Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Binnenkort gaat ons bedrijf fuseren met een ander bedrijf, waardoor deze mensen bij ons op kantoor zullen 'intrekken'. Nu is het probleem dat er bij hen altijd een hond op het kantoor heeft rondgelopen. Iedereen daar is aan het beestje gehecht, en het is een beetje het kindje van de directeur. Dus zij willen dat de hond meeverhuist. Maar bij ons is een aantal mensen allergisch voor en/of bang van honden. Bovendien vinden we het niet representatief om zo'n beest op kantoor te hebben. Het is namelijk geen hond die rustig in een hoekje gaat liggen, maar hij komt actief aan je kruis snuffelen (en dus ook die van langskomende klanten) en blaft soms door telefoongesprekken heen. Je begrijpt dus wel dat wij hier absoluut niet blij mee zijn, en aangegeven hebben dat we hier geen hond willen hebben.

Maar het management wil natuurlijk geen ruzie tijdens de fusie, en er komt waarschijnlijk een compromis dat het beest maar op één verdieping mag komen en dat wij op de andere verdieping zitten. Dat is voor ons echter geen oplossing - het probleem met de representativiteit blijft, en natuurlijk moeten wij ook wel eens op de andere verdieping zijn.

Ik kan niets op internet vinden omtrent regelgeving of jurisprudentie over dieren op de werkplek. In de arbeidsomstandighedenwet staat alleen dat de werkgever verplicht is om, indien dat redelijkerwijs mogelijk is, gezondheidsrisico's voor werknemers zo veel mogelijk bij de bron te voorkomen. Als dat niet kan, moeten er 'doeltreffende maatregelen' worden genomen. Da's natuurlijk nogal vaag.

We willen er overigens het liefste onderling uitkomen en het niet laten escaleren door naar de Arbeidsinspectie te stappen ofzo.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand regelgeving / jurisprudentie waar wij mee kunnen schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Dit is inderdaad wel vrij apart moet ik zeggen. Hoe groot is het bedrijf / kantoor? Ik zou er toch sterk op aandringen dat de hond tot een bepaalde ruimte wordt beperkt. Ik moet er niet aan denken om als klant opeens een hond voor mijn neus te zien verschijnen op een kantoor. Dat maakt inderdaad niet echt de juiste indruk...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als eerste: welke idioot houdt er nu een hond op de werkplek? (behalve dan spot van de brandweer ;) )
Het lijkt mij dat als het compromis dat je beschrijft doorgaat, je afdeling er niets meer over heeft te zeggen. Het argument van representativiteit is wel valide, maar omdat het buiten jullie zeggenschap valt is het een beslissing van het management en ben je overruled.

Verder kun je je afvragen of de leefomstandigheden voor de hond wel in orde zijn, zo niet dan is het een zaak voor de dierenbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Het gaat om een kantoor met twee verdiepingen, waarbij wij zelf waarschijnlijk op de begane grond blijven zitten. Het is een kantoortuin met bijna geen aparte kamertjes. We zijn nu met 25 man, straks met zo'n 40.

De hond wordt wel goed verzorgd hoor, dat is het probleem niet.

De eerlijkheid gebiedt mij overigens te melden dat wij ook twee goudvissen hebben. Maar daar heeft verder niemand last van natuurlijk.... Ik heb dan ook geen problemen met beesten op de werkplek, zolang iedereen het daar maar mee eens is. Bij dat andere bedrijf werden mensen zelfs tijdens de sollicitatie gevraagd of ze problemen met de hond hadden, maar nu ligt dat natuurlijk wat moeilijker.

[ Voor 23% gewijzigd door Millennyum op 06-06-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:03
Zoals Ed al zegt, het management bepaald of de hond mag blijven.
Zoland de hond op één afdeling blijft, dan zou het voor jullie omtrend allergie geen probleem moeten zijn. Je krijgt alleen het probleem dat de mensen die bang zijn voor honden niet meer op die afdeling komen.
Ik zou het zelf gewoon aanzien wat er gebeurd. En als die mensen veel naar de afdeling met de hond moeten, dan kun je het probleem uiteindelijk weer bij het management neerleggen zodat zij een oplossing hiervoor kunnen maken.

Overigens dat representatieve valt nou ook wel weer mee.
Alhoewel het actieve van die hond niet heel erg mee zal helpen. Als het gewoon een rustig beest was, dan had de klant gedacht van :"Oh wat een lief beestje".
Alhoewel je natuurlijk ook klanten hebt die bang zijn voor honden.
Het is een moeilijk punt.

Ikzelf zou er veel problemen mee hebben wanneer die afdeling gaat meuren naar de hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23
Representativiteit behoort tot de beslissingsbevoegdheden van het management en niet van het werkvolk.

ARBO kan een handvat bieden omdat iedereen recht heeft op een veilige en gezonde werkplek. Voor normale mensen lijkt me een hond geen probleem te vormen. Blijven dus over een paar mensen die allergisch zijn en dus op basis van hun recht op een gezonde werkplek niet bloot hoeven te staan aan een hond. Lijkt me dat dat echter eenvoudig opgelost kan worden.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de hond hier niet het hoofdprobleem vormt ;)

offtopic:
Move van SG naar WI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 13:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Van verhalen van mijn moeder heb ik weleens gehoord dat vroeger (geen idee of dat nog steeds is) honden op werkplek gehouden overdag voor plezier en s'nachts functioneerde als waakhond.

Ik denk dat een hond op de werkplek tegenwoordig niet toegestaan is in verband met de gezondheid van de werknemers. Zoals je al aangeeft zijn enkele werknemers allergisch voor honden. Daarnaast brengt zo'n hond ook nog eens vlooien en een soms een stank met zich mee. Lijkt mij niet echt fris.

De enige reden waardoor een hond wel mag op een werkplek zover ik kan bedenken is een blinde geleidehond.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
We moeten natuurlijk wel met elkaar samenwerken, dus de mensen met allergie moeten ook op andere verdiepingen kunnen komen. Al was het alleen maar om gebruik te kunnen maken van een van de vergaderruimtes.
En ik weet wel zeker dat het daar ontzettend naar hond gaat ruiken... verspreiding van haren houd je ook niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is het niet zo dat google ook een 'honden'-bedrijf is? Dat stond volgens mij in de 'code of conduct' (ofzoiets).
Volgens mij heeft Rukapul het punt wel een beetje te pakken.
Zolang je een gezonde werkplek hebt zonder problemen is er niets aan de hand.
Heb je écht last van zo'n hond dan mag het niet.
Maar is het puur een verschil van mening over representativiteit (scrabble) dan is het puur een beslissing van de bedrijfsleiding.

Kijk wel uit dat het niet escaleert, je weet hoe het al op tweakers gaat als men een discussie begint over het feit of de hond wel voor je deur op de stoep mag bouten ofzo. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Met Rukapul. Enige 2 mogelijkheden die je hebt zijn
1) management
2) mensen die aantoonbaar allergisch zijn

Voor de rest heb je geen poot ( :D ) om op te staan..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 13:42
Edmin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:57:
Als eerste: welke idioot houdt er nu een hond op de werkplek? (behalve dan spot van de brandweer ;) )
Het lijkt mij dat als het compromis dat je beschrijft doorgaat, je afdeling er niets meer over heeft te zeggen. Het argument van representativiteit is wel valide, maar omdat het buiten jullie zeggenschap valt is het een beslissing van het management en ben je overruled.

Verder kun je je afvragen of de leefomstandigheden voor de hond wel in orde zijn, zo niet dan is het een zaak voor de dierenbescherming.
Waarom is het idioot ?
Een hond zorgt imo voor wat meer ontspanning en leven op de werkvloer, lijkt mij dat dit alleen maar ten goede komt van de productiviteit.

Wat voor hond is het eigentlijk? aangezien er mensen bang voor waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 16:15
Op m'n werk hebben we ook twee honden op de werkvloer rondlopen, en zelf neem ik ook af en toe mijn eigen hond mee :) Nu moet ik er wel bij zeggen dat er bij ons allemaal honden-gekken rondlopen en er eigenlijk bijna nooit klanten langskomen.

Ik denk dat het vooral afhankelijk is van het bedrijf waar je werkt of het gedoogd moet worden of niet. Zelf ben ik veel in het veld en heb ik het al eens meegemaakt dat er een over-actieve hond bij de receptie van een bedrijf rondliep, een plek waar dus wél veel klanten komen. Dat vind ik dan weer niet gepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
Rayden schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:15:
[...]
Dat maakt weinig uit voor sommige mensen, ik ben "bang" voor alle honden. Heb een redelijke hekel aan honden. Honden hebben dit helaas ook door en hangen altijd op/rond/aan mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:34

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Angst voor honden is over het algemeen formaat/type-onafhankelijk. Ik heb jarenlang angst voor honden gehad nadat ik als klein kind (1 jaar o.i.d.) door een hond in m'n hand ben gebeten, omdat ik met hem aan het spelen was en hij een hap uit z'n bak brokken nam. Niet doorgebeten ofzo, maar het heeft er een jaar of 10 a 15 goed ingezeten. Nu ga ik er wel goed mee om en heb ik geen last van honden, maar bij vreemde beesten ben ik vaak even op m'n hoede.

