Ik heb ook gemaild over die T61P en over dat inloggen, maar heb nog geen reactie.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
contact opnemen met de verkopers daar? Dan weet je zeker dat je goed zit met het antwoord.......BHStar schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:16:
Ik hoor veel over deze laptops en zit eraan te denken een R61 te halen voor mijn studie, via megasellers/surfspot.
Ik wil dan de versie met de T7100 en de X3100 videokaart halen, gezien ik met mijn opleiding werktuigbouwkunde geen interresante videokaart nodig heb, maar ik wil wel een dualcore omdat deze laptop toch een aardig tijdje mee zal (moeten) gaan..
Nu hoor ik echter veel dingen over de levertijd, 3 weken? 4 misschien? Het is allemaal wel vrij lang, maar weet iemand nu precies hoelang het duurt?
Verder zit ik ook een Vostro 1500 te overwegen, maar gezien de 3 jaar garantie en de betere bouwkwaliteit neig ik toch meer naar de R61, iemand opmerkingen?
T60P Widescreen
Ahja, ik had al wat gelezen over die rolkooi, maar volgens mij heeft enkel de 14,1'' variant dat, en de 15,4'' niet.. Echter kan ik het natuurlijk fout hebben..Seesar schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:21:
[...]
contact opnemen met de verkopers daar? Dan weet je zeker dat je goed zit met het antwoord.......
En ik ken Vostro niet, maar de Thinkpads zijn een van de beste, zo niet dé beste notebooks die bestaan (in kwaliteit, betrouwbaarheid, robuust; prestaties daargelaten). R-lijn is iets goedkoper dan de T-lijn, maar dat komt doordat de T-lijn soort rollkooi in het scherm heeft en vaak iets betere specs heeft.
maar nogmaals ik ken vostro niet (niet als in: ik ken het niet dus is het troep, maar meer dat ik er nooit van gehoord heb over ervaringen/nieuwsberichten). Ik weet dat veel bedrijfsleven neigen naar IBM door betrouwbaarheid en zoek voor de gein bij google/image op nasa en thinkpad.
Dell = volkswagen, Thinkpads zijn Audi/Mercedes.......ze kunnen allebei goed presteren, maar Audi is net een stapje hoger, vandaar ook de prijs.BHStar schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:46:
[...]
Ahja, ik had al wat gelezen over die rolkooi, maar volgens mij heeft enkel de 14,1'' variant dat, en de 15,4'' niet.. Echter kan ik het natuurlijk fout hebben..
Verder heb ik het over de Dell Vostro 1500, een vrij nieuwe lijn die op bedrijven is gericht, degelijke notebooks voor een scherpe prijs..
T60P Widescreen
Volgens lenovo heeft alleen de T-serie de rolkooi van magnesium, en heeft de R-serie net als alle andere thinkpads gewoon algemeen goede bouw, maar geen extra metalen verstevigingen. Allemaal hebben ze de bescherming om de hdd, accelerometer, etc.BHStar schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:46:
[...]
Ahja, ik had al wat gelezen over die rolkooi, maar volgens mij heeft enkel de 14,1'' variant dat, en de 15,4'' niet.. Echter kan ik het natuurlijk fout hebben..
Verder heb ik het over de Dell Vostro 1500, een vrij nieuwe lijn die op bedrijven is gericht, degelijke notebooks voor een scherpe prijs..
waarom zouden ze daar nou moeilijk overdoen? Staat notabene op de website hoe het moet, wat je kunt kopen. Je hoeft niet eens IBM geheugen te kopen, hoewel je daarvan verzekert bent dat het werkt met het mobo en rest van het systeem.BHStar schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:28:
Ahja, dat zou goed kunnen..
Verder vroeg ik me nog af of de Thinkpad 's moeilijk doen omtrend RAM toevoegen? Misschien heeft iemand er ervaring mee, ik zit eraan te denken om er na verloop van tijd een gig bij te prikken, gezien het tegenwoordig toch niet veel meer kost..
