[FullHD] Hulp bij keuze nieuwe flatscreen TV

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 21:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn 1,5 jaar oude plasmascherm verkocht aan iemand op marktplaats voor een respectabel bedrag. Deze plasma van Philips had een aantal kenmerken waar ik mij aan stoorde (ondanks de redelijke resolutie van 1024x1024). Zo vond ik dat de zwartwaarden ronduit slecht waren. Zelfs als de TV uitstond, was zwart gewoon donkergrijs. Vooral omdat er een gitzwarte rand om het geheel zat. Verder was de de-interlacing verre van optimaal. Hoe vaak ik niet foutjes heb gezien en lelijke scanlines door een 'verkeerde' inschatting van de scaler. Verder omdat het een ALiS interlaced plasma panel betrof, was 1080i niet om aan te kijken. Het hele beeld trilde gigantisch op en neer. De HDMI ingang had een DVI aansluiting op de TV, waardoor HDMI + HDCP wel werkte, maar er geen geluid doorgegeven werd. Nog een doorn in mijn oog was de overscan die plaatsvond in DVI mode. De TV was absoluut niet als computermonitor te gebruiken, doordat er altijd dingen wegvielen van het scherm. De bijgeleverde VGA converter deed het wel redelijk, maar deze ging niet hoger dan 800x600 en dan ook nog eens aangevuld met zwarte banden. Tot slot werden alleen de officiele HDTV standaarden ondersteund (720p, 1080i) en niet de randstandaarden die hierbij horen (576i, 480p etc...) waardoor mijn XBOX1 met HD pack voortdurend de melding 'mode niet ondersteund' op het scherm toverde. Om een lang verhaal kort te maken, nu ik toe ben aan een nieuwe TV heb ik ineens een hele lijst om op te letten als ervaringsdeskundige.

Met deze wetenschap nu mijn vraag. Ik wil een iets meer toekomstzekere TV hebben die aan alle huidige moderne specificaties voldoet, voor mij zijn belangrijk:
- 1920x1080p FullHD panel
- Underscan!!! De mogelijkheid tot het pixelprecies weergeven van een HDMI/DVI signaal
- Mogelijkheid tot verwerking en weergave van 1080p, niet intern opgeschaald van 1080i of lager
- Goede zwartwaarden
- Zo min mogelijk ghosting, zo snel mogelijke responsetijden (dit omdat plasma fullhd onbetaalbaar is)
- Acceptabele interlacing voor SDTV
- rond de 42 inch
- rond de EUR 2000,- en minder is niet noodzakelijk maar wel beter bij gelijkwaardige specs

Nu heb ik al stad, land en internet afgezocht en kwam eigenlijk op 3 modellen uit:

Samsung LE 40 M86
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le46m86bd.asp
+ fantastische zwartwaarden (in winkel gezien)
+ hoog dynamisch contrast

Sharp LC-42XD1E
http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_522_no_1520
+ snelle responsetijd en nieuwe anti-ghosting techniek (in winkel gezien)
+ hoog panel contrastratio

Sony KDL-40X2000
http://www.sony.nl/view/S...rview&category=TVP+LCD+TV
- duurder dan bovenstaande 2 en was niet meteen weggeblazen door de beeldkwaliteit om dit te rechtvaardigen

Ik heb hier de mening van mijn mede-tweakers nodig op een aantal punten.

Ten eerste, wie een van bovenstaande TV's in zijn bezit heeft zou ik willen vragen om mijn wensenlijstje te bekijken en commentaar te geven over of deze TV daadwerkelijk de gevraagde features ondersteunt en wat de algemene indruk is van het apparaat( + punten, - punten)

Ten tweede, misschien heb ik niet hard genoeg gezocht en zijn er wel hele goede alternatieven die ik compleet over het hoofd heb gezien. Graag hoor ik dus suggesties die aansluiten op mijn wensen indien iemand meteen denkt van 'Hee, maar die TV kan dat allemaal ook en moet je zeker overwegen'.

Alvast bedankt voor jullie reacties :Y)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

Ik heb de sharp, Ondersteund alles wat jij vraagt. Ik weet het alleen niet van SDTV daar ik nooit TV kijk.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Verkeerde forum...Dus ik weet niet of je ook in de eigen topics van deze tv's hebt gekeken?

[ Voor 66% gewijzigd door StanTheMan op 03-06-2007 09:34 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49
Dit hoort inderdaad hier: Consumentenvideo en videobewerking Normaal verplaats ik het wel maar aangezien er al zoveel te vinden is over de desbetreffende TV's doe ik dat dus niet. Kijk deze topics:

[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6
Sharp XD1-serie LCD TV's

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.