Anyway, die angst hoeft dus totaal niet soort-afhankelijk te zijn.

Goed, dat uit de weg hebbende, dan zit je naast de angst dus met een ander ding: Het beest kan je klanten actief gaan benaderen. Allemaal leuk en aardig en schattig en dolletjes, maar ook een klant kan in z'n broek schijten voor een hond. Ik zou persoonlijk voor een ander bedrijf kiezen (zeker bij 13-in-een-dozijn markten) als ik bij zo'n toko langskwam en dit gebeurde. Het is dus ook een potentiële klantwering. En dan heb je natuurlijk ook nog het geblaf wat kan storen bij telefoongespreken e.d.. Het is natuurlijk afhankelijk van de hond of het een stil tiepje is of een blaffer, maar ik vind het vergelijkbaar met het luisteren naar een radio: Naast het feit dat niet iedereen ervan gediend is, kan dat net zo goed storend zijn bij een telcootje ofzo. Dan stap je een keer of twee naar de collega toe en dan moeten ze het wel doorhebben lijkt me. Bij de hond net zo: Als de andere factoren niet meedoen, dan moet het beest ook geen storende invloed zijn bij zulke zaken. Niet alleen vervelend voor de medewerkers, maar denk ook eens aan de klant waarmee je aan de lijn hangt. Komt op mij niet profi over, als je Fikkie telkens stil moet zien te krijgen.

Maar goed, je vecht waarschijnlijk een verloren wedstrijd. Het is net als met de debiel-religieuze OS/voetbal/automerk-discussies: Met hondenliefhebbers zit je in een discussie waarbij ieder rationeel argument verdwijnt en als het een baas is die beslist, dan trekken alle mensen met angst of afkeer van de hond aan het kortste eind.

Vooralsnog blijft het wel een discussie die je snel ter sprake moet brengen (om de onderbuikgevoelens niet nodeloos te doen groeien) en waar je intern uit moet zien te komen met je nieuwe collega's.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Waarom is het idioot ?
Een hond zorgt imo voor wat meer ontspanning en leven op de werkvloer, lijkt mij dat dit alleen maar ten goede komt van de productiviteit.
Ik zal niet ontkennen dat door af en toe goed te ontspannen de prestaties omhoog gaan, maar er zijn zoveel redenen om GEEN hond op de werkvloer te hebben.

- hygiene
- toekomstperspectief en gezondheid hond
- allergien
- afkeer van niet/hondenliefhebbers
- representatie bezoek-telefoongesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zo 1-2-3 kan ik er geen wetgeving over vinden. In de horeca is het niet toegestaan, voor zover ik weet.
Meer ziek melden ivm allergie voor de hond is een (slechte) manier om je leidinggevende te pakken. Jezelf laten bijten is ook wel een slechte. Anders zelf een kat meenemen, gezellig die achtervolgingen. Of uren lang de hond gaan uitlaten :X

Gebouwenbeheerders hebben vaak ook regelementen, dus als het gebouw geen eigendom van de zaak is, kun je daar nog zoeken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
argro schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:32:
[...]
Dat maakt weinig uit voor sommige mensen, ik ben "bang" voor alle honden. Heb een redelijke hekel aan honden. Honden hebben dit helaas ook door en hangen altijd op/rond/aan mij.
Same here. Ik kan me overigens geen arbeidsrechtelijke regel bedenken waar uitdrukkelijk staat dat er geen dieren op de werkvloer mogen, maar het lijkt me vrij moeilijk te betwisten dat het goed werkgeverschap wel meebrengt dat er geen dieren op de werkvloer rondlopen (misschien hooguit behalve de situatie dat echt iedereen er in toestemt). De collegae die wel die hond willen kunnen in redelijkheid niet van de werkgever verwachten dat hij zoiets toestaat.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Vraag me af hoe het management het zou vinden als jij bij een vrouwelijke collega aan haar kruis gaat ruiken, door haar telefoongesprekken heen schreeuwt en haar klanten lastigvalt?

Ik vind dit totaal ongepast. Ook mensen die niet allergisch zijn kunnen hier last van hebben.
- je loopt die afdeling op en gelijk een hond met natte neus in je kruis --> kan je pak/pantalon weer mooi naar de stomerij!
- je wilt een mooie deal sluiten met een klant, komt die kl*tehond de boel weer verzieken met z'n geblaf en gesnuffel --> je zal de deal maar missen (met hoge jaartargets)

Ik zou me hier tegen verzetten en duidelijk aangeven dat jullie er niet van gediend zijn!

[evil modus] en er zijn natuurlijk altijd nog andere mogelijkheden om van de hond af te komen [/evil modus]

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 07:25
Ik heb er een op het kantoor rondlopen

(van een collega, beest kan niet alleen thuisblijven, dan wordt het helemaal gek)
en ik vind het juist gezellig..! verschilt natuurlijk erg met persoonlijkheid van het beestje, maar het is toch wel gezellig (al ben ik een kattenliefhebber )

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mijn vorige werkgever had de directrice ook 'n hond, beest was oud en enorm verwend. Collega's moesten soms in de benen omdat ie naar binnen of naar buiten wou enz.
Gelukkig (>:)) werd ie op 't laatst dement en heeft ie uiteindelijk het loodje gelegd, moet zeggen scheelde een stuk.

Ik zeg niet dat ik geen hondenliefhebber ben (heb zelf 'n hond) maar ik zou 'm niet op het werk willen hebben.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 13:42
Ik zou me persoonlijk wel kunnen neerleggen bij de tussenoplossing van de hond op hun verdieping houden. En ik kan me niet voorstellen dat het beest konstant staat te blaffen als er gebeld wordt, en tja dat je er keer over de vloer komt... je moet wel wat voor je collega`s over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Ik ben zelf ook een dierenliefhebber, en zou persoonlijk geen moeite hebben met bijv. een rustig poezebeest op de werkvloer. En ik ben het met jullie eens dat het management degene is die bepaalt wat representatief is. Maar als er bij ons mensen zijn die allergisch zijn voor honden, dan is er wat mij betreft geen discussie meer mogelijk, hoe leuk/gezellig zo'n beest ook kan zijn.

Ik heb hier nog niemand met een allergie zien reageren, maar deze kunnen je vertellen dat dit veel erger kan zijn dan af en toe een niesje, en dat je ook heel goed allergische reacties kunt krijgen wanneer zo'n beest op een andere verdieping verblijft.

Een collega van me stelde voor dat, mocht het 'compromis' doorgaan, we ook maar moeten voorstellen om van één verdieping een rokersverdieping te maken en alle rokers daarin samen te zetten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209028

Edmin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:38:
[...]

Ik zal niet ontkennen dat door af en toe goed te ontspannen de prestaties omhoog gaan, maar er zijn zoveel redenen om GEEN hond op de werkvloer te hebben.

- hygiene
- toekomstperspectief en gezondheid hond
- allergien
- afkeer van niet/hondenliefhebbers
- representatie bezoek-telefoongesprekken
LOL!!! Een hond met toekomstperspectief.

Ik ga meteen even mijn hondjes uithoren om te zien wat zij nu willen in de toekomst. Kunnen we daar samen aan werken.

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Heel vreemde situatie. Als dit bij mij op kantoor zou gebeuren zou ik in ieder geval gaan klagen, ik ben namelijk doodsbang voor honden, dus een hond zou mij belemmeren in het uitoefenen van mijn functie.

Verder vind ik het nogal onhygienisch zo'n hond. En naar klanten toe vind ik het echt niet kunnen, een blaffende en aan kruizen ruikende hond.

Oh en die suggestie van een rokersafdeling, daar ben ik wel helemaal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:22
Karina5000 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:51:
Heel vreemde situatie. Als dit bij mij op kantoor zou gebeuren zou ik in ieder geval gaan klagen, ik ben namelijk doodsbang voor honden, dus een hond zou mij belemmeren in het uitoefenen van mijn functie.

Verder vind ik het nogal onhygienisch zo'n hond. En naar klanten toe vind ik het echt niet kunnen, een blaffende en aan kruizen ruikende hond.

Oh en die suggestie van een rokersafdeling, daar ben ik wel helemaal voor :)
Allemaal de verantwoordelijkheid van het management.... :) Als deze beslist dat de hond blijft, dan blijft ie. De keus is dan aan jou... aanpassen of rustig naar ander werk op zoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

dominator schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:09:
Allemaal de verantwoordelijkheid van het management.... :) Als deze beslist dat de hond blijft, dan blijft ie. De keus is dan aan jou... aanpassen of rustig naar ander werk op zoek....
Zo'n management hoort ook naar werknemers te luisteren om de werksfeer te verbeteren en niet alleen zelf alles beslissen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:22
Als ze slim zijn inderdaad wel. Met een slechte sfeer op de werkvloer of zelfs vertrekkend personeel door dit soort issues kun je grote problemen krijgen in de bedrijfsvoering en continuiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

dominator schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:22:
Als ze slim zijn inderdaad wel. Met een slechte sfeer op de werkvloer of zelfs vertrekkend personeel door dit soort issues kun je grote problemen krijgen in de bedrijfsvoering en continuiteit.
Dan is het slechts een rekensommetje.

