Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ik ben niet helemaal tevreden met de prestaties van mn Scythe Ninja, dus ik ga denk ik maar direct voor 'de' aircooler van dit moment. Nou is er echter onlangs een extreme versie uitgekomen die volgens reviews NOG beter koelt dan de normale ultra 120, alleen lees ik ook dat er problemen zijn met het mounten van deze koeler.
Heeft iemand ervaring hiermee want ik heb geen zin om straks met een koeler van 60E te zitten die niet normaal op mn moederbord past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:20

JCS

Hmm ik heb 'm 3 uur geleden net binnen gekregen nog geen tijd gehad om uit te proberen. Ik heb dit idd wel vaker gelezen maar het kan volgens mij gewoon verholpen worden door iets tussen de mount en de koeler te doen stukje plastic of karton ofzo. Voor de rest is het volgens mij een prima koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prototype getest bij Anandtech

Uiteindelijke model getest bij Anandtech
The Thermalright Ultra-120 eXtreme is the best cooler tested so far at AnandTech
Maar ook zij hebben problemen met de koeler. De koeler kan namelijk gewoon gedraait worden terwijl die al gemount is. Het mounten zelf is geen probleem.

Maar op dit moment is dit de beste koeler op het moment. Zonder fan is een e6600 al op 3 Ghz te krijgen. In samenwerking met een Scythe S-Flex is dit een top product

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
JCS schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:50:
Hmm ik heb 'm 3 uur geleden net binnen gekregen nog geen tijd gehad om uit te proberen. Ik heb dit idd wel vaker gelezen maar het kan volgens mij gewoon verholpen worden door iets tussen de mount en de koeler te doen stukje plastic of karton ofzo. Voor de rest is het volgens mij een prima koeler.
Laat je bevindingen ff weten als je wil ;), ennuh waar heb je uhm gekocht want ik zie uhm nergens direct leverbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS

JCS

Heb hem gekocht bij de goedkoopste shop in pricewatch, maar ben bang dat je gewoon moet wachten, moest ik ook.

Nou ik heb 'm erop zitten, eerste indruk. Tja moeilijk te zeggen het is wel beter alleen bij het mounten is het gewoon verrekte moeilijk om hem stil te houden. Ik moest het allemaal doen terwijl mijn mobo nog in de kast zat en dan is het toch vrij lastig. Koelvermogen is verder goed alleen bij mij denk ik iets minder omdat ik nog al heen en weer heb geschuurd. Dus de koelpasta zit er niet meer zo lekker op ben ik bang.

[ Voor 66% gewijzigd door JCS op 04-06-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

Ik heb de Anandtech review gelezen. Ik was al op zoek naar een andere cooler. Ik ben toch voor de originele Ultimate gegaan. bewegende koelers van 750+ gram staan me niet aan. Bovendien zou de nieuwere versie 2-3 graden beter koelen, en, tsja, dat is toch wel erg klein verschil. vanmiddag de Ultimate 120 gehaald. Morgen installen ;)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
ijzer7 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:53:
Ik heb de Anandtech review gelezen. Ik was al op zoek naar een andere cooler. Ik ben toch voor de originele Ultimate gegaan. bewegende koelers van 750+ gram staan me niet aan. Bovendien zou de nieuwere versie 2-3 graden beter koelen, en, tsja, dat is toch wel erg klein verschil. vanmiddag de Ultimate 120 gehaald. Morgen installen ;)
Ach ja het is zeker geen miskoop dat is zeker, maarja ik neem de "gok"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Ik heb dit beest ook sinds gisteren. Heb ookal wat specs achtergelaten in het core 2 duo overkok topic.

Maar de heatsink zelf kan een paar graden draaien, maar dat is totaal niet negatief kwa temps ofzo! Hij zit met de meegeleverde mountingkit muurvast.

Dit is wel toch echt een OC koeler, houd mijn E6600 op 3.6 GHZ @ stressed 61 Graden MAX!!!

Idle is de ene core 47 en de andere 51. ( 9 volt @ 1170 RPM )

Het hangt idd ook sterk af welke fan je gebruikt. Heb er nu een ADDA in met een super aiflow ( 73 CFM ) en haal idle 41 graden op de ene core en 45 Graden op de andere. ( 12 volt @ 1500 RPM)

Dit alles op 3.6 GHZ.

Wat fotos voor geintreseerden ;)
Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q185/Yassine_album/Pica123.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q185/Yassine_album/Pica124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q185/Yassine_album/Pica107.jpg

Verschil kwa groote AC freezer 7 pro en de ULTRA Extreme:

Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q185/Yassine_album/Pica112.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door yassine op 07-06-2007 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

Nou doe je me toch weer twijfelen... :?

Had je hiervoor de Freezer? En zo ja wat waren de temps daarmee (of in ieder geval je vorige koeler).

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat word ook mijn koeler denk ik, mits die op een p35 dq6 past....

