[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.023 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:47
pporrio schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:31:
Sinds vrijdag is de overstap van Ziggo naar KPN afgerond. Ik kan niet anders concluderen dan dat het TV-beeld van KPN via glasvezel echt aanzienlijk scherper is. Dat verschil is gewoon niet meer subtiel.

De HD-decoder die erbij geleverd wordt, is ten opzichte van de Cisco decoder die ik van Ziggo had, superklein. Hij weegt ook nagenoeg niets. Maar hij werkt top! Niet na inschakelen een halve minuut moeten wachten voordat ik TV kan kijken, of radio luisteren. Hij is gelijk aan en hij zapt echt supersnel!

Porteren van mijn vaste telefoonnummer was ook goed gegaan, dus dat was ook fijn.

En last but not least: de internetsnelheid. Ik haal 507/507, heel wat sneller dan ik gewend was bij Ziggo. Ok, ik had daar een 90/9 abonnement, dus dat mag je niet direct met elkaar vergelijken. Wat ik wel merk is dat de stabiliteit van de internetverbinding veel beter is.

Als ik thuiswerk maak ik een VPN verbinding via Cisco VPN Client. Bij Ziggo werd ik er zeker 4 keer per thuiswerkdag uitgegooid. Met KPN blijft hij gewoon stabiel.

Al met al zeer tevreden over KPN glasvezel tot dusver! :)
Hehe ja, stoor je aan het feit dat de HD zenders hoog in het menu zitten of is hier wel aan te wennen? Overigens wel prima gegaan dus, altijd mooi als een overstap in 1x goed gaat :) Is er overigens een speciale reden dat de cisco vpn client gebruikt?
JanR1969 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:57:
Herken ik helemaal! De Humax 5200 die ik van Ziggo had, deed er minuten over om op te starten. De Arris 2952 en Arcadyan HMB2260 van KPN hebben vanuit stand-by geen opstarttijd. Als je ze helemaal uitzet, duurt het opstarten wel even.
Beeld van de HD Glaszenders is heel goed, beeld van de andere HD-zenders vind ik op mijn 42 en 32 inch tv's ook prima.
Internet via glasvezel is een stuk responsiever dan kabelinternet. Ook internet via VDSL van KPN, wat ik een paar maanden heb gehad, vond ik beter dan Ziggo.
Alleen heeft niet iedereen de HD glas zenders, maar het verschil tussen deze en de HD zenders is ook niet heel groot, veel mensen met een normale tv zullen dit verschil ook niet ervaren. Zie jij merkbaar verschil tussen de zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
rolandos582 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:29:"
Hehe ja, stoor je aan het feit dat de HD zenders hoog in het menu zitten of is hier wel aan te wennen? Overigens wel prima gegaan dus, altijd mooi als een overstap in 1x goed gaat :) Is er overigens een speciale reden dat de cisco vpn client gebruikt?
Nee, ik stoor me er niet aan. Ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening waarop ik de zenderpictogrammetjes kan aanklikken en het zendernummer staat erachter geprogrammeerd. Maar los van dat gemak, ken ik zenders die ik vaak kijk in no time uit mijn hoofd :)

De Cisco VPN client is de client die we op het werk gebruiken. Heb ik geen keuze in, staat al voorgeïnstalleerd op mijn werklaptop waar ik geen local adminrechten op heb :(
rolandos582 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:29:"
Alleen heeft niet iedereen de HD glas zenders, maar het verschil tussen deze en de HD zenders is ook niet heel groot, veel mensen met een normale tv zullen dit verschil ook niet ervaren. Zie jij merkbaar verschil tussen de zenders?
De "gewone" HD zenders vind ik al heel fijn om naar te kijken. Ik meen dat NPO 1 in HD Glas nog scherper is. Ik heb nog niet veel vergeleken, maar bij deze zender viel het me op. Ik heb mijn Logitech Harmony afstandsbediening zo geprogrammeerd, dat alle zenders in de beste kwaliteit (NL zenders in HD Glas, rest in HD voor zover beschikbaar) zijn achter de zenderpictogrammen.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:28
Zou donderdag aangesloten worden op KPN glasvezel, wil ik mijn NT kastje plaatsen zie ik dat de blauwe connector nog maar 1 zijkant heeft ipv 4 :(. Power en Ethernet branden op het NT kastje, glas blijft uit. Nu zit ik al 5 dagen zonder internet en TV thuis. De monteur van KPN komt morgen maar het lijkt mij dat iemand van Reggefiber dit zou moeten vervangen of niet? Zal het nog wel weer een paar dagen duren voordat die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb je misschien een foto? Da's iets makkelijke beoordelen... als het de SC/PC connector op de grondplaat is, dan zal een monteur van KPN niets kunnen doen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Het is de connector die aan de muur zit, waar normaal de oranje dummy NT overheen geschoven zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Omisys schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:40:
Zou donderdag aangesloten worden op KPN glasvezel, wil ik mijn NT kastje plaatsen zie ik dat de blauwe connector nog maar 1 zijkant heeft ipv 4 :(. Power en Ethernet branden op het NT kastje, glas blijft uit. Nu zit ik al 5 dagen zonder internet en TV thuis. De monteur van KPN komt morgen maar het lijkt mij dat iemand van Reggefiber dit zou moeten vervangen of niet? Zal het nog wel weer een paar dagen duren voordat die komt.
Als je met die ene uitgang bedoelt dat je niet meer direct op de NT je apparatuur kan aansluiten: Dat klopt ja. En is ook iets dat volgens mij wel heel bekend moet zijn. Op die ene uitgang sluit je de ExperiaBox aan en daar weer je apparatuur op.

Je andere probleem klinkt als een foute patch of een kapotte vezel ergens tussen FTU en PoP.Het eerste kan de KPN monteur binnen een dag regelen. Het tweede kan iets langer duren.\\Maar als je donderdag bent aangesloten dan zou de KPN monteur toen toch een ticket hebben ingeschoten naar aanleiding van het ontbreken van licht op de vezel?
Of heb je dit zelf aangesloten terwijl de monteur sowieso al voor morgen gepland staat en ben je dus iets te snel?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Op donderdag werd mijn abonnement al actief. De monteur stond al gepland voor morgen om de basisinstallatie te doen. Dat kan ik in principe zelf maar die afspraak moest gemaakt worden bij het aanvragen van het abonnement. Ik kon deze dan afzeggen als het gelukt was. Het is de connector waar je het NT kastje op schuift. Aan de muur heb je het oranje kastje hangen waar twee dummy's op hangen. Linkerkant heeft een blauwe connector, rechter een groene. Voor zover ik weet is de groene alleen voor analoge TV en de blauwe voor data. Aangezien de connector niet goed lijkt te zijn heb ik de monteurs afspraak dus gewoon laten staan. Ik heb al contact opgenomen met Reggefiber zelf en hun vertellen me dat ik eerst moet wachten op de monteur van KPN zodat hij een melding kan doen bij Reggefiber, dat mag ik blijkbaar niet zelf doen. Ik hoop dat ze snel iemand van reggefiber kunnen regelen, erg vervelend zonder internet en TV.