Wie kost geld en doet niks voor het bedrijf? De hond.
Wie wekt irritaties op bij werknemers? De hond.

Wie mag er dan vertrekken? Precies, de hond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vooraf klagen en de mensen met allergie schriftelijk een bezwaarbriefje naar de baas laten sturen. Eis daarin niet dat die hond weg gaat, maar probeer een alternatief te verzinnen. Ik zou bijvoorbeeld voorstellen een apart hok voor dat beest te maken, in de kantine of in een ruimte waar geen klanten komen. Liefst met deur naar buiten.

Zo hebben de mensen die het beest liever niet hebben, er weinig tot geen last van en kunnen de mensen die er aan gehecht zijn eens per dag knuffelen en hem uitlaten. Van de haren zul je geen last hebben en als het er gaat stinken zet je de buitendeur open.

Wil de baas echt niets horen van jullie argumenten en drijft 'ie z'n eigen zin door om bij de 'nieuwe medewerkers' een streepje voor te krijgen, dan zou ik de wat minder nette methode die ajhaverkamp noemde gaan toepassen en ondertussen ander werk zoeken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Dido

heforshe

offtopic:
Wees blij dat er geen struisvogels en kangaroes rondlopen. Ok, het waren emu's en wallabies, maar je staat gek te kijken - en ja, ik ken een kantoor waar dat gebeurde. Daar werd op een gegeven moment aan een sollicitant gevraagd of ie kangaroes kon vangen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

offtopic:
Aan de andere kant.... Ik zit hier sinds maandag op kantoor bij m'n nieuwe baan, waar sinds een tijdje ook een nieuwe receptioniste zit. Een leuke hoogblonde Zweedse, goedlachs, een pittige voorgevel en inkijk. Ik ben natuurlijk nog netjes, maar de rest van die leipe Zweden hier loopt als kwijlende honden langs de receptie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
Ik weet niet of mensen de Snuffel winkelketen kennen. Die is volgens mij alleen bekend hier in het noorden. Efin, de Poelman Groep is eigenaar van die keten, die tegenwoordig Lakeside heet en geen Snuffel meer. Deze winkels hadden altijd een golden retriever als mascotte en ik deze hond liep ook gewoon in het gebouw rond. Nu zijn dat vrij kalme honden en hij kwam ook niet aan je kruis snuffelen ofzo. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 209028 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:31:
[...]

LOL!!! Een hond met toekomstperspectief.

Ik ga meteen even mijn hondjes uithoren om te zien wat zij nu willen in de toekomst. Kunnen we daar samen aan werken.

:) :)
Als je een stapje verder denkt is dat helemaal niet vreemd. Een huisdier heeft ook recht op een goede behandeling. Als het bedrijf de hond zat is, wat dan? Dumpen in het asiel? aan een boom vastbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Even voor de duidelijkheid: de hond is van de directeur van het andere bedrijf, en hij gaat 's avonds gewoon mee terug naar huis. Aangezien zijn vrouw ook bij dat bedrijf werkt, gaat de hond overdags mee naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij mij stak elke morgen een paard zijn hoofd door het open raam, pikte een brok, knipoogde even, verdween en kwam rond de middagpauze nog een keer kijken.

Het dier was jaloers op mijn hond die de hele dag brokjes in een bak had staan. Op zijn beurt had mijn hond de pest aan de kat van mijn WG die naast de kattebrokken óók hondebrokken lustte.

De kanarie in de kooi die aan het plafond hing trok zich er geen moer van aan evenmin als de vissen die in het aquarium rondzwommen en het konijn van de zoon van de WG vond het alleen leuk in een la weg te kruipen.

Het werd echt te bont toen de cavia's als gekken in een rad begonnen te lopen, wat een klereherrie.

Maar goed, dit alles stelde niets voor toen ik op mijn 50e wéér waterpokken kreeg, ditmaal dankzij het zoontje van mijn WG die voor en na schooltijd op een van de PC's Pacman zat te spelen. Ik schonk daar geen aandacht aan omdat ik op dat moment bezig was zijn zusje uit te leggen wat de bedoeling was van haar huiswerk.

Offtopic? Welnee, het is allemaal maar wat er gewoon is in een bedrijf. Als ik er problemen mee had dan had ik mijn WG erop aangesproken.

Oh en voor hen die denken, hoe verzint'tie het..... het is allemaal waar. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Dido

heforshe

offtopic:
GA, dat was natuurlijk wat normaler eind 19e eeuw, maar de jeugd van tegenwoordig is dat allemaal niet meer gewend, he. Die weten naar verluidt niet eens hoe een paard eruit ziet.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Millennyum schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:30:
Een collega van me stelde voor dat, mocht het 'compromis' doorgaan, we ook maar moeten voorstellen om van één verdieping een rokersverdieping te maken en alle rokers daarin samen te zetten... :/
Helaas.... Dit is wel wettelijk verboden.. i.t.t. honden op de werkvloer. Ik ken een winkel waar altijd een hond rond loopt.
Rakkerzero schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:23:
Dan is het slechts een rekensommetje.

Wie kost geld en doet niks voor het bedrijf? De hond.
Wie wekt irritaties op bij werknemers? De hond.

Wie mag er dan vertrekken? Precies, de hond!
Je vergeet de belangrijkste variabele:
Millennyum schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:03:
Even voor de duidelijkheid: de hond is van de directeur van het andere bedrijf, en hij gaat 's avonds gewoon mee terug naar huis. Aangezien zijn vrouw ook bij dat bedrijf werkt, gaat de hond overdags mee naar het werk.
Dat maakt direct je hele som ongeldig.

En wat zou er gebeuren als het bedrijf een gehandicapte met hulphond in dienst zou nemen? hoe wordt er dan gereageerd?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dido schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:34:
offtopic:
GA, dat was natuurlijk wat normaler eind 19e eeuw, maar de jeugd van tegenwoordig is dat allemaal niet meer gewend, he. Die weten naar verluidt niet eens hoe een paard eruit ziet.
offtopic:
Op het plagen van een GA staan strenge straffen.
Maar zonder gekheid, dit is dus echt allemaal waar. Ik zou als eerste met de WG praten en bij een negatief resultaat pas een topic openen, áls ik het überhaupt zou openen. Mijn nicht neemt ook haar hond mee naar haar werk. Iedereen daar vindt het wel gezellig.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toevallig een afgesloten en niet gebruikt fietsenhok buiten het kantoor waar je fikkie samen met wat water en voedsel kan stallen van 9 tot 5? Zo niet.. is er ruimte om zoiets in elkaar te zetten? Een paar vierkante meter, hij moet beschut zitten tijdens neerslag, er moet altijd schaduw zijn, hij moet ook in de zon kunnen liggen..

Te omslachtig waarschijnlijk ;)

Dus keep it simple: gewoon met de werknemers gezamelijk een brief schrijven aan de directie dat jullie niet graag de werkplek met een hond willen delen, zelfs niet als er een verdieping tussen zit. De directie is ook niet dom - een subtiel signaal zou voldoende moeten zijn. Als dat niet het geval is stuur je nogmaals een brief, aangetekend en al, waarin je ook aangeeft legale procedures te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
We hebben onze huidige manager al heeeeel duidelijk in onze wekelijkse vergadering verteld hoe wij tegenover de hond staan (brief schrijven is niet onze cultuur, we zeggen het liever direct). Die heeft beloofd het in het MT aan te kaarten. Maar klaarblijkelijk is hij overruled (hebben we via via onofficieel te horen gekregen). En ik weet dat er werknemers héél ongelukkig gaan worden als we het eerst een tijdje moeten 'proberen' met de hond. Bovendien is het meestal makkelijker om iets te voorkomen, dan om het achteraf alsnog ongedaan te maken.

Maar goed, vooralsnog is er niemand met wetgeving of voorbeeldgevallen aangekomen, dus ik vrees dat er weinig aan te doen is voor mijn collega's... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Millennyum op 06-06-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

In sommige landen is het zelfs toegestaan om een hond op kantoor te hebben omdat het beestje zorgt voor een relaxtere sfeer en in sommige kantoren een soort waakhond is.. Heb er al wel eens een docu over gezien op animal planet, daarbij komt ook dat in veel bedrijven toch gehandicapte mensen aan het werk zijn die bijvoorbeeld een hond als hulpje hebben, worden die dan ook geweigerd? Denk het niet :)

Verder zou ik het wel goed vinden een hond hier op de kamer... En hij mag zelfs actief zijn, een hond is namelijk heel goed aan te leren wanneer hij wel/niet kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Als je een stapje verder denkt is dat helemaal niet vreemd. Een huisdier heeft ook recht op een goede behandeling. Als het bedrijf de hond zat is, wat dan? Dumpen in het asiel? aan een boom vastbinden?
Een goede baas voor zoeken natuurlijk. Ik grapte maar wat.
Als ik mijn ICTwerk zou kunnen doen op een plek waar diertjes rondlopen op de werkvloer zou ik voor het minimumloon nog komen werken.