Waar hebben jullie btw de koeler gekocht?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS

JCS

Nou nog even een reactie van mijn kant. Hij blijft mss toch wel een beetje duur maar ik heb 'm gekocht omdat ik een stille computer wou hebben en ik heb hem nu in combinatie met een Nuctua 120mm 800rpm fan. Die hoor je niet maar maar ondanks de niet al te beste airflow moet ik zeggen dat het ding prima koelt. Ik kan de temps niet echt vergelijken want ik had eerst gewoon de stock koeler van intel en daar zat een fan met 2800rpm op te blazen dus. Maar ik ben zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

ijzer7 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:05:
Nou doe je me toch weer twijfelen... :?

Had je hiervoor de Freezer? En zo ja wat waren de temps daarmee (of in ieder geval je vorige koeler).
Op 3.6GHZ had ik een idle tempratuur van 58 graden en 61 graden op beide cores @ Freezer 7 pro.
En dan draaide de freezer op volle toeren ( 2950 RPM )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mocht iemand er nog wat aan hebben : Ultra 120 + Papst 120 mm. max 1200 toeren en geregeld door moederbord om stil te zijn heb ik de volgende temperaturen :

Stock 4400+ X2 @ 100% LOAD : 45 Graden.
OC'en 4400+ X2 @ 5200+ en 1.525 Volt erdoorheen : 59 Graden maar wel STIL met maar 900 rpm :D

IDLE ken ik niet, omdat ik een }:O draai :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

nero355 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:43:
Mocht iemand er nog wat aan hebben : Ultra 120 + Papst 120 mm. max 1200 toeren en geregeld door moederbord om stil te zijn heb ik de volgende temperaturen :

Stock 4400+ X2 @ 100% LOAD : 45 Graden.
OC'en 4400+ X2 @ 5200+ en 1.525 Volt erdoorheen : 59 Graden maar wel STIL met maar 900 rpm :D

IDLE ken ik niet, omdat ik een }:O draai :P
En heb je de Ultra 120 of de Ultra 120 Extreme, dat kan ik er even niet uit opmaken.

Toch zie ik nog regelmatig hoge temperaturen geregistreerd worden met deze koeler. De review van Anandtech met een zwaardere processor komt minder hoog uit.

Ik heb de koeler maandag of dinsdag ook binnen (Freezinghardware gaat em nu versturen ;) ) en heb er ook de door Anandtech gebruikte Scyte fan bij besteld. Ik hoop op dezelfde resultaten!

Edit:
Off topic: Noem jij BF2 een koetje? :P

[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 08-06-2007 17:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
bvk schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:48:
[...]

En heb je de Ultra 120 of de Ultra 120 Extreme, dat kan ik er even niet uit opmaken.

Toch zie ik nog regelmatig hoge temperaturen geregistreerd worden met deze koeler. De review van Anandtech met een zwaardere processor komt minder hoog uit.

Ik heb de koeler maandag of dinsdag ook binnen (Freezinghardware gaat em nu versturen ;) ) en heb er ook de door Anandtech gebruikte Scyte fan bij besteld. Ik hoop op dezelfde resultaten!

Edit:
ik had uhm besteld bij alternate, geen idee wanneer ik uhm ga krijgen. Maandag maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

bvk schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:48:
[...]

Edit:
Jah ze noemen enkel de bovenlaag temp van de processor!! |:( Hele stomme review is dat. De cores worden daadwerkelijk echt geen 32 graden idle 8)7
Heb nl extreme bij me stage op een quad X8600 gedaan en de temps waren 44 tot 48 voor alle 4 de cores!

me Scythe S flex fan komt morgen binnnen, kijken wat dan de idle temps zijn! :)

[ Voor 10% gewijzigd door yassine op 08-06-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Maar goed, welke temps worden hier op Got genoemd? De ene post Coretemp, de ander Asus Probe of Fanspeed.... ;)

Het gaat natuurlijk ook om de verschillen. Als ze voor elke koeler de zelfde condities en meetmethoden hebben gehanteerd is de Extreme nog steeds de beste :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Is WC niks voor je als je ~60 uit geeft aan aircooling?
Voor iets meer dan 60 euro kan je een leuke setup 2e hands halen.
Voor het dubbelen heb je een nieuw setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
ixl85 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:37:
Is WC niks voor je als je ~60 uit geeft aan aircooling?
Voor iets meer dan 60 euro kan je een leuke setup 2e hands halen.
Voor het dubbelen heb je een nieuw setje.
De Ultra/Extreme outperformed menig cheapwatercoolset. OK maybe niet op geluidsniveau maar wel op koelvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Uhmm.. Cheapwatercoolsetje?
Ik ben niet van de kant en klare meuk...
Voor 100 euro kan ik een leuk setje samen stellen dat beter koelt dan die aircooler van jou.
Ook is het goedkoper, als je van socket wisselt hoef je alleen een nieuwe houder te kopen a 10 euro of een blok die je al hebt vanaf 30 euro (die goed koelt!)

voorbeeld:
http://www.aquatuning.de/...-775--Intel-Pentium-.html
http://www.aquatuning.de/...xXxoS-XP-light-S-775.html

of deze als je budget toch iets groter is http://www.aquatuning.de/...pogee-GTX-Sockel-775.html
:9~ :9

