Plaats 235: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.htmlMcKaamos schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:21:
Zeg, hoe presteert die Atom eigenlijk? Waar kan je het mee vergelijken?
Met een 1,2Ghz Pentium M Dothan.McKaamos schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:21:
Zeg, hoe presteert die Atom eigenlijk? Waar kan je het mee vergelijken?
Volgens mij presteert Atom meer zoals een CeleronM 900mhz.Philflow schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:17:
Met een 1,2Ghz Pentium M Dothan.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Resinman schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:22:
Ik heb hem gevonden op een amerikaanse webshop: $ 799,-
En nu kom ik het volgende tegen: It is now available in Korea market for 799,000(KRW).Resinman schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:01:
ASUS to launch its 10.2-inch high-end mini notebook 'N10J' in Japan
Measuring 276*195*29mm at 1.5kg, it is expected to be available for 99,800(JPY). (€ 590,-)
Volgens mij is dit omgerekend: € 430,-. Scheelt nogal met voorgaande prijzen. Ben benieuwd wat de prijs hier gaat worden.
Het ligt er een beetje aan op welke benchmarks je afgaat, ik ging op deze af:XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:23:
[...]
Volgens mij presteert Atom meer zoals een CeleronM 900mhz.
http://anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3321&p=8
Waar de Atom zo'n beetje het midden houdt tussen Dothan 800 en Dothan 1600.
Maar als je andere benchmarks pakt valt het weer anders uit, zoals je een pagina daarvoor kunt zien.
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 24-09-2008 12:39 ]
Vaag verhaal had net eerder vanmorgen in Asus Eee topic dit geplaatst.Resinman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:28:
[...]
[...]
En nu kom ik het volgende tegen: It is now available in Korea market for 799,000(KRW).
Volgens mij is dit omgerekend: € 430,-. Scheelt nogal met voorgaande prijzen. Ben benieuwd wat de prijs hier gaat worden.
Wordt in de UK gesproken dat ie beschikbaar is voor 599 pond ook de Asus N10J versie. Welke van de twee is onbekend. Overigens worden die Js helaas met Vista geleverd. De Asus N10E krijgt wel XPHome mee maar ook slechts 1GB en geen Nvidea videokaart wel betere optie denk ik dan Asus 1000H
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 24-09-2008 13:09 ]
Gaat de Dual Core Atom 330 nu wel of niet worden toegepast in netbooks?
Notebookjournal zegt van niet, maar de meeste andere sites zeggen van wel.
http://www.notebookjournal.de/news/1107/1
Notebookjournal zegt van niet, maar de meeste andere sites zeggen van wel.
http://www.notebookjournal.de/news/1107/1
Voor zover ik weet niet, wordt te heet ofiets stond ook op de frontpage. Wel beetje raar, stop je er toch gewoon een betere fan in 
Ik verwacht dus wel dat ze worden toegepast, lekker wat extra power.
Ik verwacht dus wel dat ze worden toegepast, lekker wat extra power.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
@Resinman: dat is de Asus N10J? Of welk model is het precies?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Deze ben ik in dit topic ook nog niet tegen gekomen:
Toshiba NB100
Toshiba has jumped on the Atom bandwagon and readied its first netbook, the NB100. First listings are starting to appear in Europe, so let's take a look at the specs and pricing.
We're getting a bit bored by repeating Atom netbook specs over and over, but here they are, again. An Atom N270 at 1.6GHz, Intel 945GMC chipset, 8.9-in non-glare LED backlit screen with 1,024x600 resolution. Depending on the preinstalled OS, it will ship with either 512MB or 1GB of memory, for Linux and XP respectively. The Linux SKU has an 80GB hard drive, while the XP version packs 120GB.
As you can see, it looks pretty nice too. A bit more classy than most netbooks out there.

Unlike many netbooks, it has an ExpressCard slot, and there's plenty of connectors including 3 USBs, LAN, a 4in1 card reader and it features bg WLAN. It has a 0.3 megapixel webcam, a 4-cell battery and it weighs 1kg.
We managed to find just two listings, both for the stripped down Linux version. The cheaper one currently stands at €378, which doesn't sound too good considering an 8.9-inch Wind with almost identical specs should sell around the €320 mark. We're hoping that it will end up cheaper as soon as it becomes available, and we're expecting it to show up in shops within the next couple of weeks.
http://www.geizhals.eu/a368650.html
Toshiba NB100
Toshiba has jumped on the Atom bandwagon and readied its first netbook, the NB100. First listings are starting to appear in Europe, so let's take a look at the specs and pricing.
We're getting a bit bored by repeating Atom netbook specs over and over, but here they are, again. An Atom N270 at 1.6GHz, Intel 945GMC chipset, 8.9-in non-glare LED backlit screen with 1,024x600 resolution. Depending on the preinstalled OS, it will ship with either 512MB or 1GB of memory, for Linux and XP respectively. The Linux SKU has an 80GB hard drive, while the XP version packs 120GB.
As you can see, it looks pretty nice too. A bit more classy than most netbooks out there.

