Hehe ja, stoor je aan het feit dat de HD zenders hoog in het menu zitten of is hier wel aan te wennen? Overigens wel prima gegaan dus, altijd mooi als een overstap in 1x goed gaatpporrio schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:31:
Sinds vrijdag is de overstap van Ziggo naar KPN afgerond. Ik kan niet anders concluderen dan dat het TV-beeld van KPN via glasvezel echt aanzienlijk scherper is. Dat verschil is gewoon niet meer subtiel.
De HD-decoder die erbij geleverd wordt, is ten opzichte van de Cisco decoder die ik van Ziggo had, superklein. Hij weegt ook nagenoeg niets. Maar hij werkt top! Niet na inschakelen een halve minuut moeten wachten voordat ik TV kan kijken, of radio luisteren. Hij is gelijk aan en hij zapt echt supersnel!
Porteren van mijn vaste telefoonnummer was ook goed gegaan, dus dat was ook fijn.
En last but not least: de internetsnelheid. Ik haal 507/507, heel wat sneller dan ik gewend was bij Ziggo. Ok, ik had daar een 90/9 abonnement, dus dat mag je niet direct met elkaar vergelijken. Wat ik wel merk is dat de stabiliteit van de internetverbinding veel beter is.
Als ik thuiswerk maak ik een VPN verbinding via Cisco VPN Client. Bij Ziggo werd ik er zeker 4 keer per thuiswerkdag uitgegooid. Met KPN blijft hij gewoon stabiel.
Al met al zeer tevreden over KPN glasvezel tot dusver!
Alleen heeft niet iedereen de HD glas zenders, maar het verschil tussen deze en de HD zenders is ook niet heel groot, veel mensen met een normale tv zullen dit verschil ook niet ervaren. Zie jij merkbaar verschil tussen de zenders?JanR1969 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:57:
Herken ik helemaal! De Humax 5200 die ik van Ziggo had, deed er minuten over om op te starten. De Arris 2952 en Arcadyan HMB2260 van KPN hebben vanuit stand-by geen opstarttijd. Als je ze helemaal uitzet, duurt het opstarten wel even.
Beeld van de HD Glaszenders is heel goed, beeld van de andere HD-zenders vind ik op mijn 42 en 32 inch tv's ook prima.
Internet via glasvezel is een stuk responsiever dan kabelinternet. Ook internet via VDSL van KPN, wat ik een paar maanden heb gehad, vond ik beter dan Ziggo.