[ Voor 34% gewijzigd door ixl85 op 09-06-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

ixl85 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:20:
Voor 100 euro kan ik een leuk setje samen stellen dat beter koelt dan die aircooler van jou.
Ook is het goedkoper, als je van socket wisselt hoef je alleen een nieuwe houder te kopen a 10 euro of een blok die je al hebt vanaf 30 euro (die goed koelt!)

voorbeeld:

of deze als je budget toch iets groter is http://www.aquatuning.de/...pogee-GTX-Sockel-775.html
Ja, leuk... Fijn dat je meedenkt hoor, maar ik kies bewust voor deze koeler anders had ik wel in een WC topic gepost ;)

Ik voel gewoon niets voor de combi water en electriciteit. Dat leidt bij mij gegarandeerd tot het aanspreken van de brandverzekering... Maar als je een leuk LN2 setje weet voor € 100,- hou ik me aanbevolen :9

Hopelijk kan ik maandag ook aan de slag en eindelijk eens mijn vcore omhooi gooien voor meer kloktikjes. Iemand nog gelet op kromme heatsinks vóór montage?

Edit: LOL, wordt er net aangebeld, 3x raden wie dat was :P Ik ga ff lekker aan de gang, laat het straks wel weten!

Edit2: Yes! Stressen met TAT scheelt 15 graden, hij wordt nu max 60 ipv 75 graden en dan moet de AS5 nog inwerken _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door bvk op 09-06-2007 17:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:53
Iemand die weet of deze cooler (Thermalright Ultra 120 Extreme) gaat passen op een Gigabyte P35-DS4?

Hein heeft nog niet echt research gedaan :X

[ Voor 11% gewijzigd door Heineken01 op 09-06-2007 01:46 ]

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, processor wordt met boxed cooler vrij warmpjes... Dacht eerst aan een Scythe Infinity maar die Thermalright Ultra 120 Extreme doet t toch n stuk beter zover ik t uit reviews kon halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Heineken01 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:45:
Iemand die weet of deze cooler (Thermalright Ultra 120 Extreme) gaat passen op een Gigabyte P35-DS4?

Hein heeft nog niet echt research gedaan :X
Gewoon alles eraf slopen wat door ThermalRight spullen vervangen kan worden joh :+

Ik heb zojuist bijvoorbeeld de ThermalRight HR-05-SLI besteld + 80 mm. Fan :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
ixl85 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:20:

voorbeeld:

Het Grote Waterkoelingstopic deel 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:53
nero355 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Gewoon alles eraf slopen wat door ThermalRight spullen vervangen kan worden joh :+

Ik heb zojuist bijvoorbeeld de ThermalRight HR-05-SLI besteld + 80 mm. Fan :P
LOL. Er zit een fortuin aan koper op het apparaat met een enorm blingbling gehalte :D

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
alternate gebeld, ze kunnen geen indicatie geven van de levertijd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Chefbierrr schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:20:
alternate gebeld, ze kunnen geen indicatie geven van de levertijd ;(
Bij Freezing Hardware bestellen. Vorige maandag besteld, de zaterdag erop stond de postbode voor de deur. En hij is/was nog in de aanbieding ook ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

bvk schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Bij Freezing Hardware bestellen. Vorige maandag besteld, de zaterdag erop stond de postbode voor de deur. En hij is/was nog in de aanbieding ook ;)
Is besteld, in combinatie met de scythe s-flex. Ben erg benieuwd naar de prestaties. :P

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Heb hem nu ook draaien met een sflex. En de temps zijn nu 42 en 45 graden op 3.46 GHZ @ 1.39 volt.
Vind 3.6 GHZ toch echt net te veel van het goede, vooral met dit weer.

Heb wel speedstep aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Nou hijs eindelijk binnen dan, ff een camera'tje regelen voor een kleine foto shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Hebben jullie nog gelet op de vlakheid van de HS? Bij mij is ie idle net zo warm als de kamertemperatuur, maar stressed met Orthos schiet het nog best omhoog. Blijft wel ruim acceptabel overigens, de stock koeler haalt dat niet ;)

Een teken dat de koeler er toch misschien niet helemaal goed op zit of dat de HS of cpu zelf niet geheel vlak is...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
bvk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:44:
Hebben jullie nog gelet op de vlakheid van de HS? Bij mij is ie idle net zo warm als de kamertemperatuur, maar stressed met Orthos schiet het nog best omhoog. Blijft wel ruim acceptabel overigens, de stock koeler haalt dat niet ;)

Een teken dat de koeler er toch misschien niet helemaal goed op zit of dat de HS of cpu zelf niet geheel vlak is...
wel ff gekeken.. ik vind het moeilijk te zeggen. Ik heb uhm ondersteboven op een tafel gezet een muntje erop gebalanceerd maar die bleef in evenwicht. Iemand anders nog een goede methode om het te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Ik ga de HS komend weekend eens helemaal mooi vlak lappen en de cpu zelf ook eens goed bekijken, bijvoorbeeld met een Stanley mes.

12cm fan voorin mijn Antec Sonata II bijplaatsen scheelde ook weer 3 graden overall. Ik kom nu op 45c stressed met Orthos @ 9x350 = 3150 Mhz op 1.375v.