Unlike many netbooks, it has an ExpressCard slot, and there's plenty of connectors including 3 USBs, LAN, a 4in1 card reader and it features bg WLAN. It has a 0.3 megapixel webcam, a 4-cell battery and it weighs 1kg.
We managed to find just two listings, both for the stripped down Linux version. The cheaper one currently stands at €378, which doesn't sound too good considering an 8.9-inch Wind with almost identical specs should sell around the €320 mark. We're hoping that it will end up cheaper as soon as it becomes available, and we're expecting it to show up in shops within the next couple of weeks.
http://www.geizhals.eu/a368650.html
Nou, laten we zeggen dat de consument behoorlijk veel keus heeft als hij/zij een netbook wil kopen.
Maar wat ik me nou afvraag, is het niet allemaal teveel van hetzelfde? Ze hebben allemaal dezelfde specs, ze zien er grotendeels hetzelfde uit en er zal vast nog wel meer hetzelfde zijn. Wat laat de consument nou net dat ene model kiezen? Ik zou het bij god niet weten welke ik zou moeten kiezen.
Maar wat ik me nou afvraag, is het niet allemaal teveel van hetzelfde? Ze hebben allemaal dezelfde specs, ze zien er grotendeels hetzelfde uit en er zal vast nog wel meer hetzelfde zijn. Wat laat de consument nou net dat ene model kiezen? Ik zou het bij god niet weten welke ik zou moeten kiezen.
Volgens de bron is dit de Asus N10. Naar mijn weten komen er 3 modellen op de markt en zijn ze aan de buitenkant allemaal hetzelfde.Garyu schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:20:
Kiezen is inderdaad moeilijk - en om het nog moeilijker te maken hierbij mijn dilemma (in de tot EUR500 markt):RnB schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:54:
Nou, laten we zeggen dat de consument behoorlijk veel keus heeft als hij/zij een netbook wil kopen.![]()
Asus 901/1000H vindt ik de leukste Atom maar heeft een beperkte (maar standaard) resolutie van 600.
the Acer One heeft het beste te bieden voor het geld voor een Atom, maar zelfde resolutie.
De HP mini heeft de beste beeldschermresolutie (786 oid en ook wat breder) en een PC express slot (altijd handig voor je 3g netwerk kaart etc), de juiste accu maar geen atom processor. Ook heeft de HP met afstand het mooiste uiterlijk (echt aluminium), beste toetsendbord maar op die Via proc krijg ik natuurlijk geen OSX aan de praat en hun suse support schijnt ook bagger te zijn.
Daarnaast, velen worden met een 3-cell accu geleverd wat gewoon onvoldoende is voor een UMPC (Een laad kabel maakt het niet echt mobiel en ik wil meer dan twee uur in een trein/vliegtuig met zo'n dingn kunnen werken). Een extra 6 cells accu kost meestal EUR99,- en dat vind ik dus gewoon teveel.
En bij dit soort producten zou een 12V lader standaard bijgeleverd moeten worden maar helaas denken de fabrikanten er nog anders over.
En bij de keuze van het OS : XP heeft het beste anergie beheer lees ik vaak ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn favoriet blijft toch de 12" dell. 1280*800 resolutie werkt toch een stuk beter dan 1024*600.
http://direct.tesco.com/q/R.204-8424.aspx
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=301122
Ik denk dat ie niet in NL verkrijgbaar wordt, maar ik ken wel iemand in de UK die hem kan opsturen.
http://direct.tesco.com/q/R.204-8424.aspx
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=301122
Ik denk dat ie niet in NL verkrijgbaar wordt, maar ik ken wel iemand in de UK die hem kan opsturen.
[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 24-09-2008 19:12 ]
Als ik even naar het topic-onderwerp kijk denk ik dat die 12 inch Dell het toch heel moeilijk zal hebben in de 7 tot 11 inch subnotebook markt. 
Philflow schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:08:
Mijn favoriet blijft toch de 12" dell.
Als jij even een topic maakt voor netbooks dan zal ik hem daar postenevdakker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 06:32:
Als ik even naar het topic-onderwerp kijk denk ik dat die 12 inch Dell het toch heel moeilijk zal hebben in de 7 tot 11 inch subnotebook markt.
Garyu schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:20:
De foto's tonen een Nvidea logo, 2GB memory, 250GB HDD, Vista dus het gaat hier om de Asus N10J-A1 of de N10J-A2.Resinman schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:55:
[...]
Volgens de bron is dit de Asus N10. Naar mijn weten komen er 3 modellen op de markt en zijn ze aan de buitenkant allemaal hetzelfde.
De goedkopere versie van de drie is de Asus N10E-A1 die geleverd wordt met 1GB memory en geen Nvidea videokaart heeft maar onboard net zoals 1000H.
goedkoopste uit de N10 serie de Asus N10E-A1:

Overigens de Lenovo Ideapad S10 komt er ook goed vanaf in de eerste test. Al vind ik de knoppen indeling van toetsenbord net zoals bij Asus 1000 niet handig (rechter shift bijv.) ook de magere 3cell is jammer te noemen. Voordelen: # wel met een backup button # speakers op een handige plaats.

[ Voor 54% gewijzigd door funrider op 25-09-2008 13:25 ]
De Asus N10J-A2 draait (volgens de specificaties) op Windows Vista Business / XP Pro. Op de foto zie ik dat er op dat model Windows Vista Premium zit (Asus N10J-A1). Beetje verwarrend allemaal.funrider schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:45:
De foto's tonen een Nvidea logo, 2GB memory, 250GB HDD, Vista dus het gaat hier om de Asus N10J-A1 of de N10J-A2.
Hmm das me dan wat te langzaam. Ik wacht nog wel even tot er wat rappers uitgebracht wordt.XanderDrake schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:23:
[...]
Volgens mij presteert Atom meer zoals een CeleronM 900mhz.
Dualcore en iets meer Ghzjes, en dan is dit misschien wel wat voor mij.
Ik geloof dat Intel het bewust rustig aan doet om geen interne concurrentie te creeren met het ULV platform.McKaamos schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:13:
[...]
Hmm das me dan wat te langzaam. Ik wacht nog wel even tot er wat rappers uitgebracht wordt.
Dualcore en iets meer Ghzjes, en dan is dit misschien wel wat voor mij.
En weer een nieuwe 11.1"
Sony lanceerde onlangs al een nieuwe 14,1" en 15,4" notebook met Blu-ray drive, maar nu claimen ze ook de lichtste blu-ray notebook in handen te hebben met de Vaio TT-serie. Kenmerkend aan de serie zijn het compacte 11,1'' scherm met de relatief hoge resolutie van 1366x768 en het gewicht van iets minder dan 1,5 kilogram. De TT-serie is niet dikker dan 2,5 centimeter en wordt geleverd in twee uitvoeringen, namelijk de TT160 en de TT198. De notebook is extra zuinig door het gebruik van een LED-backlight en een 45nm processor.

De T160 is voorzien van een dualcore Intel U9300 processor met een kloksnelheid van 1,2GHz en 3MB gedeeld cachegeheugen. Verder beschikt de configuratie over 3GB geheugen op 800 MHz en een 160GB harde schijf op 5400 toeren. De luxere TT198 heeft een 200MHz hoger geklokte U9400 processor uit dezelfde serie en is voorzien van 4GB aan 800MHz geheugen. Het grootste verschil zit hem in de opslag, want de TT198 gebruikt twee 128GB SSD's in een raid configuratie.
De TT-serie is niet goedkoop met een instapprijs van $2000 voor de TT160 en 2750 voor het luxere T198 model met de twee SSD's in raid. De compacte notebooks met de blu-ray drive zijn beschikbaar in verschillende luxe kleuren zoals carbon-zwart, zilver-zwart, rood-zwart en goud-champagne.

bron: http://www.hardware.info/...Vaio_notebook_met_bluray/
Sony lanceerde onlangs al een nieuwe 14,1" en 15,4" notebook met Blu-ray drive, maar nu claimen ze ook de lichtste blu-ray notebook in handen te hebben met de Vaio TT-serie. Kenmerkend aan de serie zijn het compacte 11,1'' scherm met de relatief hoge resolutie van 1366x768 en het gewicht van iets minder dan 1,5 kilogram. De TT-serie is niet dikker dan 2,5 centimeter en wordt geleverd in twee uitvoeringen, namelijk de TT160 en de TT198. De notebook is extra zuinig door het gebruik van een LED-backlight en een 45nm processor.