Maarja, ook ik heb een bijzonder hinderlijke allergie voor sommige katten. Als die al zouden rondlopen verwacht ik natuurlijk wel hygiene in de vorm van regelmatig stofzuigen etc. Verder moet ik die beesten gewoon niet aanraken dan heb ik er ook geen(niet zoveel) last van.
Maargoed, een kat vindt ik in deze al weer anders want die springen ook nog eens gerust op je buro, toetsenbord etc.

En wat allergieen betreft. Mijn zus is superallergisch en heeft astma. Zij kan hier op bezoek komen en heeft dan nauwelijks last van mijn hondjes. Komt natuurlijk ook omdat ze niet net als ik met die beesten op grond gaat stom gaat liggen doen en de beesten ook niet op schoot laat ook al dringen ze aan.

Ik vind die allergiepiepertjes hier een beetje erg flauw in deze. Als ik de bewuste persoon was met de hond had je met mij een vet probleem gehad, zeker als je me daar formeel op wil pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 00:29
Als ik dit zo lees weet je meteen weer waarom zoveel fusie's mislukken. Verschillende culturen, familibedrijf fuseren met een ander bedrijf, spijkers op laag water zoeken, oplossingen niet in overweging willen nemen.

Ik kan je alleen maar succes wensen komende tijd, want ik denk dat die hond er langer zit dan de werknemers die er echt een punt van blijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 209028 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:24:
[...]
Als ik de bewuste persoon was met de hond had je met mij een vet probleem gehad, zeker als je me daar formeel op wil pakken.
Door dit soort opmerkingen krijg ik altijd juist zin om mensen te adviseren mensen zoals jij 'vet te pakken'. Daar is naar mijn idee goede grond voor en bij dergelijke uitspraken heb je je neer te leggen.Tenzij je het aanvaardbaar vindt op 'andere dan formele manieren' jouw 'vette problemen' te uiten.

[ Voor 20% gewijzigd door nare man op 07-06-2007 09:42 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:41:
[...]

Door dit soort opmerkingen krijg ik altijd juist zin om mensen te adviseren mensen zoals jij 'vet te pakken'. Daar is naar mijn idee goede grond voor en bij dergelijke uitspraken heb je je neer te leggen.Tenzij je het aanvaardbaar vindt op 'andere dan formele manieren' jouw 'vette problemen' te uiten.
Ik ben niet in de positie van de persoon met de hond daarom zeg ik ook ALS.
Als ik echter een toko opgebouwd heb met een eigen visie en enthousiasme en mijn viervoeter heeft daar altijd zonder problemen doorheen kunnen wandelen vindt ik dat wel wat waard! Het valt zeker onder een bepaalde cultuur te vatten en je maakt er echt wel een soort van statement mee om zo'n joekel over de werkvloer te laten joekelen. De charme, reden om een eigen bedrijf te beginnen wordt dan verpest door piepertjes die de regeltjes graag hanteren zolang het in hun voordeel werkt. Ben dan zo stoer en zeg: Of die hond weg of ik ga weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 209028 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:24:
[...]

Ik vind die allergiepiepertjes hier een beetje erg flauw in deze.
Ik niet, het ligt er maar net aan waar je allergisch voor bent en hoe erg. (allergie voor de haren / allergie voor het huidvet / allergie voor huidschilvers van bepaalde dieren)

Als ik ergens zou werken en de werkgever zou allergenen introduceren waardoor ik mijn werk niet meer zou kunnen doen, dan zou hij óf de allergenen kunnen bestrijden, óf een passende werkplek (eventueel extern) voor mij kunnen regelen, óf mij wel een heel erg gouden handdruk moeten geven. :X
Anoniem: 209028 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:59:
[...]

Ben dan zo stoer en zeg: Of die hond weg of ik ga weg.
Maar dan wel met een wel heel erg gouden handdruk.... het gaat hier niet om een sollicitatie maar om een fusie...... (Anders zou het wel heel makkelijk zijn om flink wat mensen met een handicap de deur uit te werken, ga je gewoon een partij dieren + drempels overal + hooikoorts prikkelende plantjes introduceren....)

[ Voor 27% gewijzigd door Coach4All op 07-06-2007 10:09 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Laatst online: 12-06 10:52

BKJ

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:03:
[...]
Ik niet, het ligt er maar net aan waar je allergisch voor bent en hoe erg. (allergie voor de haren / allergie voor het huidvet / allergie voor huidschilvers van bepaalde dieren)
Niemand is echter zo allergisch voor honden dat hij/zij last krijgt van een hond op de andere verdieping. Verder zou je ook niet met het baasje kunnen samenwerken als je zo superallergisch bent dat de hond zelf niet op dezelfde afdeling kan zijn i.v.m. haren/schilfers/whatever op de kleding van het baasje. Maar ja, iedereen die zo allergisch is zit thuis, loopt met een zuurstofmasker op of zit in een luchtdichte tent.

Ik ken genoeg mensen met "dierenallergieen" en niemand heeft er last van in het bijzijn van het dier, tenzij ze hem fysiek gaan aanraken. Een eker een hond de aanwijzing geven dat hij niet bij een bepaalde persoon mag komen moet genoeg zijn als je op dezelfde afdeling werkt. En mocht je hem dan per ongeluk eens aanraken, even je handen wassen en klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:13:
[...]

Niemand is echter zo allergisch voor honden dat hij/zij last krijgt van een hond op de andere verdieping. Verder zou je ook niet met het baasje kunnen samenwerken als je zo superallergisch bent dat de hond zelf niet op dezelfde afdeling kan zijn i.v.m. haren/schilfers/whatever op de kleding van het baasje. Maar ja, iedereen die zo allergisch is zit thuis, loopt met een zuurstofmasker op of zit in een luchtdichte tent.

Ik ken genoeg mensen met "dierenallergieen" en niemand heeft er last van in het bijzijn van het dier, tenzij ze hem fysiek gaan aanraken.
Klopt, doch TS geeft aan dat collega's met allergie ook op die afdeling moeten zijn waar de hond rondwandelt. Anders was er inderdaad geen probleem. (bij een fatsoenlijke luchtbehandeling die niet ongefiltert de lucht slechts opgewarmt of afgekoelt weer op een andere afdeling het pand in blaast.)

En over het aanraken, TS geeft aan dat de hond zelf (ongewenst) een ieder aanraakt, dan wordt het al een stuk lastiger.

Op een fifi die de hele dag stilletjes in zijn mand ligt en alleen af en toe een uitstapje naar zijn/haar baasje maakt reageer je uiteraard minder allergisch dan op een wodan die je meent de hele dag te moeten bespringen/aflikken. (voorbeeld is uiteraard enigszins overdreven)

[ Voor 16% gewijzigd door Coach4All op 07-06-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik ken genoeg mensen met "dierenallergieen" en niemand heeft er last van in het bijzijn van het dier, tenzij ze hem fysiek gaan aanraken.
Precies. Heb ik ook al aangegeven. Het probleem is dus misschien wel dat ze er niet af kunnen blijven. :+ Misschien dat doggy ook eisen kan stellen aan de fusie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:15:
[...]

Klopt, doch TS geeft aan dat collega's met allergie ook op die afdeling moeten zijn waar de hond rondwandelt. Anders was er inderdaad geen probleem. (bij een fatsoenlijke luchtbehandeling die niet ongefiltert de lucht slechts opgewarmt of afgekoelt weer op een andere afdeling het pand in blaast.)
Zoals gezegd zijn 99,99999999% van de dierenallergien (iig voor honden en katten) alleen bij direct contact. Beest aanleren netjes afstand te houden en er is niets aan de hand.

(Natuurlijk wel gewoon regelmatig stofzuigen e.d.)

En angst is echt een flutargument. Als ik bang ben voor het koffieapparaat kan ik toch ook niet eisen dat die weg moet 8)7 Als het nou een hapgrage Rottweiler ofzo is ok, maar een vrolijke viervoeter die nooit iemand kwaad doet...

* pagani zou graag werken in een bedrijf waar je hond mee mag

Zou voor mij de uitkomst zijn, aangezien ik een hond wil maar we er nu geen tijd voor hebben. Heerlijk in de lunchpauze even naar buiten met de viervoeter.

Anyways, ik heb het sterke vermoeden dat het helemaal niet om de hond gaat...

[ Voor 33% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Is dat bedrijf toevallig in Purmerend gevestigd, op 2 hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[...]