Gemeten met Coretemp 0.94, oftewel nog 40c te gaan als je met Coretemp 0.95 meet ;)

De koeler geeft dus nog heel wat ruimte voor verdere vcore verhoging, alleen jammer dat deze E4300 niet veel verder wil ;(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik heb de Ultra 120 Extreme met S-flex fan ook gisteren ontvangen!

Echt een super ding! Ik koel mijn Q6600 bijna 30 graden koeler dan met de standaard stock koeler!!
De heatsink is wel behoorlijk groot en past ook maar nét op mijn eVGA nForce 680i bord. De heatsink van de chipset zit op een paar millimeter na tegen de heatsink aan. Verder steekt de heatsink een beetje uit over de zijkant van het bord waardoor deze ook bijna tegen de 120mm fan aan de bovenkant van mijn Antec P182 aankomt.

Maar goed, past net is goed genoeg en het is echt een super koeler. Ben ook blij met de S-flex fan (snelste F uitvoering) wan deze is écht stil en op 1600rpm.

Mocht iemand foto's willen zien, kan ik deze eventueel nog posten.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Ik heb uhm er dan gister ook maar eindelijk ingezet:

- Mounting is echt ONWIJS brak, zoals eerder gezegd kan je de cooler gewoon een beetje draaien terwijl alles vast hoort te zitten imo.

- Niet elke FAN is compatible met de manier waarop je uhm moet bevestigen op de koeler zelf, dat was ook nogal een verassing voor mij moet ik zeggen. Ik heb er nu een oude gare coolermaster fan opzitten met een groene LED erin 8)7 8)7 .

- Ondanks dit houdt de Ultra 120 Extreme mn temps idle 5 graden lager en stressed 15 graden lager dan mn Scythe Ninja met een 150m2/fan luchverplaatsing:

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/5484/tempskl5.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 07:13
Weet iemand of de Thermalright Ultra 120 Extreme ook gaat passen op een Asus
Striker Extreme i.v.m. de heatpipes rond de socket?

Alvast bedankt!

Edit: Never mind, ik heb het antwoord gevonden.

Voor mensen die op zoek zijn naar een lijst met moederborden die compatibel zijn
met deze koeler, ga naar http://www.thermalright.com/a_page/Ultra-120-MCL.htm
en check het daar.

[ Voor 45% gewijzigd door Rednas op 03-07-2007 11:45 ]

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlameBoy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:32:
Ik heb de Ultra 120 Extreme met S-flex fan ook gisteren ontvangen!

Echt een super ding! Ik koel mijn Q6600 bijna 30 graden koeler dan met de standaard stock koeler!!
De heatsink is wel behoorlijk groot en past ook maar nét op mijn eVGA nForce 680i bord. De heatsink van de chipset zit op een paar millimeter na tegen de heatsink aan. Verder steekt de heatsink een beetje uit over de zijkant van het bord waardoor deze ook bijna tegen de 120mm fan aan de bovenkant van mijn Antec P182 aankomt.

Maar goed, past net is goed genoeg en het is echt een super koeler. Ben ook blij met de S-flex fan (snelste F uitvoering) wan deze is écht stil en op 1600rpm.

Mocht iemand foto's willen zien, kan ik deze eventueel nog posten.
Ik wil wel foto's zien...
Ikheb een zalmann 9700 en deze koelt hem op 3.0 ghz oc en 1,3 vcore op 35 graden... en stressed tussen de 58 en 63 graden ??
is dat met de Ultra 120 Extreme met S-flex fan lager ???

groeten Carlo

je kan ook mailen carlo_mijnders@hetemail.com....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 16:51
ik heb hem nu ook en moet zeggen dat hij het niet echt waard was tov mijn tuniq tower 120.
die fan brackets passen niet op mijn Silverstone FM121.
draai nu al een half uur orthos op 3.4GHz load is 56°

dat draaien daar ben ik het niet mee eens dat dat erg is.
had de Big typhoon en tuniq tower 120 ook.
das niet echt een probleem.

jammer dat ik mijn tuniq tower 120 moest monteren met airflow naar boven.
al die warme lucht in me psu zag ik niet meer zitten.

tis geen misse cooler maar had em toch iets beter verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik snap het niet ik heb een stuk lager temps als de meeste hier en ik heb een Tuniq Tower. Ik heb er wel een tweede fan op en mijn kast is een Antec Nine Hundred, toch wel DE kast met de beste airflow.
Ik heb nu een TriCool 120mm achter het koelblok. De Tuniq standaard fan in het koelblok en een 120mm fan voor het koelblok (de out take fan van de kast) En boven het koelblok de 200mm fan van de kast. Idle met Coretemp zitten ze tussen de 20 en de 24 graden. Bijde cores. In mijn BIOS geeft ie idle 26 graden. Met everest 26-27 graden voor de cpu temp en 24-25 voor de cores. Da's allemaal idle. Hij loop standaard op 3,39GHz met alle voltages op auto (Vcore is dan 1,41) Op 2,4GHz idle heb ik de temps nog niet getest maar veel lager zullen ze niet liggen denk ik. Mijn kamertemp is ook nog vrij hoog. 23 graden. (mijn pc warmt mijn kamer wel altijd langzaam op)
Moederbord zit op 28 graden idle en 34 graden stressed.