[ Voor 13% gewijzigd door Omisys op 29-06-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:50
Heel vervelend natuurlijk als je een tijd zonder zit, maar ik ga mijn Ziggo abbo pas opzeggen als alles op glasvezel werkt. Liever een maandje dubbel betalen dan enkele weken zonder te zitten..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Zo zie je maar hoe iedereen dingen op z'n eigen manier ervaard. Ik ben sinds kort ook over op KPN 500/500 glas, en kom van een Ziggo (tv). Ik zeg het van te voren, ik heb Ziggo opgezegt omdat een 3-in-1 pakket van KPN goedkoper was dan alleen tel/internet van KPN. Ik gebruikte dus een ci+ module bij Ziggo, heerlijk om zonder extra decoder kastje tv te kijken. Maar nu heb ik dus de KPN decoder, hierboven lees ik hoe snel die wel niet opstart etc. Ik snap dat wel omdat dat ding nooit uit gaat. Als het apparaat zogenaamd uit staat geeft'ie toch nog beeld, voor de oude mensen denk ik, druk op de aan/uit button om de decoder aan te zetten ofzo staat op het scherm. Ik gebruik een stekkerblok om de stroom van alle apparatuur af te halen (elke dag, scheeld sluipverbruik) en je raad het al, iedere keer als de decoder weer spanning krijgt duurt het een eeuwigheid voor dat ding is opgestart. Dan krijg je zo'n super ouderwetse interface te zien. Maaarja, het beeld is ok, zappen gaat redelijk vlot, de interface is niet meer van deze tijd maarja zoveel tv kijk ik gelukkig niet meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
RichieB schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:20:
Heel vervelend natuurlijk als je een tijd zonder zit, maar ik ga mijn Ziggo abbo pas opzeggen als alles op glasvezel werkt. Liever een maandje dubbel betalen dan enkele weken zonder te zitten..
Wij zijn net verhuisd dus het vorige abonnement was al opgezegd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Omisys schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:14:
Op donderdag werd mijn abonnement al actief. De monteur stond al gepland voor morgen om de basisinstallatie te doen. Dat kan ik in principe zelf maar die afspraak moest gemaakt worden bij het aanvragen van het abonnement. Ik kon deze dan afzeggen als het gelukt was. Het is de connector waar je het NT kastje op schuift. Aan de muur heb je het oranje kastje hangen waar twee dummy's op hangen. Linkerkant heeft een blauwe connector, rechter een groene. Voor zover ik weet is de groene alleen voor analoge TV en de blauwe voor data. Aangezien de connector niet goed lijkt te zijn heb ik de monteurs afspraak dus gewoon laten staan. Ik heb al contact opgenomen met Reggefiber zelf en hun vertellen me dat ik eerst moet wachten op de monteur van KPN zodat hij een melding kan doen bij Reggefiber, dat mag ik blijkbaar niet zelf doen. Ik hoop dat ze snel iemand van reggefiber kunnen regelen, erg vervelend zonder internet en TV.
Ik snap je verhaal maar zelf de NT plaatsen is nog steeds niet de bedoeling, ook niet bij KPN.
Dit soort dingen zijn heel lastig. KPN kan voor jou geen ticket aanmaken omdat er nog helemaal geen (geplande) monteur is geweest. En jij moet nu nog een dag daarop wachten.
Je zegt nu dat je 5 dagen zonder internet zit maar in principe zit je nog steeds voor je geplande activatiedatum (namelijk morgen). Je had alleen gehoopt dat het zou werken zodat je direct diensten zou hebben.

Heb je er aan gedacht om aan beide zijden de beschermdop van de blauwe connectoren te verwijderen?

Ik kan voor je zien of de patch al is geplaatst en afgemeld. Dat zou de simpelste verklaring kunnen zijn. Als je de PC en huisnummer in een PB stuurt kijk ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
ocdaan schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:20:
Zo zie je maar hoe iedereen dingen op z'n eigen manier ervaard. Ik ben sinds kort ook over op KPN 500/500 glas, en kom van een Ziggo (tv). Ik zeg het van te voren, ik heb Ziggo opgezegt omdat een 3-in-1 pakket van KPN goedkoper was dan alleen tel/internet van KPN. Ik gebruikte dus een ci+ module bij Ziggo, heerlijk om zonder extra decoder kastje tv te kijken. Maar nu heb ik dus de KPN decoder, hierboven lees ik hoe snel die wel niet opstart etc. Ik snap dat wel omdat dat ding nooit uit gaat. Als het apparaat zogenaamd uit staat geeft'ie toch nog beeld, voor de oude mensen denk ik, druk op de aan/uit button om de decoder aan te zetten ofzo staat op het scherm. Ik gebruik een stekkerblok om de stroom van alle apparatuur af te halen (elke dag, scheeld sluipverbruik) en je raad het al, iedere keer als de decoder weer spanning krijgt duurt het een eeuwigheid voor dat ding is opgestart. Dan krijg je zo'n super ouderwetse interface te zien. Maaarja, het beeld is ok, zappen gaat redelijk vlot, de interface is niet meer van deze tijd maarja zoveel tv kijk ik gelukkig niet meer tegenwoordig.
KPN werkt aan een CAM oplossing wat volgens KPN ergens dit jaar geïntroduceerd zal worden. Dan kan dat kastje dus ook de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Pogostokje schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:28:
Hoppa.

[afbeelding]

Routed IPTV over de Mikrotik, over het eigen netwerk hier (kijk maar naar IP range en het gateway adres).

Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, maar al met al is niet heel erg ingewikkeld als je even doorhebt wat KPN verwacht.

Config komt, maar niet meer vandaag. :z
Ah ben benieuwd! Zou dan ook met pfSense moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

We Are Borg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:50:
[...]

KPN werkt aan een CAM oplossing wat volgens KPN ergens dit jaar geïntroduceerd zal worden. Dan kan dat kastje dus ook de deur uit.
Moet je dan een smartcard kopen bij KPN? Of hoe zou dat in z'n werk gaan? Wel relax in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

Verdere details heb ik ook niet. Sowieso de vraag of het er dit jaar van komt, we hebben nog zes maanden te gaan maar een update van KPN na november 2014 heb ik niet meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
DrJamez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:55:
Nu KPN het een en ander aan het verglazen is tot aan de wijkcentrale, betekent dit dan ook dat de ADSL(2+) verbindingen sneller worden? De afstand koper is dan namelijk vanaf de wijkcentrale tot aan het ISRA, i.p.v. de telefooncentrale tot aan het ISRA.
Zeker, BVDSL willen ze ook veel meer gaan uitrollen dus dan kan je in theorie tot 200mbit halen op max 2km. anders VDSL dat maximaal 100mbit is tot 2km van de centrale. Het ligt er maar aan wat ze willen investeren per gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Voor de laatste loodjes :
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/331owfc.png
We Are Borg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:08:
nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

Verdere details heb ik ook niet. Sowieso de vraag of het er dit jaar van komt, we hebben nog zes maanden te gaan maar een update van KPN na november 2014 heb ik niet meer gezien
Er komt in ieder geval iets nieuws uit voor smart tv, maar dat is nog even afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Ik denk dat uitspraken van KPN qua 'ergens dit jaar' of 'volgende maand' (etc) met een korreltje zout genomen kunnen worden. Zo riep KPN al een tijd lang dat ze IPv6 zouden uitrollen wat pas sinds vorige maand is, net als met FON Hotspots. Authenticated SMTP bieden ze ook nog niet aan (roepen ze ook al maanden).