De T160 is voorzien van een dualcore Intel U9300 processor met een kloksnelheid van 1,2GHz en 3MB gedeeld cachegeheugen. Verder beschikt de configuratie over 3GB geheugen op 800 MHz en een 160GB harde schijf op 5400 toeren. De luxere TT198 heeft een 200MHz hoger geklokte U9400 processor uit dezelfde serie en is voorzien van 4GB aan 800MHz geheugen. Het grootste verschil zit hem in de opslag, want de TT198 gebruikt twee 128GB SSD's in een raid configuratie.
De TT-serie is niet goedkoop met een instapprijs van $2000 voor de TT160 en 2750 voor het luxere T198 model met de twee SSD's in raid. De compacte notebooks met de blu-ray drive zijn beschikbaar in verschillende luxe kleuren zoals carbon-zwart, zilver-zwart, rood-zwart en goud-champagne.

bron: http://www.hardware.info/...Vaio_notebook_met_bluray/
[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 27-12-2008 13:38 ]
Er staat een filmpje op youtube: http://uk.youtube.com/watch?v=TjyfSVBk7Csabusimbal schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:45:
Packard Bell stelt zijn Dot netbook voor.
http://www.portablegear.n...ceert_mini-laptop_dot.htm
Die van Sony is tot nu toe de mooiste die ik heb gezien. Alleen die prijs
. Net zoals altijd dus met Sony: Stijlvolle product en een hoge prijs
Inderdaad mooi dingetje die Sony. Hoewel ik de TZ qua styling een tikje mooier vind.
Gewicht is 1,3 kg. linkHardware.info schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:43:
het gewicht van iets minder dan 1,5 kilogram.
LG komt ook met een 10" mini notebook 'Xnote MINI'
LG Electronics released its 10-inch mini notebook pc 'Xnote MINI(model:X110)' in Korea market, which features its all-in-one body color available in pink, white and black.
Powered by Intel Atom processor and Windows XP operating system, the Xnote MINI adopts 160GB HDD, 1GB DDR2 memory and a 10-inch LCD display with WSVGA(1024*600) resolution and LED back light. Weighing 1.19kg, the Xnote MINI supports a 1.3M webcam, 4-in-1 memory slot, 54Mbps wireless LAN and Bluetooth 2.0 connectivity.
It comes with the price tag of 699,000(KRW).

LG Electronics released its 10-inch mini notebook pc 'Xnote MINI(model:X110)' in Korea market, which features its all-in-one body color available in pink, white and black.
Powered by Intel Atom processor and Windows XP operating system, the Xnote MINI adopts 160GB HDD, 1GB DDR2 memory and a 10-inch LCD display with WSVGA(1024*600) resolution and LED back light. Weighing 1.19kg, the Xnote MINI supports a 1.3M webcam, 4-in-1 memory slot, 54Mbps wireless LAN and Bluetooth 2.0 connectivity.
It comes with the price tag of 699,000(KRW).

[ Voor 5% gewijzigd door Resinman op 26-09-2008 11:57 ]
Mooi Mooi Mooi, maar LG, daar heb ik het dus echt niet op. Ze zien er wel netjes uit, tot nu toe ben ik altijd nog msi wind fan. Hopelijk worden die dingen binnenkort nog iets goedkoper, en dan heb ik het over de xp versies want vind 400 nog net iets teveel en linux ofzo hoef ik sowieso niet.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
S3 Graphics kondigt zuinige mobiele GPU aan
De populariteit van netbooks wordt steeds groter en fabrikant S3 Graphics speelt daar nu op in met haar Chrome 400 Ultra Low Power (ULP) serie van mobiele grafische chips. De zuinigste Chrome GPU verstookt minder dan 7 Watt en is volgens het bedrijf daarmee aanzienlijk zuiniger dan de chips van concurrerende fabrikanten. Tevens brengt de nieuwe serie DirectX 10.1 naar het netbookplatform.
In totaal zullen er een drietal 65 nm GPU's binnen de Chrome 400 ULP serie verschijnen: de Chrome 430 ULP, de Chrome 435 ULP en de Chrome 440 ULP. Eerstgenoemde is het zuinigst, speciaal ontworpen voor netbooks en kleine notebooks en voorzien van GDDR2. De Chrome 435 ULP en Chrome 440 ULP, die voor het midden en high-end segment ontwikkeld zijn, presteren volgens de fabrikant respectievelijk tot 40% en 60% beter dan de huidige mobiele grafische chips als het aankomt op de prestaties per Watt. Het topmodel is daarbij voorzien van GDDR3-geheugen. Alledrie de GPU's ondersteunen DirectX 10.1, Shader Model 4.1, OpenGL 2.1 en hardwarematige decodering van H.264, MPEG-2, MPEG-4, VC-1, WMV-HD, AVS, en AVC videomateriaal. Een HDMI en DisplayPort aansluiting valt ook onder mogelijkheden. Meer gedetailleerde informatie kun je vinden op de website van S3 Graphics.
De Chrome 400 ULP mobiele grafische chips zullen we waarschijnlijk binnenkort al gaan terugzien in diverse net- en notebooks, want ze worden al verscheept naar OEM-fabrikanten, waaronder Fujitsu-Siemens.
http://www.hardware.info/..._zuinige_mobiele_GPU_aan/
De populariteit van netbooks wordt steeds groter en fabrikant S3 Graphics speelt daar nu op in met haar Chrome 400 Ultra Low Power (ULP) serie van mobiele grafische chips. De zuinigste Chrome GPU verstookt minder dan 7 Watt en is volgens het bedrijf daarmee aanzienlijk zuiniger dan de chips van concurrerende fabrikanten. Tevens brengt de nieuwe serie DirectX 10.1 naar het netbookplatform.
In totaal zullen er een drietal 65 nm GPU's binnen de Chrome 400 ULP serie verschijnen: de Chrome 430 ULP, de Chrome 435 ULP en de Chrome 440 ULP. Eerstgenoemde is het zuinigst, speciaal ontworpen voor netbooks en kleine notebooks en voorzien van GDDR2. De Chrome 435 ULP en Chrome 440 ULP, die voor het midden en high-end segment ontwikkeld zijn, presteren volgens de fabrikant respectievelijk tot 40% en 60% beter dan de huidige mobiele grafische chips als het aankomt op de prestaties per Watt. Het topmodel is daarbij voorzien van GDDR3-geheugen. Alledrie de GPU's ondersteunen DirectX 10.1, Shader Model 4.1, OpenGL 2.1 en hardwarematige decodering van H.264, MPEG-2, MPEG-4, VC-1, WMV-HD, AVS, en AVC videomateriaal. Een HDMI en DisplayPort aansluiting valt ook onder mogelijkheden. Meer gedetailleerde informatie kun je vinden op de website van S3 Graphics.
De Chrome 400 ULP mobiele grafische chips zullen we waarschijnlijk binnenkort al gaan terugzien in diverse net- en notebooks, want ze worden al verscheept naar OEM-fabrikanten, waaronder Fujitsu-Siemens.
http://www.hardware.info/..._zuinige_mobiele_GPU_aan/
Ik heb gebeld. Over de Dell Inspiron 910 kan ik melden dat ie in november op de Nederlandse markt verschijnt. Dat is dus die laptop met dat 8.9" scherm!!!Henkie-Jan schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:44:
Hmm, zit te denken die Dell te kopen. Hij is dus alleen nog niet in Nederland leverbaar. Ik zal maandag eens opbellen naar Dell!
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Spijtig dat er zo weinig netbooks zijn met AMD cpu's. De Atom is wel fijn enzo, maar de chipset is bagger. Een 9/10inch netbookje met AMd cpu en x1250 zie ik wel zitten ^^.
Okee eindelijk een release-schatting, het werd tijdHenkie-Jan schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:04:
[...]
Ik heb gebeld. Over de Dell Inspiron 910 kan ik melden dat ie in november op de Nederlandse markt verschijnt. Dat is dus die laptop met dat 8.9" scherm!!!
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Toshiba to unveil its 8.9-inch Atom-based netbook 'NB100'
Toshiba unveiled its 8.9-inch netbook 'NB100' based on Intel Atom N270(1.60GHz) processor during CEATEC 2008.
Running on Windows XP OS, the NB100 features 120GB HDD, 1GB of RAM, wireless LAN, Bluetooth connectivity, and a 0.3M webcam. It measures 225*190.5*29.5~33mm at 1,050g, and no words on pricing yet.