Stres ik een uurtje met Orthos op 3,39Ghz dan haal ik met coretemp tussen de 39 en de 42. Asus probe geeft dan ongeveer 41 a 43 aan. Everest ook ongeveer hetzelfde. Mijn hoogste temp tot nu toe was met Asus probe en was 46 graden stressed na 2 uur orthos op 3,55 Ghz.
Ik heb van voor 2 intake fans voor mijn 5 HD's. één outake fan, de 200mm fan en een extra fan die ik achter het koelblok heb geplaatst (hangt er nu gewoon los in) En dan heb ik nog een Antec VGA cooler die koude lucht van buiten de kast in brengt.

3,6 Ghz krijg ik helaas niet stabiel. Heb de Vcore al opgevoert tot 1,6 V. Temps onder load weet ik niet want hij crasht dan meteen. Idle is 30 graden met CoreTemp en 33 graden met Everest.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
Zijn idd nette waarden Kain, ik heb er nu de Syncth Infinity op maar ik krijg niet het idee dat deze koeler me van mijn warmte probleem kan helpen. Ik zit nu idle op 42 graden @ 3,2 en stressed 56 met uitschieters naar 65 graden. Heb wel 2 120 mm fans ( input en output ) en aan de voorzijde van de kast nog een 2500 mm fan vollop mijn mobo blazen. Totdat ik mijn temp probleem niet onder controlle heb, wacht ik nog even met de aanschaf van deze koeler

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
ik zou deze wel eens willen proberen :p
http://www.coolitsystems....n=content&task=view&id=81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

In het artikel van Antec halen ze anders nog lagere waardes. Daar halen ze op 3,9Ghz maar 36 graden. Met een E6800. Ik vraag met af hoe ze dat uberhaupt voor elkaar krijgen. Maar goed, ik heb dan wel temps om van te smullen. Wat heb ik er aan? Ik heb de winnende configuratie voor 3,6Ghz nog niet gevonden. Het enige wat ik nog eens kan proberen is om mijn ram en CPU op linked sync mode te zetten in plaats van unlinked. Ik krijg mijn ram ook niet op 1T terwijl het met mijn Asus P5N32-E SLI wel zou moeten gaan. Ik heb trouwens het kingston ram van de best buy guide (mischien kan dat gewoon geen 1T)

In ieder geval de Tuniq Tower kost 36€. Maar als je hem snel wilt hebben dan ben je verplicht om bij SWW te kopen. Die gasten hebben er namelijk ... *slik* 260 op vooraad! Kun je dat geloven? Tja, het is de beste luchtkoeler en we dachten dat ie wel goed zou verkopen... --> was hun uitleg. Bij hun kost ie wel 44 euro plus nog verzendkosten kwam ik op 63 euro. Ik heb er eerst één gekocht bij EMPC voor 45 euro inc verzendkosten maar die hebben mij een koeler gestuurd met één kapot schroefje. Heb ik een maand liggen rondhannisen.... ze zouden een nieuw schroefje sturen. Schroefje raakte kwijt in de post.... uiteindelijk een tweede koeler bij SWW gekocht. Maandag besteld. Maandag betaald. Dinsdag opgestuurt en dinsdag ontvangen! Nog nooit zo snel iets betaald en ontvangen! Lang leve UPS... een stuk sneller en betrouwbaarder als TNT post.

Dus jongens , ik heb voor mijn eerste koeler 3 weken moeten wachten en nog eens een maand voor een stom schroefje wat maar niet is gekomen. En dan het andere uiterste.... 2 dagen....

In ieder geval de Thermalright is een stuk duurder, lastiger te bevestigen en nog lastiger om te verkrijgen. Dus koop gewoon een Tuniq Tower. Wat scheelt die ene graad nu?
Ik heb op een uurtje tijd mijn pc volledig uit elkaar gehaalt. Moederbord om gedraait. Steunvlak er op geplakt en alles terug in elkaar gezet. Het effectief bevestigen van de koeler duurde nog geen 10 minuten. Super handig systeem en het zit muur en muur vast. Er is geen mm beweging meer in de koeler te krijgen. Je moet alleen wel voorzichtig zijn bij het verplaatsen van je PC of het meenemen naar een LAN party. Redelijk wat gewicht op je moederbord. Nu heb ik wel nog nooit gehoord van een moederbord dat kapot is gegaan maar ik heb ook geen zin om de eerste te zijn.

In ieder geval ik was zo ontzettend gelukkig toen ik voor de eerste keer bootte. Meteen de bios in een vreugde schreeuw toen mijn temps van 35 idle met de stock intel koeling naar 26 waren gegaan. En dan heb ik de Tuniq nog niet eens geschuurt en ook niet de IHS. (ik heb mijn tweede koeler wel proberen te schuren... maar het was niet zo slim omdat met een schuurpapiertje van een bandenplak setje te doen... gelukkig had ik twee koelers en kon ik er één verpesten)

Nu heb ik dus ook nog een tweede fan van mijn eerste Tuniq Tower. Die ga ik ook nog op het koelblok bevestigen later. Het enige wat ik nu nog nodig heb is iets in de buurt van mijn pc wat de lucht een 5tal graden af koelt. Je kunt nooit lager als je kamer temp en bij mij is die vrij hoog.