Ik weet wel dat er inmiddels pakketwijzigingen zijn doorgevoerd;
10/2 is nu 20/2
50/5 is nu 60/6

Als extra optie is nu niet alleen 100/100 en 500/500 maar ook 100/10 verkrijgbaar. Verder lijkt er in iedergeval weinig te zijn veranderd en is er ook nog niets bekend over de V10, smartcards laat staan dat er een tijdsbestek kan worden aangegeven etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Internet only basis 20/2
Intermet only standaard 60/6

Alles in 1 instap 20/2
Alles in standaard/premium 60/6

En inderdaad 100/10, 100/100 & 500/500. Dat is correct :)

KPN FON / Hotspots zijn al lang live, alleen mensen weten blijkbaar niet wat hotspots zijn, deze vind je alleen op openbare plekken zoals campings/bedrijven/TT assen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
ocdaan schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:20:... Ik gebruik een stekkerblok om de stroom van alle apparatuur af te halen (elke dag, scheeld sluipverbruik) en je raad het al, iedere keer als de decoder weer spanning krijgt duurt het een eeuwigheid voor dat ding is opgestart. Dan krijg je zo'n super ouderwetse interface te zien. Maaarja, het beeld is ok, zappen gaat redelijk vlot, de interface is niet meer van deze tijd maarja zoveel tv kijk ik gelukkig niet meer tegenwoordig.
Klopt helemaal. Stroomverbruik in stand-by is iets lager, maar niet heel veel. Omdat het verbruik op zich al laag is, zet ik de ontvangers zelf niet helemaal uit. Ik vind wel dat het opstarten te lang duurt als je dat wel doet. Paar minuten opstarttijd en dan duurt het ook nog een minuut dat de gids geladen is. Volgens mij zou dat veel sneller moeten kunnen.
De interface vind ik persoonlijk prima. Als ik het vergelijk met de EPG van onze LG-tv met CI+ dan werkt de HMB2260 een stuk prettiger en sneller. Op onze SONY-tv hadden we zelfs vastlopers met CI+. Ik vind CI+ op zich een heel mooi systeem, maar jammer dat het (bij ons in ieder geval) niet probleemloos werkt. Samsung tv's schijnen beter om te gaan met CI+, maar ik wacht met kopen van een nieuwe tv totdat de CI+ 1.4 standaard er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Mooi voorbeeld van "hoe breng ik de natuur om mij heen zoveel mogelijk schade toe".(hoe klein jouw voorbeeld ook is)
NOFI maar wel waar.

[ Voor 13% gewijzigd door Waterlelie op 29-06-2015 22:28 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:55:
KPN FON / Hotspots zijn al lang live, alleen mensen weten blijkbaar niet wat hotspots zijn, deze vind je alleen op openbare plekken zoals campings/bedrijven/TT assen :)
Klopt, en toch konden mensen met een V9 niet in het buitenland gebruik maken van de Fon Hotspots omdat in de V9 de Hotspot functionaliteit ontbrak. Deze is pas aanwezig sinds Mei dit jaar. Diezelfde gebruikers hadden overigens geregeld ook problemen met de Fon Hotspots binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Klopt, en toch konden mensen met een V9 niet in het buitenland gebruik maken van de Fon Hotspots omdat in de V9 de Hotspot functionaliteit ontbrak. Deze is pas aanwezig sinds Mei dit jaar. Diezelfde gebruikers hadden overigens geregeld ook problemen met de Fon Hotspots binnen Nederland.
In jou post zeggen je dat ze het nog niet aanbieden, maar dit doen ze al tijden. Als je een perse FON wilde gebruiken, moet je je V9 omruilen voor een V8 met FON. Maarja dan had je andere problemen, inmiddels is dat allemaal opgelost. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:34:
In jou post zeggen je dat ze het nog niet aanbieden, maar dit doen ze al tijden.
In tegendeel, je biedt iets aan of je biedt iets niet aan... gedeeltelijk aanbieden kan niet en dat is wat voor klanten met een EB V9 gebeurde wel het geval. Die konden namelijk niet gebruik maken van de 'geadverteerde' 13Milj. hotspots wereldwijd want de V9 bood deze ondersteuning niet.
rolandos582 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:34:
Als je een perse FON wilde gebruiken, moet je je V9 omruilen voor een V8 met FON. Maarja dan had je andere problemen, inmiddels is dat allemaal opgelost. O-)
Je hebt gezien dat ik 1 1/2 maand lang getracht hebt een V8 te bemachtigen waarbij van KPN winkels tot aan logistiek mij niet konden en wilde voorzien van een V8 tenzij ik continue een nieuwe EB aanvroeg en kon blijven hopen dat eindelijk eens een V8 zou worden afgeleverd?

Maakt verder niet ook niet uit, maar het is nogal jammer dat er eigenlijk zo makkelijk gesproken wordt over eventjes een EB vervangen terwijl dit lang niet zo simpel is als men eigenlijk doet voorkomen. Het lijkt trouwens verdacht veel op het e-mail alias probleem dat er eigenlijk niet was maar toch ook weer wel maar eigenlijk ook niet of wacht... de klant is gek en doet het verkeerd - ondertussen waren er meerdere klanten die al enkele jaren aan het klagen waren omtrent dit probleem. Best jammer dat dit onderdeel was van het welkomstpakket en dat KPN geen coulance noch een excuus kent. Na vele (en dan praat ik niet meer over een handjevol) telefoontjes zijn de problemen inderdaad opgelost, hoewel het volgende probleem a-la loopback vervolgens is komen opdagen dus ik ben eigenlijk benieuwd wanneer het boeltje eens echt bugfree wordt opgeleverd want voor een EB dat al enige tijd verkrijgbaar is zou je toch wel beter mogen verwachten inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:58:
[...]

In tegendeel, je biedt iets aan of je biedt iets niet aan... gedeeltelijk aanbieden kan niet en dat is wat voor klanten met een EB V9 gebeurde wel het geval. Die konden namelijk niet gebruik maken van de 'geadverteerde' 13Milj. hotspots wereldwijd want de V9 bood deze ondersteuning niet.

[...]

Je hebt gezien dat ik 1 1/2 maand lang getracht hebt een V8 te bemachtigen waarbij van KPN winkels tot aan logistiek mij niet konden en wilde voorzien van een V8 tenzij ik continue een nieuwe EB aanvroeg en kon blijven hopen dat eindelijk eens een V8 zou worden afgeleverd?

Maakt verder niet ook niet uit, maar het is nogal jammer dat er eigenlijk zo makkelijk gesproken wordt over eventjes een EB vervangen terwijl dit lang niet zo simpel is als men eigenlijk doet voorkomen. Het lijkt trouwens verdacht veel op het e-mail alias probleem dat er eigenlijk niet was maar toch ook weer wel maar eigenlijk ook niet of wacht... de klant is gek en doet het verkeerd - ondertussen waren er meerdere klanten die al enkele jaren aan het klagen waren omtrent dit probleem. Best jammer dat dit onderdeel was van het welkomstpakket en dat KPN geen coulance noch een excuus kent. Na vele (en dan praat ik niet meer over een handjevol) telefoontjes zijn de problemen inderdaad opgelost, hoewel het volgende probleem a-la loopback vervolgens is komen opdagen dus ik ben eigenlijk benieuwd wanneer het boeltje eens echt bugfree wordt opgeleverd want voor een EB dat al enige tijd verkrijgbaar is zou je toch wel beter mogen verwachten inmiddels.
Klein tipje mijnerzijds: nooit iets proberen te regelen via de telefonische helpdesk. Webcare kan het namelijk wél regelen. Al zeggen ze soms misschien van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:36:
[...]

Klein tipje mijnerzijds: nooit iets proberen te regelen via de telefonische helpdesk. Webcare kan het namelijk wél regelen. Al zeggen ze soms misschien van niet.
Helaas heb ik diverse mensen van webcare gesproken via Twitter, Facebook als ook het forum van KPN. Er is zelfs intern een aantal keer een telefoontje en e-mail naar logistiek verzonden om hoe dan ook een V8 naar mij te krijgen maar ook dit werkte dus niet. En het lulligste van alles was dat de KPN Winkel in mijn plaats nog wel een V8 had liggen maar deze (naar eigen zeggen) niet mochten omruilen met een V9 omdat anders alle klanten wel langs zouden komen en een omruil zouden gaan aanvragen voor ieder (klein) probleem en daarvoor is de winkel echt niet bedoeld.

Gelukkig zijn de problemen uit het welkomstpakket dan inmiddels opgelost, maargoed daarvoor is het loopback probleem weer teruggekomen. Het blijft jammer natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 19-09 18:04

netblade

Sunrise

Waarom proberen jullie niet een v10 via de webcare te regelen? Uiteindelijk heeft dat ook al mijn problemen opgelost met de nat loopback en het zwakke wifi signaal.
M'n Netgear is zelfs de deur uit hier, aangezien ik erg te spreken ben over de wifi prestaties van de V10

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
barrymossel schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:36:
[...]