Toshiba unveiled its 8.9-inch netbook 'NB100' based on Intel Atom N270(1.60GHz) processor during CEATEC 2008.
Running on Windows XP OS, the NB100 features 120GB HDD, 1GB of RAM, wireless LAN, Bluetooth connectivity, and a 0.3M webcam. It measures 225*190.5*29.5~33mm at 1,050g, and no words on pricing yet.
JCHyun to launch its 10.2-inch netbook 'Udea MiniNote T100'
JCHyun announced the launch of its 10.2-inch netbook 'Udea MiniNote T100' in Korea market, which is based on Atom N270(1.6Ghz) processor.
Adopting a 10.2-inch wide LCD screen with 1024*600 resolution, the Udea MiniNote T100 is equipped with 1GB DDR2 SDRAM and 80GB S-ATA HDD. Running on Windows XP Home Edition OS, it supports three USB ports, multi-card reader, VGA OUT port and 0.3M webcam.
It is available in white and red wine colors.

JCHyun announced the launch of its 10.2-inch netbook 'Udea MiniNote T100' in Korea market, which is based on Atom N270(1.6Ghz) processor.
Adopting a 10.2-inch wide LCD screen with 1024*600 resolution, the Udea MiniNote T100 is equipped with 1GB DDR2 SDRAM and 80GB S-ATA HDD. Running on Windows XP Home Edition OS, it supports three USB ports, multi-card reader, VGA OUT port and 0.3M webcam.
It is available in white and red wine colors.

Ken t merk niet is t groot in Korea? Ben wel benieuwd naar accu 3/6 cell? Wel jammer van de webcam van 0.3 Mpx ipv 1.3. Wel duidelijk set boxen onder scherm aanwezig. Qua looks minder.Resinman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:00:
JCHyun to launch its 10.2-inch netbook 'Udea MiniNote T100'
At price of 330€ in Europe, in Japan it will cost around 450€… Sometimes it’s better to live in Europe…Resinman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:53:
Toshiba to unveil its 8.9-inch Atom-based netbook 'NB100'
...and no words on pricing yet.
Hij wordt 399,- in Europa. pre-order bij Correct Rotterdam
Het is wel een beetje meer van hetzelfde wat er nu uitkomt zeg, allemaal dezelfde specs, grotendeels hetzelfde design (op wat kleurstellingen na). Er is er niet 1 die qua specs net wat hoger gaat zitten. En dan stoppen ze er zowat allemaal een accu in die maar 2 tot 3 uur mee gaat, dan kom je toch steeds weer terug bij de asus machines.
Asus N10Sick Nick schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:09:
Er is er niet 1 die qua specs net wat hoger gaat zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door Resinman op 01-10-2008 19:33 ]
Lenovo IdeaPad S10 Review
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4620
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4620
[ Voor 3% gewijzigd door abusimbal op 02-10-2008 13:09 ]
De Raon everun note is inmiddels op ebay te vinden:XanderDrake schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:59:
[...]
Nee en ik zie em nog niet op Ebay.
Maar hij is wel op tijd, dus verwacht beschikbaarheid rond het einde van de maand.
http://cgi.ebay.com/New-R...15791&_trkparms=72%3A1205|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Kost omgerekend (met verzendkosten er bij) rond de 650 euro (komen dan nog wel wat invoertkosten bij)
Ik vindt het een erg mooi apparaatje, weer een stuk kleiner dan de EEE 901 die ik nu heb en dat touch screen spreekt mij erg aan.
Ben alleen erg benieuwd hoe die muis werkt.
Msi Wind 2 plaatjes op fudzilla: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=9855&Itemid=1
Ik moet zeggen dat ondertussen twijfel tussen de Asus N10 (Atom mini-laptop, geen netbook dus) en deze Raon. De Raon wint klaarblijkelijk op het gebied van processor, maar een ATi X1270 verliest keihard van de N10's nVidia 9300m GS. Dus, ga je de mini-lappert gebruiken voor wat zwaardere games, dan licht de nadruk tóch op GPU, waar de N10 wint.AtlonXP1800 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:36:
De Raon everun note is inmiddels op ebay te vinden:
http://cgi.ebay.com/New-R...15791&_trkparms=72%3A1205|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Kost omgerekend (met verzendkosten er bij) rond de 650 euro (komen dan nog wel wat invoertkosten bij)
Ik vindt het een erg mooi apparaatje, weer een stuk kleiner dan de EEE 901 die ik nu heb en dat touch screen spreekt mij erg aan.
Ben alleen erg benieuwd hoe die muis werkt.
Ik heb een N10 review gevonden waar ze gewoon Call of Duty 4 spelen op native reso + 2xAA
http://www.mobilecomputer...s-n10-gaming-netbook.html
Verder is de N10 een stuk goedkoper, beter beschikbaar (wanneer beschikbaar natuurlijk), geen gedoe met minder aansluitingen en vele malen mooier. Hij is wel een stuk groter en zwaarder.
Moeilijk.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
In Ander nieuws
NEC doet ook mee en wint de prijs van lelijkste Netbook ooit

