[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.031 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:36:
[...]

Onlogisch is het inderdaad maar goed, daar heb je het als consument maar mee te doen...

[...]

Of te wel, nu bestellen ... KPN zet een ticket uit naar RF. Dag later is het bij de back-office van RF. Als ik die dag erop bel, kan ik evt. via KS van RF de boel versnellen zodat er sneller ook een terugkoppeling plaatsvind ;)
Hetgeen dus niet gaat werken omdat KPN alleen een order inschiet naar Reggefiber voor het plaatsen van de patch en niet voor het installeren van de NT.
Daar staat 5 werkdagen inclusief terugmelding naar KPN voor.
In jouw geval zou heel eventueel een patchomzetting in opdracht bij Reggefiber kunnen worden gegeven. Of niet, dat hangt er dus vanaf of je al op een Gbit kaart zit op dit moment. Hetgeen ik wel denk aangezien je ook al een Gbit NT hebt. En die werden/worden alleen gebruikt als de Dslam ook Gbit is.

Met andere woorden: Zeer grote kans dat dit een volledig intern KPN geval is. En waarschijnlijk alleen een profielwijziging. Dus softwarematig alleen.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2015 19:00 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
weet iemand of baby jumbo mtu 1508 ondersteund wordt door KPN, zodat reguliere 1500mtu door die PPPoE connectie gaat ipv 1492? Zou ons weer een mss clamp limiet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:01
sambaloedjek schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:05:
weet iemand of baby jumbo mtu 1508 ondersteund wordt door KPN, zodat reguliere 1500mtu door die PPPoE connectie gaat ipv 1492? Zou ons weer een mss clamp limiet schelen.
Volgens mij is de oplossing hiervoor om naar het nieuwe aanbod van Telfort te gaan, die gebruiken geen PPPoE maar gewoon een routed verbinding, TV is identiek, telefoon loopt over internet (als je het afneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik zit er aan te denken om de Experiabox vaarwel te zeggen en mijn Fritzbox 7390 weer te gaan activeren, mede omdat hier een DECT centrale in zit die we voorheen erg veel gebruikt hebben. Telefonie haal ik dan bij KPN weg en wil ik bij een VOIP provider elders gaan doen, omdat de gesprekstarieven mij veel te hoog zijn bij KPN.

Kan ik de Fritzbox, zonder telefonie, zonder meer gebruiken bij KPN of ga ik straks problemen krijgen omdat er straks Routed TV komt? In hoeverre zorgt routed TV er voor dat ik afhankelijk ben van de Experiabox? Zijn er mensen die uitsluitend een Fritzbox gebruiken?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:01
Jassy schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:25:
Ik zit er aan te denken om de Experiabox vaarwel te zeggen en mijn Fritzbox 7390 weer te gaan activeren, mede omdat hier een DECT centrale in zit die we voorheen erg veel gebruikt hebben. Telefonie haal ik dan bij KPN weg en wil ik bij een VOIP provider elders gaan doen, omdat de gesprekstarieven mij veel te hoog zijn bij KPN.

Kan ik de Fritzbox, zonder telefonie, zonder meer gebruiken bij KPN of ga ik straks problemen krijgen omdat er straks Routed TV komt? In hoeverre zorgt routed TV er voor dat ik afhankelijk ben van de Experiabox? Zijn er mensen die uitsluitend een Fritzbox gebruiken?
Ik dacht dat de instellingen bij XS4ALL (met routed tv) hetzelfde zijn als bij KPN, ik heb het in ieder geval werken met Arcadyan set top boxen, een Fritzbox 7490 en instellen gebaseerd op xs4all in routed mode (met Telfort dus zonder PPPoE). Ik kan nu de set top box overal aansluiten. Set top boxen zijn ook keurig zichtbaar met IP adressen van het normale LAN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
joop99 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Volgens mij is de oplossing hiervoor om naar het nieuwe aanbod van Telfort te gaan, die gebruiken geen PPPoE maar gewoon een routed verbinding, TV is identiek, telefoon loopt over internet (als je het afneemt).
Helaas levert telfort geen 500mbps. Daarom zit ik nu sinds kort op KPN (verplichte overstap van lijbrandt) en baal inmiddels dat ik niet voor xs4all heb gekozen vanwege SIP. Ik zit dus nu vast aan die nutteloze experiabox alleen voor tel. Die box is het warmste apparaat in mijn meterkast en zal de energie rekening waarschijnlijk hard treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sambaloedjek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:37:
[...]

Helaas levert telfort geen 500mbps. Daarom zit ik nu sinds kort op KPN (verplichte overstap van lijbrandt) en baal inmiddels dat ik niet voor xs4all heb gekozen vanwege SIP. Ik zit dus nu vast aan die nutteloze experiabox alleen voor tel. Die box is het warmste apparaat in mijn meterkast en zal de energie rekening waarschijnlijk hard treffen.
Een Experiabox (V9) gebruikt in "aan"modus met wifi uit ca 6 watt. Bij 24 uur per dag en de huidige stroomprijs zit je dan tussen de 12 en de 15 euro per jaar., afhankelijk van je kilowattuur prijs.
Dat treft je energierekening niet heel hard volgens mij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
vaste telefonie?? waarom nog? neem een voip provider en zet dat nummer door naar je gsm.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
sambaloedjek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:37:
[...]

Barre73 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:59:
[...]
Een Experiabox (V9) gebruikt in "aan"modus met wifi uit ca 6 watt. Bij 24 uur per dag en de huidige stroomprijs zit je dan tussen de 12 en de 15 euro per jaar., afhankelijk van je kilowattuur prijs.
LEL, dat valt ook allemaal wel een beetje mee dus 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
[...]