T60P Widescreen
Dat weet dus nog niemand, omdat nog niemand hier hem via surfspot/megasellers ontvangen heeftBHStar schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:16:...
Nu hoor ik echter veel dingen over de levertijd, 3 weken? 4 misschien? Het is allemaal wel vrij lang, maar weet iemand nu precies hoelang het duurt?
...
request.getCookies();
[ Voor 21% gewijzigd door Turbosjaak op 17-09-2007 18:28 ]
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Ik heb even het hele topic doorzocht op 'megasellers', maar wat ik te zien krijg is niet om blij van te worden.. Minimaal 3 weken verzendingstijd, rare reacties als iemand vraagt om een productcode etc.. Ik heb het gevoel dat ik beter uitben als ik een Dell Vostro bestel, of een Thinkpad van een andere site..BoGu5 schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:15:
[...]
Dat weet dus nog niemand, omdat nog niemand hier hem via surfspot/megasellers ontvangen heeftVoor zover ik weet ben ik degene in deze thread die hem het eerst hier besteld heeft. Ik heb verder nog niks gehoord, maar ik verwacht wel ergens deze week een bericht. Afgelopen vrijdag is mijn 3e week ingegaan kwa wachten.
BHStar schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:52:
[...]
Ik heb even het hele topic doorzocht op 'megasellers', maar wat ik te zien krijg is niet om blij van te worden.. Minimaal 3 weken verzendingstijd, rare reacties als iemand vraagt om een productcode etc.. Ik heb het gevoel dat ik beter uitben als ik een Dell Vostro bestel, of een Thinkpad van een andere site..
T60P Widescreen
Proberen uit te leveren nog wel.... Dat wordt dus zeker nog minstens 2 weken wachten? Als ze het al op deze manier brengen, dan zijn ze zelf ook niet echt zeker van hun zaak.Turbosjaak schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:25:
Megasellers mailde als reactie dat ze de thinkpads in september uit proberen te leveren.
[ Voor 5% gewijzigd door jbvo op 17-09-2007 21:39 ]
Normaal gesproken doe je dat ook, je klanten informeren over de levertijd. De informatievoorziening zou inderdaad wat soepeler mogen verlopen.SneakyViper schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:38:
[...]
Ik werk zelf ook bij een webshop en bij ons is het zo dat als een product een lange levertijd heeft, de klant daar direct van op de hoogte wordt gesteld en ook gehouden wordt.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Kan kloppen, moeten ze wel leverenBoGu5 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:30:
prijs-specs gewijs is megasellers imo toch wat gunstiger...
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
[ Voor 19% gewijzigd door J-air op 18-09-2007 13:40 ]
[ Voor 11% gewijzigd door CrisT op 18-09-2007 15:32 . Reden: t62p moet natuurlijk t61p zijn :) ]
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Kijk even bij de tab van specificaties, dat is als het goed is een typo...CrisT schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:36:
Ik heb de t61 besteld bij MegaSeller, ben erg benieuwd of het een aangepaste t61 is , of de t62p. (Of zelfs stieken een R61, aangezien die term in de titel van de tabel staat bij het intro schermpje van megasellers, ik hoop dat dat een typo is).
[afbeelding]
request.getCookies();
Ik ga er ook vanuit dat het een typo is, het staat overal verder als t61. Anders had ik hem natuurlijk ook niet besteld.BoGu5 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:08:
[...]
Kijk even bij de tab van specificaties, dat is als het goed is een typo...
Verwijderd
Verwijderd
request.getCookies();
Verwijderd
Twee maal jaVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:58:
Ik zie nu ook de aanbieding voor de R61 via surfspot, erg interessant.
