mhwa 120 met staff .. 150- 220 met moonfire/wrath .. 250 - 350 met starfire .. .. critje rond de 575 - 650 .. dacht ik uit het hoofd .. maar ik zal eens een op waarheid gebaseerd overzicht proberen te maken

Als druid kan je het best als Cat door het leven gaan en met Feral skills alles op je pad snel neer slaan. Als bear doe je ongeveer de helft damage ten opzichte van een Cat en dan duren alle gevechten dus meteen 2x zo lang. Ga dan voor +strenght en agility de damage van je wapen doen niet mee (je vecht tenslotte met je klauwen)
Als caster moet je goede gear hebben om voldoende damage te doen, zeker op je eerste character is dat wel eens lastig. (ga voor +intellect en nog meer +intellect en +damage)
ik héb nu dus al voornamelijk +int nog meer +int en flink veel +spi
ik heb dus cast gear .. met cat kan ik een klein beetje meekomen. maar dat is pure backup mijn inziens als mijn mana bijna op is. , of ik een mob wil/moet aanvallen maar op 1/4 - 1/2 mana zit en eigenlijk op de achtergrond wil regennen . en voor eens een sprintje binnen als ik geen travel form kan .. etcetc
mijn bear moet ik misschien eens mee oefenen ,. maar dan nog respec ik er niet voor - ook omdat ik er nu dus echt 0,0 aan gear voor heb .. en geen cash .. maar ik -en ik weet dat ik een van de weinige ben- kan niet overweg met die beer en voel me niet geroepen een short range puur tank persoon te zijn..
cat is leuk en aardig .. maar daarmee doe ik ook maar 3/4 van de damage die ik in normal/moomkin doe .. uit het hoofd hoor
en die gebruik ik ook wel .. maar dan , zoals gezegd , vaak alleen als ik bijna /oom ben
Verder kan je direct (zodra je out of combat bent) nadat je een gevecht heb afgerond gaan drinken. Terwijl je drinkt even kijken waar de volgende mob is en hoe je die gaat aanvallen en dan maar snel door
ik ben inderdaad stukken meer gaan drinken de laatste paar dagen, ik was er op aan het bezuinigen.. geen idee waarom . maar kwam er ondertussen achter dat het een stuk beter is om eerst 5 a 10 seconden te drinken en dan bijvoorbeeld op 1/2 mana aangevallen te worden door zo'n moster die je besluipt in plaats van aangevallen te worden terwijl je op 1/4 of minder zit , uiteraard gecombineerd met 1/2 health ofzo (als het een beetje fanatiek gaat) .. en dan er een potion in moet gooien in een extreem geval.
hoe ik stiekem voornamelijk rondloop is mobje killen . next kill .next kill . tot ik /oom ben . dan ga ik een beetje prutsen met cat / staff .. en als ie dood is regennen/healen .. maar ondertussen ben ik wat meer aan het drinken geslagen
maar dan nog voelt het traag .. het zal wel aan mij liggen

Verder is het starten van een nieuwe character altijd een goed idee, maar stel je dan wel als doel om het te lvlen naar 19 of 29 voor wat pvp gevechten.
op zich een aardige mogelijkheid , maar .. maar ik denk dat gewoon doorraggen in pve , gecombineerd met herbing en mining me toch wat meer gaat opleveren .. probleem aan 19 / 29 pvp (zit overigens op een pve realm) is die shetload aan twinks die er rondlopen en alles afslachten wat beweegt .. voordat ik me daarmee kan meten moet ik weer eerst flink investeren in uber pve / redelijke pvp gear . en tja .. dan is het voordeel van de nog net iets betere pvp gear versus pve gear om daarmee te pve-en al eigenlijk overschaduwd door de tijd die je kwijt bent om die uber pvp gear te krijgen doordat de vijanden met - en veel ervaring - en al volledig voorzien van uber pvp gear gewoon nauwelijks te verslaan zijn . alvorens je marks krijgt . en daarmee pvp gear krijgt .... ( -> Visieuze cirkel ) of mis ik iets ?
en ik denk dat af en toe een boost door guild voor wat pve gear / aangevuld met spul uit de guild bank .. (en daar ligt best een voorraad gezien we toch al een low level helper guild zijn) behoorlijk goed is voor gewoon in pve rondlopen .. en uiteindelijk ik ben van plan deze nieuwe gewoon voornamelijk te gebruiken als financieel hulpmiddel voor me drood

Als laatste raad ik je aan op lvl 47-49 flink wat pvp te gaan doen als druid en daarmee wat goede gear te verzamelen. Daarmee gaat het lvlen een stuk sneller en heb je stukken meer stamina.
dat is inderdaad wel een goede tip

- alhoewel daar ook het zeer pittig gaat worden om een beetje fatsoendelijk te winnen in pvp .. nouja . we zullen zien .. nog 7 levels eerst