Zou kunnen, heb (nog) niet gemeten, maar het valt me op dat die EB behoorlijk warm is, terwijl ik eco aan heb staan en dus WiFi uit staat. Ook geen PPPoE routing; alleen maar vlan 7 komt binnen. Zou het kunnen dat ie constant zit te pollen/loggen op ingaande poorten? Zal er binnenkort eens een wattage meter op aansluiten. Maar mijn (warmte) gevoel zegt me dat ie veel meer dan 6 watt verbruikt. En 6w is nog steeds veel voor inkomende tel-only, in vergelijking met mijn andere sip devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
sambaloedjek schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:05:
Update: heb dit dus bij mijzelf getest (ERL) en werkt ok! Met de standaard instellingen is een clamp verplicht, met 1508mtu niet meer nodig! Wordt dus ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
[...]

Ik meet 14W idle verbruik, incl EB adapter, met alleen wan-in telefonie, geen lan poorten connected. Voordat we allerlei cosinus phi discussies gaan krijgen; voor mijn kleine 5p tplink switch geeft ie 5W non-idle aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
sambaloedjek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:23:
[...]

Ik meet 14W idle verbruik, incl EB adapter, met alleen wan-in telefonie, geen lan poorten connected. Voordat we allerlei cosinus phi discussies gaan krijgen; voor mijn kleine 5p tplink switch geeft ie 5W non-idle aan.
Je weet dat je je post ook kan editen? Triple post word niet gewaardeerd, maargoed 14W is nog altijd niet super spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
raydekok schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:01:
vaste telefonie?? waarom nog? neem een voip provider en zet dat nummer door naar je gsm.
Weer een extra 150 euro per jaar, of weet jij een VoIP provider die dit goedkoper kan doen, met nummerbehoud? Ook betekent dit een contractbreuk met KPN all-in-one met bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Cheapconnect 10 e per jaar. Vraag een nieuw nummer aan bij kpn en laat die andere overnemen door een partij naar keuze en zo behoud jij je alles in 1 van kpn.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
raydekok schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:48:
Cheapconnect 10 e per jaar. Vraag een nieuw nummer aan bij kpn en laat die andere overnemen door een partij naar keuze en zo behoud jij je alles in 1 van kpn.
Dank voor deze tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Wellicht makkelijk overzicht voor de mensen hier die veel tv kijken :
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qdxt9k.png

Zie je in 1 overzicht wat er veranderd voor je tv programma's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Super bedankt. Dat is overzichtelijke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
raydekok schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:21:
Super bedankt. Dat is overzichtelijke info.
Zeker, beter als sommige pagina's. Ziet er gewoon niet uit, dit ziet er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Afgelopen vrijdag Glasvezel gekregen. Helaas van het internet nog weinig plezier gehad. Zit met een EB die tientallen keren per dag aanmeldt op het KPN netwerk. Daardoor valt regelmatig (meerdere keren per uur) de internet verbinding weg. TV gaat wel gewoon door.
Morgen komt er een monteur.

Over de serviceverlening ben ik tot nu dik tevreden. Na 1 keer overgaan van telefoon had ik al iemand aan de lijn die mij iedere keer netjes te woord stond en deed wat hij/zij mij toegezegd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers,

Dringend op zoek naar goed advies. Denk erover om van Ziggo over te stappen naar KPN glasvezel. Heb echter een groot probleem...woon in betonnen fort, bg grond is logeer/studeer, 1 verd. Woongedeelte, 2e verdieping slaapkamers.
Internet komt binnen via de meterkast op de bg grond.
Dit haalt de 1e verdieping amper....UPC kwam destijds met de oplossing Horizon waardoor ik in de meterkast een ouderwetse router van UPC heb, dus internet op de begane grond, Horizonbox in de woonkamer, dus internet op de 1e verdieping en voor de 2e vérdieping gebruiken we een WiFi extender (redelijk bagger)

Met KPN is een soortgelijke constructie niet mogelijk..de experia box moet in de meterkast en vervolgens een draadloze set aanschaffen om de tv's te verbinden (3 in mijn geval!) Kabels trekken in de woning behoort niet tot de mogelijkheden.

Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen, hoeft niet perse KPN, ik ben contractvrij..

Wel hebben we momenteel beide een KPN mobiel abbo..(de stapelkorting is dacht ik wel gunstig)

Momenteel betaal ik €77,- voor 2 HD recorders (1 horizon), bellen afgekocht, my prime, extra zender pakket. En een derde werkzame tv.

Hellup...ben jullie zeer dankbaar voor tips.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 15:37
Athome schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:34:
Afgelopen vrijdag Glasvezel gekregen. Helaas van het internet nog weinig plezier gehad. Zit met een EB die tientallen keren per dag aanmeldt op het KPN netwerk. Daardoor valt regelmatig (meerdere keren per uur) de internet verbinding weg. TV gaat wel gewoon door.
Morgen komt er een monteur.

Over de serviceverlening ben ik tot nu dik tevreden. Na 1 keer overgaan van telefoon had ik al iemand aan de lijn die mij iedere keer netjes te woord stond en deed wat hij/zij mij toegezegd had.
Waarschijnlijk wordt zodra de monteur te plekke is de NT vervangen, indien dit niet werkt, wordt dit doorgezet naar ReggeFiber, waarschijnlijk is de demping (TX en RX) dan niet goed.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36
Zojuist mijn abo weer gewijzigd van aio premium naar aio instap met glasvezel, opname en 2e tv ontvanger.

De aardige dame aan de lijn was de eerste die mij vertelde dat bij een wijziging zoals deze, je feitelijk een nieuw jaarcontract sluit. Maar je kan geen aanspraak maken op enige kortingen voor de komende 6 maanden. Waar het dus op neer komt, is dat je dus of de eerste 3 of 6maanden korting krijgt of de laatste 3 of 6 maanden van je contract.

Desalniettemin een prima maandbedrag nu.