Ik ken genoeg mensen met "dierenallergieen" en niemand heeft er last van in het bijzijn van het dier, tenzij ze hem fysiek gaan aanraken. Een eker een hond de aanwijzing geven dat hij niet bij een bepaalde persoon mag komen moet genoeg zijn als je op dezelfde afdeling werkt. En mocht je hem dan per ongeluk eens aanraken, even je handen wassen en klaar.
Als je een paar mensen kent met een allergie kan je niet voor alle spreken. Er zijn er genoeg die dezelfde reacties krijgen als iemand die hooikoorts heeft, ook als ze omgaan met mensen die continu tussen honden/katten zit.. Daarnaast zijn er mensen die voor alle honden bang zijn, zoals al eerder in het topic gezegt is.

[ Voor 64% gewijzigd door Kixtart op 07-06-2007 10:26 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:25:
[...]
ook als ze omgaan met mensen die continu tussen honden/katten zit..
Dan kunnen ze dus automatisch ook niet met de manager omgaan :>

En zoals gezegd, angst vind ik een flutargument. Zelfde als dat iemand pleinvrees heeft en daarom maar thuis mag werken in tegenstelling tot de rest :P (je zou dan eventueel een cursus omgang met dieren of psychologische hulp kunnen vragen, ben je gelijk van een in onze maatschappij toch best lastige angst af)

[ Voor 39% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:25:
[...]

Als je een paar mensen kent met een allergie kan je niet voor alle spreken. Er zijn er genoeg die dezelfde reacties krijgen als iemand die hooikoorts heeft, ook als ze omgaan met mensen die continu tussen honden/katten zit.. Daarnaast zijn er mensen die voor alle honden bang zijn, zoals al eerder in het topic gezegt is.
Ik lijdt aan depressies en dat bemoeilijkt mijn funktioneren. Ik ga over mijn nek van mensen die alleen maar met hun carriere en het ellebogenwerk niet schuwen en dat is direct debet aan mijn gevoel van welzijn.
Een depressie is een zeer ernstige aandoening kan ik je vertellen.
Mij wordt aangeraden om minder ambitieus te zijn en werk op lager nivo te accepteren waar aandacht is voor mijn 'aandoening'.

Is dit vergelijkbaar met jeuk veroorzaakt door een beest of lul ik nu uit mijn nek? Ik krijg jeuk van strak formele, ballerige werkomgeveingen. Die jeuk zit dan op een plek waar ik niet eens kan krabben, in mijn kop nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:31:
[...]
Dan kunnen ze dus automatisch ook niet met de manager omgaan :>
Als de manager thuis een hond heeft dan heeft hij voor een paar uur hondenharen aan zich hangen (klinkt wel grappig) en als hij dan onderweg naar het werk is is al een groot gedeelte weggewaaid.

Op het bedrijf zit de manager+alle collega's aan de hond en zodoende komen ze allemaal onder de hondenharen te zitten. Dierenallergieen heeft meestal te maken met een bepaalde hoeveelheid haren waaraan ze bloodgesteld zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:40:
[...]

Als de manager thuis een hond heeft dan heeft hij voor een paar uur hondenharen aan zich hangen (klinkt wel grappig) en als hij dan onderweg naar het werk is is al een groot gedeelte weggewaaid.

Op het bedrijf zit de manager+alle collega's aan de hond en zodoende komen ze allemaal onder de hondenharen te zitten. Dierenallergieen heeft meestal te maken met een bepaalde hoeveelheid haren waaraan ze bloodgesteld zijn.
Bloodgesteld in de zin van direct contact ja. Als je je kantoor goed schoon houdt en bij eventuele aanraking van de hond of iemand die de hond veelvuldig aait even je handen wast heb je nergens last van. Pas als je na contact in je ogen gaat wrijven e.d. gaat het op spelen. En ga nou niet dramatisch doen van "er vliegen bergen haren in de lucht", want een beetje hondenhaar is te zwaar om langdurig te vliegen.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Anoniem: 209028 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:59:
[...]

Ik ben niet in de positie van de persoon met de hond daarom zeg ik ook ALS.
Als ik echter een toko opgebouwd heb met een eigen visie en enthousiasme en mijn viervoeter heeft daar altijd zonder problemen doorheen kunnen wandelen vindt ik dat wel wat waard! Het valt zeker onder een bepaalde cultuur te vatten en je maakt er echt wel een soort van statement mee om zo'n joekel over de werkvloer te laten joekelen. De charme, reden om een eigen bedrijf te beginnen wordt dan verpest door piepertjes die de regeltjes graag hanteren zolang het in hun voordeel werkt. Ben dan zo stoer en zeg: Of die hond weg of ik ga weg.
Als je zo blij bent met je eigen bedrijf en cultuur dat je je niet wil aanpassen, dan moet je niet besluiten om te gaan fuseren.

En wie zijn er nou belangrijker in een bedrijf - de hond of de medewerkers? Als werkgever ben je verplicht je te gedragen als 'goed werkgever', en voor een zo gezond mogelijke werkplek te zorgen.

Mijn collega geeft in ieder geval aan dat hij last heeft van de hond, ook al zit deze op een andere verdieping. Daar kan hij ook gewoon een doktersverklaring voor krijgen.
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:21:
Is dat bedrijf toevallig in Purmerend gevestigd, op 2 hoog?
offtopic:
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 12:33
Op een camping waar mijn grootouders een stacaravan hadden, werd op een gegeven moment ook gezegd dat honden niet meer welkom waren. Je kan natuurlijk moeilijk zeggen "laat hem maar thuis/zoek het maar uit", men kwam daar al jaren en je wil natuurlijk niet je klanten wegsturen.

Toen is de "uitsterfregeling" in het leven geroepen. Diegene die een hond heeft, mocht hem houden tot hij dood ging. Daarna mocht er dus geen nieuwe hond komen, of iig niet mee naar de camping.

Het is niet geheel relevant, maar misschien is dat een optie. Ik weet niet hoe oud het beestje is, maar goed.

Het is een beslissing van management, en het beestje was er al voor de fusie door ging, dus is het niet erg sociaal om dan direct te zeggen "zoek maar uit wat je met je hond doet, als hij maar niet naar het werk gaat". Dat beest is er nu al te aan gewend dat hij elke dag met het baasje en bazinnetje mee mag naar het werk, als ze hem thuis laten kan hij zijn frustratie gaan uiten op het meubilair.

Dat de werkvloer schoon moet zijn spreekt voor zich, maar het is immers een kantoor, geen ziekenhuis, en als de hond gewoon schoon is (niet dat hij onder de vlooien etc zit), zou dat geen probleem moeten zijn.

Voor mensen met allergieën is het natuurlijk lastig, maar als het bedrijf daar een oplossing voor heeft zijnde het plaatsen van deze mensen, ver van de hond af cq op een totaal andere verdieping is vind ik dat een reële oplossing.

Tot slot, klanten zullen ook wel eens allergisch kunnen zijn. Vrij rot als de klant dan niet langskomt of de deal niet doorgaat. Anderen zullen er niet van gediend zijn dat het beest zo aanwezig is. En ánderen kunnen het wel leuk vinden.

Ik zou mijn hond ( Malthezer van 8 ) niet meenemen, al is het wel een rustig beestje, hij gaat rustig ergens liggen pitten.

Veel gedoe voor iets wat niet kan praten (hopelijk leest Martin Gaus dit niet)

[ Voor 0% gewijzigd door Sypher op 07-06-2007 10:48 . Reden: stomme smilie :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:44:
[...]

Bloodgesteld in de zin van direct contact ja. Als je je kantoor goed schoon houdt en bij eventuele aanraking van de hond of iemand die de hond veelvuldig aait even je handen wast heb je nergens last van. Pas als je na contact in je ogen gaat wrijven e.d. gaat het op spelen. En ga nou niet dramatisch doen van "er vliegen bergen haren in de lucht", want een beetje hondenhaar is te zwaar om langdurig te vliegen.
Huidschilfers en haren van katten en honden zijn doorgaans niet schadelijk. De klachten ontstaan pas indien een patiënt hierop allergisch reageert. Net als bij hooikoorts en huisstofmijtallergie spreken we van inhalatie-allergie. Dit betekent dat er een allergische reactie ontstaat als gevolg van inademing van bepaalde stoffen. De lucht die binnenshuis wordt ingeademd, bevat allerlei microscopisch kleine deeltjes. Indien er in een huis honden of katten wonen, bevat de ingeademde lucht ook de allergenen die afkomstig zijn van de huid van deze dieren. De allergenen van de verschillende katterassen zijn hetzelfde. Ook die van de verschillende honderassen komen overeen. In tegenstelling tot hooikoorts is huisdieralergie niet seizoensgebonden maar komt het hele jaar voor. De arts stelt een allergie voor katten of honden vast aan de hand van het klachten patroon van de patiënt in combinatie met een huidtest en bloedonderzoek.

