the Eee PC will ship. Of these, two will ship to the US in late September: a $269-$299 model with 7-inch display, 2GB of storage (4GB was the previously stated minimum), 4- or 6-cell battery, 512MB or memory and built-in WiFi; and a $369-399 model which bumps the storage to 4GB. Both models will be available in black or white with those 4- and 6-cell batteries delivering up to 4- and 5-hours of runtime, respectively. Unfortunately, that hotly anticipated $200 model will not be making its way into the North American market. So while it looks like we'll be getting less flash for more money, none of this is official until ASUS says it's so, ok?

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als dit waar is en voor die prijzen en met zo weinig opslag is het jammer maar helaas. Ik wil er best 300 euro inpompen, maar dan wil ik ook minimaal 4 of 8 GB hebben. Twee vind ik echt te weinig, zeker voor dat geld.

• Philflow

Philflow

En de prijzen worden hoger en hoger. Geen verrassing... voor mij tenminste ;)

Ik ben nu trouwens aan het werken op een 10,6 inch scherm, en voor mij is dit wel het minimum. 7 inch gaat volgens mij echt te klein worden.

Edit. nu even Opera geinstalleerd, omdat die de beste zoom mogelijkheden heeft, en misschien is 7 inch dan toch wel te doen. ik zoom nu 150%

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 16-08-2007 12:59 ]

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:40
Wanneer komt die 10"dan uit ?

Sorry zie het al staan 3 paginas terug. Helaas komt de 8.9"ook pas over een jaar dus dan toch maar de 7"denk ik. Hopen dat die snel komt want mijn laptop is kapot helaas net buiten de garantie en 3 september begint school weer.

[ Voor 80% gewijzigd door Brainstorm86 op 16-08-2007 13:23 ]

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik blijf bij mijn 300 euro voor 8 GB anders koop ik em niet...

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:40
waarom wil je persee 8gb? 4gb is toch zat? een 2.5" hddtje eraan en je hebt 124gb :P
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.