[ Voor 34% gewijzigd door maomanna op 15-06-2015 21:43 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:53:
Dag Tweakers,

Dringend op zoek naar goed advies. Denk erover om van Ziggo over te stappen naar KPN glasvezel. Heb echter een groot probleem...woon in betonnen fort, bg grond is logeer/studeer, 1 verd. Woongedeelte, 2e verdieping slaapkamers.
Dit haalt de 1e verdieping amper....UPC kwam destijds met de oplossing Horizon waardoor ik in de meterkast een ouderwetse router van UPC heb, dus internet op de begane grond, Horizonbox in de woonkamer, dus internet op de 1e verdieping en voor de 2e vérdieping gebruiken we een WiFi extender (redelijk bagger)

Met KPN is een soortgelijke constructie niet mogelijk..de experia box moet in de meterkast en vervolgens een draadloze set aanschaffen om de tv's te verbinden (3 in mijn geval!) Kabels trekken in de woning behoort niet tot de mogelijkheden.

Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen, hoeft niet perse KPN, ik ben contractvrij..

Wel hebben we momenteel beide een KPN mobiel abbo..(de stapelkorting is dacht ik wel gunstig)

Momenteel betaal ik €77,- voor 2 HD recorders (1 horizon), bellen afgekocht, my prime, extra zender pakket. En een derde werkzame tv.

Die draadloze verbindingssets dus. Hier dan een access point op aansluiten. En kabels trekken kan volgens mij altijd wel (er lopen toch ook andere kabels omhoog??) en blijft de beste methode. UTP naar eerste en tweede verdieping, al dan niet met access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Dus ligt er nu coax naar de 1e verd? (wazig verhaal trouwens)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gat boren naar de eerste.

Of ethernet over power.

Of coax vervangen voor erhernet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Dag Tweakers,

Eh...als je nu COAX hebt (op elke verdieping), dan kan dat eruit als je naar KPN gaat. Alles gaat daar over UTP, dus de COAX vervangen door 2x UTP (dat moet makkelijk door een buis kunnen), dan heb je dedicated utp voor je TV en op de andere sluit je dan een wifi accesspoint aan voor je internet (en dat doe je op elke verdieping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Voor ethernet over coax zou je eens kunnen verdiepen in moca adapters. Als je geen kabels kunt trekken.

Maar die zijn hier in nl niet echt veel te krijgen.

Lees dit maar eens door; http://www.avsforum.com/f...ca-bridge-all.html#/enter

[ Voor 41% gewijzigd door Krypt op 16-06-2015 00:29 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
maomanna schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:41:
Zojuist mijn abo weer gewijzigd van aio premium naar aio instap met glasvezel, opname en 2e tv ontvanger.

De aardige dame aan de lijn was de eerste die mij vertelde dat bij een wijziging zoals deze, je feitelijk een nieuw jaarcontract sluit. Maar je kan geen aanspraak maken op enige kortingen voor de komende 6 maanden. Waar het dus op neer komt, is dat je dus of de eerste 3 of 6maanden korting krijgt of de laatste 3 of 6 maanden van je contract.

Desalniettemin een prima maandbedrag nu.
Een pakketwijziging is gewoon een wijziging dus geen nieuw jaarcontract. Tenzij je een 3 maanden korting krijgt, dan uiteraard wel. Maar krijgt je nu 3/6 maanden korting?
Krypt schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:09:
Voor ethernet over coax zou je eens kunnen verdiepen in moca adapters. Als je geen kabels kunt trekken.

Maar die zijn hier in nl niet echt veel te krijgen.

Lees dit maar eens door; http://www.avsforum.com/f...ca-bridge-all.html#/enter
Had het er toevallig nog over met collega's op werk, zo af en toe krijg je inderdaad mensen die deze hebben. De klant die ik behandelde had 4 tv's aangesloten, allemaal met moca adapters. €150 per set van 2 kastjes die je nodig hebt per tv. Lijkt me dus niet helemaal de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Als je die pagina bekijkt kun je devices kopen op ebay voor $40 a $50; verzending is een groter probleem denk ik.
Maar goede PowerLine adapters ben je ook €80 per set kwijt volgens mij.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 15:14

netblade

Sunrise

Nou hier ga ik ivm brakke kabelgoten in de muur wel over op moka32 sets over enkele weken. Powerlines zijn mij te instabiel, bekabeld nooit blokjes/schokjes maar met de powerlines in de avonduren heb ik dat wel een paar keer per avond. Die moka's moeten 400Mbit doorlaten maar ik lees al berichten dat deze met slechts 1 set tot de 480 doortrekt.
Zodra ik het draaiende heb zal ik mijn bevindingen posten

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
rolandos582 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:36:
[...]

Een pakketwijziging is gewoon een wijziging dus geen nieuw jaarcontract. Tenzij je een 3 maanden korting krijgt, dan uiteraard wel. Maar krijgt je nu 3/6 maanden korting?
Nu krijg ik geen korting, waardoor het dus feitelijk gewoon een wijziging blijft.
In de bevestiging staat idd dat de einddatum 12-1-2016 blijft. Dan heeft die medewerker het niet juist.
Maar zie wel dat er wat fout is gegaan helaas. We hadden afgesproken dat de wijziging per 15-7-2015 in zouden gaan ivm een nummerportatie voor KPN Compleet. Nu zijn gisteren bij de wijziging toch alle overige pakketten gestopt per gister :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

rolandos582 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:36:
[...]

[...]

Had het er toevallig nog over met collega's op werk, zo af en toe krijg je inderdaad mensen die deze hebben. De klant die ik behandelde had 4 tv's aangesloten, allemaal met moca adapters. €150 per set van 2 kastjes die je nodig hebt per tv. Lijkt me dus niet helemaal de oplossing.
Hier is een moca 2.0 versie
en je kunt het af met maar 1 kastje bij de bron (experiabox?)...
Met bijvoorbeeld 4 tv's heb je dan in totaal 5 kastjes nodig...
Ik heb de voorloper van deze (MOCA 1.1) om een ethernetverbinding naar boven te krijgen... Werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegenvanger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 15:06
...