De klachten bij katte- en honde-allergie doen zich vooral voor inde slijmvliezen van de ogen, de neus en luchtwegen. Ze bestaan onder meer uit een loopneus, niesbuien, een verstopte neus, jeukende en tranende ogen, roodheid en zwelling van de huid, hoesten en benauwdheid met piepende ademhaling. Als algemene bijkomende verschijnselen kunnen moeheid, hoofdpijn en lusteloosheid optreden. De klachten treden meestal binnen een half uur op nadat de patiënt met de allergenen in aanraking is gekomen. Dit noemen we de vroege reactie. Soms kan het 6-24 uur duren voordat het lichaam allergisch reageert - de zogenaamde late reactie.
Sypher schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:48:
Tot slot, klanten zullen ook wel eens allergisch kunnen zijn. Vrij rot als de klant dan niet langskomt of de deal niet doorgaat. Anderen zullen er niet van gediend zijn dat het beest zo aanwezig is. En ánderen kunnen het wel leuk vinden.
Dit vind ik het belangrijkste argument om geen hond in het bedrijf te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 07-06-2007 10:52 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ooit eens uitgezocht (niet via manager) of het toegestaan was onze hond mee te nemen, maar toen bleek dat het door de huisregels die waren opgesteld door de verhuurder van het pand niet mocht.

Net zo goed als je in vakantiehuisjes hebt te maken met de regels van de eigenaar van het pand werkt dat ook zo in kantoren.

Honden maken uiteraard altijd wel eens een vergissing (blijheidsplasje) en wellicht is de vloerbedekking er niet zo blij mee.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Millennyum schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:47:
[...]

Als je zo blij bent met je eigen bedrijf en cultuur dat je je niet wil aanpassen, dan moet je niet besluiten om te gaan fuseren.

En wie zijn er nou belangrijker in een bedrijf - de hond of de medewerkers? Als werkgever ben je verplicht je te gedragen als 'goed werkgever', en voor een zo gezond mogelijke werkplek te zorgen.

Mijn collega geeft in ieder geval aan dat hij last heeft van de hond, ook al zit deze op een andere verdieping. Daar kan hij ook gewoon een doktersverklaring voor krijgen.

[...]

offtopic:
Nee :)
Ok, dit vraagt om bewijs. Laat hem maar een doktersverklaring halen waarin de dokter verklaart dat de patient last heeft van zijn allergie in verband met een hond op de andere verdieping. Leg ik 'm wel voor aan de tuchtcommissie.

En wat weegt zwaarder, twee personen op een hoge functie (en waarschijnlijk diverse collega's) die een stuk minder stressvol op het werk zitten door de hond of een enkele medewerker op een andere verdieping die klaagt over de hond.

Wat betreft het klantenverhaal, ik weet de indeling van het pand niet, maar als je je klant ontvangt in een grote open werkruimte met iedereen eromheen (inclusief de hond) zonder privacy verkoop je toch niks :z Je kan natuurlijk ook bij klantbezoeken de hond even vast leggen of in een kantoor opsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:52:
[...]

En wat weegt zwaarder, twee personen op een hoge functie (en waarschijnlijk diverse collega's) die een stuk minder stressvol op het werk zitten door de hond of een enkele medewerker op een andere verdieping die klaagt over de hond.
De WAO regelgeving kennende winnen de allergische medewerkers. ( al dan niet "winnen" via de handdruk die ik al genoemd heb....., ik zie dat meer als twee verliezers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
[...]

Ok, dit vraagt om bewijs. Laat hem maar een doktersverklaring halen waarin de dokter verklaart dat de patient last heeft van zijn allergie in verband met een hond op de andere verdieping. Leg ik 'm wel voor aan de tuchtcommissie.
Wat is dat nou voor reactie :?
Dit vind ik een behoorlijk enge opmerking... Iemand met een hoge functie heeft dus meer recht op een prettige werkplek dan iemand met een lage functie? Zelfs als het voor de 'hoge' medewerker alleen een 'extraatje' is en geen voorwaarde om goed te kunnen werken (die hond is namelijk gewoon leuk en niet een medicijn tegen stress) en voor de 'lage' medewerker echt iets waar hij ziek van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Millennyum schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:05:
[...]

Wat is dat nou voor reactie :?

[...]

Dit vind ik een behoorlijk enge opmerking... Iemand met een hoge functie heeft dus meer recht op een prettige werkplek dan iemand met een lage functie? Zelfs als het voor de 'hoge' medewerker alleen een 'extraatje' is en geen voorwaarde om goed te kunnen werken (die hond is namelijk gewoon leuk en niet een medicijn tegen stress) en voor de 'lage' medewerker echt iets waar hij ziek van wordt?
Die eerste reaktie is heel logisch. Ik ken genoeg mensen met zware allergieen en bijna al m'n vrienden/kennissen studeren geneeskunde of zijn arts en heb nog nooit gehoord van iemand die door een betonnen vloer heen last heeft van een hond.

Die enge opmerking is ook heel logisch. Als tien mensen waaronder de baas de hond als zeer prettig ervaren en twee mensen klagen, wat denk je dan dat er gedaan wordt?

Ik vind het inmiddels overigens bijna bij het kinderachtige af, maar dat terzijde.

Maar dan het volgende, wat zou je doen als er een blinde inclusief geleidehond bij jullie komt werken? Die mag nieteens geweigerd worden.

En een hond is wel degelijk stressverlagend, daar zijn diverse onderzoeken naar geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Bij een doktersverklaring van de bedrijfsarts / bedrijfsgezondheidsdienst (die alles in beschouwing kan nemen, niet alleen de allergie an sich maar ook de invloed van de aanwezige vloerbedekking/luchtbehandelingsinstallatie / gezamelijk gebruik van ruimten) gaat de tuchtcommissie waarschijnlijk enigszins :O :N :w reageren op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een blindegeleidehond mag prima geweigerd worden als dat niet past op een afdeling door bv. allergieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:10:
[...]

Maar dan het volgende, wat zou je doen als er een blinde inclusief geleidehond bij jullie komt werken? Die mag nieteens geweigerd worden.
Gelukkig worden die op ras geselecteerd. ( gedrag plus de soort vacht waar maar zeer weinig mensen allergisch voor zijn zonder huidcontact )

Ook zal de blinde waarschijnlijk de baan niet eens krijgen als er al een allergisch persoon werkzaam is. Er is dan geen discriminatie op basis van handicap. (of je moet de persoon met allergie willen discrimineren....)
[...]

Die eerste reaktie is heel logisch. Ik ken genoeg mensen met zware allergieen en bijna al m'n vrienden/kennissen studeren geneeskunde of zijn arts en heb nog nooit gehoord van iemand die door een betonnen vloer heen last heeft van een hond.
Niet door de betonnen vloer inderdaad, maar lucht staat zelden stil. Vooral niet bij panden met klimaatbeheersing.

[ Voor 27% gewijzigd door Coach4All op 07-06-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dus jullie denken serieus dat iemand die last heeft van een hond op de andere verdieping geen last krijgt van de manager die de hond thuis heeft? Daar komt het in feite op neer. Ik heb nog nooit (echt nog NOOIT) gehoord van iemand die door muren heen last heeft van een hond om vervolgens met iemand die thuis een huisdier heeft normaal om te kunnen gaan zonder er last van te krijgen. Het sluit elkaar simpelweg uit.

Anyways, de discussie is leuk, maar je gaat niet kunnen voorkomen dat die hond er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

[...]

Die enge opmerking is ook heel logisch. Als tien mensen waaronder de baas de hond als zeer prettig ervaren en twee mensen klagen, wat denk je dan dat er gedaan wordt?
Door een vloer niet nee, maar het is toch een fusie. Dus samenwerken wordt bemoeilijkt.

In geval van allergieen is het hetzelfde als rokers. Als 10 mensen roken en 2 mensen klagen, mag er nog steeds niet gerookt worden door recht op een gezonde werkplek.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:22:
[...]

Door een vloer niet nee, maar het is toch een fusie. Dus samenwerken wordt bemoeilijkt.

In geval van allergieen is het hetzelfde als rokers. Als 10 mensen roken en 2 mensen klagen, mag er nog steeds niet gerookt worden door recht op een gezonde werkplek.
Tussen roken op dezelfde afdeling en een hond houden op een andere zit toch wel een verschil.

Anyways, zoek de oplossing er tussenin. Er moet toch ergens een compromis te vinden zijn.

Nofi, maar ik krijg gewoon het idee dat daar een stelletje angsthazen en allergenen elkaar zit op te stoken en het probleem compleet uit proportie wordt geperst. Het feit dat ze het mogelijk niet eens zijn met de fusie zal daarin zeker meespelen.

Ik vraag me overigens af hoe de afdelingen eruit zien (grote ruimte of losse kantoren), hoeveel mensen er werken, hoeveel mensen er klagen etc. Ik kan me niet indenken dat het een grote zaal is, dus dan lijkt de hond me zo nu en dan voor vergaderingen/klantbezoek even in een kantoor opsluiten een prima oplossing. En kom nu niet met "maar als meneer a binnen 10 meter van een hond komt word thij doodziek" , want dan vraag ik me af hoe je op je werk komt of omgaat met mensen die thuis dieren hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Tussen roken op dezelfde afdeling en een hond houden op een andere zit toch wel een verschil.
Nope, again: Fusie=samenwerken. Misschien niet aan het begin, maar nu wordt het sowieso bemoeilijkt. Dus geen verschil.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Jammer dat het weer de typisch polariserende GoT-discussie is geworden, waarin angst en allergie voor de hond met liefde weggewuifd worden. Ik ben jarenlang bijna panisch voor honden geweest, ook voor de lieve olijke beesten. Nu geen probleem meer, maar anderen zitten nog wel met een dergelijke angst.