Maar goed hopelijk vind ik een manier om toch stabiel op 3,6 Ghz te geraken anders heb je toch niks aan zo'n goede koeling. Wel weer een leuk gevoel dat ik nog zo veel ruimte over heb voor het echt te warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Heb je er wel eens aan gedacht dat je cpu gewoonweg niet hoger wil? Is bij mij ook, maar dit was toch maar een goedkope proc (E4300) om de tijd tot de prijsverlagingen en nieuwe cores af te wachten.

Maar inderdaad weet ik dat ik met deze Thermalright nog meer dan genoeg ruimte heb voor hogere kloks met een andere cpu als die er straks is ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
bvk schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:16:
Heb je er wel eens aan gedacht dat je cpu gewoonweg niet hoger wil? Is bij mij ook, maar dit was toch maar een goedkope proc (E4300) om de tijd tot de prijsverlagingen en nieuwe cores af te wachten.

Maar inderdaad weet ik dat ik met deze Thermalright nog meer dan genoeg ruimte heb voor hogere kloks met een andere cpu als die er straks is ;)
sja bijv bij mij:

3.1 gaat stabiel op 1.35V maar om 3.2 stabiel te draaien heb ik opeens 1.425V nodig 8)7 , laat staan hogere clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

bvk schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:16:

Ja, maar ik ben kopig.... in ieder geval ben ik al best tevreden met 3,4 Ghz waar hij nu constant op draait. Maar goed als ik kan booten op 3,6 Ghz. En windows ook elke keer volledig boot zonder blauwe schermen dan moet ik het toch stabiel kunnen krijgen. Aan mijn moederbord en koeling kan het niet liggen. Of om je bijschrift te quoten: Het gaat nooit snel genoeg!
Er zijn zoveel mensen op het forum die 3,6 Ghz halen of hoger. Maar aan de andere kant zijn der ook een hele boel die het niet halen. Ik dacht van te voren gewoon dat elke E6600 makelijk op 3,6 Ghz kon draaien op default voltages. Dus in dat op zicht wel een teleurstelling.
Maar goed al mijn games draaien als een zonnetje. Oblivion komt niet meer onder de 40 frames en Stalker dropt nog heel af en toe naar 23. Alles op maximum met 8 x AA supersampling en AF op 16 x. Speel op native 1680 x 1050. En dat die games goed draaien is het belangrijkste. E6600s en 8800 GTXjes for everyone!

Maar terug on topic. Ik zie de meer waarde van die thermalright extreme niet echt als je al een vergelijkbare koeler hebt. En de mounting is niet zo super. Da's toch erg belangrijk voor dit soort koelers. Ik was in het begin met mijn Tuniq een beetje afwachtend maar nu ben ik er echt fan van geworden. Wat een zalig koeler is dat toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Dat alle Conroe's gemakkelijk de 3600 halen is natuurlijk een fabeltje, er waren denk ik wat al te enthousiaste tweakers die dat verkondigden ;)

Ik heb mijn E4300 nu op 3150 Mhz met heerlijke temps, vergeleken met de stockkoeler. Voor die ruim 20°C verschil (nu max 50° stressed met Orthos) heb ik best die €83,- over gehad die de koeler inclusief Scythe fan en verzendkosten gekost heeft!

En ik heb een relatief kleine kast (Antec Sonata II), plus dat de fining van IHS en heatsink nog beter kan. Maar dat komt wel bij die volgende cpu :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Ik heb deze heatsink ook sinds 2 dagen, maar wat mij meteen opviel was dat de base van de heatsink gewoon bol was. Het midden van de base is ongeveer een millimeter hoger dan de buitenkanten, vandaar ook dat je dat je hem zo verrekte makkelijk rond kunt draaien zodra 'ie is gemonteerd, hij draait immers maar over een klein punt in het midden van de base.

Heb er dus maar een berg Arctic Silver tussengesmeten zodat het tenminste toch nog enig "contact" maakte met de IHS.

Verder vind ik ook dat de heatsink er niet lekker stevig op vast zit en de veren van de schroeven zijn ook niet sterk genoeg. Hij drukt namelijk deze al in zodra je de heatsink op z'n zij zet.

Al met al had ik er meer van verwacht, al helemaal van zo'n duur Thermalright product.