Mehh ben zelf niet zo te spreken over webcare, die hebben veel minder systemen als de technische helpdesk. Ken genoeg mensen die gewisseld zijn van technisch naar webcare /24x7 of email. Deze beamen dat ook. Maar goed dit is wisselend per medewerker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:52:
[...]

Ik denk dat uitspraken van KPN qua 'ergens dit jaar' of 'volgende maand' (etc) met een korreltje zout genomen kunnen worden. Zo riep KPN al een tijd lang dat ze IPv6 zouden uitrollen wat pas sinds vorige maand is, net als met FON Hotspots. Authenticated SMTP bieden ze ook nog niet aan (roepen ze ook al maanden).
Aan de andere kant ben ik ook wel eens blij dat KPN dat zo doet hoor. Liever dat ze een maandje of wat langer door testen, dan dat je een half bakken implementatie krijgt. Nu is het wel dat sommige dingen wat eerder op de agenda hadden mogen komen, maar houd er rekening mee dat KPN een groot en dus een beetje log is. Maar dat houd wel in dat KPN de provider is waar ik de minste problemen mee heb gehad en eigenlijk altijd alles werkt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: mijn abonnement is op 22 juni in gegaan, en ik krijg nu van KPN een factuur voor een paar cent voor 22 tot 23 juni en een factuur voor 23 juni t/m 22 juli.

Betekend dat ik van mijn 12 maanden korting al 1 maand kwijt ben voor die ene dag? En dat ik feitelijk maar 11 maanden en 1 dag korting ga ontvangen?

(Ja, ik voel me erg knieperige Nederlander, maar moest het toch even kwijt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Aangezien je abonnement ingegaan is op 22 juni 2015 en je hebt een actie periode van 12 maanden zal de actiekorting op 22 juni 2016 beëindigen.
arnoud_h schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:02:
Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: mijn abonnement is op 22 juni in gegaan, en ik krijg nu van KPN een factuur voor een paar cent voor 22 tot 23 juni en een factuur voor 23 juni t/m 22 juli.

Betekend dat ik van mijn 12 maanden korting al 1 maand kwijt ben voor die ene dag? En dat ik feitelijk maar 11 maanden en 1 dag korting ga ontvangen?

(Ja, ik voel me erg knieperige Nederlander, maar moest het toch even kwijt :) )

[ Voor 0% gewijzigd door beowulfx op 30-06-2015 23:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Klopt het dat de actie van KPN aangepast is? Volgens mij was het eerste de eerste 6 maanden voor €35,- en nu is het de eerste 3 maand voor €35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Zo te zien wel. KPN valt nu bij mij af. Ga bij een ander kijken. Bij mij ging het tussen KPN en Vodafone, het word dus Vodafone.
Binnetie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:15:
Klopt het dat de actie van KPN aangepast is? Volgens mij was het eerste de eerste 6 maanden voor €35,- en nu is het de eerste 3 maand voor €35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Klopt. En de pakketten zijn iets uitgebreid. Jammer dat KPN in het middensegment niet met Ziggo wil concurreren. Na de overname door UPC heeft die zijn prijzen verhoogd, maar KPN is nog steeds duurder:
PakketPrijs€/Mbps
Ziggo A1E 40/4€ 46€ 1,15
KPN A1E 60/6€ 60€ 1,00
KPN A1E 100/100€ 67,50€ 0,68
KPN A1E 100/10€ 65€ 0,65
Ziggo A1E 120/12€ 60€ 0,50
Ziggo A1E 200/20€ 74€ 0,37
KPN A1E 500/500€ 77,50€ 0,16

Ik zit nu op Ziggo A1E 120/12 voor de oude prijs van € 52,50 en zie eigenlijk geen reden om over te stappen. Prijstechnisch is alleen 500/500 van KPN interessant maar 60/6, 100/10 en 100/100 totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik zit ook tussen beide te twijfelen. Zit nu bij Vodafone (oude propositie) en ze willen mij oversluiten naar de nieuwe propositie (eigen netwerk). Toch heb ik er een slecht gevoel bij als ik hoor hoe mijn buurman af en toe loopt te foeteren.

KPN is onderaan de streep met 2 settopboxen goedkoper het 1e jaar dan Vodafone (nu dus niet meer). Maar bij KPN zit dan weer begin gemist wat ik wel handig vind.

Als Vodafone niet meegaat in mijn tegenbod (ik wil geen 5 euro per maand betalen voor 1 extra settopbox omdat hun de coax eruit gooien) dan wilde ik naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Je vergelijking is niet helemaal eerlijk, want volgens mij ga je bij € per Mbps alleen uit naar de download en niet gecombineerd. Als je ze combineert krijg je het volgende lijstje.

PakketPrijs€/Mbps
Ziggo A1E 40/4€ 46€ 1,05
KPN A1E 60/6€ 60€ 0,91
KPN A1E 100/100€ 67,50€ 0,34
KPN A1E 100/10€ 65€ 0,59
Ziggo A1E 120/12€ 60€ 0,45
Ziggo A1E 200/20€ 74€ 0,34
KPN A1E 500/500€ 77,50€ 0,08

Zo zie je dus dat KPN 100/100 en Ziggo 200/20 vrijwel dezelfde prijs per Mbps hebben. En dat klinkt mij nogal fair, je betaalt voor de bandbreedte die je afneemt. Dit zijn de 2 meest makkelijk vergelijkbare abonnementen omdat je bij beide ongeveer 200 Mbit bandbreedte afneemt. Maar ik denk als je de rest uitrekent dat je op een andere mening uit komt dan die je nu hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door chickpoint op 01-07-2015 12:20 . Reden: spel vouwtjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als jullie dan toch appelbits en perenbytes gaan zitten vergelijken... >:)

download/uploadsnelheid; al dan niet symmetrisch. Maar neem dan ook eens de ping en latency tijden EN de stabiliteit v.d. verbinding mee...
Net alsof je dat allemaal kunt optellen en delen door de prijs; alsof dat dan een representatief vergelijk oplevert. :N

Voor de één kan de upload snelheid veel belangrijker zijn (wegingsfactor!) dan voor de ander! Het ligt er maar helemaal aan wat je met je verbinding beoogt te doen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
doublehelix schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:03:
Zo te zien wel. KPN valt nu bij mij af. Ga bij een ander kijken. Bij mij ging het tussen KPN en Vodafone, het word dus Vodafone.
[...]
Binnetie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:15:
Paar keer gepost hier, per 1 juli nieuwe tarieven/nieuwe pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 15:19
Gisteren even de klantenservice gebeld over mijn internet snelheid probleem. Nee meneer de monteur heeft aangegeven dat u niet thuis was (monteur zou tussen 20:00 - 22:00 komen), verder ook geen kaartje in de bus. Ik kreeg te horen dat er niet voor de derde keer een monteur ingepland mag worden en dat ze mijn modem hebben uitgemeten en ik de 500/500mbit haal.

Nog een keer gebeld, maar deze mevrouw kon geen monteur inplannen, ik zou binnen 5 dagen worden teruggebeld door de planning (dit was de vorige keer ook zo, maar ik moest er zelf achteraan bellen).

Ik zou niet weten wat ik moet doen, met de klantenservice kom ik er niet meer uit.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:09
Baiko schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:49:
Gisteren even de klantenservice gebeld over mijn internet snelheid probleem. Nee meneer de monteur heeft aangegeven dat u niet thuis was (monteur zou tussen 20:00 - 22:00 komen), verder ook geen kaartje in de bus. Ik kreeg te horen dat er niet voor de derde keer een monteur ingepland mag worden en dat ze mijn modem hebben uitgemeten en ik de 500/500mbit haal.

Nog een keer gebeld, maar deze mevrouw kon geen monteur inplannen, ik zou binnen 5 dagen worden teruggebeld door de planning (dit was de vorige keer ook zo, maar ik moest er zelf achteraan bellen).