Specs zijn niet de moeite waard om te vermelden.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=9968&Itemid=1
NEC doet ook mee en wint de prijs van lelijkste Netbook ooit

De Fujitsu-Siemens AMILO MINI UI 3520-001 is te koop bij Makro België voor 389€
http://www.makro.be/Conte...1/index.jsp?fld=2008022C0
Ik weet niet of deze hier al verschenen is
Datasheet
http://sp.fujitsu-siemens...ds-amilo-mini-ui-3520.pdf
Specs;
8.9’’ WSVGA Display (1024 x 600)
Intel® Atom™ Processor N270 (1,6 GHz)
1024 MB DDR2 667 MHz RAM
60/80 GB HDD (3600 rpm / 4200 rpm)
LAN, WLAN 802.11 b/g, Bluetooth
ExpressCard slot
USB 2.0, VGA out
Webcam 1,3 Megapixel, Digital Array Microphone
Microsoft® Windows® XP Home Edition
233 x 29 / 36 x 175 mm, 1 kg
http://www.makro.be/Conte...1/index.jsp?fld=2008022C0
Ik weet niet of deze hier al verschenen is
Datasheet
http://sp.fujitsu-siemens...ds-amilo-mini-ui-3520.pdf
Specs;
8.9’’ WSVGA Display (1024 x 600)
Intel® Atom™ Processor N270 (1,6 GHz)
1024 MB DDR2 667 MHz RAM
60/80 GB HDD (3600 rpm / 4200 rpm)
LAN, WLAN 802.11 b/g, Bluetooth
ExpressCard slot
USB 2.0, VGA out
Webcam 1,3 Megapixel, Digital Array Microphone
Microsoft® Windows® XP Home Edition
233 x 29 / 36 x 175 mm, 1 kg
waarom duurt het eigenlijk zo lang tussen lancering en beschikbaarheid in de winkel?
zit te wachten op de nc10 en de nb-100, de 1e is inmiddels te pre-orderen, maar de nb-100 is nog nergens te vinden.
zit te wachten op de nc10 en de nb-100, de 1e is inmiddels te pre-orderen, maar de nb-100 is nog nergens te vinden.
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Epson komt in November met een Netbook.

- 10.2-inch display with 1,024*600(WSVGA) resolution
- Intel Atom N270(1.6GHz) processor
- Windows XP OS
- 160GB HDD
- 1GB memory.

- 10.2-inch display with 1,024*600(WSVGA) resolution
- Intel Atom N270(1.6GHz) processor
- Windows XP OS
- 160GB HDD
- 1GB memory.
En de Medion Akoya 1210 is vanaf 29 oktober weer verkrijgbaar bij de Nederlandse Aldi voor €399 !
http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=1&
Dan heb ik nog liever een zwarte Wind, en zelfs die wil ik nietStraightOn.NL schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:40:
En de Medion Akoya 1210 is vanaf 29 oktober weer verkrijgbaar bij de Nederlandse Aldi voor €399 !![]()

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
De top 10 van Netbooks door Notebookjournal.de
http://www.notebookjournal.de/top10/mini_and_net
Verrassende nummer 2: Fujitsu Siemens
Misschien speelt er een klein beetje mee dat het een half Duitse merknaam is? Net zoals in Duitse autotest Duitse merken wel erg vaak bovenin eindigen?Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:21:
De top 10 van Netbooks door Notebookjournal.de
'MSI Wind 2'

Ik wacht even zodat ik 3G in een Wind hebMSI hasn't been shy about their Wind U120, a 10" netbook that should pack a 120GB hard drive, SSD options, 802.11n Wi-Fi and 3G (HSDPA) fun. But from these first official shots of the unofficial sequel to the praised MSI Wind, we see that not much has changed about the exterior beyond adding a new two-tone style with a black border around the screen (probably to help colors pop). Then again, popping in a SIM card to surf the web from anywhere is a pretty solid update in itself. Look for the Wind U120 priced under $600 this December.
Ik denk van niet want het is objectieve test methodologie die ze hanteren. Alles wordt gemeten, zoals brightness, contrast, accuduur.evdakker schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:29:
[...]
Misschien speelt er een klein beetje mee dat het een half Duitse merknaam is? Net zoals in Duitse autotest Duitse merken wel erg vaak bovenin eindigen?
Sorry maar dit is een van de mooiste netbooks ik tot nu toe gezien heb...XanderDrake schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:25:
In Ander nieuws
NEC doet ook mee en wint de prijs van lelijkste Netbook ooit![]()
[afbeelding]
Okeeeej we hebben hier dus weer iemand die soliciteert naar een enkeltje Pieterbaan-Centrummaratropa schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:56:
[...]
Sorry maar dit is een van de mooiste netbooks ik tot nu toe gezien heb...

Erg jammer dat ie niet helemaal zwart is want ik houd niet van witzAo schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:33:
'MSI Wind 2'
[afbeelding]
[...]
Ik wacht even zodat ik 3G in een Wind heb