Ik zou dan geinteresseerd zijn in de variant met de T7100 denk ik. Wel jammer dat er geen variant met een 1680x1050 scherm is. Maarja, het prijsverschil met de reguliere winkels is wel erg groot, dus toch wel de moeite waard.
jcvjcvjcvjcv, ik zag jou iets posten over bestellen in Amerika, zijn de prijzen daar echt zoveel lager? Heb je daar zelf ervaring mee?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 02:34 ]
T60P Widescreen
Verwijderd
request.getCookies();
Verwijderd
Puur en alleen de 19%Seesar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 05:07:
die van mij komt van euclid. Ik woon echter tijdelijk in de states, dus geen invoer of dure verzendkosten. Voor mij was hij 1100 euro ipv 2300 als ik hem in nederland had besteld (8744-j2u): T60P.
Goede service, snelle levering. Goed te vertrouwen die lui., Koop alleen geen pheriphicals daar, want die zijn way overpriced. Die kun je beter (OEM) via ebay bestellen: zoals extra accu's (50 voor 9 cell, geen namaak, echte IBM accu's) ipv 175 @ euclid.
Goed te doen dus. Ik weeet echter niet wat je voor invoerrechten betaald?
Verwijderd
Ik heb inderdaad alleen naar de R61 gekeken.BoGu5 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:53:
Volgens mij krijg je echt die t61 van surfspot met gelijke specs niet voor een vergelijkbare prijs uit amerika, laat staan tegen een lagere.
In nederland is hij ruwweg de dubbele prijs (meerekenend dat je iets betere specs krijgt, ongeveer 1000 euro duurder). In amerika incl invoerrechten kom je ook nog zeker 600 euro hoger uit. Je bent gek als je de surfspot-aanbieding niet overweegt, al is het maar via een (andere) student.BoGu5 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:53:
Volgens mij krijg je echt die t61 van surfspot met gelijke specs niet voor een vergelijkbare prijs uit amerika, laat staan tegen een lagere.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Verwijderd
Als jij 600 euro BTW moet betalen bij de grens, dan voer je wel iets anders dan een ThinkPad inssj3gohan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:03:
[...]
In nederland is hij ruwweg de dubbele prijs (meerekenend dat je iets betere specs krijgt, ongeveer 1000 euro duurder). In amerika incl invoerrechten kom je ook nog zeker 600 euro hoger uit. Je bent gek als je de surfspot-aanbieding niet overweegt, al is het maar via een (andere) student.
Ik kan niet deeplinken dus via deze weg www.lenovo.nl drivers/download, zoek je type notebook (typenummer af te lezen stikker onderkant) dan checken onder keyboard.scorpion303 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:24:
Ik heb, nadat ik mijn T60 opnieuw heb voorzien van XP, om de 3 tot 4 cold-starts last van een toetsenbord dat niet meer reageert. Het probleem doet zich altijd pas voor nadat de BIOS- & Windows wachtwoorden zijn ingevoerd. Na het de-installeren van de 'standard 101/102-keyboard ' driver kan ik vervolgens weer typen, dus dit lijkt geen hardware probleem te zijn.
Iemand een idee of de T60 voorzien is van een speciaal toetsenbord waardoor dit gedrag kan optreden? Ik heb zitten zoeken naar speciale drivers, maar heb niets kunnen vinden...
De surfspot thinkpad is 1200 euro, een gelijk geconfigureerde bij gerespecteerde computerzaken in nederland ongeveer 2200-2400... dat bedoelde ikVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:06:
[...]
Als jij 600 euro BTW moet betalen bij de grens, dan voer je wel iets anders dan een ThinkPad in
Om precies te zijn (119/19)*600=€ 3757,89
Oftewel $ 5.254,93
Weet niet aan wat voor ThinkPad je aan het denken was...