Ach ja, laten we het maar aan de zeitgeist wijten he, meteen het conflict opzoeken.....

[ Voor 10% gewijzigd door Hillie op 07-06-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Nope, again: Fusie=samenwerken. Misschien niet aan het begin, maar nu wordt het sowieso bemoeilijkt. Dus geen verschil.
Roken leidt tot kanker e.d. en is bij wet verboden op de werkplek. Een hond kan bij overmatig, meestal direct contact tot allergieverschijnselen leiden. Lijkt me toch iets anders.

Het feit dat de samenwerking bemoeilijkt wordt is waar, maar dat is met meer dingen zo en daar heb je iets nieuws voor: communiceren en het bespreken. Als je echt zo'n groot leger aan anti-hond-mensen hebt moet je toch redelijk sterk staan binnen het bedrijf.

Wat ik typerend vind is dat er buiten deze communicatie om op GoT een manier wordt gezocht om het maar even af te dwingen.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Tsja, als jij ertegen in gaat waarom er wel een hond moet zijn/blijven dan krijg je vanzelf ook reacties waarom mensen ertegen zijn. Maarja, communiceren en bespreken ja. Dan was dit topic na 1 reactie voorbij ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Even voorbijgaand aan de redenen van de klagende mensen vind ik dat die hond verleden tijd zou moeten zijn (niet dood, maar niet meer op werk dus :P ) Als er inderdaad iemand allergisch is of erg bang voor honden dan zou dit reden genoeg moeten zijn om dus geen honden in het pand toe te laten, maakt niet uit welke afdeling dat beest normaal zit. Dat zou imo een normale werkomgeving zijn waarin normaal met elkaar omgegaan wordt.
Verder vind ik het niet meer dan logisch dat er geklaagd wordt als het gedrag van die hond inderdaad is zoals beschreven. Ik zou behoorlijk snel genoeg hebben van een beest dat gaat blaffen en komt snuffelen als je het niet wil, sluit hem dan op in een kantoor, of laat de baas hem zelf op zijn eigen kantoor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Punt is dat de hond niet door de gesprekken van de TS heen blaft of tijdens haar werk in haar kruis komt snuffelen omdat ze op een andere verdieping zitten. Dat argument valt voor mij dus iig af.

Dat er een compromis gevonden kan worden lijkt mij ook, zoals ik eerder al zei, gewoon zijn beweegruimte beperken tot een of meer kantoren.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sowieso ffkes dit.

Goudvissen, hond en fusie. :?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit op het moment op meer plaatsen in Nederland speelt in dezelfde omstandigheden en met dezelfde kenmerken. Voor betrokkenen makkelijk te herkennen als de situatie waar zij zelf een rol in spelen, inclusief man met hond.

Je bent al vanaf Woensdagochtend aan het posten over deze kwestie onder werktijd.
Er is op dit moment al voldoende grond om je te ontslaan. Fora bezoeken en actief posten onder werktijd en daar ook nog eens aktief manieren zoeken om je baas(hond) een hak te zetten?? Niet slim. Je maakt op dit moment misbruik van bedrijfsmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 209028 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:44:
Sowieso ffkes dit.

Goudvissen, hond en fusie. :?
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit op het moment op meer plaatsen in Nederland speelt in dezelfde omstandigheden en met dezelfde kenmerken. Voor betrokkenen makkelijk te herkennen als de situatie waar zij zelf een rol in spelen, inclusief man met hond.

Je bent al vanaf Woensdagochtend aan het posten over deze kwestie onder werktijd.
Er is op dit moment al voldoende grond om je te ontslaan. Fora bezoeken en actief posten onder werktijd en daar ook nog eens aktief manieren zoeken om je baas(hond) een hak te zetten?? Niet slim. Je maakt op dit moment misbruik van bedrijfsmiddelen.
offtopic:
Fora bezoeken, mail checken e.d. mag volgens mij in beperkte mate onder werktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:45:
[...]

offtopic:
Fora bezoeken, mail checken e.d. mag volgens mij in beperkte mate onder werktijd
Het topic gaat over zijn baas. Dus lijkt me hier geen kwestie van ff mail checken. Fora bezoeken weet ik wel zeker dat dat niet gewenst is tenzij het een forum betreft waar je antwoorden kunt vinden die je behulpzaam kunnen zijn in de uitvoering van je werk. Dat de bedrijfsfirewall ongebreidelde internettoegang geeft wil niet zeggen dat je alles maar mag doen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat TS nu in het OR-Hok zit (naast het hondehok ;) ) en op een afgedankte OR-Pc aan het reageren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Of dat de persoon in kwestie vrij is en nu thuis zit te posten?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Anoniem: 209028 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:51:
[...]

Het topic gaat over zijn baas. Dus lijkt me hier geen kwestie van ff mail checken. Fora bezoeken weet ik wel zeker dat dat niet gewenst is tenzij het een forum betreft waar je antwoorden kunt vinden die je behulpzaam kunnen zijn in de uitvoering van je werk. Dat de bedrijfsfirewall ongebreidelde internettoegang geeft wil niet zeggen dat je alles maar mag doen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat TS nu in het OR-Hok zit (naast het hondehok ;) ) en op een afgedankte OR-Pc aan het reageren is?
Laten we het ontopic houden. Dit voegt helemaal niks toe hier. Als je je afvraagd wat allemaal kan en niet kan in de baas z'n tijd en een leuke discussie wilt hebben, maak je een nieuw topic in Werk en Inkomen of Huiskamer

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Laten we het ontopic houden. Dit voegt helemaal niks toe hier. Als je je afvraagd wat allemaal kan en niet kan in de baas z'n tijd en een leuke discussie wilt hebben, maak je een nieuw topic in Werk en Inkomen of Huiskamer
Probeer alleen maar met een sneer duidelijk te maken dat er zoveel regeltjes zijn waar we ons druk over kunnen maken.
Als we die regels heel strict gaan toepassen valt TS ook door de (Honde)mand.
En TS zit niet thuis want refereert aan "hier" als het gaat om bedrijf.

Ik proef uit de reacts van TS dat de allergie puur als handig medisch handvat wordt gebruikt om datgeen voor elkaar wat hij en sommige collegas willen en waar ze dus hun zinnen al op gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:39:
Punt is dat de hond niet door de gesprekken van de TS heen blaft of tijdens haar werk in haar kruis komt snuffelen omdat ze op een andere verdieping zitten. Dat argument valt voor mij dus iig af.

Dat er een compromis gevonden kan worden lijkt mij ook, zoals ik eerder al zei, gewoon zijn beweegruimte beperken tot een of meer kantoren.
Een grote ren achter het kantoorgebouw ofzo!
wel een beetje raar dat roken op de werkplek niet meer mag omdat er mensen "last"van hebben, maar wanneer men last heeft van (harige) dieren moet men zich maar aanpassen.

Ik liep laatst bij een caravanstalling/bedrijventerrein het kantoor binnen en daar kwamen 2 grote honden al blaffend aangerend, gerust dat ik de deur dus weer dicht deed he. moest ik wachten totdat iemand zo aardig was om de honden naar buiten te doen. 8)7
Waarom zet je ze dan overdag niet in een grote bench o.i.d.
lekker klantvriendelijk zulke beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 17:25
Als ik dit topic zo door lees is het grootste probleem gewoon een groep werknemers die zich niet aan een nieuwe situatie willen aanpassen.

Het voorgestelde compromis om de hond maar op 1 verdieping toe te laten is toch niet zo slecht om mee te beginnen.
Als er klanten op kantoor langs komen zou je eventueel kunnen zeggen dat de hond niet in contact mag komen met de klanten.
De werknemers die alergisch zijn, geen hond om zich heen willen hebben of bang zijn kunnen op de andere verdiening gaan werken.