Weet iemand wanneer de Lenovo S10 in Nederland leverbaar wordt?
Lenovo is zo slim om geen mail adres op hun site te zetten
Lenovo is zo slim om geen mail adres op hun site te zetten
Verwijderd
Had serieus interesse in de VAIO TT, maar toen zag ik die prijzen voor een carbon versie met SSD. € 4000+ euro. Katsjing
Sommige mensen houde van dat soort industrieel ontwerp. Om dezelfde reden verkoopt de Lenovo/IBM Thinkpad serie.Lau26 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:30:
[...]
Okeeeej we hebben hier dus weer iemand die soliciteert naar een enkeltje Pieterbaan-Centrum![]()
Ik houd er ook wel van eigenlijk. Al die styling tegenwoordig vind ik maar niks. Geef mij maar een industrieel zwart, rechthoekig mapje zonder glooingen, verschillende kleurtjes, logo's etc.
Verwijderd
Deze week in de mediamarkt:
Trendtac EPC700 7 inch minilaptop:
2GB
128MB Intern.
Wlan G
Linux
En de prijs... 99 euro
Trendac website
Videos van Trendtac
Trendtac EPC700 7 inch minilaptop:
2GB
128MB Intern.
Wlan G
Linux
En de prijs... 99 euro
Trendac website
Videos van Trendtac
De beste netbook tot nu toe. Review kun je hier vinden (Samsung NC10): http://www.laptopmag.com/.../samsung-nc10.aspx?page=1
vergeet de HP Mini 1000 niet.Resinman schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:55:
De beste netbook tot nu toe. Review kun je hier vinden (Samsung NC10): http://www.laptopmag.com/.../samsung-nc10.aspx?page=1
Persoonlijk vind ik die veel en veel mooier (dangit!)
HP's new Mini 1000 and MIE Linux make netbooks fun againHot Pixel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:01:
[...]
vergeet de HP Mini 1000 niet.
Persoonlijk vind ik die veel en veel mooier (dangit!)
HP Mini 1000 hands-on
Ben ik de enige die zoiets heeft van "wow, displayport op de HP-Mini... dan kun je'm als media-center gebruiken voor je HD-Ready tv."? Voel me best alleen hier, want iedereen zeikt er een beetje over (dat de VGA-port weg is bedoel ik).
[ Voor 8% gewijzigd door Hot Pixel op 29-10-2008 19:55 ]
Bedankt, ik dacht dat ik er eindelijk uit was met de Samsung NC10
Hier kun je nog een HP Mini 1000 hands on vinden: http://www.jkontherun.com/2008/10/jkontherun--han.html
Heheh ik heb precies hetzelfde.
Het design is véél mooier (vind ik), en het ding heeft een DisplayPort.
Zijn twee erg grote voordelen voor HP.
Maar goed.
NC10 kost 369,- Heeft óók een goed tobo, gaat langer mee op de batterij, heeft een multitouchpad, grotere en snellere HD. Uiteindelijk komt het dan toch een beetje in het voordeel van de NC10 te liggen.
Niet helemaal on-topic, maar wel interessant voor mensen die iets draagbaars zoeken: ik zag een 12" Packard Bell met een T3200 en een Intel 4500 (IGP), 160gb schijf en 3gb ram voor 599,-
Het typenummer weet ik niet, maar het lijkt een beetje op een nieuwe (BG48?)
Het design is véél mooier (vind ik), en het ding heeft een DisplayPort.
Zijn twee erg grote voordelen voor HP.
Maar goed.
NC10 kost 369,- Heeft óók een goed tobo, gaat langer mee op de batterij, heeft een multitouchpad, grotere en snellere HD. Uiteindelijk komt het dan toch een beetje in het voordeel van de NC10 te liggen.
Niet helemaal on-topic, maar wel interessant voor mensen die iets draagbaars zoeken: ik zag een 12" Packard Bell met een T3200 en een Intel 4500 (IGP), 160gb schijf en 3gb ram voor 599,-
Het typenummer weet ik niet, maar het lijkt een beetje op een nieuwe (BG48?)
Ik denk deze: BG48 http://www.packardbell.co...5371426B/1043/05_acer.pdf
[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 30-10-2008 07:33 ]
Ja daar kwam ik ook op uit, alleen was deze case zwart.
Was @ MM Centrum trouwens, op MM Alexander heb ik'm niet gezien.
Was @ MM Centrum trouwens, op MM Alexander heb ik'm niet gezien.
Hoe goed zou de N10 met 9300M zijn in afspelen van Full HD filmpjes?
Ik lees hier:
We were a bit surprised to discover that the N10 can’t quite play 720p QuickTime video smoothly enough for it to be watchable, in either Intel GMA 945 and nVidia GeForce 9300M GS graphics modes.
http://www.mobilecomputer...1949/asus-n10/page-3.html
Wat me tegenvalt maar Quicktime word natuurlijk niet ondersteund door purevideo, iemand ervaringen gezien met het afspelen van andere HD content zoals mkv of BR achtige filmpjes?
Ik lees hier:
We were a bit surprised to discover that the N10 can’t quite play 720p QuickTime video smoothly enough for it to be watchable, in either Intel GMA 945 and nVidia GeForce 9300M GS graphics modes.
Wat me tegenvalt maar Quicktime word natuurlijk niet ondersteund door purevideo, iemand ervaringen gezien met het afspelen van andere HD content zoals mkv of BR achtige filmpjes?
Ik denk dat het gewoon een kwestie van de juiste player, codec en drivers gebruiken. Kan niet geloven dat die Atom met Nvidia 9300 geen qt 720p kan afspelen.
Was eerst nog van plan om voor de Dell Inspiron Mini 9 te gaan. Maar na de foto's gezien te hebben van de HP Mini 1000 ben ik toch echt van gedachten veranderd
Alleen weer erg jammer dat de 8,9inch versie daarvan net zo groot is als de 10inch versie (Msi heeft hetzelfde kunstje geflikt bij de Wind). Vraag me alleen af of er een wireless N kaartje in te stoppen is d.m.v. een ingebouwd mini pci-expres slot, weet iemand dat?
Verwijderd
de GMA speelt720p MKV goed af MITs codecs goed zijn geinstalleerd, dus CCC Codec packVandread schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:11:
Hoe goed zou de N10 met 9300M zijn in afspelen van Full HD filmpjes?
Ik lees hier:
in combinaties met Core AVC pro, en dan de haalli media splitter in core avc pro uitzetten tijden installatie, en thats about it:D
Dat denk ik ook, zeker na deze opmerking op HWI: De HP Mini 1000 moet vanaf maart 2009 verkrijgbaar zijn voor € 549.Hot Pixel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:
Uiteindelijk komt het dan toch een beetje in het voordeel van de NC10 te liggen.
http://www.hardware.info/...te_1000_voor_consumenten/
Ik ga toch echt geen 5 maanden langer wachten. Ik had gehoopt dat de HP Mini 1000 rond december beschikbaar zou zijn in Nederland.
Heheh Resin, wederom deel ik je mening.
Toen ik dat las was ik toch erg blij met mijn NC10'tje. Niet alleen duurt het nog eeuwig voor'ie komt, maar hij is ook nog eens rete-duur voor wat je ervoor krijgt. 549? Scheelt bijna €100! En vijf maanden wachttijd? Klopt deze informatie wel? In amerika zijn ze al lang te bestellen.
Toen ik dat las was ik toch erg blij met mijn NC10'tje. Niet alleen duurt het nog eeuwig voor'ie komt, maar hij is ook nog eens rete-duur voor wat je ervoor krijgt. 549? Scheelt bijna €100! En vijf maanden wachttijd? Klopt deze informatie wel? In amerika zijn ze al lang te bestellen.
Ik weet niet 100% zeker of de datum klopt, het stond op HWI. De HP 2133 Mini-Note kwam volgens mij ook pas een half jaar later op de Nederlandse markt. Als het echt 5 maanden gaat duren dan is de keus snel gemaakt, of toch niet (post hieronder
)...
Asus EeePC 1002HA Netbook