Temperaturen tot nu toe waren 54°c stressed met Orthos (met TAT gemeten) met een E6600 @ 3600mHz 1,48V, opzich niet slecht, maar als de base echt vlak was geweest en de mounting veel strakker dan waren de temps zeker beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Extreme zou toch in tegenstelling tot zijn voorganger een revised montage hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:06:
De Extreme zou toch in tegenstelling tot zijn voorganger een revised montage hebben?
die nieuwe bracket van de extreme sucked hard.
heb er een washer tussen zitten voor wat extra druk.
ook vind ik de afwerking van de extreme niet perfect.
de base is niet recht en er is ook nickel over.
ze hadden de base echt wel mogen afschuren tot op het koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet of deze cooler (Thermalright Ultra 120 Extreme) gaat passen op een Gigabyte P35-DQ6? Ook op de laatste nieuwe, eventueel aangepasten borden ?

Aan de achterkant zit een koperen hitteafvoer backplate. Deze zou er dan eraf moeten. Of vergis ik me? Heeft iemand hier ervaring meer? Een voorbeeld, demo, url misschien?

Overigens twijfel ik nog een beetje om voor waterkoeling te kiezen maar dan heb ik hetzelfde probleem. Ik verwacht dat die backplate er ook af moet.

Ik dacht gezien te hebben dat bij de nieuwe reviesie van de DQ6 de backplate niet meer te verwijderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
De Thermalright Ultra 120 Extreme past op een Gigabyte P35-DQ6.

Wil je de backplate laten zitten dan moet je of de bijgeleverde beugel pas maken, of je moet 4 moertjes met kunstof kunstof ringetjes kopen.

Weet niet hoe handig je bent maar haal anders een grote schroef uit de verpakking van de koeler en ga daarmee naar een zaak die moertjes verkoopt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook een besteld, maar nu vraag ik mij af welke fan ik erop zal gaan plaatsen. In tests verschilt alles en ik wil nu tog echt wel eens weten wat de beste fan is voor ong. 60cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoomSayerSantos
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:57:
ook een besteld, maar nu vraag ik mij af welke fan ik erop zal gaan plaatsen. In tests verschilt alles en ik wil nu tog echt wel eens weten wat de beste fan is voor ong. 60cfm
http://www.scythe-usa.com/product/acc/002/sflex_detail.html
SFF21F
heb deze ook erop gehad en scheelt wat met een silverstone fm121 maar is lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:18:
De Thermalright Ultra 120 Extreme past op een Gigabyte P35-DQ6.

Wil je de backplate laten zitten dan moet je of de bijgeleverde beugel pas maken, of je moet 4 moertjes met kunstof kunstof ringetjes kopen.

Weet niet hoe handig je bent maar haal anders een grote schroef uit de verpakking van de koeler en ga daarmee naar een zaak die moertjes verkoopt.
Ik heb dus hetzelfde probleem met een N680SLI van Gigabyte.

Crazy Cool wil ik er dus gewoon ophouden als dit mogelijk is : http://www.thermalright.com/a_page/removing_gigabyte.htm

Is iemand dit al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ben ook al een tijdje in het bezit van een Thermalright Ultra 120-eX. Na alle verhalen hier gelezen ed, ook gekeken of de mijne krom was. En ja, hij was echt zo krom als een hoepel :X Niet eens netjes convex, maar echt scheef aan alle kanten. Maargoed, ik had een Pc nodig dus snel geinstalleerd, arctic silver had ik ook niet meer liggen dus maar het goedje van Thermalright gebruikt. Temperaturen waren best OK, Idle 24 en load orthos CPU 54C met een E6750 @ 3.6 1.35V.

Nu begon het toch te kriebelen, en hem eruit gehaald. Ben vervolgens 5 uur aan het schuren geweest, eerst met 400 grit en tenslotte met 1000 droog en 1000 nat. Hoger dan 1000 was niet beschikbaar hiero, maar de base was wonderbaarlijk gladjes, alhoewel er nog schuursporen te zien zijn.

[img=http://img220.imageshack.us/img220/4637/img4826tf3.th.jpg]

Opnieuw gemonteeerd met Arctic Silver 5 ertussen, en voila: Idle 20, Load 44! Dus maarliefst 10C kouder! Echt ongelovelijk dat Thermalright een product zo verkoopt!

De koelprestaties zijn nu enorm, maar waarom is het zo moeilijk om een vlakke base af te leveren? Het is wel echt een die-hard product nu, waarbij je eerst een cursus metaalbewerken nodig hebt om het fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Maargoed wel een hoop 'lol' beleefd voor 45 euro _/-\o_

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 12:35
InfinityG35 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:56:
Nu begon het toch te kriebelen, en hem eruit gehaald. Ben vervolgens 5 uur aan het schuren geweest, eerst met 400 grit en tenslotte met 1000 droog en 1000 nat. Hoger dan 1000 was niet beschikbaar hiero, maar de base was wonderbaarlijk gladjes, alhoewel er nog schuursporen te zien zijn.

[img=http://img220.imageshack.us/img220/4637/img4826tf3.th.jpg]

Opnieuw gemonteeerd met Arctic Silver 5 ertussen, en voila: Idle 20, Load 44! Dus maarliefst 10C kouder! Echt ongelovelijk dat Thermalright een product zo verkoopt!

