Zuinige thuis server

Pagina: 1
Acties:
  • 804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24
het idee is om een 24/7 server te maken dat gaat draaien onder windows 2003 std met daarbovenop in VMWARE een linux distro om bepaalde zaken in linux af te handelen zoals mysql / apache e.d.
  1. Wat gaat er op draaien?
  2. Mediaportal tv server zodat ik met andere pc's tv kan kijken.
  3. Call of Duty 2 gameserver.
  4. webhosting voor mn eigen site.
  5. wat usenet/torrent download progs
Het meest belangrijke is stilte / zuinigheid. Geld is op zich geen issue.

Ik dacht zelf aan het volgende:
  1. Antec Behuizing NSK3300 Zilver, 300 Watt, 1 X 120 Mm (stil/klein?)
  2. Asus Moederbord P5L-VM 1394 (intergrated graphics)
  3. 29234 Intel Core 2 Duo E4300 1.80 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed (zuinig maar toch dual core)
  4. 2gb pc 5300 ram (meer dan genoeg?)
Heb nog zelf: 2x400gb sata 2 drives voor raid 1 setup
dvd brander (om dingen direct te kunnen fikken)
tv kaart (voor mediaportal)

Hebben jullie nog suggesties of andere opties die ten goede komen aan de stilheid/zuinigheid/prestatie?

Verwijderd

Qua prestaties het volgende:

Ik zou zelf ervoor kiezen om, indien mogelijk, Vmware server onder linux te draaien en dan een W2K3 guest te maken. Maar da's heel persoonlijk.

Als je kan kiezen welke core2duo je neemt zou ik een core2duo nemen met VT technologie. Ik weet niet zeker of Vmware server daar (al) gebruik van maakt maar uiteindelijk zou VT technologie wel voordelen moeten hebben als je virtualiseert. De E4300 heeft geen VT, de E6300 en verder wel.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 20:48

• savale
Ik kan jullie inmiddels vermelden dat dit echt een lekker stille combo is. de kast is stil + alles draait op "silent". De uitgeblazen lucht door de voeding is nauwelijks warmer dan de omgevingtemps (in idle).
Vcore heb ik trouwens teruggebracht naar 1,2v en de cpu temp is slechts 34 graden idle...
Helaas heb ik niet de tools om het werkelijk gebruik te meten, maar gezien de minimale warmteontwikkeling lijkt dit dik in orde te zijn.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:53

DataGhost

iPL dev

Waarom wil je VMWare gebruiken? MySQL en Apache draaien ook gewoon onder Windows hoor?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
savale schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:00:
Helaas heb ik niet de tools om het werkelijk gebruik te meten, maar gezien de minimale warmteontwikkeling lijkt dit dik in orde te zijn.
Met de actie "meten is weten" van Milieucentraal, kan je (gratis) een energiemeter aanvragen om je hele huis (of alleen je PC) door te meten. Enige voorwaarde: Na drie weken weer doorgeven aan iemand anders of terugsturen.(estafettesysteem).
[eigenbelang]En dan graag posten, ben zelf ook op zoek naar een zuinige mediaportalserver. :)[/eigenbelang]
vv @Bord4Kop: Mediaportal draait vrij slecht op Linux. Maar dat zie je wel vaker bij Windows programma's. (Wordt wel aan gewerkt overigens, maar dit terzijde)

[ Voor 10% gewijzigd door onkl op 11-06-2007 11:11 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:40

bord4kop

maximaal 100KB!

[b][message=28178966,noline]

...

Heb nog zelf: 2x400gb sata 2 drives voor raid 1 setup

...

Hebben jullie nog suggesties of andere opties die ten goede komen aan de stilheid/zuinigheid/prestatie?
Backup! DLT-tje o.i.d.
Best belangrijk. Zeker als je twee schijven in raid 1 gaat zetten!

En ik zou inderdaad iets van Linux gaan draaien, FreeBSD ofzo. Daarbij; Hoe minder je systeem (overbodig ;) ) belast wordt, hoe zuiniger het is.
Scheelt ook weer licentie kosten, maar als geld geen probleem is, is dat minder belangrijk natuurlijk :P

| Security Management |

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DataGhost schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:07:Waarom wil je VMWare gebruiken? MySQL en Apache draaien ook gewoon onder Windows hoor?
Op Linux of BSD draait het allemaal wat gebruiksvriendelijker IMHO en heb je veel makkelijker onderhoud en gebruik dus niet eens zo heel gek :)
Ik zou het ook doen op die manier :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• savale
Die energiemeter ga ik zeker aanvragen! bedankt voor de tip! Inmiddels besloten om mediaportal maar te schrappen en mythtv te gaan gebruiken omdat ik persé apache en mysql onder linux wil draaien oa omdat die stabieler/veiliger en makkelijker onderhoudbaar is.
Pagina: 1