...
wij hebben vorige maand KPN glasvezel thuis gekregen en we hebben de experia box in de woonkamer zelf staan. we hebben wel een apart wit kastje in de meterkast gekregen (waar het glasvezel binnen komt) maar vanaf de meterkast hebben we een utp kabel naar de woonkamer aangelegd (moesten we zelf doen omdat het gaten boren en werk in de kruipruimte betrof). we hebben een draadloze verbindings set gebruikt om televisie op 1 van de kamers boven te krijgen, maar verder gebruiken we UTP kabels voor de computers en wifi voor laptops e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
BaZnGaNL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:58:
[...]

Waarschijnlijk wordt zodra de monteur te plekke is de NT vervangen, indien dit niet werkt, wordt dit doorgezet naar ReggeFiber, waarschijnlijk is de demping (TX en RX) dan niet goed.
Interessant.
Monteur is geweest vandaag. Ik was zelf niet thuis en er is/zijn dingen vervangen. De EB sowiezo maar de NT weet ik niet. Dat moet ik eerst navragen. Heb daar twijfels over. De monteur wilde het eerst afschuiven op mijn interne netwerk (dat al 5 jaar probleemloos in gebruik is met een Ziggo modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

makkelijk uit te sluiten door rechtstreeks aan te sluiten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 22:13
servies schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:39:
Hier is een moca 2.0 versie
en je kunt het af met maar 1 kastje bij de bron (experiabox?)...
Met bijvoorbeeld 4 tv's heb je dan in totaal 5 kastjes nodig...
Ik heb de voorloper van deze (MOCA 1.1) om een ethernetverbinding naar boven te krijgen... Werkt perfect...
Dank! Erg interessant. Hier is een Hirschmann Moka 32 (moca 2.0) in de aanbieding en een PDF met een aardig plaatje op pagina 4. Ik ben benieuwd of mijn brakke (vastzittende) COAX kabel dit aan kan. Met powerline haal ik nu zo'n 50 Mbps dus sneller wordt het altijd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

RichieB schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Dank! Erg interessant. Hier is een Hirschmann Moka 32 (moca 2.0) in de aanbieding en een PDF met een aardig plaatje op pagina 4. Ik ben benieuwd of mijn brakke (vastzittende) COAX kabel dit aan kan. Met powerline haal ik nu zo'n 50 Mbps dus sneller wordt het altijd.
Ah... Hirschmann heeft z'n spul ook geüpdate...
Erg irritant dat ze de productnamen hetzelfde hebben gehouden (net als dat merk wat ik linkte...)
De kabel die ik er tussen heb liggen is ook niet helemaal 100% maar geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Dag Tweakers,

De experiabox moet bij xDSL in de meterkast (iig dat wordt aanbevolgen). Bij Glasvezel is dit niet van toepassing. Aangezien je na het glasvezelkastje gewoon je experiabox op elke plek kan zetten in het huis. Bij mij staat ie in de woonkamer en haal 497/512 mbit. ALs ik 'm direct aansluit met een korte kabel hetzelfde. Gebruik een kabel van 10meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ethernet over UTP geeft inderdaad geen verlies, tenzij je iets heel erg verkeerd doet. Een belangrijk verschil met coax en telefoondraad inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 16-06-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, is gewoon UTP bekabeling van ftu naar experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Athome schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:22:
[...]

Interessant.
Monteur is geweest vandaag. Ik was zelf niet thuis en er is/zijn dingen vervangen. De EB sowiezo maar de NT weet ik niet. Dat moet ik eerst navragen. Heb daar twijfels over. De monteur wilde het eerst afschuiven op mijn interne netwerk (dat al 5 jaar probleemloos in gebruik is met een Ziggo modem).
Ben wel benieuwd wat er verder nog wat gedaan is met de NT.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Heb even met huis gebeld. Ze vertelde me dat de NT, EB en kabel ertussen vervangen is. Nu dus maar weer afwachten.
Ik heb de monteur zelf nog even gesproken. Hij vertelde me dat hij aan de glasvezel kabel zelf weinig kan meten. Onbekend dus of het signaal goed is

Toevoeging:

Volgens de order die ik in de mail kreeg is vervangen:
- Packetfront Media Converter voor UFTU
- EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
maomanna schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:25:
[...]

Nu krijg ik geen korting, waardoor het dus feitelijk gewoon een wijziging blijft.
In de bevestiging staat idd dat de einddatum 12-1-2016 blijft. Dan heeft die medewerker het niet juist.
Maar zie wel dat er wat fout is gegaan helaas. We hadden afgesproken dat de wijziging per 15-7-2015 in zouden gaan ivm een nummerportatie voor KPN Compleet. Nu zijn gisteren bij de wijziging toch alle overige pakketten gestopt per gister :(
Wijzigen bij ks gaan altijd per direct, kunnen niet op een andere datum ingaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
nondejuh... dat is wel wat ze me vertelde...
Vanavond maar weer bellen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Athome schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:17:
Heb even met huis gebeld. Ze vertelde me dat de NT, EB en kabel ertussen vervangen is. Nu dus maar weer afwachten.
Ik heb de monteur zelf nog even gesproken. Hij vertelde me dat hij aan de glasvezel kabel zelf weinig kan meten. Onbekend dus of het signaal goed is

Toevoeging:

Volgens de order die ik in de mail kreeg is vervangen:
- Packetfront Media Converter voor UFTU
- EB
Dit houdt in dat de NT is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
rolandos582 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:28:
[...]

Wijzigen bij ks gaan altijd per direct, kunnen niet op een andere datum ingaan. :?
Die kunnen ook op een andere datum in gaan, dat is geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
BaZnGaNL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:54:
[...]