EeePC 1002HA netbook
10-inch screen
S101’s sleek’n’slimline stylings
1.6GHz Atom N270 processor
1 GB RAM
160GB hard drive
Two-cell, 4200 mAh battery coming a standard
Thickness of 2.76 cm
1.2 kg against 1.45 for the 1000H
Large touchpad
SDHC card reader
VGA out
RJ45 port
Kensington lock
Twin front facing speakers
Three USB 2.0 ports
Headphone and microphone sockets
http://digital-lifestyles...1002ha-netbook-announced/
Veel foto's: http://translate.google.c...en&ie=UTF-8&sl=auto&tl=en

EeePC 1002HA netbook
10-inch screen
S101’s sleek’n’slimline stylings
1.6GHz Atom N270 processor
1 GB RAM
160GB hard drive
Two-cell, 4200 mAh battery coming a standard
Thickness of 2.76 cm
1.2 kg against 1.45 for the 1000H
Large touchpad
SDHC card reader
VGA out
RJ45 port
Kensington lock
Twin front facing speakers
Three USB 2.0 ports
Headphone and microphone sockets
wow wat is die EEEpc 1002 geil!
Veel mooier dan de 700 en 900. De 1000 vond ik al iets mooier. Maar deze is echt super!Spijtig dat ik net een Sony gekocht heb, anders was het deze geworden
Veel mooier dan de 700 en 900. De 1000 vond ik al iets mooier. Maar deze is echt super!Spijtig dat ik net een Sony gekocht heb, anders was het deze geworden
Ik kwam dit zojuist tegen:Hot Pixel schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:00:
En vijf maanden wachttijd? Klopt deze informatie wel? In amerika zijn ze al lang te bestellen.
De HP Mini 1000 en de HP Mini 1000 Vivienne Tam Edition zullen omstreeks maart 2009 in Nederland op de markt komen. Verwachte adviesverkoopprijzen hiervan zijn respectievelijk €549 en €599 (inc. BTW).
http://www.portablegear.n...lanceerd_in_Nederland.htm
Ik ben bang dat het echt maart gaat worden.
Verwijderd
Ik schaf mooi zo'n HP Mini 1000 aan als ik in jan weer in NYC zit.. Of er moet tegen die tijd weer een betere optie komen, wat zeer waarschijnlijk is met de huidige ontwikkelingen in de markt
Damn die is mooi. Heeft iemand er al meer van gehoord?Resinman schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:55:
Asus EeePC 1002HA Netbook
Zijn er al mensen die in het bezit zijn van de Gigabyte M912?
De recenties zijn wat verdeeld. Vooral over de meegeleverde software is men niet echt te spreken, en dan voornamelijk wat betreft software die het touch screen beter benutbaar maakt.
Nu vroeg ik me af XP tablet pc edition niet de oplossing voor dit probleem is. Ik gebruik als notebook nu een Toshiba m200 en ben erg tevreden over dit os.
Iemand al een tablet os geinstalleerd op de m912? (XP tablet pc edition of Vista business)
De recenties zijn wat verdeeld. Vooral over de meegeleverde software is men niet echt te spreken, en dan voornamelijk wat betreft software die het touch screen beter benutbaar maakt.
Nu vroeg ik me af XP tablet pc edition niet de oplossing voor dit probleem is. Ik gebruik als notebook nu een Toshiba m200 en ben erg tevreden over dit os.
Iemand al een tablet os geinstalleerd op de m912? (XP tablet pc edition of Vista business)
heeft er nog niemand ervaring met de nb100?
de nc10 en de nb100 hadden, na maandenlang de netbook markt in de gaten te hebben gehouden, mijn voorkeur, maar had niet het idee dat de nb100 erg snel zou komen
ben vooral door de verhalen over de accu van de nc10 voor die laptop gegaan, maar ook omdat ik geen zin meer had op de nb100 te wachten.
zie dat ie in diverse winkels op voorraad is, maar zie nog geen topic op GoT
de nc10 en de nb100 hadden, na maandenlang de netbook markt in de gaten te hebben gehouden, mijn voorkeur, maar had niet het idee dat de nb100 erg snel zou komen
ben vooral door de verhalen over de accu van de nc10 voor die laptop gegaan, maar ook omdat ik geen zin meer had op de nb100 te wachten.
Legt het dik af tegen de NC10 en 1000H:JarlSX schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:32:
mja, deze review heeft ook een duidelijk kop...
en blijkbaar heeft niemand 'm gekocht. zonde wel, Toshiba maakt normaal hele mooie laptops
en blijkbaar heeft niemand 'm gekocht. zonde wel, Toshiba maakt normaal hele mooie laptops
Verwijderd
Ik heb net toevallig bij de MM een Toshiba NB100 gekochtJarlSX schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:32:
Eerste indruk: zeer stevig afgewerkt, ontwerp is wel redelijk retro maar ik vind het er wel mooi uit zien. De accu haalt met volledige brightness en ventilator aan (is instelbaar met FN toets) 3:20, en alles op zijn laagst zelfs 4:30
Het enige wat in eerste instantie opviel was het wat kleine toetsenbordje, in eerste instantie had ik nog een beetje moeite de juiste toets te raken maar ik ben hier gewend aangeraakt. Als tegenzijde van het ietwat kleine toetsenbordje is dat dit juist wel lekker typt, beter iig dan mijn oudere Toshiba.
Ik heb deze laptop vooral gekocht omdat ik op zoek was naar een kleine robuuste laptop voor school, en deze zag van alle netbooks die bij de MM waren het beste er uit qua stevigheid.
De laptop is uitgerust met 1 gb geheugen, 120 gb harde schijf (geen solid state) en WinXP home. De ingebouwde Atom processor voldoet prima en zelfs photoshop draait goed.
Ik ben al met al wel zeker tevreden over deze netbook. Duidelijk een kwaliteitsproduct. Jammer dat er nog niet zo heel veel over te vinden is op internet, maar dat komt misschien omdat deze netbook nog maar net verkrijgbaar is in Nederland (volgens de MM verkoper). Prijs: €399.
ik zag vandaag een Compaq Mini bij de BCC. Met afstand de chiqueste netbook in de vitrine daar. Helaas stond er geen prijs bij en waren alle verkopers druk in gesprek.