Ik zou niet weten wat ik moet doen, met de klantenservice kom ik er niet meer uit.
Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik haal de 500/500 verbinding ook niet in Deventer. Kpn zegt ja speedtest geeft 500/500 aan (toevallig op de dag dat de monteur er was) dus daarmee klaar. Maar de speedtest geeft dit niet altijd aan. Heb 3 weken op +/- 320Mbit gezeten bij verschillende speedtests. En het ergste is dat de snelheid heel erg fluctueert bij het downloaden. Heb bij het downloaden ook zelfs nog nooit in de buurt van de 500Mbit gezeten.

Heb nu ook een managed switch aangeschaft en de experia box er tussenuit gehaald. Maar het probleem blijft.

Was ik maar bij ziggo gebleven :( wellicht minder snel, maar wel constant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:11:
Ik zit ook tussen beide te twijfelen. Zit nu bij Vodafone (oude propositie) en ze willen mij oversluiten naar de nieuwe propositie (eigen netwerk). Toch heb ik er een slecht gevoel bij als ik hoor hoe mijn buurman af en toe loopt te foeteren.

KPN is onderaan de streep met 2 settopboxen goedkoper het 1e jaar dan Vodafone (nu dus niet meer). Maar bij KPN zit dan weer begin gemist wat ik wel handig vind.

Als Vodafone niet meegaat in mijn tegenbod (ik wil geen 5 euro per maand betalen voor 1 extra settopbox omdat hun de coax eruit gooien) dan wilde ik naar KPN.
En je krijgt Spotify Premium, kost anders ook 10 euro. De actie van afgelopen maand was echt top, kon ik niet aan me voorbij laten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

red1 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:06:
[...]

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik haal de 500/500 verbinding ook niet in Deventer. Kpn zegt ja speedtest geeft 500/500 aan (toevallig op de dag dat de monteur er was) dus daarmee klaar. Maar de speedtest geeft dit niet altijd aan. Heb 3 weken op +/- 320Mbit gezeten bij verschillende speedtests. En het ergste is dat de snelheid heel erg fluctueert bij het downloaden. Heb bij het downloaden ook zelfs nog nooit in de buurt van de 500Mbit gezeten.

Heb nu ook een managed switch aangeschaft en de experia box er tussenuit gehaald. Maar het probleem blijft.

probeer je bij samknows aan te melden, dan krijg je mooie statistieken waarmee je kpn om de oren kan slaan.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Baiko schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:49:

Die monteurs tussen 20:00 & 22:00 zie ik wel vaker misgaan, vind het zelf ook maar een rare tijd voor een monteur. Geen idee waarom die optie bestaat. Maar welke snelheid haal je via ookla & kpn.com/speedtest op dit moment dan?
red1 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:06:
[...]

Hmm, ik heb ook tot nu toe ook nog geen rare dingen kunnen ontdekken, wellicht gaat het toch om een storing in de wijkcentrale, maar daar heb ik nog geen uitsluitsel over helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik gebruik nu al geruime tijd de Experiabox niet meer. Daarvoor in de plaats nu een TP-Link SG3210 managed switch met als router een Apple Airport Extreme (3e generatie). Nu ben ik sinds vandaag overgestapt van 100/100mbs naar 500/500Mbs bij de KPN. Als ik de Experiabox er tussen doe haal ik de 500Mbs, maar zodra ik de switch met eigen router gebruik kom ik niet hoger dan 250Mbs.

Iemand enig idee of dit aan de router, switch of een combi van beiden kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

iscorpio schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:43:
Ik gebruik nu al geruime tijd de Experiabox niet meer. Daarvoor in de plaats nu een TP-Link SG3210 managed switch met als router een Apple Airport Extreme (3e generatie). Nu ben ik sinds vandaag overgestapt van 100/100mbs naar 500/500Mbs bij de KPN. Als ik de Experiabox er tussen doe haal ik de 500Mbs, maar zodra ik de switch met eigen router gebruik kom ik niet hoger dan 250Mbs.

Iemand enig idee of dit aan de router, switch of een combi van beiden kan liggen?
Denk dat de Airport het probleem veroorzaakt.
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=1

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 01-07-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
rolandos582 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Die monteurs tussen 20:00 & 22:00 zie ik wel vaker misgaan, vind het zelf ook maar een rare tijd voor een monteur. Geen idee waarom die optie bestaat. Maar welke snelheid haal je via ookla & kpn.com/speedtest op dit moment dan?
Bewust dit tijdstip gekozen omdat er dan goed te zien is dat de snelheid niet gehaald wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4473908445.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x0B46im.png

Verder geen andere apparaten die aangesloten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Baiko op 01-07-2015 21:55 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Baiko schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:54:
[...]

Bewust dit tijdstip gekozen omdat er dan goed te zien is dat de snelheid niet gehaald wordt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder geen andere apparaten die aangesloten zijn.
Heb je een postcode + huisnr in DM voor mij? Kijk ik wel even voor je wat ik eraan kan veranderen. Is wel gewoon via CAT5/6 bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
rolandos582 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Heb je een postcode + huisnr in DM voor mij? Kijk ik wel even voor je wat ik eraan kan veranderen. Is wel gewoon via CAT5/6 bekabeling?
Er loopt een CAT5 naar mijn vaste PC vanaf de EB. Ik heb het ook getest met Cat6 patch kabels tussen NTU en EB, vanaf EB cat6 naar laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb mij gisteravond weer enorm lopen ergeren aan het feit dat de EPG van KPN maar maximaal 3 dagen is (dit is overigens bij Ziggo ook het geval). Nu komt KPN iedere keer met het onzin argument dat ze hun EPG data van de zender krijgen en dat die dus voor max. 3 dagen EPG informatie aanleveren.

Dit is onzin, aangezien ze hun data krijgen van EPGData.tv (van de firma Stoneroos). Op hun website wordt KPN overigens ook genoemd als klant....dus ontkennen van KPN heeft geen zin.

Waarom kan een KPN (en ook Ziggo) geen langere EPG weergeven? Mijn Xbox One met de OneGuide geeft EPG info weer van 7 - 14 dagen, waarchijnlijk hebben zij een andere leverancier?

Wat zouden wij als klanten kunnen doen om KPN te dwingen om hun EPG beter op orde te krijgen....want opnemen in de cloud is natuurlijk fijn, maar als er geen EPG is kun je ook geen opnames instellen. Ohw...en KPN komt dan met het argument dat ik het dan maar paar dagen vantevoren moet instellen, of een Serie opname moet maken. Helaas gaat dat dus niet op als je maar een enkele aflevering wilt opnemen of dus een opname die pas over 4+ dagen op TV komt (en je die dagen ervoor dus geen internet hebt bijvoorbeeld).....

Ben ik nu de enige die hier 'last' van heeft, of leeft dit bij meer KPN klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Serie opname een paar maanden geleden geprobeerd, werkte niet eens... ik weet niet of dat nog zo is, maar dat was de eerste en laatste keer dat ik iets inplande...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Motrax schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:56:
Serie opname een paar maanden geleden geprobeerd, werkte niet eens... ik weet niet of dat nog zo is, maar dat was de eerste en laatste keer dat ik iets inplande...
Het is inderdaad bizar. Vind het overigens ook raar dat, volgens KPN, de zenders zo weinig data aanleveren. Je zou toch denken dat partijen als KPN (en ook Ziggo) gezien hun marktaandeel best wat druk kunnen uitoefenen om die termijn wat op te rekken naar bijvoorbeeld een week. Natuurlijk is de gidsinfo mogelijk dan minder actueel, maar ze kunnen hem vervolgens ook gewoon een paar keren per dag bijwerken.....alle KPN klanten hebben breedband en die tv kastjes staan toch 24x7 aan vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:53
Hier geen probleem met inplannen van opnames en serie-opname.
Ik vind het vooral irritant dat je bij opnames van meer dan 1-2 weken oud, je niet fatsoenlijk kan spoelen; max 4x ofzo. Lijkt wel of die opnames op een oude trage server worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alan_smithee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 20:08
Heeft iemand Sophos UTM voor de Experiabox kunnen zetten zodat de SophosVLAN 6 (Internet) afhandelt? En het overige verkeer (VLAN 4 en 7) naar de Experiabox doorstuurt?