Dit houdt in dat de NT is vervangen.
Ben benieuwd of het nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik wil overstappen van Solcon glasvezel naar KPN of XS4all glasvezel. Belangrijkste eis: betrouwbare iptv, geen haperingen, trage interface e.d. En uiteraard snel internet (zoals glasvezel uiteraard leveren kan). Maar nu vroeg ik me af hoe betrouwbaar de kwaliteit is die KPN zegt te leveren. Want dit is bij Solcon echt bagger, plus een trage iptv ontvanger. En voor ik weer i zee ga met een jaarcontract wil ik wel zeker weten dat ik nu wel een goed product krijg in Harderwijk.
Dus mijn vraag: hoe staat het met de kwaliteit van KPN glasvezel? 362 pagina's terug lezen wordt veel werk 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
KPN is voor mij een geweldige provider. Hoewel de experiabox het voor de meeste zaken afdoende is, kan het voor de tweaker iets te strak afgeschermd zijn. Gelukkig heb je ook de mogelijkheid om je eigen hardware te plaatsen, met uiteraard wat moeite, maar daarvoor zijn we immers een tweaker. Kijk het eventjes na op netwerkje.com. Verder heb ik nooit onderbrekingen van de dienst kunnen constateren behalve dat ik 1 keertje heb gehad dat ik de snelheid niet haalde (regionaal probleem). Maar verder nooit klachten.

IPTV vind ik persoonlijk een stuk vlotter en fijner werken als die van bijv een ITNS provider.De beeldkwaliteit is ook zeker prima! Alleen de zender indeling is misschien niet al te handig gekozen. NED 1 2 & 3 HD zitten bijv. op kanaal 701 702 & 703 ipv 1 2 & 3.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
rolandos582 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:09:
[...]

Zou je zeggen, maar in de meeste gevallen duurt het gewoon 3-4 weken dan. Ik denk dat weer meer onlogisch is, maar goed dat in het midden gelaten. Blijkbaar gaat een signaaltje naar RF voor vervangen NT, RF zegt zit al een GB NT dus niet nodig maar ben je zo weer een week verder voor dat gebeurt is. Tijd vliegt als er meerdere bedrijven mee gemoeid gaan.
Vandaag is het omgezet 8) Jammer dat ik nu weer een nieuwe NAS moet kopen omdat deze maar max 22Mb/s gaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Gangster93 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Die kunnen ook op een andere datum in gaan, dat is geen probleem. ;)
en 8/10x gaat dit mis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
IPTV vind ik persoonlijk een stuk vlotter en fijner werken als die van bijv een ITNS provider.De beeldkwaliteit is ook zeker prima! Alleen de zender indeling is misschien niet al te handig gekozen. NED 1 2 & 3 HD zitten bijv. op kanaal 701 702 & 703 ipv 1 2 & 3.
Dit betreft Solcon in Harderwijk. Daar zijn ze geen ITNS provider. Ik denk dat de vraagsteller dat een stuk beter zou zijn bevallen dan wat Solcon nu zelf doet in Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Dat krijg ik dan weer niet terug helaas. Dus dat weet ik niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de wazigheid...
Ja er ligt uiteraard wel coax op verdieping 1 en 2, echter is nieuwe kabels doortrekken een lastige aangelegenheid gezien de kabelbuizen (of hoe noem je dat al vrij vol zitten.

De horizonbox op 1 verdieping is ook aangesloten op coax en heeft in de box een eigen WiFi modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:26:
Sorry voor de wazigheid...
Ja er ligt uiteraard wel coax op verdieping 1 en 2, echter is nieuwe kabels doortrekken een lastige aangelegenheid gezien de kabelbuizen (of hoe noem je dat al vrij vol zitten.

De horizonbox op 1 verdieping is ook aangesloten op coax en heeft in de box een eigen WiFi modem.
Daarom is het ook verstandiger om de kabels te vervangen in de pijp, in plaats van bij te trekken.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Barre73 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:30:
Dit betreft Solcon in Harderwijk. Daar zijn ze geen ITNS provider. Ik denk dat de vraagsteller dat een stuk beter zou zijn bevallen dan wat Solcon nu zelf doet in Harderwijk.
Wat houdt ITNS in? En inderdaad, Soclon valt me zwaar tegen vandaar dat ik even verder kijk. Ik heb het voor elkaar dat mijn contract wordt ontbonden, alleen moet ik nu dus snel op zoek naar ee alternatief. XS4all kost me zo €20 meer in de maand, dus vandaar dat ik ook KPN overweeg, mits de kwaliteit goed is. Ik wil er gewoon een jaar geen gezeik mee hebben, aansluiten en werken. Heb nu 150 Mbit, maar zou denk ik prima tevreden zijn met de 100mbit, wat KPN kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb nu de V10 en moet zeggen dat die een heel eind beter in elkaar lijkt te steken dan de v8. Er zijn veel meer opties dan die ouwe meuk en de wifi heeft een net zo goed of beter bereik op 2,4Ghz & 5Ghz dan mijn tplink wdr3600. Enige wat ik nog mis is het handmatig kunnen saven van de config.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Goofyduck384 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Wat houdt ITNS in? En inderdaad, Soclon valt me zwaar tegen vandaar dat ik even verder kijk. Ik heb het voor elkaar dat mijn contract wordt ontbonden, alleen moet ik nu dus snel op zoek naar ee alternatief. XS4all kost me zo €20 meer in de maand, dus vandaar dat ik ook KPN overweeg, mits de kwaliteit goed is. Ik wil er gewoon een jaar geen gezeik mee hebben, aansluiten en werken. Heb nu 150 Mbit, maar zou denk ik prima tevreden zijn met de 100mbit, wat KPN kan leveren?
Ik heb met glasvezel en kpn nog zelden klachten gehad. alleen een grote stroomstoring maar daar konden ze natuurlijk niks aan doen zelf :9 . En ze leveren gegarandeerde snelheid 100/100 of 500/500. kom zelf uit op 497/512 dus echt helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Goofyduck384 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:05:
[...]