http://www.trustedreviews...s-Updated-Mini-Systems/p1
HDSPA mogelijk zo te zien: http://www.pocketinfo.nl/...ele-hsdpa-verbinding.html

http://www.trustedreviews...s-Updated-Mini-Systems/p1
HDSPA mogelijk zo te zien: http://www.pocketinfo.nl/...ele-hsdpa-verbinding.html
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 19:09 ]
Iemand een idee waarom de Dell Mini's vooralsnog alleen in bepaalde landen (zowel in Europa - zoals Frankrijk - als daarbuiten) verkocht worden? Ik snap de verkooptactiek niet zo, en met productiebeperkingen zal het ook wel weinig te maken hebben.
Ik begrijp het ook niet. Ik wilde het Dell wel vragen op de chat maar die is altijd te druk.MaZo schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:16:
Iemand een idee waarom de Dell Mini's vooralsnog alleen in bepaalde landen (zowel in Europa - zoals Frankrijk - als daarbuiten) verkocht worden? Ik snap de verkooptactiek niet zo, en met productiebeperkingen zal het ook wel weinig te maken hebben.
Edit: nog een leuke UMPC met 5.8" 1280*800
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=332482
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 22:30 ]
Goed nieuws, ik ga meteen even kijken. Overigens is hier een topic over gestart: [Ervaringen] HP Mini 1000 - Deel 1Philflow schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:03:
ik zag vandaag een Compaq Mini bij de BCC. Met afstand de chiqueste netbook in de vitrine daar. Helaas stond er geen prijs bij en waren alle verkopers druk in gesprek.
Ik was van plan om voor de Samsung NC10 te gaan maar na dat ik een aantal foto's en filmpjes had gezien van de HP mini 1000 begon ik toch erg te twijfelen.
De Compaq mini 700 is aankomende zaterdag te koop voor €399,00 bij de Intertoys.
http://www.intertoys.nl/e...refront/EN/product/556854
Edit: Hij staat nu ook op de BCC website: http://www.bcc.nl/shop/La...Rq0JyCbs?JumpTo=OfferList
[ Voor 9% gewijzigd door Resinman op 18-12-2008 12:32 ]
Qua stijl is wel mooier, maar de accu van de NC10 en is wel veel beter. Bovendien is de harde schijf in de Compaq 1.8" maar 60GB en 4200rpm.
Edit: als ik het goed begrijp is het geen echte actie maar is 399,- de normale prijs.
Edit: als ik het goed begrijp is het geen echte actie maar is 399,- de normale prijs.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 18-12-2008 14:41 ]
De accu van de NC10 is zeker beter maar wat ik persoonlijk weer mooi vind is het glossy scherm.

Is het trouwens moeilijk om eventueel de harde schijf te vervangen?

Ga ipv die HP Mini 1000 dan voor de HP2133?
En die kost ook pricewatch: HP Compaq 2133 Mini-note (KX867AA) Zwart ==> 399,-CLB schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:33:
Vond de [Aankondiging] HP's UMPC 2133 ook al erg mooi!
Vind deze HP Mini 1000 eigenlijk alleen maar slechter geworden:
- Waarom plastic ipv aluminium
- Waarom 60GB ipv 120GB
- Waarom mist de Expresscard
- Maar waarom in GODSNAAM die kutresolutie zeg![]()
![]()
De HP 2133 was nog speciaal door z'n 1280 x 768 resolutie en deze heeft weer de standaard
netbookresolutie van 1024x600 pixeltjes... Tevens is alle hardware identiek aan andere netbooks...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:43:
Ga ipv die HP Mini 1000 dan voor de HP2133?
The Atom in the 1000 will run rings around the Via chip in the 2133.
I think if you've looked at reviews of the 2133 you'll see that they're almost universally poor. Everyone lauds the design but hates (or tolerates at best) the internals. It's slow, it overheats, and overall it's just not a great machine. I have a Mini 1000 and I can tell you it's a great netbook. It's smaller, lighter, faster, and has a bigger screen (and keyboard I think) than the 2133.
Processor Familie: C7-MI used to own the 2133. It's a beautiful computer, probably the best looking machine I've ever owned. I'd say it tops my old C1MV Picturebook. Unfortunately, it's beauty is only skin deep. Aside from its amazing keyboard, beautiful looks, and great screen, there's not a lot to like about the machine. It's slow, heavy, wide, has a loud fan and it gets super hot. I'd have a real hard time recommending the 2133 to anyone. If you want an HP, go for the 1000. I have no doubt it's a better machine.
Scherm grootte: 8.9 inch
Nee dank je
Vind ik eerlijk gezegd ook mooi. Wel minder geschikt om buiten te werken.Resinman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:43:
De accu van de NC10 is zeker beter maar wat ik persoonlijk weer mooi vind is het glossy scherm.
Dacht dat het niet moeijk was, in de NBR review kun je het misschien vinden.Resinman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:43:
Ohja en geen normale VGA port toch? Vond ik een beetje een afknapper.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 18-12-2008 15:15 ]
Hmm wist ik niet, keek idd alleen naar specs
Ikzelf wacht toch op de nieuwere generatie netbooks met betere procs, grotere HDD's
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb het helaas nergens kunnen vinden. 60GB is voor mij wel genoeg maar meer is natuurlijk mooi meegenomen.Philflow schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:15:
[...]
Dacht dat het niet moeijk was, in de NBR review kun je het misschien vinden.
Ik snap het eigenlijk ook niet. Nederland is te klein/niet interessant genoeg? Het is nu wel via Vodafone in combinatie met een abonnement van 2 jaar verkrijgbaar.MaZo schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:16:
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostfury op 24-12-2008 04:04 ]
Ik heb 16GB SSD en 16GB SD kaart in m'n Asus S101, die SD kaart staat zo goed als niks op. Waarom ze tegenwoordig allemaal harde schijven gebruiken snap ik niet, zal wel goedkoper zijn. Ik vind het in ieder geval niks, die dingen worden warm, de meeste netbooks trillen als een afgedankte vibrator door die schijfjes en ze zijn nog traag ook. Terwijl de SSD in m'n asus ruim 100 MB/sec doet met 0.1ms toegangstijd.Resinman schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:18:
[...]
Ik heb het helaas nergens kunnen vinden. 60GB is voor mij wel genoeg maar meer is natuurlijk mooi meegenomen.

Hij ziet er nog eens strak uit ook
Dit topic is gesloten.