Misschien dat het na een proef periode wel zo is dat de grootste tegenstanders ineens zeggen van het is wel gezellig zo'n hond op de werkvloer.
En misschien valt het met de alergien ook wel mee
En voor de mensen die bang zijn voor honden is het een goede manier om van die angst af te komen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op het terrein van een loods of zo is het niet echt raar. Waakhonden. Ze hoeven niet gelijk te bijten maar ik kom regelmatig bij autohandelaren die een paar grote kalveren rond hebben wandelen. Dat mag zo'n eigenaar nog altijd zelf bepalen. En ja een klant mag zelf bepalen dat ie geen zin heeft in honden en naar een ander gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 4629 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:20:
Op het terrein van een loods of zo is het niet echt raar. Waakhonden. Ze hoeven niet gelijk te bijten maar ik kom regelmatig bij autohandelaren die een paar grote kalveren rond hebben wandelen. Dat mag zo'n eigenaar nog altijd zelf bepalen. En ja een klant mag zelf bepalen dat ie geen zin heeft in honden en naar een ander gaan.
Over het algemeen lopen die honden alleen s'nachts over zo'n terrein rond. Overdag zitten ze dan ook vaak in en honden kennel op het terrein zelf.
Zo gaat dat iig bij grote bedrijven op een industrie terrein. Bij kleinere bedrijven kan dit natuurlijk wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik trek een deur open. 2 beesten van ongeveer 70 kilo per stuk voor m'n snufferd. Sja. Deed nog niet eens een stap achteruit. Gewoon aaien en doorlopen. Maarja als je bang bent van honden doe je dat niet.

Zo ook eens een teefje dat loops was en dat doodleuk voor mijn neus stond te bloeden van achter. Pas je ff niet op heb je bloed op je schoenen of broek. Kijk dat vind ik gewoon vies. Ik dacht eerst dat het versnellingsbakolie was. Op de grond gelukkig. Niet m'n schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Ja, heel GoT is werkloos zeker... :/ De 'posten onder werktijd'-discussie mag inderdaad ergens anders gevoerd worden. Overigens post ik nu tijdens mijn pauze....

Ik vind het overigens erg flauw dat ik zomaar beschuldigd word dat ik mijn baas een hak wil zetten, en de enige reden dat ik de discussie aanga is, dat ik niet wil fuseren. :( Ik kan het prima mijn mijn bazen vinden, ik heb helemaal niets tegen de fusie en ik vind de medewerkers van de andere organisatie erg aardig. Ik vind de hond ook aardig. En ja, natuurlijk spelen er frustraties, want dat is altijd zo met fusies, maar dat heeft met deze discussie helemaal niéts te maken. Laat dat vanaf nu dus achterwege a.j.b.
Ik kom hier alleen maar om advies in te winnen.

Dat roken bij de wet verboden is, is omdat het om zo'n grote hoeveelheid mensen gaat die er last van ondervinden. Het was daarom de taak van de overheid om mensen te beschermen tegen de bijbehorende gezondheidsrisico's door er een wet voor te maken. Zoals al gezegd komt onze situatie heel weinig voor, dus de overheid zal hun kostbare tijd niet gaan verspillen om hier wetgeving voor te maken. Wat niet wil zeggen dat hier geen sprake is van een slechte situatie op de werplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 14:39
Millennyum schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:00:
[knip] en de enige reden dat ik de discussie aanga is, dat ik niet wil fuseren. :( [knip], maar dat heeft met deze discussie helemaal niéts te maken. Laat dat vanaf nu dus achterwege a.j.b.
Die hond heeft ook niets te maken met het feit dat jij niet wilt fuseren, laat die er dan a.j.b ook buiten.

Wij hebben op kantoor btw ook een hond rondlopen, hardstikke gezellig, niets mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door IcE_364 op 07-06-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Je leest verkeerd, ik wil wél fuseren.

Ik beweer niet dat een hond niet gezellig is, en ik spreek ook niet tegen dat hij stressverlagend zou zijn. Ik zeg dat er hier mensen zijn die er ZIEK van worden en dat hij daarom niet kan komen.

En nu ophouden met die persoonlijke aanvallen :(

[ Voor 76% gewijzigd door Millennyum op 07-06-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
En ik blijf volhouden dat er geen verschil is in de mate van ziek worden met de manager en de vrouw die de hond thuis hebben of de hond die op de andere verdieping zit. (dat is er ook gewoon niet, indirect contact is indirect contact)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:18

Just_I

What did you just say?

IcE_364 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:11:
[...]

Die hond heeft ook niets te maken met het feit dat jij niet wilt fuseren, laat die er dan a.j.b ook buiten.

Wij hebben op kantoor btw ook een hond rondlopen, hardstikke gezellig, niets mis mee.
Tsja, als je selectief wil quoten dan staat er inderdaad iets wat Millennyum niet bedoeld. Als je goed leest is die opmerking dus niet relevant. Het komt op mij over alsof je bevooroordeeld bent en daarom maar selectief gaat quoten om de standpunten van de TS onderuit te halen.

Ik kan er goed inkomen dat sommige mensen liever geen hond op het werk rond hebben lopen. In sommige situaties kan het wel (werkplaatst, loods etc.), maar op een kantoor lijkt me dit dus niet zo prettig. Waarom? Omdat het wat mij betreft afleid van het werk en bij mensen die bang zijn voor honden dus stress veroorzaakt in plaats van ontspanning.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:31:
En ik blijf volhouden dat er geen verschil is in de mate van ziek worden met de manager en de vrouw die de hond thuis hebben of de hond die op de andere verdieping zit. (dat is er ook gewoon niet, indirect contact is indirect contact)
En ik blijf volhouden dat als er gefuseerd wordt, je samenwerking met de andere afdeling bemoeilijkt en de mensen die last hebben van de hond nooit naar die afdeling kunnen verplaatst worden. (en soms contact met klanten bemoeilijkt)

Gezellig zo dit topic ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 07-06-2007 13:36 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:34:
[...]

En ik blijf volhouden dat als er gefuseerd wordt, je samenwerking met de andere afdeling bemoeilijkt en de mensen die last hebben van de hond nooit naar die afdeling kunnen verplaatst worden. (en soms contact met klanten bemoeilijkt)

Gezellig zo dit topic ;)
Daar kun je dan toch gewoon rekening mee houden? Dat heet een compromis. En bij vergaderingen en klantbezoek even de hond in een ander kantoor opsluiten en je bent klaar.

Ik ben niet degene die het topic zo gezellig maakt, als je de discussie al begint met "we willen de hond niet" dan valt er weinig te discussieren. Ik zie er zowel voordelen als nadelen van in en zou gaan voor een compromis, maar zelfs dat is teveel gevraagd. Als manager zou ik me dan afvragen wat je hier nog doet met een dergelijke onvolwassen instelling.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nope, want bij mensen die allergisch zijn kunnen de eerste dagen niet op die afdeling, omdat de allergenen rond blijven zweven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:40:
Nope, want bij mensen die allergisch zijn kunnen de eerste dagen niet op die afdeling, omdat de allergenen rond blijven zweven.
Als je alles goed schoon houdt is het echt geen allergenennest 8)7 Desnoods plaats je een luchtfilter. Kom je overigens weer met een pure het kan niet oplossing, denk toch eens aan een middenoplossing.

* pagani houdt er maar over op, discussie zonder eind

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 07-06-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:38:
[...]

Daar kun je dan toch gewoon rekening mee houden? Dat heet een compromis. En bij vergaderingen en klantbezoek even de hond in een ander kantoor opsluiten en je bent klaar.

Ik ben niet degene die het topic zo gezellig maakt, als je de discussie al begint met "we willen de hond niet" dan valt er weinig te discussieren. Ik zie er zowel voordelen als nadelen van in en zou gaan voor een compromis, maar zelfs dat is teveel gevraagd. Als manager zou ik me dan afvragen wat je hier nog doet met een dergelijke onvolwassen instelling.
Nee, vergaderingen en klantbezoek slechts op plekken / de verdieping waar de hond nooit komt.

En tja, wij kennen de indeling van het pand niet. Het zou vaak al helpen als we wisten hoe het met de eventuele luchtbehandeling zit en of de directie een eigen gang heeft waar de hond "opgesloten" kan blijven. (in de zin van niet onverwachts in aanraking kan komen met de mensen die er allergisch voor zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Nee, vergaderingen en klantbezoek slechts op plekken / de verdieping waar de hond nooit komt.

En tja, wij kennen de indeling van het pand niet. Het zou vaak al helpen als we wisten hoe het met de eventuele luchtbehandeling zit en of de directie een eigen gang heeft waar de hond "opgesloten" kan blijven. (in de zin van niet onverwachts in aanraking kan komen met de mensen die er allergisch voor zijn.)
Kijk, dit komt al in de richting :) Er moet mijns inziens best iets mogelijk zijn als het pand het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Als je alles goed schoon houdt is het echt geen allergenennest 8)7 Desnoods plaats je een luchtfilter. Kom je overigens weer met een pure het kan niet oplossing, denk toch eens aan een middenoplossing.
Dat komt omdat er iemand echt allergisch is er geen middenoplossing is (kijkent naar loslopen op de afdeling), want met wat poetsen is het niet weg. Je zou een kantoor kunnen maken voor de hond, zodat de mensen die ff behoefte hebben aan de hond ernaartoe kunnen ;)

Maar ik denk dat de discussie over allergieen wel voorbij is, want dit is nu alleen belangrijk als iemand in dat bedrijf dit echt heeft. De topicstarter heeft nu toch wel genoeg meningen gehoord denk ik.

Voor nieuwe klanten zorg je ervoor dat je een ruimte hebt waar die hond nooit komt en niet kunt horen, zodat ze er geen last van hebben.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 2 Laatste