KPN ITNS. Voorheen bekend als Glashart Media. Een operator die een aantal providers Wholesale diensten levert. Compleet pakket met IPTV maar ook een coax signaal erbij.
Solcon nam en neemt dat nog in een groot deel van Nederland af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Zoals hier. Menselijke fout of systeempje? De 2 gesproken medewerkers klonken niet echt verbaasd.

Hang nu in de wacht. Wordt wssn weer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
maomanna schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:04:
[...]

Zoals hier. Menselijke fout of systeempje? De 2 gesproken medewerkers klonken niet echt verbaasd.

De wijzigingsdatum is door de medewerker in te voeren dus dan verwacht ik een systeem technisch probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
maomanna schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:04:
[...]

Systeem laat orders gewoon per direct aangaan, of je de datum nu aanpast of niet. Je hebt 2 keuzes :
- KS order laten ingaan en dan per direct gewijzigd.
- Later terugbellen wanneer actiekorting afloopt, en dan per direct laten invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Mmmm... Net gebeld en hang weer aan de lijn. Niet helemaal goed gegaan.
rolandos582 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:12:
[...]

Systeem laat orders gewoon per direct aangaan, of je de datum nu aanpast of niet. Je hebt 2 keuzes :
- KS order laten ingaan en dan per direct gewijzigd.
- Later terugbellen wanneer actiekorting afloopt, en dan per direct laten invoeren.
Ook waardeloos dan. Als er een datum ingevuld wordt hoort hij dat gewoon te pakken. Maak de functie anders niet, toch?

[ Voor 77% gewijzigd door maomanna op 16-06-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Kan iemand bevestigen dat het niet uit maakt op welke LAN poort van de Experia Box je het IPTV kastje aansluit? Ik lees dat op de WAN kant van de Experia Box VLAN 4 gebruikt wordt voor IPTV en VLAN 6 voor internet, maar op de LAN kant worden geen VLANs gebruikt hoop ik? Anders heb ik een uitdaging met het doortrekken van het netwerk binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
RichieB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:11:
Kan iemand bevestigen dat het niet uit maakt op welke LAN poort van de Experia Box je het IPTV kastje aansluit? Ik lees dat op de WAN kant van de Experia Box VLAN 4 gebruikt wordt voor IPTV en VLAN 6 voor internet, maar op de LAN kant worden geen VLANs gebruikt hoop ik? Anders heb ik een uitdaging met het doortrekken van het netwerk binnenshuis.
Dit maakt inderdaad niet uit. Je kan hem gewoon op elke poort aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Gangster93 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:12:
Dit maakt inderdaad niet uit. Je kan hem gewoon op elke poort aansluiten.
Bedankt. Dus als ik op een LAN poort van de Experia Box een eigen switch aansluit (op een andere verdieping) en op die switch zowel het IPTV kastje en een PC dan gaat dat gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
RichieB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Bedankt. Dus als ik op een LAN poort van de Experia Box een eigen switch aansluit (op een andere verdieping) en op die switch zowel het IPTV kastje en een PC dan gaat dat gewoon werken?
Sure, zo heb ik het hier ook aangesloten, experia box --> switch --> raspberry, ps4 etc. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24

Pubbert

random gestoord

RichieB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Wel een domme switch (unmanaged) pakken. De EB heeft mac-based VLAN op die 4 ethernet poorten, dus op basis van het mac-adres van je TV onvangers, krijgen deze het VLAN voor TV.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Thund3r schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Wel een domme switch (unmanaged) pakken. De EB heeft mac-based VLAN op die 4 ethernet poorten, dus op basis van het mac-adres van je TV onvangers, krijgen deze het VLAN voor TV.
behalve als je de v10 hebt, dan heb je altijd routed iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

magneet schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:39:
[...]

behalve als je de v10 hebt, dan heb je altijd routed iptv
Hmm de v9 heeft ook routed iptv hoor bij een glasverbinding sinds de laatste update.
Edit of bedoel je dat de flexpoorten er niet meer zijn omdat vlan 4 niet meer nodig is?

[ Voor 14% gewijzigd door netblade op 17-06-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

netblade schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:07:
[...]

Hmm de v9 heeft ook routed iptv hoor bij een glasverbinding sinds de laatste update.
Edit of bedoel je dat de flexpoorten er niet meer zijn omdat vlan 4 niet meer nodig is?
dat laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dus vlan 4 op de WAN kant bestaat niet meer, en IPTV loopt ook over vlan 6 nu? Of heeft de EB een IP adres in vlan 4 en route die het IPTV verkeer over het WAN toch apart van het internet verkeer?

Ik kan me goed voorstellen dat ik de Experiabox wil vervangen door een betere router, maar dan zal ik een router nodig hebben die vlan 4 en vlan 6 uptagged kan doorzetten naar een domme switch boven. In het voorbeeld dat ik gezien heb wordt IPTV op een aparte UTP poort gezet, en dat wil ik dus niet ivm de TV en PCs boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

vlan4 zal heus nog wel bestaan (denk ik) maar de eb gooit het igmp verkeer nu over hetzelfde vlan naar buiten als het internet. De iptv box krijgt ook gewoon een normaal ip adres binnen je netwerk. van de dhcp server. Ik heb geen idee of dit na te bootsen is met een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:33
magneet schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:53:
vlan4 zal heus nog wel bestaan (denk ik) maar de eb gooit het igmp verkeer nu over hetzelfde vlan naar buiten als het internet. De iptv box krijgt ook gewoon een normaal ip adres binnen je netwerk. van de dhcp server. Ik heb geen idee of dit na te bootsen is met een eigen router.
Weet niet zeker hoe dit nu bij KPN geregeld was, maar bij Tweak (zitten mijn ouders) zit het zo dat er een route is ingesteld.