Ik kan met de Sophos UTM wel Internet aan de praat krijgen maar het doorsturen/bridgen van de VLAN werkt bij mij niet.

Dit was mijn eerste configuratie. Internet werkt wel alleen IPTV en telefonie niet.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10004668/Cap.JPG

En ik kan geen bridge maken wat in netwerkje aangeraden wordt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10004668/cap%202.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door alan_smithee op 02-07-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:16
Recent een overstap gemaakt naar KPN voor een 500/500 verbinding. Ik heb de Experia box vervangen door een Asus AC66U echter haal ik dan de download van 500 niet (blijf op 200 down hangen - upload wel >500). Ik heb de test gedaan met de Experia en dan werkt het wel... Ik lees online issues mbt PPPOE performance mbt de ASUS AC66U - heeft er iemand ervaringen met deze router icm een 500 mbit/s lijn?
Alternatief is een andere router aanschaffen - iemand daar suggesties voor op basis van eigen ervaringen met een 500 mbit/s lijn?

[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 02-07-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
rolandos582 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:35:
[...]

[...]

Paar keer gepost hier, per 1 juli nieuwe tarieven/nieuwe pakketten.
Verklaar mij dit dan maar even.
Op de volgende pagina staat 6 maanden gratis glasvezel.
Links op de pagina staat gelijke up- en download snelheden.

Als ik wil gaan bestellen krijg ik opeens 3 maanden korting, en een ongelijke up- en download snelheid.
Tegen meerprijs kan ik alleen 100/100 krijgen.

Ik bedoel deze link:
http://www.kpn.com/prive/...ie/glasvezel-internet.htm

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LyCI21K.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 02-07-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HoppyF schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Verklaar mij dit dan maar even.
Op de volgende pagina staat 6 maanden gratis glasvezel.
Links op de pagina staat gelijke up- en download snelheden.

Als ik wil gaan bestellen krijg ik opeens 3 maanden korting, en een ongelijke up- en download snelheid.
Tegen meerprijs kan ik alleen 100/100 krijgen.

Ik bedoel deze link:
http://www.kpn.com/prive/...ie/glasvezel-internet.htm

[afbeelding]
Tja dat is niet zo chill en inderdaad een foutje van KPN. Zal dat eens doorgeven dan word dat zsm gefixed. Maar met de nieuwe pakketten is het inderdaad zo dat 1e 3 maand korting is ipv 1e 6 maand. Zowel voor alles in 1 als voor het glas pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
De 6 maanden glasvezel korting is de 7.50 voor 100/100 volgens mij en is dus iets anders als de 3 maanden pakket korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Wat ik wel lees is dat als je het pakket al hebt je niet meer in aanmerking komt als je huidige contract afloopt, dus dan is overstap naar andere provider de enige manier om een korting te bedingen? Heeft iemand al via helpdesk dit geprobeerd om alsnog een korting eruit te slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 18-09 18:32
Kan iemand die een experia v10 heeft me vertellen of de lan prefix in te stellen is. Met andere woorden geen 192.168.2.0/24 ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:53
Ioramus schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:27:
Wat ik wel lees is dat als je het pakket al hebt je niet meer in aanmerking komt als je huidige contract afloopt, dus dan is overstap naar andere provider de enige manier om een korting te bedingen? Heeft iemand al via helpdesk dit geprobeerd om alsnog een korting eruit te slepen?
Vorige week gewoon gebeld met KS en mijn contract verlengd met een jaar incl de 6 mnd korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rolandos582 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Tja dat is niet zo chill en inderdaad een foutje van KPN. Zal dat eens doorgeven dan word dat zsm gefixed. Maar met de nieuwe pakketten is het inderdaad zo dat 1e 3 maand korting is ipv 1e 6 maand. Zowel voor alles in 1 als voor het glas pakket.
Wat er staat klopt dus wel. Je abonnement kent 3 maanden korting (voor 35 euro). En de pagina waar je naar verwijst gaat over het glasvezelpakket. Bij KPN zijn glasvezelsnelheden een optie. Voor 7,50 100/100 of voor 17,50 500/500. Dat noemen ze een glasvezelpakket. Dat "pakket" is de eerste 6 maanden dus gratis.

Valt weinig aan te fixen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:50
Pogostokje schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 00:28:
Hoppa.

[afbeelding]

Routed IPTV over de Mikrotik, over het eigen netwerk hier (kijk maar naar IP range en het gateway adres).

Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, maar al met al is niet heel erg ingewikkeld als je even doorhebt wat KPN verwacht.

Config komt, maar niet meer vandaag. :z
Heb je inmiddels tijd om de config te posten? ik check inmiddels 5 x per dag het forum :9

Thx alvast, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Wat er staat klopt dus wel. Je abonnement kent 3 maanden korting (voor 35 euro). En de pagina waar je naar verwijst gaat over het glasvezelpakket. Bij KPN zijn glasvezelsnelheden een optie. Voor 7,50 100/100 of voor 17,50 500/500. Dat noemen ze een glasvezelpakket. Dat "pakket" is de eerste 6 maanden dus gratis.

Op de pagina die ik noemde staat 6 maanden gratis.
Jij zegt dat betreft alleen het optionele deel 100/100. Dit kost normaal 7,50.
Op de bestel pagina staat 3 maanden gratis 100/100. Het optionele glasvezel pakket dus. Op het standaard All-in-zone Glasvezel Standaard krijg je ook korting. 3 maanden 35 ipv 60 euro.
Ik kom dus nog steeds niet op 6 maanden gratis.
Die ongelijke up- en download snelheid laat ik dan maar even buiten beschouwing.

Het lijkt wel op KPN nog onduidelijker is dan Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
TheVMaster schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:45:
Ik heb mij gisteravond weer enorm lopen ergeren aan het feit dat de EPG van KPN maar maximaal 3 dagen is (dit is overigens bij Ziggo ook het geval). Nu komt KPN iedere keer met het onzin argument dat ze hun EPG data van de zender krijgen en dat die dus voor max. 3 dagen EPG informatie aanleveren.
Volgens mij ligt de nadruk hier op krijgen. Ik herinner me dat lang lang geleden de zenders zijn begonnen met het verkopen van hun programma data ipv ze weg te geven. De gegevens voor 3 dagen in de toekomst is gratis, maar wil je verder vooruit kijken dan moet je betalen. Weekbladen (tv gidsen, etc) zullen dus wel moeten betalen maar dagbladen niet. KPN en Ziggo kiezen er kennelijk voor om er niet voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RichieB schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:11:
[...]

Volgens mij ligt de nadruk hier op krijgen. Ik herinner me dat lang lang geleden de zenders zijn begonnen met het verkopen van hun programma data ipv ze weg te geven. De gegevens voor 3 dagen in de toekomst is gratis, maar wil je verder vooruit kijken dan moet je betalen. Weekbladen (tv gidsen, etc) zullen dus wel moeten betalen maar dagbladen niet. KPN en Ziggo kiezen er kennelijk voor om er niet voor te betalen.
Ik vind dat best belachelijk om eerlijk te zijn. Geef ons als klant dan op z'n minst de mogelijkheid om ervoor te kiezen, nu is het dus gewoon onmogelijk om je recorder te programmeren. Ja, dan log je vanaf je vakantieadres maar even in op itvonline.nl pfff....ik heb wel wat beters te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Er is nu 100/10 en 100/100. Deze zijn 3 maanden gratis, kijk maar als je deze gaan bestellen. 500/500 is gewoon nog altijd de originele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

jacovn schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:42:
Kan iemand die een experia v10 heeft me vertellen of de lan prefix in te stellen is. Met andere woorden geen 192.168.2.0/24 ?
is zo te zien aan te passen, kwestie van een ander ip selecteren voor de eb

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandos582 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:32:
[...]