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door BoGu5 op 20-09-2007 15:05 ]
request.getCookies();
T60P Widescreen
haha zo erg is het nog niet, maar ik wil hem na 4 weken wel een keer hebben eigenlijkSeesar schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:32:
ah jongens, laat je niet opnaaien, zo bijzonder zijn ze niet....het is maar een notebook
je moest eens weten hoe ik op hete kolen heb gezeten om te wachten op mijn notebook, iedere dag strak naast de voordeur en niet het huis uit willen omdat anders de ups gast misschien net komt als jij wegbent.!!!!!!
Thinkpads schoppen konten!
request.getCookies();
[ Voor 19% gewijzigd door Turbosjaak op 20-09-2007 20:10 ]
Verwijderd
Again; beggars can't be choosersBoGu5 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:53:
[...]
haha zo erg is het nog niet, maar ik wil hem na 4 weken wel een keer hebben eigenlijk
Sorry, maar wat een rukargument. Als ik het nou bij iemand op straat had gekocht ok, maar dit is gewoon een imo fatsoenlijke nederlandse onderneming.
request.getCookies();
[ Voor 18% gewijzigd door LiOo op 21-09-2007 00:50 ]
Verwijderd
Het begint anders aardig te lijken op het geklaag van de mensen die een nieuwe High-End videokaart willen kopen vlak na de release en elk forum volspammen met hun ergernis dat de Club 3D kaarten slecht leverbaar zijn. (EVGA is op voorraad, maargoed)...BoGu5 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:39:
[...]
Sorry, maar wat een rukargument. Als ik het nou bij iemand op straat had gekocht ok, maar dit is gewoon een imo fatsoenlijke nederlandse onderneming.
Als je twijfelt tussen Apple of Lenovo, je hebt ze nu beide op www.lcsshop.nlLiOo schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:49:
Mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer...Even voor de duidelijkheid:
1. Wie heeft/had er nou via surfspot een thinkpad besteld?
2. Is het importeren van een T61 nou werkelijk goedkoper (dan surfspot)?
3. Een thinkpad of een Macbook? (ik weet het, appels en peren...appels en peren...doe gewoon een gok?)
Dank jullie wel!
Groetjes,
Lion
Edit: Importeren via een in Amerika wonende oom goedkoper of niet? Ik denk ik vraag het hier even voor ik m'n toch al zwaar uitgebuitte oom lastig val..
Reken het gewoon uit, de t61 via Surfspot met ong. t61p specs kost 1200 euro, dus 1200 x 1,39 = 1668 dollar (volgens de laatste wisselkoers). Dus blijf je onder dat bedrag (en krijg je hem Nederland binnen gesmokkeld) is ie goedkoper.LiOo schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:49:
Mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer...Even voor de duidelijkheid:
1. Wie heeft/had er nou via surfspot een thinkpad besteld?
2. Is het importeren van een T61 nou werkelijk goedkoper (dan surfspot)?
3. Een thinkpad of een Macbook? (ik weet het, appels en peren...appels en peren...doe gewoon een gok?)
Dank jullie wel!
Groetjes,
Lion
Edit: Importeren via een in Amerika wonende oom goedkoper of niet? Ik denk ik vraag het hier even voor ik m'n toch al zwaar uitgebuitte oom lastig val..
Nee.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:50:
ondersteund de T61 van surfspot ook 802.11n
Je kunt rustig gewoon een pc-card netwerk kaartje ooit nog extra kopen, heb je gewoon 2 netwerk kaarten, en zet je de standaard wireless antenne uit, heb je daar ook geen last van. Dus je hoeft de interne niet te "upgraden", je zet er gewoon 1 bij.nl_umpire schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:11:
"The hard drive and memory are easily upgraded. The network card is integrated into the motherboard making it not upgradeable."
Ik zit ook op INHOLLAND en ik zie ook geen laptop's staan. Toch maar even contact op nemen met de school denk ik.nl_umpire schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:33:
Ik heb al wat gelezen over de T61P.
Deze is via surfspot te krijgen, ik neem aan alleen als je studeerd, wat ik nog doe. Nu krijg ik voor mijn instelling (Inholland) niets te zien. Zijn er diverse aanbiedingen voor verschillende instellingen?
