Hoe presteerd die SSD met schrijven (programmas installeren, games met cache geheugen op de schijf) en grote bestanden (Lekker .mkv filmpje)? Ik heb gelezen dat SSD daar een pest hekel aan heeft.Sick Nick schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:04:Waarom ze tegenwoordig allemaal harde schijven gebruiken snap ik niet, zal wel goedkoper zijn. Ik vind het in ieder geval niks, die dingen worden warm, de meeste netbooks trillen als een afgedankte vibrator door die schijfjes en ze zijn nog traag ook. Terwijl de SSD in m'n asus ruim 100 MB/sec doet met 0.1ms toegangstijd.
En slijtage is ook al zoiets waar ik 2 verhalen van hoor. De ene zegt dat herhaalderlijk schrijven van SSD geheugen de boel behoorlijk degradeerd, de andere zegt dat alleen geheugenkaartjes daar last van hebben.
Ik vroeg me zelf trouwens af of er in nederland nog iets te kopen valt dat te vergelijken valt met de asus N10J die hier niet te krijgen is. De N10J in principe een S101, maar dan met een nvidia 9300m GS videochip aanboord met een 256mb aan diskreet geheugen (hybrid, je kunt met een schakelaartje switchen tussen Nvidia <> Intel950 voor zuinige modus), en nog wat andere leuke extra's zoals fingerprint scanner, expressgate ingebouwde preboot OS dat in je in 8 seconden laat browsen/skypen/emailen zonder hardeschijf op te starten, en standaard al 2gb DDR2 geheugen. Op sommige forums noemen ze het een gamebook.
Youtube Review - Asus N10J
Ik wil namenlijk graag een netbookje die net wat meer richting grafische toepassingen leunt.
Wie weet er wat een mooie keus zou zijn voor max 700 euro?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 20:19 ]