Er is nu 100/10 en 100/100. Deze zijn 3 maanden gratis, kijk maar als je deze gaan bestellen. 500/500 is gewoon nog altijd de originele prijs.
Barre73 zei eerder 6 maanden gratis.

Nu maar 3 maanden korting?

Die nieuwe snelheid 100/10 is belachelijk, wie ziet daar nu iets in?
Dan liever 50/50, 60/6 of 100/100 en 500/500.
Eenduidig en duidelijk wordt het er niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 02-07-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
HoppyF schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:12:
[...]

Barre73 zei eerder 6 maanden gratis.

Nu maar 3 maanden korting?

Die nieuwe snelheid 100/10 is belachelijk, wie ziet daar nu iets in?
Dan liever 50/50, 60/6 of 100/100 en 500/500.
Eenduidig en duidelijk wordt het er niet op.
Valt te overzien, ik heb liever 100/10 als dit goedkoper is. Ik gebruik upload toch niet maar ik vind download toch wel belangrijk. maar daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rolandos582 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:17:
[...]

Valt te overzien, ik heb liever 100/10 als dit goedkoper is. Ik gebruik upload toch niet maar ik vind download toch wel belangrijk. maar daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld.
Ik vind het geen interessante aanbieding, komt neer op € 62,30 per maand voor 100/100.
50/50 bestaat vreemd genoeg niet, dus zou dat 60/6 worden.
Dat spaart nog wat uit, € 5,60 per maand minder.
Mij trek je hiermee nog niet over de streep.

Vraag aub of de website aangepast wordt en ook de tekst altijd gelijke up en download snelheid verdwijnt of laat erbij zetten dat gelijke up en download snelheid optioneel is.
Dat "altijd" past er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
TheVMaster schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:22:
[...]

Ik vind dat best belachelijk om eerlijk te zijn. Geef ons als klant dan op z'n minst de mogelijkheid om ervoor te kiezen, nu is het dus gewoon onmogelijk om je recorder te programmeren. Ja, dan log je vanaf je vakantieadres maar even in op itvonline.nl pfff....ik heb wel wat beters te doen :)
Zover ik weet kan KPN daar weinig aan doen, ik weet niet of het nu anders is maar heel wat jaar geleden was het zo dat online tv gidsen ook niet meer dan 4 dagen mochten laten zien, dit i.v.m. de papieren gidsen die totaal hun functie zouden verliezen als mensen alles gratis online konden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
1shot1kill schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:55:
[...]

Zover ik weet kan KPN daar weinig aan doen, ik weet niet of het nu anders is maar heel wat jaar geleden was het zo dat online tv gidsen ook niet meer dan 4 dagen mochten laten zien, dit i.v.m. de papieren gidsen die totaal hun functie zouden verliezen als mensen alles gratis online konden zien.
Tuurlijk kan KPN daar watvaan doen, ze kopen de EPG bij Stoneroos.....een commerciele partij....tja, het zal wel duurder zijn extra dagen EPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TheVMaster schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:10:
[...]

Tuurlijk kan KPN daar watvaan doen, ze kopen de EPG bij Stoneroos.....een commerciele partij....tja, het zal wel duurder zijn extra dagen EPG...
Ja, zeker vreemd.
Die paar dagen zal echt omgerekend geen euro's per maand zijn per abonnement.

Verder, wie koopt of leest er nu nog een papieren TV gids?
Ik niet, al jaren niet meer en we kijken gewoon TV.
Er zijn genoeg alternatieven om te kunnen zien welk programma er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

ZiSE schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:57:
Recent een overstap gemaakt naar KPN voor een 500/500 verbinding. Ik heb de Experia box vervangen door een Asus AC66U echter haal ik dan de download van 500 niet (blijf op 200 down hangen - upload wel >500). Ik heb de test gedaan met de Experia en dan werkt het wel... Ik lees online issues mbt PPPOE performance mbt de ASUS AC66U - heeft er iemand ervaringen met deze router icm een 500 mbit/s lijn?
Alternatief is een andere router aanschaffen - iemand daar suggesties voor op basis van eigen ervaringen met een 500 mbit/s lijn?
Hier hetzelfde. Strak 180 Mb is wat ik haal via de Asus (Merlin firmware). Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden helaas.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Om even terug te komen op een probleem wat al eerder in dit topic is aangekaard.

Ik heb een HTC One M8 en dat werkt niet helemaal lekker met de Experiabox V9. Nu had iemand een oplossing aangedragen om de ip instellingen op de telefoon aan te passen naar passief, maar dit geeft geen oplossing.

Iemand een idee? Het is toch wel vervelend dat 90% van de applicaties het niet doet.

Anders is een andere Experiabox wellicht de oplossing..

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14
HoppyF schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:31:
[...]

Verder, wie koopt of leest er nu nog een papieren TV gids?
Ik niet, al jaren niet meer en we kijken gewoon TV.
Er zijn genoeg alternatieven om te kunnen zien welk programma er komt.
Zwaai zwaai ;)
Wij hebben nog steeds een abonnement op een papieren TV gids, hebben dat al vele jaren en ik ken ontzettend veel mensen die dat vandaag de dag nog steeds gewoon hebben.
Inderdaad zijn er genoeg alternatieven, hebben wij KPN glasvezel en dus ook de EPG maar wat mij betreft haalt geen enkel alternatief het bij de oude vertrouwde papieren TV gids.
Ik zou in ieder geval niet zonder kunnen/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:26

LoCuTuS2000

Resistance is futile

ZiSE schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:57:
http://tomato.groov.pl/?page_id=69

Deze firmware al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

davidoffm schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:54:
Heb je inmiddels tijd om de config te posten? ik check inmiddels 5 x per dag het forum :9
Thx alvast, :)
Haha, ben er mee bezig om het in een verhaaltje te gieten zodat iedereen er wat aan heeft. Bijna klaar. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Nadeel van de alternatieve firmware's is dat ze bijna altijd geen hardwarematige NAT ondersteunen, en dus nooit in de buurt komen van de 500 Mbit/s, meestal blijven ze hangen rond de 200 Mbit/s.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pogostokje schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:16:
[...]

Haha, ben er mee bezig om het in een verhaaltje te gieten zodat iedereen er wat aan heeft. Bijna klaar. ;)
Leuk is dat he. Vind het jammer dat ik nog 2 weken moet wachten op mijn KPN spul anders had ik het getracht op mijn blog te zetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
The Wizard schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:45:
[...]

Nadeel van de alternatieve firmware's is dat ze bijna altijd geen hardwarematige NAT ondersteunen, en dus nooit in de buurt komen van de 500 Mbit/s, meestal blijven ze hangen rond de 200 Mbit/s.
dat is alleen met de broadcom chipset. De nieuwe WRT1900-AC bv doet met openwrt nog steeds tegen de 900Mbit/sec. Sneller dan de stock firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Een paar weken geleden ben ik omgegaan van 100/100 naar 500/500. In het begin haalde ik nog ±230Mbit, maar nu lijkt het erop dat het 100/100Mbit abonnement weer is geactiveerd, aangezien ik nog maar 93/93Mbit haal (bedraad). Op KPN.com staat 500/500, maar het ik in mijn optiek te toevallig dat de speedtest op 93/93Mbit uitkomt. Iemand hier ervaring mee?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:15
Zware Unit schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:30:
Een paar weken geleden ben ik omgegaan van 100/100 naar 500/500. In het begin haalde ik nog ±230Mbit, maar nu lijkt het erop dat het 100/100Mbit abonnement weer is geactiveerd, aangezien ik nog maar 93/93Mbit haal (bedraad). Op KPN.com staat 500/500, maar het ik in mijn optiek te toevallig dat de speedtest op 93/93Mbit uitkomt. Iemand hier ervaring mee?
heb je het volgende al geprobeerd?
speedtest uitvoeren waarbij de laptop/computer rechtstreeks is verbonden met de experiabox?
Heb je ook meerdere utp kabel geprobeerd?
Het kan soms voorkomen dat de utp kabel beschadigt is geraakt waardoor deze max een 100Mbit door kan geven.
welke speedtest gebruik je? sommige speedtest servers kunnen namelijk de snelheid niet aan.
als je dit allemaal hebt gedaan zou ik kpn even een bellen om te vragen hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Nog niet geprobeerd - vandaag er een AC87U aan gehangen en die klokt rond de 45Mb/s / 400 Mbit maar ook daar komt de CPU dicht tegen de 100% aan. Dus of accepteren of toch nog een andere router proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Staat je hardware acceleration wel aan?