Weet niet of het helemaal in het topic past, het gaat iig over de Lenovo.
Bedoelen ze hier niet de onboard ethernet interface?nl_umpire schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:11:
"The hard drive and memory are easily upgraded. The network card is integrated into the motherboard making it not upgradeable."
Dat is cool! Ik zou hem dan zelf kunnen vervangen. Kan je hier gewoon elke soort mini-PCIe kaart hiervoor gebruiken of is het fabrikant specifiek.ssj3gohan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:01:
De NIC is persé los als Mini-PCIe kaart geinstalleerd omdat de laptop aan centrino-certificering moet voldoen (en dat vereist impliciet een verwisselbare intel wifi kaart). Hij is dus vervangbaar, maar je hebt momenteel nog niet veel aan draft-N.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
[ Voor 34% gewijzigd door rdia op 23-09-2007 11:29 ]
Twee van de notebooks van megasellers hebben al bluetooth.Audi_S2 schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:25:
@rdia
Bedankt voor de informatie! :-)
Op deze manier kan ik wachten tot de 802.11n standaard definitief goedgekeurd is en upgraden.
Hierdoor heb ik nog een volgende vraag. Is er nog een Mini-PCI slot vrij?
Zou je de megasellers notebook ook zelf kunnen upgraden met Bluetooth?
[ Voor 17% gewijzigd door Audi_S2 op 23-09-2007 13:29 ]
Verwijderd
Als je kijkt naar de specificaties, zie je dat er wel bleutooth in zit:Audi_S2 schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:15:
Ik heb de t61 besteld. Volgens de specificaties op megasellers zou hier geen bluetooth in zitten.
I stand corrected! Good newsVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:24:
[...]
Als je kijkt naar de specificaties, zie je dat er wel bleutooth in zit:
http://www.megasellers.nl/story.asp?Nr=608
Bluetooth module is inderdaad geen PCI Express mini (opvolger van Mini-PCI)Audi_S2 schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:15:
Ik heb de t61 besteld. Volgens de specificaties op megasellers zou hier geen bluetooth in zitten.
Het lijkt er dus op dat het tweede pci slot leeg is. Thinkwiki geef aan de bluetooth hier geen optie voor is. Bluetooth staat verder naar beneden genoemd als optie. Volgens Thinkwiki op een CDC slot. Niet bedoelt voor consumer upgrades. http://www.thinkwiki.org/wiki/CDC_slot
Hoe zit het trouwens met garantie als je zelf mini-pci wilt vervangen?
[ Voor 5% gewijzigd door rdia op 23-09-2007 15:24 ]
Ik heb ze vandaag gemaild. Binnen een half uur een reactie terug:kingjotte schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:20:Iemand al iets gehoord van Megasellers?
Hopelijk heb ik hem dus over 1,5 à 2 weken...De Lenovo notebooks worden eind van deze week(onder voorbehoud) in Nederland verwacht, in de loop van volgende week is deze zending bij MegaSellers Automatisering, wij gaan dan a.s.a.p. over tot uitlevering. Alvorens dat wij jouw notebook uitleveren, nemen wij telefonisch danwel per email contact met jou op omtrent de aflevering.
Elke draadloos voorbereide ThinkPad notebook is uitgerust met een dubbele ingebouwde antenne die rondom de schuine rand van het LCD display is geplaatst. Hierdoor blijft het signaal duidelijk en blijven uw medewerkers productief en in controle.
[ Voor 58% gewijzigd door Hades.NL op 24-09-2007 20:51 ]
Mooi eindelijk eens duidelijkheid. Tegen mij mailden ze ook dat ze voor 30 September alles uit probeerden te leveren.Hades.NL schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:17:
[...]
Ik heb ze vandaag gemaild. Binnen een half uur een reactie terug:
[...]
Hopelijk heb ik hem dus over 1,5 à 2 weken...