VLAN 6 en VLAN 4 worden daar nog steeds gebruikt, maar in de router wordt dan een IP range doorgesluist over VLAN 4 inplaats van 6.

Dus standaard uitgaande route is vlan 6, behalve als het in ip range xxx.xxx.xxx.xxx/xx zit dan wordt het over vlan 4 gerouteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:58
Als ik dat zo lees over routed iptv dan lijkt het inderdaad op wat Tweak heeft met Sparql.
Echter Tweak gebruikt gewoon DHCP voor het uitgeven van adressen en geen PPPoE. Ik ben dus benieuwd hoe de verbinding naar VLAN 4 wordt opgezet bij KPN met routed IPTV.

Tweak blog over eigen apparatuur: https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/
OpenWRT config files: https://github.com/machuidel/openwrt-sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ik ben dan benieuwd hoe het bv met een fritzbox werkt over vlan4. Xs4all gebruikt immers toch ook routed iptv tegenwoordig? Dan zou zo'n box ook moeten werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde dat KPN glasvezel het licht heeft gezien! (dit nog uit onbetrouwbare bron) dat ze waar mogelijk ook FM analoge tv en DVB-c gaat leveren naast het itv.telefoon en internet.

Gaat KPN dan toch eindelijk naar de wensen van de klanten luisteren?

ik denk dat ze een lijst hebben bijgehouden van de redenen waarom klanten weer overstappen naar een kabelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
Lijkt me een zeer onbetrouwbare bron inderdaad....

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:24:
ik hoorde dat KPN glasvezel het licht heeft gezien! (dit nog uit onbetrouwbare bron) dat ze waar mogelijk ook FM analoge tv en DVB-c gaat leveren naast het itv.telefoon en internet.

Gaat KPN dan toch eindelijk naar de wensen van de klanten luisteren?

ik denk dat ze een lijst hebben bijgehouden van de redenen waarom klanten weer overstappen naar een kabelaar?
Ik ben bang dat het inderdaad een onbetrouwbare bron was. Het lijkt er momenteel eerder op dat het CATV signaal (waar de genoemde zaken onder vallen) geheel afgeschaft wordt. Voor alle providers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Nu ik aan t rondkijken ben naar een nieuw glasvezel abonnement, zie ik bij KPN het volgende:
Alles-in-1 Thuis Standaard: 50 Mbit/s download- en 5 Mbit/s uploadsnelheid.

Ik heb ze altijd over de glasvezel horen roepen dat uploaden net zo snel ging als downloaden.

Ik zie ook geen enkele mogelijkheid om 50/50 te krijgen, wel 100/100 en 500/500

Waarom wordt er door KPN zo geknepen op de upload bij de lagere abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goede vraag. Persoonlijk vind ik het maar een hele rare keuze dat ze dit zo hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Barre73 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:10:
[...]

Ik ben bang dat het inderdaad een onbetrouwbare bron was. Het lijkt er momenteel eerder op dat het CATV signaal (waar de genoemde zaken onder vallen) geheel afgeschaft wordt. Voor alle providers dus.
Inderdaad.......dat hele CAI gebeuren is toch gewoon ZWAAR achterhaald.....alles gaat tegenwoordig over IP...dus ook TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre1971 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:32:
Nu ik aan t rondkijken ben naar een nieuw glasvezel abonnement, zie ik bij KPN het volgende:
Alles-in-1 Thuis Standaard: 50 Mbit/s download- en 5 Mbit/s uploadsnelheid.

Ik heb ze altijd over de glasvezel horen roepen dat uploaden net zo snel ging als downloaden.

Ik zie ook geen enkele mogelijkheid om 50/50 te krijgen, wel 100/100 en 500/500

Waarom wordt er door KPN zo geknepen op de upload bij de lagere abonnementen?
Voor glasvezel klanten wordt er inderdaad geknepen, voor xDSL klanten veelal niet. KPN heeft ervoor gekozen om haar alles-in-1 pakketten met elkaar gelijk te trekken. Klinkt dus best logisch. Naar wat ik begrepen heb van een klantenservice medewerker (tussen neus en lippen door) is deze zet voor glasvezel klanten gedaan om de consument zover te krijgen voor een upgrade te gaan naar 100/100.

Nu lijkt die € 7,50 veel, maar in principe heb je bij KPN echter wel het meeste voor net zoveel geld als de concurrent. De meeste aanbieders zitten voor een maandbedrag van € 40,00 op een gemiddelde snelheid van 50/50 terwijl KPN al op 100/100 zit.

Ik vermoed dus dat het iets is qua marketting enerzijds maar anderzijds juist om het klanten lekker moeilijk te maken. Al die providers zeggen (zoals je zelf zegt) net zo snel uploaden als downloaden, maar bij KPN is dit niet. De klant kun je het niet moeilijk genoeg maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 17:23
Voordat de abonnementen "samengetrokken" werden betaalde je voor de glasvezel abo's een tientje meer voor de hogere snelheid (50/50, 100/100, 500/500) vergeleken met de koper abo's. Nu betaal je 7,50 meer om de "glasvezel upgrade" aan te zetten die je automatisch naar 100/100 zet. Dat is dus al 2,50 goedkoper dan dat het was en voor mensen die op instap / brons-pakket krijg je dan ook nog eens een veel hogere snelheid vergeleken met het oude systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Mensen neem gewoon een 50/5. In de praktijk. Lijkt dit nog altijd een 50/50. Ik ben nog niet een glasvezel tegen gekomen die lager was in de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
50/5 is leuk als je alleen download, maar als je een servertje hebt staan waarmee je regelmatig data overstuurt, of een webserver oid draait, is die hoge upload wel fijn. Je merkt een berhoorlijk verschil, ook qua connectiviteit tussen de 20mbit up van Ziggo's hoogste pakket en de 100 up van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Vraagje hier voor KPN gebruikers. In november vorig jaar kondigde KPN aan dat ze werken aan IPTV via een CI+ module, waardoor je dus geen settopbox meer nodig hebt. Het zou dit jaar beschikbaar komen (2e helft).