De koelprestaties zijn nu enorm, maar waarom is het zo moeilijk om een vlakke base af te leveren? Het is wel echt een die-hard product nu, waarbij je eerst een cursus metaalbewerken nodig hebt om het fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Maargoed wel een hoop 'lol' beleefd voor 45 euro _/-\o_
Wat was er krom dan als ik vragen mag? De onderkant wat tegen de CPU aanzit?
En hoe heb je hem geschuurd? Ik zou graag wat details willen horen, dan kan ik het zelf misschien ook gaan doen, moet hem nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Bokkoman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:04:
En hoe heb je hem geschuurd? Ik zou graag wat details willen horen, dan kan ik het zelf misschien ook gaan doen, moet hem nog kopen.
Inderdaad, de onderkant van de CPU cooler. Soms worden die coolers geleverd terwijl er niet zorgvuldig getest wordt of ze nou vlak zijn of niet. Het schuren daarvan heet in het engels 'lapping', daar kan je veel guides over vinden. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geprobeerd een Ultra 120 Extreme te bevestigen op mijn Foxconn C51 AM2 moederbord.

Helaas past het niet, heatpipes komen tegen het geheugen aan.

Voor socket 775 is het misschien een prima cooler, maar in ieder geval op am2 staat dat ding in de breedte in plaats van in de lengte waardoor het in de weg komt te staan en waarschijnlijk ook minder is voor je airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat ligt aan je moederbord eerder dan een het type socket ;)
Verder heb ik zelf de non-eXtreme versie al zo'n 2 jaar ongeveer in de breedte zoals jij het noemt en dat koelt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Bokkoman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:04:
[...]

De onderkant van de koeler was zo krom dat hij niet goed contact kon maken met de vlakke processor. Voor het vlakken denk ik dat maar 50% van de processor contact maakte met de koeler. Dit kon ik zien door de koeler te monteren, en vervolgens weer los te halen waarna je de afdruk van de pasta op het koelblok kunt zien.

Ik heb hem geschuurd door het schuurpapier gespannen op een vlakke tafel te plakken en vervolgens cirkelbewegingen te maken met de koeler over het schuurpapier. Zorg ervoor dat je het in alle richtingen doet, en ook goed opletten dat je de koeler rechthoudt, anders schuur je hem nog krommer :*)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
wil morgen de ultra 120 extreme gaan monteren op een 775 socket.

welke schroeven horen erbij de lange of de wat korteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
wat dacht je van de handleiding lezen? Daar staat het allemaal gewoon in.
niet echt de moeite waard om een één jaar oud topic te bumpen, me dunkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
in de manual staat niet welke schroeven je moet gebruiken, anders zou ik het hier niet vragen.

maar heb het al gevonden moeten de lange zijn voor 775.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53
*blaast stof weg* *kuch*

Zo, ik ben voornemens mijn oude pc te vervangen voor een nieuwe en de cpu zal vervangen worden voor een Intel Core i5 6600K. Nou heeft mijn Thermalright Ultra 120 Extreme al die jaren succesvol dienst gedaan als cpu-koeler en zie ik geen directe reden om deze te vervangen. Ik kan via Pc-cooling.de een bolt-thru-kit kopen voor lga 115* welke dus ook zou moeten passen op lga 1151. Ik heb nog een spuitje Arctic Silver 5 liggen welke ik mogelijk kan gebruiken (is wel zo'n 8 jaar oud en aangebroken, maar heeft altijd droog gelegen en blijkt nog vloeibaar te zijn).

Doe ik er verstandig aan om deze weg te bewandelen? Of kan ik wat jullie betreft beter de makkelijke weg kiezen en gaan voor een nieuwe cpu-koeler. bijvoorbeeld de Scyte Mugen 4 PCGH.

Ik ga niet hobbymatig overklokken. Hooguit in de toekomst op zoek naar een stabiele 24/7 overklok voor net dat beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:53
Als hij nog werkt gewoon doen. en mochten de temps zo erg zijn kan je altijd nog een mugen pcgh oid kopen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53
Nooit geweten dat een koeler ook stuk kan gaan (zonder fysieke schade toe te brengen). Hij houdt mijn Q6600 @ 3ghz op 40 graden idle en 68 graden stressed (prime 95 max heat).

De Q6600 heeft een tdp van 105w en de i5 6600k van 91w
Als je dat 1:1 kan vergelijken, zou het qua temperaturen dus geen verschil moeten maken. Alleen die koelpasta blijft de vraag. Of zou er op die cpu ook een laagje zijn aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
LA-384 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:17:
Nooit geweten dat een koeler ook stuk kan gaan (zonder fysieke schade toe te brengen). Hij houdt mijn Q6600 @ 3ghz op 40 graden idle en 68 graden stressed (prime 95 max heat).

De Q6600 heeft een tdp van 105w en de i5 6600k van 91w
Als je dat 1:1 kan vergelijken, zou het qua temperaturen dus geen verschil moeten maken. Alleen die koelpasta blijft de vraag. Of zou er op die cpu ook een laagje zijn aangebracht?
Pasta zal je zelf moeten aanbrengen, wat betreft houdbaarheid van koelpasta geen flauw idee, ik zou zeggen probeer het gewoon en meet je temps blijven ze onder de 70 dan kan je tevreden zijn.
Pagina: 1