En het schijnt dat die ac66u maar 200-300 Mbit haalt over PPPOE.

http://www.snbforums.com/...6u-slow-wan-to-lan.12973/

Mooi routertje als vervanging is de EdgeRouter Lite van Ubiquiti. Die heeft da geen wifi, maar daar kan je dan mooi je AC66U voor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Convoy

g44p

chickpoint schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:03:

Mooi routertje als vervanging is de EdgeRouter Lite van Ubiquiti. Die heeft da geen wifi, maar daar kan je dan mooi je AC66U voor gebruiken
Die EdgeRouter Lite kan ik ook als vervanging zien voor mn EB V9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
chickpoint schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:03:

Staat op de stock firmware default aan zover ik gelezen heb. Die post had ik ook gelezen vandaar ik er nu een 87U aan heb maar die haalt ook geen max is mijn gevoel. Iemand ervaringen met de Ubiquiti icm een 500 Mbit lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

ZiSE schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:09:
[Iemand ervaringen met de Ubiquiti icm een 500 Mbit lijn?
Ja, trekt hij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Ook met PPPoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Zeker. Hij heeft PPPoE offloading aan boord zelfs.

Stukje config van hier:

system {
offload {
ipsec enable
ipv4 {
forwarding enable
pppoe enable
vlan enable
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Pogostokje schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Zeker. Hij heeft PPPoE offloading aan boord zelfs.

Stukje config van hier:

system {
offload {
ipsec enable
ipv4 {
forwarding enable
pppoe enable
vlan enable
}
}
hmm thanks moeite waard om die nog eens te testen ;). Enige wat me tegen houdt om op de bestel knop te drukken is de learning curve om 'm te configureren. Ik lees dat veel via de CLI moet maar dat er ook een GUI is.. kom ik alleen met de GUI al een eind of moet ik echt de CLI in? Setup hier - NTU - managed switch - router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

ZiSE schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:31:
kom ik alleen met de GUI al een eind of moet ik echt de CLI in? Setup hier - NTU - managed switch - router.
Met de GUI kom je tot het punt dat je een werkende PPPoE verbinding hebt. Er zit een wizzard in die hem redelijk compleet voor je kan configureren zodat je in ieder geval weer google kunt bereiken voor de rest van de instellingen. 8)

Maar, ook met de GUI zul je een beetje moeten weten wat je doet. Het is geen consumenten router waarbij alles al redelijk vaststaat en je alleen nog maar op OK hoeft te klikken. Deze router moet je eerst leren lopen en praten voordat hij kan racen. En de wizzard is de Nanny. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En dan gaat mijn telefoon. KPN belt om een afspraak te maken met de monteur. Die kan de 31ste komen. Euhm nee de 23ste gaat KPN actief op mijn fiber dus dan MOET ook de monteur komen. Ik kan niet een week zonder internet en ik heb niks aan een dongle. Dit is er verkocht en dit moet je waarmaken. Maar niks is mogelijk... bij het pakket zit ook het NT kastje. Ik ga deze zelf wel vervangen.

Pfff begint het nu al het gezeik.

Kan iemand mij hier misschien vertellen of de monteur iets moet aanpassen in de wijkcentrale?

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 03-07-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Convoy

g44p

Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:25:
En dan gaat mijn telefoon. KPN belt om een afspraak te maken met de monteur. Die kan de 31ste komen. Euhm nee de 23ste gaat KPN actief op mijn fiber dus dan MOET ook de monteur komen. Ik kan niet een week zonder internet en ik heb niks aan een dongle. Dit is er verkocht en dit moet je waarmaken. Maar niks is mogelijk... bij het pakket zit ook het NT kastje. Ik ga deze zelf wel vervangen.

Kan iemand mij hier misschien vertellen of de monteur iets moet aanpassen in de wijkcentrale?
Volgens mij alleen de NT afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Top. En dat is gewoon een LC connector. Dus dat kan ik zelf.

Straks als ik in NL terug ben maar even een klacht in dienen waar hier ben ik niet van gediend en zo heb ik het niet gekocht/afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:25:

Aanpassing in de wijkcentrale vindt plaats door Reggefiber en zal vast wel voor de 23ste al gedaan zijn.
Het is geen migratie toch?

NB: Het is geen LC connector maar een SC connector... Maar het is op zich makkelijk te doen. Als je goed kijkt en voorzichtig te werk gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 03-07-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Aanpassing in de wijkcentrale vindt plaats door Reggefiber en zal vast wel voor de 23ste al gedaan zijn.
Het is geen migratie toch?

NB: Het is geen LC connector maar een SC connector... Maar het is op zich makkelijk te doen. Als je goed kijkt en voorzichtig te werk gaat.
SC ook goed ;) Die snap ik ook.

Tja wel een soort van Migratie. Ik ga van Solcon naar KPN. Solcon stopt op 25 Juli en KPN start op 23 Juli. KPN verkoop kwam zelf met deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:05:
[...]

SC ook goed ;) Die snap ik ook.

Tja wel een soort van Migratie. Ik ga van Solcon naar KPN. Solcon stopt op 25 Juli en KPN start op 23 Juli. KPN verkoop kwam zelf met deze optie.
Als je het nu hebt over Solcon glasvezel dan kan dat niet. Je kan maar 1 patch krijgen in de wijkcentrale dus als die voor KPN gezet moet worden op de 23ste door Reggefiber, dan gebeurt dat ook op de 23ste. Dan is je Solcon verbinding geheel weg. En komt ook niet meer terug.
Dus dan zal je inderdaad wel zelf de NT moeten plaatsen. Wat voor glasvezelaansluiting heb je? De modernere die min of meer vierkant is? Of die wat smalle langwerpige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Als je het nu hebt over Solcon glasvezel dan kan dat niet. Je kan maar 1 patch krijgen in de wijkcentrale dus als die voor KPN gezet moet worden op de 23ste door Reggefiber, dan gebeurt dat ook op de 23ste. Dan is je Solcon verbinding geheel weg. En komt ook niet meer terug.
Dus dan zal je inderdaad wel zelf de NT moeten plaatsen. Wat voor glasvezelaansluiting heb je? De modernere die min of meer vierkant is? Of die wat smalle langwerpige?
Dat heb ik ook afgesproken met KPN. Solcon gaat eraf op de 23ste en KPN gaat erop op de 23ste. Solcon zelf is opgezegd per 25 Juli. Dan heb ik een mooie twee dagen overlap.

Ik heb een oude genexis box met apart ethernet voor LAN en iptv. (volgens mij 4 ethernet poorten en 1 coax). Hij is maar max 100Mbps dus daarom moet hij vervangen worden. Ik heb hem nu een jaar of 8 in de meterkast hangen. Dus wel een oud ding. (Langwerpig ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Eindelijk heb ik mijn nieuwe CCR1009-8G-1S-1S+ aan de praat. Vervangt de MikroTik RB2011.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4478291825.png

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.