Weet iemand hier hoe het daarmee staat? Misschien heeft iemand recent contact gehad met KPN om hetzelfde te vragen. Hiermee wordt mijns inziens het grootste nadeel van glasvezel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Dennis schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:43:
Vraagje hier voor KPN gebruikers. In november vorig jaar kondigde KPN aan dat ze werken aan IPTV via een CI+ module, waardoor je dus geen settopbox meer nodig hebt. Het zou dit jaar beschikbaar komen (2e helft).

Weet iemand hier hoe het daarmee staat? Misschien heeft iemand recent contact gehad met KPN om hetzelfde te vragen. Hiermee wordt mijns inziens het grootste nadeel van glasvezel opgelost.
routed iptv wordt al toegepast op de eb v9 vanaf een bepaalde firmware en de eb v10 (v8 weet ik zo niet) en dat is 1 van de voorbereidingen hoervoor. De router draait dan een igmp proxy, geen idee hoever ze zouden zijn met een module maar de voorbereidingen zijn er iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
magneet schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:58:
routed iptv wordt al toegepast op de eb v9 vanaf een bepaalde firmware en de eb v10 (v8 weet ik zo niet) en dat is 1 van de voorbereidingen hoervoor. De router draait dan een igmp proxy, geen idee hoever ze zouden zijn met een module maar de voorbereidingen zijn er iig.
Goed om te horen, dank voor je reactie :). Dit is natuurlijk wat er nodig is voor de mainstream gebruikers, want ik zou zelf toch OpenWRT gebruiken in combinatie met een managed switch. OpenWRT ondersteunt ook multicast en IGMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 18:21
Ik was afgelopen week bij kennissen die net zijn overgegaan op glasvezel van KPN. De beeldkwaliteit viel mij in negatieve zin op. Naar mijn idee hebben die mensen alleen SD kanalen. Ik zag ook geen HD als toevoeging in de kanaalnamen, mocht dit van toepassing zijn. Qua hardware heb ik een zwarte (motorola?) ontvanger zien staan met een scart en hdmi output, waarvan de hdmi werd benut.

Iemand die daar een zinnig woord over kan zeggen? Is er een abonnementsvorm met alleen SD kanalen? Zover ik kan zien op de website van KPN is dit niet het geval. Locatie is Zwanenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
HD bij KPN begint vanaf kanaal 701 voor de "reguliere" zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Blaffeh schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:48:
Ik was afgelopen week bij kennissen die net zijn overgegaan op glasvezel van KPN. De beeldkwaliteit viel mij in negatieve zin op. Naar mijn idee hebben die mensen alleen SD kanalen. Ik zag ook geen HD als toevoeging in de kanaalnamen, mocht dit van toepassing zijn. Qua hardware heb ik een zwarte (motorola?) ontvanger zien staan met een scart en hdmi output, waarvan de hdmi werd benut.

Iemand die daar een zinnig woord over kan zeggen? Is er een abonnementsvorm met alleen SD kanalen? Zover ik kan zien op de website van KPN is dit niet het geval. Locatie is Zwanenburg.
waarschijnlijk weten die mensen niet beter dan dat ze gewoon kanalen 1 t/m 10 gebruiken. KPN heeft namelijk de HD zenders op aparte kanalen zitten: 701 en hoger en de nog hogere bitrates op 661 en hoger maar die zijn niet beschikbaar op de motorola boxjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Dennis schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Goed om te horen, dank voor je reactie :). Dit is natuurlijk wat er nodig is voor de mainstream gebruikers, want ik zou zelf toch OpenWRT gebruiken in combinatie met een managed switch. OpenWRT ondersteunt ook multicast en IGMP.
in theorie zou dat nu al te maken moeten zijn. Ik gok dat die igmp proxy van de v10 nu de kanalen van vlan4 routeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Ok, maar ik heb dus in de zenderlijst geen HD kanalen zien staan, dus nummer 701 en verder kwamen niet eens voor. Klopt dat dan? Zit de beperking in de motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
magneet schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:51:
in theorie zou dat nu al te maken moeten zijn. Ik gok dat die igmp proxy van de v10 nu de kanalen van vlan4 routeert.
Ja, maar ik moet bekennen dat ik nu geen glasvezel heb (en waar ik woon kan het ook niet eens), maar als ik ga verhuizen en het is er zou ik het overwegen.

Voor mij blijft wel openstaan dat ik dan een CI+ module kan gebruiken en niet vast zit aan een of andere STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Dat klopt dan niet denk ik - zou de helpdesk maar bellen om te vragen hoe het zit met de HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Blaffeh schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:52:
Ok, maar ik heb dus in de zenderlijst geen HD kanalen zien staan, dus nummer 701 en verder kwamen niet eens voor. Klopt dat dan? Zit de beperking in de motorola?
dat klopt zeker niet, ze moeten contact met kpn opnemen waarom dat zo is. Hebben ze eerst adsl van kpn gehad met dezelfde experiabox? Kans bestaat dat HD voor hun administratief niet is aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
magneet schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:54:
[...]

dat klopt zeker niet, ze moeten contact met kpn opnemen waarom dat zo is. Hebben ze eerst adsl van kpn gehad met dezelfde experiabox? Kans bestaat dat HD voor hun administratief niet is aangezet.
Bingo! Ze zijn inderdaad overgegaan van KPN adsl naar vezel, zelfde box. Ik denk dat het 'em daar in zit. Zal er binnenkort eens achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:05
Controleer ook even de settings in de decoder, je kunt HD in één van de menu's in en uitschakelen.
Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.